ေရးသူ - ညမင္းသား၊ ေပးပို႔သူ - ညီညီေဇာ္
ဘုရားတရားသံဃာ(အစစ္)အား ႐ုိေေသျမတ္ႏိုးစြာ ကန္ေတာ့ပါ၏ ဘုရား ...
ယခုအခ်ိန္သည္ သာသနာခုႏွစ္အားျဖင့္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ သာသနာ တစ္ ၀က္က်ဳိိးလာသည္ႏွင့္အမွ် ဘုရားသာသနာသည္လည္း အဖက္ဖက္မွ ဆုတ္ယုတ္လ်က္ရွိသည္။ ယေန႔ နအဖေခတ္မွာကား အဆုိးဆံုးပင္ျဖစ္ သည္။ ရတနာသုံးပါးထဲတြင္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သံဃာရတနာ သည္ ကြယ္လုဆဲ ျဖစ္ေနပါသည္။
အဆုိးဆံုးဟုေျပာရေလာက္ေအာင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘယ္မင္းဘယ္ ပုဂၢိဳလ္မွ မလုပ္ခဲ့ဖူးေသာ သံဃာအေပါင္းကုိ အတုဆုိၿပီး ႐ုိက္သတ္ လုိက္ျခင္းပင္။ ပညာေက်ာ္ နအဖကား အတုနဲ႔အစစ္ကုိ ဘယ္လုိခဲြလုိက္ သည္မသိပါ။ ျပည္သူေတြၾကားမွေတာ့ အတုအစစ္္ ျပသာနာသည္ ေတာ္ ေတာ္ႀကီး ဂယက္႐ုိက္ခတ္သြားခဲ့ပါသည္။
တခ်ဳိ႕ျပည္သူမ်ားဆုိလွ်င္ မိမိတို႔ တစ္သက္လံုးထုိင္ကန္ေတာ့ ကုိးကြယ္လာခဲ့ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ နအဖ၏ အတုစာရင္းထဲ ပါသြားသျဖင့္ ဘာမွအက်ဳိိးမရွိ ျဖစ္ကုန္ေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ သံဃာ အစစ္အမွန္ကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ခြင့္ရေအာင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက သံဃာအတု ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သံဃာအစစ္ေတြပါဆုိၿပီး နအဖဘက္က ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ ေပးသင့္ေပသည္။
နအဖသည္ အတုကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၿပီး အစစ္ကုိေတာ့ မေဖာ္ထုတ္ခဲ့ေပ။ အတုနဲ႔အစစ္ကုိ ဘယ္လုိခဲြျခားၾကမလဲ။ ေရသန္႔ဗူးနဲ႔ ပစ္လုိ႔ မွန္နွစ္ခ်ပ္ ကဲြသြားတာကုိ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး အေရးယူေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိတဲ့ သာသနာပုိင္ကုိ သံဃာအစစ္လုိ႔ ေခၚဆုိနု္ိင္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ စစ္အစုိးရအလုိက် ေဆာက္႐ြက္ေပးေနတဲ့ သူေတြကုိပဲ သံဃာ အစစ္လို႔ သတ္မွတ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ျပည္သူေတြအက်ဳိးကုိ လုိလားတဲ့ သူေတြကုိေရာ သံဃာလုိ႔ မသတ္မွတ္ ေတာ့ဘူးလား။ နအဖကား ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိရွိ သံဃာကို သင္းကြဲလိုက္ေလၿပီ။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက ငါ့ဟာ သံဃာအစစ္ပါလုိ႔ လက္မေထာင္ၿပီး ေႂကြးေၾကာ္္၀ံ့ပါသလဲ။ သာသနာ ထက္၀က္က်ဳိးလာသည္နဲ႔အမွ် ရဟန္း အေရျခံဳမွ်သာျဖစ္ေသာ ဒုႆီလရဟန္း (ရဟန္းနဲ႔တူေသာအရာဆုိလို႔ အ၀ါေရာင္မွ်သာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္)တုိ႔ တုိး တက္မ်ားျပားလာလိမ့္မည္။ ဒါဟာ အမွန္တရားပါပဲ အျခားတစ္ဘက္မွာလည္း ျမတ္ေသာ ရဟန္းအက်င့္ကုိ က်င့္ေနသည့္အျပင္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေကာင္းက်ဳိးကုိ ေဆာင္႐ြက္ေပးေနေသာ သံဃာပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြဟာလည္း လက္ညိဳးထုိးမလြဲေအာင္ ရွိေနပါေသးသည္။
ဤသို႔ နအဖ၏ ပေယာဂေၾကာင့္ သာသနာညႇိဳးႏြမ္းေနခ်ိန္တြင္ ဦးေက်ာ္ဟိန္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းဘ ၀ကုိခံယူၿပီး သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အက်ဳိးကုိ ေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ဟု ၾကားသိရေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္၀မ္း သာမိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဦးေက်ာ္၏ ရဟန္းဘ၀ ကူးေျပာင္းေရးတြင္ သေဘာမက်စရာ အခ်က္ေတြကုိ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႔လာရပါသည္။ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္ႏွင့္ တုိင္းျပည္ကုိစြန္႔ၿပီး ရဟန္းျပဳလာေသာ ဘုရင္ တုိ႔တြင္ အက်ဳိးျဖစ္ေသာ ရဟန္းျဖစ္လာျခင္းသည္ အတူတူပင္ဆုိျငား လူအမ်ား၏ စိတ္၀င္စားမူသည္ တူညီ လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုနည္းတူစြာ ယေန႔ေပၚျပဴလာေခတ္တြင္ ႐ုပ္ရွင္နယ္ပယ္၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေနေသာ ဦးေက်ာ္၏ ရဟန္းဘ၀ ကူးေျပာင္းမွူကုိ လူအမ်ား စိတ္၀င္စားလ်က္ရွိသည္။
သည္တြင္ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာရေပေတာ့မည္။ ဦးေက်ာ္သည္ မိမိရဟန္းျပဳျခင္းကုိ ေၾကညာေမာင္းထုေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ႐ိုး႐ိုးေလးျမင္သည္။ ဦးေက်ာ္၏ ရဟန္းျပဳျခင္းသည္ ထင္ေပၚေက်ာ္ေစာျခင္းကို လိုခ်င္လို႔လား၊ ရဟန္းျပဳျခင္းသည္ကား သာမန္လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔ မက်င့္ႏိုင္ေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္ အက်င့္ကုိ က်င့္ရန္ႏွင့္ မိမိ၏ ကိ ေလသာကုိ ပယ္သတ္ရန္။
ရည္႐ြယ္ခ်က္ — ရဟႏၱာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေရးပင္။ ဤကား ဘုရားအႀကိဳက္၊ ရဟန္းျပဳရျခင္းကို ဘန္းျပၿပီး လူအမ်ား စိတ္၀င္စားေအာင္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္သလိုမ်ိဳး Action မ်ားနဲ႔ လူလံုးမျပသင့္ဟု ထင္ပါသည္။ ခုသတင္းစာ၊ စာေစာင္မ်ား၌ ဦးေက်ာ္၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားဆိုၿပီး ခဏခဏ ေတြ႔ေနရေတာ့ ဦးေက်ာ္ ေသေတာ့မလားလို႔ ေတာင္ လူေတြက ေျပာေနၾကၿပီ။
အက်ဳိးေမွ်ာ္တဲ့ စပြန္ဆာေတြကလည္း ပြဲလန္႔တုန္း ဖ်ာခင္း၊ မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ လုပ္ေနၾကသည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ျမင္သည္။ ဒါေတြကို ထားပါေတာ့။ ဦးေက်ာ္သည္ စိတ္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခန္းဆိုၿပီးေတာ့ လူေတြ ႏွင့္တ႐ုန္း႐ုန္း လုပ္ေနသည့္အျပင္ ယခုေနာက္ဆံုး ျမန္မာျပည္ တပတ္ပတ္ၿပီး တရားပြဲမ်ား က်င္းပမည္ဟု သိရပါသည္။
ဦးေက်ာ္သည္ ဘယ္အက်င့္ကို က်င့္ၿပီး ဘယ္တရားကို ေဟာေျပာမွာပါလဲ။ ကြၽန္ေတာ္ သတိျပဳမိတဲ့ ပထမ တစ္ခ်က္က ဦးေက်ာ္ေျပာခဲ့ေသာ "ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေလာဘကင္းတဲ့ လူတေယာက္" ဟု ဆိုခဲ့ျခင္းမွာ ပုထုဇဥ္ လူသားတစ္ေယာက္မွ်သာ ျဖစ္ေသးတဲ့ ဦးေက်ာ္အတြက္ ဒါဟာ အမ်ားႀကီး စဥ္းစားစရာပါ။ ပုထုဇဥ္ လူသား တစ္ေယာက္ကို ေလာဘကင္းၿပီလို႔ တကယ္တမ္း ေျပာလို႔ရပါသလား။ ဦးေက်ာ္ေလာက္ကို ထားဦး၊ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ အရာအားလံုးကိုစြန္္႔ၿပီး ေတာထြက္ပါတယ္။ သာမန္အျမင္အရဆိုရင္ ေတာ့ ဒါဟာ ေလာဘကင္းၿပီလို႔ ထင္စရာပါ။ မဟုတ္ပါဘူးဗ် ေလာဘေနာက္ကို လိုက္တာပါ၊ မိမိလိုခ်င္တဲ့ ဘုရားဆိုတဲ့ အရာေနာက္ကိုလုိက္တာ ...။ အဲဒီမွာ လိုခ်င္တဲ့ ဘုရားမျဖစ္ေတာ့ ေဒါသေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ေလာဘ၊ ေဒါသနဲ႔ပဲ ေျခာက္ႏွစ္လံုးလံုး တရားအမွန္ကို ရွာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။
ဟုတ္ပါၿပီ ... ဒါဆို ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ တဏွာ၊ ရာဂ ကင္းၿပီလို႔ ေျပာႏုိင္ပါသလဲ ... ရဟႏၱာအရိယာ မျဖစ္ေသးသမွ် ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ ေလာဘကင္းၿပီဟု မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ကြၽႏု္ပ္တို႔ အလွဴ အတန္း လုပ္ျခင္းသည္ ေလာဘကို ပယ္သတ္ရန္မွ်သာ၊ လူတေယာက္ ဘာမွ မလိုခ်င္ျခင္းသည္ ဘာမွ မရိွျခင္း ေၾကာင့္သာ၊ ေလာဘကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ၿပီး၍ကား မဟုတ္၊ အေျခအေန အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလာဘစိတ္မ်ားသည္ တဒဂၤမွ် ငုတ္လွ်ဳိးေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ တကယ္လို႔ အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္ခဲ့မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ သူတို႔၏ ေလာဘစိတ္မ်ားဟာ ဒိုင္းခနဲ ပြင့္ထြက္လာတတ္ပါတယ္ … ေလာဘစိတ္ ကေလး ပယ္သတ္တာေလာက္ကို ထားပါေတာ … ရဟႏၱာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္မွ ငါဟာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ျမတ္ပါလို႔ ဘာေၾကာင့္ မေႂကြးေၾကာ္ၾကပါသလဲ …
ျမန္မာျပည္၌ ရဟႏၱာဟု အထူးေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ပင္ မိမိသည္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ပါဟု မေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ၾကပါ။ ျပည္သူအက်ိဳး၊ ေလာကအက်ိဳး၊ သာသနာအက်ိဳးကိုသာ အသက္ထက္ဆံုး ႐ိုး႐ိုးကုပ္ ကုပ္ မဆုတ္မနစ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကေပသည္။
မိမိကိုယ္ကို ေလာဘကင္းၿပီဟု ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနေသာ ဦးေက်ာ္သည္ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို အတုယူသင့္ေပသည္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဦးေက်ာ္က်င့္ေနတာ ဘာအက်င့္လဲဆိုတာကို နည္းနည္းေျပာပါရေစ။ မိမိအက်င့္နဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ဦးေက်ာ္ေျဖခဲ့တာက "ငါ့စိတ္ကို ငါ သိေနတယ္၊ သိေနတယ္ ငါသိေနတယ္ သိေနတာကို ထပ္သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ သမထ မဟုတ္ဘူး" လို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။ သမထ မဟုတ္ရင္ ဘာလဲ။ သတိပ႒ာန္တရားလား သို႔မဟုတ္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ သစၥာေလးပါးထက္ ပိုေကာင္းတာလား၊ ဦးေက်ာ္ ေျဖႏိုင္ရပါမယ္။ ဦးေက်ာ္ က်င့္ေနေသာ "စိတၱ၀ိသုဒၶိ" ဆိုတဲ့ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္းအက်င့္သည္ သာသနာပ က်င့္စဥ္တခုမွ်သာ။ မဂၢင္လမ္းႏွင့္ မိုးနဲ႔ေျမလို ကြာျခားပါသည္။ ထိုအက်င့္ကို အဆင့္ဆင့္ ဆက္ၿပီးက်င့္ရင္ စ်ာန္ရၿပီး ေျမလွ်ိဳး၊ မိုးပ်ံႏိုင္႐ံုပါ။ သံသရာထြက္ရပ္ လမ္းကိုထား၊ အပယ္ (၄) ပါး တံခါးကိုေတာင္ မပိတ္ႏိုင္ေသးပါ။
ဦးေက်ာ္ရဲ႕ က်င့္စဥ္တခုလံုးမွာ ငါ့စိတ္၊ ငါသိ၊ ငါတတ္၊ ငါ့အက်င့္ဆိုေသာ ငါစြဲ အတၱေတြနဲ႔သာ ျပည့္ႏွက္ ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ စိတ္ဟာ စိတ္၊ အသိဟာ အသိ၊ ၾကားတာဟာ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ရပါမယ္။ ငါ ဆိုေသာ အတၱကို ပယ္ရပါမယ္။ `ငါ´ သည္ အပယ္သို႔ သြားရာလမ္းျဖစ္ၿပီး အတၱကို မပယ္သတ္ႏိုင္သေ႐ြ႕ အပယ္ ေဘးက ေျပးမလြတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေက်ာ္ကိုယ္တိုင္ အပယ္မပိတ္ေသး၊ အပယ္ပိတ္တရား၊ နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္း တရားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိေသးဘဲနဲ႔ သတၱ၀ါေတြကို ဘာတရား သြားေဟာမွာပါလဲ။ အပယ္ေရာက္မယ့္ တရားကို ေဟာမွာလား။
ေလာကမွာ ဓမၼနဲ႔ အဓမၼဆိုၿပီး တရားႏွစ္ပါးသာ ရွိပါတယ္။ မိမိက်င့္ေနေသာ အက်င့္ဟာ ဓမၼျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ မျဖစ္ရင္ အဓမၼျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားတိုင္း၊ အရိယာပုဂိၢဳလ္တိုင္း သိခဲ့ေသာ ဓမၼသည္ ကြဲျပားျခားနား မႈမရွိ။ အတူတူ တခုတည္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ "ကြၽန္ေတာ္ က်င့္ေနေသာ အက်င့္သည္ ဘုရား၏ ဓမၼနဲ႔ ညီခ်င္မွ ညီလိမ့္မယ္" လို႔ မေျပာဆိုေကာင္း မေျပာဆိုအပ္္ပါ ... ဦးေက်ာ္။ ဓမၼနဲ႔ ညီကို ညီရပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ အဓမၼအက်င့္သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ …… လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀မွာေတာ့ ဦးေက်ာ္သည္ ဘယ္အ က်င့္ကို က်င့္က်င့္၊ ဘယ္ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကို လုပ္ခဲ့လုပ္ခဲ့ ကြၽန္ေတာ္ မေ၀ဖန္လိုပါ။ သို႔ေသာ္ ဘုရား သားေတာ္ ရဟန္းဘြဲ႔ကို ခံယူၿပီးေသာအခါ၌ကား ဗုဒၶေလွ်ာက္ခဲ့ေသာလမ္း၊ ဗုဒၶခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ၀ိနည္းႏွင့္အညီ ဗုဒၶက်င့္ခဲ့ေသာ အက်င့္ကိုပဲ က်င့္ရမွာပါ။
ဗုဒၶသည္ တရားကို ရွာေနဆဲ (၆) ႏွစ္လံုးလံုး ဘယ္သူ႔ကိုမွ တရားမေဟာခဲ့ပါ။ ယခု ရဟန္းပင္ မျဖစ္ေသးေသာ ဦးေက်ာ္၌ကား တရားပြဲမ်ားသည္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔အထိ Booking ျပည့္သြားၿပီဟု ၾကားသိရပါသည္။ မိမိ၏ Experience ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳကုိ ေဟာေျပာခ်င္ရင္ သကၤန္းမ၀တ္ဘဲ လူ၀တ္ျဖင့္ ပုိသင့္ေတာ္မွာပါ။ လူအမ်ား၏ စိတ္၌လည္း ဦးေက်ာ္၏ တရားကုိ နာၾကားခ်င္တာထက္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္းကို ျမင္ ခ်င္တဲ့စိတ္က ပုိမ်ားေနမွာပါ။ သကၤန္းကို ႐ံုထားၿပီးေနာက္ ရဟန္းအလုပ္ကုိ မလုပ္ဘဲ ကိုယ္ထင္ရာေလွ်ာက္ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ "ေနာက္ဆံုး ေက်ာ္ဟိန္းကေန ရဟန္းျဖစ္မလာဘဲ အဓမၼ ေက်ာ္ဟိန္း (သို႔) ေပါက္ကရ ေက်ာ္ဟိန္း" သာ ျဖစ္လာလိမ့္မည္။
ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ားနွင့္ အလုပ္႐ႈပ္ေနေသာ ေနာက္ဆံုး ေက်ာ္ဟိန္းကုိ ေနာက္ဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ … အလုပ္တကာ့ အလုပ္၊ အလွဴတကာ့ အလွဴထဲတြင္ သာသနာအတြက္ ရည္းစူးၿပီး လွဴေသာအလွဴ၊ သာသနာကုိ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ အလုပ္သည္ ဘုရားအဆူဆူကုိ လွဴရျခင္း သံဃာအေပါင္းကုိ လွဴရျခင္းထက္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ကုသုိလ္အလုပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ ဦးေက်ာ္ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ေျပာသ ကဲ့သို႔ အမိျမန္မာျပည္ကုိ ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္သပဆုိရင္ မိမိ၏ လြဲမွားေနတဲ့အယူ၊ အသိေတြကုိ စြန္႔လြတ္ၿပီး သွ်င္ဦးဥတၱမ၊ သွ်င္ဦး၀ိစာရ၊ သွ်င္ဦးဥတၱမသာရ စေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႔ သတၱ၀ါအက်ဳိး၊ ေလာက အက်ဳိးႏွင့္ ျမတ္ဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးးကုိ မေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ ဦးလည္မသုန္ ထမ္း႐ြက္ေနေသာ သာသ နာ့ အာဇာနည္ ရဟန္းေကာင္း၊ ရဟန္းျမတ္တစ္ပါးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးးစားသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔သာ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ လူသားအားလံုးက ဦးေက်ာ္ကုိ ထိျခင္းငါးပါးနဲ႔ ဦးခ်ကန္ေတာ့ၾကမွာပါ။
သုိ႔ေသာ္ ယခုေနာက္ဆံုး ၾကားသိရသည္ကား ဦးေက်ာ္သည္ မိမိ၏ ရဟန္းခံ၊ ဆံခ်ျခင္း အခမ္းအနားကုိ ပရိတ္သတ္အလယ္၌ စင္ေပၚတက္ၿပီး ျပဳလုပ္မယ္လုိ႔ ၾကားသိရသလုိ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးကလည္း ဦး ေက်ာ္ကုိ ဆံခ်ေပးဖုိ႔ ျငင္းပယ္လုိက္ေၾကာင္း ၀မ္းနည္းဖြယ္ ၾကားသိရပါသည္။
အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္လ်က္ …
ညမင္းသား
Sunday, September 14, 2008
ကြၽန္ေတာ္ၾကားေနရေသာ ေက်ာ္ဟိန္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
လိုရင္းတိုရွင္း ေ၀ဖန္ရရင္ေတာ့ - ပဋိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေ၀ဒ သာသနာေစာင့္တရားေတြကို မေလ့လာ မသင္ယူ မျပန္ ့ပြား မက်င့္ၾကံရေသးခင္ ဆံခ်၊ သဃၤန္း၀တ္ၿပီးတာနဲ ့တရားေဟာမယ္ဆိုေတာ့ သာသနာ့အေရး ရင္ေလးမိတယ္ဗ်ိဳ ့...
ဦးေက်ာ္ေရ... လူ ့ဘ၀က ေက်ာ္ၾကားမွဳေတြနဲ ့ေတာ့ သာသနာကို ခုတံုးမလုပ္ပါနဲ ့ဗ်ာ၊ ေၾသာ္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ...
သိတ္ေတာ့ထူးပါဘူးေလ၊ နအဖလက္ထက္မွာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ပုန္းလ်ိဳးကြယ္လ်ိဳး၊ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ သူေတာ္ေယာင္ေတြ စင္ေပၚေရာက္ေနတဲ့ သာသနာပ်က္ ေခတ္ပ်က္ၾကီးေပကိုး...
ေအာ္... စက္တင္ဘာလည္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ျပန္ၿပီ
ဗုဒၶံသရဏံဂစၦာမိ၊ ဓမၼံသရဏံဂစၦာမိ၊ သံဃံသရဏံဂစၦာမိ။
သိပ္ေကာင္းတဲ႔ ေဆာင္းပါးပါပဲ..... သာသနာအတြက္ ရင္ေလးစရာေကာင္းတဲ႔ အေျခအေနမွာ.. အရူးလုိလို ဘာလုိလုိနဲ႔ နံမည္ၾကီးေအာင္ ဝင္လုပ္ေနတာဟာ ေသြးရုိးသားရုိးမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ ထင္စရာ ျဖစ္ေနျပီ...... အက်င္႔ေကာင္းအက်င္႔ျမတ္မရွိပဲ ရွိသေယာင္ေယာင္ ေဟာေျပာရင္ေတာ႔... သကၤန္းဝတ္ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ပိုျပီး အျပစ္ၾကီးပါတယ္.... ငရဲမေၾကာက္ရင္ေတာ႔ ဆက္လုပ္ပါ ဦးေက်ာ္လုိ႔ပဲ... ေျပာခ်င္ေတာ႔တယ္......
န ပေရသံ ၀ိေလာမာနိ၊ န ပေရသံ ကတာကတံ၊
အတၱေနာ၀ အေ၀ေကၡယ်၊ ကတာနိ အကတာနိစ။
သူတပါးအျပစ္ကုိလည္း မၾကည့္နဲ ့၊
သူမ်ားေတြ ဟုိဟာလုပ္၊ ဒီဟာလုပ္ေနတာေတြကုိလည္း မၾကည့္ပါနဲ ့၊ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ ငါဘာေတြေတာ့ လုပ္ေနတယ္၊ ဘာေတြေတာ့ မလုပ္ဘူးဆုိတာကုိသာ ၾကည့္ပါတဲ့။
ေပါက္တကရလုပ္တတ္တဲ့ ေက်ာ္ဟိန္းပါ...။
အခုကထဲကမဟုတ္ပါဘူး..။ဟိုးအရင္ထဲကပါ..စာေပေဟာေျပာတစ္ခုမွာ ေက်ာ္ဟိန္းက အရင္ေဟာတယ္..ေနာက္မွ စာေရးဆရာၾကီးေတြေဟာတယ္တဲ့ ေရွ့ကေန စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ စာေပအေၾကာင္း မေဟာခဲ့ေတာ့ ဆရာေမာင္ေသာ္ကအလွည့္မွာ ဆရာက စင္ေပၚလဲ ေရာက္ေရာ စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ တရားပြဲနဲ႔ မွားျပီးလာခဲ့မိသလားမသိဘူးလို့ေတာင္ ရီစရာေျပာတယ္..။အဲဒီလို..ေသာက္တလြဲ ေတြလုပ္တဲ့ ေက်ာ္ဟိန္းေလ...မရွက္တာေတာ့ အဟုတ္...။
Post a Comment