Sunday, May 10, 2009

သမိုင္းသည္ မဆံုး ... (ဆရာဒဂုန္တာရာ ၉၀ ျပည့္ေမြးေန႔ အမွတ္တရ)

ဒဂုန္တာရာ
သ႐ုပ္ေဖာ္ - ဧကစာခ်ဳိ

(က)

သမိုင္းသည္ ဘယ္မွာဆံုးမည္လဲ။ သမိုင္းေခတ္ဆိုသည္မွာ တေခတ္ ႏွင့္ တေခတ္ ဆက္စပ္ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာရသည္။ မ်ိဳးဆက္ဟူေသာ စကားျဖင့္ ျခားနားထားေသာ္လည္း မ်ဳိးဆက္တို႔သည္ ဆက္စပ္ေန သည္။ ပထမမ်ဳိးဆက္သည္ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ကို ေမြးဖြားသည္။ ဒုတိ ယမ်ဳိးဆက္သည္ တတိယမ်ဳိးဆက္ကို ေမြးဖြားသည္။ သို႔ေသာ္ ေမြး ဖြားေပးသည့္အတြက္ ေခတ္တို႔သည္ ထပ္တူထပ္မွ် အႁမႊာပံုသ႑ာန္ ေတာ့မျဖစ္နိုင္။ ကမာၻႀကီးတြင္ သမိုင္းေခတ္တို႔သည္ ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ဒုတိယကမာၻစစ္အၿပီးတြင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားျဖစ္ ေပၚေနသည္။

သမိုင္းေခတ္တို႔သည္လည္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္။ သမိုင္းေခတ္ ေျပာင္းလဲသည္ဆိုရာတြင္ လ်င္ လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ေလးေလးေႏွးေႏွး ေျပာင္းလဲျခင္းသာ ကြာျခားသည္။ အထူးသျဖင့္ အာရွႏွင့္ အာဖရိကတိုက္တို႔တြင္ အေျပာင္းအလဲ ျမန္ဆန္သည္။ ဖ်တ္ခနဲဖ်တ္ခနဲ ယင္းအေျပာင္းအလဲကို ေလ့လာလိုက္ လွ်င္ သမိုင္းတေခတ္ႏွင့္တေခတ္ ဆက္စပ္ေနသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။ သည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က သမိုင္းသည္ မဆံုးဟု ေျပာေနျခင္းျဖစ္သည္။

(ခ)

အစတုန္းကေတာ့ မ်ဳိးဆက္အေၾကာင္းကို သိပ္မသိ။ သမိုင္းေခတ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားေသာအခါ အေျခအ ေနမ်ားကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္မိသည္။ မ်ဳိးဆက္၏ ခံစားမူကို ကြၽန္ေတာ္ႀကီးျပင္းလာရေသာ မ်ဳိးဆက္ေခတ္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္၍ ကြၽန္ေတာ္နားလည္လာရသည္။ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုကစ၍ ကြၽန္ေတာ္သည္ လူထုလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ စတင္ေတြ႔ရွိလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၉၃၈ခုႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ထိုအခါ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရးသမိုင္းတြင္ အေရးႀကီးလွသည့္ ၁၉၃၈-၃၉ အေထြေထြသပိတ္ (၀ါ) ၁၃၀၀ ျပည့္ အ ေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ထိေတြ႔ခဲ့ရသည္။

၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္သည္ ဒုတိယသပိတ္ဟု သမိုင္းဆရာတို႔က အမွတ္အသားျပဳခဲ့သည္။ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မမီလိုက္။ ကြၽန္ေတာ္ေမြးၿပီး ေနာက္တႏွစ္တြင္ ယင္း ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာသင္ၾကားခဲ့ရာ အ မ်ဳိးသားေန႔ကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ရသည္။ ယင္းအမ်ဳိးသားေန႔၊ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆိုသည္မွာ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသ ပိတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ထိုအတိတ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ခံစားထိေတြ႔သည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ သမိုင္း ေခတ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းရင္းက အတိတ္ကို ေလ့လာရသည္။ ထိုအခါ အတိတ္ကာလကို မီေသာ၊ ကြၽန္ေတာ့္ ထက္ အသက္မ်ားစြာႀကီးေသာ သူမ်ားထံမွ ေမးျမန္းရသည္။ အတိတ္၏ သမိုင္းေခတ္မ်ားကို သိရသည္။

၁၉၃၉ - ၄၀ ေလာက္တြင္မူ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းႏွင့္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ထိေတြ႔ရ သည္။ တကၠသိုလ္သမဂၢတြင္ ဆင္ႏႊဲေသာ အမ်ိဳးသားေန႔တရားပြဲအၿပီးတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ ၊ သခင္ႏု စေသာ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ အသက္ႀကီးေသာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ တရားပြဲသို႔ပို႔ေပးရန္ တာ၀န္က်သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကားေရွ႕ခန္းက ထိုင္သည္။ သူတို႔စကားေျပာသံကို ကြၽန္ေတာ္ၾကားရသည္။ ထိုေနာက္တြင္ကား သူတို႔ႏွင့္ခင္မင္ရင္းႏွီးလာသည္။ သူတို႔ထံ မွ အတိတ္သမိုင္းေခတ္မ်ားကို သိေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မမီခဲ့ေသာ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေခတ္၊ အ မ်ဳိးသားတကၠသိုလ္ေခတ္၊ ၀ံသာႏုေခတ္၊ ဂ်ီစီဘီေအေခတ္မ်ား အေၾကာင္းကို ဆရာႀကီးထံမွ သိရသည္။ ဂ်ပန္ ေခတ္တြင္လည္း ဆရာႀကီးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ နီးနီးကပ္ကပ္ ေနရသည္။ ၁၉၅၂တြင္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔၀င္အျဖစ္ သြားရာ ဆရာႀကီးႏွင့္ ပိုမိုရင္းႏွီးလာရသည္။

ဆရာႀကီးမွာ ကြြၽန္ေတာ့္ထက္ အသက္ ၄၃ ႏွစ္ခန္႔ႀကီးသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ မ်ဳိးဆက္ခ်င္း ဆက္မိလာသည္။ အစကေတာ့ မ်ဳိးဆက္ခ်င္းဆက္သည္ ဟူေသာအသိ သိပ္မရွိ။ ထို႔ေနာက္မွ သမိုင္းေခတ္မ်ားအေၾကာင္း ေရးဖြဲ႔ ရင္းက သိရွိလာသည္။ ယင္းသည္ မ်ဳိးဆက္ခ်င္း ဆက္မိသည့္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ သစ္ပင္ပန္းပင္တို႔သည္ မ်ဳိးေစ့မွတဆင့္ အဆင့္ဆင့္ေပါက္ဖြားလာကာ ပြားမ်ားခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသေဘာပင္။ သမိုင္းေခတ္တို႔သည္ မ်ဳိး ေစ့မွ ေပါက္ဖြားလာသကဲ့သို႔ ဆင့္ပြားလာသည္ဟု နားလည္ရသည္။

(ဂ)

၁၉၄၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း မက္သဒစ္ေက်ာင္းအထက္တန္းတြင္ ေပါက္ဖြားစတင္ေသာ ပထမ ဦးဆံုး စာေရးဆရာအဖြဲ႔ျဖစ္ေသာ ျမန္မာျပည္စာေရးဆရာအစည္းအ႐ံုးတြင္ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳႏွင့္အတူ အမႈ ေဆာင္အဖြဲ႔တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ဖူးသည္။ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳက ဥကၠ႒၊ ကြၽန္ေတာ္က အမႈေဆာင္အဖြဲ႔၀င္။ ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔၀င္။ ဦးရန္ေအာင္၊ ဦးသိန္းေဖျမင့္ (ထိုအခါကေတာ့ တက္ဘုန္းႀကီးသိန္းေဖ) တို႔မွာ အမႈ ေဆာင္အဖြဲ႔ တြင္ ပါ၀င္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ အသက္အရြယ္ႀကီးသူမ်ားျဖစ္သည္။

ယင္းပထမဦးဆံုး ျမန္မာျပည္စာေရးဆရာအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ သခင္စိုးလည္းပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ယင္းစာေရးဆရာအဖြဲ႔အစည္းႀကီး ဖြဲ႔စည္းရန္အစည္းအေ၀းကို သခင္စိုးႏွင့္အတူ သြားခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါ ၃၅ လမ္းအနီးရွိ ေကာ္မက္ရွင္လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိေသာ ကုလားလက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ လက္ဖက္ရည္အတူ ေသာက္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသို႔လာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ေသာအခါ သခင္စိုးသည္ အမႈ ေဆာင္အဖြဲ႔တြင္ သူမပါလိုဟုေျပာၿပီး ျပန္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ႀကီးေသာ သခင္ ေလးေမာင္၊ သခင္လွေဘာ္ စသူတို႔ႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့ရသည္။

ျပန္၍ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ယင္းတို႔သည္ မ်ဳိးဆက္ခ်င္းျခားသည့္ သေဘာ။ ၁၉၅၂ တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ စည္းေသာအခါ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ဥကၠ႒။ သခင္ေလးေမာင္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သူတို႔ထက္ ငယ္သည္။ သူတို႔ထံမွ သမိုင္းေခတ္ပံုျပင္ အမ်ားႀကီးရသည္။

ထိုအခါက ဆရာႀကီးမွာ အသက္ ၆၅ ႏွစ္၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳကေတာ့ ၅၀ခန္႔ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ထိုအခါက အသက္ ၂၀၊ ဆရာႀကီးက ေခါင္းေပါင္းကို ခပ္ဖြဖြေလးမွ်သာ ေပါင္းတတ္သည္။ ဆရာႀကီးကို ေတာင္ရွည္ပု ဆိုးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႔ရတတ္သည္။ ဆရာႀကီး ဦးဘခ်ိဳကလည္း ေခါင္းေပါင္းႏွင့္၊ ပင္နီရင္ဖုံး၊ ေယာလံုခ်ည္၊ ကတၱီပါ ပိန္းတန္းဖိနပ္ စီးတတ္သည္။ ခပ္ႏြဲ႔ႏြဲ႔အမူအရာ၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေရးေရး။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး ဦး ဘခ်ိဳထံသို႔လည္း ေရာက္လာတတ္သည္။ ေစာင္းတီးသည္ကို ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူးသည္။

ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းထံမွ ႏိုင္ငံေရးရာႏွင့္ သမိုင္းေခတ္မ်ားအေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာဦးဘခ်ိဳထံ မွာေတာ့ စာေပေရးရာ၊ ဂီတေရးရာမ်ားကို ၾကားရသည္။ ဆရာႀကီးတို႔၏ ၀တ္ပံု၊ စားပံု၊ ဆင္ယင္ပံု၊ စကားေျပာ ဟန္၊ စကားလံုးတို႔သည္ ထိုေခတ္က ထူးျခားေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ခံစားမိသည္။ အမ်ိဳးသားဟန္ ရွိၾကသည္။ သခင္မ်ား၏ ပံုစံကေတာ့ တမ်ဳိး၊ ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းမ်ား ၀တ္သည္။ လံုခ်ည္ ခပ္တိုတို။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ သခင္သိန္း ေမာင္က ထမင္းစားဖိတ္၍ ကြၽန္ေတာ္ပါသြားသည္။ သခင္ဗဟိန္းက ေခၚ၍ ပါသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုဗဟိန္းမွာ သူသြားတိုင္း ကြၽန္ေတာ့္ကို ေခၚသည္။

သခင္သိန္းေမာင္မွာ ထိုအခါက အင္းလ်ားကန္ေဘးရွိ အိမ္တအိမ္တြင္ ေနသည္။ ဘီအိုင္ေအေခတ္ (ဂ်ပန္ ေခတ္ေခၚ)၊ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ေခတ္က သခင္မ်ားသည္ ယင္းသို႔ေသာ အိမ္မ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾက သည္။ သူက အေနာက္တိုင္း၀တ္စံု ၀တ္ထားသည္။ ေကြၽးေမြးပံုမွာ အေနာက္ဆန္သည္။ သူသည္လည္း အဂၤ လန္တြင္ ပညာသင္ၾကားဖူးသည္။

ကိုလိုနီအတြင္း၀န္ အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္ႏွင့္ စကားမ်ားၿပီး ထီးႏွင့္ရိုက္သည္္ဟု ၾကားရဖူးသည္။ ပံုျပင္လား၊ တကယ္ လားေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မသိ၊ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သခင္မ်ားကို ၾကည္ညိဳေနသည္။ သခင္ေအာင္ဗလဆိုေသာ သခင္တေယာက္ကို ျမင္ဖူးသည္။ သူကေတာ့ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုႏွင့္ ေတြ႔ရတတ္သည္။ သူက ေရွ႕ေန။ သ ခင္ေလးေမာင္ကိုေတာ့ အျမဲ ပင္နီအကၤ်ီႏွင့္ ေတြ႔ရတတ္သည္။ သူသည္ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ႀကီးသည္။ သူသည္ ကိုလိုနီေခတ္က အေစာဆံုး ဘီအက္စ္စီေခၚ သိပၸံဘြဲ႔ရ ပညာတတ္တဦး ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ႏိုင္ငံ ေရး အေစာဆံုးေဆာင္ရြက္သူထဲတြင္ ပါ၀င္သူတဦးၿဖစ္သည္။ အင္မတန္ သေဘာထားႀကီးသည္။ သူ႔ထက္အ သက္မ်ားစြာ ငယ္ေသာသူမ်ားက ေ၀ဖန္ေသာ္လည္း သူဘာမွျပန္မေျပာ။ ဘယ္ေတာမွ် စိတ္ဆိုးသည္မရွိ။ သို႔ ေသာ္ တခါတရံေတာ့ စိတ္တိုတတ္သည္။

သခင္စိုးကိုကား အေပၚအက်ႌႏွင့္ မေတြ႔ရတတ္။ သူက ႐ိုး႐ိုးပင္ ၀တ္ဆင္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ မ၀ယ္ႏိုင္ေသာ လက္၀ဲစာအုပ္မ်ားကို စာအုပ္ဆိုင္တြင္ပင္ ရပ္၍ဖတ္ရႈေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ သူ႔ကို စိတ္၀င္စားသည္။ အ ထင္ႀကီးခဲ့ရသည္။ သခင္သန္းထြန္းကေတာ့ တမ်ိဳး၊ သူ႔ကို အျမဲတမ္း ပိုးအေပၚအက်ႌ၊ ပိုးလံုခ်ည္ႏွင့္ လွလွပပ ေတြ႔ရတတ္သည္။ လူက ခပ္ႏြဲ႔ႏြဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးမ်ားမွ သခင္မ်ားကို စိတ္၀င္စားၿပီး သူတို႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို အားက်မိခဲ့သည္။ ႏွစ္သက္စြဲ လမ္းမိခဲ့သည္။

သခင္တင္ေမာင္ဆိုလွ်င္ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္၊ အျမဲတမ္း ပင္နီဖ်င္ၾကမ္းႏွင့္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းေဆာင္ မ်ားသို႔လာကာ စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။ သူသည္ ေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ ရာဇ၀င္ဂုဏ္ထူးတန္း တက္သည္။ ေလွေလွာ္အသင္းတြင္ ပါ၀င္သူဟုသိရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္က ကြၽန္ေတာ္ ခင္မင္ရင္းႏွီး အား က်မိခဲ့ေသာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး၀င္ သခင္မ်ား၏ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ ေဆာင္ရြက္ပံုကို ျပန္၍ေပၚလာကာ ယေန႔ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေတာ္၊ လြတ္လပ္ေသာႏိုင္ငံအျဖစ္ တည္ရွိခဲ့သည္မွာ သူတို႔၏ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈပါကလား ဟု ေက်းဇူးကို သတိရမိေနေသးေတာ့သည္။

စစ္အၿပီး စစ္ႏွင့္ေတာ္လွန္ေရးကို ကြၽန္ေတာ္ျဖတ္သန္းအၿပီးတြင္ စာေပေလာကသုိ႔ ၀င္ေရာက္စျပဳလာသည္။ ထိုအခါက ကြၽန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ စစ္ႏွင့္ေတာ္လွန္ေရး အေတြ႔အၾကံဳမ်ားျဖင့္ စာေပမ်ားကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔မိသည္။ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ သမိုင္းသည္ မဆံုး။

ဒဂုန္တာရာ
(ရာျပည့္အေတြးေဆာင္းပါးမ်ား - ၁၉၉၇) မွ ...

No comments: