Friday, March 25, 2011

(၁၆) ႏွစ္ၾကာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀နႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခန္း (႐ုပ္သံ)

3 comments:

* said...

သူ႔မွာတမ္း

သူတုိ႕ အဆုတ္၊ ထားခဲ့ျမွဳပ္သည့္
ဗုံးငုတ္ တုိက္မွား၊ ေမာင္ေျပာက္က်ားကုိ
ရြာသားရြာသူ၊ ေမးၾကျမဴသည္
အူအူယမ္းေငြ႕ ထတုန္းတည္း။
“ အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ ခ်စ္သူ အားကုိ
ဘာမ်ား မွာခဲ့လုိသနည္း။”
“ငယ္က ၾကင္ျမတ္၊ မိသက္မွတ္ကုိ
ခြင့္လႊတ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”
“အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ မိဘအားကုိ
ဘာမ်ား မွာခဲ့လုိသနည္း။”
“ေမြးသည့္မိခင္၊ ေမြးဖခင္ကုိ
ဦးတည္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”
“အေမာင္ေျပာက္က်ား၊ တုိင္ျပည္အားကုိ
ဘာမ်ား မွာခဲ့လုိသနည္း။”
“ခရီးမတ္တတ္၊ လမ္းခုလတ္တြင္
ကုိယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ၊ ခြဲရပါ၍
အားနာခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလ။”
ယမ္းေငြ႕ အူအူ၊ တလူလူႏွင့္
ေမးျမဴၾကတုန္း၊ အေနာက္ကုန္းတြင္
ေနလုံး ကြယ္ေလျပီတကား။ ။
ေရးသူ - မင္းသု၀ဏ္

* said...

"တို႔႔တိုင္းျပည္"

ထေလာ့ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို ့
တို ့ရြာ တို ့ေျမ၊ တို ့ရြာေျမ၀ယ္
ေစတီစပါး၊ မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ယာစကာမ်ဳိး၊ တၫိႈးၫိႈးႏွင့္
့္ပုထိုးျမင့္ေမာင္း၊ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကား
လွည့္လည္သြားလွ်က္
္မစားေလရ၊ ၀မ္္းမ၀၍
ဆြမ္းမွ်မတင္ႏိုင္ ရွိမည္တည္း။

ထေလာ့ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို ့
တို ့ရြာတို ့ေျမ၊ တို ့ရြာေျမ၀ယ္
ေရခ်ဳိေသာက္ရန္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းကန္ႏွင့္
သီးႏွံခ်ဳိပ်ား၊ မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလည္း၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ျမင္သာျမင္ရ၊ မစားရ၍
ေတာကၿပိတၱာ၊ ျဖစ္မည္တည္း။

ထေလာ့ျမန္မာ၊ ျမန္မာထေလာ့၊
အားမေပ်ာ့ႏွင့္၊ မေလ်ာ့လံု ့လ
သူကစ၍၊ ငါကအားလံုး
လက္႐ံုးမ်ားေျမာင္၊ ဉာဏ္မ်ားေျမာင္ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ၾကေလ
ဤေျမဤရြာ ဘယ္သူ ့ရြာလဲ
ဤယာစပါး၊ ဘယ္သူ ့စပါးလဲ
ထားေလာ့တာ၀န္၊ ဉာဏ္ေရွ ့ပန္း၍
တ၀မ္းတစိတ္၊ ညီေစသတည္း။


ေဇာ္ဂ်ီ

Socretes said...

ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအက်ိဳးတြက္သာ စိတ္၀င္စားေသာ အစိုးရႏွင့္ လူထုကို ရန္တိုက္ေပးစရာ အေၾကာင္းအခ်က္အျဖစ္သာတန္ဖိုးထားေသာ ေစာက္မနက္သည့္ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးသာမားမ်ားႏွင့္ ့ျပည္ပမီဒီယာမ်ားပေယာဂေၾကာင့္္ ျမန္မာျပည္၌ ဘုန္းၾကီးႏိုင္ငံေရးသမား ဟူေသာ ႏိုင္ငံေရးလူတန္းစားအသစ္တမ်ိဳး ေပၚထြက္လာလွ်င္ျဖင့္ သာသနာပ်က္ေၾကာင္း ျဖစ္ေတာ့မည္မွာ ရင္ေလးဖြယ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
သိမ္ေမြ ့နူးညံ့ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို ့၏ (social fabric) လူမွဳေရး
အဆင္အကြက္တစ္ခု အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္လွ်င္ျဖင့္
ေထရ၀ါဒျမန္မာ့ လူ ့အဖြဲ ့အစည္း၏ေရရွည္တည္ျငိမ္မွဳကို စိုးရိမ္စရာပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
“သံသာရဘယံ“ သံသရာေဘးကို ေၾကာက္ရြံ ့၍ သံသရာလြတ္ေၾကာင္းတရားကို အားထုတ္သူကိုသာ “ဘိကၡဳ=ရဟန္း“ဟူ၍ဆိုစျမဲပင္။ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအက်င့္ေကာင္းကို “သုပၸတိပေႏ႖ာ“ ေကာင္းစြာလည္းမက်င့္၊ “ဥဇုပၸတိပေႏ႖ာ“ ေျဖာင့္တန္းစြာလည္းမက်င့္ပဲ မင္းပစ္မင္းဒဏ္သင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္တို ့၏အလုပ္ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေရးကိုလုပ္ေသာ ကိုယ္ေတာ္မ်ားအဖို ့ ျပည္သူတို ့သဒၶါတရားပ်က္စီးရာကိုသာျဖစ္ေစ၍“သာမီစိပၸတိပေႏ႖ာ“ ဂုဏ္ေတာ္လည္းမထိုက္တန္ေတာ့သည့္ကို သတိျပဳမိဖို ့ေကာင္းလွေတာ့၏။
ဤမင္း၊ ဤအတိုက္အခံ၊ ဤမီဒီယာ၊ ဤဘုန္းၾကီးတို ့ႏွင့္ ျမန္မာ့ကိုယ္ပိုင္အမွတ္အသား (national identity)ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည္ေလာ....