Sunday, March 29, 2009

မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲ

မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲ
မြန္ဒရာ

ေကာင္းကင္တခုလံုး ညိဳညစ္ေနသည္။ တိမ္မ်ားမွာ အၾကည္ေရာင္ေရာင္မရွိ။ နံနက္ခင္းသည္ အံု႔မႈိင္းမိႈင္းရပ္ ၀န္းတခုဆီမွ တိုးထြက္ပြင့္လာသည္။ မိုးစက္ေတြသီးေနေသာ ကင္းဗတ္စေပၚမွ စုတ္ခ်က္အင္မတန္ပီျပင္ ေသာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ခုန္ထြက္လာၿပီး က်မအခန္းကေလးထဲ တလွမ္းခ်င္းလွမ္းေလွ်ာက္လာသည္။ အခ်ိန္ အတန္ၾကာ ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္ခဲ့ဖူးၿပီး အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေ၀းကြာေနခဲ့ေသာ ရန႔ံတမ်ိဳးကို ႐ွဴ႐ိႈက္လိုက္ရသည္။ သဲသဲကြဲကြဲလည္းမဟုတ္။ အဲဒါ ေျမသင္းနံ႔ျဖစ္ပါေစ။ မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြႏွင့္ က်မ အကြၽမ္းတ၀င္မရွိခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့ၿပီလဲ။

တခ်ဳိ႕က မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြကို ခ်စ္တတ္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြကို ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔တတ္ ၾက သည္။ တခ်ဳိ႕က မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြကို ခါးခါးသီးသီး ျငင္းပယ္ခ်င္ၾကသည္။ အစ္မတေယာက္လို ခ်စ္ ခင္ရေသာ မိတ္ေဆြတဦးက တခ်ဳိ႕က မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြမွာ ဘယ္လိုအမည္တပ္ရမည္မွန္းမသိေသာ ခံ စားခ်က္မ်ဳိး သူမရင္ထဲ အလိုလို ေမြးဖြားလာတတ္သည္ဟုဆိုသည္။ က်မအတြက္ေရာ ...။ မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲ မ်ား၏ လူတဦးတေယာက္စီအေပၚ ညႇိဳ႕ငင္ဖမ္းစားမႈ၊ တြန္းကန္မႈတို႔သည္ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္ကာလ၊ အ တိတ္ႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ဆီမွ ေျခရာမ်ိဳးစံုေပၚမူတည္ၿပီး အေရာင္အသားမ်ဳိးစံု ကြဲျဖာထြက္လာတတ္ဟန္တူသည္။ ေကာင္းကင္အလင္းအေမွာင္ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲကိုၾကည့္ၿပီး တိမ္ေတြ ပံုသ႑ာန္အေရာင္အဆင္းမ်ဳိးစံု စီး ေမ်ာလာၾကသလိုေပါ႔။

အေနာက္ဘက္ကမ္း႐ိုးတန္းမွာ မိုးစက္ေတြကို ျမင္ရဖို႔ဆိုတာ မုန္တိုင္းကို နီးနီးကပ္ကပ္ ထိုင္ေစာင့္ေနရတာ နဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္သည္။ မုန္တိုင္းက မိုးစက္ေတြကို ေခၚေဆာင္လာသည္။ မိုးစက္ေတြက က်မတို႔ကို တြန္းဖြင့္ ရလြယ္ကူေသာ အဇၩတၱတံခါးခ်ပ္ေတြဆီ ညင္ညင္သာသာ ေခၚေဆာင္သြားသည္။ အတိတ္တံခါးခ်ပ္မ်ားက တင္းတင္းေစ့ထားဆဲ။ မႈန္ျပျပသာ လွမ္းရပ္ေငးေမာႏိုင္ခြင့္ရွိေတာ့ေသာ အႏွစ္ ၃၀ စာ နံနက္ခင္းမ်ား။ အဲဒီ့ အခါ ... ပစၥဳပၸန္အရပ္ရွိ က်မ၏လက္ဖ၀ါးေတြမွာ ထိေတြ႔မႈအာ႐ံုေတြ ေသဆံုးေနခဲ့ၾကသည္။ သမင္လည္ျပန္ ေတြဆိုတာလည္း ဘယ္လိုမွ အသံုးမ၀င္ေတာ႔ပါ။ က်မက သိုးငယ္တေကာင္ရဲ႕ အရိပ္ေတြထက္ ၀ံပုေလြတ ေကာင္စစ္စစ္ ျဖစ္ခ်င္ေနခဲ႔သည္။ အဲဒီလိုဆိုျပန္ေတာ့ ကဲ့ရဲ႕ေ၀ဖန္သံ၊ အာေမဋိတ္သံ၊ ႏွစ္သိမ့္သံေတြ ေပါင္း စပ္ၿပီး မိုးသံေလသံေတြထဲ စနစ္တက် စိမ့္၀င္လာၾကလိမ့္ဦးမည္။ ရွိပါေစေလ ..။ ဒါလည္း ခံစား႐ိုက်ဳိးစိတ္နဲ႔ ခံစားနာယူတတ္မယ္ဆို အႏုပညာတမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးလို႔ ဘယ္သူျငင္းႏိုင္မလဲ။ အခြင့္အေရးရွိခဲ့မယ္ဆိုၾကပါ စို႔။ မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲတခုမွာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ၿပီးေသာ က်မ၏ကမ္းေျခကို က်မျပန္ရခ်င္ပါသည္။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ တံခါးခ်ပ္ေတြဆီ အရွိန္ျပင္းျပင္း ခုန္ေပါက္၀င္လာေသာ မိုးေရစက္ကေလးေတြ မထီတရီျပံဳးၾကသည္။ အလို ... က်မအျပံဳးေတြနဲ႔ တေထရာထဲပါလား။

မွန္ခ်ပ္ေနာက္ကြယ္မွာ ပိန္းပိတ္ေနေအာင္သုတ္ထားေသာ ျပဒါးမႈန္ေတြ မလိုအပ္ေတာ႔ပါ။ မိုးေရစက္တခ်ဳိ႕ ေၾကာင္႔ ပထမဆံုး ျပတင္းမွန္တခ်ပ္ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ကြဲအက္သြားသည္။ ႏွင္းဆီျဖဴကို ကိုက္ခ်ီလာ ေသာ ခ်ဳိးျပာငွက္ကေလးက မိုးနဲ႔မုန္တိုင္းကို ထိုးေဖာက္ပ်ံသန္းေနဆဲ။ ေကာင္းကင္က ညိဳ႕မႈိင္းလိုက္၊ ျဖဴဆြတ္ လိုက္၊ အလင္းညက္လိုက္၊ အလင္းအက္လိုက္၊ သကၠရာဇ္ေတြ ၿပိဳဆင္းသြားသည္။ အလင္းရဲ႕အဟုန္ကို မမီ ရင္ေတာင္ အသံရဲ႕အဟုန္ထက္ ပိုျမန္္ေနမလားပဲ။ က်မတျမတ္တႏိုး အားကိုးတႀကီး ဆုပ္ကိုင္ခ်င္ခဲ့ဖူးေသာ လက္ဖ၀ါးတစံု အခုခ်ိန္မွာဆို ဘယ္ဆီမွာမ်ားလဲ။ ႏွင္းဆီျဖဴဆြတ္သူေတြက ဆြတ္ေနၾကသလို ကိုင္းကူး ကိုင္းဆက္ေနသူေတြကလည္း ဆက္လို႔ဆက္လို႔ ပ်ိဳးေနျမဲ။ သူတို႔လက္ဖ၀ါးေတြမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ထက္ မ နည္း အသားမာၾကမ္းေတြထလို႔။ ေနာက္ၿပီးေသြးစက္နီနီရဲရဲေတြ ျဖာကနဲျဖာကနဲ။ အဲဒါေသြးစက္ျဖစ္သြားတဲ့ ၀ိဉာဥ္စစ္စစ္ေတြ။ အဲဒါေသြးစက္ျဖစ္သြားတဲ့ ၈၈နဲ႔ ၂၀၀၇ အပိုင္းအစေတြ။ တကယ္ေတာ့လည္း ဘာမ်ား ဆန္းသလဲ ... ႏွင္းဆီကႏွင္းဆီ၊ ဆူးကဆူး၊ ႏွင္းဆီပ်ိဳးသူ၊ ႏွင္းဆီဆြတ္သူ၊ ႏွင္းဆီေႁခြသူ အဲဒါေတြအားလံုး က တျခားစီ။ ဒါကို အဓိပတိလမ္းနဲ႔ သစ္ပုတ္ပင္သိတယ္။ စြယ္ေတာ္ပင္ေတြသိတယ္။ ေငြၾကာရံသိတယ္။ မဂၢင္ေက်ာင္းသိတယ္။ ေဟာ္လိုဂစ္တာတလက္တီးရင္း က်မသိပ္ႀကိဳက္ေသာ ခင္ေမာင္တိုး၏ ႏွင္းဆီပန္သူ သီခ်င္းကို ခုေနမွာ ဘယ္လိုမွ မသီဆိုရက္ပါ။ ျပတင္းတံခါးခ်ပ္မွာ မိုးစက္မႈန္ေတြထဲ ေသြးစက္မႈန္ေတြ တ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း စိမ့္၀င္ေပါင္းစပ္သြားသည္။ ထိုအခါမုန္တိုင္းသည္ ပန္း၀င္ခါနီးျမင္းတေကာင္၏ ခြာသံလို ပို မိုျပင္းထန္လာခဲ႔သည္။

ပထမဆံုးေန႔
အေနာက္ဘက္ကမ္း႐ိုးတန္းသို႔ ဦးတည္ေနေသာ မုန္တိုင္း ၃ ခု ပစိဖိတ္သမုဒၵရာျပင္မွာ ထိုင္ေစာင့္ေနေၾကာင္း ႐ုပ္ျမင္သံၾကားသတင္းဌာနက ေၾကညာသည္။ သူတို႔ေတြ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာျပင္ကို ျဖတ္ေက်ာ္လာၾကမည္။ သူတို႔ေတြ ေရာ့ကီးေတာင္တန္းႀကီးေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္လာၾကမည္။ သူတို႔ေတြ ကမၻာ့စီးပြားပ်က္ ကပ္အစ ၂၀၀၈ ကို ျဖတ္ေက်ာ္လာၾကမည္။ သူတို႔ေတြ ...။

ဒုတိယေန႔
မုန္တိုင္းေစာင့္ၾကည့္သူေတြက ေစာင့္ၾကည့္ၾကသည္။ မုန္တိုင္းဒဏ္မွလြတ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနသူ ေတြက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။ မုန္တိုင္းျပင္းအား ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းသူေတြက ဆက္လက္ခန္႔မွန္းေနၾက သည္။ မုန္တိုင္းေခၚသူက ဘယ္သူမ်ားလဲ ...။ ပစၥဳပၸန္၏ အက်ိဳးတရားမျဖစ္ထြန္းေစေသာ အေတြးအေခၚမ်ဳိး ေမးခြန္းမ်ဳိးကို ဗုဒၶျမတ္စြာက ျငင္းဆန္ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆရာဦးဆန္းလြင္၏စာအုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတာ ျပန္သတိရမိ သည္။

တတိယေန႔
မိုးေရစက္ေတြကို မုန္တိုင္းကထမ္းပိုးလာခဲ့ၿပီ။ တတိယကမၻာမွာလည္း မုန္တိုင္းဟာ မုန္တိုင္းပါပဲ။ လွ်ပ္စီးအ လက္မွာ ျဖတ္ကနဲျမင္လိုက္ရသည္။ တတိယအုပ္စုတဲ့။ မိုင္ေသာင္းခ်ီေ၀းကြာေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ႀကီးဆီက။ ပထမပုဂၢိဳလ္=ကြၽႏု္ပ္၊ ဒုတိယပုဂၢိဳလ္=သင္၊ တတိယပုဂၢိဳလ္=သူ၊ သူမ၊ က်မတို႔ေတြ သဒၵါ မညံ့ခဲ့ၾကတာ ေသခ်ာပါသည္။ ပထမပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဒုတိယပုဂၢိဳလ္တို႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ေနၾကၿပီလား။ ဒါမွမ ဟုတ္ ဒဂၤါးျပားတခ်ပ္ရဲ႕ ေခါင္းနဲ႔ပန္းလို ေက်ာခ်င္းဆိုင္ေနၾကဆဲလား။ တတိယပုဂၢိဳလ္ဆိုတာကေရာ ဘယ္ မ်က္ႏွာစာမွာပါလိမ့္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေနသာထိုင္သာ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔ အစြန္းေတြ က လြတ္ကင္းမယ့္ ေနရာတခုမ်ား ျဖစ္ေနမလား။ မိုးေရစက္သံေတြၾကားမွာ ဆရာပိုင္စိုးေ၀ရဲ႕ ကဗ်ာအပိုင္း အစတခ်ဳိ႕ကို သတိရမိသည္။ စာလံုးအတိအက် မမွတ္မိေတာ့။ အဓိပၸါယ္က ပထမဆံုးလူမဟုတ္ရင္ ဒုတိ ယဆိုတာ တတိယနဲ႔ အတူတူပါပဲဆိုလား။ မူလတန္းစတက္တုန္းက ပထမဆု၊ ဒုတိယဆုေတြႏွင့္လြဲခဲ့ေသာ က်မ ‘ႏွစ္သိမ္႔ဆု’ ဆိုတာကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း လွလွပပေခါင္းစဥ္တပ္ထားေသာ ‘တတိယဆု’ ကို စင္ျမင့္ ေပၚတက္ ေျမာက္ႂကြေျမာက္ႂကြႏွင့္ တက္ယူခဲ႔တာလည္း ျပန္သတိရမိသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စင္ေအာက္က လက္ခုပ္တီးသူေတြကလည္း တီးေပးခဲ့ၾကတာပဲမဟုတ္လား။ က်မတို႔အားလံုး ေနေရာင္ျခည္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခ်င္ လွၿပီ။

အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခသူမ်ားက မိုးေရစက္ေတြႏွင့္ တရင္းတႏွီး ကြၽမ္း၀င္သူေတြမဟုတ္ၾကေသာေၾကာင့္ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္သူေတြက ျဖစ္ၾကသည္။ က်မသူငယ္ခ်င္း ယူကရိန္းသူ ေကာင္မေလးက ‘မိုးထဲေလထဲ ကားေမာင္းရတာ ငရဲပဲ’ ဟု ညည္းသည္။ ‘မိုးေရထဲ အိမ္ေပၚကဆင္းၿပီး ကားေပၚတက္ရတဲ့ ေျခလွမ္း ၁၅ လွမ္းဟာ ငရဲပဲ’ ဟု ဆံပင္ေ႐ႊေရာင္ႏွင္႔ ဥေရာပတိုက္သူ ဆရာမကဆိုသည္။ ‘မိုးေရစိုစိစိုစိထဲ လမ္းေလွ်ာက္ ရမွာေၾကာက္လို႔ ဒီေန႔ gym မသြားျဖစ္ဘူး။ ေဘာ္ဒီ၀ိတ္တက္ေတာ႔မွာပဲ။ ငရဲပဲ’ ဟု ဖိလစ္ပိုင္ေကာင္မေလး ကဆိုသည္။ အဲဒါသူတို႔ရဲ႕ငရဲ .. ဟုတ္လား။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေပ်ာ္႐ႊင္ၾကည္ႏူးစြာ မႈတ္ေဆာ့ခဲ့ဖူးေသာ ဆပ္ ျပာပူေပါင္းေရာင္စံုေတြကို က်မ ဒီည တမ္းတမ္းတတ လြမ္းဆြတ္မိပါသည္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွတေနရာက မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲေတြကို အေနာက္ဘက္ကမ္း႐ိုးတန္းဆီမွ က်မ၏ အခန္း က်ဥ္းကေလးထဲ ယူေဆာင္ပစ္ခ်လိုက္သူက အစ္မတေယာက္လိုခ်စ္ခင္ရသူ ဖေလာ္ရီဒါျပည္နယ္မွ မယုျဖစ္ သည္။ ဖေလာ္ရီဒါဆိုတာက တႏွစ္တာရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မုန္တိုင္းေတြ တလံုးၿပီးတလံုးကို စုပ္ ယူလိုက္ ေထြးထုတ္လိုက္ႏွင့္ ေနသားက်ၿပီးေသာ ျပည္နယ္တခု။

“မိုးရြာေတာ့ အမတို႔ ဆူရွိေတြအေရာင္းပါးတယ္ ညီမရဲ႕။ မနက္ကဆို လႊင္႔ပစ္လိုက္ရတဲ့ ဘူးေတြမွ မနည္း ဘူး။ ဒါေတြထားပါ။ မိုးေတြ႐ြာရင္ေလ အမရင္ထဲမွာ တမ်ဳိးႀကီးပဲသိလား။ ျမန္မာျပည္ကို အမ အရမ္းသတိရ တာပဲ။ ေၾသာ္ .. ငါကေတာ့ ဒီမွာ ကားေကာင္းႀကီးကို အေႂကြးနဲ႔၀ယ္စီးၿပီး မိုးလံုေလလံု။ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ ဟိုမွာ ... ညီမ သိတယ္မဟုတ္လားဟင္။ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ ဟိုမွာ ... ဟုတ္ပါရဲ႕ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ...။

က်မတို႔ႏွစ္ဦးလံုး မိုးေရစက္ေတြ ခိုစီးရင္း ျမန္မာျပည္ျပန္ျဖစ္ၾကသည္။ မိုးေရစက္ေတြက က်မတိုရဲ႕ ၀ိဉာဥ္ ေတြကို ထမ္းပိုးလို႔။ က်မတို႔၀ိဥာဥ္ေတြက အတိတ္ေန႔ရက္ေတြကို ထမ္းပိုးလို႔။ ပစၥပၸနတည့္တည႔့ဆီကေန ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ မိုးေန႔ေတြဆီ ေမ်ာလြင့္။ မုန္တိုင္းေတြက ဟားတိုက္ရယ္လို႔။ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ ... မိုးစက္နဲ႔ မုန္ တိုင္းထဲက ပု႐ြက္ဆိတ္ေတြလို အံုခဲေနတဲ့ လူအစုစုေတြ ... ႐ံုး၀န္ထမ္းေတြ၊ ေစ်းသည္ေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ကေလးငယ္ေတြ။ ပု႐ြက္ဆိတ္ေတြ အံုခဲက်ပ္ပိတ္ေနတဲ့ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးေတြကို တေမ႔တေမာ ရပ္ေစာင့္လို႔။ ေ႐ႊဂံုတိုင္မွတ္တိုင္မွာ ...။ ဆူးေလမွာ ...။ လွည္းတန္းလမ္းဆံုမွာ ...။ တာေမြယုဇနပလာဇာေရွ႕ မွာ။ ဘတ္စ္ကားေပၚက ေျခနင္းခံုေပၚမွာ ေျခတေနရာစာရပ္ႏိုင္ဖို႔ တဦးနဲ႔တဦးတြန္းတိုက္ၿပီး တဦးေျခ တဦး တက္နင္းၿပီး အလုအယက္ ေျပးတက္ရ။ သည္းထန္တဲ့ မိုးေရသံေတြၾကားမွာ။ ကားစပယ္ယာရဲ႕ ျငဴစူၾကမ္း တမ္းတဲ့ ဆဲဆိုသံေတြၾကားမွာ။ မိုးၿခိမ္းသံေတြၾကားမွာ။ ဆူဆူညံညံ ကားဟြန္းသံ၊ ဘရိတ္အုပ္သံေတြၾကား မွာ။ တစင္းနဲ႔တစင္း ၿပိဳင္ေမာင္းလာတဲ့ ကားဟိန္းသံေတြၾကားမွာ။ အတည္တက်မရွိဘဲ အဆင္ေျပရာထိုးရပ္ တတ္တဲ့ ကားမွတ္တိုင္ဆီေရာက္ဖို႔ ဒူးေက်ာ္တဲ့ေရအိုင္ေတြထဲမွာ ေယာက်ၤားႀကီးေတြက ပုဆိုးႏွစ္ဖက္ကို ဒူး အထက္မတင္ၿပီးျဖတ္၊ အမ်ဳိးသမီးေတြက မုန္တိုင္းေ၀ွ႔တဲ့ထီးကို လက္ထဲကလြင္႔မသြားေအာင္ ခပ္တင္းတင္း ဆုပ္ကိုင္ရင္း ခါးလည္နီးပါးနစ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ေရအိုင္ထဲ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ တလွမ္းခ်င္းတလွမ္းခ်င္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ေအာက္ပိုင္းတခုလံုးနီးပါး နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့ေရအိုင္ထဲမွာ လူမမယ္အ႐ြယ္ေက်ာင္းသားေလးေတြက လြယ္အိတ္ စလြယ္သိုင္းလြယ္၊ ထမင္းဗူးကို လြယ္အိတ္မွာခ်ိတ္ရင္း မိုးထဲေလထဲ ဒယီးဒယိုင္နဲ႔ယိမ္းထိုးလို႔။ အဲဒီေရအိုင္ ေတြထဲမွာ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အဖံုးအကာမဲ့ေျမာင္းေပါက္ေတြရွိသည္။ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ဓာတ္ႀကိဳးအျပတ္စေတြရွိသည္။ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕ဖ်ားမွာဆို မိုးေရထဲကူးခတ္ေမ်ာပါလာတဲ့ မျမင္ႏိုင္တဲ့ ေ
ႁမြအရွင္ေတြရွိသည္။ ေနာက္ၿပီးမျမင္ႏိုင္တဲ့ ကံၾကမၼာေရာင္စံုေတြ ... မျမင္ႏိုင္တဲ့ ...။ မျမင္ရက္ေတာ့လို႔ မ်က္လံုးစံုမွိတ္လိုက္ပါမွ ျမင္ကြင္းေတြက ပိုမိုသဲ ကြဲၿပီး နီးကပ္လာသည္။ ေလာကပါလနတ္မင္းေတြကေရာ ဘာလို႔မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့ၾကပါသလဲ။

အဲဒီလိုမိုး႐ြာတဲ့ေန႔တေန႔မွာ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီး အေရးေပၚ႒ာနမွာ တာ၀န္က်ခဲ့တဲ့ ေန႔တေန႔။ ဟိုင္း လက္စ္ဘတ္စ္ကား ေျခနင္းခံုမွာ ခိုတြယ္စီးမိလို႔ ကားေနာက္ဘက္မွလြင္႔စင္ကာ ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ဦးေခါင္း ႐ိုက္မိၿပီး ျပင္းထန္ဒဏ္ရာရသြားခဲ့သည့္ အသက္ ၅၀ အ႐ြယ္ လူနာတဦး။ သူ႔ဦးေခါင္းေနာက္ဘက္မွာ ေသြး ေတြခ်င္းခ်င္းနီေနၿပီး သူ႔တကိုယ္လံုး မိုးေရေတြ ႐ႊဲ႐ႊဲစိုေနသည္။ သူ႔ေျခေထာက္မွာက သဲႀကိဳးမျပတ္ေသး႐ံု ကလြဲၿပီး စာ႐ြက္တ႐ြက္လိုပါးလ်ကာ ဖေနာင့္မွ အစင္းရာေတြပြန္းၿပီး ေခ်ာမြတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ျမန္မာျပည္ လုပ္ဂ်ပန္ရာဘာဖိနပ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ မနက္ ၉ နာရၤီ အလုပ္၀င္ဖို႔ ၿမိဳ႕သစ္က မနက္ ၆ နာရီအမီ ဘတ္စ္ကား ေစာင့္စီးရတယ္။ ညေန ၇ နာရီ အလုပ္ဆင္းတာ အိမ္ကို ည၉နာရီေက်ာ္မွ ျပန္ေရာက္တယ္။ မီးမလာလို႔ ည သန္းေခါင္းေက်ာ္၂ နာရီ ၃ နာရီ ေရလႊတ္တဲ့အခ်ိန္ ေရစည္ဆိုင္မွာ ေရစည္ေစာင့္၀ယ္ရတယ္။ အိပ္ေရးက မ၀ေတာ့ ကားတြယ္စီးရင္းငိုက္ၿပီး လက္အံေသျပဳတ္က်တာ။ အေရးေပၚကိုလိုက္ပို႔တဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ေၾက ေၾကကြဲကြဲ ေျပာဆိုသံ။ “ေရွ႕မွာ မွတ္တိုင္ပါတယ္” ဦးေခါင္းဒဏ္ရာေၾကာင့္ ကေယာင္ကတမ္း ညည္းတြားသံ။ အဲဒီတုန္းက က်မတို႔ဆရာ၀န္ေပါက္စေတြ အံေတြတင္းတင္းႀကိတ္ထားခဲ႔တာ မွတ္မိသည္။ ဒီအခ်ိန္ဆို က ေလးေဆး႐ံုမွာ ...။ ကုတင္နဲ႔မဆံ့ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းတဲ့ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး လူနာကေလးငယ္ေလးေတြ။ ေကာ္ဖီေရာင္အန္ဖတ္ေတြ၊ လက္ဖ်ံေပၚက အနီစက္ေတြ အဲဒါေတြ ... ကေလးငယ္ေတြနဲ႔ ေ၀းပါေစ။ ဒရစ္ဖိုး၊ ေဆးဖိုး၊ ေသြးဖိုးမေလာက္ငလို႔ မီး၀ိုင္းထဲက အ႐ူးလို ေယာက္ယက္ခတ္ေနတဲ့ မိခင္ဖခင္ေတြ။ “လူတိုင္းက်န္း မာ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀မွာ” သီခ်င္းကေတာ့ ျမန္မာ့အသံေရဒီယိုမွ လႊင္႔လို႔ေကာင္းေနဆဲျဖစ္သည္။

ေနာက္ၿပီး မိုးထဲေလထဲမွာ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္သာ ႐ႊဲ႐ႊဲအစိုခံၿပီး ေခါင္းေပၚကေစ်းေတာင္းကို မိုးေရတစက္မွ အ စိုမခံတဲ့၊ ပခံုးေပၚထမ္းထားတဲ့ ထမ္းပိုးထဲက သစ္သီးေတြကို မိုးေရတစက္မွအစိုမခံတဲ့၊ ရင္ဘတ္ထဲ က်စ္ေန ေအာင္ပိုက္ထားတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြေပၚက ပလတ္စတစ္စကို ေရတစက္မွအစိုမခံတဲ့ ေခါင္း႐ြက္ဗ်ပ္ထိုးေစ်း သည္ေတြ၊ ဂ်ာနယ္လက္ေပြ႔အေရာင္းသမားေတြ။ သူတို႔လည္း ဒီအခ်ိန္ဆို တလမ္း၀င္တလမ္းထြက္ မိုးၿခိမ္း သံကိုတုၿပီး ေစ်းေခၚေစ်းေအာ္ေနၾကလိမ္႔မည္။ ေနာက္ၿပီး ပလတ္စတစ္မိုးကာ မလံု႔တလံုျခံဳကာ မိုးထဲေလထဲ မျမင္မကန္းနဲ႔ အားကုန္နင္းေနတဲ့ ဆိုကၠားသမားေတြ။ သူတို႔ေတြ မိုးမိၾက၊ သူတို႔ေတြ မုန္တိုင္းသင့္ၾက၊ သူတို႔ ေတြ အဖ်ားႀကီးၾက၊ သူတို႔ေတြ မ်က္စိနာၾက၊ သူတို႔ေတြ ၀မ္းကိုက္ၾက ...။

ဒီလိုနဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္း ‘ခ်စ္မိုးႀကီး’ကစလို႔ ‘မိုးကေလးညိဳညိဳ လြမ္းစိတ္ပိုရင္’တို႔ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ အယ္လ္ဆိုင္းဇီရဲ႕ ‘မိုးရာသီထဲမွာ’တို႔ ဆိုညည္းရင္း၊ မိုး႐ြာထဲ မိုးေရခ်ိဳးၾကရင္း၊ မိုး႐ြာထဲ ေဘာလံုးကန္ၾကရင္း၊ ဆူးေလဘုရားလမ္းေပၚက ေၾကာ္ျငာဘုတ္ေရာင္စံုေတြ ေငးၾကရင္းေမာၾကရင္း၊ အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္ေတြ ထဲက မင္းသမီးေတြ အဆိုေတာ္ေတြ ထိုင္းေစ်း၀ယ္ထြက္ၾက ႏိုင္ငံျခားေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြမွာ ေဒၚလာဆုေငြေတြ ပိုက္ၿပီးျပန္လာၾကတဲ့ သတင္း႐ုပ္ပံုေတြ ဖတ္ၾကရင္း၊ ျမ၀တီႏွင့္ အမ္အာတီဗြီ ၄ တလွည့္စီ ၾကည့္ရဖို႔အေရး၊ ေသာက္ေရသံုးေရရဖို႔အေရး တေန႔တေန႔ လွ်ပ္စစ္မီးလာခ်ိန္ကို ကံစမ္းမဲထိုးထားသူတဦး မဲေဖာက္ခ်ိန္ေစာင့္ သလုိ ရင္တထိတ္ထိတ္ေစာင့္ေမွ်ာ္ရင္း၊ ဂ်ာနယ္ေၾကာ္ျငာေဆာင္းပါးေတြထဲမွ ‘ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ’ စာသား ပါေသာဘီယာ၊ အရက္၊ ေဆး၀ါး၊ ဖက္ရွင္အသံုးအေဆာင္ဆိုင္၊ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ ဗြီစီဒီဇာတ္လမ္းတြဲ၊ ေတးစီးရီး ေတြကို ဖတ္ရင္း၊ တႏွစ္တခါ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီသတင္းအေၾကာင္း ေျပာၾကဆိုၾကရင္း၊ ဆိုးေဆးမ ကင္းေသာ အစားအစာေတြ၀ယ္စားၾကရင္း၊ ပရီးမီးယားလိဂ္ေဘာလံုးပြဲစဥ္ေတြကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကရင္း၊ ဆိုက္ ဘာကေဖးေတြမွတဆင့္ မပြင့္တပြင့္ အင္တာနက္ျပတင္းကေန ယေန႔ကမၻာႀကီးကို တိတ္တိတ္ကေလး ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကရင္း … ကိုယ္ေဖာ့ေနခဲ့ၾကသည္။

တခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံသားတဦးျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး ဒီေန႔မွာ ျမန္မာ-အေမရိကန္လူမ်ိဳး အရွင္လတ္လတ္ျဖစ္ေနသည့္ အသိတေယာက္က ဒီလိုဆိုသည္။“ကိုယ္တို႔ေတြလည္း ဒီမွာဘာထူးလဲ။ Recession နဲ႔ lay off ေတြနဲ႔ မ နည္းက်ားကန္ထားရတာ။ ကိုယ္တို႔တိုင္းျပည္စီးပြားေရးက်ေနတာ အဖတ္ဆယ္ဖို႔က သိပ္အေရးႀကီးေနတာ သူမ်ားတိုင္းျပည္အေၾကာင္း သိပ္မစဥ္းစားႏိုင္ပါဘူးကြာ”တဲ့။ ေၾသာ့္ ... ေၾသာ္။ သူေျပာတာလည္း ဟုတ္ေန မလားဘဲ။ ဒီမွာလည္း ခု ၂၀၀၈ ကစတဲ့ အက်ပ္အတည္းမတိုင္မီကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံကေန ေရႊ႕ေျပာင္း လာၾကသူေတြက ကိုယ္ေဖာ့ထားခဲ႔ရတာပဲမဟုတ္လား။ မလႊဲမေရွာင္သာတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေပါင္းစံုကို Star Buck ေကာ္ဖီဆိုင္မွာထိုင္ရင္း၊ ေကာ္ဖီကို တစက္ခ်င္းေသာက္ၿပီး ေကာ္ဖီခြက္လွလွေလးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ေနရင္း၊ ျမန္မာစကားအဆံုးမွာ အဂၤလိပ္စကားတေၾကာင္းစ ၂ ေၾကာင္းစ ညႇပ္ညႇပ္ေျပာရင္း၊ တဦးႏွင္႔တဦး ဆံုၾကရင္ ျမန္မာျပည္၏ ဆင္းရဲျခင္းဋီကာကို မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ လုေျပာၾကရင္း၊ အေမရိကန္လူေနမႈစနစ္ႏွင့္ လူ႔အခြင့္ အေရးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာနားလည္ပါေၾကာင္း အမ်ားတကာသိေစရန္ အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္ ႐ြတ္ဆိုျပရင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မသံုးစြဲခဲ့ဖူးေသာ အသံုးအေဆာင္ေတြကို တျမတ္တႏိုး ၀ယ္ယူသံုးစြဲ ၾကရင္း၊ ျပည္ပထြက္လာေသာ ႏွစ္အေဆြးအခ်ဳိ႕ ၿပိဳင္ၾကဆိုင္ၾကရင္း၊ ကမၻာနံပါတ္ ၁ တိုင္းျပည္ႀကီးမွာ တ ရား၀င္ေနထိုင္ခြင့္ရသျဖင့္ ဘယ္ေလာက္၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူဖို႔ေကာင္းေၾကာင္း အျပန္အလွန္ ေျပာၾကဆိုၾက ရင္း .. ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကိုယ္ေတြေဖာ့ထားၾကရတာမဟုတ္လား။ ကိုယ္ေဖာ့ပံုေဖာ့နည္းနဲ႔ ေရအတိမ္အနက္ကေတာ့ ဒီ ၂ ခုက ဘယ္လိုမွတူညီနိုင္မွာမဟုတ္။ က်မအခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းက က်မအလြန္ႀကိဳက္ေသာ ဆရာေယာဟန္ ေအာင္ရဲ႕ `ငါတို႔ငရဲကမွ ပိုပူေလာင္တယ္´ကဗ်ာကို တလံုးခ်င္း႐ြတ္ျပသည္။

ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ သကၠရာဇ္ေတြ တဖဲ့စီၿပိဳက်သြားေသာအခါ ကမၻာသည္ ေျခာက္ကပ္အက္ကြဲေသာ ေတး သြားကို ပ်င္းရိေလးတြဲ႔စြာ ညည္းဆိုေနလိမ့္မည္။ တံလ်ပ္ေတြ ျပန္လာသည္။ ႏွင္းပြင့္ေတြ ျပန္လာသည္။ မိုး စက္ေတြျပန္လာသည္။ အဲဒီမွာ သက္တန္႔ေတြ ရွင္ျပန္ထေျမာက္လာၾကျပန္သည္။ ဒါေပမယ့္ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ ေထြးအန္ခဲ့ၿပီးေသာေန႔စြဲေတြကို သူတို႔ထပ္ၿပီးသယ္ေဆာင္မလာေတာ့။ အဖိုးအနဂၢထိုက္တန္ေသာ ျပကၡဒိန္ စာ႐ြက္ေတြ ေၾကမြတြန္႔လိပ္ခဲ႔ရတာေတာ့ ေလာကပါလတရား၏စံေတြႏွင့္ တိုင္းတာၾကည့္ေသာ္ ဆန္းၾကယ္ ၿပီးရင္း ဆန္းၾကယ္လို႔သာေနသည္။

ဒီမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ၀ါက်င့္က်င့္ ျပကၡဒိန္စာ႐ြက္စေတြ ...
ဒီမွာ ဦး၀င္းတင္ရဲ႕ ၀ါက်င့္က်င့္ ျပကၡဒိန္စာ႐ြက္စေတြ ...
ဒီမွာ ဦးခြန္ထြန္းဦးရဲ႕ ၀ါက်င့္က်င့္ ျပကၡဒိန္စာ႐ြက္စေတြ ...
ဒီမွာ ပဒိုမန္းရွာရဲ႕ ၀ါက်င့္က်င့္ ျပကၡဒိန္စာ႐ြက္စေတြ ...
ဒီမွာ ကိုမင္းကိုႏိုင္ရဲ႕ ၀ါက်င့္က်င့္ ျပကၡဒိန္စာ႐ြက္စေတြ ...
ဒီမွာ ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
ဒီမွာ ... ... ... ... ... ... ... ...
ဒီမွာ ... ... ... ... ... ...

ယံုၾကည္မႈတခုအတြက္ တဘ၀စာထက္ပိုၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္ရဲသူေတြအေၾကာင္း ေတြးလိုက္မိတုိင္း က် မလက္ဖ၀ါးထဲမွာ တစ္ရွဴးစေတြ ပူေလာင္ေၾကမြသြားတတ္ျမဲ။ သန္းေခါင္ထက္နက္တဲ့ ညေတြကိုက်ေတာ့ ၿပိဳ က်ၿပီးသြားတဲ့ သကၠရာဇ္ေတြက ဘာလို႔ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ရတာလဲ။ ၁၉၉၀ကို သူတို႔တစ္စီ ျဖဲဆုတ္ၿပီး မီး႐ႈိ႕ပစ္ လိုက္ၾကၿပီ။ အဲဒီကအူထြက္လာတဲ့ မီးခို႔းေငြ႔တန္းက ၂၀၁၀ တဲ့။ အ႐ုဏ္သစ္ေတြ မခန္းေျခာက္ေသးဘူးထင္ ပါရဲ႕။ ႏွင္းဆီျဖဴတခင္းရဲ႕ အလင္းတြန္သံကို က်မတို႔ၾကားခ်င္လွၿပီ။

မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ဆိုျဖစ္ၾကေတာ့ က်မသူငယ္ခ်င္း ကရင္မကေလးက ဟက္ဟက္ပက္ ပက္ရယ္သည္။

“နင္တို႔ရန္ကုန္မွာ မိုးေရစက္ေတြသာ႐ြာတာ။ ငါတို႔႐ြာေတြမွာဆို က်ည္ဆန္ေတြက ၀ဲကနဲ၀ဲကနဲ။ ကေလး ေတြဆို စာသင္ရင္း ထေျပးရတာ။ တိုက္နယ္ေဆး႐ံုမွာ ဆရာ၀န္မရွိဘူး။ အဲဒါနင္သိလား။ မိုင္းနင္းဖို႔ ျမန္မာ စစ္တပ္က ေပၚတာဆြဲခံရတဲ့ တို႔႐ြာသားေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ အဲဒါနင္သိလား။ ရိကၡာသယ္ဖို႔ပါဆို ၿပီး အတင္းေခၚသြားတာ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ြာကိုျပန္မလာႏိုင္ေတာ့တဲ့သူေတြ။ လုပ္အားေပးဆိုၿပီး အတင္းအၾကပ္ လာေခၚသြားတာ အပူရွပ္ေသ၊ သဲအိပ္ပိၿပီးေသ၊ ေက်ာက္ပံုၿပိဳတာ ပိၿပီးေသသြားတဲ့ မိန္းမေတြ ကေလးေတြ ေယာက်ၤာေတြ ... အဲဒါေတြေရာ နင္သိသလား” သူမ၏ မ်က္၀န္းေတြ စိုစြတ္ေနသည္။ သူ႔စကားအဆံုးမွာ က်မတို႔ ၂ ဦးလံုး ဆြံ႔အတိတ္ဆိတ္သြားခဲ့သည္။

က်မတို႔ သည္းသည္းထန္ထန္ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ဖူးေသာ ႏွင္းဆီျဖဴတခင္း၏ အ႐ုဏ္ဦးသည္ ပို၍ပို၍ေ၀းကြာသြားခဲ့ ၿပီလား။

ဒီအခ်ိန္ဆို ျမန္မာျပည္မွာ .... ... ...။

မုန္တိုင္းအႂကြင္းအက်န္ေတြႏွင့္ အေရာင္ႏုႏု ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေတြဆိုတာ ဘယ္လိုမွ သဟဇာတမျဖစ္ခဲ့။ နာဂစ္၊ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ ဥေပကၡာ၊ ညင္သာၿပီး ေပ်ာ႔ေျပာင္းေသာနည္းလမ္း၊ အစိမ္းခ်ဳပ္၊ အစြန္း ၂ ဖက္လြတ္႐ံု တြန္းတိုက္ရယ္သံမ်ား။ တခ်ပ္ေမွာက္ ဖဲကစားတိုင္းလိုလို က်မရႈံးတတ္တာေတြ ျပန္သတိရမိသည္။ “ႏွစ္ဖက္တီးမွ လက္ခုပ္ျမည္ေပ မယ့္ ေဟာဒီလိုဆိုရင္ေရာ”ဆိုၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္စားပြဲေပၚ လက္ဖ၀ါး႐ိုက္ခ်ျပတတ္သည့္ လြန္ခဲ႔ေသာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ဆီမွ ခ်မ္းျမကို ျဖတ္ကနဲသတိရမိသည္။ ဘာဆန္းလဲ။ တခ်ဳိ႕က ဖန္ခြက္ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း အသံျမည္ ေအာင္ထိၿပီး ယဥ္ေက်းမႈတခု တည္ေဆာက္ပစ္လိုက္ၾကတယ္မဟုတ္လား။

“၈၈ သို႔ ၂၀၁၀” ဒါက က်မေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ပါ။ ေမာင္သိန္းေဇာ္ရဲ႕ `ကံပစ္ခ်ရာ လေရာင္ မ်ား´က က်မကိုယ္တိုင္။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ က်မတို႔ေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးၾကသည္။ ေဒါက္တာေနာ္မန္ဗက္သြန္း ျဖစ္ခ်င္ရတာန႔ဲ။ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမခြဲျခားဘဲ ကိုယ္၀န္ ေဆာင္နဲ႔ ကေလးေတြ ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ ေဖာင္ေဒးရွင္းေထာင္ခ်ရတာနဲ႔။ ကင္ဆာေ၀ဒနာသည္ေတြအတြက္ အခမဲ့က်န္းမာေရးေဂဟာ ေထာင္ခ်င္ရတာနဲ႔။ ေနာက္ၿပီးတေန႔ေန႔မွာ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္မ်ား ျဖစ္လာ လိမ့္မလားနဲ႔ ...။

.......................
အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေပ်ာ္စရာမ်ား
ဘယ္လမ္းက သြားသလဲ။

ဖန္တီးသြန္သင္မႈမွာ
ခ်စ္ခင္ျပံဳးရယ္ျခင္းငွာမစြမ္း
အဲဒါကို ထမ္းထားရတာကိုက
အျပန္လမ္းကို ေတြ႔သလိုလို
........................

(အျပံဳးေရာင္သီခ်င္း - ၀င္းေမာင္)

မိုးညိဳ႕ေသာေန႔စြဲတခု၏ ခပ္ျပင္းျပင္း တိုက္ခတ္ေနေသာ ေလနီၾကမ္းထဲ လြင့္စင္ပါမသြားရေအာင္ မခိုင္မခံ့ ေနာက္ဆံုးျပတင္းတခ်ပ္မွာ ကုတ္ကတ္ခိုတြယ္ေနရသည့္ ေနာက္ဆံုးမိုးစက္တစက္သည္ က်မျဖစ္ပါသည္။

မြန္ဒရာ

1 comment:

Thet Oo said...

PDF ဖုိင္ျဖင့္ သိမ္းထားလိုက္သည္။ စာေရးသူမွာ အျခား ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးထားတာေလးေတြ ရွိရင္ ထပ္တင္ေပးပါအံုး။