စက္တင္ဘာရပ္၀န္းမွာ ငါတို႔ဆံုးခဲ့ရ
ကိုေမႊး
ကိုေမႊး
ျပည္ၿမိဳ႕ရဲ့ မင္းမင္းကဖီး ၊ လူထုဆႏၵ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ၊ ဧရာ၀တီျမစ္ ဗိုက္သားေပၚက အဆီတစ္တစ္ေတြ နဲ႔တူတဲ႔ ေႏြထြန္းသဲေသာင္ျပင္မ်ား …
ၿပီးေတာ့ ေ႐ႊဆံံေတာ္၊ မင္းႀကီးေတာင္၊ ေ႐ႊဘုန္းပြင့္ ပိဋကတ္တိုက္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကး႐ုပ္ႀကီး၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ကိုေခ်ာႏြယ္၊ ကိုခင္၀မ္း၊ ကိုေဆြ တလမ္းေမာင္းေကြ႔က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလး ...
ခုေတာ့ တလမ္းေမာင္းေကြ႔က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးလည္း မရွိေတာ့။
ထိုဆိုင္မွ ကဗ်ာခ်စ္ေသာ ညီအကိုမ်ားလည္း ဘယ္ေရာက္ကုန္ပီ မသိေတာ့။ ထို႔အတူ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ကိုခင္၀မ္းႏွင့္ ကိုေခ်ာႏြယ္လည္း မရွိေတာ့။
ျပည္မွာေတာ့ ေ႐ႊဆံေတာ္၊ မင္းႀကီးေတာင္၊ ေ႐ႊဘုန္းပြင့္ ပိဋကတ္တိုက္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကး႐ုပ္ႀကီးနွင့္ ကိုေဆြတို႔ ေတာ့ က်န္ေနေသးေကာင္းက်န္ေနပါလိမ့္မည္။
ျပည္ၿမိဳ႕သည္ မာယာေကာ့ဖ္စကီးထက္ခမ္းနားေသာ အျမည္းအစားနည္းသည့္ ကဗ်ာဆရာကို ေမြးထုတ္ေပး ခဲ့သလို မ်ဳိးဆက္နွင့္ ေတာ္လွန္သူအေပါင္းကိုလည္း ေမြးထုတ္ေပးရန္ တာ၀န္မပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ေကာင္း ၿမိဳ႕သန္႔တစ္ၿမိဳ႕၊ ထိုၿမိဳ႕ေကာင္းၿမိဳ႕သန္႔၏ အလင္းဆိုင္မ်ားမွ ဖန္ေခ်ာင္းမီးေရာင္ေအာက္မွ ညမ်ားသည္ ႐ုရွား ျပည္၊ ျပင္သစ္ျပည္၊ အဂၤလန္ျပည္၊ အေမရိကန္ျပည္တို႔မွ စာေပခ်စ္သူတို႔၏ ေကာ္ဖီဆိုင္ညခင္းမ်ားနွင့္ မျခား နားေသာ ရင္ခုန္သံတို႔ျဖင့္ အသက္၀င္ၾက၏။ ထိုအသက္၀င္မႈတကာတို႔အား ညႇဳိ႕ယူဖမ္းစားေသာ ကဗ်ာတန္ခိုး ရွင္သည္ကား ဂ်စ္ကားေပၚမွာ ေပါင္သားအလွေပၚေအာင္ ထိုင္သြားတတ္ေသာ အရာရွိကေတာ္လိုလည္း ေနတတ္ေသးသည့္ ကိုေခ်ာပင္ျဖစ္သည္။
တခါက ေမာင္ေသြးခြၽန္ဆိုသည့္ ႏိုဘယ္လ္ဆု အင္မတန္လိုခ်င္ရွာသည့္ ပုဂၢဳိလ္ထူးတေယာက္ကပင္ ယံုၾကည္ ခ်က္ မလံုမလဲျဖင့္ ကိုေခ်ာႏြယ္ႏွင့္သူ ႏုိဘယ္လ္ဆု ရသင့္ .... ဆိုသလိုမ်ဳိးေတာင္ ေရးသားဖူး၏။ ထိုအခါ သမယတြင္ ကိုေခ်ာႏြယ္သည္ ႏိုဘယ္ဆုထက္ ဆတ္သြားက မခ်စ္ခ်က္တဲ့ အရက္ကို ပိုမိုခံုမင္ေနခဲ့၏။
ျမန္မာ့ဘ၀နွင့္ ေက်းလက္ကို သူ႔ၾကက္ရင္အုပ္သာသာ ရင္အုပ္ထဲ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ထိုးသြင္းရင္း လွလွပပ ျပန္အန္ျပခဲ့၏။ ထိုအန္ဖတ္မ်ားသည္ကား ... မေသေသာကဗ်ာအျဖစ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္တို႔၏ ရင္ဘတ္ထဲ
စုိ႐ႊဲသြားေအာင္ လာေရာက္ထိခတ္၏။
ကဗ်ာဆရာေတြခ်စ္တဲ့ ကိုေခ်ာ၊ အယ္ဒီတာေတြခ်စ္တဲ့ ကိုေခ်ာ၊ ကိုေအာင္ခ်ိမ့္ စိတ္ညစ္ေသာ္လည္း မပစ္ ႏုိင္သည့္ ကိုေခ်ာ …
ရင္ဘတ္ဆြဲႀကိဳးႏွင့္ မဂိုမေလးကို ဇနီးမယားေတာ္ကာ ခ်မ္းသာေနေသာ သုခမိန္လိႈင္ မၿငီးျငဴသည့္ ကိုေခ်ာ …
စာေရးဆရာ၊ အယ္ဒီတာ၊ ေရာင္းရင္းကဗ်ာဆရာတို ့မၿငိဳျငင္ခဲ့သည့္ ကိုေခ်ာ …
မမျမင့္ရဲ႕ ရတနာ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ရတနာ ကိုေခ်ာကို က်ေနာ္တို႔ က်ေပ်ာက္ခဲ့သည္မွာ ေျခာက္ႏွစ္ပင္ ျပည့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ကိုေခ်ာေရ … ငိုေသာမ်က္၀န္း သီခ်င္းျဖစ္ခ်ိန္မွာ ဧရာ၀တီကိုယ္တိုင္က သီခ်င္းေတြကို သယ္ေဆာင္တဲ႔ ျမစ္ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔ ရင္ခုန္ခဲ့ရတယ ္... ဒီလို ကဗ်ာမက် စာမက်ေျပာတိုင္း ဒန္တီး၏ ျမစ္ကို ထမ္းျပန္လာေလ့ရွိေသာ ကိုေခ်ာတေယာက္ နိဗၺာန္မွာ ၿငိမ္သက္ျခင္း မရွိျခင္း နတၳိျဖစ္ျခင္းတို႔အား ကဗ်ာေဆးသား ျခယ္ေနမည္ေလာ..။ နတ္ဘံုနတ္နန္းမွာ တဖက္နတ္သမီးငါးရာေရွ႕မွာ ယက္ဖ္တူရွင္ကိုလို ကဗ်ာေတြမ်ား႐ြတ္ေနမလား။ မဟုတ္ ေသး ... ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္လိုပဲ ကဗ်ာေတြ႐ြတ္ေနမွာေပါ့။
ျမန္မာစာေပေလာကကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ အျခားအျခားေသာ အႏုပညာေလာကမ်ားထက္ ပိုမိုမြဲေတဆင္းရဲ ၾကရ၏။ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ သ႐ုပ္ေဖာ္ ပံုဆြဲဆရာတို႔ မြဲလွသည္မွာ ဦးပုည သက္ရွိ ထင္ရွားရွိလွ်င္ ေရသည္ျပဇာတ္ထက္ စာေပေလာကျပဇာတ္ကိုပင္ ေရးေလာက္သည္ထင့္ ...။ ထိုမြဲလွသည့္ထဲ ကိုေခ်ာလည္း တေယာက္အပါေပါ့ ...။ ေစတနာေတာ့ မမြဲလွေသာ စာေပသမားမ်ား၏ ထံုးစံအတိုင္း ကို ေခ်ာႏြယ္၏ အိမ္ကေလးသည္ ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာ ေပါက္စတို႔၏ စားအိမ္ေသာက္အိမ္ အႏံြတာ အၿငိဳ ျငင္ေပးသမွ် မမျမင့္က မညည္းညဴရွာခဲ့။
အကယ္၍ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္သည္သာ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားကဲ့သို႔ စာေပပညာရွင္မ်ား ကဗ်ာဆရာမ်ားကို တန္ဖိုးထားတတ္ပါလွ်င္၊ အကယ္၍ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္သာ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႕အ ခြင့္အေရးျပည့္၀စြာ လူတန္းေစ့ ေနႏိုင္ စားႏုိင္ ဖန္တီး႐ုန္းကန္နိုင္ပါလွ်င္ ယေန႔ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ဤစာကို ဤကဲ့သို႔ ေရးေနဖို႔မလို။ ကိုေခ်ာတေယာက္ က်န္းက်န္းမာမာ ၀မ္းပန္းတသာျဖင့္ ေလာကဓံတရားနွင့္ ကမၻာ ႀကီးကို ကဗ်ာေတြ တစ္တစ္ရစ္ရစ္ျဖင့္ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ သီဖြဲ႔ျခယ္သေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ့္ရင္ထဲတြင္ေတာ့ ....
ငါတို႔ မာယာေကာ့ဖ္စကီးကို မပိုင္ဘူး
ေတာ္လ္စတိြဳင္းကို မပိုင္ဘူး
ငါတို႔ ဗားေတာ့ဗရက္ကို မပိုင္ဘူး
ယက္ဖ္တူရွင္ကိုကုိ မပိုင္ဘူး
ငါတို႔ ဂြၽန္ကိစ္ကို မပိုင္ဘူး
ငါတို႔ ... ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို ပိုင္ခဲ့တယ္
ငါတို႔ ... ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို ပိုင္ခဲ့တယ္ ...
ငါတို႔ကို ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ျပန္ေပး ... …
ငါတို႔ကို ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ျပန္ေပး ... ဟုသာ ကေလးတေယာက္ကဲ့သို႔ ......။ ။
ကိုေမႊး
No comments:
Post a Comment