Monday, December 19, 2011

ကၽြန္ေတာ္ သန္းႂကြယ္သူေဌး ျဖစ္ခဲ့စဥ္က ...

ကၽြန္ေတာ္ သန္းႂကြယ္သူေဌး ျဖစ္ခဲ့စဥ္က ...
ပန္းခ်ီထိန္လင္း
(ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံျပဳအႏုပညာမဂၢဇင္းမွ ...)

မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီလိုေခါင္းစဥ္မ်ိဳးဟာ က်ပန္းစကားေျပာၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ မဲေပါက္တတ္တဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးပါ။ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား၊ စိတ္ထဲရွိတာ ေလွ်ာက္ၿပီး အခ်ိန္မေစ့မခ်င္း ေျပာရေတာ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခုကေတာ့ စိတ္ကူးတည့္ရာမဟုတ္ဘဲ တကယ္ကို သန္းႂကြယ္သူေဌး ျဖစ္ခဲ့တုန္းက အေၾကာင္းကို ေျပာမလို႔ပါ။

ပန္းခ်ီထိန္လင္းတေယာက္ သန္းႂကြယ္သူေဌးျဖစ္ခဲ့တုန္းက ဘ၀ဆိုေတာ့ သစ္ကုန္ကူးတဲ့အေၾကာင္းပဲ ေျပာျပမွာလား၊ ေက်ာက္ေအာင္ခဲ့တာပဲ ဖတ္ရမလားလို႔ စာဖတ္သူက ေတြးေကာင္းေတြးမိႏိုင္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း သိၾကတဲ့ အမ်ားစုကေတာ့ ေပါက္တတ္ကရ၊ ကေမာက္ကမေတြ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အထဲက တခုခုကို ဘာလုပ္ဇာတ္ခင္းလာဦးမလဲ မသိဘူးလို႔ ႀကိဳတင္ေတြးေနေလာက္ပါၿပီ။ ဟုတ္ပါတယ္ ခုေျပာျပမယ့္ အေၾကာင္းကေတာ့ ပိုက္ဆံသန္းခ်ီခ်မ္းသာတဲ့ သန္းႂကြယ္သူေဌးတေယာက္ ဘ၀မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ခ်စ္ဦးေခါင္းမွာ သန္းေလးေတြေ၀ ဆိုတဲ့ ေနာက္တီးေနာက္ေတာက္ သီခ်င္းလို သန္းဂ်ီးမေတြ ႂကြယ္၀ခဲ့တဲ့ တခါက ဘ၀ေလးတခုကို ေရးျပမလို႔ပါခင္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္က သန္းေတြအေၾကာင္း မေျပာခင္ သန္းရွာျခင္း ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း ပထမ ပြားခ်င္ပါသဗ်။

လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လေလာက္က စာေရးဆရာမ ခက္မာေရးတဲ့ အက္ေဆးေလးတခုမွာ ေခါင္းမွာတြယ္တဲ့ သန္းေတြအေၾကာင္း ဖတ္ခဲ့ရကတည္းက ဒီစာေလးကို ေရးခ်င္ခဲ့တာပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သန္းေတြအေၾကာင္း ဖတ္ရင္း ကိုယ္ပါ ယားလာတယ္ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။

ကမၻာကသိတဲ့ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာႀကီး ေပၚဦးသက္ရဲ႕ ေရေဆး ကာတြန္းပန္းခ်ီကားေလးေတြထဲမွာ ေရွ႕ေနာက္ တန္းစီၿပီး သန္းထိုင္ရွာေနတဲ့ မိန္းမေတြကို မၾကာခဏ ဆြဲျပခဲ့ဖူးတာ အမွတ္ရသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြထဲက အတင္းေျပာတဲ့ ဇာတ္၀င္ခန္းေတြမွာ မိန္းမေတြ (တခ်ိဳ႕လည္း ရင္ရွားနဲ႔) တန္းစီၿပီး သန္းရွာၾက၊ သန္းတုပ္ၾကရင္း၊ အတင္းပါတုပ္ၾကတဲ့ ျပကြက္မ်ိဳးေတြလည္း မၾကာခဏ ၾကည့္ခဲ့ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။

ငယ္ငယ္က ရြာမွာ ေန႔လည္၊ ေန႔ခင္းဆိုရင္ အရိပ္ေကာင္းတဲ့ မန္က်ဥ္းပင္ႀကီးေအာက္မွာ မိန္းမႀကီးေတြဟာ သူတို႔ဘီးဆံထံုးေတြ ေျဖခ်ၿပီး ဆံပင္ဖားယားႀကီးေတြနဲ႔ တန္းစီထိုင္ၿပီး တေယာက္ေခါင္းကို တေယာက္ဖြၿပီး သန္းရွာ သန္းတုပ္ေနၾကတာ အျမဲေတြ႔ရပါတယ္။ သန္းတုပ္ သန္းရွာေကာင္းတဲ့သူဟာ ရြာမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပၚျပဴလာျဖစ္တယ္ခင္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး သန္းရွာေကာင္းတဲ့သူဆိုရင္ ရြာထဲမွာ ဟိုလူက ေခၚရွာခိုင္း ဒီလူက ေခၚရွာခိုင္းရင္းနဲ႔ လူတကာနဲ႔ ဆက္ဆံရတာမို႔ သတင္းကလည္း သူ႔ဆီမွာ စံုတတ္သဗ်။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕က သန္းရွာတဲ့ေနရာကို သန္းမရွိေပမယ့္ သတင္းစံု အတင္းစံု ၾကားခ်င္လို႔ လာၾကတာလည္း ရွိသဗ်။ အခုေခတ္ သတင္းသိခ်င္လို႔ အြန္လိုင္းေပၚ တက္ၾကသလိုေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီထဲမွွာမွ ေစာေစာက သန္းရွာေကာင္းတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ ခုေခတ္ သတင္းေပါင္းခ်ဳပ္ ဘေလာ့ဂ္ဂါ ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြတို႔လို သိခ်င္တာအားလံုး ရွိတတ္တာမို႔ သူရွိတဲ့ သန္းရွာ၀ိုင္းမွာ မိန္းမတန္းက ပိုရွည္တတ္ပါတယ္။

အရင္ေခတ္ေတြက အိမ္မွာ လူတေယာက္ အလုပ္လုပ္ရင္ မိသားစုတစုလံုး ထိုင္စားလို႔ ရေနတဲ့ေခတ္ကိုး။ ခုေခတ္မွာေတာ့ ရြာေတြမွာ သန္းတုပ္သန္းရွာတဲ့ ဓေလ့ မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ခက္တာက ျမန္မာ့႐ိုးရာ သန္းရွာ၊ သန္းတုပ္တဲ့ ဓေလ့ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာေတြက ထိန္းသိမ္းၾကပါလို႔ ခုေခတ္စားေနတဲ့ ေဖ့ဘြတ္တို႔၊ တြတ္တာတို႔ (တြတ္တီး၊ တြတ္တာ) ေပၚကေန ေအာ္ဂႏိုက္ဇ္လုပ္ၾကည့္ဘို႔ စဥ္းစားေသးသဗ်။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ့္ေဖ့ဘြတ္စာမ်က္နွာမွာ ဒီလို အေရးမပါတဲ့ စိတ္ကူးမ်ိဳး ေရးရေကာင္းလားဆိုၿပီး ပြက္ေလာထသြားႏိုင္တာမို႔ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ပါတယ္။

ေသခ်ာမွတ္မိတာက ကၽြန္ေတာ္ စတုတၳတန္းႏွစ္က ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ခံုမွာ ထိုင္တဲ့ ေဌးရီဆုိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေခါင္းမွာ သန္းေတြ သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနတယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ တရြရြနဲ႔ ေျပးလြားေရြ႕လ်ားေနသဗ်။ သူ႕ေခါင္းကို ၾကည္႕ရင္ တစိစိနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ယားလာေအာင္ မ်ားလွေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သူငယ္ခ်င္း ေဌးရီကေတာ့ သူ႔ေခါင္းမွာ သန္းေတြကို ရွိတယ္လို႔ အမႈမထားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္အခါ သန္းထူတဲ့ေခါင္း မယား (ေႂကြးထူ မပူ၊ သန္းထူ မယား) ဆိုတဲ့ စကားပံုကို ၾကားဖူးတဲ့အခါ ငယ္ငယ္က သူငယ္ခ်င္း သန္းႂကြယ္သူေဌး ေဌးရီမ်က္နွာကို ျပန္သတိရမိၿပီး ဟုတ္ပါေပတယ္၊ မွန္ပါေပတယ္လို႔ လက္ခံရပါတယ္။

ေနာင္ ကၽြန္ေတာ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ထဲမွာ သန္းမ်ား ခုိေအာင္းေနသည္ကို သိရွိခဲ့ရၿပီး ေက်ာင္းအားရက္ေတြမွာ အေမရဲ႕ညြန္ၾကားခ်က္နဲ႔ ဘီးစိပ္တိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ပထမ ဗလာစာအုပ္ (သို႔) သတင္းစာ အလယ္စာမ်က္ႏွာကို ျဖန္႔ခ်ထားၿပီးေတာ့မွ ေခါင္းကို ငံု႔ၿပီး ၀ါးဘီးစိပ္နဲ႔ တိုက္ခ်ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ သန္းသေကာင့္သားေတြခမ်ာ ဆံၾကားမွာမေနသာဘဲ သတင္းစာေပၚကို တေဖာက္ေဖာက္ ျပဳတ္က်လာရပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ညီမနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဘယ္သူ႔ေခါင္းက ဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆိုတာကို ၿပိဳင္ပြဲလုပ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ လက္မနဲ႔ လိုက္တုပ္ေတာ့တာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ သန္းတုပ္တဲ့အခါ တေဖာက္ဖာက္နဲ႔ ျမည္တဲ့အသံေၾကာင့္ ပိုပိုၿပီး တုပ္ခ်င္လာတတ္သဗ်။ အဲဒီေန႔မ်ိဳးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခါင္းေပၚက သန္းေတြအတြက္ကေတာ့ ကမၻာပ်က္တဲ့ေန႔ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ေနာက္ ရြာဘုရားတန္ေဆာင္းတခုမွာ သန္းတုပ္သူမ်ား ခံစားရေသာ ငရဲ ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ႔လိုက္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ဖ်ားသြားသဗ်။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်လာတဲ့ သန္းေတြကို အိမ္ျပင္ဘက္ သြားခါခ်ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို ဘီးစိပ္တိုက္လို႔ သန္းမႀကီးေတြ က်လာရင္ အားရ၀မ္းသာနဲ႔ အဖြားလုပ္တဲ့လူကိုျပေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္က ဆပ္ျပာေတြ ျပတ္လပ္ၿပီး လူေတြကိုယ္မွာ သန္းဂ်ီးမေတြ တြယ္ကပ္တဲ့အေၾကာင္းေတြကို အဖြားက လြမ္းလြမ္းေမာေမာ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဂ်ပန္ေခတ္အေၾကာင္း ေျပာၿပီဆို ကၽြန္ေတာ္ဆိုတဲ့ေကာင္က အဲဒီေခတ္မ်ဳိးမရွိေတာ့လို႔ ၀မ္းသာရမယ့္အစား အဲဒီေခတ္ကို မမီလိုက္တာပဲ နာသလိုလို ေတြးမိခဲ့သဗ်။ အဲဒီလို ေတြးခဲ့ဘူးလို႔လား မသိပါဘူးဗ်ာ၊ အဲဒီ သန္းဂ်ီးမ ဆိုတာႀကီးနဲ႔ ဘ၀တေကြ႔မွာ တည့္တည့္ႀကီးကို သြားၾကံဳမိပါေတာ့တယ္။

ေနရာက ကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ တ႐ုတ္နယ္စပ္ KIA ဌာနခ်ဴပ္ လိုင္စင္နဲ႔ ကပ္လ်က္မွာ ABSDF (NB) ပါေဂ်ာင္စခန္းရဲ႕ အက်ဥ္းစခန္းတခုမွာ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ လူ ၇၀ ေလာက္ဟာ စစ္အစိုးရက လႊတ္လိုက္တဲ့ သူလ်ဳိေတြဆိုၿပီး စြပ္စြဲကာ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ ညႇင္းဆဲမႈေတြနဲ႔ ၾကံဳေနရခ်ိန္မွာ ကိုေရႊသန္းဂ်ီးမနဲ႔ လာဆံုေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖမ္းဆီးထားတဲ့ ေထာင္ဆိုတဲ့ အေဆာက္အဦးက တကယ္ေတာ့ သာမာန္ ေျမစိုက္ ယင္ေပါင္ၾကမ္း (ကတၱရာျပားေတြ) မိုးၿပီး ၀ါးျခမ္း ေသးေသးေလးေတြနဲ႔ ကာထားတဲ့ တဲႀကီးဗ်။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ညပဲျဖစ္ျဖစ္ ေန႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိပ္တံုးရွည္ႀကီးေတြထဲ ေျခ ၂ ဖက္လံုးကို ထည့္ခတ္ထားပါတယ္ (သို႔မဟုတ္) သံႀကိဳးႀကီးေတြနဲ႔ ေျခက်င္း၀တ္ကို ခတ္ထားပါတယ္။ ညဘက္ လွဲခ် မအိပ္ခင္မွာေတာ့ လက္ေတြကို လက္ေကာက္၀တ္ကေန ႀကိဳးနဲ႔ ပူးတုပ္ထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာကို ပိတ္စနဲ႔ တင္းၾကပ္ေနေအာင္ စည္းၿပီးမွ အိပ္ၾကရပါတယ္။ အိပ္ရာကေတာ့ ေျမႀကီးေပၚမွာ ကတၱာရာျပားစေတြ ခင္းထားတဲ့ ဘူမိကဗၺလာ ေျမေမြ႔ယာပါ။ မအိပ္ခင္မွာ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႔ (သို႔) ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖမ္းဆီးထားတဲ့ အဖြဲ႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို သီခ်င္းေတြ ဘာေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရေသးသဗ်။ ခိုင္းရင္ေပါ့ေလ။ ၿပီးလို႔ အိပ္ခ်ိန္ လွဲခ်ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ လူးလြန္႔လႈပ္ရွားခြင့္ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ညလယ္ေကာင္မွာ ဆီးသြားဖို႔ ႏိုးတဲ့အခ်ိန္မွာ လွဲခ်ေနရာက ထ၊ ေျခရင္းမွာ ခ်ထားတဲ့ ဂလူးကို႕စ္ပုလင္းလြတ္ေတြထဲကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်ိန္ၿပီး ႐ွဴ႐ွဴးေပါက္ထည့္ရပါတယ္။ ၿပီးျပန္အိပ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲ အိ္ပ္ခ်ိန္မွာ လူးလြန္႔တာမ်ားတဲ့သူေတြကိုေတာ့ မနက္လင္းခ်ိန္ တန္းစီခ်ိန္ ဆီးပုလင္းေတြ သြန္ၿပီးတာနဲ႔ နာမည္ေတြ ေခၚလိုက္ၿပီရင္ ေျမႀကီးေပၚ ၀မ္းလ်ားထိုးေပးထားရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေထာင္မွဴးဆိုတဲ့လူ ဒါမွမဟုတ္ အ႐ုိက္အႏွက္ အင္မတန္ၾကမ္းပါေပတယ္လို႔ နာမည္ေကာင္းထြက္ခ်င္တဲ့ လံုျခံဳေရးတာ၀န္က် ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ မနက္ခင္း ေသြးပူေလ႔က်င္ခန္း စပါတယ္။ သံုးလက္မ ပတ္လည္နီးပါး တုတ္တဲ့ လက္ကိုင္တုတ္ရွည္ႀကီးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေက်ာ (သို႔) ခါး႐ိုးေပၚကို စံုကိုင္ ႐ိုက္ခ်လိုက္သူရဲ႕ ေစစားရာအတိုင္း အလည္အပတ္က်ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။

သို႔ေပမယ့္ သို႔ကလို က်ေရာက္လာတဲ့ တုတ္ခ်က္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ေတာ့ ထမင္းစား ေရေသာက္လိုပါပဲ။ အဲဒီမတိုင္ခင္က စစ္ေၾကာေရးလို႔ ေခၚတဲ့ ငရဲခန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖမး္ဆီးစစ္ေဆးတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႔ ေထာက္လွမး္ေရးရဲ႕ တုတ္ခ်က္၊ ဓားခ်က္ေတြ၊ မီး႐ိႈ႕ခ်က္ေတြ၊ လွ်ပ္စစ္တို႔ခ်က္ေတြ၊ ေရႏွစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ယွဥ္တဲ့အခါ ကေလးကစားသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီငရဲခန္းရဲ႕ ညွင္းပန္းမွုနဲ႔ ေရွ႕မွာ ဘ၀ဆံုးပါးသြားတဲ့ ကိုတင္ေမာင္ေအး (ကသာ)၊ ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္ခံ ပီကင္းျပန္ ဦးစိန္၊ စမ္းေခ်ာင္းက ကိုျပည့္စိုးႏိုင္၊ ကိုစိုးႀကီးတို႔လို တုတ္ခ်က္နဲ႔ အသက္ထြက္ မခံလိုလို႔ ေတာ္လွန္ေရးသမားဘ၀ကေန မဆလ လႊတ္လိုက္တဲ့ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြပါလို႔ ရင္နာနာထြက္ဆိုၿပီး အသက္ကို ဆက္ေမြးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ဒီဇာတ္ထုပ္မွာေတာ့ ဒီလိုက်ေရာက္လာတဲ့ တုတ္ခ်က္ေတြဟာ သိပ္အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လို အသက္ကို ေမြးေပမယ့္ မိမိတို႔ ကိုယ္လက္အဂၤါတခ်ိဳ႕ကို ေပးလိုက္ရသူေတြလည္း ရွိတာမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထာင္အိပ္ခန္းဟာ ေစ်းက အမဲသားတန္းထက္ေတာ့ ပိုၿပီး ေသြးညီွနံ႔ လႊမ္းပါတယ္။ လက္ေကာက္၀တ္က ျဖတ္ထားခံရတဲ့ ယူဂ်ီတာ၀န္ခံ ကိုခ်ိဳႀကီး (ေနာက္ေတာ့ ေခါင္းပါ ျဖတ္ေပးလုိက္ရ) လက္ေခ်ာင္းေတြ ခုတ္ထားခံရတဲ့ ကိုေအာင္ဖိုးတို႔ ေျခေထာက္ထဲကို ဖေနာင့္ကေန သံေခ်ာင္းကို မီးဖုတ္ၿပီး လွ်ဳိသြင္းခံထားရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ဆီက ေသြးညီႇနံ႔ေတြအျပင္ ရံဖန္ရံခါ အကြဲအျပဲ အျဖတ္အေတာက္ေတြၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ေခါင္းကို မၾကာခဏ အစိမ္းခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ခံရတတ္တာမို႔ ကိုယ္ေပၚက အ၀တ္ေတြမွာ ေသြးနံ႔စြဲေနတာ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါ။

ခက္တာက ေသြးေပလို႔မို႔လည္း အက်ႌကို လဲမပစ္သာပါဘူး။ လဲစရာလည္း မေပးပါဘူး။ အဲဒီ ပါေဂ်ာင္ေဒသဆိုတာက တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ေကအိုင္ေအဌာနခ်ဳပ္ လိုင္စင္စခန္းနဲ႔ တဆက္တည္း အျမင့္ေပ ခုနွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိတာမို႔ ေဆာင္းမွာ အ႐ိုးကြဲေအာင္ ေအးစက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေစာင္မရွိဘဲ (တခါတရံ ေစာင္ပါးေလးတထည္ ၂ ေယာက္မွ်) ေျမေပၚလွဲအိ္ပ္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ ေသြးဘယ္လိုရြဲေနေပမယ့္ အဲဒီအက်ႌကို မပစ္နိုင္ပါဘူး။ အနည္းဆံုး ေလးထပ္ေလာက္ ထပ္၀တ္ထားတာေတာင္ အေဆာက္အဦး ထရံၾကဲၾကဲၾကားက တိုက္လာတဲ့ ေတာင္ေပၚေဆာင္းေလေၾကာင့္ ႐ိုက္ထားတဲ့ ဒဏ္ေတြက အ႐ိုးကြဲေအာင္ ေအးျမလွပါတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ စၿပီး ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ၿပီး ခ်ဳပ္ထားကတည္းက တခါမွ ေရခ်ိဴးခြင့္လည္းမေပးသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ကလည္း ထပ္အသားနာခံၿပီး ေရခ်ိဴးခြင့္ ေတာင္းဆိုဖို႔ဆိုတာ စိတ္ကူးထဲေတာင္မရွိပါဘူ။ ဒါေၾကာင့္ အ၀တ္အစားေတြမွာ ေသြးေတြက ေျခာက္ၿပီး ခ်ပ္ေခါက္ႀကီးျဖစ္တဲ့ေနရာ၊ ဆီးနံ၊ ေသြးနံ႔နဲ႔ ဖုန္မႈန္႔တို႔ လိမ္းက်ံေနခဲ့တာ လနဲ႔ခ်ီၿပီး ၾကာလာတာတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္ေပၚမွာ ဘယ္အခ်ိန္က စတင္ေပါက္ဖြားခဲ့တယ္လို႔ မသိႏိုင္တဲ့ သန္းဂ်ီးမလို႔ေခၚတဲ့ ကိုယ္သန္းေတြနဲ႔ အေဆြခင္ပြန္း ဖြဲ႔မိၾကပါေတာ့တယ္။

အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိယ္မွာ ခုလို ကိုယ္သန္းေတြရွိေနတာကို ဘယ္အခ်ိန္က စ သတိထားမိ ဘယ္သူက စ သတိထားမိတယ္ဆိုတာ မွတ္မွတ္သားသား ရွိသင့္ပါလ်က္ မရွိတာကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ဘယ္အခ်ိန္ေခၚၿပီး ႐ိုက္စစ္ဦးမလဲ၊ ေရွာ့ခ္တိုက္ၿပီး အစစ္ခံရဦးမလဲ၊ မီးၿမိဳက္ခံရဦးမလဲ ဆိုတာကို ေန႔ေန႔ညည လန္႔ေနရလို႔ပါ။ အစစ္မခံရတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း သူတို႔ခိုင္းတဲ့ အလုပ္ၾကမ္းေတြကို ကၽြဲလို ႏြားလို လုပ္ရတဲ့ ကၽြန္တပိုင္းျဖစ္ေနတာမို႔ သတိမထားမိၾကတာပါ။

အဲေနာက္ေတာ့ တေယာက္ေသာသူက စၿပီး သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ သန္းေတြရွိေနတယ္လို႔ စေၾကညာလိုက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အလုပ္နားတဲ့အခ်ိန္ အက်ႌေတြကို တလြာခ်င္း ခၽြတ္ၿပီး ေသခ်ာစစ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ အက်ႌရဲ႕ ခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္းေတြၾကားမွာ ခိုေအာင္းေနတဲ့ (အထူးသျဖင့္ ဂ်ိဴင္းနဲ႔လက္ျပင္ အဆက္ ခ်ဳပ္႐ိုးေတြၾကား) သန္းျဖဴျဖဴႀကီးေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။

လူ႔စိတ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ဆန္းတယ္ခင္ဗ်။ ဒီကိုယ္သန္းႀကီးေတြကို စေတြ႔ေတာ့ ဒါဟာ အင္မတန္ လန္႔စရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥကို အႏၱရာယ္လို႔ မျမင္ဘဲ ငါ့အေမႀကီး (အဖြား) ေျပာတဲ့ ဂ်ပန္ေခတ္လို ေခတ္ပ်က္ကာလမ်ိဳးမွာမွ ၾကံဳရတဲ့ သန္းဂ်ီးမႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ကိုယ္ကပ္ေနပါေပါ့လား ဆိုၿပီး ႀကိတ္၀မ္းသာမိေနေသးဗ်။ ဒါေပမယ့္ ၾကာၾကာမေစာင့္လိုက္ရပါဘူး ညလည္းေရာက္ေရာ သတၱိျပေတာ့တယ္ဗ်ာ။ ခက္တာက ညဘက္ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ဒင္းတို႔က ကိုက္ေပမယ္႔ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို လက္ျပန္ႀကိဳးက တုပ္ထားတဲ့အျပင္ နည္းနည္းေလး လႈပ္ခ်င္လြန္႔ခ်င္ၿပီဆိုရင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ အရင္ေတာင္းရတာမို႔ စိုင္းထီးဆိုင္သီခ်င္းအလိုက္နဲ႔ ေျပာရရင္ ယားေတာ့ယားတာေပါ့ ဒါေပမယ့္ မကုတ္နဲ႔ လို႔ပဲ ဆိုသလိုျဖစ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။

အမွန္ေတာ့ ညည ကၽြန္ေတာ္တို႔ အက်ဥ္းစံ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ဟာ ခြင့္ျပဳခ်က္မေတာင္းဘဲ လူးတယ္ လြန္႔တယ္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္နဲ႔ မနက္ မနက္ တုတ္ခ်က္ထိခံေနရတာ ေတာ္တာ္ၾကာေနပါၿပီ။ အ႐ိုက္သာ ခံေနရတယ္ ကိုယ္ဖာသာ လူးမိ လြန္႔မိသလား မသိရဘဲ အသလြတ္ အႏႊာခံေနရတာက ေတာ္ေတာ္ၾကာေနၿပီခင္ဗ်။ မနက္က် စာရင္းက ထြက္လာၿပီ လူးတယ္ လြန္႔တယ္တဲ့။ ေနာက္မွ အေျဖက ေပၚေတာ့တာကိုးဗ်။ ဒီေကာင္ႀကီးေတြ အက်ႌအတြင္းထဲမွာ ကိုက္ေနတာဆိုေတာ့ လူးေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ လြန္႔ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။

လူစိတ္ဟာ အင္မတန္ ဆန္းသဗ်။ ပထမဆုံး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္ေပၚမွာ ဒီကိုယ္သန္းႀကီးေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ စသိတဲ့ ညကိုမွာေတာ့ ညအိပ္ဖို႔ ေခါင္းခ်ၿပီး မိနစ္အတြင္းမွာပဲ အက်ႌအထပ္ထပ္အတြင္းက ကိုယ္ခႏၶာမွာ မၾကံဳစဖူး ထူးထူးျခားျခား ယားလာပါေတာ့တယ္။ သန္းဂ်ီးမတပ္ဖြဲ႔ဟာ တညတာ စစ္ဆင္ေရး စတင္ဖို႔အတြက္ တပ္ခ်ီ တပ္ေျပာင္းေတြ လုပ္ေနပံုရပါတယ္ဗ်။ သိတဲ့အတိုင္း ေျခေထာက္ ၂ ေခ်ာင္းကလည္း သံႀကိဳးကြင္းထဲမွာ။ လက္ ၂ ဘက္ကိို ေက်ာေနာက္ပို႔ၿပီး လက္ေကာက္၀တ္ကေန ပူးတုပ္ထားတာမို႔ လွဲခ်လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ လူက ပံုစံအရကို မလူးမလြန္႔ နိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ငယ္ငယ္က ဘူတာ႐ံုမွာ ေျခေလးေခ်ာင္းလံုးကို ပူးတုပ္ထားတဲ့ ၀က္ေတြ ပံုစံပါပဲဗ်ာ။ မ်က္ေစ့ကိုလည္း ပိတ္စနဲ႔ အၿမဲတင္းေနေအာင္ ခ်ည္ထားတာဆိုေတာ့ နားကို အျမဲစြင့္ထားတဲ့ အေလ့က ရွိေနသဗ်။ ဘယ္သူ႔ေခၚထုတ္ သြားၿပီလဲ။ ဘယ္သူ ၀င္လာျပန္ၿပီလဲ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ညဘက္ေတြမွာ ေခၚၿပီး စစ္ေဆးတာကိုးဗ်။ ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ စစ္ရင္း လက္လြန္သြားလို႔ ျပန္မလာနိုင္ေတာ့ဘူး စသည္ျဖင့္ေပါ့ … ဆိုေတာ့ နားကေတာ့ စြပ္စြင့္ထားရတယ္။ ဘ၀က ...။

ေျပာရင္ေတာ့ ပိုလြန္းတယ္ ေျပာၾကမွာပဲ။ တကယ္ပါဗ်ာ ေနာက္ အာ႐ံုစိုက္ထားတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ အဲဒီ ကိုေရႊသန္းဂ်ီးမ တပ္ဖြဲ႔အထဲမွာ ေျပးလြားလႈပ္ရွားတဲ့ အသံကို နားထဲမွာ တခါတခါ ၾကားရသဗ်။ အေရျပားေပၚမွာ ေျပးေနရင္လည္း သိေနသဗ်။ ကိုက္တာကေတာ့ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ။

သူတို႔ေတြကလည္း သိပံုရတယ္ဗ်။ ခုငါတို႔ ေသြးစုပ္ေနတဲ့ လဒေတြဟာ ငါတို႔ကို ဘာမွမတုံ႔ျပန္နိုင္တဲ့ ေကာင္ေတြလို႔ ေကာင္းေကာင္း သိေနပံုရတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ညေရာက္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ သူတို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး ေပ်ာ္ပြဲစား႐ံုႀကီးေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာမို႔ တညလံုး စိတ္ႀကိဳက္ ပြဲေတာ္တည္ၾကပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သန္းေတြ ကပ္ေနတာ စသိတဲ့ ညကေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမလဲဗ်ာ။ အရင္ကနဲ႔မတူေအာင္ ယား၊ မတူေအာင္ နာေတာ့ကိုး။ အဲဒီေတာ့ လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္ထားေတာ့ ဘာမွလုပ္မရေပမယ့္ နည္းနည္းေလး သက္သာလို သက္သာျငား လူးၾကည့္ လြန္႔ၾကည့္ခ်င္တဲ့စိတ္က ဘယ္လိုမွ တားမရဘူးခင္ဗ်။

ယားေနတာကို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး ေျမႀကီးနဲ႔ ႀကိတ္သတ္ဖို႔ လုပ္ၾကည့္တာေပါ့ဗ်။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲဗ်ာ။ တညလံုးဟာ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ နည္းနည္းလႈပ္ပါရေစဗ် ဆိုတာခ်ည္း ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ခက္တာက အကုန္လံုးက ကုပ္ခ်င္ လႈပ္ခ်င္တဲ့ လူေတြခ်ည္းျဖစ္ေနသလို ကုပ္ဖို႔အေရး ခြင့္ျပဳခ်က္ရဖို႔ကလည္း အလြန္အေရးႀကီးတာကိုးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္း လႈပ္ပါရေစဗ် လို႔ေျပာေပမယ့္ လႈပ္လို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္က်ဖို႔ ေစာင့္ရတာက တခါတခါ တကမၻာေလာက္ ၾကာေနသလိုပဲ။ ကိုယ့္အလွည့္ေတာင္ မေရာက္ေသးဘူး ေနာက္ကတေယာက္က ကၽြန္ေတာ္လည္း ကုတ္ပါရေစ ျဖစ္လာျပန္ေရာ။ သိတဲ့အတိုင္းဗ်ာ တာ၀န္က်တဲ့ အေစာင့္ဆိုတာကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုး။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဆံုးရလဒ္ကေတာ့ မနက္လင္းလို႔ ကြင္းထဲမွာလည္း တန္းစီေရာ ဘာမွေျပာမေနနဲ႔ အေစာင့္က်တဲ့ လူအားလံုးက တုတ္ကိုယ္စီနဲ႔ ေစာင့္ေနေတာ့တာေပါ့။ ညက လႈပ္တဲ့လူ မလႈပ္တဲ့လူ ခြဲမေနေတာ့ဘူးေလ၊ အားလံုးေျမႀကီးေပၚ ၀မ္းယားေမွာက္ထားေစ ဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ အ၀စားရေတာ့တာေပါ့ဗ်။

အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘ၀မွာ ကၽြန္တာ္တို႔ကို ဖမ္းထားၿပီး မၾကာခဏ အႀကီးအက်ယ္ နွိပ္စက္ေနတဲ့ ငရဲသားေတြရဲ႕ ရန္ထက္၊ ေနာက္ ရန္သူေတာ္အသစ္ သန္းဂ်ီးမေတြကို ပိုၿပီး ထိတ္လန္႔လာပါေတာ့တယ္။ ညတိုင္း ဘယ္လိုအခ်ိန္မွာ လူးခြင့္ေတာင္းရပါ့မလဲ ဆိုတာမ်ိဳးကိုခ်ည္း ေခ်ာင္းေနရတာကိုး။ သန္းဂ်ီးမေတြကလည္း လည္တယ္ဗ်။ ညဆို သူတို႔ ပုန္းေအာင္းေနတဲ့ေနရာကေန လက္ေမာင္းတေလွ်ာက္ ဆင္းလာၿပီး လက္ျပန္ႀကိဳးတုပ္ထားတဲ့ လက္ေကာက္၀တ္က ႀကိဳးခ်ည္ထားတဲ့ ေနရာတ၀ိုက္ကို ဆင္းလာၿပီး ကိုက္တတ္သဗ်။ တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ ညမလႈပ္ဘဲလည္း မေနႏိုင္၊ မနက္က်ေတာ့မွ ႐ိုက္ပါေစေတာ့ ဆိုၿပီး လႈပ္ရာက အ႐ိုက္ခံရတာ ၾကာလာေတာ့ ဒီသန္းဂ်ီးမေတြ ရန္က လြတ္ဖို႔အေရးဟာ တို႔တာ၀န္အေရးတပါး ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။

ပထမဆံုး စစ္ဆင္ေရးကေတာ့ အျပင္မွာ အလုပ္ေတြ ထြက္လုပ္ရာက အျပန္ ေထာင္ေရွ႕ကြင္းထဲ ခဏထိုင္ လူေရတြက္ခ်ိန္မွာ ခြင့္ေတာင္းၿပီး အက်ႌအထပ္ထပ္ကို ခၽြတ္ၿပီး ေအာက္ဆံုးထပ္ကို ထားၿပီး က်န္အထပ္ေတြကို ျပန္၀တ္ၿပီး (ျပန္မ၀တ္လို႔ကလည္း မျဖစ္ဘူး တခါတေလဆို ေရခဲေအာင္ ေအးတဲ့ ေနရာကိုး) ေတာ့ ရတဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ အဲဒီအက်ႌရဲ႕ ခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္းေတြအတိုင္း ခိုေအာင္းေနတဲ့ ရန္သူေတာ္ သန္းဂ်ီးမေတြကို လက္စားေခ်ၾကပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အက်ႌေတြက စစ္ေရာင္ေတြမို႔ စစ္စိမ္းေရာင္ အက်ႌခ်ဳပ္႐ိုးၾကားမွာ ခိုေနတဲ့ ဒင္းတို႔ကို ရွာရတာ ဘယ္ခက္လိမ့္မလဲဗ်ာ။ ဒီျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး ဆန္႔ေစ့ႀကီးေတြလို ကပ္ေနတဲ့ဟာ။ အမယ္ တကယ္လိုက္ရွာၿပီး ရွင္းေနၿပီဆိုတာ သိေတာ့ ဒင္းတို႔ကလည္း ေျပးခ်င္တယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ရလိမ့္မလဲဗ်ာ၊ ညေပါင္းမ်ားစြာ အၿငိဳးႀကီး ၿငိဳးထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္က လြတ္ေအာင္ မေျပးနိုင္ၾကပါဘူး။ အတုံးအ႐ုံးေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက သူတို႔ကို ကုန္စင္သြားေအာင္ ရွာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္ မရွိတာပဲဗ်။ ၿပီးေတာ့ ေန႔စဥ္ကလည္း မရွာႏိုင္တာေတာ့ အရင္လိုပဲ ေန႔က် အေစာင့္နဲ႔ စစ္ေၾကာေရး ျပဳသမွ် ႏုၾကရၿပီး ညညမွာေတာ့ ဒင္းတို႔ျပဳသမွ် ႏုရတဲ့ ဘ၀မွာပဲ စင္းခံခဲ့ရသဗ်။

အဲဒီလို စင္းခံေနရတဲ့ ဘ၀ကေန တေယာက္ေသာသူက သူ႔အေတြ႔အၾကံဳတခု ေ၀ငွလာသဗ်။ အဲဒါကေတာ့ ညအိပ္ရာ၀င္ခါနီး လက္ျပန္ႀကိဳးခ်ည္ကာနီးမွာ အတြင္းဆုံးက အက်ႌကို ခၽြတ္ၿပီး အေပၚဆံုးကို ေျပာင္းၿပီး၀တ္တဲ့နည္းခင္ဗ်။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီသန္းဂ်ီးမေတြက ေအာက္ဆံုးက အက်ႌမွာ တြယ္ကပ္ေနတတ္ထာဆိုေတာ့ ဒီဟာကို အေပၚဆံုးထပ္ကို ေျပာင္း၀တ္လိုက္ၿပီးေတာ့ မ်က္စိလည္ေအာင္လုပ္တဲ့ စိတ္ကူးျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း လုပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဟုတ္သဗ်။ ညဦးပိုင္းမွာေတာ့ နည္းနညး္သက္သာသလိုလို ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အတိုးခ်ၿပီး အျပတ္အသတ္ ႏႊာပါေတာ့တယ္။ ငါတို႔ကို မလိမ့္တပတ္နဲ႔လုပ္တဲ့ ေကာင္ေတြဆိုၿပီး တကယ္ႏႊာတဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ခံစားရသဗ်။ ဒီေတာ့ ေနႏွင့္ဦးေပါ့ကြာ ဆိုၿပီး ႀကိတ္ၿပီး ႀကိမ္း၀ါးေနခဲ့ရတာေပါ့ခင္ဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႔ ေဆာင္းတြင္းႀကီးတတြင္းလံုးမွာ ေရခဲေတြ လႊမ္းတဲ့ေဆာင္း၊ အ႐ိုက္ၾကမ္း အျဖတ္အေတာက္ၾကမ္းတဲ့ စစ္ေၾကာေရးနဲ႔ ေသြးအစုပ္ၾကမ္းတဲ့ သန္းဂ်ီးမတို႔နဲ႔ လံုးေထြးရင္း ရက္စက္အမႈအေပါင္း သရဖူေဆာင္းေတာ့သည္ဆိုသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲက ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ မေႂကြသင့္ဘဲ ေႂကြလြင့္ခဲ့ရၿပီး ေဆာင္းအလြန္ ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခိ်န္ ေရာက္လာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြလည္း ငရဲမွာ နည္းနည္း အသားက်လာပါတယ္။ တရက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အက်ဥ္းသားေတြထဲမွာ တန္းစီးတာ၀န္ယူထားရတဲ့ ကသာက ကိုျမင့္သိန္းက အရဲ႕စြန္႔ၿပီး အထူးအေရးႀကီးတဲ့ စီမံကိန္းတခုကို လံုျခံဳေရးယူထားတဲ့ တာ၀န္ခံကတဆင့္ တင္ျပလိုက္ပါသဗ်။

အဲဒါကေတာ့ ခုလို ႏွင္းေတြေပ်ာ္လို႔ ေထာင္ကုန္းက ဆင္းတဲ့ ေတာင္ၾကား စမ္းေခ်ာင္းေလး ေပၚလာတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေရခ်ိဳးခြင့္ျပဳဖို႔နဲ႔ အ၀တ္ေတြကိုလည္း ေရေႏြးနဲ႔ စိမ္ၿပီး ျပဳတ္ေလ်ာ္ခြင့္ေပးဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီခ်ိန္က ကၽြန္တာ္တို႔အားလံုး ေရမခ်ဳိးရတာ ေလးလေက်ာ္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အေစာင့္အၾကပ္ စံုလင္စြာနဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားစြာနဲ႔ ေရခ်ပြဲအခမ္းအနား လုပ္ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အခ်ိန္က မနက္ ၁၀ နာရီေလာက္ ေနထြက္ခ်ိန္ေလာက္မွာ စျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထာင္ကုန္းနဲ႔ အာသံကုန္း ႏွစ္ခုၾကားမွာ ႏွင္းေပ်ာ္ခ်ိန္ဆို ေျခက်င္း၀တ္ေလာက္ နက္ၿပီး ေလးေပေလာက္က်ယ္တဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလးရွိသဗ်။ အာသံကုန္းလို႔ ေခၚရတာကေတာ့ ေကအိုင္ေအတပ္မွာ စစ္သင္တန္းလာယူတဲ့ အိႏၵိယနိုင္ငံ အာသံျပည္ကလာတဲ့ သူပုန္ေတြထဲက စစ္စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ စစ္သားတခ်ိဳ႕ကို ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့ဘူးတဲ့ ကုန္းျဖစ္လို႔ပါ။

ေနာင္ အဲဒီေတာင္ကုန္းေပၚမွာပဲ ၁၉၉၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ရက္ ညေနေလးနာရီေလာက္မွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအ၀င္ ေတာ္လွန္ေရးေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ရဲေဘာ္ ၁၅ ဦးကို တခ်ိန္တည္း အမိန္႔ထုတ္ ေခါင္းျဖတ္သတ္္ခံခဲ့ရတာလည္း အဲဒီကုန္းေပၚမွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။

ပထမဦးစြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီစမး္ေခ်ာင္းေလးကို လူတေယာက္လွဲၿပီး စိမ္လို႔ရေအာင္ ျပဳျပင္ရပါတယ္။ တဖြဲ႔ကေတာ့ မိုးျဗဲဒယ္ႀကီး တလံုးထဲ ေရျဖည့္ၿပီးေတာ့ ေက်ာက္တံုးသံုးတံုးကို ဖိုခေနာက္ဆိုင္ၿပီး ထင္းမီးဖိုႀကီးတခု တည္ပါတယ္။ အဲဒီမိုးျဗဲဒယ္ႀကီး ပြက္လာတာကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္တာ္တို႔အားလံုးဟာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္လႈပ္ရွားေနၾကပါတယ္။ ေရေတြ ကၽြက္ကၽြက္ဆူလာတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သန္းႏွိမ္နင္းေရးစီမံကိန္းႀကီးကို စတင္ပါေတာ့တယ္။

ပထမဆံုး ေရခ်ိဳးမယ့္ တသုတ္ခြဲလိုက္ၿပီး သူတို႔အားလံုးရဲ႕ အ၀တ္ေတြအားလံုးကို ခၽြတ္ၿပီး အေငြ႔တေထာင္းေထာင္းထေနတဲ့ ေရေတြထဲကို ပစ္ထည့္လိုက္ၾကၿပီး ၀ါးလံုရွည္နဲ႔ ထိုးႏွစ္လိုက္ပါတယ္။ အားလံုးရဲ႕မ်က္လံုးေတြကလည္း စိတ္၀င္စားစြာနဲ႔ ဒယ္အိုးေရမ်က္နွာျပင္ကို စိုက္ၾကည့္ေနလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။ တထည္ ပစ္လိုက္တာနဲ႔ ေရျပင္ေပၚကို တက္လာလိုက္တဲ့ သန္းဂ်ီးမေဖြးေဖြးႀကီးဗ်ာ။ ေဖြးကနဲ ေဖြးကနဲ ေရျပင္ေပၚ တက္လာလိုက္တာ။ ေနာက္ဆံုး ညစ္မဲေနတဲ့ ဒယ္အိုးေရမ်က္ႏွာျပင္တခုလံုးမွာ ေပါေလာေမ်ာေနတဲ့ သန္းဂ်ီးမေတြနဲ႔ အျပည့္ဖံုးသြားလိုက္တာ ေရမဲညစ္ညစ္ေတြေတာင္ ေပ်ာက္သြားတဲ့အထိပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အကုသိုလ္ကလည္း မေသးလွဘူးခင္ဗ်။ ဒီေလာက္ ဘယ္ေန႔ ထုတ္႐ိုက္လို႔ ေသမလဲဆိုတာကို တထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ေနရတဲ့အထဲ ဒီသန္းဂ်ီးမေတြက အကုန္ႂကြသြားတာကို အားရပါးရ အရသာခံၿပီး ၾကည့္ေနၾကေသးတယ္ခင္ဗ်။ ေျပာရရင္ေတာ့ သူတို႔ေပးထားတဲ့ ဒုကၡကလည္း မေသးဘဲကိုးဗ်။ အဲဒီေန႔ ညမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ သန္းဂ်ီးမေတြရဲ႕ ေဘးရန္က လြတ္ေျမာက္ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အိပ္စက္ရပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ သိပ္ေတာ့မၾကာပါဘူး၊ ဒင္းတို႔ အတိုးခ်ႏွိပ္စက္တဲ့ ဒဏ္ကို ျပန္ခံရျပန္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ေရခ်ခြင့္ရတဲ့ေန႔က ႏွိပ္စက္ထားလို႔ မထႏိုင္တဲ့လူေတြ ေလာေလာလတ္လတ္ လက္ေျချပတ္ထားတဲ့ ဒဏ္နဲ႔ ေရလံုး၀ ထိလိုမရတဲ့ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕က ေထာင္တြင္းေဆာင္မွာ က်န္ခဲ့တာမို႔ သူတို႔အ၀တ္အစားေတြမွာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိပ္တဲ့ ေနရာခင္းတို႔ ေစာင္တို႔မွာ အသက္ဆက္ရွင္သန္ေနတဲ႔ သန္းဂ်ီးမတို႔ဟာ သန္းဂ်ီးမမ်ဳိးႏြယ္ မတိမ္ေကာေရးအတြက္ သံ၀ါသအမႈကို အရင္ကထက္ ႏွစ္ဆအတိုးခ်ၿပီး လုပ္အားျပၾကပံုရပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ မ်ဳိးဆက္ေတြျပန္႔ပြားၿပီး ကုတ္ပါရေစ ဘ၀။ လူးပါရေစ လြန္႔ပါရေစ ဘ၀ကို ျပန္က်ေရာက္ရျပန္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ သန္းဂ်ီးမစစ္ဆင္ေရးတခုကို ဆင္ႏြဲဖို႔ အခြင့္ေလွ်ာက္ရျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ န၀တေခတ္ဦး ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေတြမွာ စစ္တပ္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး သန္းႂကြယ္သူေဌးေတြျဖစ္ဖို႔ အလုအယက္ စီးပြားရွာေနၾကတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ကံထူးသူ ငမိုက္သားတသိုက္ကေတာ့ သန္းႂကြယ္သူေဌးေတြ ဘ၀ကေန လြတ္ဖို႔ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားေနခဲ့ၾကရသဗ်။

မွတ္မွတ္ရရ သန္းဂ်ီးမေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ခင္းခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ကေန တဖက္သက္ ရပ္စဲလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ေစာေစာက ေျပာသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဘ၀တူ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႕ ကြပ္မ်က္ခံခဲ့ရၿပီးေနာက္ပို္င္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဇက္ေပၚကို တကယ္ဓား၀ဲခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳအရ တိရိစ ၦာန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္အသက္ ေသမွာေတာ့ ေၾကာက္ရွာမွာပဲလို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာမိလာတာလည္း ပါသလို ေန႔စဥ္အလုပ္ခြင္ ထင္းထမ္း၊ ထင္းျဖတ္၊ ေက်ာက္ထု၊ ေက်ာက္သယ္ လုပ္ၾကရတိုင္း ရဲေဘာ္ေတြ ကြပ္မ်က္ခံခဲ့ရတဲ့ အာသံကုန္း (ေနာင္အခါ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကုန္း) ေဘးက ေန႔စဥ္ျဖတ္သြားလာရင္း စဥ္းစားမိတဲ့ အခ်က္တခု ရွိပါတယ္။

ဗုဒၶက်မ္းဂန္တခုမွာ ရဟန္းႀကီးတပါးဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္မွာ မိမိရဲ႕သကၤန္းကို စြဲလန္းမိခဲ့လို႔ သကၤန္းမွာ ကပ္ၿငိၿပီး သန္းဂ်ီမ ျဖစ္ရရွာတဲ့ ဇာတက ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲေဘာ္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုမ်ား ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စိတ္မွာစြဲသြားခဲ့ေသာ္ဆိုတဲ့ အေတြးတခု ရလာၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီလိုအေတြးကို အခ်င္းခ်င္း ေ၀ငွၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိုးျဗဲဒယ္စစ္ဆင္ေရးကို တဖက္သတ္ ရပ္ဆိုင္းၿပီး သန္းႂကြယ္သူေဌးေတြဘ၀မွာပဲ လူးရင္း လြန္႔ရင္း ႀကိတ္ခံၾကတာ ေႏြတေႏြ ကုန္လို႔၊ မိုးကူးၿပီး မိုးသည္း ညတညမွာ ပါေဂ်ာင္စခန္းက စြန္႔ခြာထြက္ေျပးခဲ့တဲ့တိုင္ေအာင္ပါပဲ။

ေနာက္ဆံုး အလင္း၀င္ဘ၀နဲ႔ ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႔က ေပးတဲ့ အ၀တ္အစားသစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲခြင့္ရခ်ိန္မွာ သန္းဂ်ီးမေတြနဲ႔ ကတၱီပါလမ္းခြဲေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အမွန္ေတာ့ ကိုခင္၀မ္းရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ေပမယ့္ သန္းဂ်ီးမဆိုတာ့လည္း အနုပညာေတြ ဘာေတြ နားလည္ခံစားနိုင္မွာမဟုတ္ေတာ့ မဆိုျပျဖစ္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။

တကယ္တြက္ၾကည့္ေတာ့ ဒီအိမ္မက္ဆိုးႀကီး မက္ခဲ့တဲ့ သန္းႂကြယ္သူေဌးဘ၀ဟာ ခုဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ တင္းတင္းျပည့္ျမည္ခဲ့ပါၿပီ။ လာမယ့္ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္လွန္ေရးတခုအတြက္ မြန္ျမတ္တဲ့စိတ္နဲ႔ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားမယ္ဆိုၿပီး ထြက္လာခဲ့တဲ့ အထက္ဗမာျပည္က ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအ၀င္ ရဲေဘာ္ေတြ ကြပ္မ်က္ခံခဲ့ရတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ တင္းတင္းျပည့္ခဲ့ပါၿပီ။

နိဒါန္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့သလို ဆရာမခက္မာရဲ႕သန္းေတြအေၾကာင္း ဖတ္ရတဲ့အခါ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာက ကိုယ္ေပၚမွာ ညေပါင္းမ်ားစြာ သန္းဂ်ီးမေတြ တြားသြားခဲ့တဲ့ ေနရာေတြက ယားလာပါတယ္။ အခုတခါ ယားလာတာကေတာ့ သန္းဂ်ီးမေတြေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။

ႏိုင္ငံအတြက္ စြန္႔လႊတ္ရင္း အသက္ေပးခဲ့ရတဲ့ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ရဲေဘာ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္လည္း သားေကာင္တဦးအျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ပါလ်က္နဲ႔ ေနွာင္းလူတို႔ သိဖို႔ တစိုးတစိမွ မတို႔ မထိခဲ့ဘဲ၊ ေရငံုေနခဲ့တဲ့ မိမိကိုယ္မိမိၾကည့္မိတဲ့အခါ အျပစ္မကင္းသလို ခံစားရတဲ့ စိတ္က တရြရြ ကိုယ္ေပၚေျပးလႊားေနတာမို႔ တခါက တရြရြ ေျပးလႊားခဲ့ဖူးတဲ့ သန္းဂ်ီးမေတြအေၾကာင္းကို ခုလို ခ်ေရးမိတာျဖစ္ပါေၾကာင္း ၀န္ခံခ်က္ေပးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့လည္း အစမထင္ သံသရာအစဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ခႏၶာမွာ ကပ္ၿငိလိုက္ပါ တြားသြားေနတဲ့ သာမာန္မ်က္စိနဲ႔ မျမင္သာတဲ့ သန္းဂ်ီးမေတြက အခ်ိန္တိုင္းမွာ လိုက္ပါ ေျပးလႊား ကိုက္ဖဲ့ ေသြးစုပ္ေနခဲ့တာက …

ဘ၀မ်ားစြာ ...၊

ႏွစ္မ်ားစြာ ...၊

လမ်ားစြာ ...၊

ရက္မ်ားစြာ ...၊

နာရီမ်ားစြာ ...၊

မိနစ္မ်ားစြာ ...၊

စကၠန္႔မ်ားစြာ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ။

(ပါေဂ်ာင္ေဒသတြင္ က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ရဲေဘာ္မ်ားသို႔ ဦးညြတ္လ်က္ ...)

ပန္းခ်ီထိန္လင္း

2 comments:

Anonymous said...

ေခါင္းေဆာင္လူသတ္သမားေလးကိုBBC က အလုပ္ေပးထားလိုက္ေသးတယ္။

Thein said...

လူကို ေခြးသတ္ေလျခင္း