ေအာင္သူၿငိမ္း
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ “မိုးၾကယ္မို႔လားနဲ႔ လမ္းသစ္၀တၳဳတို မ်ား” ထဲက ‘လမ္းသစ္’ ဆိုတဲ့ ၀တၳဳကေလးကို တခါတေလ သတိရမိ ေသးတယ္။ အေသးစိတ္ေတာ့ မမွတ္မိေပမယ့္ မ်ဳိးဆက္ကြာျခားလာ တဲ့ သူေတြအၾကားက ျပႆနာေတြ၊ ပဋိပကၡေတြကို ေဖာ္ျပတာလို႔ အ မွတ္ရေနမိတယ္။ ဒီ ‘လမ္းသစ္’ ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးက တ႐ုတ္ျပည္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေျပာင္းကာလ ၁၉၅၀ ကာလမ်ားကို အေျခခံထား တာပါ။ ၿမိဳ႕ကေလးတခုမွာ လမ္းသစ္ႀကီးတခု ျဖတ္ေဖာက္ဖို႔လုပ္ေတာ့ ျပႆနာရွိလာပါတယ္။ အဖိုးအိုတေယာက္ရဲ႕ ႐ိုးရာစဥ္ဆက္ အသက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလုပ္စားလာတဲ့ (ေရေႏြးဆိုင္လို႔ထင္တယ္) လုပ္ငန္းပါ လမ္းေဖာက္လို႔ ဖ်က္ရမယ့္အထဲပါလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအဖိုးရဲ႕သား လို႔ထင္တယ္၊ လူငယ္ကေလးကေတာ့ လမ္းေဖာက္တာကို ေထာက္ခံ တယ္။ သူ႔အိမ္တစိတ္တပိုင္း ဖ်က္ေပးလိုက္ရမွာကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အသင့္ရွိေနပါတယ္။ သူကေတာ့ ဒီလမ္းမႀကီးဟာ ေခတ္မီေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေတြကို ေဆာင္ၾကဥ္းလာ မယ့္အရာလို႔ ျမင္ထားသလို သူ႔ဘ၀အနာဂတ္နဲ႔လည္း ယွဥ္ျမင္ထားပါတယ္။ အဖိုးအိုကေတာ့ ေျမႀကီးထဲမွာ ႏွစ္ ရွည္ၾကာ အျမစ္စြဲေနတဲ့ သူ႔ေရေႏြးအိုးႀကီးနဲ႔ ဆိုင္ကို မဖ်က္ခ်င္ဘဲ ခင္တြယ္ေနတဲ့ ဇာတ္လမ္းပါ။
ျခံဳေျပာရရင္ မ်ဳိးဆက္ေတြ ကြာျခားလာတဲ့အေလ်ာက္ ႐ႈျမင္ပံု၊ သံုးသပ္ပံု၊ ေတြးေခၚပံုေတြ ကြာျခားလာတာပါပဲ။
က်ေနာ္ ဒီလိုအစခ်ီေရးရတာက ဆရာလူထုဦးစိန္၀င္း ေ၀ဖန္ေရးသားတဲ့ အဲန္ဂ်ီအို၊ ႏိုင္ငံတကာ အဲန္ဂ်ီအိုအ ေပၚ အျမင္မေကာင္းတဲ့ကိစၥ ေဆာင္းပါး “အတၱပရဟိတလုပ္ငန္း” အေပၚ တုံ႔ျပန္ေရးသားခ်င္လို႔ပါ။ ေယဘု ယ် သူ႔ေဆာင္းပါးအေပၚ ေကာက္ခ်က္ခ်ရရင္ ...
(၁) ျမန္မာေတြ ေမ်ာက္ျဖစ္ကုန္မွာ စိုးတယ္။ အဲန္ဂ်ီအိုေတြက ေမ်ာက္ျပဆန္ေတာင္းေနၾကတယ္။
(၂) ဘယ္သူ႔အားမွမကိုးနဲ႔။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ေျဖရွင္းၾက။
(၃) အဲန္ဂ်ီအိုေတြ ဆိုင္းဘုတ္စံုလာတယ္။ ေျပာေနရင္းနဲ႔ မ်ားလာတယ္။ ႏိုင္ငံျခားခဏသြား၊ ခဏ သင္တန္း တက္ၿပီး အဲန္ဂ်ီအို ျဖစ္လာၾကတယ္။
(၄) ပရဟိတသမားအစစ္ ျမန္မာ့အလင္း ဦးတင္လို ႐ိုးသားသမာဓိရွိတာကို အတုယူၾကလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါ တယ္။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ ျပန္လည္ေျဖရွင္းစရာ၊ ေထာက္ျပေဆြးေႏြးစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာပါတယ္။ ခင္ဗ်ားက အဲန္ဂ်ီအိုကို ကိုယ္စားျပဳလို႔ ေျဖရတာလားဆိုရင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မိတ္ေဆြတဦးက ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ အဲန္ဂ်ီအိုလူငယ္ေတြအၾကား ေျပာဆိုပြဲဆူျဖစ္ၾကရတာေလးေတြကို ေပးပို႔လာေတာ့ က်ေနာ္အတြက္ စဥ္းစားစရာ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျဖစ္ရပါတယ္။ ျပန္လည္ေျဖရွင္းသင့္တယ္ ထင္လို႔လည္း ေရးရတာပါ။
ဒီေဆာင္းပါးမွာ လူမႈေရးကို အေၾကာင္းျပလို႔ လုပ္စားေနၾကတာေတြ သေဘာမေတြ႔လို႔ ေထာက္ျပတာဆိုရင္ ေတာ့၊ ၾကံ႕ဖြံ႔တို႔၊ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္တို႔၊ မိခင္နဲ႔ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရး စသျဖင့္တို႔ရဲ႕ လူမႈေရးလုပ္ငန္း ေတြကိုလည္း ေထာက္ျပဖို႔သင့္တာေပါ့၊ ဒါမွ မွ်မွ်တတျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ အဲန္ဂ်ီအိုေတြကို တင္း တင္းက်ပ္က်ပ္ ကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စစ္အစိုးရရဲ႕မူအေပၚမွာလည္း ေထာက္ခံရာေရာက္ေနသလားလို႔လည္း အေတြးပြားစရာပါ။
က်ေနာ္တင္ျပခ်င္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ ဒါေတြပါ။
(၁) ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း
ဆရာလူထုဦးစိန္၀င္းက အဲန္ဂ်ီအိုလို႔ ေယဘုယ်သမုတ္တဲ့၊ ႏိုင္ငံတကာစာေပေတြမွာ civil society အရပ္ဖက္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းလို႔ ေခၚၾကတဲ့ အင္အားစုေတြက ကမၻာလႊမ္းပတ္ဆက္သြယ္မႈမွာ အင္အားႀကီးတခုလို ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းကို ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ တြန္းအားတခုလို႔ ေျပာၾကသလို ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာခဲ့တဲ့ ရလဒ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။
အခုအခါ အရင္းရွင္စီးပြားေရးအင္အားစုနဲ႔ အစိုးရေတြအၾကား ထိန္းညိႇေပးႏိုင္မယ့္ အင္အားစုအျဖစ္ အရပ္ဖက္ လူထုထူေထာင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို အင္အားႀကီးတရပ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံလာၾကရပါၿပီ။ Global civil society လို႔ ေခၚဆိုလက္ခံၾကရတဲ့ အဆင့္ထိေတာင္ ရွိလာခဲ့ပါၿပီ။
ဒီအဖြဲ႔ေတြက ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြသာမက အျခား အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းစဥ္ေပါင္းစံု လႈပ္ရွားမႈေတြမွာလည္း ပါ၀င္ပတ္သက္ေနၾကပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အရင္က မရွိ ဘူးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာစာခ်ဳပ္စာတမ္းအမ်ားက (လက္ေတြ႔အားကိုးမရသည္ထားဦး) ကမၻာေပၚမွာ ရွိလာပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႔အစည္းေတြ ကိုယ္ႏိႈက္ကလည္း အဲန္ဂ်ီအိုေတြကို ေနရာေပးဆက္ဆံေနၾကရပါၿပီ။ ေနာက္ဆံုး ကမၻာ့ဘဏ္၊ အိုင္အမ္အက္ဖ္မွာေတာင္ သူတို႔စီမံကိန္း၊ ပေရာဂ်က္ေတြအတြက္ ေဒသခံလူထု၊ အဲန္ ဂ်ီအိုေတြ၊ စိတ္၀င္စားသူ အုပ္စုေတြ (concerned groups) ေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ရမယ္လို႔ ေနရာေပး လာတာ၊ သူတို႔ကို စင္ျမင့္ေပးလာရတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး အာဆီယံပဋိညာဥ္စာတမ္းကိုယ္ႏိႈက္ မွာက အဖြဲ႔၀င္အစိုးရေတြက အဲန္ဂ်ီအိုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖို႔ အသိအမွတ္ျပဳထားၾကပါၿပီ။ ဒါကို ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္းေနၾကတဲ့အဖြဲ႔ေတြ၊ ဆိုင္းဘုတ္စံုလြန္းတယ္လို႔ ျမင္ရင္ေတာ့ မသင့္ေလ်ာ္လွပါလို႔ ထင္ပါတယ္။
(၂) ျပႆနာမ်ားက ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ကို ဂ႐ုမစိုက္ၾကပါ။
အခ်ဳိ႕ျပႆနာေတြက ႏိုင္ငံအစိုးရေတြေတာင္ သူတို႔ခ်ည္းသက္သက္ မေျဖရွင္းႏိုင္ၾကဘူး ျဖစ္လာပါတယ္။ အ ခု ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြးေရာဂါ၊ ၀က္တုပ္ေကြးေရာဂါ အပါအ၀င္၊ လူကုန္ကူးေရာင္းခ်မႈ၊ အိပ္ခ်္အိုင္ဗြီ/ေအအိုင္ဒီ အက္စ္ျပႆနာေတြ၊ သဘာ၀၀န္းက်င္ျပႆနာေတြက ႏိုင္ငံအစိုးရတခုတည္း ေျဖရွင္းရလို႔ ရႏိုင္တာမဟုတ္ ေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံစံုပူးေပါင္းေျဖရွင္းၾကရသလို၊ ႏိုင္ငံအစိုးရမဟုတ္တဲ့ ကြၽမ္းက်င္သူအဖြဲ႔ေတြ၊ အဲန္ဂ်ီအိုေတြနဲ႔ပါ ပူးေပါင္းေျဖရွင္းေနၾကရတာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးဆိုတာ အစိုးရေတြရဲ႕ တာ၀န္ပဲ၊ သူတို႔လက္ထဲမွာခ်ည္း ထားမွာလား၊ အဲန္ဂ်ီအိုလို႔ေခၚ တဲ့ အဖြဲ႔ေတြအခ်င္းခ်င္းေရာ ႏိုင္ငံတကာပူးေပါင္းဆက္ဆံမႈေတြ မလုပ္ရေတာ့ဘူးလားလို႔ ဆရာဦးစိန္၀င္း ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ ေမးခြန္းပြားစရာပါပဲ။ ကမၻာႀကီးမွာ ျပႆနာေတြ မ်ားလာတာနဲ႔အမွ် အဲန္ဂ်ီေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးလည္း တိုးမ်ားလာစရာရွိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဆိုင္းဘုတ္စံုလာစရာလည္းရွိပါတယ္။
(၃) ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပႆနာဟာ ျပည္တြင္းက ေျဖရံုနဲ႔ လံုေလာက္ႏိုင္ပါသလား
အခ်က္အလက္ေတြအရ ျမန္မာႏိုင္ငံျပႆနာက သူ႔ဘာသာ မေျဖရွင္းႏိုင္ေတာ့တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အခု ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာတင္ ႏိုင္ငံေရးဒုကၡသည္ေတြ သိန္းခ်ီရွိေနသလို၊ စီးပြားေရးအရ ခိုး၀င္ေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္လုပ္ ၾကသူေတြလည္း (၄) သန္းေလာက္ ရွိေနပါတယ္။ အရင္က က်ေနာ္တို႔က ဗီယက္နမ္ေလွစီးေျပး ဒုကၡသည္ဆို တာမ်ဳိး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက ႐ိုဟင္ဂ်ာ ေလွစီးေျပးဒုကၡသည္ ဆိုတာေတြလည္း ႏိုင္ငံတကာ အစည္းအေ၀းေတြမွာ ေဆြးေႏြးရတဲ့အဆင့္ ျဖစ္လာပါတယ္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ နာဂစ္မုန္တိုင္းမွာတင္ လူတသိန္းေလးေသာင္းေက်ာ္ အသက္ဆံုးရၿပီး၊ (၂.၄) သန္းေက်ာ္ အိုးအိမ္ ပ်က္စီးဆံုးရႈံးခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုကပ္ေဘးဒုကၡေတြကို ျမန္မာ့အလင္းဦးတင္လို တပိုင္တႏိုင္ ေစတနာရွင္ေတြ ေလာက္နဲ႔ေတာ့ ေျဖရွင္းလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ ေလ့လာခ်က္ေတြအရ လူေပါင္း ၂၄၀,၀၀၀ ေလာက္က အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ ကိုယ္ခံအားက်ေရာဂါပိုး ရွိေနတယ္။ HIV ေရာဂါရွင္ ၇၆,၀၀၀ ေလာက္ ေဆးေသာက္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။ အဲဒါအျပင္ တီဘီ၊ ငွက္ဖ်ား၊ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈ၊ အျခားကူးစက္ေရာ ဂါေတြအတြက္ အေျခအေန အစီရင္ခံစာေတြကလည္း စိုးရိမ္စရာခ်ည္းပါပဲ။ ဒီလိုအစီရင္ခံစာေတြကလည္း မ ဟုတ္မဟတ္လုပ္ဇာတ္ခင္းၿပီး ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြကို ေမ်ာက္အျဖစ္ျပေနၾကတာလားလို႔ ေစာေၾကာဖြယ္ရွိလာ ေတာ့တာေပါ့။
(၄) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဲန္ဂ်ီအိုေတြ သိပ္မ်ားေနၿပီလား
ျမန္မာႏိုင္ငံက ေဒသအတြင္းမွာ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီရတာ အနည္းဆံုးပါ။ စာရင္းေတြအရ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရတဲ့ ႏိုင္ငံတကာအကူအညီဟာ လူတဦးကို တႏွစ္မွာ (၃) ေဒၚလာပဲရပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံက လူတဦးခ်င္းကို (၂၃) ေဒၚလာရၿပီး၊ လာအိုႏိုင္ငံကေတာ့ လူတဦးကို ေဒၚလာ (၅၀) ရပါတယ္။ တႏွစ္ ကို (၃) ေဒၚလာရတာနဲ႔ေတာင္ အဲန္ဂ်ီအိုေတြ သိပ္မ်ားလာၿပီ၊ စိုးရိမ္စရာျဖစ္ေနၿပီလို႔ ထင္ရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ပြင့္လင္းလာလို႔ ႏိုင္ငံတကာအကူအညီေတြ ပိုမိုရရွိလာတဲ့အခါ ဘယ္လို က်ေနာ္တို႔ ခန္႔မွန္းထားရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာအဲန္ဂ်ီအိုေတြ၊ အဲန္ဂ်ီအိုေတြ၊ အကူအညီေတြနဲ႔အတူ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အျခား ကြၽမ္းက်င္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥေတြလည္း အတူကပ္ပါလာေလ့ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး အေတြ႔အၾကံဳ ကစလို႔၊ အရည္အေသြးျမႇင့္ သင္တန္းေတြကတဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စသျဖင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈအရည္အ ေသြးေတြကိုလည္း ရလာေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပုဂၢလိက စီးပြားေရးက႑ကလည္း မပြင့္လင္း၊ ပညာေရးကလည္း ခက္ခဲ၊ အစိုးရလုပ္ငန္းေတြ မွာလည္း ေနရာနည္းေနတဲ့ကာလမွာ လူငယ္ေတြက အဲန္ဂ်ီအိုက႑မွာ ျပံဳတိုးေနတာ၊ အခြင့္အလမ္းတခုလို ျမင္ေနၾကတာကေတာ့ နားလည္မႈေပးႏိုင္ပါတယ္။ သိပ္မ်ားေနၿပီလို႔ မဆိုေလာက္ေသးဘူး ထင္ပါတယ္။
(၅) လူမႈအရင္းအႏွီး
လူမႈအရင္းအႏွီး (social capital) ဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ အခ်ဳိ႕ေသာသူေတြက က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အဲန္ဂ်ီအိုပဲေခၚေခၚ၊ လူထုထူေထာင္အဖြဲ႔အစည္းပဲေခၚေခၚ တိုးပြားေစဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ လူဆိုတာက တဦးတည္းေနရင္ အားမရွိလွပါ။ ဒီလူေတြကို ေပါင္းကူးဆက္စပ္ၿပီး စုစည္းေပးတဲ့အခါ Bridging and bonding အားျဖစ္လာပါ တယ္။ ဒီအားဟာ အခုကာလ လူမႈေရး၊ ကယ္ဆယ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြအတြက္သာမက တခ်ိန္ျပန္ လည္ ႏိုင္ငံထူေထာင္ေရးကာလေတြအတြက္ပါ အားျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။
လူမႈအရင္းအႏွီးအားေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ပဋိပကၡေျဖရွင္းဖို႔ လြယ္သလို၊ ဒီမိုကေရစီအျမစ္ခိုင္ဖို႔၊ တိုးတက္မႈ ရေစဖို႔လည္း ျမန္ေစပါတယ္။
"ခဏ သင္တန္းေလးတက္ၿပီးေတာ့ ျပန္လာတဲ့အခါ အဲန္ဂ်ီအို ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္" ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္ခ်က္ကလည္း မသင့္လွဘူးထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီသင္တန္းေတြမွာ အဖြဲ႔အစည္းတခု လည္ပတ္စီမံပံု၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ စီမံခ်က္တခုကို ဘယ္လိုရလဒ္ရွိရွိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ္ဆိုတဲ့ Logical framework ဆိုတာမ်ဳိး အနည္းနဲ႔အမ်ား ရရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေ၀းေနခဲ့တဲ့ gender လိင္ကြဲျပားမႈအ ေပၚ အျမင္ကိစၥေတြ၊ ပဋိပကၡေျဖရွင္းနည္းေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ သေဘာတရားေတြကိုလည္း သူ တို႔ ေလ့လာရရွိခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီသင္တန္းေတြက ဘာမွတတ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ အထင္အ ျမင္ေသးရာက်ပါတယ္။
(၆) ေခတ္ေျပာင္းခဲ့တယ္
ပထမအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္ဘာသာ တံခါးပိတ္ေနလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ဘာျဖစ္ လို႔ ေမ်ာက္လို႔ အထင္မခံခ်င္ရတာလဲဆိုတာလည္း ေမးခြန္းျဖစ္မိပါတယ္။ ႏိုင္ငံ့သိကၡာက်ေစတယ္၊ လူမ်ဳိး သိကၡာက်ေစတယ္၊ အရွက္ရေစတယ္လို႔ ျပန္ေျဖမယ္ထင္မိပါတယ္။ ျမန္မာစစ္အစိုးရလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အ လားတူ မေကာင္းတာ၊ ဆင္းရဲေနတာ၊ ဆိုးရြားေနတာေတြ ႏိုင္ငံတကာက မျမင္ေစခ်င္ပါဘူး။ တခါက ႏိုင္ငံတ ကာအစည္းအေ၀းတခုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲလုပ္မယ္ဆိုရင္ အကူအညီ (၁) ဘီလီယံေဒၚ လာေပးမယ္ ကမ္းလွမ္းေတာ့ ျမန္မာေတြက ေမ်ာက္ေတြမဟုတ္ဘူးလို႔ အဲသည္အခ်ိန္က ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ျဖစ္သူက ျပန္ေျပာတာ အမွတ္ရမိပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ရွက္စရာမဟုတ္ပါ။ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံႀကီးကေတာင္ သူ႔ဆီမွာ လူမႈေရးမညီမွ်တာ၊ အခ်ဳိ႕ဆင္းရဲက်န္ေနတဲ့ ေဒသက ျပႆနာေတြကို ဦးစားေပး ေျဖရွင္းရမယ္ေျပာေနတာ ဖတ္ရပါတယ္။ အိႏၵိယကလည္း သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဆင္းရဲတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးလို႔ ေျပာေန တုန္းပါ။ အရွက္နဲ႔ လူလုပ္ၿပီး ကိုယ္ဆင္းရဲေနတာ ဖံုးဖိေန၊ ကိုယ့္ျပႆနာေတြ လူမ်ားမသိေစနဲ႔ဆိုတဲ့ ေခတ္က ေတာ့ ကုန္ၿပီထင္ပါတယ္။
ျမန္မာ့အလင္း ဦးတင္လို ပရဟိတ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ လူမႈေရးေဆာင္ရြက္သူေတြကေတာ့ ေလးစားစရာပါ။ သို႔ ေသာ္လည္း ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသေဘာတရားနဲ႔ ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႔လုပ္ငန္းက အလွဴေပးေရး (charity) အဆင့္မွ် သာပဲရွိပါတယ္။ အကယ္၍ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ သူ႔လိုလူေတြေပၚလာ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ထူေထာင္ကူညီၾကတယ္ ပဲထားဦး၊ Gender လို႔ေခၚတဲ့ လိင္ကြဲျပားမႈကိစၥေတြ စဥ္းစားမိဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကိစၥ ေတြလည္း လုပ္ေဆာင္မိၾကပါ့မလား။ Empowerment လို႔ေခၚတဲ့ လူထုအင္အားဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစေရး ကိစၥေတြ ကိုလည္း စဥ္းစားမိၾကဖို႔ရွိသလား။ ဒီလိုျပည္တြင္းက အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ေခတ္သစ္ေခါင္းေဆာင္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲ ေရးပညာေတြကို ဘယ္သူေတြက ေပးမွာလဲ။ ဒီလို ျပည္တြင္းေစတနာရွင္အဖြဲ႔ေတြက ပညာေရးကို ဘယ္ပံုနဲ႔ သစ္ၾကမွာလဲ။ နာဂစ္မုန္တိုင္းအၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကသလို စစ္တမ္းေကာက္ယူတာေတြ၊ စီမံခ်က္ ေသခ်ာဆြဲၿပီး ေဆာင္ရြက္တာေတြ ရွိမွာလား။ ျပည္တြင္းက အရင္းအျမစ္ေတြကေရာ တခ်ိန္ျပန္လည္စုစည္းလိုက္ရင္ လုပ္ ငန္းႀကီးေတြ လုပ္ေလာက္ေအာင္ ေလာက္ေလာက္လားလားက်န္ေသးရဲ႕လား။ ႏိုင္ငံတကာက စာခ်ဳပ္စာတန္း ေတြ၊ ပဋိညာဥ္ေတြ၊ ကမၻာ့အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေနရာေပးထားတဲ့ အဲန္ဂ်ီအိုေတြအတြက္ စင္ျမင့္ေတြကို ျပည္ တြင္းအဲန္ဂ်ီအိုေတြက ၀င္ယူၾကမွာလား။ တို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူးဆိုၿပီး ထားၾကမွာလား … က်ေနာ္ကေတာ့ ဦးတင္တို႔ ေခတ္ အေျခအေနနဲ႔ အခုအေျခအေန ကြာခဲ့ၿပီလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ သမာဓိကို အတုယူစရာျဖစ္ေပမယ့္ အလွဴေပးလုပ္ငန္းေလာက္နဲ႔ မလံုေလာက္ေတာ့ဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။
အဲန္ဂ်ီအိုေတြမွာ မူမမွန္တာ၊ ျခစားေနတာ၊ ပ်ံ႕က်ဲလြန္းေနတာ အားမရစရာေတြရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ တ ကယ္လိုအပ္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ မထိေရာက္တာေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုလည္း ေထာက္ ျပဖို႔လိုသလို သူတို႔ လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ့္ က်င့္၀တ္ (code of conduct) ေတြကိုလည္း ျပန္လည္ ေထာက္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ ေ၀ဖန္စရာရွိရင္လည္း ေ၀ဖန္ဖို႔လိုပါတယ္။ အခုကာလမွာ လူငယ္ေတြက တေယာက္ၿပီးတ ေယာက္ အဲန္ဂ်ီအိုဆိုင္းဘုတ္ေတြ ေထာင္လာၾကတယ္ဆိုတာ မေကာင္းတဲ့ကိစၥလို႔ မျမင္မိပါ။ မုဒိတာပြားသင့္ပါ ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ေအာင္သူၿငိမ္း
- “ဆရာလူထုစိန္၀င္း - အတၱပရိဟတလုပ္ငန္း” ကို ဖတ္႐ႈလိုပါက ... click
Wednesday, September 16, 2009
လမ္းသစ္ (တုံ႔ျပန္ေခ်ပခ်က္ေဆာင္းပါး)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
17 comments:
Your comments are very right.In your points of view,his articles is a little too aggressive.So..I would like to say that your idea is pretty right.But,U Sein win,in reality,also told the truth.If you search in forrester or Jstor online reasearch databases, you will find a lot of articles concerning about the corruption of the NGO.Even the Journal published from US ,like FP,we can see the articles like "How to negotiate with NGOs or The Dark sides of the NGOs.Before I moved to abroad,I had been in Maung Daw and I actually understand the Dark sides of NGOs.So,,I means both of you are right.
Dear Author,
I think you are right but most of Myanmar people don't know what they are doing or what is going on. So they'll never prevail..but Army Gang will..
ခုတ္ရာ တ ၿခား ရွရာတၿခား ၿဖစ္ေနတယ္ ထင္ပါတယ္
စာေရးတဲ့သူ ေၿခပ ထားခ်က္ဟာ .. ဆရာဦးစိန္၀င္းရဲ့ ေဆာင္း
ပါးကို မဖတ္ရေသးတဲ့လူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ဆရာဦးစိန္၀င္း
ဟာအန္ဂ်ီအို ေတြကို ဆန္ ့က်င္သူ မလိုအပ္ ဟု ယူဆသူတစ္ဦး
အေနနဲ ့ၿမင္စရာ ရွိပါတယ္ ..။ ဆရာဦးစိန္၀င္းဟာ ဗမာၿပည္က
လူငယ္ေတြ ေရလိုက္လြဲ ၿပီး တလြဲဆံပင္ေကာင္းေနတာကို ေဇာင္းေပး ေၿပာခ်င္တာသာၿဖစ္ပါတယ္..။ ေနာက္တခ်က္က ဗမာၿပည္က အင္ဂ်ီအို ေတြဟာ ဆရာဦးစိန္၀င္း ေၿပာသလို အတ္တ၊ပရ ဟိတ လုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာကို ၿငင္းခ်င္ပါသလား လို ့စာေရးသူ ေအာင္သူၿငိမ္းကို ေမးခ်င္ပါတယ္..ဒါဆို ဗမာၿပည္မွာ အန္ဂ်ီအိုေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ ဆရာဦးစိန္၀င္း ယူဆသလို အေကာင္း
ၿမင္ခံရမွဴ နည္းေနတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္မွာပါ။ အန္ဂ်ီအိုေတြ ဗမာၿပည္မွာ လူပ္သမွ် ဘာမွ် မေအင္ၿမင္နိုင္ပါ.. မေယာင္ရာ ဆနြင္းလူး မွ် သာၿဖစ္ပါတယ္.. ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ရဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မွဴ ေၾကာင့္ၿဖစ္ပါတယ္.. ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာဦးစိန္၀င္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ လူငယ္ေတြ ဘာကို အရင္ လုပ္သင့္သလဲ..ပရဟိတ လုပ္ငန္း လား စစ္အာဏာရွင္ တိုက္ဖ်က္ေရးလား ဆိုတာ ကိုေထာက္ၿပ ခ်င္တာသာ ၿဖစ္ပါတယ္.. စာေရးသူေအာင္သူၿငိမ္း အေနနဲ ့
တုန္ ့ၿပန္ေၿခပခ်က္ မေရးခင္ အရင္ဆံုး ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္..။
ျမန္မာျပည္မွာ အင္ဂ်ီအုိ ေတြ လုပ္သမွ်မေအာင္ျမင္ႏုိင္ဘူးဆုိ တာ လုံး၀ မဟုတ္ပါဘူး သာဓက အေနနဲ႔ နာဂစ္မုန္တုိင္းကာလမွာ မုန္တုိင္း ဒဏ္ခံျပည္သူေတြကို အထိေရာက္ဆုံး ပ့ံပိုးေပးႏုိင္တာ အင္ဂ်ီအုိ ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိအင္ဂ်ီအုိေတြထံက ရိကၡာရေနသူေတြ ရွိပါေသးတယ္။အင္ဂ်ီအုိကုိ အေကာင္း မျမင္တဲ႔လ ူမ်ားေနတာဟာ မစၦရိယ စိတ္အားၾကီးျပီး အျမင္က်ဥ္းတဲ႕သူေတြမ်ားလုိ႔ပါ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လွဴတန္းေနသူေတြဟာ နာမည္ သာခံခ်င္တာရယ္ နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္တာရယ္ေၾကာင္႔ လူမွဳေရး ပညာေရး က်န္းမာေရး ဖံြ႔ျဖိဳးမွဳေတြ အားနည္းေနျပီး ဘာသာေရးမွာ ႏုိင္ငံနဲ႔မလုိက္ စည္ကားေနတာပါ။ဒီၾကားထဲ အစုိးရက ဖ်က္ဆီး အင္ဂ်ီအုိလုိ အဖြဲ႔ အစည္းေတြကို အဆုိးျမင္တဲ႔ သူေတြ လည္း မ်ားလာရင္ေတာ႔ အာရွတုိက္မွာ တစ္ခုတည္းေသာ အာဖရိက ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာမွာ အသအခ်ာပါပဲ။ဦးစိန္၀င္းဟာ ေတာ္တဲ႔ ေနရာ ရွိေတြ ရွိေနေပမယ္႔ ႏုိင္ငံျခားနဲ႔ အင္ဂ်ီအုိ ကိစၥေတြ အေၾကာင္းေရးရင္ အဆုိးျမင္လြန္းအားၾကီးျပီး သူ႔သုံးသပ္မွဳေတြဟာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းေနပါတယ္၊ အေကာင္းဆုံး အၾကံေပးခ်င္တာက လူထုဦးစိန္၀င္းစာအုပ္ပုံၾကားထဲမွာပဲ ေခါင္းစုိက္မေနသင္႔ပဲ ျပင္ပ ကမၻကို နည္းနည္းေလာက္ ထြက္ၾကည္႔ဖုိ႔သင္႔ပါတယ္။အထက္က ကြန္႔မင္႔ေရးတဲ႔ ဆရာလည္း ဦးစိန္၀င္းကို ဘုရားလုိ မကုိးကြယ္သင္ပါ။ေတာ္တာေတြ ရွိသလုိ ေလွ်ာ္တာေတြလည္း ရွိေနတာတယ္ဆုိတာ လက္ခံသင္႔ပါတယ္။
love said...
ဦးစိန္၀င္း ေဆာင္းပါးေရာ
ဦးေအာင္သူၿငိမ္း ေဆာင္းပါး ကို ေ၇ာ ၾကိုက္ တယ္
..
ဦးစိ္န္၀င္း ေဆာင္းပါး က ထင္းကနဲ ့ ၇ွိတယ္
လိုရင္းကို ခ်က္ခ်င္းသိရတယ္ ..
..
ဦးေအာင္သူၿငိမ္း ေဆာင္းပါး ကေတာ့ ေခါင္းမူးတယ္
စာဖတ္ပ်င္းတဲ့ က်မတို အတြက္ဆံုးေအာင္မနည္းဖတ္ယူရတယ္..
ဘာေၾကာင့္လဲ
စာေလးလြန္းလို ့ လား
..
စာေလးေအာင္တမင္လုပ္ထားတာလား
..
ဦးေအာင္သူၿငိမ္း အ ေန နဲ ့.. ဦးစိန္၀င္း ေဆာင္း ပါ ကို မ တုန္ ့ ၿပန္ ခင္..ဦးစိန္၀င္း ရ ဲ ့ ဆို လို ရင္း ကို သိဘို ့ အ ၇င္ ေအးေအး ေဆးေဆး ဖတ္ သင္ ့ တယ္ လို ့ အ ၾကံ ေပး ပါရေစ..
..
ၿပန္ ေၿပာ ခ်င္ စိတ္ မ်ားသြားတာေၾကာင့္ လား
ဦးစိန္၀င္းေၿပာတာက..
ဦးတင္ လို နွ လုံးသား နဲ ့ အလုပ္ လုပ္ ဘို့ ့ ပါ
အတိအက်
သု ့ လို ဘို းဘြာ ၇ိပ္သာ သြား ဘို ့ မဟုတ္ ပါ
သု ့ လို ဓါတ္ဘူးထဲ ေကာ္ဖီ ထည့္လာဘို ့ မဟူတ္ပါ
ဦးစိန္၀င္းကသိတယ္
သိတာမွ ဟိုဘက္ကမ္းေတာင္ ေရာက္တယ္
..
Of cause
တကဘာလံးု ၿဖစ္ေနတဲ့ ၿပသနာ ကို ဦးတင္ တေယာက္တည္း မေၿဖရွင္း နိုင္ပါဘူး
ဦးတင္မေၿပာ နဲ ့ ကုလသမဂ အတြင္းေရးေတာင္း မေၿဖရွင္းနိူင္တဲ့ဟာ....
ဦးေအာင္သူၿငိမ္းစိတ္မဆိုးဘုးဆိုရင္တခုၿပာမယ္
လက္ရွိၿမန္မာၿပည္အေၿခအေန ၿမန္မာၿပည္သားေတြရဲ ့ါဘ၀ ဆိုးဆိုးေတြကို
ဆရာ စိန္၀င္းဟာ ဦးေအာင္သူၿငိမ္းထက္
ပို လက္ေတြ ့က် က် သိတယ္
ဦးေအာင္သူၿငိမ္း ဆရာ့ကို ေၿပာတယ္
..လက္ရွိကဘာ ၾကီးဟာ ဦး တင္ တို့ ့ ေခတ္ကလို မဟုတ္ေတာ့ဘူး
OK
လက္ရွိၿမန္မာၿပည္သား တို ့၇ဲ ့ ေ၀ဒနာဆိုးဟာ လဲ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္ကလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး
ဘယ္ေလာက္ဆိုးရြားေနၿပီလဲဆိုတာ ဦးစိန္၀င္းတို ့ကို ေမးၾကည့္
..အေနာက္တိုင္းသြားၿပီး ေထာပတ္ကို ငပိနဲ ့ အစားထိုးၿပီးစားေန တဲ့ သူေတြကိုေတာ့ သြားမေမးနဲ့
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ရွင္
က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့...တစ္ခ်ိဳ႕အျမင္ေတြ
ကို..အျပင္ထြက္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္ဗ်ာ.ေလာင္းရိပ္မိတဲ့..
အျမင္နဲ႕ၾကည့္ရင္..က်ေနာ္တို႕..ျငင္းခံုေနၾကအံုးမွာဘဲ..
ဆရာဦးစိန္၀င္းေျပာတဲ့..ႏွလံုးသြင္း..အခ်ိဳ႕ကို..လက္ခံပါတယ္...
သူ႔ဆိုလိုခ်က္..အာေဘာ္ကို..မ႑ိဳင္အျဖစ္..ထားျပီး...
ကိုေအာင္သူျငိမ္းရဲ႕..အျမင္ေလးနဲ႕..စြက္လိုက္ရင္..
သိပ္ေကာင္းတဲ့..အရမ္းေကာင္းတဲ့..လုပ္ရပ္ကေလး..
ေပၚထြက္လာမွာပါ...
ဆရာေအာင္သူျငိမ္း ေရးသားခ်က္ကိုသာ ေထာက္ခံ ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အန္ဂ်ီအိုရဲ့ သေဘာသဘာဝ လူေတြ နားမလည္ ေသးပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ေလ့လာခြင့္လဲ မရွိပါဘူး။ အျမင္တိမ္းေစာင္းမွုေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။ ရွိေနေအာင္လဲ အစိုးရက ဖိနိုပ္ျပီး လုပ္ထားတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြ စာေရးမယ့္ သူေတြကလဲ ကိုယ္ေရးမယ့္စာကို ေခတ္အျမင္ေတြနဲ့ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဂနန ေလ့လာထားျခင္း မရွိပဲ ေရးေနတာမ်ား ပါတယ္။ ကိုယ္ထင္တာ ျမင္တာကို ဇြတ္ေရးျကတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ေနေတာ့ ျမန္မာျပည္အေျကာင္းပဲ သိမွာပါ။ ဗမာေတြရဲ့ ေခတ္ေနာက္က် အျမင္နဲ့ေတာ့ ဘယ္သင့္ေတာှ ပါ့မလဲ လို့ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
phoe lay said that...
"မန္မာျပည္မွာ အန္ဂ်ီအိုရဲ့ သေဘာသဘာဝ လူေတြ နားမလည္ ေသးပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ေလ့လာခြင့္လဲ မရွိပါဘူး။ အျမင္တိမ္းေစာင္းမွုေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။ ရွိေနေအာင္လဲ အစိုးရက ဖိနိုပ္ျပီး လုပ္ထားတယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြ စာေရးမယ့္ သူေတြကလဲ ကိုယ္ေရးမယ့္စာကို ေခတ္အျမင္ေတြနဲ့ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဂနန ေလ့လာထားျခင္း မရွိပဲ ေရးေနတာမ်ား ပါတယ္။ ကိုယ္ထင္တာ ျမင္တာကို ဇြတ္ေရးျကတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ေနေတာ့ ျမန္မာျပည္အေျကာင္းပဲ သိမွာပါ။ ဗမာေတြရဲ့ ေခတ္ေနာက္က် အျမင္နဲ့ေတာ့ ဘယ္သင့္ေတာှ ပါ့မလဲ လို့ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္ "
I do totally disagree what phoe lay think about Burmese people.
Let me ask some question...to Poe Lay .
When have you learn t English ?
when do you understand English very well what you read ?
Have you even known when U Sein Win can speak, read write, well ?
Think about that, please.
AND,
In Burma, there are a lot of people ( who) can read English very well and can read international news including about NGOs very well.
Thanks you, Phoe Lay
I have no doubt your compassion and approach--both U Sein Win and Ko Aung Thu Nyein--to see better society in Burma. But I doubt on the agendas and developement projects set up by so-called NGOs or even UN. For example, we can see East Timor. East Timor have concluded that a mere fraction of aid money is trickling into the economy—just 10 percent of about $5.2 billion. The other 90 percent went to international salaries, overseas procurement, imported supplies, foreign consultants and overseas administration. For detail, please see http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=16739
U Sein Win till now the member of the Burma Communist Party.You can ask him.All the BCP U Win Tin also wanted uprising but their blood.Other people blood.
ဦးစိန္ဝင္းေဆာင္းပါးကို အေသအခ်ာဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္.. ဦးစိန္ဝင္းက ပရဟိတ အလုပ္လုပ္ရင္ ကုိယ္က်ိဳး မပါပဲ လုပ္ဖုိ႔ ေဇာင္းေပး ေရးထားတာပါ. အန္ဂ်ီအို ေတြ မေကာင္းေၾကာင္း ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး..
လူငယ္ေတြ အန္ဂ်ီအိုလုပ္ရင္းနဲ႔ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ကုိယ္က်ိဳး ရွာလာျပီး ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္း ျဖစ္လာမွာစိုးလို႔ သတိေပးတာပါ.....
အန္ဂ်ီအိုလုပ္ရင္းနဲ႔ ကူညီတာ ၁က်ပ္ဖုိး အိတ္ထဲ ထည္႔တာ ၁၀၀က်ပ္ဖုိး ျဖစ္ျပီး လူငယ္ေလးေတြ စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားမွာစိုးလို႔ သတိေပးတာပါ. မုဒိတာ မပြားတာမဟုတ္ပါဘူးး...
ျဖဴစင္တဲ႔ စိတ္နဲ႔ တကယ္ကူညီေနတဲ႔သူေတြကို ဆရာဦးစိန္ဝင္းက သာဓု အခါ ၁၀၀ ေခၚမွာ ေသခ်ာပါတယ္.....
hi love,
I have no words as I think, we are from a different world. .. best
Katn,
u should read u sein win´s article very carefully. U can not judge with ur one sided opinion. The intellectualist don´t care ur education, ur post, ur ability in surviving in luxuxy life but ur knowledge along with sacrifice. All the thing u have can not grant future myanmar´s cultural integration, better society with class and taboo and many more.
I am clear here, u can´t resist lu du sein win´s view because ur one of the most dealing person with NGOs. I am surprise that u r clouded and can not see clearly the future myanmar´s culture, social cause and proxy or direct colonialism.
I haven´t see any one who work for the NGOs without personal benefit in my youth.
Ur so-called in front line ( one of) for some people. So be a positive and knowledge one. We have been suffering because of the colonialism. All r like wise yesterday.
Ps: all the reader - please categorize NGO and Volunteer to get clearance.
ကိုေအာင္သူၿငိမ္း - ေရးထားတာေကာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို့ ႏိုင္ငံသားေတြက အဆိုးဘက္ကို အျမင္ေတြက မ်ားလြန္းေနေတာ့တယ္။ ေတြ ့မိ သေလာက္ အေၾကာင္း အရာ ရပ္တိုင္းအေပၚမွာေပါ့။ ဆင္းရဲလို့ ဆင္းရဲတယ္၊ မြဲလို့ မြဲတယ္ ဘာျဖစ္လဲ၊ စိတ္ႀကီး၀င္ၿပီးဖံုးကြယ္ေနတာနဲ ့ ဒါ ဒီျပႆနာ ေပ်ာက္မသြားႏိုင္ပါဘူး။ အစိုးရကလဲ အစိုးရအေလ်ာက္၊ လူထုကလဲ လူထု အေလ်ာက္ တာ၀န္ရွိပါတယ္ ဒီျပႆနာေတြကို တာ၀န္ယူေျဖရွင္းဖို့။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား စိတ္ႀကီး၀င္သလို မျဖစ္ၾကနဲ ့စို ့။ ျပႆနာမ်ားကို အရင္းအတိုင္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္စို ့။ အျမင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလး ထဲက စဥ္းစားရင္ေတာ့ ကုိယ္ဘဲမွန္မွာပါ။ ဆရာ ဦးစိန္၀င္း ကလည္း အင္ဂ်ီအို ေတြရဲ့ အေမွာင္ဘက္ကို ေထာက္ျပတယ္လို ့ျမင္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြ မ်ားမ်ား ျဖစ္လာဖို ့ အားလံုးက ေျပာရမွာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတို ့ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ ဘာသာေရးအမည္ ေအာက္က အဖြဲ ့အစည္းေတြ လူေတြ (ဘုရားသခင္ကို လံုး၀ မဆိုပါ)၊ ခင္ဗ်ားနဲ ့ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ဓေလ့ေတြက သိပ္ေကာင္းေနရင္ အဲဒီ ခင္ဗ်ားတို့လက္ညိဳးထိုးခ်င္တဲ့ အင္ဂ်ီအို ေတြ ကမၻာေပၚ မွာ ေပၚေပါက္လာပါ့မလား။ အေပၚယံေျပာၿပီး ေလမေထာေစလိုပါ ခင္ဗ်ား။ ကိုေအာင္သူၿငိမ္းေထာက္ျပတာေလးေတြကို ေသခ်ာ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။
ဦးကေလာင္သြားေရ...
ဦးက ဘာသာ သာသနာကိူေတာင္ ထိခိုက္ေရးသား ေစာ္ကား၀ံ့တဲ့သူပါလား
..
အင္း..
ႊအဲလိုလူမိ်ူးကိုေတာ့ ( ဘြဲ ့ အခုတရာေလာက္ရေန ပေလ့ေစ..နိုင္ငံၿခားကမကလို ့ဟိုး...တၿခားကဘာ ကဘြဲ ့ေတြ ၿဖစ္ေနပေလ့ေစ)
အထင္ၾကီးလို ့မရဘူး
အထင္လဲ မၾကီးသင့္ဘူးထင္ပါတယ္
..
တတ္တဲ့ပညာနဲ ့
လူမ်ူိးကို အက်ဴိးၿပဴ မၿပဴေတာ့ မသိဘူး..
လူမ်ိဴးကို ေတာ့ ေစာ္ကားသမွူ ၿပဴေနပါၿပီ
..
လူတိုင္းမွာ
လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚ ယံုၾကည္မွူဆိုတာရွိတယ္ေလ ဦး
..
ဗုဒ မွ မဟုတ္ဘူး
ခ၇စ္ယာန္ မူဆလင္..
ဘာသာတိုင္း..သက္ဆိုင္ရာ ပဲြေတာ္ေတြကိုလဲ က်င္းပခြင့္ ရွိ တယ္ေလ
......
ၿပီးေတာ့
ဦးစိ္န္၀င္းကိုမကိုးကြယ္ပါဘူး
ေလးစားတာပါ
ၿပည္တြင္းမွာေနၿပးီ ေအာ္ရဲတဲ့သူမို ့လို ့ေလးစားတာပါ
( တိုင္းၿပည္အၿပင္မကေနၿပီး ေအာ္ၾကစတန္းဆိုလွ်င္... ဟင္းးးးး ေသာင္းထိုက္ကၾကားေအာင္ကို လုပ္ၿပနိုင္တယ္ )
ကိုးကြယ္ရေအာင္သူကဘုရားမွမဟုတ္တာ
သူက လူဘဲ
လူကို ကိုးကြယ္တဲ့အေလ့ တို ့ေတြမွာ မ၇ွိပါဘူး
..
ဦးတိူ ့မွာသာ လူကို ဘုရားတဆူလို ကိုးကြယ္တဲ့အေလ့ ရွိလိုၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္
ေက်းဇဴးတင္ပါတယ္ဦး
Post a Comment