Monday, January 14, 2008

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ ဇာတ္ၫႊန္းအေၾကာင္း ဇာဂနာႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး

ဥေရာပ ထုတ္ေဝသူေတြ ကမ္းလွမ္းတဲ့ ဇာဂနာရဲ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိ
(မဇၩိမ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတၱိအေၾကာင္း ဒါရိုက္တာႏွင့္ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ ဇာဂနာက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫြန္းေရးလ်က္ ရွိသည္။ ျမန္မာႏို္င္ငံတြင္ ပထမဦးဆံုး ျဖစ္လာမည့္ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး၏ ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းကို လူတူဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ရသမႊန္း ႐ိုက္ကူးမည့္ သူ၏ စိတ္ကူးကို ဥေရာပ ႐ုပ္ရွင္သမဂၢက ထုတ္ေဝသူလုပ္ရန္ ကမ္းလွမ္းထားေသာ ကိစၥ၊ ျမန္မာျပည္တြင္ ႐ိုက္ကူးခြင့္ ရရွိေရး အတိုက္အခံ လုပ္သြားမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ အပါအဝင္ ထူးထူးကဲကဲ လုပ္လိုသည့္ သူ႔ကို ေဝဖန္သံမ်ား ထြက္ေနသည့္အေပၚ ဇာဂနာက ရွင္းလင္း ေျပာဆိုသြားသည္။ မဇၩိမမွ ကိုေနသြင္က တယ္လီဖုန္းမွတဆင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားသည္။

ေမး ။ ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဇာတ္ၫြန္း ေနာက္ဆံုး ဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေနၿပီလဲ။

ေျဖ ။ ။ ေနာက္ဆံုးလို႔ ေျပာရမွာက က်ေနာ့္ဟာက အကုန္ၿပီးေနၿပီ။ အတၳဳပၸတၱိလို ေရးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ရသက နည္းနည္းပါတဲ့အတြက္ က်ေနာ္က လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အက္ရွင္ အခန္းေလးေတြ၊ ဝမ္းနည္းစရာ အခန္းေလးေတြ၊ စသျဖင့္ အဲဒါေလးေတြကို သမမွ်တေအာင္ ေရာေနရလိုသာ ၾကာတာေလ။ က်ေနာ္ ခြဲထားတဲ့အတုိင္း ဆိုရင္ Scene အတိုင္းဆိုရင္ နံပါတ္ (၁)ကေန နံပါတ္ (၁၃၂)အထိ လုပ္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထိပ္ဆံုး Scene နံပါတ္ (၁)နဲ ့ေနာက္ဆံုး (၁၃၂)က အတူတူပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ (၁၃၁) Scene လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဇာတ္ကားရဲ႕ ၾကာျမင့္ခ်ိန္က (၁၃၁) မိနစ္လို ့ေျပာလို႔ရတယ္။ (၂)နာရီနဲ ့(၁၁) မိနစ္ၾကာမယ္။

ေမး ။ ။ ထုတ္ေဝသူေတြက ကမ္းလွမ္းလာတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္ သိလို႔ရမလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္ဆီက တိုက္႐ုိက္ ကမ္းလွမ္းလာတာက (၂)ဖြဲ႕ကမ္းလွမ္းလာပါတယ္။ ပထမ တဖြဲ႔ကေတာ့ ဥေရာပက ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူေတြ၊ အဂၤလန္က ႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအဖြဲ႔က အရင္ကလည္း ျမန္မာျပည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ Beyond Rangoon ကို သူတို႔ေတြ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေဟာလီဝုဒ္က Beckman တို႔ Charlie Wilson's War တို႔ ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ အဖြဲ႔ေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ကမ္းလွမ္းပါတယ္။ အဂၤလိပ္လို သူတို႔ကို ေပးႏိုင္ဖို႔ သူတို႔က ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

ေမး ။ ။ သူတို႔က ဘယ္လို ႐ုိက္ခ်င္တာလဲ။

ေျဖ ။ ။ သူတို႔က ဂႏၵီဇာတ္ကားႀကီး ႐ုိက္သလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းကိုလည္း တခမ္းတနားေပါ့ေလ။ သူတို႔က ျမန္မာျပည္ အေၾကာင္းကိုလည္း ေတာ္ေတာ္သိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ (၂ဝ) ေလာက္ကတည္းက ျမန္မာျပည္ အေၾကာင္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ့လာထားလူေတြ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာစကားလည္း နည္းနည္း ေျပာတတ္တယ္။ နဂိုတည္း ဒီအေၾကာင္းကို စိတ္ဝင္စားတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးထဲက တေယာက္ကမွ ထၿပီး မလုပ္ၾကေသးတဲ့အတြက္ ေစာင့္ေနရတဲ့သေဘာ သူတို႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာပါတယ္။ ဒီညေနကို သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္ေတြ႔စရာ ရွိပါတယ္။

ေမး ။ ။ ဒါျဖင့္ ဇာတ္ေဆာင္ေတြက ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတိုင္း ခ်ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီအတုိင္းပဲ က်ေနာ္ကေတာ့ သူတို႔ကို နည္းနည္းေတာ့ ေခါင္းမာမာနဲ႔ ျငင္းရမယ္။ တစ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ဗမာလူမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ရမယ္။ အညာသားပဲ ျဖစ္ရမယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလိုပဲ စိတ္ထဲမွာ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဆရာ သိန္းေဖျမင့္တို႔လို၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတို႔လို၊ ဦးႏုတို႔လို အနီးစပ္ဆံုးတူတဲ့ ဗမာလူမ်ဳိးေတြပဲ က်ေနာ္က ေ႐ြးခ်င္တယ္။ ဦးႏုဆိုလည္း ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသားပဲ က်ေနာ္က ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ဆိုလည္း အညာသားပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္။ အဲလို တေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ character ေတြကို ထုတ္ထားၿပီး က်ေနာ္ သူတို႔ကို ေပးမွာပါ။ အဓိကပါတဲ့ လူေတြမွန္သမွ် ဥပမာ သခင္ဗစိန္ဆိုရင္ သခင္ဗစိန္ ႐ုပ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ကိုအုန္းဆို ကိုအုန္း႐ုပ္ကို က်ေနာ္ျပတယ္။ သခင္ဗစိန္ရဲ႕ ဓာတ္ပံုကို က်ေနာ္ျပတယ္။ အဲလို တူတဲ့လူေတြ ႐ုပ္ရွင္နယ္ထဲမွာ ရွိရင္ ေခၚသံုးမယ္။ မရွိရင္ အျပင္ကေန လံုးဝ မ်က္ႏွာသစ္ေတြကို ေခၚသံုးမယ္။

ေမး ။ ။ ဒီဇာတ္ညြန္းေလး ေရးျဖစ္သြားတဲ့ ေစတနာကို ေျပာပါဦး။

ေျဖ ။ ။ အဲဒီ ဥစၥာကေတာ့ က်ေနာ္လ်ာၿပီးသား။ ဇာတ္ၫႊန္းေရးဖို ့ဆိုတာထက္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို ့ျပစရာ ေလာက္ေလာက္လားလား ဘာမွမရွိဘူး။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ဂႏၵီဆိုရင္ ေဟာ္လီးဝုဒ္က လာ႐ုိက္သြားၿပီး ေကာင္းလိုက္တဲ့ကား။ က်ေနာ္ ေနာက္တကား ၾကည့္ရတယ္။ ခ်ႏၵရာဘို႔စ္ကို ၾကည့္ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ဂႏၵီတို႔ ခ်ႏၵရာဘို႔စ္တို႔ေတာင္ ၾကည့္ရတယ္။ ဘာလို ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း မၾကည့္ရလဲ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ Feeling ဝင္ၿပီး၊ အဲဒီ ခ်ႏၵရာဘို႔စ္ ဇာတ္ကား ၾကည့္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ ့ပတ္သက္တာေတြ စုေဆာင္ေနတဲ့အခါမွာ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ဝုိင္းအားေပးၾကတယ္။ ျဖစ္ေအာင္ေရးကြာ ဆိုေတာ့။ က်ေနာ္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားကို ပစ္ၿပီး ေရးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ၫႊန္းဆိုေတာ့ ခက္တယ္ေလ။ ရသပါေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕ဟာေလးေတြမွာ ထိုးဇာတ္ေလးေတြ လုပ္ရတာေတြလည္း ရွိတာေပါ့။ တကယ္ အဲဒီစကားလံုးကို သမုိင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က ေျပာခ်င္မွ ေျပာခဲ့ဖူးမွာ။ ဒါမ်ဳိးေတြက်ေတာ့ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔လုပ္ယူရတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ အခ်ိန္က တအားယူရတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေလ့လာၿပီးေတာ့ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းေနရတာက တႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ တကယ္ ခ်ေရးတာကက်ေတာ့ မၾကာဘူး။ ဒါေပမယ့္ စုေဆာင္းေနတာေတာ့ ၾကာတယ္။ ေဘးက ဝိုင္းပံ့ပိုးတယ္။ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ။

ေမး ။ ။ အဂၤလိပ္လို ေရးေနတာက ဘယ္ေလာက္ၿပီၿပီလဲ။ ႐ုပ္ရွင္အေနနဲ႔ ျမင္ရဖို ့ခန္႔မွန္းေျခ ဘယ္ေလာက္ ၾကာဦးမလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ညေနေတြ႕လို႔ ေဆြးေႏြးတာ ေအာင္ျမင္သြားရင္ ဒါဟာ တႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျဖစ္သြားမွာပဲ။ ဒီႏွစ္ တႏွစ္ေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို ့ဘက္က ဇာတ္ညြန္း (အဂၤလိပ္)လို ၿပီးၿပီးသား။ က်ေနာ္ စေရးကတည္းက က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ Vicky Bowman ကေန သူဘာသာျပန္ ထားေပးၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ့္ဟာေတြ အကုန္လံုး Draft(အၾကမ္း)က ၿပီးၿပီးသား။

ေမး ။ ။ ဒီဇာတ္ကားကို စၿပီး ဇာတ္ၫႊန္းေရးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ပဲ ဇာတ္ၫႊန္းေရး၊ ကိုယ္ပဲ ဒါ႐ုိက္တာ လုပ္ဖို ့ အိပ္မက္ရွိဖူးလား။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္ လုပ္ခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုသာ အဓိက ထားရမွာေပ့ါ။ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ အဓိက မထားရေတာ့ဘူးေလ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္နဲ ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္သြားဖို႔ကို ဦးစားေပးရမွာကိုး။ ဇာဂနာ ဆိုတာကို ဦးစားမေပးသင့္ဘူး။ လုပ္ေတာ့ လုပ္ခ်င္တာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိစၥက်ေတာ့ ျမန္မာျပည္ တျပည္တည္းမွာ ေတာ္ရိေရာ္ရိ သံလ်င္က ဇီးသီးေတာေလာက္မွာ ေသနတ္ (၂)လက္ေလာက္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း႐ုိက္ရင္ က်က္သေရ ေတာ္ေတာ္တံုးမွာပဲ။ အခု ဗမာကားေတြ ႐ုိက္ေနသလိုေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က အဂၤလန္လည္း သြားရဦးမယ္။ စစ္ပညာသင္ဖို႔ အတြက္လည္း အမြိဳင္ကိုလည္း သြားရဦးမယ္။ တ႐ုတ္ျပည္လည္း သြားရဦးမယ္။ ဗမာျပည္ စစ္ေျမျပင္မွာလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ တိုက္ရဦးမယ္။ ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ခမ္းခမ္းနားနား ႐ုိက္မွ ျဖစ္မယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဂႏၵီထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး လႈပ္ရွားမႈ ရွိတယ္။ လက္နက္ကိုင္ တိုက္လာတဲ့ ပြဲေတြ။ ေတာထဲမွာ ျပန္တိုက္လာတာေတြ ရွိတာကိုး၊ အဲဒါေတြျပဖို ့ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ရွိတဲ့ မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္ ေသနတ္ အစုတ္အျပတ္ေလးနဲ႔။ လူေလး ေလးငါးေျခာက္ေယာက္ေလာက္နဲ ့ဆင္မရွိ၊ ျမင္းမရွိတဲ့ တုိင္းျပည္မွာ ဘယ္လို လုပ္မွ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးေလ။ ေငြပင္ေငြရင္းရွိတဲ့ လူနဲ႔မွ ျဖစ္မယ္ေလ။ ေဟာလီဝုဒ္တို႔လို ဥေရာပ ႐ုပ္ရွင္သမဂၢကေန ကမ္းလွမ္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္မွသာ ထည္ထည္ဝါဝါ၊ ခမ္းခမ္းနားနား ေပၚေပါက္လာလိမ့္မယ္လို ့က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္တယ္။ သူတို႔ကို ေပးလိုက္ရမွာပဲ။ ေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္နာမည္ေတာ့ ပါမွာေပါ့ေလ။ ဒါ႐ုိက္တာ မလုပ္ရတာ တခုပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါ႐ုိက္တာမလုပ္ရလည္း ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီး က်ေနာ္တို ့ သက္တမ္းမွာ ေပၚထြန္းသြားခဲ့တယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ဂုဏ္ယူရမွာေပါ့။

ေမး ။ ။ ဒါျဖင့္ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အလားအလာေတြ အမ်ားႀကီး ျမင္ေနရပါတယ္။ ဒီဇာတ္ညြန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ဝမ္းပမ္းတသာနဲ႔ ဝိုင္းၿပီး အားေပးၾကသံေတြလည္း ၾကားပါတယ္။ တျခားတဖက္က ေျပာင္းျပန္ ေဝဖန္သံေတြေရာ ၾကားမိသလား။

ေျဖ ။ ။ ၾကားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို တိုက္႐ုိက္လည္း ေျပာတယ္။ တခ်ဳိ႕က ထင္ေနတာေပါ့။ ဇာဂနာဆိုတဲ့ လူတေယာက္ ေရးတယ္ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ဟာသဇာတ္ ျဖစ္သြားမယ္လို ့ဘာတို႔။ ဒါလည္း သူတို႔ စိုးရိမ္တာ စိုးရိမ္ပါေစ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေရးတဲ့ ဇာတ္ညြန္းေတြမွာ ဘယ္ဟာက ဟာသ ေရးရမလဲ။ ဘယ္ဟာက ရီရယ္လစ္ဇင္ကို ေရးရမလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔က သိပါတယ္။ ဟာသ လိုတဲ့ေနရာမွာ ဟာသ ထည့္ရမွာေပါ့ေလ။ ဥပမာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ေဒၚခင္ၾကည္ကို သြားပိုးတဲ့အခန္း။ အဲဒါ ဟာသ ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဆရာ ဦးျမင့္စိုးရဲ႕ စာအုပ္ထဲ ပါေနတာပဲ။ ဒါမ်ဳိးေတြကုိ က်ေနာ္တို႔က ဘြားကနဲက်တဲ့ ဟာသက်ေတာ့ ထည့္လိုက္ရမွာပဲ။ ေနာက္တခုက ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တုိင္းျပည္ထဲက ထြက္ေျပးတဲ့ အခါက်ေတာ့ သေဘၤာအတက္မွာ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတဲ့ အခါက်ေတာ့ စစ္ပုလိပ္ေတြက ဝင္ရွာတာနဲ႔ ေဘးနားက တ႐ုတ္မႀကီးဆီက ကေလးကို ေကာက္ခ်ီလိုက္တယ္။ အဲဒီကေလးက သူ႔ကိုခြၿပီး ေသးေတြ ပန္းသြားတာ တကိုယ္လံုး ေသးေတြ႐ႊဲသြားတဲ့ အခန္းက ဒါဟာသ ျဖစ္တာေပါ့။ ဒါက သဘာဝက ျဖစ္တဲ့ဟာသ။ ဒါမ်ဳိးေတာ့ ပါမွာပဲ။ တမင္တကာ လုပ္ယူတဲ့ ဟာသဆိုတာေတာ့ ပါမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ အလကားပါ။ ဆင္ေခါင္း တက္ကိုင္တယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာၾကတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါမလားေပါ့။ ျမန္မာျပည္ စစ္ေျမျပင္ႀကီး ဘယ္လို ျပန္ဖန္တီးမလဲေပါ့။ စစ္ေတာင္းတံတား တုိက္ပြဲ။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က မျဖစ္ႏိုင္တာေတြပဲ ေျပာၿပီး ထုိင္ေနၾကရင္ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ေမတၱာ ရပ္ခံလိုက္တယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာက မလုပ္ေသးလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေသးတာ။ ေသြးဇာတ္ကား ႐ုိက္တဲ့ ဂ်ပန္ႀကီးက (၉)ႏွစ္လံုးလံုး ႀကိဳးစားၿပီး (၁၁)ႏွစ္ေျမာက္တဲ့အခါမွ ဒီဇာတ္ကားကို ႐ုိက္ျဖစ္သြားတာ။ (၁၇)ႏွစ္ ျပည့္တဲ့အထိ ျမန္မာျပည္မွာ လာျပခြင့္ မရေသးဘူး၊ ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ေသြးဇာတ္ကားႀကီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္သြားတယ္။ အဲဒီ ဂ်ပန္ႀကီး တေယာက္ေလာက္ေတာင္ က်ေနာ္တို ့ဗမာေတြက ဇြဲသတၱိ မရွိက်ေတာ့ဘူးလား။ ဟိုလူႀကီးက တေယာက္တည္းနဲ ့ေသြးဇာတ္ကားကို ႐ုိက္သြားတာေနာ္။ က်ေနာ္တို႔က ဗမာလူမ်ဳိး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္အေၾကာင္းကို မျဖစ္ႏိုင္တာေတြဘဲ ေတြးၿပီး ထုိင္ေနမယ့္အစား ျဖစ္ႏိုင္တာေလးေတြ စုေပါင္းေပါင္းၿပီး လုပ္လိုက္ၾကရင္ မေကာင္းဘူးလားလို႔ က်ေနာ္က ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့မဆုိ က်ေနာ္ကို ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အၾကံေပးတဲ့လူေတြ အားလံုးကို က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ေနာက္တခုက သမုိင္း႐ႈေထာင့္ေပါ့။ သမုိင္းပညာရွင္ေတြဘက္က တံု႔ျပန္သံေတြေရာ ၾကားရလား။

ေျဖ ။ ။ ၾကားပါတယ္။ ၾကားပါတယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ တိုက္႐ုိက္လည္း ေဆြးေႏြးၿပီးပါၿပီ။ ထားပါေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိကို စာအုပ္ထုတ္ဖို ့အတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။ သခင္တင္ျမတို႔၊ သခင္လွကြန္းတို႔၊ ဗိုလ္ရဲထြဋ္တို႔။ သူတို႔စာအုပ္က စာမ်က္ႏွာ (၁၅ဝဝ) ေက်ာ္ေလာက္ ပါပါတယ္။ ရွားပါး ဓာတ္ပံုေတြလည္း ပါပါတယ္။ သူတို႔ေရးတဲ့ ဥစၥာနဲ ့က်ေနာ္ေရးတဲ့ဥစၥာ နည္းနည္းေတာ့ လြဲတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ေရးတဲ့ဥစၥာ သူတို႔ကို ျပၿပီးသားပါ။ လူႀကီးေတြကို မွားတယ္ က်ေနာ္ မွန္တယ္လို႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔က အတၳဳပၸတၱိကို ေရးတာ။ က်ေနာ္က ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ညြန္းကို ေရးတာ။ က်ေနာ္ မထည့္ခ်င္တာကို အခန္းကို ထည့္ကို မထည့္ထားတာ။ အတၳဳပၸတၱိ အေနနဲ ့ ဒါပါကို ပါသင့္တယ္။ က်ေနာ္ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ပါဖို႔ မလုိတဲ့ဟာေတြ ထည့္ကို မထည့္ထားဘူး။ ႐ုပ္ရွင္က အကုန္လံုး လိုက္ေရးလို႔ မရဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က စိတ္ဝင္စားႏိုင္တဲ့ အခန္းေတြပဲ က်ေနာ္တို႔ ေ႐ြးထုတ္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ကလည္း က်ေနာ္ ျပပါတယ္။

ေမး ။ ။ တခ်ဳိ႕အခန္းေတြေပါ့။ ဒဂုန္တာရာနဲ ့ပထမဆံုး စေတြ႕တဲ့ အခန္းမ်ဳိး၊ ဘယာေၾကာ္ ေကာက္စားတဲ့ အခန္းမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒါေတြေရာ ပါလား။

ေျဖ ။ ။ သိပ္မ်ားေနမွာ စိုးလို႔ေလ။ ေနာက္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ မ်က္ႏွာသုတ္ပုဝါကို အီးအီးပါၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဖင္ေဆးလာတဲ့ လက္ကို သုတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြေတာ့ မထည့္ထားဘူး။ မထည့္ထားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက က်ေနာ္တို႔ ပိုင္းလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အရ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္ ႏိုင္ငံေရး ေလာကကို ေရာက္လာတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးထဲကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ စစ္ပညာသင္ၿပီး ျမန္မာျပည္ကို ျပန္တုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို ့က ဇာတ္ကားရဲ့ တဝက္က်ဳိးဖို႔ လိုအပ္တဲ့အတြက္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အခန္းေတြကို အျမန္ဆံုး။ ၆ scene၊ ၇ scene အတြင္းမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေရာက္သြားဖို႔ ပိုေနရတယ္ေလ။

ေမး ။ ။ အဖြင့္အပိတ္ scene ကို အာဇာနည္ကုန္းနဲ႔ ျပထားတဲ့ ကိစၥက။

ေျဖ ။ ။ ကေလးေတြဆီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္မသြားဘူးဆုိတာ လိုခ်င္လို႔။ အခုေခတ္ ေက်ာင္းသားကေလးေတြက ဘာ music မွ မပါဘဲနဲ ့ “ရာဇဝင္ အတၳဳပၸတၱိလည္း ရွိရမယ္” အဲလိုေလး။ အဲဒါေလးနဲ႔စ။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ဆံုးခ်င္တာနဲ႔။

ေမး ။ ။ အခု ဘေလာ့မွာ ဇာတ္ၫႊန္းေတြ အပိုင္း (၆) အထိပဲ ရွိေသးတယ္။ ထပ္တင္ဖို ့ရွိေသးလား။

ေျဖ ။ ။ ေလာေလာဆယ္ သူတို႔က ခဏ ရပ္ထားေပးပါလို႔ ဆုိလို႔။ မွန္ေတာ့လည္း မွန္ပါတယ္။ က်ေနာ္က ရပ္မထားဘူးဆိုရင္ သူတို႔က အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးၿပီေပါ့။ တျခား လူတေယာက္ ကေနၿပီးေတာ့ အဲဒါကို ေဒါင္းလုတ္လုပ္ၿပီး အဂၤလိပ္လို ျပန္ၿပီးေပးလုိက္ရင္ သူတို႔ ဂြမ္းသြားမွာေပါ့။ အဲဒါကို ခဏေလး သူတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးတုန္းမွာ ရပ္ထားေပးပါ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္ ရပ္ထားေပးတယ္။ ဒီေန႔ညေန ေဆြးေႏြးၿပီးရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အေျခအေန ေရာက္ပါၿပီ။

ေမး ။ ။ ေနာက္တခု ေမးဖို ့က်န္ေနတာက ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပိုးရွိတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြေရာ ရွိလား။

ေျဖ ။ ။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔က ေ႐ြးရမယ္။ ရွိၿပီးသား လူေတြထဲက က်ေနာ္တို႔က မသံုးခ်င္ဘူး။ အခုက ရွိၿပီးသား လူေတြထဲက ဒီကိစၥန႔ဲ ပတ္သက္လို ႔ လာလာၿပီးေတာ ့ ဒီတနက္လံုးပဲ သူတို႔ေတြ လွမ္းလွမ္းေျပာေနတယ္။ ဒီမွာက သတင္း ေပါက္သြားတာကိုး။ အန္တီ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္ တို႔ကို ေျပာျပလိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ (ညေနလည္း သူတို႔ပါမွာကိုး) ႏုိင္ငံျခားက လာတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ထဲက ေ႐ြးမယ္ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ထဲက ပါခ်င္တဲ့လူေတြက သူတို႔ဟုိဟာ ျဖစ္ပါရေစတို႔၊ ဒီဟာ ျဖစ္ပါရေစတို႔။ လာလုပ္ေနလို႔။ က်ေနာ္ကေတာ့ ရွိၿပီးသား သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို စိတ္မဝင္စားဘူး။

ေမး ။ ။ သူက ျမန္မာျပည္ ေျမမွာပဲ ႐ုိက္မွာပဲလား။

ေျဖ ။ ။ လုပ္ရမွာေလ။ သံုးကို သံုးရမယ္။ က်ေနာ္လည္း အတုိက္အခံ လုပ္မွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္ေျမမွာမွ မ႐ုိက္ရင္ ဘယ္မွာ သြား႐ုိက္မလဲေနာ့္။

ေမး ။ ။ ဒီကိစၥကလည္း ျပႆနာတခု မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။

ေျဖ ။ ။ ျဖစ္မွာပဲ။ က်ေနာ္က အရင္ကတည္းက ႀကိဳတြက္ထားတာ ျဖစ္ဖို႔ကို မ်ားတယ္။

ေမး ။ ။ ႐ုပ္ရွင္ကေတာ့ ၿပီးပါၿပီ။ စကားမစပ္ေပ့ါဗ်ာ။ စက္တင္ဘာ ခံစားခ်က္ေလး အခုရင္ထဲ ဘယ္လိုေနသလဲ။

ေျဖ ။ ။ အဲ့ဒါကေတာ့ ဆရာလြဏ္းေဆြရဲ႕ ဘေလာ့မွာသာ ၾကည့္လိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ကဗ်ာတပုဒ္ တင္ထားတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္ ဖတ္ျပမယ္။ အဲဒီကဗ်ာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ျပည္သူေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ကဗ်ာပါပဲ။ က်ေနာ္ ဖတ္ျပမယ္ဗ်ာ။

စက္တင္ဘာ သုညခြန္
စက္တင္ဘာေသြး

ဒါဟာ ေခ်ာက္ခ်ား ေၾကာက္လန္႔ေအာင္
ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ဆင္ထားတဲ့
ပံုျပင္တပုဒ္ မဟုတ္ဘူး
အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ ပ်က္ခဲ့တယ္။

အမွန္တကယ္ကို
ျဖစ္ခဲ့ ပ်က္ခဲ့တယ္။

ၾကားဖူးနား၀ထဲမွာ
သင္အံဖူးတဲ့အထဲမွာ
ျဖတ္သန္းလာသမွ်ထဲမွာ
ဒီစာမ်က္ႏွာရဲ႕
ေသြးနံ႔ေတြက အညီႇဆံုးေပါ့ …။

သူတို႔ဟာ လူတေယာက္ကို လက္ယဥ္ယဥ္နဲ႔ သတ္ႏိုင္ဖို႔
စနစ္တက်နဲ႔ ေလ့က်င့္သင္အံခဲ့ၾကတာ၊

သူတို႔ဟာ သူတို႔အလိုရမၼက္အတြက္
ကိုယ့္သမိုင္းကို တံေတြးနဲ႔ ေရးရဲတာ၊

သူတို႔က သူတို႔ေရာက္ေနတဲ့ အရပ္ဟာ
ခ်ဳိင့္၀ွမ္းမွန္း ေတာင္တန္းမွန္း မသိႏိုင္ေလာက္ေအာင္
အတၱေတြ ပိန္းပိန္ေနခဲ့တာ၊

သူတို႔ဟာ လက္တလံုးျခား လွည့္စားတတ္သလိုမ်ဳိး
ေျဗာင္လိမ္ဖို႔လည္း ၀န္မေလးၾကဘူး …

သူတို႔ဟာ အံၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္
အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး လုပ္ဇာတ္ကႏိုင္ခဲ့ …။

သားသတ္မုဆိုးရဲ႕ ရက္စက္မႈလား
အမဲလိုက္ေခြးေတြရဲ႕ စိတ္ဆာေလာင္မႈလား
အ႐ိုးရွင္းဆံုး ေမတၱာတံတားေတြေပၚမွာ
စစ္ဖိနပ္သံေတြ ျပင္းထန္သြားခဲ့ၿပီ။

ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမဟာ
မ်က္ရည္ယိုဗံုး ပိန္းပိတ္ေနတဲ့ၾကားမွာ
နံပါတ္တုတ္နဲ႔ ေခါင္းကို အ႐ိုက္မခံခဲ့ရဘူး …
ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ေတြ ဘုရားရဲ႕ေျမမွာ မစြန္းေပခဲ့ရဘူး။

ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရဟာ
ေသနတ္သံေတြၾကားမွာ သကၤန္းတဖားဖားနဲ႔ မေျပးရရွာဘူး
လက္ျပန္ႀကိဳးတုတ္ၿပီး ေသနတ္ဒင္နဲ႔ အေဆာင့္မခံခဲ့ရဘူး
ဘယ္သူ႔လက္ခ်က္မွန္း မသိဘဲ ေရထဲမွာ အေလာင္းမေမ်ာခဲ့ရဘူး။

ဒါဟာ ဘာသာမတူ လူမ်ဳိးမတူသူေတြရဲ႕ လက္ေအာက္
ကြၽန္သေဘာက္ ျဖစ္ေနတုန္းကေပါ့…
ဒါဟာ တို႔သမိုင္းထဲက ရဟန္းအာဇာနည္ေတြေပါ့ …။
ဒါေတြလည္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ပ်က္ခဲ့တယ္ …။

အ႐ိုးသားဆံုး ဓမၼရွင္ေတြဟာ
ဘာအလိုရမၼက္မွ မပါဘဲ
ဆႏၵကို ဆႏၵအတုိင္း
႐ိုး႐ိုးသားသား ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကတာ …။

အမြန္ျမတ္ဆံုး ေမတၱာဓာတ္ေတြဟာ
ဘယ္လို ကိုယ္က်ဳိးဖက္မႈမွ မပါဘဲ
သူတို႔စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သမွ် သူတို႔ကယ္တင္ခဲ့ၾကတာ …။

အခု
ေမတၱာသုတ္ ႐ြတ္သံေတြကို ယမ္းခိုးေတြနဲ႔ မိႈင္းတိုက္လို႔ …
ေ႐ႊ၀ါေရာင္ သကၤန္းေတြကို ေသြးေရာင္လႊမ္းေစခဲ့ၾက …
အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြကို အမဲေကာင္ေတြလို သေဘာထားၿပီး
ေ႐ႊတိဂံုရင္ျပင္ကို လူသတ္ကုန္းလို သေဘာထားရဲၾက …

ဒါေတြဟာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ခဲ့ ပ်က္ခဲ့တယ္။

အေျခအေနေတြကို မ်က္လွည့္ျပလိုက္သလိုမ်ဳိး
တိတိက်က် ေျပာင္းျပန္လွန္ျပလိုက္ႏိုင္တဲ့
တဖက္ကမ္းခတ္
ကလိန္ဉာဏ္မ်ားကလည္း လက္ဖ်ားခါခ်င္စရာ …
မီဒီယာနည္းနားကို မီးကုန္ယမ္းကုန္ အသံုးခ်တတ္ပံုမ်ားကလည္း ၾသခ်စရာ …
သူတို႔ဟာ ဟစ္တလာလို
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လိမ္ခဲ့ၿပီး
သူတို႔ဟာ နရသူမင္းလို
အာဏာကို ဘာသာနဲ႔လည္း လဲရဲတယ္ …။

ၾကည့္ၾက …!!!
ပါးစပ္က ဘုရားဘုရား ဆိုခဲ့သမွ် …
ကို႔႐ို႕ကားယား ႏိုင္လြန္းလွတဲ့ လက္ေတြေလ၊

၀ါဆိုသကၤန္း ကပ္ျပဖူးတဲ့ လက္
ကထိန္သကၤန္း ကပ္ျပဖူးတဲ့ လက္
ဆြမ္းဆန္စိမ္းေတြ ေလာင္းလွဴျပခဲ့တဲ့ လက္ …
ဘုရားထီးေတာ္ကို မတန္မရာ တင္ျပဖူးတဲ့ လက္

အဲဒီလက္ေတြမွာ …
ဘယ္သံသရာေရာက္ေရာက္ ဖ်က္မရႏိုင္တဲ့
ေသြးေတြနဲ႔ …။ ။

စက္တင္ဘာေသြး

No comments: