Thursday, August 20, 2009

ရာဇာလီ-ဂမ္ဘာရီ-ဘန္ကီမြန္း-ဂ်င္မ္၀က္ဘ္၊ ‘ရက္စက္တယ္’ နဲ႔ ဒီမိုကေရစီပြဲ ႀကိဳက္ခင္မ်ား

ရာဇာလီ-ဂမ္ဘာရီ-ဘန္ကီမြန္း-ဂ်င္မ္၀က္ဘ္၊ ‘ရက္စက္တယ္’ နဲ႔ ဒီမိုကေရစီပြဲႀကိဳက္ခင္မ်ား
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
(ေခတ္ၿပိဳင္အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွ ...)

အႏွစ္ (၂၀) အတြင္း ျမန္မာျပည္ကို ရာဇာလီ လာလိုက္၊ ပီညဲ႐ိုး လာလိုက္၊ ဂမ္ဘာရီ လာလိုက္၊ ကင္တားနား လာလိုက္၊ ဘန္ကီမြန္းႀကီးကိုယ္တိုင္ လာလိုက္၊ ေဟာ … အခုေနာက္ဆံုး ဂ်င္မ္၀က္ဘ္ ဆိုတဲ့ အေမရိကန္ဆီး နိတ္အမတ္ႀကီး လာလိုက္နဲ႔ တလာတည္းလာေနလိုက္ၾကပံုမ်ား ငယ္ငယ္တုန္းက ဇာတိၿမိဳ႕ ဘုရားပြဲမွာ လာက တဲ့ ဇာတ္ေတြကို သြားသတိရမိေတာ့တယ္။

ဘုရားပြဲမစခင္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္အလုိမွာ ‘ပုလင္းစိန္၊ အျမည္းစိန္၊ ဖန္ခြက္စိန္’၊ ဘုရားပြဲစခါနီးမွာ ‘ေရႊနန္းတင္ သား နန္း၀င္း’၊ ဘုရားပြဲအစပိုင္းက်ေတာ့ ‘သစၥာေမတၱာ ေရႊမန္းသဘင္’၊ ဘုရားပြဲအလယ္က်ေတာ့ ‘စိန္မာဒင္ သား မိုး၀င္း’၊ ဘုရားပြဲဆံုးခါနီးေတာ့ ‘မႏၱေလးသိန္းေဇာ္’၊ ဘုရားပြဲႀကီးၿပီးသြားျပန္ေတာ့ ‘ၿမိဳ႕ေတာ္အင္အားသစ္’ နဲ႔ ဘုရားပြဲေလးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တဇာတ္ၿပီးတဇာတ္ ၀င္ကလိုက္ၾကတာ ဇာတ္ေတြကို စံုလို႔ပဲဆိုပါေတာ့ …။

အဲဒီဘုရားပြဲေလး က်င္းပခ်ိန္နီးၿပီဆိုတာနဲ႔ ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ပြဲႀကိဳက္ခင္ေတြခမ်ာ လႈပ္လႈပ္ရြရြနဲ႔ အလုပ္႐ႈပ္ၾကေတာ့ တာပါပဲ။ ဇာတ္ေတြ၀င္မလာခင္မွာ အဲဒီဇာတ္ေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အဲဒီတုန္းက ဇာတ္ သဘင္အေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ျပေလ့ရွိတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေအာင္လံ၊ ႐ုပ္ရွင္မ်က္မွန္၊ သဘင္မဂၢဇင္းေတြမွာ ရွာဖတ္ၾက၊ ဖတ္ၿပီးရင္ ဘယ္မင္းသားက ဘယ္လိုေခ်ာေၾကာင္း၊ ဘယ္မင္းသားကေတာ့ သြားတက္ကေလးနဲ႔၊ ဘယ္မင္း သားကေတာ့ ျပံဳးလိုက္ရင္ ဘယ္လို၊ ဘယ္မင္းသားကေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေရးေရးေလး … စသျဖင့္ မင္းသား ေတြရဲ႕ ႐ုပ္ရည္႐ူပကာေတြအေၾကာင္း စားျမံဳ႕ျပန္ၾက၊ ေျပာရင္းဆိုရင္း ကိုယ့္ရည္စားအမွတ္နဲ႔ အူႏုကြၽဲခတ္ၾက၊ ဆံပင္ေျပးေကာက္သူေကာက္ၾက၊ ပံုသြင္းသူ သြင္းၾက၊ ပြဲကခ်ိန္မွာ ေနရာေကာင္းက ႐ႈစားအားေပးခြင့္ရဖို႔အ ေရး ဖ်ာလက္မွတ္ေတြ ႀကိဳတင္ဘြတ္ကင္လုပ္ၾကနဲ႔ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနၾကေတာ့တာပါပဲ။

ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြ၀င္လာၿပီဆိုရင္လည္း ၀င္လာတဲ့ဇာတ္အဖြဲ႔က မင္းသားေတြဆီ ခ်ဳိင့္ႀကီးခ်ဳိင့္ငယ္အသြယ္သြယ္နဲ႔ အလုအယက္ ခ်က္ျပဳတ္ပို႔ၾက၊ မိတ္ဆက္စကားေျပာဖို႔ မင္းသားရဲ႕ ဇာတ္ေသတၱာေဘး၊ ျခင္ေထာင္ေဘး စိတ္ ရွည္လက္ရွည္ ေစာင့္စားၾက၊ မင္းသားကို ယပ္ခတ္ေပးၾက၊ လက္ေဆာင္ေတြ ေပးၾက၊ မင္းသားေတြဆီက လိပ္ စာေတြေတာင္းၾက၊ ေအာ္တိုေအာ္ရွည္ေတြ ေရးခိုင္းၾက၊ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြ တဖြဲ႔ၿပီးတဖြဲ႔ျပန္သြားလိုက္ၾကနဲ႔ ေနာက္ ဆံုးေတာ့ ပြဲသြင္းသူ ကန္ထ႐ုိက္ပဲ တိုက္ေဆာက္ ကားစီးသြားတယ္၊ ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ပြဲႀကိဳက္ခင္ေတြခမ်ာေတာ့ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္ အိပ္ေရးေတြပ်က္နဲ႔ ဖလက္ျပၿပီး ေစ်းမထြက္ႏုိင္၊ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္၊ တမိႈင္မိႈင္ တေတြ ေတြ လြမ္းဖ်ားလြမ္းနာေတြက် က်န္ရစ္ခဲ့ၾကပံုေတြကို ျပန္ျမန္ေယာင္ေနမိတယ္။

တရက္မွာ အိမ္နံေဘးက အဖြားတေယာက္ သူ႔ေျမး ပြဲႀကိဳက္ခင္ကို ျမည္တြန္ေတာက္တီးေနတာ ၾကားရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ပါလိမ့္လို႔ နားစြင့္ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ေျမးပြဲႀကိဳက္ခင္က ျပန္သြားတဲ့ ဇာတ္အဖြဲ႔က မင္းသားအေၾကာင္း ႏႈတ္ကမခ် တဖြဖြေျပာလိုက္၊ မင္းသား ေရးေပးသြားတဲ့ ေအာ္တိုစာအုပ္ေလးကို ဖြင့္ဖတ္လိုက္၊ စာအုပ္ေလးကို ရင္ဘတ္ေပၚဖိထားလိုက္နဲ႔ စိတ္ကူးေတြယဥ္ေနလို႔ပါတဲ့။

“ဟဲ့ေကာင္မ၊ ညည္းေအ ေန႔လည္း ေန႔မို႔၊ ညလည္း ညမို႔ ဒီမင္းသားအေၾကာင္းပဲ ၿပီးကိုမၿပီးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ စာ အုပ္ကို ရင္ဘတ္ေပၚတင္လိုက္ ေမႊးေမႊးေပးလိုက္နဲ႔ ညည္း႐ူးေနလား၊ မင္းသားဆိုတာ နယ္တကာ လွည့္ကေန တဲ့အမ်ဳိးဟဲ့၊ သူ႔မွာ ညည္းလိုအ႐ူးမေတြ အမ်ားႀကီးေနမွာေပါ့ေအ့။ ဒါကိုမ်ား အ႐ူးထၿပီး တမ္းတေနလိုက္တာ ငါ … တယ္ … မေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး။ သြား … သြား ... ညည္း ေစ်းမထြက္တာ ဘယ္ႏွစ္ရက္ရွိၿပီလဲ။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ လုပ္။ ထမင္းငတ္ရင္ ညည္းကို ဘယ္မင္းသားကမွ လာေကြၽးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီပံုအတိုင္းဆို ညည္းအေဖ ခရီးက ျပန္လာရင္ေတာ့ ဖေနာင့္စာမိမွာ ငါျမင္ေယာင္ေသးေတာ့ ေအ” ဆိုတဲ့ အဖြားလုပ္သူရဲ႕ နန္းစေတာ့ပ္ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းသံကို ျပန္ၾကားေယာင္ၿပီး ျပံဳးေနမိပါတယ္။

အခုလည္း က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခံုႀကီးမွာ အဲဒီလို ဇာတ္ပြဲေတြနဲ႔ ပြဲႀကိဳက္ခင္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ မ်ဳိးေတြ အေတြ႔ရမ်ားခဲ့တာ ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲသက္ (၂၁) ႏွစ္ ျပည့္ေျမာက္ခါနီးတဲ့အထိပါပဲ။ ပြဲသြင္းသူ နအဖ က ရာဇာလီဇာတ္အဖြဲ႔ကို ေခၚမယ္ေၾကညာလိုက္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီပြဲႀကိဳက္ခင္မ်ားက ‘ရာဇာလီ ျမန္မာ ျပည္ကို ကယ္တင္ေတာ့မည္’ အထင္နဲ႔ ရာဇာလီမလာခင္ ေလလိႈင္းကေန ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းေတြ ေျပာၾက၊ ဘယ္ လိုျမင္တယ္ ဘယ္၀ါျမင္တယ္ ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး အာလူးေတြ ဖုတ္ၾက၊ ရာဇာလီ မေအာင္မျမင္နဲ႔ ျပန္ သြားေတာ့ ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္ၿပီး ကန္႔ကြက္ၾက၊ ေလလိႈင္းေတြကေန ႐ႈတ္ခ်ေျပာဆိုၾက၊ ေျပာလို႔ေမာ ေအာ္လို႔ လည္ေခ်ာင္းကြဲေတာ့ ၿငိမ္သက္သြားၾက …။

ဒီလုိနဲ႔ ပြဲကန္ထ႐ုိက္ နအဖက ရာဇာလီဇာတ္အဖြဲ႔နည္းတူ ပီးညဲ႐ိုးဇာတ္ကို သြင္းခဲ့တယ္။
ဂမ္ဘာရီဇာတ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အလီလီသြင္းခဲ့တယ္။
ကင္တာနားဇာတ္ကို သြင္းျပန္တယ္။
ဘန္ကီမြန္းဇာတ္ပြဲႀကီးဆို ႏွစ္ႀကိမ္ႏွစ္ခါႀကီးမ်ားေတာင္ ကျပအသံုးေတာ္ခံခြင့္ေပးခဲ့တယ္။
အခုေနာက္ဆံုး အေမရိကန္ဆီးနိတ္က မင္းသားႀကီး ဂ်င္မ္၀က္ဘ္ ဇာတ္သဘင္ကို သြင္းခဲ့ေလတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ နအဖသြင္းတဲ့ဇာတ္ပြဲေတြကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေ၀ဖန္ရင္း၊ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ ႐ႈတ္ခ်ရင္း၊ သံ႐ံုး ေတြေရွ႕ ဆႏၵျပရင္း၊ ကမၻာပတ္ၿပီး လွည့္ေတာင္းရင္းနဲ႔ အခ်ိန္ေတြကုန္လာလိုက္ၾကတာ မ်ဳိးဆက္တဆက္စာနီး ပါး ၾကာျမင့္လာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ နအဖစစ္အုပ္စုနဲ႔ သူတင္ကိုယ္တင္ ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္မယ့္ အင္အား၊ ညီ ၫြတ္မႈမ်ဳိး မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့ၾကဘူး။ ဒီမိုကေရစီပြဲႀကိဳက္ခင္မ်ား အဲဒီလိုအခ်ိန္ကုန္ေနခ်ိန္မွာ ပြဲသြင္းသူ နအ ဖကေတာ့ သူလုပ္စရာရွိတာကို လုပ္ရင္း၊ လိမ္ရင္း၊ ညာရင္း၊ ရက္စက္ရင္း၊ ဖိႏွိပ္ရင္း၊ သတ္ျဖတ္ရင္း၊ ေခ်မႈန္း ရင္းနဲ႔ လာလိုက္တာ မၾကာခင္ ၂၀၁၀ ဆိုတဲ့ အတုအေယာင္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးနဲ႔ အာဏာကိုအပိုင္ၾကံဖို႔ အပူ တျပင္း လုပ္ေဆာင္ေနပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္အထိလည္း က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားသူေတြ၊ တုိက္ပြဲ၀င္သူေတြ (အထူးသျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ေတြ) ဘက္က ေလလိႈင္းေတြ၊ ႐ုပ္သံေတြမွာ ေလကန္ၾက ေ၀ဖန္ၾက၊ လက္ေတာ့ပ္ေလးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္ ႐ႈတ္ခ်လုိက္ၾက၊ သံ႐ံုးေတြေရွ႕မွာ ဆႏၵျပလိုက္ၾကနဲ႔ပဲ ၿပီး ေနတုန္းပါပဲ။ အဲဒါေတြကိုၾကည့္ၿပီး ကြယ္လြန္သူ အဆိုေတာ္ စိုးလြင္လြင္ရဲ႕ သီခ်င္းတပုဒ္ကို သြားသတိရမိ တယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္က ‘ရက္စက္တယ္’ တဲ့။ ေခါင္းစဥ္အတိုင္းပဲ သီခ်င္းတပုဒ္လံုးမွာလည္း ‘အၾကင္နာဆံုး ရက္စက္တယ္ xxx ေမာင္အခ်စ္ဆံုး ရက္စက္တယ္ xxx ရီရီစိုး ရက္စက္တယ္ xxx ရက္စက္တယ္ xxx ရက္ စက္တယ္ xxx ” နဲ႔ သီခ်င္းသာ ဆံုးသြားတယ္ ‘ရက္စက္တယ္’ ခ်ည္းပဲ ၾကားလိုက္ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အျဖစ္ကလည္း စိုးလြင္လြင္သီခ်င္းလိုပဲ အႏွစ္ (၂၀) လံုးလံုး နအဖ ရက္စက္တာကိုပဲ သက္ေသျပ ေနၾကတယ္။ ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္၊ ဆႏၵေတြျပ၊ ေလလိႈင္းေတြ ႐ုပ္သံေတြကေန ေလကန္ေ၀ဖန္နဲ႔ပဲ နအဖ ရက္စက္ေၾကာင္း ၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ သက္ေသျပခဲ့ၾကတယ္။ နအဖက ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားသူ ေတြ၊ ျပည္သူေတြအေပၚ မရက္စက္ေအာင္ မရက္စက္ႏိုင္ေအာင္ မရက္စက္ရဲေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္မ လဲ၊ ဘယ္လိုခုခံမလဲ၊ ဘယ္လိုလက္ဦးမႈယူၿပီး တုိက္ပြဲ၀င္မလဲဆိုတာကို မစဥ္းစားခဲ့ၾကဘူး။ ႀကိဳတင္မျပင္ဆင္ခဲ့ ၾကဘူး။ အင္အားမတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကဘူး (ေရႊ၀ါေရာင္မွာ အသိသာဆံုးျဖစ္ပါတယ္)။ ပ႐ိုပိုဇယ္ႏိုင္ငံေရး ေလာက္၊ သံတမန္ေရး ဖိအားေလာက္၊ ေအာ္႐ံု ႐ႈတ္ခ်႐ံုေလာက္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီရမယ္ထင္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾက တယ္။

အခုေတာ့ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ရန္သူနအဖရဲ႕ အေနအထားက ဘန္ကီမြန္းလည္း မႏိုင္၊ အာဆီယံလည္း လက္မႈိင္ ခ်ရတဲ့ အေနအထားေရာက္ရၿပီ။ အေမရိကန္ႀကီး ဂ်င္မ္၀က္ဘ္ကလည္း သူ႔အလုပ္သူလုပ္ (ယက္ေတာကို လာထုတ္)၊ စားေကာင္းေသာက္ေကာင္းေလးေျပာၿပီး ျပန္သြားပါေခ်ၿပီ။ “၀င္ေရာက္ခိုနား ျပန္ထြက္သြားေသာ္ ကိုင္းဖ်ားသိမ့္သိမ့္က်န္ရစ္သတည္း” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာသားေလးအတိုင္း ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ ယက္ေတာ ၀င္႐ႈပ္ၿပီး ျပန္ထြက္သြားေပမယ့္ အျပစ္မဲ့ က်န္ရစ္သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ခမ်ာမွာတာ့ (ေသခ်ာေပါက္ လြတ္ေျမာက္ရ မယ့္အခ်ိန္မွာ) အရင္လို အက်ယ္ခ်ဳပ္ဘ၀မ်ဳိးနဲ႔ပဲ အဖတ္တင္ က်န္ရစ္ခဲ့ရေခ်ၿပီ။ ျမန္မာျပည္သူေတြသာ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို႔အေရး ရတက္မေအးျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့ရေခ်ၿပီ။

အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အေမရိကန္အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဂ်င္မ္၀က္ဘ္လာတဲ့ ခရီးစဥ္အထိ အႏွစ္ (၂၀) ရလဒ္ေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္ အေျဖထုတ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီတုိက္ပြဲ၀င္ေတြအေန နဲ႔ နအဖကို စိုးလြင္လြင္သီခ်င္းလို “ရက္စက္တယ္ xxx ရက္စက္တယ္” ဆိုၿပီး ေအာ္ဟစ္ေန႐ံုေလာက္နဲ႔မရဘူး ဆိုတာ ရွင္းေနပါၿပီ။ နအဖ မရက္စက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ေဆာင္မလဲဆိုတာကိုသာ လက္ေတြ႔က်က် (အပ္တို တေခ်ာင္းကအစ ဘယ္လိုအသံုးခ်မလဲဆိုတာမ်ဳိး) အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔၊ စနစ္တက်ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္က် ေရာက္ေနၿပီလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ေတာ့ အေဖျပန္လာရင္ ဖေနာင့္စာမိမယ့္ ပြဲႀကိဳက္ခင္လို က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီပြဲႀကိဳက္ခင္မ်ားနဲ႔ ျပည္သူမ်ားလည္း နအဖပေထြး လိမ္ညာလုပ္ေဆာင္မယ့္ ၂၀၁၀ အတုအေယာင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလွည္းစုတ္ႀကီး ျဖတ္ႀကိတ္နင္းေျခသြားတာ ခံရႏိုင္ေၾကာင္း သတိေပးေခါင္းေလာင္းထိုးလိုက္ရပါ တယ္။

ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

4 comments:

Kane said...
This comment has been removed by the author.
Kane said...
This comment has been removed by the author.
winn aung said...

ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊

Unknown said...

That right, need to talk more to the people. listen and see how only ,

what should we do ? need to think individual case. time limited 20 years over is > * 5 political case.

welcome
Mr diamond