Sunday, June 29, 2014

ဗီလိန္ပုဒ္မ ၁၈ အသက္၀င္ေနဆဲ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ

ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း
7DAY DAILY - 29 June 2014

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္ အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ အာဏာပိုင္အ ဖဲြ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူ လူထုအသံႏွင့္ ဆႏၵသေဘာထား တုိ႔ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ နားစြင့္သုံး သပ္ႏုိင္ေရးသည္ ပဓာနက်သည့္အေလ်ာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္း ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္ လည္ျခင္းတုိ႔ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္ရန္ လိုအပ္ သည္။ ေအာက္ေျချပည္သူလူထု ၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား၊ လုိလား ခ်က္မ်ား၊ အက်ပ္အတည္းမ်ား၊ ေဘးဒုကၡမ်ား၊ အႏုိင္က်င့္ခံရမႈ မ်ား၊ မတရားလုပ္ခံရမႈမ်ား၊ ဖိႏွိပ္ ခံရမႈမ်ား စသည့္ ပုံရိပ္မ်ားႏွင့္အ တူ၊ ႏုိးထလႈပ္ရွားလာေသာ ၿငိမ္း ခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းမ်ားကို အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အာဏာ ပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ ဆုတ္ယုတ္မႈဟု မျမင္၊ တုိးတက္မႈ၏ လမ္းစဟု ႐ႈျမင္ႏုိင္ရန္ ပဓာနက်သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားစီ ရင္ေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ တုိင္ ၾကားစာမ်ား၊ အသနားခံစာမ်ား၊ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီ သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ ခြင့္ဆုိင္ရာဥပေဒကို ျပင္ဆင္ သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၃ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီး ၿငိမ္းစုစီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၄ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ အမွတ္ ၂၆ အျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတက လက္မွတ္ေရးထုိးထုတ္ ျပန္ခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းခြင့္ ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ ခြင့္ဆုိင္ရာဥပေဒကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္တြင္ အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

အဆုိပါ ဥပေဒ၏ နိဒါန္း တြင္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္၊ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၅၄၊ ပုဒ္မခဲြ(ခ) တြင္ ႏုိင္ငံသားတုိင္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ လုံၿခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး (သို႔ မဟုတ္) ျပည္သူတုိ႔၏ ကိုယ့္က်င့္ တရားအက်ဳိးငွာ ျပ႒ာန္းထား သည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ လွ်င္ လက္နက္မပါဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္း စြာစုေ၀းခြင့္၊ စီတန္းလွည့္လည္ ခြင့္၊ အခြင့္အေရးမ်ားကို လြတ္ လပ္စြာသုံးစဲြေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အ ေလ်ာက္ ႏုိင္ငံသားမ်ားက ယင္း အခြင့္အေရးမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အ ညီ သုံးစဲြေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အလို႔ ငွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သည္ ဤဥပေဒကို ျပ႒ာန္းလုိက္ သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ တြင္ပါရွိေသာ ခြင့္ျပဳမိန္႔ဆုိသည့္ စကားရပ္ကို ခြင့္ျပဳခ်က္ဆုိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ အသီးသီး အစား ထုိးရမည္ဟု ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစု စီျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ေဖာ္ ျပထားသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစု စီျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း၌ အခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ ၂၊ ပုဒ္မခဲြ(ဃ) တြင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို အေၾကာင္းျပန္ ၾကားစာ၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို ျပန္ၾကား စာဟု အစားထုိးရန္ အပါအ၀င္၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားရပ္ျပင္ဆင္မႈ အမ်ားအျပား ပါရွိခဲ့ေသာ္လည္း ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို ခြင့္ျပဳခ်က္အျဖစ္ ျပင္ဆင္ျခင္းကို သာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္းလွည့္လည္ ျခင္းတုိ႔ကို ခြင့္ျပဳမိန္႔မဟုတ္၊ ခြင့္ ျပဳခ်က္ျဖင့္ လုပ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ သည္။

အခန္း(၄)ေခါင္းစဥ္တြင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးျခင္းႏွင့္ျငင္းပယ္ျခင္းဆုိသည့္ စကားရပ္ကို ပယ္ဖ်က္ခဲ့သျဖင့္ ၿငိမ္းစုစီအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္လုိေသာ္လည္း ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ျငင္းပယ္ခြင့္ မရွိသည့္ သေဘာေတြ႕ရွိရသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ အခန္း(၄)ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးျခင္းႏွင့္ ျငင္းပယ္ျခင္းဆိုေသာ စကားရပ္ကို အေၾကာင္းၾကားစာအား ကူညီေဆာင္ရြက္ျခင္းဆုိသည့္ စကားရပ္ႏွင့္ အစားထုိးရမည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ္လည္း အတည္မျပဳႏုိင္ခဲ့ေပ။ ၿငိမ္းစုစီျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းပါ အျခားစကားရပ္ျပင္ဆင္မႈမ်ား အားလုံးနီးပါးကိုလည္း ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ အတည္ျပဳႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိေပ။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ၊ အခန္း(၃)၊ ပုဒ္မ ၄၊ ပုဒ္မခဲြ(ဂ)၌ပါ ရွိေသာ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ ဆုိသည့္ စကားရပ္ကို ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ အမည္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ရမည့္ ေနရပ္လိပ္စာ အျပည့္အစုံဆုိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္ အစားထုိးျပင္ဆင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ၿငိမ္းစုစီခြင့္ျပဳခ်က္ ေလွ်ာက္လႊာတြင္ ေလွ်ာက္ထားသူ၊ ဦးေဆာင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ေဟာေျပာမည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏အမည္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ရမည့္ ေနရပ္လိပ္စာအျပည့္အစုံတုိ႔ကိုသာ ေဖာ္ျပရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ သည္။ ထို႔အျပင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၈ တြင္ ပုဒ္မခဲြ (စ) အျဖစ္ ေဟာေျပာခြင့္ျပဳသည့္အ ေၾကာင္းအရာႏွင့္ ေႂကြးေၾကာ္ခြင့္ ျပဳသည့္ စကားရပ္မ်ားဟု ျဖည့္ စြက္၊ အတည္ျပဳခဲ့သျဖင့္ အဆုိပါ ႏွစ္ခ်က္ကို ခြင့္ျပဳခ်က္တြင္ ထည့္ သြင္းေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ၊ အခန္း(၄)၊ ပုဒ္မ ၅ တြင္ သက္ ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ရဲတပ္ဖဲြ႕မွဴးသည္ ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးက ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံ သားအမ်ားကျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕အ စည္းတစ္ရပ္ရပ္ကျဖစ္ေစ၊ ခြင့္ျပဳ မိန္႔ရရွိရန္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ တင္ျပေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္အခါ သက္ဆုိင္ ရာ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဦးစီးဌာန၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးျခင္း (သို႔မဟုတ္) ခြင့္ျပဳ မိန္႔ထုတ္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳ ႏုိင္သည္။ သို႔ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ လုံၿခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမုိးေရး၊ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး (သို႔ မဟုတ္) ျပည္သူတုိ႔၏ ကိုယ္က်င့္ တရား အက်ဳိးငွာ ျပ႒ာန္းထား သည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ လွ်င္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ထုတ္ေပးရန္ ျငင္း ပယ္ျခင္းမျပဳရဟု ျပ႒ာန္းထား ျခင္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ တြင္ ပုဒ္မ ၅ ကို သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕ နယ္ရဲတပ္ဖဲြ႕မွဴးသည္ ႏုိင္ငံ သား တစ္ဦးကျဖစ္ေစ၊ ႏုိင္ငံသား အမ်ားကျဖစ္ေစ၊ အဖဲြ႕အစည္း တစ္ရပ္ရပ္ကျဖစ္ေစ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိရန္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အ ညီ တင္ျပေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို လက္ခံရရွိသည့္အခါ သက္ဆုိင္ ရာ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဦးစီးဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ထုတ္ေပးရမည္ဟု ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္း ခဲ့သည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ထုတ္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ျခင္းကို ပယ္ဖ်က္ခဲ့သျဖင့္ လာမည့္ကာလမ်ားတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းမ်ား ပိုမိုျမင္ေတြ႕လာရႏုိင္သည့္အေလ်ာက္ အစိုးရႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ ၿငိမ္းစုစီမ်ားကို တုိင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူလူထု တုိးတက္မႈဘက္မွ ႐ႈျမင္ႏုိင္ရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္း တြင္ ပုဒ္မ ၇၊ ပုဒ္မခဲြ (ခ)ႏွင့္ ပုဒ္မ ၉ တုိ႔ကို ပယ္ဖ်က္ရမည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ တြင္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီ ဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၇ ၊ ပုဒ္မခဲြ(ခ)ပါ ခြင့္ ျပဳမိန္႔ထုတ္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ပါက က်ဳိးေၾကာင္းေဖာ္ျပ၍ ေလွ်ာက္ ထားခ်က္ပါ ေန႔ရက္ႏွင့္ အခ်ိန္ မတုိင္မီ အနည္းဆုံး ၄၈ နာရီႀကိဳ တင္၍ သက္ဆုိင္ရာေလွ်ာက္ထား သူထံ အေၾကာင္းျပန္ၾကားရမည္ ဟူေသာ အပိုဒ္ႏွင့္ ပုဒ္မ ၉ ပါ ခြင့္ ျပဳမိန္႔ထုတ္ေပးရန္ ျငင္းပယ္ခံရ ျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍အယူခံ၀င္ႏုိင္ ျခင္း၊ အဆုံးအျဖတ္ေပးျခင္း ဆုိင္ ရာပုဒ္မတုိ႔ကို ပယ္ဖ်က္ခဲ့သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ အခန္း ၅၊ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ား၊ ပုဒ္မ ၁၂၊ အပိုဒ္ (ဋ)ပါ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ႐ုပ္သိမ္းျခင္းခံရပါက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳ ဘဲ လူစုခဲြရမည္ဟူေသာ စကား ရပ္ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ အပုဒ္မခဲြ(က)မွ ပုဒ္မခဲြ (ည)အထိ ပါ စည္းကမ္းခ်က္တစ္ရပ္ရပ္ကို လုိက္နာျခင္းမရွိ၍ ခြင့္ျပဳခ်က္ ႐ုပ္ သိမ္းျခင္းခံရပါက ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳဘဲ လူစုခဲြရ မည္ဟု ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ပုဒ္မ ၁၈ ကို ပယ္ဖ်က္ရန္ အဆုိျပဳခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳေသာအခါ ပုဒ္မ ၁၈ ကို မပယ္ဖ်က္ ႏုိင္ခဲ့ေပ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီ ဥပေဒ၊ အခန္း ၇ ပုဒ္မ ၁၇ ၊ ၁၈ ႏွင့္ ၁၉ တုိ႔တြင္ ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ မ်ားကို ျပ႒ာန္းထားသည္။ ပုဒ္မ ၁၇ သည္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ႏွင့္အညီ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္း (သို႔မဟုတ္) ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစီတန္းလွည့္လည္ျခင္းျပဳသူမ်ားအား ေႏွာင့္ယွက္ က်ဴးလြန္သူမ်ားအတြက္ ျပစ္ဒဏ္ ျဖစ္ၿပီး ပုဒ္မ ၁၈ ႏွင့္ ၁၉ သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္း ျပဳသူမ်ားကို အေရးယူအျပစ္ေပးသည့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား ျဖစ္သည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ပုဒ္မ ၁၇ တြင္ပါရွိေသာ ၂ ႏွစ္ ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ကို တစ္ႏွစ္ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၁၈ တြင္ပါရွိေသာ တစ္ႏွစ္ ထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ကို ေျခာက္လထက္မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၁၉ တြင္ပါရွိေသာ ေျခာက္လထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ကို သုံးလထက္မပိုေသာေထာင္ဒဏ္ဆုိသည့္ စကားရပ္ျဖင့္လည္းေကာင္း အသီးသီးအစားထိုး ျပင္ဆင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။

ပုဒ္မ ၁၈ ၏ ျပစ္ဒဏ္ကို ေလွ်ာ့ေပါ့ျပင္ဆင္ခဲ့ေသာ္လည္း ပုဒ္မ ၁၈ တည္ေနဆဲျဖစ္ၿပီး ခြင့္ ျပဳခ်က္ကို ဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္အညီ ငါးရက္ ႀကိဳတင္ ေလွ်ာက္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို မျငင္းပယ္ႏုိင္ျခင္း သည္ အတန္အသင့္ ေကာင္းမြန္ ေသာ္လည္း၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၂၄ အရ၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာနသည္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း (သို႔မဟုတ္) စည္းကမ္း မ်ား၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္ နည္းမ်ားကို ထုတ္ျပန္ႏုိင္သည္ကို လည္း သိရွိႏုိင္ရန္ လုိအပ္မည္ ျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းသည္ ဒီမို ကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရးအ တြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ တြန္းအားမ်ား ျဖစ္သည္ဟု အစိုးရ၊လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ မွတ္ယူႏုိင္ရန္ လိုအပ္ဆဲျဖစ္ၿပီး စုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းတုိ႔၏ ေနာက္ကြယ္မွ ျပည္သူလူထုအၾကား မတရားမႈမ်ား၊ နစ္နာမႈမ်ား၊ မေက်နပ္မႈမ်ားကို ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူဗဟိုျပဳ အစုိးရတုိ႔အေနျဖင့္ ပိုမိုအေလးထားလာႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသည္ ပိုမိုခုိင္မာ၊ အားေကာင္းလာမည္ ျဖစ္သည္။

နိဂုံး

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိေသာ္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္းႏွင့္ စီတန္း လွည့္လည္ျခင္းကို ခြင့္ျပဳမိန္႔ မလို၊ အေၾကာင္းၾကားစာျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ပုဒ္မ ၁၈ ကို ပယ္ဖ်က္ႏုိင္ရန္ ဦးတည္အဆုိ ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၿငိမ္း စုစီျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္၊ ျပစ္ဒဏ္ေလွ်ာ့ေပါ့မႈ မ်ားသာ အတည္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ ပုဒ္မ ၁၈ သည္ တည္ၿမဲတည္ေနဆဲ ျဖစ္ သည္။ ပုဒ္မ ၁၈ ပယ္ဖ်က္ေရးကို ျပည္ေထာင္စုၾကံ႕ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးပါတီလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ တင္းျပည့္ က်ပ္ျပည့္ မေထာက္ခံခဲ့သည္မွာ သိသာျမင္သာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီသည္ ျပည္သူ႔အ သံ၊ လႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ ဆႏၵ၊ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵဆိုသည့္ လႊတ္ေတာ္၏ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ရပ္တည္ႏုိင္ရန္ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေ၀းျခင္း၊ စီတန္းလွည့္လည္ျခင္းတို႔အေပၚ အက်ဳိးထက္၊ အဆုိးျမင္ႏုိင္မႈ ပိုကဲေနဆဲျဖစ္ ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ျပဳ သုံးသပ္ႏုိင္ပါသည္။ ။

No comments: