တင့္ေဆြ
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကုိယ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့၊ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥမွန္သမွ် အတတ္ႏိုင္ဆံုး မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ထားၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ မျဖစ္မေနလုပ္ဖို႕ အက်င့္ျဖစ္လာေစခဲ့တာက (ရီပို႔တ္) ေပးရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး လုပ္ေနရလို႕ပါ။ အက်င့္က ဒိုင္ယာရီေရးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာေတြ မေပၚ့တေပၚေခတ္မွာ ျပည္ပထြက္လုပ္ရတဲ့ အေျခအေနကိုေရာက္လို႔ ေစာေစာပိုင္း ကာလေတြတုန္းက စာအုပ္ဒိုင္ယာရီမွာ ေရးရ တယ္။ ျမင္ေအာင္ေရးရရင္ (မာနယ္ပေလာ) ေခတ္ေပါ့။ ေနာက္ ကြန္ျပဴတာဆိုတာ သံုးႏိုင္လာတယ္။ ဒါလည္း (ေမာ္နီတာ) အျဖဴအမဲေခတ္၊ (ေဒါ့စ္) ဆိုတဲ့ ဘာသာရပ္ကေန စၿပီး ေလ့လာရတယ္။ ၂၈၆-၃၈၆ ဆိုတဲ့ ေခတ္ မွာပါ။ ေနာက္လူေတြဆို သိခ်င္မွသိေတာ့မယ္။ သိဖို႔လည္း မလိုၾကေတာ့လို႔ ေျပာတာပါ။ ခူးၿပီး-ခပ္ၿပီး (၀င္းဒိုး) အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ေပၚလာၿပီကိုး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို လူစားေတြအဖို႔ သင္တန္းဆိုတာမ်ဳိး ဘယ္တက္ႏိုင္မလဲ။ ျမင္ ဆရာ၊ ၾကားဆရာ တင္ရတာမ်ဳိးမို႔ အခ်င္းခ်င္းဟာ ငယ္ၾကေပမယ့္ ဆရာေတြပါ။
သံုးလတခါျဖစ္ျဖစ္ တႏွစ္ကုန္ခ်ိန္မ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ (ရီပို႔တ္) တင္ခ်ိန္ေရာက္ရင္ ကြန္ျပဴတာထဲက ျပန္ရွာၿပီး၊ အၿမီးနဲ႔ ေခါင္းတပ္၊ ဘာသာျပန္စရာ ျပန္၊ အရွည္ေခါက္ေရးစရာကို ေရးတာနဲ႔ (ပတ္ကား) (ရီပို႔တ္) ျဖစ္ေရာ။ ဒါက (နာေရးတစ္-ရီပို႔တ္)။ ေငြစာရင္းဆိုတာ ရွိေသး။ ကြန္ျပဴတာေပၚတာ အေတာက္ကို လြယ္တာပဲ။ (အိတ္ဇဲလ္)၊ (ကြတ္ကင္းမ္) ဆိုတာကို အလုပ္ျဖစ္႐ံုေလာက္ သင္ယူရေသးတယ္။
အခုေရးခ်င္တာက နည္းပညာအေၾကာင္း မဟုတ္ပါ။ မွတ္တမ္းေတြကို မၾကာမၾကာ ျပန္လွန္ရလို႕၊ စိတ္၀င္စား စရာေတြ ေတြ႕ရၿပီး၊ သင္ခန္းစာရတာကို ေရးခ်င္လို႕ပါ။ ျပန္လွန္တဲ့အခါ အေျပာင္းအလဲေတြကို မွတ္သားရပါ တယ္။ အေျခအေနေတြသာမက လူအင္အားဆိုတာလည္း ေျပာင္းလဲေနတတ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဟိုအရင္ကလူေတြ အခုလႈပ္ရွားမႈထဲမွာ မပါေတာ့တာေတြ၊ တခ်ဳိ႕ဆို လူ႕ျပည္မွာေတာင္ မရွိၾကေတာ့တာေတြ၊ စသျဖင့္ ျပန္အမွတ္ရေစပါတယ္။ အသစ္အသစ္ေတြ ၀င္လာတာလည္းရွိေနတယ္။ အိႏၵိယမွာဆိုရင္ ေက်ာင္း သားေတြေနာက္ အေစာဆံုးေရာက္ေနသူဆိုေတာ့ အႏွစ္ ၂၀ စာသမိုင္းက ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္မွာ ျဖတ္သန္း သြားခဲ့ပါၿပီ။
Burmese groups in India ဆိုၿပီး နာမည္ေပးထဲ့ (ဖိုင္)ကို မၾကာမၾကာ (အပ္-ဒိတ္) လုပ္ရတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ မၾကာမၾကာ ေျပာင္းေနလို႕ပါ။ တခ်ဳိ႕ဆို ေနာက္တခါျပန္စစ္ေတာ့ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕က် ရွိေသး တယ္ ေျပာရမလား၊ မရွိေတာ့ဘူးစာရင္းထဲထည့္ရမလား ေ၀ခြဲရခက္တာလဲရွိေသးတယ္။ (လက္တာဟက္) ဆိုတာ လုပ္ဖို႔လြယ္လြန္းလို႔ (လက္တာဟက္) အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးလည္း ရွိတာပဲ။ အလုပ္လုပ္တာ သူမ်ားမသိရ ဘူး။ တခ်ဳိ႕အဖြဲ႕ေတြက လူစည္စည္ရွိရင္ (စတိတ္မင့္) တက္ဖတ္ၿပီး ေၾကာ္ျငာရတယ္၊ ရွိမွန္းသိေအာင္ေပါ့။ လူ ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ့ အစုအစည္းတို႔ သဘာ၀အရ မတူ-မတည့္တာေတြ၊ မႀကိဳက္ျဖဳတ္-ႀကိဳက္တင္ေတြဆိုတာ ဓမၼတာပါ။ ၀ါရင့္-သဘာရင့္ ေျမေအာက္ပါတီႀကီးတခု ျဖတ္သန္းခဲ့ရဖူးတဲ့ ေသြးစြန္းတဲ့ “ျဖဳတ္-ထုတ္-သတ္” ဆိုတာမ်ဳိး အထိက်င့္သံုးဖို႔ ႀကိဳးစားတာမ်ိဳးလည္း အနည္းအက်ဥ္း ရွိခဲ့ေသးတယ္။ သင္ခန္းစာဆိုတာ ယူမကုန္ ပါလား။
ႏွစ္ကာလရဲ႕ စမ္းသပ္မႈကို ခံႏိုင္ရည္ရွိရွိနဲ႔ ဓမၼတာေတြကို ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြလည္း မနည္းလွပါ။ ခ်ီးက်ဴးရမွာပါ။ ငယ္က်င့္ေတြဆိုတာ အ႐ြယ္အရ ေပ်ာက္ကုန္ၾကစျမဲေပမယ့္ မေပ်ာက္ေသးတာေတြလည္း ရွိ ဆဲေနပါ။ လူတဦးခ်င္း အရည္အေသြးေတြကို ဆန္းစစ္ရင္ တခ်ဳိ႕က တႏွစ္ထက္တႏွစ္ဆိုသလို ရင့္က်က္-တိုး တက္လာၾကတာ အားရစရာေကာင္းလွတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ တခါလာ ရွစ္ေလးလံုးႏွစ္ေတြက အျမင္-အေျပာ -အလုပ္က မတက္ေသးပါ။
ကုိယ္စားလွယ္ဆိုသူေတြ အေၾကာင္းကိုလည္း အျမဲ (အပ္ဒိတ္) လုပ္ေနရတယ္။ တႏွစ္ႏွစ္ခါ (အိုင္ပီယူ)မွာ အစစ္ခံရလို႔ပါ။ ဟိုအဖြဲ႕အစည္း၊ ဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြက လိုတဲ့အခါမ်ဳိးလည္း ပို႔ေပး-ျပင္ေပးရတတ္ေသးလို႕ပါ။ အခုစာေရးခ်ိန္မွာ အျပင္ေရာက္ေနတာ ၃၃ ဦး၊ အျပင္ေရာက္ၿပီးမွ ကြယ္လြန္ရတာ သံုးဦး၊ ႏွစ္ဦးက လုပ္ၾကံခံရ သူေတြ။ အထဲမွာ-ေထာင္ထဲမွာ လုပ္ၾကံခံရသူကလည္း သံုးဦး။ အညံ့ခံသြားသူက ေပါင္း ရွစ္ဦး။ ေထာင္ထဲမွာ ေနရသူစာရင္းကလည္း ေျပာင္းတတ္ေပမယ့္ ႏွစ္ရွည္သမားေတြကေတာ့ သူ႔ေေကာ္လံမွာသူ ရွိေနၾကရတယ္။
ဒီစာရင္းကိုၾကည့္ၿပီး အၾကမ္းဖ်င္းေျပာၾကရင္ အသက္ဆံုးတဲ့အထိ ၾကံ႕ၾကံ႕ခံသူေတြကို ထိပ္ဆံုးစာရင္းမွာထား ၿပီး ဘယ္သူမဆိုက ဂုဏ္ျပဳၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပင္ထြက္လာၿပီးမွာ အထဲျပန္၀င္သူ ေတြကိုလည္း အတိုင္းအတာတခုအထိ ေလးစားပါေသးတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ထြက္လာၿပီး၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းတယ္လို႔ ယူဆကာ လမ္းတခုကို ေ႐ြးသြားၾကသူေတြပါ။ အဲဒီထဲက တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ျပန္စိတ္လည္လို႔ ျပန္အ သက္၀င္လာတယ္လို႔လည္း ၾကားေနရေသးတယ္။ သူတို႔အျပင္မွာရွိတုန္းက ဘ၀ၾကမ္းၾကမ္းကို သူမ်ားနည္း တူ ျဖတ္သန္းရင္း အၾကံေတြ၊ ဥာဏ္ေတြ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈေတြ ေပးခဲ့တာပါ။ ေျမာင္းထဲေရာက္သြားၿပီလို႔ ဆိုတာကို ျငင္းတာမဟုတ္ပါ။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သူ႔အထြာနဲ႔သူ လုပ္ခဲ့တာဟာ သူ႔သမိုင္းပါပဲ။
သူတို႔ထက္စာရင္ ကေန႕အထိ အျပင္ကေန ရပ္ခံေနသူေတြအားလံုးကို ပိုၿပီးေလးစားဖို႔ထိုက္တယ္လို႔ ကြ်န္ ေတာ္ေရးပါမယ္။ သေဘာမတူသူ နည္းနည္းက ဆဲေရးခ်င္မွာ သိပါတယ္။ ဒါလည္း မွတ္တမ္းပါ။ ေလာကဓံဆို သည့္ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာ၊ ခ်ီးမြမ္း-ကဲ့ရဲ႕၊ လာဘ္ရ-မရ၊ အေျခြအရံနည္း-မ်ား ရွစ္ပါးကို ဘယ္သူလြတ္ကင္းပါသ နည္း။ ေလာကဓံတရားကို ေတြ႕ၾကံဳလာပါလွ်င္ အဘယ္သူတို႔သည္ တုန္လႈပ္ျခင္း၊ ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း၊ ရမၼက္ရွိျခင္း၊ ေဘးရွိျခင္း ကင္းၾကပါသနည္း။
မိမိတို႔နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းကိုယ္စား ခုခံကာကြယ္ဖို႔၊ သေဘာထား တင္ျပေဆြးေႏြးဖို႔ အလုပ္မ်ိဳးမွာ လည္း လုပ္ၾကရတာ ဒီလူေတြပါ။ ျပည္ေထာင္စုတခုလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အေရးကိစၥမ်ိဳး၊ တနည္းအားျဖင့္ တုိင္း ရင္းသားမ်ားအားလံုးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အေရးမ်ိဳးေတြမွာ လက္မွတ္ေရးထိုးစရာမ်ဳိးကို သူတို႔က လူထုကုိယ္စားျပဳတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးလည္း လုပ္ရပါတယ္။ ေပၚလစီကိုသိေနၿပီး မလြတ္ရေအာင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေ၀ဖန္လြယ္သူ-က်ယ္ သူမ်ားက ေအာ္ေနေန၊ ထိန္းတည့္ေနဖို႔တာ၀န္ကုိ သိၾက-လိုက္ၾကရသူေတြပါ။ အနိမ့္ဆံုးတခုေျပာရရင္ အခ်င္း ခ်င္းမတူဦးေတာ့ “တံခါးဖြင့္ရင္ ရင္ပိတ္၊ တံခါးပိတ္ရင္ ရင္ဖြင့္” ဆိုသလို ႀကိတ္ေခ်-ႀကိတ္ေျဖရသူေတြ ျဖစ္ၾက ပါတယ္။
အားလံုးသိၾကတဲ့ ေဒၚစုဆီက ေနာက္ဆံုးရ သတင္းစကားကို ဘာသာျပန္ရင္ ဒီမိုကေရစီေသြးစည္းညီၫြတ္ ေရးဆိုတာပါ။ ဒါကို လမ္းၫႊန္ခ်က္လို႔ မွတ္သူအေပါင္းက ေတြးတာ-ေရးတာ၊ ေျပာတာ-လုပ္တာေတြသည္ အ ခ်င္းခ်င္း စည္းေႏွာင္ဖို႔ လိုတာကို စည္းေႏွာင္ၾကဖို႔၊ မညီေသးတာေတြ ညီေအာင္ႀကိဳးပမ္းဖို႔ လာမယ့္ ႏွစ္သစ္ ဒိုင္ယာရီမွာ စၾက-ျပၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း …။
တင့္ေဆြ
Monday, December 22, 2008
ယံုၾကည္ပါေၾကာင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
ေဒါက္တာ တင့္ေဆြခင္ဗ်ား
ေဒါက္တာ့ေဆာင္းပါး ေကာင္းပါးသည္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ား ေဆြးေႏြးခ်င္ပါသည္။
(၁) ရွစ္ေလးလံုးႏွစ္က အျမင္-အေျပာ-အလုပ္ ကမတက္တာ ...ဆိုတာမွာ မရွင္းပါ။ ဘာေတြ အပ္ဒိတ္မျဖစ္ေတာ့သနည္း။ ဘာေတြ တက္လာဖို႔လိုသနည္း ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါသည္။
(၂)သူတို႔ထက္စာရင္ ကေန႔အထိ အျပင္ကရပ္ခံေန သူအားလံုးကို ေလးစားထိုက္တယ္ ဆိုရာမွာ အေကာင္းကို အပဲ့နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္မလား၊ အေကာင္းကို သူ႔ထက္ေကာင္းတာထက္ ႏႈိင္းယွဥ္မလား ကိုသိခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေလးစားမႈတန္ဖိုး ေခါင္းစဥ္ျဖစ္ေနလို႔ပါ။
(၃)ဒါကေတာ့ အခ်ဳပ္ပါ။ ညီညြတ္ေရး အေရးႀကီးပါသည္။ ဒါေပသိ ဦးေအာင္ႀကီး လိုလူမ်ဳိးနဲ႔ ညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္လို႔ ရႏိုင္ပါသလား။ သူလိုလူမ်ုိးနဲ႔ ညိညြတ္ေရး တည္ေဆာက္သင့္ပါသလား။ သူလို လူမ်ဳိးက ယံုၾကည္တဲ့ ဒီမိုကေရစီကိုေရာ ေဒါက္တာလက္ခံႏိုင္ပါသလား။ ညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တာ ရွစ္ေလးလံုး မတိုင္ခင္ ပေ၀သဏီထဲကလို႔ ေလ့လာသိရွိရပါတယ္။ ၈၈၈၈ တုန္းကလည္းႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ခုလည္းႀကိဳးစားေနဆဲ ...ေနာင္ကိုလည္းႀကိဳးစားေနရဦးမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ လို႔ဆိုရင္ တိုက္ပြဲနဲ႔ တည္ေဆာက္ရပါလိမ့္မယ္။ တိုက္ပြဲကေန ေခါင္းေဆာင္အစစ္အမွန္ေတြကို ေမြးဖြားေပးေနတယ္ မဟုတ္ပါလား။ တိုက္ပြဲဆိုတာမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို မေစ့စပ္လက္မခံတဲ့ ဒီမိုကေရစီ စစ္စစ္ဘက္က တိုက္ပြဲစစ္စစ္ေတြကို ေျပာတာပါ။ ေလးစားလ်က္ပါ ေဒါက္တာ .... တြတ္တြတ္။
(ကို)တြတ္တြတ္ ခင္ဗ်ား။
ေမးခြန္းၾကည့္တာနဲ႕ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ဖတ္တာ သိသာပါတယ္။
ေကာက္ကုိင္လိုက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြက ေလးနက္တယ္၊ က်ယ္တယ္ဆိုတာေတြလဲ ျဖစ္ေနတယ္ထင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အရွိနဲ႕ မွီပါ့မလားေတာ့ မသိဘူး။
ရွစ္ေလးလံုးႏွစ္ဆိုတာ ေခတ္လို႕ေျပာခ်င္တာမဟုတ္သလို၊ ရွစ္ေလးလံုးရဲ႕ၾကီးျမတ္မႈကို ညႊန္းတာလဲ မဟုတ္ပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀ လို႕ေျပာခ်င္တာမ်ိဳးပါ။ ဘာလို႕မေျပာလဲ ဆိုျပန္ရင္ ဒီလိုရွိပါတယ္။ အဲဒီကာလေတြမွာရွိခဲ့တဲ့ လူထု-ေက်ာင္းသား အားလံုးရဲ႕ျဖစ္ခ်င္တာေတြ၊ ျဖစ္ဘို႕ၾကိဳးပမ္းမႈေတြ၊ အဲလိုဆႏၵနဲ႕လံု႕လေတြကို ေစ့ေဆာ္ေပးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားနဲ႕ ေရခံေျမခံေတြဟာ ၾကာလာတာနဲ႕အမွ် မတူၾကေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ ဥပမာေလးေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ အခန္႕ေလးတခုရွိလို႕စကားေျပာၾကရင္ အဲဒီတံုးက အရွိအေနအထားေတြကို စကားထဲထည့္ေျပာတယ္။ လုပ္ေနၾကတာလဲ အဲလိုဘဲေပါ့။ အႏွစ္ ၂၀ ေနာက္ အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြ မနည္းေတာ့ပါ။ ကေန႕အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကေန႕အရွိနဲ႕ ေတြး-ေျပာ-လုပ္ဘို႕ဆိုတာကို တည့္တည့္ေလး ေသးေသးေလးဆိုခ်င္လိုက္တာပါခင္ဗ်ား။
အမတ္ေတြကိစၥ၊ ကြ်န္ေတာ္စိတ္ထဲအရွိအတိုင္း ေရးတာပါ။ ဘယ္အရာမဆို ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာဘို႕လိုတယ္ ဆိုတာလည္း လက္ခံပါတယ္။ ဘယ္သူကႏိႈင္းမွာလဲ၊ ဘာနဲ႕ႏိႈင္းမွာလည္း။ အခြင့္ဆိုတာေတာ့လူတိုင္းမွာ ရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္လက္ကိုင္ မူေလးတခုရွိတာကို ေျပာပါရေစ။ တခါတံုးက ေဆးကုသြားရင္း၊ ဆရာေတာ္တပါးက ေမးခြန္းေမးပါတယ္။ “တကာၾကီး စစ္ကိုင္းတတားဟာ အသြားလမ္းလား၊ အျပန္လမ္းလား” တဲ့။ ရိုးရိုးသားသားေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စစ္ကိုင္းကေန စဥ္းစားလိုက္၊ မႏၲေလးကေန စဥ္းစားလိုက္ေပါ့။ ဘုန္းၾကီးကလည္း အေျဖထုတ္မေပးခဲ့ပါ။
ဒီလိုေရးေနတာ အျမင္သေဘာဆန္မွာေပါ့။ လက္ေတြ႕နည္းနည္းသြားရေအာင္ဗ်ာ။ ရွာရွည္-စာရွည္မွာလည္း စိုးရေသးတယ္။ သူမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႕ေရးတဲ့စာမွာ ကြ်န္ေတာ္ေရးထားပံုက အျမင္သေဘာထက္ တိမ္ခ်င္ တိမ္မယ္။ လက္ေတြ႕အက်ိဳး ေမွ်ာ္ကိုးလို႕ပါ။
ညီညြတ္ေရးဆိုတာၾကီးက ကြ်န္ေတာ့္အဖို႕ ၾကီးက်ယ္လြန္းတယ္။ တေန႕က ဆရာဦး၀င္းတင္ကေန လူငယ္ေတြနဲ႕ေတြ႕တာကို ေရဒီယိုမွာေျပာလိုက္သလိုမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္လို႕ ေျပာရမွာေတာင္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အစြမ္းနဲ႕ခြန္အားရွိတာ မဟုတ္ပါ။ ေစတနာကေတာ့ ရွိလိုက္တာ ၾကီးလည္းၾကီး၊ က်ယ္လည္းက်ယ္တယ္ဗ်။ ကုိယ့္လုပ္ေဖၚကုိင္ဖက္ေတြဘက္ကမွ ကိုယ္မလိုက္ရင္၊ ဘယ္သူေတြက ကိုယ့္လူေတြကို လူထင္မွာလည္း။
ကြ်န္ေတာ္လုပ္ေနႏိုင္တာကလည္း အဲလိုဗ်။ ကိုယ့္အရပ္မွာ တာ၀န္နဲ႕ျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ၈၈ နဲ႕ ၉၀ ၾကံဳတယ္။ ၾကံဳေတာ့ လုပ္ႏိုင္တာ လုပ္တာေပါ့။ ကိုယ့္အရပ္ကလူေတြ အကိ်ဳးမို႕ပါ။ အခုလို အျပင္ေနရျပန္ေတာ့ ကိုယ့္အနားကလူေတြအက်ိဳးအတြက္ အခ်ိန္ဖဲ့ယူျပီး၊ တတ္တဲ့ပညာေလး အသံုးျပဳပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အလုပ္မ်ိဳးေတြမွာလည္း အနီးအနာကလူေတြကို လုပ္ေပးႏိုင္တာ လုပ္ေပးပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ကိုယ့္အနားကလူေတြအက်ိဳးမွ မေဆာင္ႏိုင္ဘဲ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအက်ိိဳးတို႕၊ ဘာတို႕ေပါ့ဗ်ာ၊ ေျပာေနတာ ဘယ္သူ ယံုမလဲ။ အေျပာေကာင္းတာကို ယံုတဲ့လူေတြလည္း နည္းေတာ့မနည္းဘူး။ ကိုယ့္လိပ္ျပာကေတာ့ ယံုမယ္မထင္ဘူး မဟုတ္လား။
ခ်ဳပ္လိုက္ပါ့မယ္။ ကိုယ့္အနားကလူ၊ ကုိယ့္လုပ္ေဖၚကုိင္ဖက္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ အက်ိဳးျပဳႏိုင္ရင္ျပဳ၊ မျပဳႏိုင္ေတာင္ အက်ိဳးမယုတ္ေစသင့္ပါ။ ကိုယ့္အနားကလူေတြကို၊ ကုိယ့္လုပ္ေဖၚကုိင္ဖက္ေတြကို စစ္ကိုင္းဖက္ကလူက တမ်ိဳးျမင္တာ ျမင္ေပါ့၊ မႏၲေလးဘက္ကလူက တမ်ိဳးထင္လည္း ထင္ေပါ့။ စစ္ကုိင္းတံတားဟာ စစ္ကုိင္းတံတားဘဲ မဟုတ္ပါလား။
ေဒါက္တာ ဆရာတင့္ေဆြခင္ဗ်ား
ခုလို ရွင္းျပတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ တန္းတူျပန္ေဆြးေႏြးေပးတဲ့အတြက္လည္း ဆရာ့ ရင္ခြင္က်ယ္မႈကို ေလးစားရပါတယ္။ အဓြန္႔တက္တယ္၊ လွ်ာရွည္တယ္လို႔ မထင္ေစခ်င္ပါဘူး ထပ္ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ေပထက္အကၡရာတင္တဲ့ စကား(စာလံုး)ဟာ သူ႕ကိုယ္စားျပဳမႈက က်ယ္ျပန္႔ၿပီး အေရးလည္းႀကီးတယ္ထင္ပါတယ္။ ဆရာ့လုိ ေဒါက္တာတေယာက္ဆို(မင္းဒိတ္ရထားတဲ့) ပိုအေရးႀကီးမယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီကလူေတြရဲ႕ ေလထုမွာ ရွစ္ေလးလံုး အျမင္၊အေတြး၊ အလုပ္ကို လံုးခ်ေနတာေတြ႕ရလို႔ပါ။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ အတိုင္းအတာ အေနနဲ႔ ေျပာရင္အေတာ့ကို ေအာင္ျမင္ခဲ့တာ အေသအျခာပါ။ ႏိုင္ငံေရးအရ လူထုေပါက္ကြဲမႈရဲ႕ အရင္းခံအေၾကာင္းတရားေတြက ႏႈိင္းယွည္ခ်က္အရေျပာရင္ ဒီကေန႔ အေနအထားေတြက ပိုေတာင္ရင့္မွည့္ေနတာပါ။ ရွစ္ေလးလံုးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈကလည္း ဒီကေန႔(လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမနဲ႔ယွဥ္ရင္) ပိုညီညြတ္၊ ပိုအားေကာင္း၊ ပိုက်စ္လ်စ္ ေနမလားပဲ။ စိတ္ဓါတ္အရ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအရ၊ ပိုင္းျဖတ္မႈအရလည္း ပိုညီညြတ္၊ ပိုၿပီးဦးေဆာင္မႈေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ကိုယ့္လူသူ႔ဘက္ မင္းသားေခါင္းေဆာင္းထားတဲ့ ထရိုဂ်င္ ေခါင္းေဆာင္အတုေတြလည္းပါသေပါ့။ သမိုင္းကို ကိုယ္ေကြးခဲ့သလို လွည့္ေျပာင္းခ်င္တဲ့ သူေတြလည္းပါမွာပါ။ ထားပါဆရာ ဒါေပသိ အထက္က က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးခဲ့သလို ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံု အေတြး၊ အျမင္၊ အလုပ္ဟာ ဒီကေန႔ ျမင္သာ၊ ထင္သာ ကိစၥေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ အားေကာင္းေနပါတယ္။ ဒီေန႔ က်ေနာ္တို႔ တခုတ္တရေျပာေျပာေနရတဲ့ ၇-ဇူလိုင္စိတ္ဓါတ္၊ ရွစ္ေလးလံုးစိတ္ဓါတ္ကို မေမ့ၾကဖို႔ေျပာေနရတာကိုလည္း ဆရာခံစားနားလည္ၿပီးျဖစ္မွာပါ။ တာ၀န္ေက်တဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကလည္း တာ၀န္ေက်ေနပါတယ္။ သို႔ပါေသာ္လည္း ေဖၚျပပါ စိတ္ဓါတ္ေတြကို အခမ္းအနားေတြမွာ ျပန္ေႏြးေပးေနရတာကလည္း ပကတိပဲမလားဆရာေရ။ လူထုကေတာ့ တာ၀န္ေက်ၿပီးသားပါ။
ကိုယ့္အနား၊ ကိုယ့္အရပ္ကလူေတြ အက်ဳိးဆိုလို႔ ကိုယ့္နားကလူေတြရဲ႕ အႀကိဳက္ကုိ မ်က္ေတာင္တဆံုးၾကည့္ လိုက္မလား၊ မ်က္ေစ့တဆံုး ၾကည့္ လုိက္မလားကလည္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူတ္ို႔အဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့ရပ္တည္ခ်က္ပါဆရာ။
ေနာက္တခုက ဘုန္းႀကီးေျပာတဲ့ကိစၥက သူေျပာပံုက မိလိဏၵ ပညာထဲက မိလိဏၵမင္းႀကီးနဲ႔ ရွင္နာဂသိန္တို႔ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ လိုပါဆရာ။ ၾကက္ေပါက္စေလး လည္ပင္းကညွစ္ၿပီး အေသလား၊အရွင္လားေမးတာကို ရွင္နာဂသိန္က ေလွကားထစ္ေခၚသြားၿပီး ဆင္းသြား တ၀က္ေလာက္ေရာက္မွ မိလိဏၵမင္းႀကီးကို ဒကာႀကီး ငါတက္မလို႔လား၊ ဆင္းမလို႔လား ေမးပံုမ်ဳိးပါ။ က်ေနာ့အျမင္ကေတာ့ တံတားဆိုတာ ခရီးသည္ေတြကို လိုရာခရီးဆိုက္ေစဖို႔ပါ။ ဒီမိုကရစီပန္းတိုင္သြားမယ့္သူက ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ တံတားျဖတ္သြားဖို႔ပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ကေတာ့ ဂရိဒသန ပညာရွင္ ဆိုကေရးတီးနဲ႔ အိုင္အုႏၵတို႔ရဲ႕ ဒိုင္ယာေလာ့ကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဒိုင္ယာမေလာ့ခင္ ဆိုကေရးတီးက အခ်င္းအိုင္အုႏၵ စကားကို ကပ္မေဆြးေႏြးပဲ အက်ဳိးအေက်ာင္း ဆီေလ်ာ္မွန္ကန္ရင္ မျငင္းဘဲ သေဘာတူလက္ခံမယ္ဆိုရင္ ေဆြးေႏြးၾကမယ္တဲ့။ ဆိုေတာ့ အိုင္အုန္ႏၵကလည္းလက္ခံေဆြးေႏြးပါတယ္။ ဆရာဆိုကေရးတီးက သူမွန္တဲ့အေၾကာင္း အဆိပ္ခြက္ကို ေရြးသြားခဲ့သူပဲ။ က်ေနာ္ မွားပါတယ္ဆိုၿပီး လြတ္လမ္းကိုရွာမသြားခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔လိုေနတာ ဆိုကေရးတီးသတၱိနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိးေတြ မဟုတ္ပါလားဆရာေရ ...။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေခါင္းမာတယ္တို႔၊ ေဒၚစုမပါလဲ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ေစ့စပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြ၊ ကိုယ့္လူေတြနဲ႔ ညီညြတ္ေရးကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္သြားရပါ့မလဲ ဆရာရယ္... ေလးစားလ်က္ ... တြတ္တြတ္။
(ကို)တြတ္တြတ္
အခု ေမြးလူနာရွိေနတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္မယ္ထင္တယ္ဗ်ိဳ႕။ ေနာက္ရက္ေပါ့ဗ်ား
တဆ
Post a Comment