Saturday, June 14, 2008

တြယ္ရာမဲ့ ဘ၀မ်ား (၁၀)

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ာ …

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ တရားမ၀င္ ေနထိုင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားေပါင္းဟာ ႏွစ္သန္းနီးပါးေလာက္ ရွိပါတယ္။ အဲသလို တႏိုင္ငံတည္းမွာ လာေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကတာခ်င္း အတူတူ သူတို႔ေတြရရွိၾကတဲ့ လုပ္ခႏႈန္းထားေတြကေတာ့ တေနရာနဲ႔ တေနရာ မတူညီၾကဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း လာအိုနယ္စပ္လို အစြန္းအဖ်ား ေဒသေတြမွာ လုပ္ၾကရတဲ့ အလုပ္သမားေတြက လစာႏႈန္းထား နည္းပါးၾကၿပီး ဘန္ေကာက္လို အစိုးရ႐ံုးစိုက္ရာ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြနဲ႔နီးတဲ့ ေနရာေတြမွာ လုပ္ကိုင္ၾကရတဲ့ အလုပ္သမားေတြကေတာ့ လစာႏႈန္းထား ေကာင္းမြန္ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ မဲေဆာက္အပါအ၀င္ တပ္ခ႐ိုင္အတြင္းက ၿမိဳ႕ေတြမွာ ထိုင္းအစိုးရက သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့ တရား၀င္ႏႈန္းထားက ပံုမွန္အလုပ္ခ်ိန္ အတြင္းမွာဆိုရင္ တရက္ကို ၁၄၇ဘတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိအေနအထားမွာ လူသစ္ ဘတ္ ၅၀၊ လူေဟာင္း ဘတ္ ၇၀ ေလာက္သာ ရရွိၾကၿပီး တရား၀င္သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ပိုဆင္းခ တနာရီ ၂၈ဘတ္ ကိုလည္း အျပည့္အ၀ မရရွိၾကဘဲ အဆမတန္ ႏွိမ္ၿပီးေပးတာကို ခံေနၾကရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕စက္႐ံုေတြမွာဆိုရင္ အခ်ိန္ပို ဆင္းခကို မားမားေခါက္ဆြဲေျခာက္ တထုပ္သာ ေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီလို အစြန္းအဖ်ားေဒသေတြမွာ လုပ္ကိုင္ရတာ လုပ္ခလစာ နည္းပါးလြန္းတဲ့အတြက္ အလုပ္သမား အမ်ားစုဟာ လုပ္ခလစာ ပိုျမင့္ၿပီး အျပည့္အ၀နီးပါး ရရွိၾကတဲ့ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးဆီကို တက္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကဖို႔ အိပ္မက္မက္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ အိပ္မက္ကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရင္း အဆင္ေျပသြားၾကတဲ့သူေတြ ရွိသလို အဆင္မေျပဘဲ ဘ၀ပ်က္ ဒုကၡေရာက္ၿပီး အသက္အႏၱရာယ္နဲ႔ပါ တိုးကာ ဇီ၀ိန္ခ်ဳပ္ၾကရတဲ့ အလုပ္သမားေတြလည္း အမ်ားအျပားပဲ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲသလို ဘန္ေကာက္ တက္ၾကတဲ့အခါမွာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ကားလမ္းကေန တက္ၾကၿပီး ေငြေၾကး မတတ္ႏိုင္သူေတြကေတာ့ ေတာလမ္းကေန စြန္႔စြန္႔စားစား လမ္းေလွ်ာက္ တက္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကားလမ္းက တက္သူေတြ အေနနဲ႔ ခ်က္ပိြဳင့္ေတြ ေရာက္ခါနီးရင္ ခ်က္ပိြဳင့္ကို ေကြ႔၀ိုက္ကာ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္ ၾကရၿပီး ခ်က္ပိြဳင့္ေက်ာ္မွ ကားေပၚ ျပန္တက္ ဆက္သြားရတဲ့နည္းကို သံုးၾကပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္တက္တဲ့ လူေတြကေတာ့ လမ္းျပပြဲစားေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေတာလမ္းအတိုင္း နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ေလွ်ာက္ၿပီး တေတာင္တက္ တေတာင္ဆင္းနဲ႔ သြားၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အဲသလို အိပ္မက္ႀကီးသူေတြထဲက ဘန္ေကာက္ကို ေရာက္ဖို႔ သံုးႀကိမ္သံုးခါတိတိ ႀကိဳးစားခဲ့ၿပီး မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားတဦးရဲ႕ စြန္႔စားခန္းေတြကို က်ေနာ္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူက မဲေဆာက္မွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနရင္း ဘန္ေကာက္ကို ကားလမ္းကေန ႏွစ္ခါ၊ ေတာလမ္းကေန တခါ တက္ဖို႔ အသည္းအသန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သူပါ။ သူ႔ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ဘန္ေကာက္သြား စြန္႔စားခန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခုလို အက်ယ္တ၀င့္ ေျပာျပပါတယ္။

(အသံ) ကားနဲ႔ တက္တုန္းက က်ေနာ္ ဘယ္လို တက္သြားလဲဆိုရင္ ဒီမဲေဆာက္ကေန ဒီေနာင္ဘြားဂိတ္ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ ေနာင္ဘြားဂိတ္ကို က်ေနာ့္ကို ေခၚသြားတယ္ အဲဒီလူက။ အဲဒီတုန္းက ဘန္ေကာက္ကို ေခၚတာက တေယာက္ကို ၆၀၀၀ပဲ ရွိတယ္။ က်ေနာ္က ၆၀၀၀ မရွိဘူး။ ဘတ္ ၃၀၀၀ ပဲရွိတယ္။ သူက ဘန္ေကာက္မွာ မဟာခ်ဳိင္မွာ ေနတယ္တဲ့။ မင္းလိုက္ခ်င္ရင္ လိုက္လို႔ရတယ္တဲ့။ ဆိုေတာ့ ကဲ က်ေနာ္လိုက္ခ်င္တယ္ က်ေနာ့္မွာ ေငြေလး ၃၀၀၀ပဲ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ကဲ အဲဒီလိုဆိုလို႔ရွိရင္ ရတယ္။ သူလည္း မဟာခ်ဳိင္ကို ျပန္မွာဆိုေတာ့ သူနဲ႔တခါတည္း လိုက္ခဲ့ဆိုၿပီးေတာ့ သူက ေခၚတယ္။ ေခၚေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တက္သြားတယ္။ ေနာင္ဘြားဂိတ္ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ ေနာင္ဘြားဂိတ္ကို က်ေနာ္တို႔ ဒီကေန ကုန္းေၾကာင္း ေလွ်ာက္တယ္။ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြကို ကြင္းသြားတာေပါ့ေနာ္။ ဂိတ္ကို ေက်ာ္သြားေအာင္ ေလွ်ာက္တယ္။ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီဂိတ္ လြန္သြားၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ကားလမ္းကို ေရာက္ေအာင္ေလွ်ာက္၊ ကားလမ္းေပၚ ေရာက္ၿပီးတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အဲမွာ ည(၈)နာရီေလာက္ တဲတတဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ပုန္းေနရတယ္။ ပုန္းေနၿပီးေတာ့ အဲဒီတဲမွာ အာလူးကားေပါ့၊ အာလူးကားႀကီးက ေတာင္ကုန္းဆိုေတာ့ ျမင့္ေတာ့ သူက ကားကို စက္အကုန္ဖြင့္ၿပီးေတာ့ ေမာင္းလာတာ။ အဲဒါေတာင္မွ လိမ့္လိမ့္ပဲ သြားတယ္။ လိပ္သြားသေလာက္ပဲ သြားတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အမီေျပးလိုက္၊ ေျပးလိုက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလူက စီစဥ္ထားတာက အဲဒီကားကို တခါတည္း ကားတာလပတ္ကို ဘရိတ္ဓားနဲ႔ ခြဲတယ္။ ခြဲၿပီးေတာ့ အဲဒီေအာက္မွာ ႏွစ္ေယာက္၀င္ၿပီးေတာ့ ႏွာေခါင္းေပါက္ တည့္တည့္မွာရွိတဲ့ မိုးကာစကို ဘရိတ္ဓားနဲ႔ တခါထပ္ခြဲ၊ ခြဲၿပီးေတာ့ အဲဒီႏွာေခါင္းေလးကေန အသက္႐ွဴၿပီးေတာ့ အဲဒီလို တက္သြားတာ။

လမ္းခုလတ္ တေနရာအေရာက္မွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စီးလာတဲ့ အာလူးကားႀကီးကို ေတာေမာေခၚ ထိုင္းလူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ၀န္ထမ္းေတြက စစ္ေဆးပါတယ္။ ေတာေမာေတြက သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ပုန္းခိုလိုက္ပါရာ ကားအေပၚပိုင္းအထိ တက္လာၿပီး ဖိနပ္ေတြနဲ႔ နင္းတဲ့အတြက္ မ်က္ႏွာေတြ မထိေအာင္ ေရွာင္ခဲ့ရပံု၊ အဲဒီေနာက္ မဲေဆာက္ကို ျပန္ပို႔ခံရပံုေတြကို အခုလို ဆက္ေျပာျပပါတယ္။

(အသံ) က်ေနာ္တို႔ ဘာလဲ ေခြးေရာက္ဂိတ္ဆိုလား ဘာဆိုလား မသိဘူး။ အဲဒီဂိတ္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အဲမွာ ေတာေမာလား ပုလိပ္လား မသိပါဘူး။ အဲတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္ မခြဲတတ္ဘူး။ အခုမွသာ သိတာပါ။ ေတာေမာက က်ေနာ္တို႔ မ်က္ခြက္ကို နင္းတယ္။ တက္ၿပီးေတာ့ နင္းၾကည့္တယ္။ နင္းေတာ့ က်ေနာ္တို႔က မ်က္ခြက္နင္းမိမွာစိုးလို႔ လက္နဲ႔ကာထားၿပီးေတာ့ သူက ေနာက္ပိုင္း လူျဖစ္မွန္းလည္း သိလည္း သိေရာ ထြက္ခဲ့ဆိုၿပီး ေခၚတယ္။ ေခၚၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေအာက္ကို ေခၚခ်ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေကာင္ ကယ္ရီလဲ ဘယ္သူလဲ ေမးတာေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ရွမ္းစကား တလံုးမွ မတတ္ေတာ့ ဘာမွ မေျပာတတ္ဘူး။ မေျပာတတ္ေတာ့ ဟိုေကာင့္ကိုပဲ လွည့္ေမး လွည့္ေမး ေနာက္ဟိုေကာင့္ကို ႐ိုက္ေရာ။ အဲလို ႐ိုက္ေမးေတာ့ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ကို ကယ္ရီက ထားခဲ့တယ္ ဘာညာဆိုၿပီးေတာ့ သူက လိမ္လိုက္တယ္။ လိမ္ၿပီးေတာ့ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီေတာေမာေတြက ဒီမဲေဆာက္ထဲကို တခါျပန္ပို႔တယ္။

အဲသလို မဲေဆာက္ကို ျပန္ပို႔ခံရၿပီးတဲ့ေနာက္ သူဟာ ရရာအလုပ္၀င္လုပ္ၿပီး ေငြျပန္စုပါတယ္။ လက္ထဲမွာ ေငြပိုေငြလွ်ံေလး စုမိတဲ့အခါမွာေတာ့ ဘန္ေကာက္ကို ျပန္တက္ဖို႔ လူကယ္ရီကတဆင့္ သူႀကိဳးစားျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူကယ္ရီလုပ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ပုလိပ္ေတြ လက္၀ါး႐ိုက္ၿပီး လိမ္လည္လွည့္ျဖားတာကို ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္ ရွိသမွ်ေငြေတြ အကုန္ကုန္ၿပီး အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ေရာက္ခဲ့ရပံုကိုလည္း သူက အခုလို အေသးစိတ္ ေျပာျပပါတယ္။

(အသံ) ေနာက္တေခါက္က်ေတာ့ တေယာက္ကို ၆၀၀၀ ေပးရမယ္တဲ့။ တေယာက္ကို ၆၀၀၀ ေပးရမယ္ဆိုေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ၆၀၀၀ ေတာ့ မရွိဘူး။ ေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တို႔ လက္ထဲမွာ ႏွစ္ေထာင္ပဲ ရွိတယ္။ သူက ရတယ္ ႏွစ္ေထာင္ေပး။ နင္တို႔ အေပၚမွာ သူေဌးအဆက္အသြယ္ ရွိတယ္ဆိုရင္ သူေဌးကို အေၾကာင္းၾကား ဟိုအေပၚေရာက္ရင္ ေပးႏိုင္မလားဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အေပၚမွာရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ စက္႐ံုက သူေဌးကို ေမးၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီသူေဌးက ဆင္းလာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဟုတ္ၿပီ မင္းတို႔ကို ေခၚမယ္။ အဲဒီကယ္ရီနဲ႔ ခ်ိတ္ေပးပါဆိုလို႔ အဲဒါနဲ႔ လူကူးတဲ့ ကယ္ရီနဲ႔ ခ်ိတ္ေပးတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတို႔ သြားေတြ႔ၾကတယ္။ သြားေတြ႔တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဟုတ္ၿပီ ေလာေလာဆယ္ ႏွစ္ေထာင္ေပးမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီကတက္မယ့္ လူေတြက ေပးရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ၄၀၀၀ အေၾကေပးႏိုင္တဲ့လူ ရွိတယ္။ အဲဒါမ်ဳိး သူေ႒းက ၂၀၀၀ စိုက္ေပးမယ္ ဆိုေတာ့ ကယ္ရီနဲ႔ သူေ႒းနဲ႔ ညိႇယူသြားတယ္။ ဟုတ္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့။ ေနာက္ အဲဒီေန႔က်ေတာ့ ကယ္ရီက က်ေနာ္တို႔ကို ပို႔မယ္ပို႔မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ မပို႔ဘဲနဲ႔ သူက ပုလိပ္နဲ႔ေပါင္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဟုိ အခု မယ္ေတာင္ဘက္ကို သြားတဲ့ဘက္ေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ ခ်န္ပီယံကုန္တိုက္ဘက္က တည့္တည့္လမ္းက အဲဒီဘက္က အုတ္တံတိုင္းေတြ ကာထားတဲ့ ကြင္းႀကီးထဲမွာ အေဆာက္အဦးေတာ့ မေဆာက္ရေသးဘူး။ ခုထက္ထိလည္း မေဆာက္ရေသးဘူး။ အဲဒီအေဆာက္အဦးထဲ ထည့္ထားတယ္။ ဒီမွာ ခဏေစာင့္ ဒီမွာ လူစုမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီက ကယ္ရီမက က်ေနာ္တို႔ကို ပုလိပ္နဲ႔ေပါ့။ ပုလိပ္ေတြကလည္း အရပ္၀တ္ အရပ္စားေတြပဲေပါ့။ သူတို႔က ဒါ လာေခၚမယ့္ လူေတြဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လိမ္ၿပီး အဲဒီျခံ၀င္းထဲမွာ ထားတယ္။ ပုလိပ္ႏွစ္ေယာက္ အဲဒီမွာ ေစာင့္ေနတယ္။ ၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္တည္း အဲဒီမွာ လူ ၅၂ေယာက္လည္း စံုလည္းစံုေရာ ပုလိပ္ကားႀကီး ေရာက္ခ်လာၿပီးေတာ့ အခ်ဳပ္ကားႀကီး ေရာက္ခ်လာၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို တက္ဆိုၿပီးေတာ့ တက္ခိုင္းတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကားေပၚတက္ရတာေပါ့။ အဲဒီၾကားထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ကို ပိုက္ဆံ ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္ေထာင္ ႏွစ္ေထာင္ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အဲဒီၾကားထဲမွာ သူက ရွိေသးတယ္။ နင္တို႔မွာ ေ႐ႊေတြ ဖုန္းေတြရွိရင္ ငါ့ကိုေပးထား။ ရဟိုင္းေရာက္တဲ့အထိ ငါက လိုက္မွာ။ ရဟိုင္းေရာက္လို႔ရွိရင္ နင္တို႔ကို ဒီပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးမွာ။ ဟုိဘက္ေရာက္ရင္ ျပႆနာမရွိေတာ့ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အဲဒီလို ထားတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က တခ်ဳိ႔က်ေတာ့လည္း အကုန္လံုး ယံုၾကည္ၿပီးေတာ့ အပ္လိုက္ၾကတယ္။ အပ္လိုက္ၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲလိုေပါ့ သူက ပုလိပ္ကားလည္း ေခၚလည္းလာေရာ က်ေနာ္တုိ႔ အခ်ဳပ္ထဲလည္း ေရာက္ေရာ သူက အဲဒီပစၥည္းေတြနဲ႔ သူက လိမ့္ထြက္သြားေရာ ေရွာင္ထြက္သြားေရာ။

အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ တတ္ႏိုင္သူေတြက ဘတ္ ၈၀၀စီေပးၿပီး လြတ္ေျမာက္သြားၾကေပမယ့္ သူတို႔လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ခမ်ာ ရွိသမွ် ေငြေတြကုန္ၿပီး ပိုက္ဆံေပးစရာ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ၃ရက္ေလာက္ ဆက္ေနခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေနာက္မွ အသိမိတ္ေဆြ တေယာက္ကို ဆက္သြယ္ အကူအညီေတာင္းၿပီး ဘတ္ ၉၀၀ စီေပးကာ အခ်ဳပ္ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရတယ္လို႔ သူက အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

(အသံ) ဟာ … က်ေနာ္တို႔မွာ အခ်ဳပ္ထဲမွာ ၃ရက္ေလာက္ ၾကာတယ္။ တခ်ဳိ႕ပိုက္ဆံရွိတဲ့ သူေတြကေတာ့ ရွစ္ရာ ရွစ္ရာနဲ႔ သူ႔ညီအကို ေမာင္ႏွမေတြ ဘာေတြက လာၿပီးေတာ့ ေ႐ြးထုတ္သြားၾကေရာ။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ (၁၀)ေယာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ က်ေနာ္ရယ္ က်ေနာ့္ အမ်ဳိးသမီးရယ္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔က မေရြးႏိုင္ဘူး။ မေ႐ြးႏိုင္ မေ႐ြးႏိုင္နဲ႔ ေနာက္က်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အသိတေယာက္ကို အကူအညီ ေတာင္းၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က်ေတာ့ ကိုးရာနဲ႔ ေ႐ြးထုတ္ရတာ။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ထြက္သြားေရာ။ က်န္တဲ့လူေတြကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာမလဲ သြန္တဲ့အခ်ိန္အထိ ေစာင့္ရတယ္။

ေသာတရွင္မ်ား ၾကားခဲ့ရတာေတြကေတာ့ မဲေဆာက္ကေန ဘန္ေကာက္ကို တရားမ၀င္သြားေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားတေယာက္ရဲ႕ ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခ်က္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕အပတ္မွာေတာ့ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ အေနနဲ႔ ဘန္ေကာက္ကို ေတာလမ္းကေန သြားေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ သူ႔ရဲ႕ စြန္းစားခန္း ခရီးရွည္ႀကီးအေၾကာင္းကို ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

(အသံဖိုင္ကို နားဆင္လိုပါက www.dvb.no အပတ္စဥ္ေဆာင္းပါး က႑တြင္ ရွာေဖြနားဆင္းႏုိင္ပါသည္)

No comments: