Sunday, August 17, 2014

ဘံုရန္သူသည္ အာဏာရွင္စနစ္

သရ၀ဏ္(ျပည္)
(ေစာင့္ၾကည့္ဂ်ာနယ္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

၁၉၉၅ တြင္ ဧည့္လမ္းၫႊန္သင္တန္းတက္စဥ္အခါက သင္တန္းတြင္ ဆရာတေယာက္က ေမးဖူးသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ 'အီစလံေ၀' ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားဟာ ဘယ္ကဆင္းသက္လာတာလဲ၊ သိၾကလား”

ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဓိပၸာယ္ကိုေတာ့ သိသည္။ အီစလံေ၀သည္ ဆိုျခင္းမွာ တခုခုႏွင့္ ထိခိုက္မိ၍ နာက်င္သြားသည္၊ နစ္နာသြားသည္ ဆိုေသာ အဓိပၸာယ္ရမည္ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤစာလံုးသည္ ဘယ္က ဘယ္လို ဆင္းသက္လာသလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိ႐ိုးအမွန္။ ထိုအခါ ဆရာက ရွင္းျပသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလတုန္းက လြတ္လပ္ေရးခရီးပန္းတိုင္ဟာ အေတာ္ႀကိဳးစားရဦးမယ္၊ ခရီးဟာ အေ၀းႀကီး သြားရဦးမယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ အဂၤလိပ္လို It is a long way လို႔ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီကမွ အတိုေကာက္အေနနဲ႔ It's a long way လို႔ ေျပာၾကတယ္။

အခ်ဳိ႕ကလည္း ျမန္မာသံဖလွယ္ၿပီး အစ္စေလာင္းေ၀းလို႔ ေရးရာကေန အီစလံေ၀ ျဖစ္လာတာကြဟု ေျပာခဲ့ဖူးေလသည္။ ဆရာ ေျပာတာ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိ။ ျမန္မာစာလံုးေပါင္းသတ္ပံုက်မ္းကို ၾကည့္ေတာ့လည္း အီစလံေ၀မွာ မပါသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားစကားကို ေမြးစားယူသည္ဆိုျခင္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ ဆရာေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴႏွင့္ ေတြ႔မွ ေမးရဦးမည္။ မည္သို႔ပင္ရွိေစ ခရီးအရွည္ႀကီး သြားရဦးမယ္ (It's a long way) ဆိုေသာ စာလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ သေဘာက်သြားသည္။

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသမိုင္းရွည္ႀကီးတြင္ ေရွးျမန္မာတို႔သည္ မိမိတို႔ဘိုးဘြားလက္ထက္က ေရႊမွန္ကင္းထင္းျဖစ္ခဲ့ရေသာ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည့္ လြတ္လပ္ေရးကို အဂၤလိပ္တို႔ထံမွ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ ထိုေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံေရးပရိယာယ္ႂကြယ္၀လွေသာ ကမၻာပတ္၍ အရွင္သခင္ လုပ္လာသည့္ ေနမ၀င္အင္ပါယာအရွင္ အဂၤလိပ္တို႔သည္ အသာတၾကည္ႏွင့္ ေပးအပ္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္၊ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ လြတ္လပ္ေရး မေပးရရန္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲခဲ့ၾကေသးသည္။ သူတို႔၏ မူ၀ါဒမွာ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း မညီမၫြတ္ျဖစ္ရန္ အျမဲတမ္း ေသြးကြဲေစမည့္ကိစၥမ်ားကို အဆက္မျပတ္ ဖန္တီးေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမွသာ ျမန္မာမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံရန္ျဖစ္ေနရတာ၊ စိတ္၀မ္းကြဲေနရတာႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးဘက္သို႔ လွည့္မလာႏိုင္မွာျဖစ္သည္။

ထိုမဟာဗ်ဴဟာအရ ငါးေထာင္စား အမတ္ေနရာမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ရာထူးယူ၍ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္(ထိုေခတ္က ငါးေထာင္က်ပ္ ဟူေသာ လစာေငြသည္ အလြန္မ်ားျပား၍ မက္ေလာက္စရာျဖစ္ပါသည္)။ ထိုအခါ မ်ဳိးခ်စ္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားၾကား ရာထူးယူကာ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ေပါင္းလုပ္လိုသူမ်ားႏွင့္ ရာထူးမယူလိုသူမ်ားဟူ၍ ႏွစ္ဖြဲ႔ကြဲသြားေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ ဟုမၼ႐ူးတို႔၊ ကိုးဆယ့္တစ္ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို လက္ခံသင့္ လက္မခံသင့္ကိစေၥပၚလာကာ ကြဲၾကျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္က ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ လူမႈေရးတြင္ အႀကီးမားဆံုး အျငင္းအခုံျဖစ္ေစမည့္ တြဲေရးခြဲေရးျပႆနာကို ျပႆနာမျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွ႕တန္းတင္ ပြဲထုတ္လာေလသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ထိုစဥ္က အဂၤလိပ္လက္ေအာက္၀ယ္ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံ၏ အစိတ္အပိုင္းတခုအျဖစ္ သတ္မွတ္သြတ္သြင္းကာ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကို ခံေနရခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အဂၤလိပ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အိႏ္ၵိယလက္ေအာက္အျဖစ္ သြတ္သြင္းအုပ္ခ်ဳပ္တုန္းက မည္သူ႔ကိုမွ် မတိုင္ပင္ခဲ့ဘဲ လုပ္ခဲ့ပါလ်က္ နဂိုမူလအတိုင္း ျပန္ခြဲထုတ္ကာနီးမွ တြဲမလား ခြဲမလားဟု ဆႏၵခံယူေစသည္မွာ သေဘာ႐ိုးျဖင့္ မဟုတ္ေခ်။ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္တြင္ ႀကီးမားေသာ စိတ္၀မ္းကြဲမႈႀကီးျဖစ္ကာ မူလဘံုရန္သူျဖစ္ေသာ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ႏွင့္ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးကို ျမန္မာတို႔ မ်က္ျခည္ျပတ္သြားေစရန္ျဖစ္သည္။

ရြာမွာလည္း တြဲေရးႏွင့္ ခြဲေရးသမားတို႔ ကြဲၾကသည္။ ၿမိဳ႕မွာလည္း ကြဲၾကသည္။ ရဟန္းသံဃာခ်င္းပင္ တြဲေရးကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ ခြဲေရးကိုယ္ေတာ္တို႔ ျငင္းခုံရန္ျဖစ္ၾကသည္။ မိသားစုထဲမွာ စိတ္၀မ္းကြဲၾကသည္။ တြဲေရးကိုယ္ေတာ္ကို ခြဲေရးဒကာက ဆြမ္းမေလာင္းႏိုင္ဟု ဆႏ္ၵျပၾကသည္။ ခြဲေရးကိုယ္ေတာ္က တြဲေရးဒကာ၏ သာေရးနာေရးကို မႂကြဟု တင္းခံသည္။ လြတ္လပ္ေရးေတာင္းဖို႔ကို ေမ့ကုန္ၾကကာ ျမန္မာေတြ ရန္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဘံုရန္သူ အဂၤလိပ္မွာ ျမန္မာတို႔ ရန္ပြဲကို ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး ၾကည့္ေနသည္။ သူတို႔ဆင္သည့္ အကြက္ထဲမွာ အားလံုးေမ်ာပါကုန္သည္။

လြတ္လပ္ေရး ေပးရကာနီးတြင္ ေတာင္တန္းႏွင့္ျပည္မသားမ်ားကိုပင္ ေသြးခြဲလိုက္ေသးသည္။ စကၠဴျဖဴစာတမ္းဆိုတာ လုပ္လိုက္ေသးသည္။ လြပ္လပ္ေရးေပးေတာ့လည္း ႏုိင္ငံသားအခ်င္ခ်င္း ရန္တိုက္ထားခဲ့ေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့ အဂၤလိပ္တို႔၏ အေကာက္ဥာဏ္ကို ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား နားလည္သြားခဲ့ၾကၿပီး ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ သခင္၊ ေက်ာင္းသား၊ ေျမေပၚေျမေအာက္ ၀ါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အားလံုးပါ၀င္ေသာ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရးသည္ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္၊ ဘံုရန္သူသည္ နယ္ခ်ဲ႕၀ါဒ။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ အဖြဲ႔အစည္းေပါင္းစံု ပထမဆံုး ညီၫြတ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္သူေတြမွာ သနားဖို႔ေကာင္းသည္။ လြပ္လပ္ေရးရီးသည္ ရွည္လ်ားခဲ့ၿပီး ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းႏွင့္ လြတ္လပ္ေသာေခတ္မွာလည္း ၾကာရွည္ေအးခ်မ္းစြာ မေနရ။ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္သည္။ ေရာင္စံုသူပုန္ထသည္။ စစ္အာဏာအသိမ္းခံရသည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈက တႏိုင္ငံလံုးဆီသို႔ ကူးစက္ေရာဂါလို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည္။ ျမန္မာသည္ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုး စာရင္း၀င္ႏိုင္ငံျဖစ္သြားသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အာဏာရွင္မ်ား၊ အာဏာရွင္ကို စီးပြားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းရွင္ ေခတ္ပ်က္သူေဌးမ်ား အဆမတန္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာလာၾကသည္။ အာဏာရွင္အဆက္ဆက္သည္ တိုင္းျပည္အေရးထက္ ပုဂလိက အက်ဳိးစီးပြားကိုပဲ ၾကည့္ၾကသည္။ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီး ေရာလုပ္ၾကသည္။ စစ္အစိုးရ သည္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒေလးတခ်က္ျပင္လိုက္႐ံုႏွင့္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရသြားမည့္ကိစၥမွန္သမွ်ကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ကာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကို အေသဆုပ္ကိုင္ထားသည္။ သိသာထင္ရွားေသာ ကိစၥႏွစ္ခုမွာ ကားပါမစ္ကိစၥႏွင့္ တယ္လီဖုန္းမူ၀ါဒမ်ားျဖစ္သည္။ ေစ်းကြက္ကို ဖြင့္ခ်လိုက္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသား လုပ္သားျပည္သူအားလံုး ဖုန္းသံုးႏိုင္မည္၊ ကားစီးႏိုင္မည္ကို သိပါလ်က္ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ဘဲ မိမိႏွင့္ မိမိနီးစပ္ရာ အာဏာရွင္တစု ခ်မ္းသာေရးကိုပဲ ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္အတြင္း၌ လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းတလံုးကို ကမၻာေပၚတြင္ မၾကားဖူးေသာ ဂင္းနစ္စံခ်ိန္တင္ ေစ်းႏႈန္းျဖစ္သည့္ ဆင္းကတ္တခု က်ပ္သိန္း ၄၀ ေပါက္ေစ်းျဖင့္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ တရား၀င္ ေကာက္ယူေသာေစ်းက ၁၅ သိန္း။

သို႔ေသာ္ တယ္လီဖုန္းတလံုး တရား၀င္လမ္းေၾကာင္းမွ သာမန္ျပည္သူလူထုထံ ေရာက္ဖို႔ဆိုတာ လူ႔ျပည္က အပ္တစင္းႏွင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္က အပ္တစင္း ဆံုမိဖို႔ထက္ ခက္ခဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံုးခ်င္သူမ်ား ေမွာင္ခိုမွ ၀ယ္ရသည္။ ေမွာင္ခိုဆိုေသာ္လည္း ဖုန္းကတ္မ်ားကို ဗုံးေပါလေအာကိုင္ၿပီး ျပန္ေရာင္းစားေနသည္မွာ အာဏာရွင္အသိုင္းအ၀ိုင္းပဲျဖစ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ အျပင္ေပါက္ေစ်းမွာ ၃၅ သိန္း၊ ထိုမွတဖန္ သိန္း ၃၀ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၃ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္အတြက္ အရွိမျဖစ္ လိုအပ္လြန္းသျဖင့္ GSM ဆင္းကတ္တကတ္ ၀ယ္လိုက္ရာ ၂၉ သိန္း ေပးရပါသည္။ ဒါေတာင္ အပိုင္မရ စာခ်ဳပ္တြင္ တယ္လီဖုန္းကို အငွားခ်ထားလိုက္သည္ ဆိုေသာ ေမာက္မာလြန္းသည့္ စာခ်ဳပ္တခုကို လက္မွတ္ထိုးလိုက္ရေသးသည္ (မငွားခ်င္ေတာ့၍ ျပန္အပ္ မည္ဆိုေတာ့လည္း ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ကာ ေငြျပန္မေပးေတာ့ေပ)။ လူေတြသည္ ကိုယ္ပိုင္ဖုန္းလည္း မကိုင္ႏိုင္၊ ကိုယ္ပိုင္ကားလည္း မစီးႏိုင္။ ထမင္းနပ္မွန္ဖို႔ကိုသာ က်န္တာေတြကို အသာထား၍ ႀကိဳးစားၾကရေလသည္။ ထိုသို႔ ဒုကၡေပါင္းစံုကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ာစြာ (၁၉၆၂ မွ ၂၀၁၄ အထိ ၅၂ ႏွစ္) ခါးစည္းခံခဲ့ရသည္။

ယခုအခါ ဆက္သြယ္ေရးက႑၌ ဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ား အသက္႐ွဴေခ်ာင္ေတာ့မည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား ေပၚလာသည္။ MPT ေခၚ ျမန္မာ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွ တယ္လီဖုန္း Sim ကတ္မ်ားကို (၁၅၀၀)က်ပ္ ျဖင့္ မဲေဖာက္ေရာင္းခ်ေပးလာသည္ (လိုခ်င္သူ လိုသေလာက္ မရေသး)၊ ေအာ္ရီဒူးႏွင့္ တယ္လီေနာ ဖုန္းကုမၸဏီႀကီးမ်ားမွ ၁၅၀၀ က်ပ္ျဖင့္ ဆင္းကတ္မ်ား ေရာင္းခ်ေပးမည္ဟု အၿပိဳင္ေၾကာ္ျငာၾကသည္။ ေအာ္ရီဒူးက ပို၍ လက္သြက္ကာ ၁-၈-၂၀၁၄ မွ စကာ ဖုန္းကတ္မ်ား တကတ္လွ်င္ ၁၅၀၀ က်ပ္ေစ်းျဖင့္ စတင္ေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔ကား ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရးတိုက္ကြက္တခု မရွိလွ်င္ မေနတတ္ေသာလူမ်ဳိးေပေလာမသိ၊ တမ်ဳိးထြင္လာၾကျပန္ေပ၏။ တြဲေရးဂိုဏ္းႏွင့္ ခြဲေရးဂိုဏ္းကြဲၾကသလို ေအာ္ရီဒူးဂိုဏ္းႏွင့္ တယ္လီေနာဂိုဏ္း ကြဲၾကျပန္သည္။ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံမွ လာေရာက္စီးပြားရွာ ေသာ ေအာ္ရီဒူးကို အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ႐ႈေထာင့္မွ ဆန္႔က်င္သည့္ အေနျဖင့္ ဖုန္းမ်ား မ၀ယ္ၾကႏွင့္ဟု ေႂကြးေၾကာ္သူက ေႂကြးေၾကာ္သည္။ ေအာ္ရီဒူးဖုန္းကတ္တခု ၀ယ္သံုးမိသည္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္လိုလို၊ သာသနာဖ်က္လိုလို။ အမ်ဳိးမေစာင့္သူတေယာက္လိုလို။ အဆင့္နိမ့္သူတေယာက္လိုလို အလိုလို သမုတ္ခံရေတာ့သည္။ အႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ အစိုးရအဆက္ဆက္၏ လူရာမသြင္းမႈေၾကာင့္ ေခတ္ေပၚပစၥည္းတခုႏွင့္ နီးစပ္ခြင့္မရခဲ့ေသာ ဆင္းရဲသား သာမန္ျပည္သူမ်ားသည္ ကံအေၾကာင္းသင့္၍ အမ်ားသူငါလို ဖုန္းကေလး ၀ယ္သံုးမိကာမွ အမ်ဳိးသားသစၥာေဖာက္သဖြယ္ ႐ႈျမင္ခံရသည္ကား မည္သည့္အခ်က္ကို အရင္းတည္၍ ေျပာသည္ျဖစ္ေစ တရားမွ်တမႈ မရွိေခ်။

ေမးစရာရွိသည္မွာ အားလံုးက မ၀ယ္၍ ေအာ္ရီဒူးကုမၸဏီ ျပဳတ္သြားပါ့မလား။ ေအာ္ရီဒူး မရွိတာႏွင့္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အစၥလာမ္၀ါဒ မရွိေတာ့ဘူးလား။ မူဆလင္ေတြ အားလံုးကုန္သြားမလား။ ေအာ္ရီဒူးသို႔ ေပးလိုက္ေသာ ေငြမ်ားသည္ ဗလီတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးလိမ့္မည္ ဆိုတာေရာ ယုတ္ၲိယုတၱာရွိပါ့မလား။ ေအာ္ရီဒူး မလာခင္ကတည္းက အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ ေရနံသူေဌးႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ OIC တို႔က ျပည္တြင္းမွ ဘာသာေရးသမားအခ်ဳိ႕ကို ေထာက္ပံ့ေနခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။ ေအာ္ရီဒူး ရွိရွိ မရွိရွိ ဗလီကေတာ့ ရွိေနခဲ့ၿပီးသားမဟုတ္လား။ စဥ္းစားစရာတို႔ မ်ားလွသည္။

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေအာ္ရီဒူး တန္းတန္းစြဲ ပုဂ္ၢိဳလ္တေယာက္ မဟုတ္ပါေပ။ သို႔ေသာ္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ စဥ္းစားၾကဖို႔ကိုသာ လိုလားပါသည္။ တကယ္တမ္း ျမန္မာျပည္သူမ်ား ဖုန္းကို ငမ္းငမ္းတက္ လိုခ်င္လာေအာင္ လုပ္ခဲ့သူမွာ ယခင္က အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ မ-ဆ-လ၊ န-၀-တ၊ န-အ-ဖ စစ္အစိုးရမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔သာ အမ်ားျပည္သူသံုးဖုန္းကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားလို တဆင့္ခ်င္း ေျဖေလွ်ာ့ေပးခဲ့လွ်င္ ေအာ္ရီဒူးထံမွလည္း မည္သူကမွ် ယခုလို တိုးႀကိတ္ ၀ယ္ယူေနမည္ မဟုတ္ေခ်။ တဖန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အထိအခိုက္မခံမွန္း သိပါလ်က္ႏွင့္Digicel လို စကၤာပူမွ Sing Tel တို႔လို၊ ျပင္သစ္မွ Orange လို၊ ဂ်ပန္မွ Maruneni တို႔လို တင္ဒါေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ ကမၻာေက်ာ္ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီႀကီးမ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ေအာ္ရီဒူးလို အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံမွ ကုမၸဏီကို လိုင္စင္ခ်ထားေပးလိုက္သူမ်ားကိုသာ အျပစ္တင္ဖို႔သင့္သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ပါဘဲ ေအာက္ေျခမွ နင္းျပားမ်ားကိုသာ မူဆလင္ႏိုင္ငံမွ ပစၥည္းမို႔ ၀ယ္မသံုးၾကႏွင့္ ၀ယ္သံုးသူသည္ အမ်ဳိးဘာသာကို မေစာင့္သူျဖစ္သည္ ဆိုသည့္ ေလသံမ်ဳိး ေျပာလာၾကျခင္းမွာ ျပည္သူလူထုကို မစာနာရာက်ေပသည္။

တယ္လီဖုန္းဆိုသည္မွာ သိပၸံပညာ၏ အသီးအပြင့္တခု၊ လူတို႔၏ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္သည္။ လွ်ပ္စစ္ကို စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့သူ ဖာရာေဒးသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္လား၊ ခရစ္ယာန္လား ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္မ၀င္စားပါ။ အဓိက,က သင္၏အိမ္မွာ မီးလင္းဖို႔ျဖစ္သည္။ တယ္လီဖုန္းကို တီထြင္သူ ဂေရဟမ္ဘဲလ္မွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနလဲ မူဆလင္ေတြက သံုးၾကမည္ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ပ်ံကို တီထြင္သူ ႐ိုက္ညီေနာင္သည္ ခရစ္ယာန္ျဖစ္သျဖင့္ မူဆလင္တို႔ ေလယာဥ္မစီးၾကႏွင့္ဟု ေျပာေနလဲ မည္သူကမွ် လိုက္နာၾကမည္မဟုတ္။ လူတို႔သည္ မိမိဘာသာကို ခ်စ္ခင္ေလးစား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ရွိေသာ္လည္း မိမိႏွင့္ ဘာသာမတူတာႏွင့္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႕မႈလုပ္ရန္ကား မလိုအပ္လွေပ။ ကိုယ္မႀကိဳက္၍ ကိုယ္မ၀ယ္တာကိုေတာ့ အျပစ္ေျပာစရာမရွိေပ။ သူတပါး ၀ယ္သည္ကို ကန္႔ကြက္႐ႈတ္ခ်သူမ်ားကိုသာ ဆိုလိုပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါသည္။ မိမိဘာသာကို အသက္ထက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးပါသည္။ သို႔ေသာ္ မေရာင္ရာဆီမလူးသင့္ပါ။ အကယ္၍ အခ်ဳိ႕လူမ်ား ေဟာေျပာပို႔ခ်ေနသလို မူဆလင္ဆိုင္၊ မူဆလင္ကုမၸဏီထံမွ အားမေပးၾကဖို႔ ကပ္သီးကပ္သပ္ ေျပာေနၾကလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မေလးရွားႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းေသာ စားအုန္းဆီမ်ားကိုလည္း မစားၾကဖို႔သာ ရွိသည္။ ေဆာ္ဒီ၊ ကာတာ၊ ယူေအအီး၊ ဘ႐ူႏိုင္းဒါ႐ုဆလမ္ႏိုင္ငံမ်ားမွ တင္သြင္းလာေသာ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ၊ ေလယာဥ္ဆီ၊ အင္ဂ်င္၀ိုင္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲခုတ္ေမာင္းေသာ ေမာ္ေတာ္ကား၊ မီးရထား၊ ေလယာဥ္၊ သေဘၤာ၊ ဆိုင္ကယ္ စသည္တို႔ကို မစီး႐ံုဘဲ ရွိေတာ့သည္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ န-အ-ဖ အစိုးရ၏ မဟာစီမံကိန္းႀကီးမွ ထြက္ရွိေသာ ၾကက္ဆူဆီျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ယာဥ္ရထားမ်ားကို ေျပးလႊားခုတ္ေမာင္းေစ႐ံုသာ ရွိေတာ့၏။ သို႔မဟုတ္ စက္ဘီးေသာ္လည္းေကာင္း ေျခလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏြားလွည္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ခရီးသြားၾကဖို႔သာ ရွိေပ၏။

ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာရလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီးမ်ားသည္ ၂၀၁၅ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မႏိုင္မွာကို စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ၀င္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ အကြဲအၿပဲေတြ ျဖစ္ေစခ်င္သျဖင့္ ထိလြယ္ရွလြယ္ေသာ ဘာသာေရးျဖင့္ စိတ္၀မ္းကြဲေအာင္ (ကိုးဆယ့္တစ္ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔၊ တြဲေရးခြဲေရးတို႔၊ ရာထူး ယူေရးမယူေရးတို႔ အဂၤလိပ္တို႔ လုပ္သလို) လုပ္ခ်င္ေနပံုရ၏။ ေအာ္ရီဒူးဂိုဏ္းႏွင့္ တယ္လီေနာဂိုဏ္း ကြဲေသာအခါ ေတာမီးေလာင္လွ်င္ ေတာေၾကာင္အႀကိဳက္ျဖစ္ေပ၏။ ထို႔ေနာက္ ေရြးေကာက္ပြဲကာလသို႔ ေရာက္ေသာအခါ လူႀကိဳက္နည္းသျဖင့္ ႐ႈံးလုလုျဖစ္ေနေသာပါတီမ်ားသည္ အမ်ဳိးဘာသာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္လိုက သူတို႔ပါတီသို႔ မဲေပးၾကရန္ဟူေသာ လုပ္ေပါက္မ်ဳိးျဖင့္ စည္း႐ံုးလာၾကမည္ကို ျမင္ေယာင္ေသးသည္။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီကို အျပည့္အ၀ မရေသးပါ။ ျမန္မာတို႔အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္သည္ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ၿပီး အားလံုးဆန္႔က်င္ရမည့္ ဘံုရန္သူသည္ အာဏာရွင္စနစ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ျမန္မာသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အခ်မ္းသာဆံုးမွ အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံဘ၀သို႔ ေရာက္ခဲ့ရေပသည္။ ထိုအာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ရသည္။ အာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ျမန္မာသည္ သခင္မ်ဳိးေဟ့ ဒို႔ဗမာမွ အိမ္ေဖာ္တင္္ပို႔ေသာႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ထိုအာဏာရွင္စနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢကို ဒိုင္းနမိုက္ျဖင့္ ဗံုးခြဲျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ထိုအာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ ႏိုင္ငံရပ္ျခား၌ ျမန္မာလူငယ္မ်ား မ်က္ႏွာမြဲမ်က္ႏွာျပာျဖင့္ အလုပ္ၾကမ္းမ်ား လုပ္ေနၾကရသည္။ ထိုစနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟူသည္ ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုစနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ စတုတၳမ႑ိဳင္ကို လွဲၿဖဳိျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ထိုစနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ စစ္ေဘးေရွာင္ျပည္သူမ်ားမ်ား ဒုကၡသည္စခန္းသို႔ ေရာက္ေနၾကရသည္။ ထိုစနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ လူတစု က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာၿပီး တိုင္းသူျပည္သား မိဘျပည္သူမ်ား လူလံုးမလွ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကသည္။ ထိုစနစ္ဆိုးေၾကာင့္သာလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးႏွင့္က်န္းမာေရးသည္ အဖက္ဖက္က နိမ့္က်ခဲ့၏။ ထိုစနစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္ တရားစီရင္ေရးသည္ ျပည္သူလူထုဘက္မွာ မရွိေတာ့ဘဲ ၿပိဳက်ပ်က္စီးခဲ့ရပါသည္။ အေမွာင္လႊမ္းေသာေခတ္ကို ေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္မွ ႐ုန္းထြက္ဖို႔ဆိုတာ အားလံုး ညီၫြတ္မွျဖစ္မည္။ တေယာက္ကိုတေယာက္ အျပစ္တင္ေနျခင္းျဖင့္ ဘာမွေကာင္းမလာႏိုင္။ ေက်ာင္းသား၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ျပည္သူလူထု၊ တတ္သိပညာရွင္မ်ား ရည္ရြယ္ခ်က္တခုတည္း ရွိဖို႔လိုသည္။ တကယ္အျပစ္တင္ တိုက္ခိုက္ရမည့္သူကို မျမင္ဘဲ တိုင္းသူျပည္သား နင္းျပားအခ်င္းခ်င္း ရန္ရွာေနျခင္းသည္ သားသတ္႐ံုသို႔ သြားေနရင္း အခ်င္းခ်င္း ထိုးဆိတ္ေနေသာ ၾကက္ျခင္းထဲမွ ၾကက္ေတြႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူေပ၏။

တိုက္ခ်င္ခိုက္ခ်င္စိတ္သာရွိ၍ ရန္သူကို ျမင္ေအာင္ မၾကည့္ႏိုင္ေသာအခါ ၾကက္ျခင္းႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ရဖို႔ သြားရမည့္ခရီးသည္ အေတာ္ေ၀းေသး၏။ It's a long way ဟု ေျပာေသာ္ ရႏိုင္ပါ၏။ အစ္စေလာင္းေ၀းမွသည္ အီစလံေ၀မျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း ညီၫြတ္ဖို႔ လိုပါသည္။ ပါးနပ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။ ၾကက္ျခင္းထဲက ၾကက္ေတြလို အခ်င္းခ်င္း ခြပ္မေနၾကဖို႔ လိုပါသည္။

သရ၀ဏ္(ျပည္)

No comments: