Sunday, December 30, 2007

အဘသတ္ ငါးဆက္ (နန္းၫြန္႔ေဆြ)

အဘသတ္ ငါးဆက္
နန္းၫြန္႔ေဆြ

‘အဘသတ္ ငါးဆက္၊ ေရွး၀ိပတ္ စံုညီ၊ အဇာတသတ္ကစ၍ ထြက္ကာရည္၊ ဇိနတၳပကာသနီ၊ သိမွတ္ၾကစရာ အတည္၊ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္း အေၾကာင္းသိမည္၊ ပ်ဳိၾကည္ေအာင္ ၫႊန္ၾကားပါရမီ၊ ဗဟုသုတနဲ႔ စံုလင္သည္၊ အမ်ဳိးသမီး/သား ႐ႈၾကေစကုန္သတည္း။’

ဂီတစာဆို ေ႐ႊတိုင္ၫြန္႔ေရး၍ မၾကည္ေအာင္ သီဆိုထားသည့္ လြန္စြာေက်ာ္ၾကားခ့ဲေသာ “မိဘေမတၱာ” ဓာတ္ျပား သီခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ ကိုလံဘီယာ ကုမၸဏီက ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ခ့ဲသည္။

ဤတြင္ အဘသတ္ ငါးဆက္ဆိုေသာ စကားကို ရွင္းရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အဇာတသတ္ မင္းသားသည္ ေဒ၀ဒတ္ႏွင့္ ေပါင္း၍ ခမည္းေတာ္ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးကို ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ အက်ဥ္းခ်ထားကာ အစာျဖတ္၊ ေရျဖတ္၊ ေျခဖ၀ါး ဓားခြဲ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးညႇဥ္းဆဲကာ သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ အဘသတ္မင္းဟု ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္တြင္ ထင္ရွားခဲ့သည္။

အဇာတသတ္မင္းသည္ ထိုျပဳမိသည့္ ျပစ္မႈကို ေနာင္တ ကုကၠဳစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာဇီ၀ကကို ေျပာဆို တိုင္ပင္ေသာအခါ ဆရာဇီ၀ကက ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ေခၚသြားေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားကို နာၾကားရေသာအခါ လြန္စြာ သဒၶါၾကည္ညိဳျခင္းျဖစ္၍ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳစုသည္၊ အႏုပုထုဇဥ္ အျဖစ္မွ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားသည္။

သို႔ရာတြင္ အဘကို သတ္သည့္ ပီတုဃာတ ကံေၾကာင့္ မဟာအ၀ီစိငရဲသို႔ က်ေရာက္ရန္ ရိွေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားအား ၾကည္ညိဳပူေဇာ္သည့္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ အ၀ီစိငရဲ၏ အရံျဖစ္ေသာ ေလာဟကုမီၻ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရသည္။ အႏွစ္ေျခာက္ေသာင္း ၾကာလွ်င္ ငရဲမွ လြတ္၍ အရိေမတၱယ်ဘုရား မပြင့္မီတြင္ ၀ိဇီတာ၀ီ မည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာခဲ့သည္။

အဇာတသတ္မင္းကို သားေတာ္ ဥဒယဘဒၵ မင္းသားက သတ္၍ ထီးနန္းစံခဲ့သည္။ ဥဒယဘဒၵမင္းကို သားေတာ္ အႏု႐ုဒၶါက သတ္၍ ထီးနန္းစံခဲ့သည္။ အႏု႐ုဒၶါမင္းကို သားေတာ္ မုဒၶမင္းသားက သတ္၍ ထီးနန္းစံခဲ့သည္၊ ထိုမုဒၶမင္းကို သားေတာ္ နာဂဒါသ မင္းသားက သတ္၍ ထီးနန္းစံခဲ့သည္။ ဤတြင္ အဘသတ္မင္း ငါးဆက္ ရိွေသာအခါ ျပည္သူလူထု အေပါင္းက ထိုစနစ္ကို ပယ္ဖ်က္၍ သုသုနာဂ အမတ္ႀကီးအား မင္းေျမႇာက္ ခဲ့ၾကေလသည္။

သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ကူးစက္လာခဲ့ရာ ႀတိဂံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။

၁။ ရွင္ဘုရင္
၂။ လႊတ္ေတာ္၀န္ႀကီးအဖြဲ႕
၃။ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဟူ၍ ထားရိွသည္။ ဘုရင္ထီး အႀကိဳက္ကို ၀န္ႀကီးမလိုက္ေသာ သာဓက။ ၀န္ႀကီးအႀကိဳက္ကို ဘုရင္ထီး မလိုက္ေသာ သာဓက ရိွခဲ့သည္။ ဘုရင္ထီးႏွင့္ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႕တို႔ သေဘာကြဲလြဲၾကလွ်င္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ထံမွာ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူရသည္။ ဆရာေတာ္ ဆံုးျဖတ္ရာကို လိုက္နာရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးေခတ္ ဘုရင့္ဆရာေတာ္မ်ားက ဘုရင္ကို ဆံုးမသည့္ ရာေဇာ၀ါဒက်မ္း၊ ရာဇေသ၀က ဒီပနီက်မ္း၊ သုရာဇမဂ႑ ဒီပနီက်မ္းမ်ားကို ေရးသားေပးခဲ့သည္။ ထိုက်မ္းမ်ားတြင္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့သည့္ မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါး၊ သဂၤဟတရား ေလးပါး၊ နာယကဂုဏ္ ေျခာက္ပါး၊ ရာဇဂုဏ္ ရွစ္ပါး၊ အပရိဟာနိယ တရား ခုႏွစ္ပါးတို႔ကို အက်ယ္ရွင္းလင္း ေရးသားသည္။ အဆိုပါ တရားမ်ားႏွင့္အညီ လိုက္နာမွ သာသနာ့ ဒါယကာ၊ သာသနာျပဳမင္းဟု ေခၚဆိုရမည္။ တတိယ သဂၤါယနာတင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္း၏ ထံုးကို ႏွလံုးမူၾကရန္ ၫႊန္ျပသည္။

သို႔ရာတြင္ လိုက္နာေသာ ဘုရင္က နည္းပါး၍၊ မလိုက္နာေသာ ဘုရင္ကမ်ားသည္။ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာသည္ ဘုရင့္လက္ထဲတြင္ ရိွသျဖင့္ ဘုရင္၏ စိတ္ႀကိဳက္ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္လွ်င္ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႕က မတတ္ႏိုင္။ ဘုရင့္အလိုကို လိုက္သည့္ ၀န္ႀကီးႏွင့္ ဘရင့္အလိုသို႔ မလိုက္သည့္ ၀န္ႀကီးဟူူ၍ ကြဲျပားလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘တရားက်င့္၀တ္၊ မင္းတို႔ခြၽတ္က၊ ငတ္မြတ္ ေရစာ၊ ေရာဂါ လက္နက္၊ သံုးခ်က္ ေဘးႀကီး၊ ဖိစီး ျပည္ရြာ၊ ေရာက္တို႔ရာ၏’ ဟု မာန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက ေရးသားသည္။

သားႀကီး ၾသရႆသည္သာ ခမည္းေတာ္ ရွင္ဘုရင္၏ေနရာ ထီးနန္းရိပ္ရာကို ဆက္ခံႏိုင္သည္ဆိုေသာ အခ်က္လည္း ရိွသည္။ သားေတြမ်ားလွ်င္ ထီးနန္း႐ိုက္ရာကို လုၾကလိမ့္မည္၊ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ၾကလိမ့္မည္။ ဤကိစၥႏွင့္္ ပတ္သက္၍ အေလာင္းမင္းတရား ဦးေအာင္ေဇယ် လက္ထက္ သံဃရာဇ ျဖစ္ခဲ့ေသာ အတုလယသ ဆရာေတာ္၏ ေရွးထံုးစဥ္လာ ဥပေဒသမ်ား ဆိုသည့္ ေပမူတစ္ဆူတြင္ ဤသို႔ေတြ႕ရသည္ …

“ရွင္ဘုရင္က ငါ၏ အမႈထမ္းမ်ားသည္ မယားမ်ားမ်ားယူလွ်င္ အိမ္ေထာင္မၿငိမ္။
အိမ္ေထာင္ မၿငိမ္လွ်င္ ရပ္ရြာမၿငိမ္။ ရပ္ရြာမၿငိမ္လွ်င္ ၿမိဳ႕ေတာ္မၿငိမ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္မၿငိမ္လွ်င္ တိုင္းျပည္မၿငိမ္ ရိွရာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀န္ႀကီး၊ အတြင္း၀န္၊ ၀န္ေထာက္၊ အရာရိွ၊ လက္သံုးေတာ္တုိ႔တြင္ မယားမည္မွ်သာ ယူရမည္၊ သည့္ထက္ပို၍ ယူလွ်င္ ရာဇ၀တ္ေတာ္ ခံရမည္” ဟု ေရွးမင္းမ်ား လက္ထက္က ျပ႒ာန္းခဲ့ဖူးသည္။ ထုိျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕မင္း မပါပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရင္၏ ရာထူးေနရာလုၾကသည့္ မင္းသားမ်ား ရိွခဲ့သည္။ ဘုရင္ကို သတ္၍ ထီးနန္း႐ိုက္ရာကို ယူသည့္ မင္းသားမ်ားလည္းရိွခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဘသတ္ ငါးဆက္ရိွခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါမည္။

(၁) နရသူ (ကုလားက်မင္း)

ပုဂံျပည္ အေလာင္းစည္သူ မင္းႀကီးသည္ သက္ေတာ္ အိုမင္းရင့္ေရာ္၍ နာမက်န္း ျဖစ္လာကာ သတိေမ့ သြားေလသည္။ သားေတာ္ အငယ္ နရသူက မင္းႀကီး၏ ေရႊသလြန္ကို ေကာင္းမႈေတာ္ ေရႊဂူႀကီးဘုရားသုိ႔ ပုိ႔ထားလိုက္သည္။ မင္းႀကီး သတိရလာေသာအခါ ငါ၏ နန္းေတာ္မဟုတ္တကား ဟုဆို၏။ ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားက ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးအတြင္း ျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းႀကီးက မည္သူ႔အတတ္နည္း ဟုေမး၏။ အေစာင့္အေရွာက္တို႔က သားေတာ္ နရသူ၏ အမိန္႔ျဖစ္ပါသည္ဟုေလွ်ာက္၏။ မင္းႀကီးလည္း ေဒါသထြက္၍ ကိုယ္အလံုး ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူကာ ျပန္လည္ သတိေမ့သြားျပန္၏။၊ ဤအခါတြင္ သားေတာ္ နရသူက မင္းႀကီးအား ေစာင္၊ ေခါင္းအံုးတို႔ျဖင့္ ဖိညႇပ္ကာ လုပ္ႀကံသျဖင့္ မင္းႀကီး နတ္ရြာစံရ၏။

အေ၀းေရာက္ေနသူ သားေတာ္ႀကီး မင္းရွင္ေစာလည္း ခမည္းေတာ္ အ႐ိုက္အရာကို ဆက္ခံရန္ တပ္ခ်ီ၍ ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ ခ်ီတက္လာ၏။ မင္းသားနရသူက ပုဂံၿမိဳ႕အလံုးက ရဟႏၱာဟု ၾကည္ညိဳေလးစား ကိုးကြယ္ၾကသည့္ ပံ့သကူ မဟာေထရ္အား ေလွ်ာက္ထား၏။ ေနာင္ေတာ္ႏွင့္ စစ္မျဖစ္လိုပါ။ ေနာင္ေတာ္ တစ္ပါးတည္း ႂကြလာခဲ့ပါ။ ေနာင္ေတာ္၏ ဓားကို ထမ္း၍ နန္းတင္ပါမည္ဟု ဆုိသည္။ ပံ့သကူ မဟာေထရ္က ငါသြားေခၚ၍ ေရာက္လာမွ နန္းမတင္လွ်င္ င့ါ၌ ရဟန္းတရားႏွင့္မညီ ျဖစ္ေတာ့မည္ဟု ျငင္း၏။ နရသူကလည္း အထပ္ထပ္ သစၥာဆို၍ ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ ပံ့သကူ မဟာေထရ္က ယုံၾကည္ၿပီး ျမစ္ဆိပ္သို႔ ႂကြသြားသည္။ မင္းရွင္ေစာႏွင့္ ေတြ႕ၿပီး ရွင္းျပသည္။ မင္းရွင္ေစာလည္း ဆရာေတာ္ကို ေလးစားယံုၾကည္သျဖင့္ တစ္ပါးတည္း လိုက္လာခဲ့၏။ နန္းေတာ္အ၀င္တြင္ ညီေတာ္ နရသူက ဆီးႀကိဳ၍ ေနာင္ေတာ္၏ ဓားကို ထမ္းကာ ပင့္ေဆာင္လာခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ရာဇပလႅင္ေပၚသို႔ တင္ေျမႇာက္ကာ ဘိသိက္သြန္းေစသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ညပြဲေတာ္စာထဲတြင္ အဆိပ္ထည့္၍ ေကြၽးသျဖင့္ မင္းရွင္ေစာသည္ ထိုညမွာပင္ အနိစၥေရာက္ရ၏။

ဤသတင္းကို ၾကားသည့္ ပံ့သကူ မဟာေထရ္လည္း နန္းေတာ္သို႔ ႂကြလာကာ နရသူကိုေတြ႕ၿပီး … ဟယ္ … လူမိုက္၊ နင့္ေလာက္ ပ်က္သြမ္းသူကား မရိွၿပီ။ နင္ ငရဲက်မည္ မေၾကာက္သေလာဟု မည္တြန္၏။ နရသူကလည္း တပည့္ေတာ္ ကတိေပးထားသည့္အတိုင္း နန္းတင္သည္ မဟုတ္ပါလားဟု ေလွ်ာက္၏။ ပံ့သကူ မဟာေထရ္လည္း ေနာက္ထပ္ စကားမေျပာလိုေတာ့သျဖင့္ နင့္တိုင္းျပည္တြင္ ငါမေနေတာ့ၿပီဟုဆိုကာ သီဟိုကြၽန္းသို႔ ႂကြသြားေလ၏။

ဤသုိ႔ျဖင့္ နရသူမင္းသားသည္ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ ေနာင္ေတာ္ကိုပါသတ္၍ နန္းတက္ခဲ့သည္။ သူ၏ နန္းသက္မွာလည္း မရွည္ပါ။ ေ၀သာလီမင္းက ဆက္သသည့္ ေ၀သာလီ မင္းသမီးကို သတ္လိုက္သျဖင့္ ေ၀သာလီမွ ဟူးရား ပုဏားရွစ္ေယာက္ ေရာက္လာသည္။ မင္းႀကီးအား ဘိသိက္သြန္းေပးမည္ဟု ဟန္ေဆာင္ကာ ဓားေျမာင္ႏွင့္ ၀ိုင္း၍ ထိုးသတ္သျဖင့္ နရသူမင္း ကြယ္လြန္ရ၏။ ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းပါ။ ရာဇ၀င္ႀကီးတြင္ ကုလားက်မင္းဟု ေရးမွတ္ထားပါသည္။

(၂) မင္းေခြးေခ်း (နရသီဟပေတ့)

ပုဂံျပည္၌ မင္းေခြးေခ်း ေခၚ နရသီဟပေတ့သည္ အစားၾကဴး၏။ ဟင္းခြက္ေပါင္း သံုးရာရိွမွ ပြဲေတာ္တည္၏။ မိဖုရားႀကီးငယ္၊ ကိုယ္လုပ္ေတာ္တို႔လည္း မ်ားလွ၏။ မိဖုရားရွင္ပါး၏သား ေက်ာ္စြာကို ၀က္၏ လက္ကို ေပး၏။ ရွင္ေမာက္၏သား သီဟသူကိုကား ၀က္၏ ေပါင္ကို ေပးသည္။ ၀က္ေပါင္ထက္ ၀က္လက္က ပို၍ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾက၏။ ရွင္ေမာက္သည္ စားေတာ္ကဲကို လာဘ္ေပး၍ ၀က္လက္ႏွင့္ ၀က္ေပါင္ လဲေပးရန္ ခိုင္း၏။ ထိုအေၾကာင္းကို ရွင္ပါးသိလွ်င္ မင္းႀကီးထံ တိုင္ေလွ်ာက္၏။

မင္းႀကီးလည္း ရွင္ေမာက္ကို ၀က္လက္ခိုးမဟု ဆဲစမွတ္ျပဳ၏။ သီဟသူကိုလည္း ၀က္လက္ခိုးမသားဟု ဆဲစမွတ္ျပဳ၏။ ဆိုဖန္မ်ားလတ္ေသာ္ သီဟသူသည္ ႏွလံုးနာ၏။ အျပင္တြင္ မင္းႀကီးအား မေကာင္းေသာ စကားကို ေျပာဆို၏။ ထိုစကားကို ပုသိမ္ၿမိဳ႕စား ဥဇၥာနာၾကားလွ်င္ ၄င္းတို႔သားအမိသည္ အခြင့္သာလွ်င္ မင္းႀကီးအား လုပ္ႀကံလိမ့္မည္ဟု မွတ္ထား၏။

တ႐ုတ္ျပည္ ဥတည္ဘြားထံမွ အမတ္တစ္က်ိပ္ႏွင့္ ျမင္းသည္ေတာ္ တစ္ေထာင္ ေရာက္လာသည္။ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး လက္ထက္က ဆက္ျမဲျဖစ္သည့္ ေရႊေပါင္းေျခာင္၊ ေငြေပါင္းေျခာင္ စသည့္ ပစၥည္းမ်ားကို မဆက္သည္မွာ ၾကာၿပီဟုဆိုကာ ေတာင္းခံလာ၏။ မင္းႀကီးေရွ႕တြင္ တ႐ုတ္သံတမန္တို႔ မယဥ္မေက်း၊ ႐ိုင္းစိုင္းသည္ဟုဆိုကာ သတ္ေစဟု အမိန္႔ခ်၏။ ရာဇသႀကၤန္ အမတ္ႀကီးက သံတမန္တို႔ကို မသတ္ေကာင္း၊ သည္းခံေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းႀကီး မနာယူ။ သတ္ေစဟုသာဆိုသျဖင့္ တစ္ေယာက္ မက်န္သတ္ရ၏။

ဥတည္ဘြားမင္း ၾကားသိလွ်င္ သိန္းသန္းခ်ီေသာ တပ္ကို ေစလြတ္၍ တိုက္ေစ၏။ နရသီဟပေတ့လည္း မခံသာ၍ ကရ၀ိက္ ေရႊေဖာင္ေတာ္၊ ေလွေတာ္မ်ားျဖင့္ ေအာက္ျပည္ စုန္ဆင္းခဲ့၏။
ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လွ်င္ ပုသိမ္စား ဥဇၥာနာက ဆီးႀကိဳ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ျပည္စား သီဟသူကို ဖမ္းခ်ဳပ္ထား၏။ သီဟသူက သူ႔ကို အျပစ္မရိွဘဲလ်က္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားပါသည္ဟု မင္းႀကီးအား ငို၍ေလွ်ာက္၏။ မင္းႀကီးက သီဟသူအား လႊတ္ေစ၊ ေဖာင္ေတာ္အနားတြင္ ေလွႏွင့္ကပ္၍ လိုက္ေစဟု ခိုင္း၏

မင္းႀကီးပုသိမ္သို႔ ေရာက္၍ လအတန္ၾကာလွ်င္ တ႐ုတ္တပ္တို႔ ဆုတ္သြားၿပီဟု ၾကားရသျဖင့္ ပုဂံသို႔ ျပန္မည္ဟု ျပင္ဆင္၏။ ပုသိမ္စား ဥဇၥာနာက ျပည္သို႔ေရာက္လွ်င္ သတိျပဳပါ၊ သီဟသူသည္ ခမည္းေတာ္အား လုပ္ၾကံလိမ့္မည္ဟု ေလွ်ာက္၏။ မင္းႀကီးက မယံုၾကည္။ သို႔ႏွင့္ ခ်ီတက္လာခဲ့ရာ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လွ်င္ သီဟသူလည္း ပြဲေတာ္စာတြင္ အဆိပ္ခတ္၍ ဆက္၏။ မင္းႀကီးလည္း အဆိပ္ပါမွန္းသိ၍ မစားဘဲေန၏။ ထိုစဥ္ ဓား၊ လွံေဖြးေဖြးႏွင့္ လူရွစ္ရာခန္႔ ေဖာင္ေတာ္သို႔ ကပ္လာ၏။ မိဖုရားေစာက အရွင္မင္းႀကီးသည္ “မင္းတို႔ က်င့္ဘြယ္၊ န၀ရတ္ ကိုးသြယ္ကို မက်င့္သံုးဘဲ အကြပ္အညႇပ္ ျပင္းလွသျဖင့္ ဤဒုကၡႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရပါသည္။ ဓားလွံျဖင့္ ေသရျခင္းထက္ အဆိပ္စား၍ ေသရျခင္းက ျမတ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။

မင္းႀကီးက န၀ရတ္ လက္၀တ္ေတာ္ကို ခြၽတ္၍ ဘုရားမွာ လွဴၿပီးလွ်င္ ငါသည္ နိဗၺာန္မရမီ စပ္ၾကား ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တိုင္း ‘သားေယာက္်ား’ မရသည္ျဖစ္ေစေသာ ဟု ဆုေတာင္း၍ စားေတာ္ေခၚၿပီးေနာက္ နတ္ရြာစံေလ၏။
သီဟသူလည္း ပုသိမ္စားအေပၚ ရန္ၿငိဳးထားသျဖင့္ ပုသိမ္သို႔ သြားေရာက္ကာ ဖ်ားနာေနေသာ ေနာင္ေတာ္ ဥဇၥာနာကို ငါးပိုင္းပိုင္း၍ သတ္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ဒလစားေက်ာ္စြာကို တိုက္မည္ဟု သြားလွ်င္ ဒလ၌ ၿမဳိ႕စီးျပစီး ခိုင္လံုလွသျဖင့္ မထိုးေဖာက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ပဲခူးစားကို အလွ်င္တိုက္မည္ဟု ပဲခူးသို႔ ခ်ီတက္သြားျပန္၏။ ပဲခူးစား ငပမြန္လည္း ၿမိဳ႕႐ိုးျပအိုး ထိပ္မွေန၍ ရင့္သီးစြာ ဆဲဆို၏။ သီဟသူလည္း ေဒါသျဖစ္၍ ေလးျဖင့္ပစ္ရန္ ေလးကို ငင္လိုက္ရာ အားလြန္ၿပီး ျမားသည္ မိမိအား ျပန္၍စူးသျဖင့္ ထိုေ၀ဒနာႏွင့္ ေသလြန္ရ၏။ သီဟသူသည္ နရသူကဲ့သို႔ အဘကိုလည္း သတ္၊ အကိုကိုလည္း သတ္သူ ျဖစ္၏။ သူ၏ ဇာတ္သိမ္းလည္း မေကာင္းပါ၊

(၃) မင္းရဲဒိဗၺ

ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းႀကီး တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဟံသာ၀တီျပည္ႀကီးကို သားေတာ္ နႏၵဘုရင္ လက္ထက္တြင္ ရခိုင္ႏွင့္ ေတာင္ငူတို႔ ပူးေပါင္းတိုက္ခိုက္သျဖင့္ ပ်က္စီးရေလ၏။ ဘုရင့္ေနာင္၏ သားေတာ္ ေညာင္ရမ္းၿမိဳ႕စားသည္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အခိုင္အလံု တည္ေထာင္၍ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံကို သိမ္းသြင္းသည္။ သားေတာ္ႀကီး သခင္လတ္၊ သားေတာ္ငယ္ သခင္ႀကီးတို႔က မ်ားစြာအားကိုးရသည္။

ရွမ္းျပည္သိႏၷီကို ခ်ီတက္စဥ္ ေညာင္ရမ္းမင္းႀကီး နာမက်န္းျဖစ္သည္။ သားေတာ္သခင္လတ္ကို ေခၚ၍ေျပာသည္၊ ငါသည္ ဤေ၀ဒနာမွ ထေျမာက္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ ငါ၏ သားေတာ္သည္ ဘုန္းလက္႐ံုး စြမ္းပကား ရိွသူျဖစ္၍ ငါမရိွလွ်င္ ဘိုးေတာ္ ဆင္ျဖဴရွင္မင္းႀကီး၏ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါဟု မွာၾကားၿပီး နတ္ရြာစံေလ၏။ သခင္လတ္လည္း အင္း၀ဘုရင္အျဖစ္ ခံယူ၍ အထက္ႏိုင္ငံ တလႊားကို စည္း႐ံုးသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေအာက္ႏိုင္ငံသို႔ ဆင္းကာ ျပည္ၿမိဳ႕၊ ေတာင္ငူ ေကတုမတီၿမိဳ႕မ်ားကို စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းသည္။ ထို႔ေနာက္ ဟံသာ၀တီသို႔ ဆင္းလာ၍ တညင္ (သံလ်င္ကြၽန္း)၌ ဗိုလ္က် စိုးမိုးေနသည့္ ဖိလစ္ဒီဗရစ္တို ေခၚ ငဇင္ကာ အႏၱရာယ္ကို ႏွိမ္နင္းသည္။ အားလံုး ၿပီးစီးေသာအခါ ပဲခူးသို႔ ျပန္လာ၍ ပဲခူးျမစ္၏ အေနာက္ဖက္တြင္ စံနန္းေတာ္ ေဆာက္လုပ္ စံေနသည္။

ထိုစဥ္ ရွမ္းမင္းသမီးကေလး ႏွင္းခန္းေပါႏွင့္ သားေတာ္ မင္းရဲဒိဗၺတို႔ ရည္ငံေနၾကသည့္ သတင္းကိုၾကား၍ ေခၚယူစစ္ေမးေသာအခါ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။ အင္း၀ဘုရင္ သခင္လတ္က သားေတာ္အား နင့္ကို ဒယ္အိုးကင္းထဲ ထည့့္ေၾကာ္မည္ဟု ႀကိမ္းေမာင္း၏။ မင္းရဲဒိဗၺၺလည္း ေၾကာက္လန္႔၍ လူဆိုးလူသြမ္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းကာ ခမည္းေတာ္ကို လုပ္ႀကံခ့ဲသည္။

ထိုအခါ မွဴးမတ္မ်ားက မင္းရဲဒိဗၺၺအား ဖမ္းခ်ဳပ္ထားၿပီး အင္း၀မွ ညီေတာ္ သခင္ႀကီးထံ ေျခလ်င္ေတာ္လႊတ္၍ ပင့္ေခၚ၏။ သခင္ႀကီး ေရာက္လာေသာအခါ မင္းရဲဒိဗၺက ရဟန္း၀တ္၍ ေနပါရေစဟု ခြင့္ေတာင္း၏။ သခင္ႀကီးက ပဥၥနႏၱာရိကံ ထိုက္ေနသူအား ရဟန္း၀တ္မေပးရဟု ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္မွာ ပညတ္ထားသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထံုးစံအတိုင္း စီရင္ေလဟု ဆိုသျဖင့္ မင္းရဲဒိဗၺကို ကြပ္မ်က္လိုက္ၾကသည္။ သူ၏ ဇာတ္သိမ္းလည္း မေကာင္းပါ၊

(၄) ရွင္တုပ္

သခင္ႀကီးသည္ အင္း၀သို႔ ျပန္၍ နန္းထိုင္သည္။ ေကာင္းမႈေတာ္ ဘုရားႀကီးကို တည္သည္။
သူ႔လက္ထက္တြင္ တိုင္းျပည္ႀကီး အလြန္သာယာ စည္ပင္ေသာေၾကာင့္ သာလြန္မင္းႀကီးဟု တြင္ေခၚၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သားေတာ္ ရွင္တုပ္သည္ လူဆိုးလူသြမ္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္း၍ ခမည္းေတာ္အား လုပ္ႀကံသည္။
သာလြန္မင္းႀကီးသည္ အတြင္းလူအခ်ဳိ႕၏ အကူအညီျဖင့္ သံဃရာဇာ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ ခိုလႈံသည္။ ဦးပဥၥင္း၊ ကိုရင္မ်ားက တုတ္ေတာင္ေ၀ွးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ကို ကာကြယ္ထားေသာေၾကာင့္ အႏၱရာယ္မွ လြတ္သြားသည္။ ရွင္တုပ္၏ လုပ္ရပ္သည္ မေအာင္ျမင္ေသာ လုပ္ၾကံမႈ ျဖစ္သျဖင့္ အဘဘတ္သား ငါးဆက္ထဲတြင္ မထည့္ပါ။

(၅) ပုဂံမင္း

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရား ေခၚ စစ္ကိုင္းမင္းလက္ထက္တြင္ အဂၤလိပ္ျမန္မာ စစ္ျဖစ္ရသည္။ စစ္ရပ္စဲၿပီးေနာက္ ရႏၱပိုစာခ်ဳပ္အရ ရခိုင္တိုင္းႏွင့္ တနသၤာရီတိုင္းကို အဂၤလိပ္သို႔ ေပးလိုက္ရသည္။ ေအာက္ျမန္မာႏိုင္ငံသာ က်န္ေတာ့သည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ အခ်င္းခ်င္း ညီၫြတ္ရမည့္အစား မသင့္မတင့္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ စစ္ကိုင္းမင္းသည္ နာတာရွည္ေရာဂါ ျဖစ္ေန၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မကိုင္ႏိုင္။ စလင္းမင္းသားႀကီး ေမာင္အို၊ နန္းမေတာ္မယ္ႏုႏွင့္ ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစတို႔ကို လဲႊဲထားရသည္။ ထိုအဖြဲ႕ႏွင့္ ေရႊဘိုမင္းသားတို႔ မသင့္ၾက။ ေရႊဘိုမင္းသားသည္ လူဆိုးလူသြမ္းတို႔ကို ေမြးထားၿပီး တေန႔ေန႔တြင္ လုပ္ႀကံလိမ့္မည္ဟု သံသယမကင္းျဖစ္ေနၾကသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေရႊဘိုမင္းသားသည္ ေရႊဘိုသို႔ ထြက္ကာ ျခားနားေလသည္။ စစ္ကိုင္းမင္းက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ေစလႊတ္၍ ေစ့စပ္ေသာ္လည္း မရ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေရႊဘိုမွ စစ္ကိုင္းသို႔ ဆင္းလာေသာ ညီေတာ္ေရႊဘိုမင္းကို ေနာင္ေတာ္ စစ္ကိုင္းမင္းက နန္းအပ္ၿပီး အာဏာလႊဲေပးလိုက္သည္။ စစ္ကိုင္းမင္းမွာ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရားအနီး ဇရပ္ႀကီးတြင္ အလုပ္အေကြၽး လူတစ္က်ိပ္ေလာက္ႏွင့္ ေနသည္။

ေရႊဘိုမင္းသည္ ၁၁၉၉ ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္၍ ၁၂၀၃ ခုႏွစ္မွာ ဥကၠလာပ၊ ဒဂုန္သို႔ စုန္ဆင္းလာသည္။ အိမ္ေတာ္ရာဘုရားအနီး စံနန္းေတာ္ ေဆာက္၍ ၇ လခန္႔ေနသည္။ ဤခရီးတြင္ သားေတာ္ႀကီး ျပည္မင္းသားက ဦးစီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ အေနႏွင့္ ေရွ႕ကခ်ီရ၏။ အျပန္ မင္းဘူးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ခိုက္ ျပည္မင္းသားသည္ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားသို႔ ျမင္းစီးသြားၿပီး ဖူးေျမာ္ေလသည္။ ေရႊဘိုမင္း၏ ေဖာင္ေတာ္ မင္းဘူးၿမဳိ႕ဆိုက္လွ်င္ ျပည္မင္းသားမရိွ။ ႏွစ္ေမာင္းခန္႔ၾကာမွ ျပန္ေရာက္လာ၏။ ေရႊဘိုမင္း ေဒါသထြက္၍ ျပည္မင္းသားအား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ေခၚေဆာင္သြားသည္။

ဤတြင္ ေတာင္နန္းရွင္ က်ပင္းမိဖုရားႀကီးသည္ သူ႔သား ပုဂံမင္းသား ထီးနန္းရေရးအတြက္ စီမံကိန္းခ်ေလသည္။ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ျပန္ေရာက္လွ်င္ ေရႊဘိုမင္း အခ်စ္ေတာ္ ပခန္းမင္းသားကေလးကို အဆိပ္ခတ္၍ လုပ္ၾကံလိုက္သည္။ (ပခန္းမင္းသားသည္ ျပည္မင္းသား၏ ညီေတာ္ရင္းျဖစ္သည္။) ထို႔ေနာက္ ျပည္မင္းသား ႏွလံုးစိတ္၀မ္း မၿငိမ္မ၀ပ္ရိွေၾကာင္း မၾကာခဏ တင္ေလွ်ာက္သည္။ ျပည္မင္းသားႏွင့္ အေနာက္နန္းမိဖုရား မျမကေလးတို႔သည္ ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစထံတြင္ ဂီတပညာသင္ယူရင္း သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနၾကသည္ဟုလည္း စြပ္စြဲ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ျပည္မင္းသားႏွင့္ ၾကံရာပါ တို႔ကို ကြပ္မ်က္လိုက္သည္။

ေရႊဘိုမင္းတြင္ စိတၱဇေ၀ဒနာ ၀င္လာသည္။ ၀န္ႀကီးမ်ားက ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရသည္၊ ဟူးရားဆရာမ်ားက ယၾတာျပဳသည့္ အေနျဖင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ အေနာက္ျပင္ ေဒး၀န္းရပ္တြင္ သံနန္းေတာ္ေဆာက္၍ စံေနသင့္ေၾကာင္း၊ သံကို ေရႊခ်၍ ေရႊအိမ္ေတာ္ဟု ေခၚရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္သည္။ သို႔ႏွင့္ ေရႊဘိုမင္းသည္ ထိုစံအိမ္ေတာ္သို႔ ေရာက္သြားသည္။ ေရာဂါမွာ သက္သာသည္မရိွ၊ တုိး၍တုိး၍လာသည္။

ဤသို႔ျဖစ္ေနစဥ္ က်ပင္းမိဖုရားႀကီးက သူ႔သားေတာ္ ပုဂံမင္းသားကို အိမ္ေရွ႔ခန္႔ရန္ ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္၍ အမိန္႔ထုတ္၏။ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ထားေသာ အေနာက္နန္း မိဖုရား မျမကေလးတုိ႔အား ကြပ္မ်က္ေစ၏။ ျပည္မင္းသားႀကီးႏွင့္ ၾကံရာပါသည္ဟု စြဲခ်က္တင္၏၊ ေရႊဘိုမင္းမွာ အစာမစား၊ ေရမေသာက္၊ ေဆးမေသာက္ႏွင့္ အားနည္းေနသည္။ အိပ္ယာထက္တြင္သာ ေလ်ာင္းစက္ရင္း ‘ျမကေလးေရ၊ ျမကေလးေရ၊ ျမကေလး ဘယ္မွာလဲ၊ ေမာင္ေတာ္ေခၚေနတယ္’ စသျဖင့့္ ကေယာင္ကတမ္း ေျပာေနသည္။

ထိုစဥ္တြင္ ပုဂံမင္းသား ေရာက္လာၿပီး ေရႊဘိုမင္းအား ေစာင္၊ ေခါင္းအံုးတို႔ႏွင့္ ဖိညႇပ္ကာ လုပ္ၾကံသျဖင့္ နတ္ရြာစံရသည္။ ဤတြင္ အဘသတ္မင္း ေလးဆက္ရိွသြားၿပီ။

(၆) ျမင္ကြန္းစား၊ ျမင္းခံုတိုင္စား ညီေနာင္

ပုဂံမင္း နန္းတက္လာလွ်င္ အိမ္ေတာ္ပါ ကုလားလူမ်ဳိး ဘိုင္ဆပ္ကို ၿမဳိ႕ေတာ္၀န္ ခန္႔သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ႏွင့္ ၿမိဳ႕စာေရး ငပိန္တို႔က ပုဂံမင္းအား ခ်ဳိးေၾကာ္၊ ခါေၾကာ္တို႔ႏွင့္ အရက္ကို ဆက္သည္။ ရွင္ဘုရင္၏ ၾသဇာအာဏာကုိ သုံးၿပီး သမီးပ်ဳိမ်ားကို သိမ္းပိုက္သည္။ ႂကြယ္၀သူမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို အျပစ္ရွာၿပီး သိမ္းယူသည္။

ပုဂံမင္းသည္ အရည္အခ်င္းမမွီ။ ကြၽဲတိုက္၊ ႏြားတိုက္၊ ဆိတ္တိုက္ အလုပ္မ်ားကို စိတ္၀င္စားသည္။ ပုဂံမင္းလက္ထက္ အဂၤလိပ္ႏွင့္ ျမန္မာ ဒုတိယအႀကိမ္ စစ္ျဖစ္ရသည္။ ျပည္ၿမိဳ႕အထက္ ရႏၱပိုရြာအထိ အဂၤလိပ္ကုိ ေပးလိုက္ရသည္။ အထက္ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြက္ကြက္ကေလးသာ က်န္ေတာ့သည္။ မင္းတုန္းမင္းသားႏွင့္ ကေနာင္မင္းသားတို႔သည္ အစ္မေတာ္ စုဖုရားႀကီးႏွင့္ တိုင္ပင္သည္။ အစ္မေတာ္က ပုဂံမင္းနန္းသက္ ကုန္ေနၿပီ၊ ေမာင္ေတာ္တို႔ ၾကံစည္လွ်င္ ေအာင္ျမင္မည္၊ ေမာင္ဖိုးလိႈင္ကို ေခၚသြားပါ ဟုဆိုသျဖင့္ ရဟန္း၀ါ သံုး၀ါသာ ရေသးသည့္ ဦးဖိုးလိႈင္သည္ လူထြက္၍ မင္းတုန္းမင္းသားတို႔ႏွင့္ အတူ ေရႊဘိုသို႔ လုိုက္ပါသြားရသည္။ ေရႊဘိုတြင္ အင္အားစုၿပီး ဗိုလ္၀င္ခံကာ စစ္ကုိင္းၿမိဳ႕သို႔ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ ပုဂံမင္းက နန္းဆင္းေပးသည္။

မင္းတုန္းမင္း နန္းတက္ပါၿပီ။ ‘အုတ္က်စ္ေက်ာ္ေအး၊ မႏၱေလး’ ဟု ဆိုသည့္အတိုင္း ၁၂၂၁ ခုႏွစ္တြင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္ နန္းေတာ္ကို တည္ခဲ့ပါ၏။ ပဥၥမ သံဃာယနာကိုတင္ခဲ့ပါ၏။ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရားကို တည္ခဲ့ပါ၏။ ပိဋကတ္ေက်ာက္စာမ်ားကို ေရးထိုးခဲ့ပါ၏။ သီရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးကဲ့သို႔ သာသနာ့ဒါယကာ ခံခဲ့ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ မိဖုရားေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္၊ သားသမီးေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရိွသျဖင့္ တရားလြန္လွ၏။ သားေတာ္မ်ားကို မထိန္းႏိုင္။ အိမ္ေရွ႕စံ ကေနာင္မင္းသားႀကီးမွာ မိဖုရား ၄၃ ပါး၊ သားသမီး ၇၀ ေက်ာ္ရိွသည္။

သို႔ႏွင့္ ျမင္ကြန္းစား၊ ျမင္းခံုတိုင္စား ညီေနာင္တို႔သည္ ၁၁၂၈ ခု ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ေနာက္ပါ လူငါးဆယ္ခန္႔ႏွင့္ နန္းေတာ္ကို ၀င္ေရာက္လုပ္ႀကံသည္။ လႊတ္ေတာ္ခန္းမတြင္ အစည္းအေ၀း သဘာပတိ လုပ္ေနသူ ကေနာင္မင္းသားႀကီးမွာ ျမင္ကြန္းစား၏ ဓားခ်က္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ရ၏။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးမွာ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရားအတြင္း ေရာက္ေန၍ သားေတာ္ မကၡရာမင္းသားႀကီးက ခမည္းေတာ္အား ထမ္းၿပီး နန္းတြင္းသို႔ ပို႔သျဖင့္ ခ်မ္းသာရာ ရသြားသည္။ အိမ္ေရွ႕မင္း၏ ကိုယ္ရံေတာ္တပ္က လူ ၅၀၀ ေက်ာ္ရိွသျဖင့္ လိုက္လံ တိုက္ခိုက္ရာ ေသသူေသ၊ ေျပးသူေျပးႏွင့္ ျမင္ကြန္းစား၊ ျမင္းခံုတိုင္စားတို႔သည္ ေဂါ၀ိန္ဆိပ္၌ ဆိုက္ကပ္ထားေသာ ေရနန္းစၾကာ သေဘၤာႀကီးကို စီး၍ ေအာက္အရပ္သို႔ ထြက္ေျပးေလ၏။ ပီတုဃာတကကံ ထိုက္သည္ကား အမွန္ျဖစ္၏။ အိမ္ေရွ႕စံ ကေနာင္မင္းသည္ ျမင္ကြန္းစား၏ ဘေဒြးေတာ္လည္း ျဖစ္၊ ေယာကၡမလည္း ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ အဘသတ္ငါးဆက္ ၿပီး၏။

နိဂုံး

အခ်င္း စာဖတ္သူ …

စကားနည္းနည္း ေျပာပါရေစ။ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္ ေပ်ာ့ေျပာင္း ညင္သာသည္ ဆိုသည္မွာ မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ မိဖုရားအမ်ားႀကီး ထားရိွျခင္းကုိကား မႀကိဳက္ပါ။ အေနာ္ရထာမင္းကစ၍ ေနာက္မင္းမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ေတာင္နန္း၊ အေနာက္နန္း၊ ေျမာက္နန္း မိဖုရားသံုးပါးသာ ရိွ၏။ အိမ္ေတာ္ပါ မယားႏွင့္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ တစ္က်ိပ္ခန္႔သာ ရိွပါသည္။ မင္းတုန္းမင္းေခတ္တြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ မ်ားလြန္းရသနည္း။ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္၏ အနိဌာ႐ံုျဖစ္ပါသည္။

ျမင္ကြန္း၊ ျမင္းခံုတိုင္စားတို႔၏ သာဓကကို ေထာက္၍ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ သားေတာ္ႀကီးထဲက မကၡရာမင္းသား၊ ေညာင္ရမ္းမင္းသား၊ သံုးဆယ္မင္းသား၊ တစ္ဦးဦးကို အိမ္ေရွ႕အရာ၌ ခန္႔ထားမည္ ဆိုပါလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ခိုင္ခံ့သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ မျပဳခဲ့သျဖင့္ မင္းတုန္းမင္းႀကီး နတ္ရြာစံေသာအခါ ခါးသီးေသာ အမႈအခင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကင္း၀န္မင္းႀကီးႏွင့္ ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဖိုးလိႈင္တို႔၏ စည္းမ်ဥ္းခံ ဘုရင္စနစ္ ထားရိွေရးမွာလည္း ေရစုန္ေမ်ာခဲ့ရသည္။ ။

နန္းၫြန္႔ေဆြ

No comments: