ျမားႀကီး
စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္လိုၾကပါသလားခင္ဗ်ာ … ။ ျမားႀကီးမွာ စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္နည္း နိိႆရည္းတခု ရွိပါတယ္။ အသံုးတည့္မတည့္ေတာ့ ျမားႀကီးမသိပါဘူး။ စိတ္၀င္စားရင္ ေလ့လာႏိုင္ေအာင္ ဆရာစားပါမခ်န္ ျမားႀကီး တင္ျပေပးပါမယ္။ ျမားႀကီး ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာစာနယ္ဇင္းဗြက္အိုင္ထဲက ရလာတဲ့ နိႆရည္း တခုပါ။ အရင္ဖတ္ၾကည့္ၿပီးမွ အသံုးတည့္မတည့္ ခ်ိန္ဆေစလိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီနည္းအတိုင္း က်င့္ သံုးလို႔ကေတာ့ စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီနည္းနဲ႔ စာေရးဆရာ ျဖစ္လိုတယ္ဆိုရင္ ျပည့္ စံုရမယ့္ အရည္အခ်င္းေတြကေတာ့ …
(၁) မွင္အုပ္ေဘာပင္ (correction pen) တေခ်ာင္း ရွိရပါမယ္။
(၂) ဂ်ာနယ္တိုက္တတိုက္မွာ အယ္ဒီတာ လုပ္ရပါမယ္။
(၃) ေၾကာ္ျငာကို လိမ္ၿပီးေတာင္းတတ္ရပါမယ္ (ဥပမာ - ဂ်ာနယ္ေစာင္ေရ ငါးရာပဲ ထုတ္ေ၀တာကို ငါးေသာင္း ထုတ္ေ၀ပါတယ္လို႔ လုပ္ငန္းရွင္ကို အတည္ေပါက္ လိမ္ေျပာၿပီး ေၾကာ္ျငာရေအာင္ ေတာင္းတတ္ရပါမယ္။ အဲ ဒါမွ ထုတ္ေ၀သူက အယ္ဒီတာအျဖစ္ အျမဲခန္႔ထားမွာပါ။)
အဲဒီအခ်က္ (၃) ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုရင္ စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္လို႔ရပါၿပီ။ ‘ဟာ … စာေရးဆရာဆိုတာ ပါရမီပါမွျဖစ္ တာ၊ လြယ္လွခ်ည္လား၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး’လို႔ အထင္မေစာေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီနည္းနဲ႔ ျမန္မာစာေပေလာကထဲမွာ စာေရးဆရာ လုပ္ေနခဲ့တဲ့သူတဦး အမွန္တကယ္ကုိ ရွိခဲ့တာပါ။ အဲဒီသူကေတာ့ ... ‘ - - - ’ ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အယ္ ဒီတာခ်ဳပ္ ‘ - - ’ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ဒီကေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ နအဖျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ဆန္း အထူးအားထားေနတဲ့ မီဒီယာသမားတဦး ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရတယ္ခင္ဗ် (ေဘာလံုးမွာဆုိ ရင္ေတာ့ နအဖမီဒီယာအသင္းရဲ႕ တိုက္စစ္မွဴးတဦးေပါ့ေနာ္)။ ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္း ဖြဲ႔စည္းေပးတဲ့ ျပည္ပမီဒီယာ ေတြရဲ႕ ထိုးႏွက္မႈကို ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ ေရးသားမယ့္ (မီဒီယာကို မီဒီယာနဲ႔ တိုက္မယ့္) ဦးေဆာင္အဖြဲ႔ထဲမွာ ျမတ္ခိုင္ (မဟာ၊ ေကာင္းသတင္းဂ်ာနယ္)၊ ေဒါက္တာတင္ထြန္းဦး (ျပည္ျမန္မာဂ်ာနယ္)၊ ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ ေအာင္ (ဖတ္စ္အလဲဗင္း၊ ပရီးမီးယားအလဲဗင္း၊ ၀ီးကလီးအလဲဗင္း၊ ဘိုင္အလဲဗင္းဂ်ာနယ္)၊ ေမာင္ယဥ္ေက်ာ္ (မႈခင္းဂ်ာနယ္)၊ ကိုကို (စက္မႈတကၠသိုလ္) (ဖလား၀ါးနယူးစ္ဂ်ာနယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္)၊ ဇန္ဇန္ (နံနက္ ခင္းဂ်ာနယ္) ဆုိတဲ့ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ေတြနဲ႔အတူ ပေလယာတဦးအေနနဲ႔ ပါ၀င္သူတဦးလို႔လည္း သိရပါတယ္။ ‘မန္းေပါက္ေပါက္’ နာမည္နဲ႔ ျပည္ပမီဒီယာေတြကို တုန္႔ျပန္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသားေနသူတဦးလည္း ျဖစ္ပါသတဲ့။
အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ဟာ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့နည္းနဲ႔ စာေရးဆရာလုပ္ခဲ့လို႔ ျမန္မာစာနယ္ဇင္းေလာကမွာ အရမ္းကို ဟုိးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ သူထြင္ခဲ့တဲ့နည္းမို႔ သူ႔ကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ အႏွီဆရာသ မားရဲ႕ နာမည္ႏွစ္လံုးကို ေရွ႕ကထည့္သြင္းၿပီး ‘ - - နိႆရည္း’ လို႔လည္း ေခၚစမွတ္ျပဳပါတယ္။ ပိုၿပီးစိတ္၀င္ စားသြားေအာင္ ‘ စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္နည္း - - နိႆရည္း ’ ကို ျမားႀကီး အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းျပေပးပါမယ္။
တေန႔သ၌ေပါ့ခင္ဗ်ာ … ။
စာေရးဆရာ ဦးတင္ဦး(က်ဴရွင္)က ပိေတာက္ေျမမဂၢဇင္းက စာမူခနဲ႔ ေမတၱာလက္ေဆာင္စာအုပ္ ထုတ္လာၿပီး အိမ္ေရာက္ေတာ့ မဂၢဇင္းကို စိမ္ေျပနေျပ ထိုင္ဖတ္သတဲ့။ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရဲ႕ စာမူကို ဖတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္မွာ ေဒါက္တာမင္းသန္း ေရးခဲ့တဲ့ စာမူနဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူေနတာကိုေတြ႔ေတာ့ (ဆရာဦးတင္ ဦးက ျမန္မာတိုင္းမ္ဂ်ာနယ္က ဘာသာျပန္အယ္ဒီတာတဦး ျဖစ္ပါတယ္) မသကၤာတာနဲ႔ အိမ္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာ တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္ကို ျပန္ရွာၿပီး တိုက္ဖတ္ၾကည့္သတဲ့။ အဲဒီမွာ ကေလာင္နာမည္ပဲ ကြဲၿပီး ‘၏ သည္’ မေ႐ြး တူေနတာကို ေတြ႔ရသတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ ေနာက္တေန႔မွာ ပိေတာက္ေျမမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ကို သြားျပေတာ့ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လည္း အ့ံအားတသင့္ ျဖစ္သြားသတဲ့။ မူရင္းစာမူကို ျပန္ရွာၿပီး စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါ ‘ေဒါက္ တာမင္းသန္း’ ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကို မွင္အုပ္ေဘာပင္ (correction pen) နဲ႔ အျဖဴအုပ္ၿပီး အေပၚက ‘- -’ ဆိုၿပီး အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရဲ႕ နာမည္ႏွစ္လံုး ထပ္ေရးထားတာကို ေတြ႔ရသတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ အရင့္အရင္လေတြက မူရင္းစာမူေတြကိုပါ ျပန္ရွာၿပီး စစ္ေဆးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ‘ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ’ နဲ႔ ‘သားသုခ’ ရဲ႕ စာမူေတြမွာ ကေလာင္နာမည္ေတြကို correction pen နဲ႔ အျဖဴအုပ္ၿပီး အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္နာမည္ ထပ္ေရးထားတဲ့စာမူ စုစုေပါင္း (၈) မူေတာင္ ေတြ႔ရပါသတဲ့ခင္ဗ်ာ (အာ ေရး ဘား ဘား လို႔သာ ျမားႀကီး တ လိုက္မိပါရဲ႕)။
အဲဒီလို စစ္ေဆးေတြ႔ရွိၿပီးတဲ့ေနာက္ မူရင္းစာမူေတြကို ပိေတာက္ေျမမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က ေဒါက္တာ မင္းသန္း၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳနဲ႔ သားသုခတို႔ကို ေခၚျပတဲ့အခါမွာ အဲဒီစာမူေတြဟာ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ရဲ႕ ဂ်ာနယ္တိုက္ကို သူတို႔ပို႔ထားတဲ့ စာမူေတြ ျဖစ္ေနပါသတဲ့။ ဇာတ္ရည္လည္းလည္ေရာ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တေယာက္ သူ႔ဂ်ာနယ္ကို ပို႔ထားတဲ့ စာမူေတြကို သူ႔နာမည္တပ္ၿပီး အလြဲသံုးစားလုပ္တာ ဘူးေပၚသလို ေပၚခဲ့ပါေလေရာတဲ့။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကလည္း အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အမ်ဳိးသားစာေပဆု ပူပူေႏြးေႏြး ရၿပီးကာစမွာ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီအမ်ဳိးသားစာေပဆုရတဲ့ စာမူကိုေရာ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုယ္တိုင္ေရးတာမွ ဟုတ္ရဲ႕လား မသိဘူးေနာ္။ အဲဒီစာေပအလြဲသံုးစားမႈႀကီးအတြက္ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္တေယာက္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာ နယ္ေတြထဲမွာ ေတာင္းပန္စာေတြ ပလူပ်ံေအာင္ ထည့္လိုက္ရတာ ဟုိးေလးတေက်ာ္ကို ျဖစ္သြားပါေရာတဲ့ (နာ မည္ႀကီးပံုက အဲသလို)။ ျမန္မာျပည္မွာ မေျပာနဲ႔၊ ကမၻာမွာေတာင္ တခါမွမျဖစ္ဖူးတဲ့ စာေပအလြဲသံုးစားမႈ ႀကီး ျဖစ္ပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ကေတာ့ မ်က္ႏွာေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ပဲ သူလုပ္ေနတဲ့ဂ်ာနယ္မွာ ဒီကေန႔ အထိ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆက္လုပ္ေနေလရဲ႕။
အဲဒါေၾကာင့္ ‘ - - နိႆရည္း’ နဲ႔ စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္ဖို႔ ျပည့္စံုရမယ့္ အခ်က္ေတြထဲမွာ ျမားႀကီးကေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အရည္အခ်င္းတခ်က္ ထပ္ျဖည့္လိုက္ခ်င္ပါရဲ႕။ အဲဒါကေတာ့ ‘နံပါတ္ (၄) - မ်က္ႏွာေျပာင္ရဲသူ ျဖစ္ရပါမယ္’ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းကလည္း သူ႔ရဲ႕ဖြတ္ေဘာ (အဲေလ …) ဖြတ္မီဒီယာအသင္းမွာ အႏွီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္လို မ်က္ႏွာေျပာင္ရဲတဲ့ သူေတြကို ေ႐ြးၿပီး ေခၚခဲ့ဟန္တူပါရဲ႕။ ေၾသာ္ … နအဖကိုယ္တိုင္ကလည္း ကမၻာမွာ ေသာက္ခြက္အေျပာင္ဆံုး အစိုးရဆိုၿပီး နာမည္ဆိုးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားေန တာကိုး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ဖြတ္မီဒီယာအသင္းကိုၾကည့္ၿပီး လိုက္လည္းလိုက္ဖက္ပါရဲ႕ ဒီမင္း … ဒီစိုး … ဒီသူခိုးေတြနဲ႔လို႔ ျမားႀကီးမွတ္ခ်က္ခ်မိတာ မလြန္ဘူးထင္ပါရဲ႕ေနာ္။
ျမားႀကီး
Monday, September 8, 2008
စာေရးဆရာ အျမန္ျဖစ္နည္း နိႆရည္း (ဟာသ)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment