Saturday, June 29, 2013

စစ္အာဏာရွင္တို႔ရဲ႕ ဒုတိယမၸိ ငရဲလမ္းစဥ္

စစ္အာဏာရွင္တို႔ရဲ႕ ဒုတိယမၸိ ငရဲလမ္းစဥ္
ေဇာ္ဝင္း (၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)

လူေတြရဲ႕ ကိုးဆယ့္ကိုးရာခိုင္ႏႈန္းဟာ သူတို႔ဘဝမွာ ဘာသာတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရခဲ့ၾကဘူး။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း မေရြးခ်ယ္ရဲၾကဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၉၉ % ေသာ လူေတြအတြက္ ဘာသာတရား ဆိုတာဟာ သူတို႔ဘဝမွာ ျပဌာန္းေပးခံလိုက္ရတဲ့အရာ ျဖစ္လာတယ္။

လူတေယာက္မွာ ေမြးလာကတည္းက အျပဌာန္းခံလိုက္ရတဲ့ အခ်က္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိတယ္။ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတေယာက္ဟာ သူ ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိဘူး။ သူ႔မွာ အသားအေရ ဘာေရာင္၊ ဆံပင္ဘာေရာင္၊ မ်က္လုံးဘာေရာင္ဆိုတာကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိဘူး။ ေယာက္်ားျဖစ္ခ်င္သလား၊ မိန္းမျဖစ္ခ်င္သလား ဆိုတာလည္း သူ႔မွာ ေရြးပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ အေဖ ဘယ္သူ အေမဘယ္သူ ဆိုတာလည္း သူ႔မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရဘူး။ သူ ဘယ္ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတာလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရဘူး။ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာဆိုရင္ ဆင္းရဲသား၊ သူေဌးဆိုတာကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရဘူး။ လူတေယာက္ဟာ ေမြးလာကတည္းက ဆင္းရဲသားအျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ သူေဌးအျဖစ္ ေမြးလာၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြအားလုံးဟာ လူတေယာက္ဘဝမွာ ေမြးရာပါ အျပဌာန္းခံလုိက္ရတဲ့ အရာေတြလို႔ ေခၚ တယ္။ လူ႔ရဲ႕ မူလသဘာဝ ျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတဲ့ ေမြးရာပါ ပိုင္ဆိုင္ပစၥည္းနဲ႔ အတူတူ ပါလာတဲ့ ေမြးရာပါ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ အဲသလို အျပဌာန္းခံရတဲ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြထဲမွာ ေစာေစာက ေျပာသလို ဘာသာေရးဟာလည္း တခုအပါအဝင္ပဲ။ လူေတြရဲ႕ ၉၉ % ဟာ လူမွန္းသိတတ္ၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ သူတို႔မွာ ကိုးကြယ္စရာ ဘာသာတခု အလိုလို ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ၾကရတယ္။ ဒါဟာ ၉၉% ေသာ လူေတြ ၾကံဳေတြ႔ရင္ဆိုင္ၾကရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပဲ။

လူတေယာက္ကို အဲသလို ေမြးကတည္းက ပါလာတဲ့ အျပဌာန္းခံ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ခြဲျခားဆက္ဆံမယ္၊ အေရးယူ အျပစ္ေပးမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအေရးယူ အျပစ္ေပးမႈ၊ ခြဲျခား ဆက္ဆံမႈဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ တရားမွ်တတဲ့ လုပ္ရပ္ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။

လူတေယာက္ဟာ ေမြးကတည္းက မိန္းမအျဖစ္နဲ႔ ေမြးလာတယ္။ မိ္န္းမအျဖစ္နဲ႔ ေမြးလာလို႔ သူ႔ကို ခြဲျခားဆက္ဆံမယ္။ သူ႔ကို အခြင့္အေရးတခုခု ဆုံး႐ံႈးေစမယ္ဆိုရင္ တရားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မလား။ ဘယ္လိုမွ တရားတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္စရာ မရွိဘူး။ ဒီလိုပဲ လူတေယာက္ကို ေမြးရာပါ မည္းလာတဲ့ အသားေၾကာင့္ တျခားလူေတြထက္ အႏွိမ္ခံရမယ္၊ အခြင့္အေရး တန္းတူမရဘဲ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရမယ္ဆိုရင္ တရားပါ့မလား။ ဒါလည္း မတရားဘူး။ အလားတူပဲ လူတေယာက္ဟာ မိခင့္႐ိုးရာ၊ ဖခင့္အစဥ္အလာကို လိုက္ၿပီး မိ႐ိုးဖလာလိုက္ၿပီးယူလာတဲ့ ဘာသာတရားေၾကာင့္ အျပစ္တင္ အေရးယူခံရရင္ တရားမွ်တတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္မလား။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ တရားမွ်တတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။

“တကယ္ေတာ့ ဒါေတြအားလုံးဟာ အစိုးရရဲ႕ လက္ခ်က္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေတြအားလုံးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အစိုးရက အဓိက လက္သည္ပါ။ အစိုးရလက္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရအၾကံသာျဖစ္ေၾကာင္းကို အရင္ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ေထာက္ျပသုံးသပ္ျပခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ အစိုးရဟာ သူ အာဏာတည္ျမဲဖို႔၊ အတိုက္အခံဒီမိုကေရစီသမားေတြကို ေသြးခြဲဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီသမားေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအၾကားမွာ သပ္လွ်ိဳဖို႔၊ သူတို႔ စစ္အာဏာရွင္အင္အားစုေတြကို ဗုဒၶဘာသာေတြ ေထာက္ခံလာဖို႔အတြက္ ငရဲ မေၾကာက္ ၊ သံသရာ မေၾကာက္ဘဲ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား ေဆာင္ရြက္ေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။”

ခုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ မြတ္စလင္တခ်ဳိ႕ဟာ ဘာမွ အျပစ္မရွိရွာဘဲ မြတ္စလင္ျဖစ္ျခင္းသက္သက္ေၾကာင့္ အသတ္ျဖတ္ခံခဲ့ၾကရတယ္။ အနည္းဆုံး မိတၳိလာၿမိဳ႕မွာ ေသဆုံးခဲ့ၾကရတဲ့ မြတ္စလင္အမ်ားစုဟာေတာ့ျဖင့္ရင္ ဘာမွ အျပစ္မရွိဘဲ ေသဆုံးခဲ့ရသူေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ တိတိက်က် ဆိုႏိုင္တယ္။ ေတာင္ကုတ္မွာ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာေရးဆရာ ဆယ္ေယာက္ဟာလည္း အျပစ္မရွိဘဲ အသတ္ခံခဲ့ရသူေတြလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ မသီတာေထြးကို မြတ္စလင္ေတြက သတ္လို႔ အဲဒီ မြတ္စလင္ေတြကို သတ္ခဲ့ၾကတာ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီ မြတ္စလင္ ၁၀ ေယာက္ေသတာဟာ တရားတယ္လို႔ ...။ မိတၳီလာမွာ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတ အသတ္ခံရလို႔ မြတ္စလင္ ၄၃ ေယာက္အသတ္ခံရတာလည္း တရားတယ္လို႔ ...။ အဲဒီလို ေျပာဆိုခ်က္ ယူဆခ်က္ေတြဟာ တရားမွ်တရဲ႕လား အာဃာတတရားေတြကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မွ်မွ်တတ စဥ္းစားၾကဖို႔ သင့္ပါၿပီ။ မသီတာေထြးကို သတ္တဲ့သူဟာ လူသတ္သမားျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူသတ္သမားက မသီတာေထြးကို သတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူနဲ႔ အေရာင္အေသြးတူ၊ လူမ်ဳိးတူ၊ ဘာသာတူတဲ့ လူေတြကို လိုက္သတ္တာဟာ တရားတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတကို သတ္တဲ့လူဟာ လူသတ္သမား ျဖစ္တယ္။ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတ အသတ္ခံရတဲ့အတြက္ သူနဲ႔ ဘာသာတူတဲ့ လူ၊ အေသြးအေရာင္တူတဲ့ လူေတြကို လုိက္သတ္တာဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ တရားမွ်တတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဒါဟာ သဘာဝမက်တဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ အာဃာတ အေျခခံတဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ အမုန္းအေျခခံတဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ လူလူခ်င္းအၾကားမွာ အားလုံးလူေတြပါလား ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး လူလူခ်င္းကို ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ၊ ဂိုဏ္းခြဲမႈ ၊ သင္းခြဲမႈ ျဖစ္တယ္။ ဂိုဏ္းခြဲ သင္းခြဲရာမွာလည္း အမုန္းစိတ္ အေျခခံၿပီး ဂိုဏ္းခြဲတဲ့ ခြဲျခားမႈ ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားကို ေခြးတေကာင္က ကိုက္မယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါကို အာဃာတထားၿပီး ျမင္ျမင္သမွ် ေခြးေတြကို လိုက္သတ္ရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္အေနအထားဟာ ပုံမွန္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါ့မလား။ လူကို မဆိုထားနဲ႔၊ ေခြးကိုေတာင္ ဒီလို ေယဘုယ်ျပဳရင္ မတရားပါဘူး။

တကယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလုံးဟာ လူေတြသာျဖစ္ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ ဧည့္သည္ပမာ ေခတၱခဏ အလည္ေရာက္လာၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္အသက္ရွည္ရွည္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ လူတေယာက္ဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ ေနရဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိဘူး။ အမ်ားစုဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၊ ၈၀ ၾကာရင္ ဒီေလာကထဲက ျပန္ထြက္ခြာသြားၾကရမယ့္သူေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီေလာကကို ေရာက္လာၾကတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ ဘဝကို ျမတ္ႏိုးၾကတယ္။ အသက္ရွင္ခ်င္ၾကတယ္။ ခံစားတတ္ၾကတယ္။ နာက်င္မွာ အသတ္ခံရမွာကို ေၾကာက္တတ္ၾကတယ္။ ဒီလို သဘာဝရွိတဲ့ လူသားခ်င္းအတူတူ သူလည္းလူ ငါလည္းလူပါလားလို႔ သေဘာမထားဘဲ၊ သူတို႔က မြတ္စလင္တအုပ္စု၊ ငါတို႔က ဗုဒၶဘာသာတအုပ္စု၊ သူ႔အုပ္စုက လူေတြက ငါ့အုပ္စုကို ဘယ္လို မတရားလုပ္တယ္။ သူ႔အုပ္စုက ငါ့အုပ္စုကို ဘယ္လို က်ဴးေက်ာ္တယ္။ သူ႔အုပ္စုက လူေတြကို ဘယ္လို ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္၊ ဘယ္လို တုတ္ေႏွာင္ကန္႔သတ္ရမယ္၊ ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚအားလုံးဟာ ငါတေကာေကာ ေကာတဲ့ ဝါဒမဟုတ္ရင္ ဘာဝါဒလို႔ ေခၚဆိုၾကမလဲ။ ဘာသာဆိုတာ တခုနဲ႔ တခု ကြာၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဘာသာဝင္တိုင္းကလည္း ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္မွ အမွန္လို႔ ထင္ၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဒီကြဲျပားမႈဟာ သဘာဝတရားျဖစ္တယ္။ ဒီကြဲျပားမႈဟာ သဘာဝတရား ျဖစ္သလို ဒီလူေတြအားလုံးဟာ လူေတြခ်ည္းပဲ ဆိုတဲ့ တူညီမႈလည္း ရွိၾကတယ္။ အဲဒီတူညီမႈဟာလည္း သဘာဝတရားပဲ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကဖို႔ လိုတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ မတူရင္ ရန္သူလို႔ သေဘာထားတဲ့ အယူအဆဟာ အလြန္ေသးသိမ္တဲ့့ အယူဝါဒျဖစ္တယ္။ ငါ့လူမ်ဳိးမွ တကယ့္လူ၊ ငါ့ဘာသာမွ တကယ့္ဘာသာ ဆိုတဲ့ အယူဟာ အတၱဝါဒျဖစ္တယ္။ အနတၱဝါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္ ပိုၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေျပာရရင္ ငါ့လူမ်ဳိးမွ တကယ့္လူ၊ ငါလူမ်ဳိးကို ခ်စ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ဝါဒဟာ နာဇီဝါဒ ၊ ဖက္ဆစ္ဝါဒျဖစ္တယ္။ ကိုယ္နဲ႔ မတူတဲ့လူကို ကန္႔သတ္ရမယ္၊ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္လို႔ ယူတဲ့ အယူအဆဟာ ရန္ကိုေမြးတဲ့ အယူအဆျဖစ္တယ္။ ေဒါသကို ျဖစ္ေစတဲ့ အယူျဖစ္တယ္။ ဒီအယူဟာ ဓားေတြ လွံေတြထက္ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အယူအဆျဖစ္တယ္။ အဲဒီအယူအဆေၾကာင့္ လူ႔အသက္မ်ားစြာ ေသေၾကဆုံး႐ံႈးေစႏိုင္တယ္။ ေသလည္း ေသခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္။

ကုိယ္လည္းလူ၊ သူလည္းလူ လူလူခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ထားဖို႔ လိုတယ္။ သူ႔မွာလည္း ငါ့လို အေသြးနဲ႔ အသားနဲ႔ပါလားလို႔ စာနာနားလည္တတ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ လူတဖက္သားကို ဒုကၡေရာက္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵသေဘာတရားဟာ သူေတာ္ေကာင္းတရား မဟုတ္ဘူး။ မြတ္စလင္ရယ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ရယ္ မဟုတ္ဘူး၊ အားလုံးကို ေမတၱာတရား ထားအပ္တာခ်ည္းပါပဲ။

ခုေန ျမတ္စြာဘုရားရွင္သာရွိရင္ မြတ္စလင္ေတြကို ဘယ္လို သေဘာထားမယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ယူဆၾကပါသလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားရွင္သာရွိရင္ ဘုရားရွင္ဟာ မြတ္စလင္ေတြကုိလည္း ရင္ဝယ္သားသဖြယ္ သေဘာထားလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားရဲ႕လမ္းစဥ္ပဲ။ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလမ္းစဥ္အတိုင္း တသမတ္တည္း က်င့္သုံးေပလိမ့့္မယ္။ ဒါဟာ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ပဲ။ သူေတာ္ေကာင္း မွန္သမွ် ဒီလမ္းစဥ္ကို က်င့္သုံးၾကလိမ့္မယ္။ လူတဖက္သားကို ေစတနာထားတာ ေကာင္းစားေစခ်င္တာ မုဒိတာပြားတာဟာ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒီလမ္းစဥ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ကို ေျပာရရင္ လူတဖက္သားကို ပ်က္စီးေစခ်င္တာဟာ သူယုတ္မာလမ္းစဥ္ပဲ။ ဒီေနရာမွာ လူတဖက္သားဆိုတာဟာ မိမိမဟုတ္တဲ့ တျခားလူအားလုံးကို ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ မြတ္စလင္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ျဖစ္ လူဟာလူပဲ။ အဲဒီလူအားလုံးကို ဆိုလိုတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို ပ်က္စီးေစခ်င္တဲ့လူမွ သူယုတ္မာ၊ တျခားဘာသာဝင္ေတြကို ပ်က္စီးေစခ်င္တဲ့သူေတြေတာ့ သူယုတ္မာအျဖစ္က လြတ္ေစလို႔ ဘုရားရွင္က သေဘာပိုက္ေတာ္မူလိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ သူ႔သာသနာကို ကာကြယ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ တျခားဘာသာဝင္ေတြ အသတ္ျဖတ္ခံေနရတာကို ဘုရားရွင္သိရင္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူလိမ့္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ မထင္ဘူး။

အခု ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ ဘယ္လိုလူလဲဆိုတာ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားၾကဖို႔ သင့္ပါၿပီ။ ဂိုဏ္းဂဏ အျမင္ေတြ ခြာ၊ သူ႔လူ ငါ့လူဆိုတဲ့ အစြဲေတြ ခြာၿပီး ဦးဝီရသူ ဘယ္လိုလူဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ သူဟာ သူယုတ္မာလား၊ သူေတာ္ေကာင္းလားဆိုတာ အားလုံး ထင္ထင္ရွားရွား ေတြးေခၚႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။

ဦးဝီရသူ မႏၱေလးမွာ ေဟာတဲ့ တရားဗီဒီယိုေခြတေခြကို ေထာက္ျပပါရေစ။ မႏၱေလးမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တုန္းက ေဟာခဲ့တဲ့ အေခြလို႔ ဗီဒီယိုကလစ္ တင္ေပးတဲ့ ဒီမိုဖက္တီးက ေရးထားတဲ့ ကလစ္ကေလးပါ။ အဲဒီအထဲမွာ ဘာေျပာထားသလဲဆိုေတာ့ မႏၱေလးမွာ ကုလားေတြ စားစရာမရွိေအာင္ တပည့္ေတာ္ လုပ္ျပမယ္တဲ့။ စားစရာတင္ မဟုတ္ဘူး၊ မႏၱေလးမွာ ကုလားေတြ ေနစရာမရွိေအာင္လည္း တပည့္ေတာ္ လုပ္ျပမယ္တဲ့။ ကုလားေတြဟာ ငါတို႔ရန္သူဆိုတဲ့ အမုန္းစိတ္ ဂိုဏ္းဂဏစိတ္ကေလးကို ခြာၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ ဒါ သူေတာ္ေကာင္းတရားလား၊ ဒါ သူေတာ္ေကာင္းစကားလား ဆိုတာ ...။ သူတပါးကို ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္ျပမယ္လို႔ ႀကိမ္းဝါးတဲ့သူ ၾကံစည္တဲ့သူဟာ သူယုတ္မာလား၊ သူေတာ္ေကာင္းလား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အစြဲေတြ ခြာၿပီး အေလးအနက္ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ သူေျပာေနတဲ့သူဟာ တခ်ဳိ႕လူေတြ ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ထားၾကတဲ့ ကုလားမဟုတ္ဘဲ ခင္ဗ်ားတို႔ မိသားစုသာျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဦးဝီရသူကို ဘယ္လိုထင္ၾကမလဲ။ သူေတာ္ေကာင္းလို႔ မွတ္ယူႏိုင္ၾကပါ့မလား။ ဒီကုလားေတြ စီးပြားပ်က္ဖို႔ ဒီကုလားေတြဆီမွာ ေစ်းမဝယ္ဖို႔ ဦးဝီရသူဟာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ဝါဒျဖန္႔ ေျပာဆိုပါတယ္။ ကုလား မေကာင္းတာ၊ ကုလား မုဒိန္းက်င့္တာေတြကို စုစည္းၿပီး ျပသပါတယ္။ အဲသလိုျပၿပီး ကုလားမွန္သမွ် အတူတူ၊ မြတ္စလင္မွန္သမွ် အတူတူ၊ မြတ္စလင္မွန္သမွ် တို႔ရန္သူဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ပြားမ်ားလာေအာင္ ေမြးျမဴေပးေနပါတယ္။ ေယဘုယ် ျပဳေပးေနပါတယ္။ ဒီလိုေဟာေျပာမႈ ေတြေၾကာင့္ အသိဥာဏ္နည္း မိုက္မဲတဲ့ တခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အမုန္းတရား ကိန္းဝပ္သြားပါ တယ္။ အဲဒီအမုန္းတရားေၾကာင့္ တုတ္၊ ဓားလက္နက္ကိုင္ၿပီး လူသတ္ပါတယ္။ ဦးဝီရသူေဟာတဲ့တရားဟာ တုတ္၊ ဓားလက္နက္ထက္ အႏၱရာယ္ပိုႀကီးပါတယ္။ ဦးဝီရသူ က်ဴးလြန္တဲ့ အျပစ္ဟာ တုတ္၊ ဓားကိုင္သူထက္ အျပစ္ပိုႀကီးပါတယ္။ မိတၳီလာမွာ လူ ၄၃ ေယာက္ကို သတ္တဲ့ အဓိက တရားခံဟာ ဦးဝီရသူပါပဲ။ ဦးဝီရသူကို ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ သံဃာအျဖစ္ မသတ္မွတ္တာ ၾကာပါၿပီ။ ဦးဝီရသူလို လူယုတ္မာကို လူသတ္သမားေျပာလို႔ ကြ်န္ေတာ္ငရဲ မက်ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ ယံုၾကည္စိတ္နဲ႔ အခုလို ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာေနတာပါ။ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္ရွိလို႔ ဒီစကားကို ဆိုတာပါ။ ကိုယ့္စရဏတရားကိုယ္ ကိုယ္ယုံၾကည္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေမတၱာတရားကိုယ္ ကိုယ္ယုံၾကည္ပါတယ္။ လူသားအားလုံးအေပၚမွာထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ေမတၱာ၊ ကြ်န္ေတာ့္ေစတနာကို ႐ိုး႐ိုးသားသားပဲ ကြ်န္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဦးဝီရသူလိုလူမ်ဳိးထက္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္က်င့္တရားက ပိုၿပီး ျမတ္တယ္လို႔ ႐ိုး႐ိုးသားသားပဲ ယုံၾကည္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တခ်ဳိ႕ဟာ မသီတာေထြးကို မြတ္စလင္က မုဒိန္းက်င့္ေတာ့ ဒါ မြတ္စလင္ေတြက မုဒိန္းက်င့္တာပဲ မြတ္စလင္ေတြဟာ မုဒိန္းေကာင္ေတြပဲကြလို႔ ေယဘုယ်ျပဳၿပီး မြတ္စလင္ေတြကို သတ္တာကို လက္ခုပ္တီးၾကပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တခ်ိဳ႕ဟာ ဦးေသာဘိတကို မြတ္စလင္တခ်ိဳ႕က သတ္ေတာ့ ဒါ မြတ္စလင္ေတြသတ္တာပဲ မြတ္စလင္အားလုံး အတူတူပဲ၊ မြတ္စလင္ေတြကို လက္စားေခ်ရမယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ကေလးလူႀကီးမေရွာင္ မြတ္စလင္ ၄၃ ေယာက္ (ဒါ အစိုးရစာရင္းပါ၊ ဒီ့ထက္ပိုမ်ားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။) ကို လက္စားေခ် သတ္ျဖတ္ပါတယ္။ မြတ္စလင္ေတြကို ဒီလို ေယဘုယ်ျပဳ သတ္ျဖတ္ခဲ့ေပမယ့္ ဦးဝီရသူကို ဗုဒၶဘာသာအၾကမ္းဖက္မႈရဲ႕ မ်က္ႏွာလို႔ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက ဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအားလုံးကို ေယဘုယ်ျပဳေျပာဆိုရမလားဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးတခ်ဳိ႕ပါမက်န္ ဆတ္ဆတ္ခါ နာက်င္ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူၾကပါဘုရား၊ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာတခုလုံးကို အၾကမ္းဖက္ဝါဒလို႔ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးဝီရသူဟာ ဗုဒၶဘာသာအၾကမ္းဖက္မႈရဲ႕ မ်က္ႏွာလို႔ ဆိုတာပါ။ ေနာက္ဆုံး ဗုဒၶဘာသာကို ဆိုခဲ့ရင္ေတာင္မွ ဦးဝီရသူလို သူတပါး ပ်က္စီးေၾကာင္း ေျပာတဲ့သူေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ နာမည္ပ်က္ရတယ္ဆိုတာ ႏွလုံးသြင္းၿပီး ေနာင္ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားဆင္ျခင္သင့္ပါၿပီဘုရား။

ဘာသာေရး၊ လူမ်ဳိးေရး အမုန္းမီးဆိုတာ ပြားရလြယ္ေပမယ့္ ၿငိႇမ္းသတ္ရ ခက္တတ္ပါတယ္။ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရး အမုန္းမီးသာ ႀကီးထြားလာၿပီဆိုရင္ တိုင္းျပည္လည္း သိကၡာက်၊ ဘာသာလည္း သိကၡာက်႐ံုသာမက၊ အင္မတန္ ဆိုးဝါးတဲ့ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး အဓိက႐ုဏ္းႀကီးေတြ ေပၚထြက္တတ္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ ဗမာျပည္မွာရွိတဲ့ မြတ္စလင္ေတြထဲမွာ အၾကမ္းဖက္သူ၊ အေသခံဗုံးခြဲသူဆိုတဲ့ အစြန္းေရာက္သမိုင္း မရွိဘူးေသးပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ အၾကမ္းဖက္မႈဆိုတာ စစ္ရဲ႕ တစိတ္တေဒသ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ အဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကို ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့အခါ စစ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးရဲ႕အဆက္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာတတ္ပါတယ္။ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈ ဆိုတာကေတာ့ စစ္ရဲ႕အဆက္ပါ။ စစ္ကို စစ္ခ်င္း၊ အင္အားကို အင္အားခ်င္း မယွဥ္သာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာက မေျပလည္ေသးရင္ ထြက္ေပၚလာတတ္တဲ့ စစ္ပြဲႀကီးရဲ႕ အဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာင္ပိတ္အ႐ိုက္ခံရတဲ့သူေတြဟာ စစ္ကို စစ္ခ်င္း၊ အင္အားကို အင္အားခ်င္း မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့အခါ အေသခံၿပီး အၾကမ္းဖက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ မြတ္စလင္ေတြကို ေခ်ာင္ပိတ္႐ိုက္ရင္ တေန႔မွာ သူတို႔ဟာ ဒီနည္းကို သုံးမလာဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမမခံႏိုင္ပါဘူး။ ကို္ယ့္အႏၱရာယ္ကိုယ္ ျမင္ၾကပါ။ ကိုယ့္သားသမီးေျမးျမစ္ကို ခ်စ္ခင္ၾကပါ။ သူမ်ားကို သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္တာခ်ည္း ေတြးရင္ မွားပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ကခ်ည္း သတ္ခြင့္ရလိမ့္မယ္လို႔ မထင္ၾကပါနဲ႔။ ဝဋ္ဆုိတာ လည္တတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွ တဖက္သတ္ ရာသက္ပန္ အႏိုင္ရ႐ိုး မရွိပါ။ ဒီတိုင္းျပည္မွာ မရွိခဲ့ဖူးတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြသာ အစပ်ိဳး ေပၚေပါက္လာခဲ့ရင္ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္ေပါင္းမ်ားစြာအထိ ဒုကၡပင္လယ္ေဝၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအေျခ၊ အဲဒီအဆင့္ထိေရာက္လာရင္၊ ဗုဒၶဘာသာေရာ၊ မြတ္စလင္ေရာ ဘာသာႏွစ္ခုစလုံး အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡေရာက္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ခ်င့္ခ်ိ္န္သုံးသပ္ၾကဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ မဲကိုေမွ်ာ္ၿပီး ေခါင္းေရွာင္ေနတာေတြကိုလည္း ရပ္တန္းက ရပ္ၿပီး သတၱိရွိရွိ တာဝန္ယူၾကဖို႔လည္း သင့္ပါၿပီ။

တကယ္ေတာ့ ဒါေတြအားလုံးဟာ အစိုးရရဲ႕ လက္ခ်က္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေတြအားလုံးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အစိုးရက အဓိက လက္သည္ပါ။ အစိုးရလက္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရအၾကံသာျဖစ္ေၾကာင္းကို အရင္ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ေထာက္ျပသုံးသပ္ျပခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ဒီေဆာင္းပါးမွာ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ အစိုးရဟာ သူ အာဏာတည္ျမဲဖို႔၊ အတိုက္အခံဒီမိုကေရစီ သမားေတြကို ေသြးခြဲဖို႔၊ ဒီမိုကေရစီသမားေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအၾကားမွာ သပ္လွ်ိဳဖို႔၊ သူတို႔ စစ္အာဏာရွင္အင္အားစုေတြကို ဗုဒၶဘာသာေတြ ေထာက္ခံလာဖို႔အတြက္ ငရဲ မေၾကာက္ ၊ သံသရာ မေၾကာက္ဘဲ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား ေဆာင္ရြက္ေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတို႔သာ ငရဲ မေၾကာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားအျပားကိုလည္း ငရဲက်ေအာင္ အျပစ္က်ဴးလြန္ေအာင္ ေျမႇာက္ေပးဆြေပးေနပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံးကို သူတို႔အာဏာရေရး တခုတည္းအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနတာပါ။ သူတို႔ အာဏာရေရးအတြက္ ငရဲလည္း မေၾကာက္ ၊ သံသရာလည္း မေၾကာက္၊ လူ႔အသက္ လူ႔အေသြး မ်ားစြာကို စေတးရမွာကိုလည္း မေၾကာက္ဘဲ ရက္ရက္စက္စက္ ယုတ္ယုတ္မာမာ ျပဳမူေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္ေတြဟာ အာဏာတခုတည္းကို မက္ေမာ၊ ေမာဟေတြဖုံး၊ အသိဥာဏ္ အမိုက္ေမွာင္ႀကီးက်ျပီး ငရဲလမ္းစဥ္ကို လိုက္တာဟာ တကယ္ေတာ့ ဒါပထမအႀကိမ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ပထမအႀကိမ္က သံဃာေတြကို သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ပါ။ အခုတႀကိမ္က ဒုတိယမၸိ ငရဲလမ္းစဥ္ပါ။

ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္အားလုံး ေမတၱာတရား လက္ကိုင္ထားၿပီး ငရဲကို ေရွာင္ရွားၾကပါစို႔။ မြတ္စလင္ေတြကို ရင္ဝယ္သားသဖြယ္ ေမတၱာပြားမ်ားၾကပါစို႔။ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ၊ ဒီမိုကေရစီသမားအားလုံး စည္းလုံးညီညြတ္ၾကပါစို႔။

လူအခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ကင္းရွင္းၾကပါေစ ...

ေဇာ္ဝင္း (၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)
၂၈၊ ဇြန္၊ ၂၀၁၃

23 comments:

ေမာင္လူေအး said...

It is really very good article and open my brain which i did not know. Thank you very much

Min Kyaw said...

ကိုေဇာ္ဝင္း (၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)က မြတ္စလင္ဘက္လုိက္ပီးေရးလွခ်ည္းလား။ မြတ္စလင္ကုလားက ဗမာအမ်ိုးသမီးကိုရရင္ မၾကိုက္လဲယူမယ္၊မြတ္စလင္ဘာသာထဲသြင္းမယ္။ ဒါဘာသေဘာလဲ။ မသီတာေထြးကို မြတ္စလင္က မုဒိန္းက်င့္ေတာ့ ဒါ မြတ္စလင္ေတြက ရခုိင္ကို မုဒိန္းက်င့္တာပဲ၊ ဦးေသာဘိတကို မြတ္စလင္တခ်ိဳ႕က သတ္ေတာ့ ဒါ မြတ္စလင္ေတြသတ္တာပဲ ဆုိတာ မွန္သင္႕သေလာက္မွန္တာဘဲ။ မြတ္စလင္ကုလားက မြတ္စလင္ကုလားမကို မုဒိန္းက်င့္တာမၾကားဘူးပါ။ ဗမာျပည္မွာေနျပီး၊ဗမာဘုန္းၾကီးကုိ သတ္တာေတာ႕မလြန္ဘူးလား မြတ္စလင္တုိ႕ရယ္။ ကိုေဇာ္ဝင္း ေမာင္းေတာ၊ဘူးသီးေတာင္ကို သြားေလ႕လာပါဦး။ အဲဒီမွာ မြတ္စလင္ကုလားက 90%ေက်ာ္႐ွိတယ္။အမ်ားစုက ဗမာလိုမေျပာတတ္ဘူး။ ဘိနပ္မပါဘူး။ေရာဂါဗလပြနဲ႕၊ဆင္းလဲဆင္းရဲတယ္၊ကေလးကလဲမ်ားလိုက္တာ၊ အဲဒါဘဂၤလာဒက္ ကခုိးဝင္လာတဲ႕သူေတြ၊ ဗမာျပည္အတြက္ တကယ္႕အမိႈက္ေတြ။ သူတို႕အတြက္လုပ္ေနတဲ႕ NGOs၊
UN agencies ေတြရဲ႕ေစတနာဟာမ႐ိုးသားဘူး။ အဲဒီ မြတ္စလင္ေတြက လူဦးေရပြားႏႈံးနဲ႕ရခုိင္ၿပည္နယ္ကို သီမ္းဖို႕ၾကံစည္ေနတာ ေရာဘာေျပာမလဲ။ ဦးဝိရသူဘာဘဲျဖစ္ေနပါေစ၊ သူ႕ပုံကိုမ်က္ႏွာဖုံးတင္ျပီး ဗုဒၶဘာသာအၾကမ္းဖက္သမားရဲ႕မ်က္ႏွာလို႕ေဖၚျပတာေတာ႕ ေစာ္ကါးလြန္းအားၾကီးတယ္။ ဒါကုိ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက ေရးတာဟုတ္မႇန္သေယာင္ေျပာတဲ႕ဗမာေတြက ဗမာျဎည္မႇာေမြး၊ ဗမာျဎည္မႇာၾကီးတဲ႕သူေတြမွဟုတ္ပါေလစ?? ဒီစစ္အစိုးရကိုမၾကိုက္ေပမဲ႕ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကိုကန္႕ကြက္ပိတ္ပင္တာ၊ ရခိုင္မွာ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ ေပၚလစီထုတ္တာကို လုံးဝေထာက္ခံတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ နဲ႕မြတ္စလင္ေတြ နဲ႕လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ေအးခ်မ္းခ်စ္ၾကည္စြာ ေနထိုင္ၾကဖို႕ဆိုရင္ သူတို႕ဘက္ကလဲ အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ုိးခ်ုိးမလုပ္ဖို႕၊မေကါက္က်စ္ဖို႕လိုတယ္။ ကိုေဇာ္ဝင္းေရးတဲ႕ အစိုးရနဲ႕ပါတ္သက္တဲ႕ေဆာင္းပါးေတြကိုသေဘာၾကေပမဲ႔၊ မြတ္စလင္နဲ႕ပါတ္သက္တဲ႕ေဆာင္းပါးေတြ ကို သေဘာမတူပါ။ မြတ္စလင္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားမွ ေထာက္ေၾကးယူထားၾကသလားသံသယဝင္စရာျဖစ္ေနပါတယ္။

Aye Tun said...

၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ ့ရူး ျပီး ေရွာက္ေရး
မ ေနပါနဲ ့ ျမန္မာနိုင္ ငံသမိုင္း ကိုေသခ်ာေလ့လာပါ မည္သူ ့ဘက္မွ လိုက္ေနစရာ မလိုပါဘူး မင္းအသက္ကဘယ္ေလာက္ ရိွလို ့ဘယ္မွာေမြး ဘယ္မွာျကီး
တိုင္းျပည္အတြက္ မင္းနဲ ့မင္းပတ္ဝန္းက်င္ က ေလးအတြက္ဘာေတြလူ နဲ ့တူေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးခဲ ့ဘူး
ျပီလဲ စာေရးရင္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပါြးျကည္ ့ေရးေစခ်င္ ပါတယ္

nga ba said...

သတၱ၀ါအားလံုးကို ေမတၱာထားသင့္တယ္၊ ထားရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမြေပြးကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမတၱာထားထား ရင္၀ယ္သားလို ၾကင္နာပိုက္ေထြးလို႔ မရႏိုင္တာကို ဥာဏ္နဲ႔ပိုင္းျခား နားလည္တတ္ရမယ္။
ဒီေဆာင္းပါးက..
ဘုန္းၾကီးေတြအေပၚ အမုန္းတရားမ်ားလြန္းေနတယ္။

nga ba said...

ကိုေဇာ္ဝင္းေရးတဲ႕ အစိုးရနဲ႕ပါတ္သက္တဲ႕ေဆာင္းပါးေတြကိုသေဘာၾကေပမဲ႔၊ မြတ္စလင္နဲ႕ပါတ္သက္တဲ႕ေဆာင္းပါးေတြ ကို သေဘာမတူပါ။
(quote from Min Kyaw)

Unknown said...

္။ မသီတာေထြးကို မြတ္စလင္ေတြက သတ္လို႔ အဲဒီ မြတ္စလင္ေတြကို သတ္ခဲ့ၾကတာ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အဲဒီ မြတ္စလင္ ၁၀ ေယာက္ေသတာဟာ တရားတယ္လို႔ ...။ မိတၳီလာမွာ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတ အသတ္ခံရလို႔ မြတ္စလင္ ၄၃ ေယာက္အသတ္ခံရတာလည္း တရားတယ္လို႔ ...။ အဲဒီလို ေျပာဆိုခ်က္ ယူဆခ်က္ေတြဟာ တရားမွ်တရဲ႕လား အာဃာတတရားေတြကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မွ်မွ်တတ စဥ္းစားၾကဖို႔ သင့္ပါၿပီ။ မသီတာေထြးကို သတ္တဲ့သူဟာ လူသတ္သမားျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူသတ္သမားက မသီတာေထြးကို သတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူနဲ႔ အေရာင္အေသြးတူ၊ လူမ်ဳိးတူ၊ ဘာသာတူတဲ့ လူေတြကို လိုက္သတ္တာဟာ တရားတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတကို သတ္တဲ့လူဟာ လူသတ္သမား ျဖစ္တယ္။ ဘုန္းႀကီး ဦးေသာဘိတ အသတ္ခံရတဲ့အတြက္ သူနဲ႔ ဘာသာတူတဲ့ လူ၊ အေသြးအေရာင္တူတဲ့ လူေတြကို လုိက္သတ္တာဟာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ တရားမွ်တတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဒါဟာ သဘာဝမက်တဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ အာဃာတ အေျခခံတဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ အမုန္းအေျခခံတဲ့ ေယဘုယ်ျပဳမႈ ျဖစ္တယ္။ လူလူခ်င္းအၾကားမွာ အားလုံးလူေတြပါလား ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး လူလူခ်င္းကို ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ၊ ဂိုဏ္းခြဲမႈ ၊ သင္းခြဲမႈ ျဖစ္တယ္။ ဂိုဏ္းခြဲ သင္းခြဲရာမွာလည္း အမုန္းစိတ္ အေျခခံၿပီး ဂိုဏ္းခြဲတဲ့ ခြဲျခားမႈ ျဖစ္တယ္။ ခင္ဗ်ားကို ေခြးတေကာင္က ကိုက္မယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါကို အာဃာတထားၿပီး ျမင္ျမင္သမွ် ေခြးေတြကို လိုက္သတ္ရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္အေနအထားဟာ ပုံမွန္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါ့မလား။ လူကို မဆိုထားနဲ႔၊ ေခြးကိုေတာင္ ဒီလို ေယဘုယ်ျပဳရင္ မတရားပါဘူး။
လုိ႔ သူေတာ္ေယာင္ အျပနဲ႔ မူခ်ထားပါက ေဇာ္ဝင္း ဆုိရင္ေတာ္ေရာေပါ့ ဘာေၾကာင္းမ်ား(၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း) ဆုိတာႀကီးကုိ တံဆိပ္ကပ္ထားရတာလဲ...?
ေနဝင္းကစ ဘယ္အာဏာရွင္မွ ျပည္သူကုိ သတ္ခဲ့တာမဟုတ္ ျပည္သူကုိသတ္တာ ျပည္သူသတ္ေကာင္သာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ နည္းနည္းေလး ေတြးမိပါရဲ႕လား... ? စစ္တပ္က သတ္တာမဟုတ္ ... စံနစ္သတ္တာမဟုတ္ လူသတ္ေကာင္က သတ္တာသာ ျဖစ္တယ္၊
ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွေတာ္လွန္စရာမလုိေတာ့ ... ဆုိတာအထိ အဓိပၸါယ္ေရာက္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ ေတြးမိပါရဲ႕လား ...?
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသရဲ႕ တရားတပုဒ္ထဲကစကား အရဆုိပါက...
ေလာကအျမင္စကားေျပာရင္ သမၼဳတိသစၥာကုိ ၾကည့္ၿပီး ေျပာပါ၊ ပရမတၳအျမင္နဲ႔ မေျပာပါနဲ႔ ...
ပရမတၳအျမင္နဲ႔ ေရာေျပာရင္ ...
ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါးႀကီးက ေျပာေနတာကုိ၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါး ေတြက နားေထာင္ေနၾကတယ္၊ ဆုိတာလုိ ...
ဟုိရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါး နဲ႔ ဟုိရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါး ေပါင္းစစပ္မိလုိ႔ ... ဒီရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါးျဖစ္လာရတာ ... အဲဒီေတာ့ အားလုံးအတူတူပဲ။

aye aye thet said...

Min Kyawေျပာသြားတာေတြကိုေထာက္ခံအားေပးေနပါတယ္ထပ္ျပီေတာ့ေဝဖန္ေပးလိုက္ပါဦး

kyawthusukyi said...

အသိ ေတြးစရာ ဆင္ျခင္စရာ ကို ေတြ႕လိုက္ရ တဲ႔ ေဆာင္းပါးတပုဒ္လို႔ ထင္မိတယ္

Min Kyaw said...

တရားမ်ွတ တာကိုၾကိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ လူ႕အခြင္႕အေရးနဲ႕တိုင္းျပည္အေရးယွဥ္လာရင္၊ တိုင္းျပည္အေရးကိုဦးစားေပးရမယ္။

Moe Kyaw said...

အမိ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို မကာကြယ္ရင္ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဗမာျပည္ဟာ အင္ဒိုနီးရွား အႏၷိယ အာဖဂန္ တို႕လိုျဖစ္ သြားမွာေပါ့ ဒီမနက္ကဘဲ ဟုမၼလင္းက ရြာၾကီး တစ္ခုမွာ ရြာက အေခ်ာဆံုး ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကို ဇစ္ျမစ္ မသိတဲ႕ မြတ္တစ္ေကာင္ ဗုဒၶဘာသာပါ ဆိုျပီး ညာျပီး လာေတာင္းတာ က်ဳပ္ရဲ႕ ဦးဇင္း နဲ႕ ရြာက လူေတြ ကာကြယ္လိုက္ ရေသးတယ္ ပန္းဘဲတန္း ရဲစခန္းမွာ ေျခေတာ္တင္ ခံလိုက္ရတဲ႕ Case ေတြ အမ်ားႀကီးဘဲ လူမသိတဲ႕ ပိုက္ဆံနဲ႕ ရွင္းလိုက္တာေတြ ပိုမ်ားမွာေပါ့ ဒီလိုနဲ႕ဘဲ အတြင္းလွုိက္ျပီး ပါသြားတဲ႕ ဟာေတြ အမ်ားၾကီ ၾကားရတယ္

JP said...

Ko Moe Kyaw ကိုနဲနဲေမးပါရေစ
ဟုမၼလင္းကရြာၾကီးနာမည္နဲ႕အေခ်ာဆံုးေကာင္မေလးနာမည္ေတြကိုသိရရင္လံုေလာက္ပါျပီ။ပန္းဘဲတန္းရဲစခန္းကိုလည္းေမးျမန္းလိုက္ပါမယ္။

အသွ်င္ေရ၀တ said...

ဆရာေတာ္၀ီရသူကုိ လူယုတ္မာတဲ့။ သူ႔ကုိယ္သူက်ေတာ့ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္တယ္တဲ့။ ေနာက္ကကေလာင္နာမည္ တပ္ထားလုိက္တာက "ေဇာ္၀င္း ၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း" တဲ့။ တစ္ခုေမးၾကည့္ခ်င္တာက...မင္း၈၈ ေက်ာင္းသားလုိ႔ နာမည္ခံေနၾကတဲ့ေကာင္ေတြ....၈၈မွစလုိ႔ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအေပၚမွာ မင္းတုိ႔ေတြဘာတာ၀န္ေတြယူ ခဲ့သလဲ၊ ဘာတာ၀န္ေတြထမ္းေဆာင္ေနၾကလဲ။ ျပည္သူေတြ အတြက္ေရာက္ မင္းတုိ႔လုပ္ရပ္ေတြက တကယ္အက်ဳိးျပဳခဲ့ ရဲ့လား။ ငါထင္တာကေတာ့ မင္းတုိ႔လုိ ေမ်ာက္ျပဆန္ေတာင္း ေနတဲ့ေကာင္ေတြေၾကာင္း တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိး၊ ဘာသာကုိ တစ္ေန႔တစ္ျခား ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိးျခားေတြကုိ စိမ့္၀င္လာေနျပီ။ ဒီဟာေတြကုိ မင္းတုိ႔ေတြဘာျဖစ္လုိ႔ မျမင္နုိင္ရတာလဲ။ အေၾကာင္းအက်ဳိးမညီညာတဲ့ေကာက္ခ်ေတြနဲ႔ ကုိယ္ေျပာခ်င္တာကုိ ေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ့။ မင္းအေမ ေတြ၊ မင္းညီမေတြ ကုလားဆီမွာ မယားငယ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ၽမွာ ဒီအေၾကာင္းေတြကုိ မင္းနားလည္မွာလား။ ဒါဆုိရင္ မင္းတုိ႔ေဟာင္ေနတဲ့အမ်ဳိး သားေရးဆုိတာ ေခြးခ်ီးစားေနတာပဲျဖစ္မယ္။
ေဇာ္၀င္း ၈၈ အမည္ခံနိုင္ငံေရးလုပ္စား

ko gyi said...

ကုိေဇာ္ဝင္းခင္ဗ်ား အလြန္ေကာင္းတဲ့articleပါ။လက္ရွိၾဖစ္စဉ္နဲ့ၾဖစ္လာနုိင္ေခ်ေတြကုိမီးေမာင္းထုိးၾပထားတာေတြကုိလူငယ္ေတြၾကားက်ယ္က်ယ္ၾပန့့္္ၾပန့္ေရာက္သြားေစခ်င္ပါတယ္။အမ်ုိးသားေရးမွုိင္းေတြေဝေနတဲ့အခုလုိအခါမ်ုိးမွာအမွန္နဲ့အမွားကုိရဲရဲရင့္ရင့္ယုံါၾကည္တဲ့အတုိင္းေရးၾပတက္တဲ့ကုိေဇာ္ဝင္းကုိ
လူခ်င္းမသိေသာ္လည္းေလးစားလ်က္

Hurricane Sandy said...

ဘာသာတရား တခုကိုယံုၾကည္လို.ကိုးကြယ္သူ အေပါင္း
ဟာ အဲဒီဘာသာရဲ.အဆံုးအမ ၊ အယူ၀ါဒေတြကို လိုက္နာ
က်င္.ႀကံဖို.လိုအပ္သလို အဲဒီဘာသာ (အၿခား အၿခားေသာ
ေတြရဲ.ပေယာဂေၾကာင္.) မေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ကာ
ကြယ္ဖို.လည္းတာ၀န္ရိွပါတယ္ ။
ဘာသာတရား တခုကို လိုက္နာက်င္.ႀကံ တာနဲ.ကာကြယ္ေစာင္.ေရွာက္ တာ ၂ခုမွာ တခါတရံ ၀ိေရာဓိ ၿဖစ္တာမ်ိဳးရိွပါတယ္ ။
ဆရာေတာ္ေတြ မွာလည္း အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို
ကာကြယ္ေစာင္.ေရွာက္လိုစိတ္နဲ. အာပတ္အသင္.ခံၿပီး
လုပ္ေနၾကရတာၿပည္သူအမ်ားစုကသိၾကပါတယ္။
.. ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္သူအားလံုးနီးနီးဟာ ၿမန္မာၿပည္
မွာ အစၥလမ္ဘာသာက နည္းေပါင္းစံုသံုးၿပီး ႀကီးထြား
ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနတာ မႏွစ္သက္ၾကသလို
... လူသားေတြ အခ်င္းခ်င္းသတ္ၿဖတ္မႈေတြၿဖစ္ေနတာကိုလည္း
မႏွစ္ၿမိဳ.ၾကတာအေသအခ်ာပါ ။
အစၥလမ္ဘာသာက နည္းေပါင္းစံုသံုးၿပီး ၿမန္မာၿပည္
အပါအ၀င္ ကမၻာကိုပါ လႊမ္းမိုးဖို.ႀကိဳးစားေနတယ္
ဆိုတာေလာက္မွ မယံုၾကည္ရင္ ၊ လက္မခံရင္
ကိုေဇာ္၀င္း ... ေရ ၊
ခင္ဗ်ားေတာ.ေဆးစားမွားေနၿပီ ။
.. ဆရာေတာ္ အရွင္၀ီရသူကို လူယုတ္မာလို. ေခၚေ၀ၚ
ေရးသား လိုက္တာကလည္း
.. ခင္ဗ်ားရဲ. မွတ္ေက်ာက္ ပါဘဲ ။


Moe Kyaw said...

ေကာလဟာဌ မဟုတ္ပါဘူး အမွန္အကန္ပါ အဲဒီဘက္မွာ ယဥ္ေက်းမူ သင္တန္း ဖြင့္ေနတုန္း ျဖစ္သြားလို႕ ကာကြယ္လိုက္ ႏိုင္တာပါ

Ko Naing said...

ဖတ္ဘူးပါတယ္ သူ ့ေဆာင္ပါးေတြ ေစာက္ေပါျကီးပါကြာ ၈၈ေက်ာင္းသား ဆိုလိုက္တာ က်န္သူေတြပါထိခိုက္တယ္

ywarthar said...

အဗၺဒူလာ ေဇာ္၀င္း သို႔
၈၈ နာမည္ခံျပီး ျပည္သူအတြက္ ဘာမ်ားလုပ္ေဆာင္ျပီးျပီလဲ။
အက်အနေကာက္ ေဆာင္းပါးေလးေတြ ေလာက္နဲ႔ ၈၈ နာမည္ခံ ေနတာ နားၾကားျပင္းကပ္တယ္။
ခုလည္း အမည္ခံဗုဒၶဘာသာ ေလာက္နဲ႔ ကိုယ့္သီလကို ယံုတယ္ေလးဘာေလးနဲ႔။
မင္းလည္း အေမ ႏွမကို မြတ္ေတြကိုေပးျပီး ဒီေကာင္ေတြကို အေဖ ေခၚ ။ ေယာက္ဖ ေတာ္ မယ္
ဆိုရင္ေတာ့ ၈၈ အမည္ခံတာထက္ ျမိဳးျမိဳးျမက္ျမက္ေလး ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မင္းနာမည္ ကိုေတာ့
အဗၺဒူလာ ေဇာ္၀င္း လို႔ေျပာင္းဖို႔လိုလိမ့္မယ္။ ၈၈ တပ္တာထက္ မင္းအတြက္ ပိုေကာင္းမွာပါ။

aye aye thet said...

ေဇာ္ဝင္း မင္းေရးတဲ႔ေဆာင္းပါးေတြကိုေနာင္ဘယ္ေတာ့
မွမဖတ္မိေအာင္ေနမွျဖစ္မယ္ မဟုတ္ရင္မင္းအရမ္းသေဘာက်ေနတယ့္ဘာသာကိုေျပာင္းမိမွာဆိုးလို႔မင္းအေျပာေကာင္းလို႔မင္းအာေဘာ္မိသြားရင္အားလံုးမ်ိဳျပဳတ္ကုန္ေတာ့မွာပဲကြာ

zaw myint said...

၈၈ေက်ာင္းသားေဟာင္းဆိုတာေတာ့ထားပါ။ ဒီလိုမ်ိဳးေ၀ဖန္ရေလာက္ေအာင္မင္းမွာဘယ္ေလာက္ အေတြ့အၾကံဳ ဗဟုသုတ ဥာဏ္အေမွ်ာ္အၿမင္ ပညာအရည္အခ်င္း ရိွေနလို့လဲ မေအလိုးရဲ့။ တၿခားအလုပ္နဲ့ရွာစားပါ။ ဒီအလုပ္က မင္းနဲ့မၿဖစ္ဘူးေခြးသားရဲ့။

Nalanda Travels & Tours said...

ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြပါပဲဗ်ာ ကိုယ့္အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ေတာ့ ဒီ႔ထက္ပိုၿပီး သတိရွိဖို႔လိုၿပီထင္ပါတယ္ ေနာက္ကို ၈၈ နာမည္မသံုးပါနဲ႔ဗ်ာ သိကၡာက်တယ္

Minhanthar said...

၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္းဆုိျပီး ရုိက္စားလုပ္လုိ႔ရတဲ့ေခတ္က ကုန္သြားျပီး ကုလားေယာက္ဖေရ..။ တျခားနည္းလမ္းနဲ႔ သံရုံးေရွ႔သြားသြားေအာ္ျပီး ေထာက္ပံ့ေၾကးေလးေတြ သြားေတာင္းစားပါ။ ဒီလုိအေမေက်ာ္ ေဒြးေဒၚလြမ္းတဲံ့ ေဆာင္းပါးမဟုတ္တယုတ္ေတြ ေရးျပီး အမ်ိဳးသားေရး သစ္စာ မေဖာက္ပါနဲ႔။ ၈၈ ေက်ာင္းသားဆုိတာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိတဲ့သူေတြလုိ႔ ထင္ထားခဲ့တာ... မင္းေၾကာင့္ ငါးခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလွလုံး အပုပ္ေတြ ေပၚကုန္ပါျပီ။

nainglin said...

အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကိုထိရင္မခ်ိေအာင္နာတက္ေသာcommentsေရးသူျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္ႀကီးမ်ားကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္။

nainglin said...

ဟိႏၷဴဘာသာဝင္ေတြမီးနင္းပြဲလည္ဗုဒၶဘာသာေတြဝင္ႏြဲလိုက္တာပဲ။ခရစၥမတ္တို႔ဟက္ပီးနယူရီးယာဆိုလဲလိုက္ေပ်ာ္လိုက္တာပဲ။တံခါးပိတ္ၿပီးဝတ္ျပဳတာတို႔လည္ပင္းလွီးတာတို႔ၾကေတာ့က်ြန္ေတာ္တို႔လဲလိုက္မလုပ္နိုင္ဘူးခြင့္လႊတ္ဗ်ာကိုေဇာ္ဝင္း။အန္တီစုလက္သံုးစကားနဲ႕ေျပာရရင္ေတာ့ပြင့္လင္းျမင္သာၾကပါေပါ့ဗ်ာ။