Saturday, December 1, 2007

ဒီဇင္ဘာ(၁)ရက္ ကမၻာ့ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ေဆာင္းပါး

ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါျဖစ္တာ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစသလား
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ရွိစဥ္က တလတြင္ က်ေနာ္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာအျဖစ္ လုပ္ကုိင္ေနသည့္ ျမားနတ္ ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း၌ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္တခု ေရးသား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ‘အျမင္မ်ား ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါ’ ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ စာေပစိစစ္ ေရးမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက က်ေနာ္ေရးသည့္ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္ကို တပုဒ္လံုး ခြင့္မျပဳဘဲ အေရးႀကီးသည့္ စာပိုဒ္ တပိုဒ္ကို ဆင္ဆာ ျဖတ္လိုက္သည့္အတြက္ အာေဘာ္ေပ်ာက္ၿပီး ဘာဆုိလိုမွန္း မသိျဖစ္ခဲ့ရသည္။

က်ေနာ္ေရးခဲ့သည့္ စာသားအတိုင္း အတိအက်ကို မမွတ္မိေတာ့။ က်ေနာ္၏ အာေဘာ္မွာ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြပိုး ကူးစက္မႈ၊ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းထားကို ေလ်ာ့က်ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္လိုလွ်င္ ေရာဂါပိုး ကူးစက္ႏိုင္ သည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမည္။ အႏၱရာယ္ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ အကာအကြယ္ ယူၾကဖို႔ ေဆြးေႏြး ပညာေပးရမည္။ ထိုအျပင္ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲမႈႏွင့္ လိင္ကိစၥအေပၚ ႐ႈျမင္သည့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း၏ အျမင္တခ်ဳိ႕ကိုလည္း ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းရာမွတဆင့္ ကူးစက္သည့္ႏႈန္းကို ေလ်ာ့က်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္ဆိုလွ်င္ အာဏာပိုင္မ်ား အေနႏွင့္ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို အရင္ဆံုး ျဖတ္ေတာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမည္။ ေရာင္းသူရွိ၍ သံုးစြဲသူ ရွိေနျခင္းအေပၚ သံုးစြဲသူမ်ားကို ဖမ္းဆီး အေရးယူေနျခင္းသည္ မွန္ကန္သည့္ နည္းလမ္းဟုတ္မဟုတ္ ျပန္လည္ သံုးသပ္သင့္သည္။ အေရးယူမည့္အစား ေဆြးေႏြး ပညာေပးျခင္းျဖင့္ သံုးစြဲမႈ ေလ်ာ့နည္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမည္။ မသံုးစြဲရလွ်င္ မေနႏိုင္၍ သံုးစြဲေနရသူမ်ားကိုလည္း ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး ျဖစ္သလို လုပ္ေနၾကမည့္အစား ေရာဂါပိုး ကူးစက္မႈ ေလ်ာ့နည္းေအာင္ တခါသံုး ေဆးထိုးအပ္ေတြ သံုးစြဲဖို႔ အၾကံျပဳရမည္။ မူးယစ္ေဆး၀ါး ျဖတ္ၿပီး လူေကာင္း ပကတိ ျပန္ျဖစ္လာသူမ်ားကိုလည္း ‘ဘိန္းစား၊ ဖိုးသမား’ ဟူသည့္ ေရွး႐ိုးစြဲ အျမင္မ်ားႏွင့္ ၀ိုင္းပယ္ မထားၾကဘဲ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲ ျပန္လည္ ၀င္ဆံ့လာႏိုင္ေအာင္ လက္တြဲ ေခၚေဆာင္ဖို႔အတြက္ လူတဦးခ်င္းစီ၏ အျမင္မ်ား ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သည္။

လိင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း လူမွန္လွ်င္ ဇီ၀ကမၼ ေတာင္းဆိုမႈ (Physiological Demand) ရိွေၾကာင္း၊ လူတဦးႏွင့္ တဦး ဇီ၀ကမၼ ေတာင္းဆိုမႈ မတူညီသည့္ အေလ်ာက္ လိင္စိတ္ ႏိုးၾကားမႈလည္း မတူညီေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ လိင္ဆက္ဆံမႈ အႀကိမ္ေရ အနည္းအမ်ားသည္ တဦးႏွင့္တဦး မတူညီႏိုင္သလို လိင္ဆက္ဆံျခင္း အေပၚလည္း ရွက္စရာ အမႈကိစၥအျဖစ္ မ႐ႈျမင္ၾကေစလိုေၾကာင္း၊ ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လည္း လံုး၀ပေပ်ာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး ရွိေနမည့္ အတူတူ က်န္းမာေရး စစ္ေဆးၿပီး စနစ္တက် လုပ္ကိုင္ေစျခင္းက ေရာဂါကူးစက္မႈ ႏႈန္းထားကို အႀကီးအက်ယ္ က်ဆင္းေစႏိုင္ေၾကာင္း အၾကံျပဳ ေရးသားခဲ့သည္။

အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြပိုး အဓိက ကူးစက္ရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္ (၁) အကာအကြယ္ မသံုးဘဲ လိင္ဆက္ဆံ ျခင္း (၂) ပိုးသတ္ သန္႔စင္ထားျခင္း မရွိသည့္ ေဆးထိုးအပ္၊ ေဆးထိုးႁပြန္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ မူးယစ္ေဆး၀ါးႏွင့္ အ ေၾကာေဆးမ်ားကို တေယာက္ၿပီး တေယာက္ အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းျခင္း (၃) ေသခ်ာစြာ စမ္းသပ္ စစ္ေဆးထားျခင္း မရွိသည့္ ေသြး၊ ေသြးရည္ၾကည္ႏွင့္ ေသြးတြင္ ပါရွိေသာ ဓာတ္ပစၥည္း တမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေသြးေၾကာထဲသို႔ ေဆးထိုးအပ္၊ ပိုက္မ်ားႏွင့္ ထိုးသြင္းျခင္း (၄) အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြပိုး ရွိသည့္ မိခင္မွတဆင့္ ကေလးငယ္ဆီသို႔ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ခ်ိန္၊ မီးဖြားခ်ိန္ႏွင့္ ႏို႔တိုက္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ကူးစက္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ အဓိက ကူးစက္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္း(၄)ခုအနက္ လိင္ဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္ ကူးစက္ႏိုင္မႈ အႏၱရာယ္ (၀.၁-၁%)၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ကူးစက္ႏိုင္မႈ အႏၱရာယ္(၀.၅-၁%)၊ မိခင္မွ ကေလးသို႔ ကူးစက္ႏိုင္မႈ အႏၱရာယ္(၂၀-၄၀%)၊ ေသြး၊ ေသြးရည္ၾကည္ႏွင့္ ေသြးမွ ဓာတ္ပစၥည္း တမ်ဳိးမ်ဳိး သြင္းျခင္းျဖင့္ ကူး စက္ႏိုင္မႈ အႏၱရာယ္(၉၀%) ေက်ာ္ရွိေသာ္လည္း တကမၻာလံုးတြင္ နည္းတနည္းခ်င္း အလိုက္ ကူးစက္ထားသည့္ အေရအတြက္တြင္မႈ လိင္ဆက္ဆံျခင္းေၾကာင့္ ကူးစက္မႈ ၈၀%၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ကူးစက္မႈ ၉%၊ မိခင္မွ ကေလးသို႔ ကူးစက္မႈ ၈%ႏွင့္ ေသြး၊ ေသြးရည္ၾကည္ႏွင့္ ေသြးမွ ဓာတ္ပစၥည္း တမ်ဳိးမ်ဳိးကို သြင္းျခင္းေၾကာင့္ ကူးစက္မႈ ၃% ရွိသည္ကို ေလ့လာ စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈမ်ားအရ သိရွိရေပသည္။

အထက္ပါ အၫႊန္းကိန္းမ်ားကို သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ လိင္ဆက္ဆံျခင္းႏွင့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းျခင္းတို႔သည္ ကူးစက္ႏိုင္မႈ အႏၱရာယ္ အနည္းဆံုး နည္းလမ္း(၂)သြယ္ ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ကူးစက္ထားသည့္ အေရအတြက္တြင္မူ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္၏ အယ္ဒီတာ့စကားတြင္ အေရအတြက္ အမ်ားဆံုး ကူးစက္မႈ ျဖစ္ပြားေနသည့္ အထက္ပါနည္းလမ္း(၂)သြယ္ကို အဓိကထား ျဖတ္ေတာက္ဖို႔ အၾကံျပဳ ေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စာေပစိစစ္ေရးက မူးယစ္ေဆး၀ါးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အၾကံျပဳတင္ျပမႈကို ခြင့္ျပဳေသာ္လည္း လိင္ဆက္ဆံျခင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တင္ျပမႈမ်ားကိုမူ ခြင့္မျပဳခဲ့ေပ။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အာဏာပိုင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူအမ်ားစုက မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲမႈႏွင့္ လိင္ကိစၥအေပၚ ပြင့္လင္းသည့္ အျမင္သေဘာထားမ်ားႏွင့္ လက္ခံ႐ႈျမင္မႈ မရွိၾကေသးဘဲ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္ကိစၥ၊ ရွက္စရာ ႐ြံစရာ ကိစၥရပ္မ်ား အျဖစ္သာ ႐ႈျမင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာ ဂါႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ‘ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ’ ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ကူးစက္ခံစားရသူ ေ၀ဒနာသည္မ်ားအေပၚ အျပစ္ဖို႔သည့္ သေဘာ သတိေပး ႏိႈးေဆာ္သည္မ်ားကိုသာ ေတြ႔ရေပသည္။ ‘ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ’ ဟူေသာ ေဆာင္ ပုဒ္သည္ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို အေၾကာထဲ ထိုးသြင္းမႈေၾကာင့္ႏွင့္ လိင္အေပ်ာ္အပါး လိုက္စားမႈေၾကာင့္ ေအအိုင္ဒီ အက္စ္ေရာဂါ ကူးစက္ခံစားရသူ ေ၀ဒနာသည္မ်ားအတြက္ ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိေကာင္းရွိမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အျခား နည္းလမ္း(၂)ခုျဖင့္ အျပစ္မဲ့စြာ ကူးစက္ခံစားရသူ ေ၀ဒနာသည္မ်ား အတြက္မူ ရက္စက္လြန္းရာက်သည့္ ေဆာင္ ပုဒ္တခု ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။

ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေ၀ဒနာသည္မ်ားအား လူအမ်ားစုက ၀ိုင္းပယ္ၾကသည့္ အဓိက အေၾကာင္းတရားသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲျခင္းႏွင့္ လိင္အေပ်ာ္အပါး လိုက္စားတို႔အေပၚ အျပစ္ ျမင္သည့္ သေဘာထားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ အျပစ္ျမင္ၿပီး ရွက္စရာ၊ ဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းစရာ ေရာဂါတခုျဖစ္ ပြားသည္ဟု သေဘာထားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေ၀ဒနာသည္ မ်ားႏွင့္ မပတ္သက္ခ်င္ၾကျခင္း၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေ၀းေ၀းေနလိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ကမၻာေပၚရွိ ဘာသာတရားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ႐ႈေထာင့္အျမင္ အသီးသီးမွ ၾကည့္လွ်င္လည္း ထိုကိစၥမ်ားအေပၚ အျပစ္ျမင္သည့္ သေဘာထားမ်ား ရွိၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လူတဦးခ်င္းစီ၏ လူသားဆိုင္ရာ အခြင့္အေရး ႐ႈေထာင့္အရ ၾကည့္လွ်င္မူ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးစြဲျခင္းႏွင့္ လိင္အေပ်ာ္အပါး လိုက္စားျခင္းတို႔ကို ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားသည့္ ဂုဏ္သိကၡၡာက်၊ အရွက္ရစရာ ကိစၥရပ္မ်ားအျဖစ္ ႐ႈျမင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ေရာင္းသူ(စီးပြားရွာသူ)ႏွင့္ ၀ယ္သူ(ဆႏၵရိွသူ) ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူ ၾကည္ျဖဴ၍ လုပ္ၾကသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအျဖစ္ နားလည္ ၾကည့္ျမင္ေပး၍ ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေရာဂါကူးစက္ရန္ အခြင့္အေရးမ်ားသည့္ အုပ္စု (Risk Group) မ်ားျဖစ္၍ တတ္ႏိုင္ပါက ျဖတ္ေတာက္ဖို႔၊ မဆင္ျခင္ႏိုင္၍ ျပဳလုပ္ပါက အကာအကြယ္ ယူၾကဖို႔ တိုက္တြန္း သတိေပးရေပမည္။

ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါ ျဖစ္ပြားႏိုင္သည့္ အျပဳအမူ ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုေတသန ျပဳလုပ္ေနသူ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္လြင္ (လမ္းမေတာ္)က ‘ပုထုဇဥ္ေတြဟာ ကာမဘံု လူသားေတြပါ။ ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုေတြကို ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ လိုက္စားသူေတြပါ။ ………. ခက္တာက တဏွာနဲ႔ ကိုယ္အခ်င္းခ်င္း သူက ပိုဆိုးတယ္လို႔ လက္ညႇိဳးထိုး အျပစ္တင္တတ္တဲ့ လူ႔သဘာ၀ ပါပဲ။ ဒုကၡေရာက္သူကို အျပစ္ပံုခ်တာမ်ဳိးေတြဟာ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ကိစၥမွာ မူးယစ္ေဆး၀ါးထက္ ပိုၿပီးသိသာထင္ရွားလာပါတယ္။ မေကာင္းမႈျပဳတဲ့ သူေတြ ကိုယ္ျဖစ္ကိုယ္ခံ။ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေ၀ဒနာရွင္ေတြကို လူ႔အသိုက္အ၀န္းနဲ႔ ေ၀းရာပို႔ထားရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေတြ လႊမ္းမိုးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ ျပႆနာ ႀကီးထြားေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းပါပဲ’ဟု လိင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျပစ္ျမင္တတ္ၾကပံုကို သူ၏ ေဆာင္းပါးတြင္ ထိုသို႔ ထည့္သြင္း ေရးသားခဲ့သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေ၀ဒနာသည္မ်ားကို လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက ပစ္ ပယ္ၾကျခင္းသည္ ဂုဏ္သိကၡာက် အရွက္ရစရာ ေရာဂါျဖစ္ေနသူမ်ားဟု ႐ႈျမင္မႈေၾကာင့္ အဓိကျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ ျမင္ႏိုင္ေပသည္။ ထိုသို႔ ႐ႈျမင္ၾကျခင္းသည္ မိမိတို႔ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရား၊ လက္ခံရာ က်င့္သံုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၏ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈမ်ားႏွင့္လည္း မ်ားစြာ သက္ဆိုင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ လူသားဆိုင္ရာ အခြင့္အေရး႐ႈေထာင့္မွ ေျပာင္းလဲ ၾကည့္ျမင္ေပးလွ်င္မႈ ထိုေ၀ဒနာသည္မ်ားကို အသက္အႏၱရာယ္ရွိသည့္ ကူးစက္ေရာဂါ ခံစားရသူမ်ား အျဖစ္သာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ႐ႈျမင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခါ ေ၀ဒနာသည္မ်ားကို ၀ိုင္းပယ္ဖို႔ မစဥ္းစားၾကေတာ့ဘဲ ကူညီေဖးမခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေပမည္။ ထိုသို႔ အျပစ္မျမင္ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာသည့္ စိတ္ဓာတ္မ်ားျဖင့္သာ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြ/ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါ ကူးစက္ျပန္႔ပြားမႈ ႏႈန္းထားကို က်ဆင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ‘ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ၾကံဳေတြ႔သူ၊ စာနာၾကည္ျဖဴ လက္တြဲကူ’ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း က်င့္ၾကံႏိုင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။

ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

(ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ ၂၀၀၇ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလထုတ္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္)

1 comment:

Development as a human right said...

Very good points.

The discriminatory practices to HIV patients are one of the worst public health problems in Burma.

Burma needs "information transparency" and reform of institutional practices. Realization of entitlements of HIV patients for non-discrimination need to be convinced to medical practitioners and the concerned stakeholders.

Sadly speaking, medical practitioners themselves, due to lack of information transparency and lack of good public health practices,they themselves practice discrimination.The right to health and the importance of equality and non-discrimination needs to be seriously convinced to Burmese medical society and all civil societies (even thug civil societies) in Burma.

Another institutional reform is to target Burmese perception of Karma. Burmese wrongly think that you suffer from HIV is due to your past deeds of Karma and so you alone is responsible for this suffering. In this perception,many HIV families and patients try to tolerate their own without seeking the proper help from community or structures that can provide help.This concept of Karma is seriously affecting health seeking behavior in Burmese/(Mon) Buddhists' community.

Not only in Burmse society, India that has 5 million HIV patients who believe the same basic principle of Karma think in the same way:"Sarbay Satha Karam Sarka" and many HIV patients try to suffer HIV in their own without alerting the community for help hoping that they will become better in life.

The State is the most responsible institutional structure in researching the HIV problems and preventing and fighting against HIV.Not like this concept, you have to bear your own burden of HIV.The State has to convince its serious obligation and people have to realize their entitlements.

Best luck for our people's ambiguous future,
Burmakin
http://www.burmakin.blogspot.com/