Tuesday, January 11, 2011

ရင္နာနာနဲ႔ ေရးတဲ့စာ

ရင္နာနာနဲ႔ ေရးတဲ့စာ
အရွင္ဓမၼ (ေဒလီ)

တေလာက မဲေဆာက္အမႈိက္ပုံႀကီးကို You Tube မွာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ တၿမိဳ႕လုံးက စြန္႔ပစ္ပစၥည္း၊ အမႈိက္ သ႐ိုက္ေတြဆိုေတာ့ အမႈိက္ပုံႀကီးက ေတာင္လုံးအမွ်ပါပဲ။ ႀကီးလည္းႀကီး က်ယ္လည္းက်ယ္။ ေရွ႕၊ ေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ဘယ္ေနရာက တိုက္တဲ့ေလ ျဖစ္ပါေစ၊ အညီႇအေဟာက္အနံ႔ေတြ ျပင္း ျပင္းထန္ထန္ ႏွားေခါင္း၀ထံ ေရာက္လာပါသတဲ့။ နံလိုက္တာ လြန္ေရာတဲ့။ ေၾသာ္ ... အမႈိက္ပုံပါဆို နံမွာေပါ့။ ေမႊးတဲ့ အမိႈက္ပုံမ်ား ရွိလို႔လား။

ဗမာျပည္သားေတြ ေတြ႔ေနပါရဲ႕၊ အမႈိက္ပုံၾကားမွာ လက္အိတ္ဗလာ တုတ္ေတြနဲ႔ ထိုးဆြၿပီး ေ႐ႊရွာေနသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္ သဲသဲမဲမဲ။ မထင္လိုက္ပါနဲ႔ ပလတ္စတစ္အိတ္၊ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္၊ ေရသန္႔ပုလင္း၊ အတိုအစ အဖ်င္းေတြကို ရွာေနၾကတာပါ။ ၀ါသနာအရေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ ၀မ္းစာေလ ၀မ္းစာ၊ သမုဒၵရာ ၀မ္းတထြာ ဆိုသကိုးဗ်၊ ရွာၾကရ၊ ေဖြၾကရတာေပါ့။

တခ်ဳိ႕ေစတနာရွင္ေတြက တတ္အားသမွ် ကူညီေစာင္မၾကရွာပါတယ္။ သာဓုလည္း အခါခါ ေခၚမိပါရဲ႕၊ ပို တယ္လို႔ မထင္နဲ႔၊ မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိတယ္။ ေၾသာ္ ... တို႔ႏိုင္ငံသားေတြ ဆင္းရဲရွာတယ္၊ တာ၀န္သိပုဂၢိဳလ္ မ်ားမွာေတာ့ စာနာစိတ္၊ သနားစိတ္၊ ညႇာတာစိတ္ေတြနဲ႔ ေ၀ျခမ္း ေကၽြးေမြး အလႉအတန္းေပးေနၾကတယ္။ သာဓုကြယ္ ... သာဓု သာဓု။

ေစတနာရွင္တေယာက္က အမႈိက္ေကာက္သမကို ေမးတယ္။ ဘယ္ရပ္၊ ဘယ္နယ္၊ ဘယ္ဆီ၊ ဘယ္၀ယ္က လဲတဲ့။ ေရေကာင္း ေျမေကာင္း ဆီႏွစ္ေပါင္းခၿပီး အသီးအႏွံႂကြယ္၀တဲ့ ပဲခူးတုိင္းကပါတဲ့။ မႈိင္းပ်ပ် ပဲခူး႐ိုးမ ႀကီးကို ေျပးလို႔သာ ျမင္မိေတာ့တယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ မဲေဆာက္အမႈိုက္ပုံမွာ လာေနတာလဲ၊ ဟိုမွာ အဆင္ မေျပလို႔လားလို႔ တိုးလို႔ေမးၾကည့္ေတာ့။ အင္း ... အဆင္ေတာ့ေျပပါတယ္၊ လယ္ယာလည္း ရွိပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ဟိုမွာက ဒီမွာေလာက္ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူးေလ၊ ပိုက္ဆံရွားတယ္၊ ရွာရခက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွာေပ်ာ္ေန တာပါတဲ့။

အထက္က အမႈိက္ေကာက္သမရဲ႕ စကားကို သတိထားမိၾကမွာေပါ့။ ဗမာျပည္၊ မႈိင္းပ်ပ် ႐ိုးမအလွေတြရွိတဲ့ ပဲ ခူးတိုင္း၊ ပဲခူးျပည္ ေရမၾကည္ေတာ့သလား၊ မ်က္မႏုေတာ့သလား မ်က္ႏွာမေထာက္ထားႏုိင္၊ ၀မ္းစာအတြက္ ေျခဦးတည့္ရာ ေျပာင္းလာတဲ့ေနရာက ေပ်ာ္စရာမ်ားနဲ႔ မဲေဆာက္အမႈိက္ပုံႀကီး ျဖစ္ေနပါပေကာလား။ ေတြးမိ ပါရဲ႕ ဒါ တကယ္ပဲလားလို႔။

ပဲခူးလို႔ အသံျမည္လိုက္ရင္ပဲ ေ႐ႊေရာင္တ၀င္း၀င္း ေငြေရာင္တပ်က္ပ်က္နဲ႔ ဟံသာ၀တီျပည္ႀကီးကို တဖန္ ေအာက္ေမ့မိျပန္တယ္။ တန္ခိုးကႀကီး၊ အမ်ဳိး႐ိုးျမတ္ပါဘိ။ ေ႐ႊနန္းရွင္ မြန္ဘုရင္တို႔ စိန္မွန္ကင္းဟာ အင္း၀ မင္းတို႔၊ ေတာင္ငူဘုရင္ တပင္ေ႐ႊထီးတို႔ လက္ေအာက္ေတာ္သို႔ က်ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း စိန္မွန္းကင္းက ၀င္းသထက္၀င္း၊ ထိန္သထက္ထိန္လို႔ သာသာယာယာ စိမ္းစိမ္းလန္းလန္း ပထမတန္းစားေတြ။ အဂၤလိပ္ေတြ လူသူစိတ္ကင္း မိုက္ျခင္းႀကီးမိုက္တဲ့အခါေတာင္မွ အခၽြန္းခၽြန္းနဲ႔ တို႔စိန္မွန္ကင္းေတြ ထင္းမျဖစ္ရဘဲ ဒီေခတ္ ထဲက်မွ ျပာက်ရရွာတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ပါလိမ့္ ... တစိမ့္စိမ့္ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ တေရးေရး ျမင္မိမွာပါ။

ပဲခူးမွာ ဆင္းရဲၾကံဳရင္ ရန္ကုန္သုိ႔ စုန္မယ္၊ ပဲခူးမွာ အခက္ေတြ႔ရင္ မႏၱေလးတက္မယ္၊ အၾကားမယ္မွာ ျပည္ ေတာ္သာ မိတၳီလာေတာင္ရွိေသး။ အမေလး အထင္ေသးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ရန္ကုန္ဆိုတာ အခုခ်ိန္ ရန္ပုံျဖစ္ေနၿပီ၊ အထက္မႏၱေလးမွာဆိုရင္လည္း ဘုန္းႀကီးေသြးရဲရဲက်လို႔ ဘယ္သရဲသဘက္မ်ား ၀င္သြားသလဲ မသိ။ မိတၳီလာဆိုတာကလည္း ေရကန္တခုသာ ရွိေတာ့တာ။ ဘယ္မွာမွ လုပ္စားကိုင္စားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ရန္ကုန္က အမႈိက္ပုံ၊ မႏၱေလးက ျပာပုံ၊ ပ်ဥ္းမနားက အ႐ုိးပုံဆိုပဲ။ အတိတ္ေတြ၊ နိမိတ္ေတြ၊ တေဘာင္ေတြ အေကာင္းဆိုတာ ရွာေဖြလို႔မရေတာ့။ ကဲ ... မရရင္ ဘုရားရွင္ထံ ဦးသုံးႀကိမ္တင္ၿပီး တမ္းတမ္းႀကီး မဲေဆာက္ အမႈိက္ပုံႀကီးကို လစ္ၾကေပေတာ့။

ရင္နာနာနဲ႔ ေရးတဲ့စာမို႔ မစို႔မပို႔ ေ၀ဒနာတခ်ဳိ႕ပါခဲ့ရင္ စာဖတ္သူ သခင္ (သုိ႔) သာကီ၀င္တုိ႔ ႏွလုံးစိတ္ကို ထိန္း ကာ၊ သိမ္းကာ ဖတ္ၾကပါလို႔ ေတာင္းဆိုရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ လြန္တာမ်ားပါသြားသည္ရွိေသာ္ ေထာက္ ျပေတာ္မူၾကပါ၊ အၾကံေပးပါ၊ ခြင့္လႊတ္ၾကပါလို႔ ေအာက္က်ဳိ႕၍ ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။

အရွင္ဓမၼ (ေဒလီ)

11 comments:

Unknown said...

inn........ de tine so yin, Myanmar pyi ko pyan chin sate taung ma shi dot woo. ell di a mite pon ka ma hote toat toat!

mg said...

ဒါက နုိင္ငံဆင္းရဲတာ ခ်မ္းသာတာနဲ႔မဆုိင္ေသးဘူး။လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႔ ဦးေနွာက္အေတြးေခၚ ပညာဥာဏ္ရွိၿခင္း မရွိၿခင္းေပၚမွာပဲမူတည္တယ္။

အမွုိက္ပုံေပၚမွာေကာက္စားေနတဲ႔သူဟာ သူ႔အိမ္မွာ လုပ္စားစရာ ေၿမကြက္ေတာင္ရွိေနရဲ႔သားနဲ႔ သူမ်ားနုိင္ငံမွာလာၿပီး အမွုိက္ေကာက္ရတာ ေပ်ာ္တယ္ဆုိတဲ႔ အသိဥာဏ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ နိမ္႔က်ေနလည္းဆုိတာ ခန္႔မွန္းလို႔ရပါတယ္။ဆင္းရဲတုိင္းသာ အမွုိက္ေကာက္ရရင္ ေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းလို႔သာ အမွုိက္ေကာက္ရရင္ ၿမန္မာၿပည္သားအားလုံး ကမၻာသူကမၻာသားအားလုံး အမွုိက္ပုံနားမွာ သြားေနၾကမွာေပါ႔ဗ်ာ။

ဗုဒၶရဲ႔အဆုံးမအတုိင္းသာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြကင္းကင္းနဲ႔ ရွိတာေလးေတြနဲ႔ ေရာင္႔ရဲတင္းတိမ္နုိင္ရင္ ဘယ္တုိင္းတစ္ပါးကုိမွ သြားေနစရာမလုိသလုိ သူမ်ားနုိင္ငံမွာ ေအာက္က်စရာလည္း လုပ္ေနစရာမလိုဘူး။ဒါေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႔ ေလာဘေတြေၾကာင္႔ ၁ က်ပ္ရွိရင္ ၁ က်ပ္နဲ႔မတင္းတိမ္ ဒီ႔ထက္ ပုိရေနရမွ ေက်နပ္ၾကတာဆုိေတာ႔ တုိင္းတစ္ပါးကုိထြက္ေနၾကတာဟာ ဆင္းရဲငတ္ၿပတ္ေနလို႔မဟုတ္ပါဘူး

ဒီ႔ထက္ပုိၿပီးအဆင္ေၿပေအာင္ အဆင္႔တန္းၿမင္႔ၿမင္႔မားမားနဲ႔ ေနနုိင္ထုိင္နုိင္ၾကေအာင္တြက္ ေလာကီသားေတြရဲ႔ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အေမွာင္ထဲက မလြတ္ကင္းနုိင္ၾကေသးတာၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ဒါဟာ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ဘယ္သူ႔အၿပစ္မွမဟုတ္ဘူး မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ရဲ႔ အၿပစ္သာၿဖစ္ပါတယ္။

ဒီသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲကေန လြတ္ကင္းဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ႔ ၵ ဗုဒၶရဲ႔အဆုံးမအတုိင္းက်င္႔ၾကံေနထုိင္ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ပဲရွိပါတယ္။

Unknown said...

"ေစတနာရွင္တေယာက္က အမႈိက္ေကာက္သမကို ေမးတယ္။ ဘယ္ရပ္၊ ဘယ္နယ္၊ ဘယ္ဆီ၊ ဘယ္၀ယ္က လဲတဲ့" လား??????

အရွင္ဓမၼ အေၿခအေနက အဲဒီေလာက္ထိ
ဆုိး၀ါးၿပီး ေန ့တုိင္း အမွုိက္ပုံေပၚမွာသြားေကာက္စားေနရင္းက
ေဘးက ပဲခူးတုိင္းကလာတဲ ့အမႈိက္ေကာက္သမ နဲ ့
ေစတနာရွင္တေယာက္ တုိ ့ ရဲ ့ေၿပာေနသံေတြကုိ ၾကားခဲ ့ရတာလား ????

Unknown said...

"ေရေကာင္း ေျမေကာင္း ဆီႏွစ္ေပါင္းခၿပီး အသီးအႏွံႂကြယ္၀တဲ့ ပဲခူးတုိင္းကပါတဲ့။"
"ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ မဲေဆာက္အမႈိုက္ပုံမွာ လာေနတာလဲ၊ ဟိုမွာ အဆင္ မေျပလို႔လားလို႔ တိုးလို႔ေမးၾကည့္ေတာ့။ အင္း ... အဆင္ေတာ့ေျပပါတယ္၊ လယ္ယာလည္း ရွိပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ ဟိုမွာက ဒီမွာေလာက္ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူးေလ၊ ပိုက္ဆံရွားတယ္၊ ရွာရခက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွာေပ်ာ္ေန တာပါတဲ့။"

ေၾသာ္..ပဲခူးတုိင္းသူႏွယ္၊ ၿဖစ္မွၿဖစ္ရေလၿခင္း။
သမီးေလးေပ်ာ္လားလုိ ့သြားေမးရင္..
ေပ်ာ္တာေပါ ့အေမရယ္xxသမီးေလးေပ်ာ္တာေပါ ့xx
မဲေဆာက္အမႈိုက္ပုံမွာ သမီးေလးအမွုိက္လာေကာက္တာxxxx
သမီးေလးေပ်ာ္တာေပါ ့xxxx တဲ့လား။

A S A said...

This means Freedom. But there is two ways to get Freedom. Flight and Fight. This is the way Flight that ran away from the place where no Freedom. There is a way that we can get Freedom too that is Fight back. For our generation, we have to fight back. We can do together. As our national Hero, General Aung San said, if hand is free, fight with hand, if leg is free, kick with leg, eventually, if your mouth is free, bite your enemy. "Fight for Freedom". "Don't Flight from Freedom".

mg said...

က်ဳပ္တုိ႔ၿမန္မာနုိင္ငံမွာေနတာ လြတ္လပ္လုိက္တာမွ ေၿပာမေနပါနဲ႔ဗ်။ဘယ္သူမွလည္း လာမခ်ဳပ္ခ်ယ္ပါဘူး။သူတုိ႔က်မွပဲ free free freedom ဆုိတဲ႔စကားလုံးေတြသုံးေနတာေတြ႔ရေတာ႔ က်ဳပ္ၿဖင္႔ရယ္ရတာ ဖက္ဖက္ကုိေမာလို႔ဗ်ာ။ဒီေလာက္လြတ္လပ္ေအးခ်မ္းတဲ႔နုိင္ငံမွာ သူတုိ႔မုိလို မလြတ္လပ္ဘူးေၿပာေနတယ္။

ေပ်ာ္လို႔အမွုိက္ေကာက္ပါတယ္ဆုိမွ Fight for Freedom နဲ႔လာတုိးေနတယ္။ ဘာမွလည္းမဆုိင္ဘူး :)

Unknown said...

အရွင္ဓမၼ ။ " ေၾသာ္..ငါ ့ႏွယ္..မဲေဆာက္အမႈိုက္ပုံမွာ
အမႈိက္ေကာက္ ခုိင္းရုံ ရွိေသးတယ္ Fight မယ္ေတြ ၿဖစ္ကုန္ပါပေကာလား "
" လူထုေကာ္မတီ ကုိ လွမ္းအေၾကာင္းၾကားအုန္းမွ။ လူထုအုံၾကြမွု ၿဖစ္ေအာင္ လူထုတရပ္လုးံကုိ မဲေဆာက္အမႈိုက္ပုံ လာေကာက္ၾကလုိ ့ ႏွုိးေဆာ္ခုိင္းလုိက္အုန္းမွ။ "

Unknown said...

"ဘယ္ေနရာက တိုက္တဲ့ေလ ျဖစ္ပါေစ၊ အညီႇအေဟာက္အနံ႔ေတြ ျပင္း ျပင္းထန္ထန္ ႏွားေခါင္း၀ထံ ေရာက္လာပါသတဲ့။ နံလိုက္တာ လြန္ေရာတဲ့။ "
"တခ်ဳိ႕ေစတနာရွင္ေတြက တတ္အားသမွ် ကူညီေစာင္မၾကရွာပါတယ္။ သာဓုလည္း အခါခါ ေခၚမိပါရဲ႕၊ ပို တယ္လို႔ မထင္နဲ႔၊ မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိတယ္။"

္အမႈိက္ပုံ က အနံ႔ တြင္ မဟုတ္ပါဘူး။အေငြ ့ ့ပါထြက္တာပါ။ အမႈိက္ပုံနား သြားသြားၿပီး
ရစ္သီ ရစ္သီလုပ္ေနသေရြ ့ အေငြ ့ဟပ္ၿပီး
မ်က္ရည္ မက်တဲ့ မ်က္လုးံ ဘယ္မွာရွိလိမ့္မတုန္း အရွင္။

Unknown said...

ပ်ဥ္းမနား အရိုးပံု ဆိုတာ ဴမန္ဴမန္ ဴဖစ္ပါေစ ဘုရား။ က်န္တဲ့ ၂ ခုကေတာ့ ဴဖစ္ဴပီး ေနပါၿပီ။ အဲဒါ ေခ်ာင္း၀ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္ မမူခင္ေလးမွာ ေဴပာခဲ့တဲ့ တေဘာင္လို့လဲ ႀကား ဖူးပါတယ္ ဘုရား။

Unknown said...

To A.S.A
ငါကေတာ့မလြတ္လပ္ဘူးလို႔တစ္ခါမွမခံစားမိဘူး။
လုပ္ခ်င္တာကိုသူတစ္ပါးကိုမထိခိုက္ပဲလြတ္လြတ္လပ
္လပ္လုပ္ကိုင္လို႔ရေနပါတယ္။လြတ္လပ္တယ္၊မလြတ္လပ္ဘူး
ဆိုတာကလဲစည္းကမ္းလိုက္နာနိုင္မွုေပၚမူတည္ျပီးစိတ္ရ႔ဲအလို
မက်ေဒါသျဖစ္မွုေတြ၊ေလာဘ(လိုအပ္တာထက္ပိုလိုခ်င္တာ)
ေတြေၾကာင့္သာမလြတ္လပ္ဘူးထင္ေနၾကတာ။အမွန္
ေတာ့ေအးေအးေဆးေဆးန႔ဲလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနလို႔ရပါတယ
္ဗ်ာ။ျမန္မာျပည္မွာထမင္းငတ္ေသတ႔ဲမသာမၾကားဖူး
ေသးပါဘူးဗ်။

Unknown said...

လြတ္လြတ္လပ္လပ္လုပ္ကုိင္ စားေသာက္တာကေတာ့ ထားလုိက္ပါဦး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာလုိ႔ ရ မရသိခ်င္ရင္ ရန္ကုန္- ေမာ္လၿမိဳင္ ဒါမွမဟုတ္ ရန္ကုန္- ဖားအံ ေလာက္ထိပဲ ကားစီးလာၾကည့္ပါ။ ရန္ကုန္တဖက္ကမ္းတင္ ထမင္းရည္ေသာက္ အသက္ဆက္ေနရသူေတြ တပုံႀကီး။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟနည္းၿပီး လာဘ္စားတာေတြေလွ်ာ့ဖုိ႔ ျပည္သူေတြ ဆန္ဒေဖာ္ထုတ္တုိင္း ရုိက္မယ္ ႏွက္မယ္ ပစ္မယ္ ခတ္မယ္ေတြ ေလွ်ာ့ဖုိ႔ ဘုိခ်ဳပ္ၾကီးေတြကုိ ေဖ်ာင္းျဖေပးပါဦး။ လူတုိင္း ျပည္တြင္းမွာ အဆင့္တန္းျမင့္ျမင့္ေနႏုိင္ဖုိ႔ ဘုိခ်ဳပ္ၾကီးေတြရဲ႔ ေမတၱာေတာ္ေတြ စူးရွေပးဖုိ႔ လႈ႔ေဆာ္ေပးပါဦးဗ်.