ဂ်င္ဂလိ
ဒါေပမယ့္ နအဖစစ္သူခိုးေတြ အာဏာရလာတဲ့အခါမွာ (သိတဲ့အတိုင္း ႏိုင္ငံတကာက ေအာ့ေၾကာလန္၊ ျပည္ သူကလည္း ခ်ဥ္ဆိုေတာ့) စစ္သူခိုးေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခ်င္တဲ့လူက မရွိသေလာက္ ရွားတယ္ေလ။ အဲဒီ လိုအခ်ိန္မွာ ခုနက အေခ်ာင္သမား ငနဲသူခိုးေတြက အကြက္ပဲဆိုၿပီး ေျပးကပ္ၾကတာေပါ့။ အဲသလို ေျပးကပ္ ၾကရင္းနဲ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဓားျပလုပ္ခဲ့တဲ့သူက စာေပဆုခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္လိုျဖစ္၊ အရင္က စစ္တပ္မွာ တပ္ၾကပ္ေလာက္ အဆင့္ရွိတဲ့ လူကလည္း ေဒါက္တာဘြဲ႔ အတုႀကီးကို အရွက္မရွိ ေငြနဲ႔ ေပါက္ယူလိုယူ၊ မင္းသမီးနဲ႔ နာမည္ႀကီးေမာ္ဒယ္လ္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပါင္ေပၚတင္ထားတဲ့ စစ္တကၠသိုလ္ ေျပး သစ္ပြဲစားကလည္း ကုမၸဏီဥကၠဌနဲ႔ အာဏာ႐ူးႀကီး ဗိုလ္သန္းေ႐ႊရဲ႕ သားသမက္ ျဖစ္လိုျဖစ္၊ ဖိုးတြမ္းတီး အမႈနဲ႔ ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ အႀကီးစားလူလိမ္ကလည္း နအဖစစ္သူခိုးေတြအလိုက် ေပၚလစီဇာတ္ကားေတြ႐ိုက္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္လိုျဖစ္၊ အဲ … တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ စာနယ္ဇင္းေလာကမွာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္၊ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕က် ေတာ့ ရပ္ကြက္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ ဥကၠဌျဖစ္၊ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ၾကံ႕ဖြတ္အသင္းမွာ အေကာင္ပေလာင္လုပ္နဲ႔ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ အဲဒီလို ငနဲသူခိုးလူညာေတြပဲ ပြဲတိုးကာ လူရာ၀င္ေနၾကေလ ရဲ႕။
ဒါတင္မကဘဲ အဲဒီလို ငနဲသူခိုး လူညာေတြဟာ အႏုပညာေလာကထဲမွာပါ ေငြနဲ႔ေပါက္ၿပီး လူရာ၀င္ဖို႔ အား ထုတ္လာၾကျပန္တယ္။ အႏုပညာေလာကမွာ ေမာ္ဒန္အႏုပညာ ဆိုသဟာကလည္း အခ်ိန္ကိုက္ ေပၚေပါက္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေတာျခစ္ေတာင္ျခစ္ ျခစ္ၿပီး ေဘာင္သြင္းျပသတဲ့ ငနဲသူခိုးကလည္း ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္လိုုျဖစ္၊ ပစၥည္းေတြကို ေတာထားေတာင္ထား ထားၿပီး ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ျပသူကလည္း အင္စေတာ္ ေလးရွင္းဆရာ ျဖစ္လိုျဖစ္နဲ႔ ဂ်င္ဂလိတို႔ ေနထိုင္တဲ့ ေခတ္ႀကီးဟာ နအဖအုပ္စိုးမႈေအာက္မွာ အရာရာ ဒစ္စ ေတာရွင္း ျဖစ္လို႔ေနရဲ႕။
တခါသားမွာေတာ့ အႏုပညာေလာကထဲမွာ လူရာ၀င္ခ်င္ရွာတဲ့ (စစ္တပ္အရာရွိေတြနဲ႔ေပါင္း ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ေမွာင္ခိုအႀကီးအက်ယ္လုပ္ၿပီး သူေ႒းေလးျဖစ္လာတဲ့) အထစ္ကိုကို ဆိုသူက တစ္ကိုယ္ေတာ္ အင္စေတာ္ ေလးရွင္း ျပပြဲေလးတခု ခင္းက်င္းလာပါတယ္။ သူ႔ကို အထစ္ကိုကိုလို႔ ေခၚတာက သူက ဘယ္သူနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔ သူ႔နာမည္ေရွ႕မွာ Artist (အားတစ္စ္) ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုခံၿပီး မိတ္ဆက္တတ္တာေၾကာင့္ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သူနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ေဘာ္ေဘာ္ေတြက သူ႔ကို က်ီစယ္တဲ့အေနနဲ႔ `အထစ္ကိုကို’ လို႔ ခ်စ္စႏိုး ေခၚေ၀ၚၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲသလို က်ီစယ္တာကိုပဲ သူက ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ သေဘာက်ေနတတ္သူပါ။
ျပပြဲက်င္းပတဲ့ေန႔မွာ သူေ႒းေလး အထစ္ကိုကိုက အရက္၊ ဘီယာေတြ အလွ်ံအပယ္ တိုက္ေကြၽးေလေတာ့ ပရိသတ္ကလည္း ဘာစည္သလဲ မေမးနဲ႔ေပါ့။ ပြဲခ်ိန္တစ္၀က္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ အထစ္ကိုကို ကို ဘီယာ တေထြေထြ ရီေ၀ရီေ၀နဲ႔ ခ်ီးမြမ္းစကားဆိုသူဆို၊ အရက္မူးမူးနဲ႔ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္သူဆက္၊ အျမည္း၀ါးရင္း ျပပြဲမွတ္တမ္းစာအုပ္မွာ အမွတ္တရစကား ေရးသူေရးနဲ႔ဆိုေတာ့ လူရာ၀င္ခ်င္ရွာတဲ့ အထစ္ကိုကိုေလးဟာ `ေပ်ာ္ မဆံုး ေမာ္မဆံုး ေဘာလံုးကစားၾကသည္’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းထဲကလို တက္ၾကြေနေတာ့တာေပါ့။
ဂ်င္ဂလိလည္း သူ႔ရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ အင္စေတာ္ေလးရွင္းျပပြဲကို ၾကည့္လို႔အၿပီးမွာ ဘီယာ၊ အရက္တိုက္ ေကြၽးတဲ့ အထစ္ကိုကိုရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ေထာက္ထားၿပီး မွတ္တမ္းစာအုပ္မွာ အမွတ္တရစကား ေရးသားဖို႔ ႂကြ ျမန္းခဲ့ေလရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ မေရးခင္မွာ ေရွ႕ကေရးသြားတဲ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာႀကီးတေယာက္ရဲ႕ အမွတ္တရစ ကားကို ဖတ္ၿပီး `အထစ္ကိုကို’ ကို ဂ်င္ဂလိ မ်က္ႏွာပူေနမိေတာ့ရဲ႕ (သူကေတာ့ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳး လုပ္ေနတုန္းမို႔ သိရွာေသးဟန္မတူ)။ အဆိုပါ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာႀကီး ကာရန္ေလးနဲ႔ ေရးသြားတဲ့ အမွတ္တရစကားကေတာ့ ဒီလုိပါ။
‘ငနဲသူခိုးလူညာေတြ ေတာက္ႂကြားေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲ ပြဲတိုးကာ လူရာ၀င္ခ်င္ေနပါေပါ့လား ေမာင္ ေမာင္အထစ္ေရ …’ တဲ့။
ဂ်င္ဂလိ
No comments:
Post a Comment