Friday, July 11, 2008

က်မ မျမင္ခ်င္ေတာ့ေသာ … (၂)

ေျပာခ်င္ေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ မေန႔က ဧရာ၀တီ စာမ်က္နွာမွာ “မေမႊးနုိင္ေသာ ညေမႊးပန္းကေလးမ်ား” ဆိုတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ ...။ က်မ မျမင္ခ်င္ေတာ့ေသာ ... အပိုင္း (၂) အျဖစ္နဲ႔ ေရးျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ က်မအေနနဲ႔ က်မေနထုိင္သြားလာေနတဲ့ အသိုင္းအ၀ုိင္း ကြက္ကြက္ကေလးေပမယ့္ ျမင္သေလာက္ေလးနဲ႔တင္ ရင္ထဲမေကာင္းပါဘူး။ ဧရာ၀တီ ေဆာင္းပါးရွင္လိုေတာ့ က်မ ထဲထဲ၀င္၀င္ မေလ့လာခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဆရာမ မုိးမုိး(အင္းလ်ား)၊ ဆရာမ နုနုရည္(အင္း၀) တို႔ကို အားက်ေပမယ့္ ရင္ထဲ တင္းက်ပ္လာတာကို ေျဖေလ်ာ့ခ်င္႐ံု သက္သက္ကိုပဲ မေနႏိုင္လြန္းလို႔ စာေရးျဖစ္ေနတာပါ။

က်မအရင္ကေတာ့ သူတို႔ေလးေတြကို သတိမထားမိခဲ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ည ရ နာရီ ၈ နာရီေလာက္ဆုိရင္ လမ္းေဘးမွာ ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ ရပ္ေနတာ ေတြ႔ေတြ႔မိေတာ့ ညဖက္ႀကီး ဒီလိုအ၀တ္အစားမ်ိဳးေတြ ၀တ္ၿပီး ထြက္တယ္ဆိုေတာ့ နဲနဲထူးဆန္းတာေပါ့။ ကာရာအိုေကဆိုင္ ဘီယာဆိုင္ေတြ ေခတ္စားလာေတာ့ သီခ်င္းဆိုေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလးေတြ၊ အဆိုမေကာင္းလည္း လွလွပပ ၀တ္စားၿပီး အကေလးနဲ႔ တဲြေတာ့ ၾကည့္လို႔ေတာ့ အေကာင္းသား။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီလို ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေတြ လမ္းေဘးမွာ ကားေစာင့္ေနတတ္တယ္။ အမ်ိဳးသားက အဲဒါ အဲဒီလိုဆိုမွ က်မလည္း သေဘာေပါက္သြားၿပီး သူတို႔ကို ဂ႐ုတစို္က္ သတိထားျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ရွိေနတတ္ေပမယ့္ တစ္ေနရာ၊ ႏွစ္ေနရာေလာက္မွာပဲ ... ေမွာင္ရိပ္ခုိလို႔ေပါ့။

နာဂစ္ၿပီးေတာ့ ႐ံုးနားမွာ က်မတို႔ ႐ံုးျပန္ခ်ိန္ ၆ နာရီေလာက္ဆုိ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးႀကီး ေရာက္ေနပါၿပီ။ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ျဖတ္သြားသမွ် ကားေမာင္းတဲ့ သူေတြကို ျပံဳးေစ့ေစ့ မ်က္နွာေပးနဲ႔ လွမ္းလွမ္းၾကည့္လို႔။ အသက္ ေလးဆယ္ေက်ာ္၊ ငါးဆယ္နီးပါးအ႐ြယ္ ပုခံုးေလာက္ရွိတဲ့ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္ ပြပြနဲ႔ သတိထားမိခ်င္စရာ အက်ီၤ အနီရဲရဲကို ဒူးေခါင္းေက်ာ္႐ံု အနက္ေရာင္ စကတ္တိုတိုနဲ႔။ တစ္ရက္မဟုတ္၊ ၂-ရက္၊ ၃-၄ ရက္ၾကာေတာ့ က်မက အမ်ိဳးသားကို ေျပာမိတယ္။ အျမဲတမ္း အဲဒီယူနီေဖာင္းနဲ႔ပဲ အျမဲေတြ႔ေနရတာကိုး။ က်မေျပာေတာ့ က်မအမ်ိဳးသားက ကားျဖတ္ေက်ာ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့။ က်မ အသည္းယားသြားတယ္။ မၾကည့္နဲ႔ေလ။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ ဟုတ္တယ္။ က်မကေတာ့ ေၾကာက္တယ္။

မိုး႐ြာတဲ့ ညေနခင္းေတြမွာလည္း ထီးေဆာင္းၿပီး အဲဒီပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ မတ္တပ္ရပ္ရင္း ေစာင့္ေနတာပဲ။ တခါတေလ က်မတို႔ ညေန႐ံုးအျပန္ ၅နာရီခဲြေလာက္မွာ ျမင္ခဲ့ရတဲ့သူမ၊ က်မတို႔ ဟိုဟိုသည္သည္ ေလွ်ာက္သြားၿပီး အိမ္အျပန္ ည ၉နာရီေလာက္အထိ သူမ ရပ္ေနဆဲလည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးဆို ဟယ္ … အေဖရယ္ ခုထိရွိေနတုန္းပဲေတာ့ဆိုၿပီး က်မတို႔ တစ္ေယာက္မ်က္နွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္းခ်ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အမ်ဳိးသားကေတာ့ ဒီအ႐ြယ္နဲ႔ဆို သူကိုယ္တိုင္ အလုပ္လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ဘူးလို႔ သူ႔အထင္ကို ေျပာပါတယ္။ ေနာက္သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သူမနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ၂ ေယာက္တဲြ၊ ၃ ေယာက္တဲြ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလးေတြ ႏွစ္စု၊ သံုးစုေလာက္ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ တခါတေလ ေကာင္ေလးေတြ တစ္စုကလည္း ရစ္သီရစ္သီနဲ႔ေပါ့။

နာဂစ္အလြန္ ၃ ပတ္ေက်ာ္ေလာက္မွာေတာ့ သူတို႔ေလးေတြ တခဏမွ် မ်က္စိေအာက္က ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ အဲဒီတေလာက လံုျခံဳေရးေတြ ခ်ထားလို႔မ်ား သူတို႔ေလးေတြကို ဆဲြသြားလို႔လား။ အဲလိုဆို သူတို႔ ဘယ္မွာ ေစ်းဖြင့္ေနၾကမွာလဲ။ အဆင္ေျပသြားၾကတာလား ဘာသာ အေတြးပိုေနခဲ့ရပါတယ္။ က်မလည္း အေ၀းကေနပဲ ဟုိေတြး သည္ေတြးေပါ့။ သူတို႔ေတြရဲ႕ ၀န္ေဆာင္ခက ဘယ္ေလာက္ေလာက္ ယူသလဲဆိုတာလည္း က်မက သိခ်င္ေသးတယ္။ အမ်ိဳးသားက အဲလိုဆို ခင္ဗ်ားေခါင္းငံု႔ေနလိုက္၊ က်ဳပ္ေမးၾကည့္ေပးမယ္ ဆိုေတာ့လည္း ဟယ္ မဟုတ္တာ။ မလုပ္ပါနဲ႔။ က်မ လန္႔တာလည္း ပါတယ္။ သူတို႔ေတြကို မိန္းမခ်င္း အားနာတာလည္း ပါတယ္ေလ။ အမ်ိဳးသားကေတာ့ ငါလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူးတဲ့။ အင္းေလ ...။ သူက ေစ်းသိေနရင္ က်မနဲ႔ ကြိဳင္မွာေပါ့ေနာ့။ က်မသိခ်င္တာက ဘယ္ေလာက္ရလို႔ ဒီအလုပ္ကို သူတို႔လုပ္ေနရတာလဲ။ တျခားအလုပ္ မရွိၾကေတာ့တာလား။ ဘယ္အရာေတြကမ်ားက သူတို႔ကို ဒီအလုပ္လုပ္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းပို႔ခဲ့ရတာလဲ။ ေငြရွာရတာ သိပ္ခက္ခဲ ပင္ပန္းေနၾကလို႔မ်ားလား။ ခက္ခဲတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ၊ ေစ်းနႈန္းေတြ အဆမတန္ ခုန္တက္သြားတယ္။ တစ္လတစ္လ အသံုးစရိတ္ေတြ ၾကည့္ၿပီးတိုင္း၊ တခါတခါ စားေသာက္ၿပီးလို႔ ဘီလ္ၾကည့္ရတိုင္း၊ ၀ယ္ေနက် ပစၥည္းေတြကို ၀ယ္ၿပီး cashier မွာ ေငြရွင္းရတိုင္း၊ မညည္းဘူး၊ မညည္းဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားေပးေနေပမယ့္ အသြားေဖာင္းေဖာင္း အျပန္ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္လုိပဲ ကိုယ္လည္းပဲ ေလ်ာ့ရဲရဲေတာ့ ျဖစ္မိပါရဲ႕။

ဒါမ်ဳိးေတြ ခုမွရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာ က်မသိပါတယ္ေလ။ ဘုရားေခတ္ကထဲက ဇာတ္လမ္းေတြမွာ၊ ၀မ္းနည္းရမွာလား၊ ၀မ္းသာရမွာလား မိသိန္းၾကည္ အစရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေရးလာခဲ့ၾကတဲ့ စာေတြမွာ ေတြ႕ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ညဥ့္ငွက္ေလးေတြ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီးေတာင္ အထြက္မ်ားလာရတာ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာ မဟုတ္တာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္ၾကလို႔လား၊ ပိုက္ဆံအရ လြယ္လို႔လား၊ ရင္းႏွီးစရာ ကုန္ပစၥည္း ဒီတစ္ခုပဲ က်န္ေတာ့လို႔လား၊ ကိုယ့္၀မ္းကိုယ္ရွာစားေနရတာပဲလား၊ မွီခိုေနတဲ့ သူေတြ နပ္မွန္ဖို႔အတြက္ပဲလား၊ မိအိုဖအိုေတြအတြက္ ႀကီးမားလွတဲ့ ေန၊ နာစရိတ္အတြက္ သူတို႔ေလးေတြကိုပဲ အားျပဳေနရလို႔ပဲလား၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျပံဳး လွလွပပ ေခတ္မီတဲ့ စတုိင္အသစ္နဲ႔ အ၀တ္အစားေလးေတြ ၀တ္ၿပီး ရပ္လာတဲ့ ကားေဘးနားမွာ ေစ်းစကားေတြ ေျပာေနၾကတာ ... သူတို႔ရင္ထဲ ဘယ္လိုရွိမယ္ လွမ္းေတာ့ၾကည့္ခ်င္မိရဲ႕ေလ။

ေခတ္ေၾကာင့္လား၊ စနစ္ေၾကာင့္လား၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြေၾကာင့္လား၊ မေရွာင္လႊဲႏုိင္တဲ့ ကံၾကမၼာေတြေၾကာင့္ ပဲလား။ အဲဒါေတြက ဘာအတြက္ နိမိတ္ သေကၤတေတြလဲ။ ဒါေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တဲြ ျပႆနာေတြ ဘာေတြ ရွိေနေသးသလဲ။ က်မတို႔ေတြ တိုးတက္ေနတာလား၊ ဆုတ္ယုတ္ေနတာလား၊ တိုးတက္ျခင္းနဲ႔ ဒြန္တဲြေနတဲ့ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း ပံုနိမိတ္ေတြပဲလား။ ဘာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေလ အဲဒီျမင္ကြင္းမ်ိဳးေတြ ကိုေတာ့ျဖင့္ က်မ မျမင္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ မ်က္စိကိုမွိတ္၊ ေခါင္းကိုလႊဲ႐ုံပဲ က်မ တတ္ႏိုင္မွာလား ...။

ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး

No comments: