ေဒါင္းတမန္
(၁)
ျမန္မာစာေပတြင္ မင္းခေယာက္်ား ဟူေသာ စကားသာ ရိွခဲ့ေပသည္။ ယခုမွ မင္းခရဟန္း ဟူေသာ စကားကို တီထြင္ရမည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ဆိုက္ေနေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၾကခတ္၀ိုင္း ဆရာေတာ္ ကဲ့သို႔ေသာ နအဖ မင္းတရားႀကီး အက်ိဳးအတြက္ဆိုလွ်င္ ႐ြပ္႐ြပ္ခြၽံခြၽံ နာမည္ပင္ ေသေသ အမႈေတာ္ ထမ္း႐ြက္မည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကို ၾကားေန ဖတ္ေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ရာဇ၀င္တြင္ အုပ္စိုးသူ မင္းအေပၚ ၾသဇာေညာင္းေသာ သာသနာပိုင္မ်ား၊ မင္းဆရာမ်ား အေၾကာင္းသာ ဖတ္ဖူးခဲ့ပါသည္။ ဘုရင္၏ အမိန္႔ကို နာခံခဲ့ ၊ ခိုင္းဖတ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား အေၾကာင္း ကိုမူ မမွတ္သားမိခဲ့ဖူးပါ။ ယခုမူ ရာဇ၀င္တြင္ စာတင္ေလာက္စရာ အာဏာရွင္မ်ား၏ လက္ညိႇဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ ၾကခတ္၀ိုင္း ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုတာ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါၿပီ။
အၾကင္မင္းမႈထမ္း တဦးသည္ အမႈေတာ္ကို ဦးေဆြးဆံျမည့္ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္း ထမ္း႐ြက္ခဲ့လွ်င္ မင္းျဖစ္သူက ေျမႇာက္စား၍ မင္းစိုးရာဇာအပါး အနီးကပ္ ခစားခြင့္ ရေတာ့သည္။ ထိုသူအား မင္းခေယာကၤ်ားဟု ေခၚၾကေလသည္။ အႏီွကဲ့သို႔ မင္းအပါး ခစားေနသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္ကို ယခုလို ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာအခါ မင္းခရဟန္း ဟုသာ ဆိုထိုက္လွေပစြ။
စက္တင္ဘာ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ပြဲႀကီးတြင္ အႏီွရဟန္းတို႔သည္ ရဟန္းဘ၀ တေလွ်ာက္လံုး မိမိတို႔ကို ဆြမ္းကပ္ခဲ့ေသာ ဒကာျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍ အာဏာရွင္မ်ား ဘက္သို႔လိုက္ကာ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ပမာ အသံုးေတာ္ခံ ပါေလသည္။ ဘ၀တူ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းမ်ား ေသြးေျမက်ရသည္ကိုပင္ ကန္႔ကြက္ ေျဖာင္းဖ်ရမွန္း သတိမရဘဲ မ်က္စိမိွတ္၊ ပါးစပ္ပိတ္ ေနႏိုင္ရက္ပါေပသည္။
နီးရာဓားကို ေၾကာက္ရေသာေၾကာင့္ အာဏာရွင္မ်ား အၿငိဳအျငင္ကို မခံရဲျခင္းေပေလာဟု ေဖးေဖးမမ ေတြးဆ ၾကည့္မိေသာ္လည္း ထိုအခ်က္ တခုတည္းေၾကာင့္ဟု ဆို၍ မရစေကာင္းေခ်။ ၾကခတ္၀ိုင္း အပါအ၀င္ အလိုေတာ္ရိ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ ေထာက္ထားစရာ အျခားကိစၥမ်ားလည္း ရိွေနႏိုင္ပါသည္။ ၾကခတ္၀ိုင္း ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုလွ်င္ ဘဏ္တြင္ အပ္ႏံွထားမိေသာ ေငြသိန္းေပါင္း ၃၇၀၀၀ေက်ာ္ (နအဖ ၿငိဳျငင္လွ်င္) ဆံုး႐ႈံးမည့္ ကိစၥမိ်ဳး ပူပင္ေကာင္း ပူပင္ပါလိမ့္မည္။
အျခား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ဆိုလွ်င္လည္း နာယက ရာထူးမ်ားမွ ေလ်ာက်မည့္အေရး
ေတြးပူေကာင္း ပူေပလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ နအဖတြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို အိတ္ထဲ အပိုင္ထည့္ထား ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အက်ပ္ကိုင္ ထားႏိုင္သည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိေသာ ေအာက္လမ္းနည္းမ်ားလည္း ရိွေနႏိုင္ပါသည္။
မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေစ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ကလည္း ကိုယ့္လမ္းကို ကိုယ္ေ႐ြးသြားၾကပါသည္။ ေနာင္တြင္သာ မိမိတို႔ တာ၀န္မေက်ခဲ့မႈေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ ရဟန္းငယ္သားမ်ား ခိုမီွရာမဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္း၊ ေက်ာင္းမ်ား ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရျခင္း၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အေစာ္ကား ခံခဲ့ရျခင္းေတြ အားလံုးအတြက္ ေနာင္တမရၾကပါေစနဲ႔ ဟုသာ က်ေနာ္တို႔ ဆုေတာင္းၾကရန္ ရိွပါသည္။
(၂)
ထိုသို႔ေသာ မင္းဆရာမ်ား၏ ကံၾကမၼာအေၾကာင္း ဆက္ၿပီး တင္ျပ လိုပါေသးသည္။
တခါက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ေမဃ၀တီ အမည္ရိွ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါး ရိွခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အင္းအိုင္လက္ဖြဲ႔ အစီအရင္ အင္မတန္ ေတာ္သည္ဟု နာမည္ႀကီးပါသည္။ ယခင္က သကၤန္းကြၽန္းတြင္ မထင္မရွား သီတင္းသံုးခဲ့ရေသာ ထိုဘုန္းႀကီးမွာ သူေပးခဲ့ေသာ အစီအရင္တခု အေပါက္အလမ္း တည့္သြားေသာေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔က ေျမႇာက္စားသည္တြင္ ဗြီအိုင္ပီဘုန္းႀကီး ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ေမဃ၀တီ ေက်ာင္းလည္း ခမ္းနားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ႏွင့္ ပတ္သက္လိုသူမ်ားကလည္း အခြင့္အေရး ရလိုရျငား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ၀င္ထြက္ၾကသည္။ ထိုေက်ာင္း၀င္း အတြင္းတြင္ လာသမွ် ဧည့္သည္မေျပာႏွင့္ ကပၸိယ လက္ထဲတြင္ကအစ လက္ကိုင္ဖုန္း ရိွသည္။ လာသမွ် ဧည့္သည္အားလံုးကို ေန႔တိုင္း သတ္သတ္လြတ္ထမင္း ေကြၽးႏိုင္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း သူဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးလာသလို သူ႔တပည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ တန္ခိုးထြားေနဖို႔ သူစြမ္းသေလာက္ အစီအရင္ေတြ ဆက္လုပ္ေပးေနခဲ့တာပါပဲ။
သူတို႔ တန္ခိုးမိွန္ခိ်န္ ေရာက္လာေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန္႔ မျပဳတ္ခင္ သံုး၊ ေလး ရက္ အလိုမွာ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွလံုးေသြးေၾကာ ပိတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အိပ္ရာထဲ ဘံုးဘံုးလဲပါတယ္။ သတင္းေမး လာၾကသူေတြ ဆိုတာ ေက်ာင္းနဲ႔ အျပည့္ပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီး မီးစာကုန္လို႔ပဲ ခင္ညြန္႔ရဲ႕ ဘုန္းကံေပ်ာက္သလား မဆိုႏိုင္ဘူး။ ေနာက္သံုးေလးရက္ အၾကာမွာ ခင္ၫြန္႔ ျပဳတ္ပါတယ္။ ခင္ၫြန္႔လည္း ျပဳတ္ေရာ ဆရာေတာ္ႀကီး အနားမွာ ၀ိုင္းေနခဲ့တဲ့ ဒကာေတြလည္း ခ်က္ခ်င္း ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ေႁခြရံသင္းပင္းနဲ႔ ေန ရတာ သာယာေနတတ္တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ သံေ၀ဂစရာပါ။
ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ခဏတျဖဳတ္ေတာ့ ထူေထာင္ လာပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တပည့္အတြက္ စိတ္ထိခိုက္လို႔ပဲ ေရာဂါထပ္ေဖာက္ သြားသလား၊ တပည့္နဲ႔ ကံၾကမၼာတူပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးရဲ႕ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ ႏိွပ္ကြပ္ျခင္း ခံရမွာကိုပဲ လန္႔သြားလို႔လား မဆိုႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ေလးငါးရက္ အၾကာမွာ ပ်ံလြန္ ေတာ္မူသြားပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲကိုေတာင္ နအဖက အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ခြင့္မေပးလို႔ အက်ဥ္း႐ံုး လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။
(၃)
မင္းခေယာကၤ်ား၊ ကမ္းနားသစ္ပင္ … တဲ့။
မင္းဧကရာဇ္အပါး ခစားတဲ့ အေစအပါး ကြၽန္ယံုေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ ခိုင္ျမဲေလ့ မရိွပါဘူး။
အဲဒီလိုပဲ မင္းခရဟန္း … တဲ့
က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ၾကပါစို႔လား ခင္ဗ်ာ …။
ေဒါင္းတမန္
Friday, November 9, 2007
ေမဃ၀တီ၊ ၾကခတ္၀ိုင္းႏွင့္ မင္းခရဟန္း၊ ကမ္းနားသစ္ပင္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Dear Writer,
I remember that the Tharawadi and his queen were not complaining their Sayadaw ( Min Saya Phongyi) when the latter had beaten Maung Lwin , would be King Mindon. This is one example.
Bagyidaw did not harm Bamaw Sayadaw when the latter criticise the king " Ba-yin-par ma-wa bu".This is second example.
These examples show that Burmese Kings (rulers, heads of state) respect their monks.
Now a day the heads of the state were influenced by materialist, communist. So the latest generation Burmese Rulers can kill their own buddhist monk.
I am wondering if they would kill their own parents who stand against them.
In fact the public is parent of the arm forces.
We have to wait and see how these evil mined leaders would end their lives.
Post a Comment