Saturday, July 10, 2010

သံလြင္တံတားဂိတ္ေၾကးမ်ား ျမင့္တက္ေနျခင္း (ေပးစာ)

Min Yan Naing

ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံခ႐ိုင္၊ ဘားအံၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ သံလြင္တံတားစစ္ေဆးေရးဂိတ္တြင္ ဂိတ္ေၾကးမ်ား အ ဆမတန္ ျမင့္တက္ေနသည္ဟု သိရွိရပါသည္။ ယခင္က ရဲႏွင့္ စစ္တပ္ (၂) ဖြဲ႔တည္းရွိရာမွ ယခုအခါတြင္ အဖြဲ႔စံု စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ဖြင့္လိုက္သျဖင့္ ကားႀကီး/ကားငယ္ႏွင့္ မွန္လံုယာဥ္မ်ား၏ ဂိတ္ေၾကးမ်ား ျမင့္တတ္သြားရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဖြဲ႔စံုတြင္ စစစ၊ အေကာက္ခြန္၊ လ၀က၊ SB၊ မူးယစ္၊ တပ္ထိန္း၊ BE တပ္ စသည္တို႔ျဖစ္ၾကပါ တယ္။

သံလြင္တံတားမွာ ေမွာင္ခိုပစည္းမ်ား ယခင္ကလို လြတ္လပ္စြာ မသြားရေတာ့သျဖင့္ သြားခ်င္သည့္ ကားမ်ားမွ အရင္ဆံုး တံတားတာ၀န္က် ဗိုလ္ႀကီး/ဗိုလ္ေလးမ်ားႏွင့္ အရင္ဆံုး ညိႇႏိႈင္းၾကရပါတယ္။ ေနာက္ စစစ၊ အ ေကာက္ခြန္ စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ညိႇႏိႈင္းၿပီးမွသာ ျဖတ္သန္းလို႔ရေတာ့ေၾကာင္းႏွင့္ ႀကိဳတင္ညိႇထားျခင္းမရွိ ေသာ ကားမ်ားမွာ ခ်က္ခ်င္းဖမ္းဆီးျခင္းခံရေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ ၄င္းတို႔ႏွင့္ အဆင္ေျပသည့္ ကားမ်ားအား တံတားသို႔ လာရမည့္အခ်ိန္ကို ေပးလိုက္ေၾကာင္းႏွင့္ လူႀကီးတေယာက္ေယာက္ တံတားသို႔ ေရာက္ေနပါက ကားအား ထြက္မလာရန္ လာေရာက္ေျပာၾကားေပးပါတယ္။

မွန္လံုတစီးကို အရင္က (၁) ေသာင္း၊ (၁) ေသာင္းခြဲေလာက္သာ ကုန္က်ေသာ္လည္း အခုအခါ (၁) သိန္း၊ (၁) သိန္းခြဲခန္႔ ကုန္က်ေနပါတယ္။ ကန္႔သတ္ကုန္ေတြ ဖမ္းဆီးလိုက္တဲ့အတြက္ ကရင္ျပည္နယ္က ဂိတ္ဆင္း ရတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြ အရမ္းအဆင္ေျပေနၾကေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ တံတားကအျပန္ လူႀကီးေတြကို ေပးရတဲ့ ေၾကးေတြ လည္းမ်ားေၾကာင္း တံတားတာ၀န္က် ရဲတပ္ဖြဲ႔၀င္တဦးက ေျပာျပပါတယ္။

ကုန္သည္တဦးကလည္း “အဖြဲ႔စံုဆိုေတာ့ အားလံုးကို လိုက္ညိႇရတယ္ေလ။ ဂိတ္ေၾကးအျပင္ အရက္မွာတဲ့လူ၊ အက်ႌမွာတဲ့လူ၊ ဟိုဟာမွာ ဒီဟာမွာေတြလလည္း ၀ယ္ေပးရေသးတယ္၊ အရက္ကလည္း ေစ်းေပါတာ ၀ယ္ေပး လို႔မရဘူး၊ အဲဒါေတြပါ ေပါင္းလိုက္ရင္ ကုန္က်စရိတ္က မနည္းဘူးေလ။ လူႀကီးနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ား ဂိတ္ ဆင္းရင္ ပိုလုပ္ေပးရတယ္ေလ။ ေနာက္ၿပီး ျပည္နယ္ ဒ/န၊ ခ႐ိုင္ဒ/န ေတြကိုလည္း အခုဆို ပိုေပးေနရေသး တယ္။ သူတို႔ကလည္း ၿမိဳ႕ထဲမွာ ေလွ်ာက္ၾကည့္ေနၾကတယ္ေလ” လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။

အခုလို ကုန္က်စရိတ္မ်ားတဲ့အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္သြားၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ သာမာန္ျပည္သူေတြ သာ ခါးစည္းခံေနရေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။

Min Yan Naing

No comments: