ၿဖိဳလွဲပစ္ရမည့္ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ေဒါက္တိုင္တစ္ေခ်ာင္း
(သို႔မဟုတ္)
စာေပစိစစ္ေရးႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာန
(ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ)
(သို႔မဟုတ္)
စာေပစိစစ္ေရးႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ဌာန
(ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ)
စစ္အာဏာရွင္ေတြ ႀကီးစိုးေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးရယ္လိို႔ တန္ခိုးထြားေနခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုနီးပါး ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စတုတၳမ႑ိဳင္ျဖစ္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြအေပၚ ပိုၿပီး သိသိသာသာ ႏွိပ္ကြပ္ လာခဲ့တာကေတာ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရး လူထုအံုႂကြမႈကို စစ္အာဏာရွင္တို႔က ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္နင္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းကာလမွာ စတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ မတိုင္ခင္ ကတည္းကလည္း စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဗိုလ္ေန၀င္း ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ခဲ့တဲ့ မဆလေခတ္ ကတည္းက ရွိေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ မဆလေခတ္က စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး ဆိုတာကို စာနယ္ဇင္း လုပ္ကိုင္ေနသူေတြ ကလြဲၿပီး ျပည္သူလူထုနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ က အခုလို ဟိုးေလးတေက်ာ္ သိေနတာမ်ဳိး မရွွိခဲ့ဘူး။ အခုေလာက္လည္း ဆင္ဆာ ျဖတ္ေတာက္မႈ မရွိေသးဘူး။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးအခင္း ျဖစ္ခါနီး ၁၉၈၇-၈၈ ကာလ ေလာက္က်မွ စာေပစိစစ္ေရး႐ံုးရဲ႕ တင္းက်ပ္လာမႈေတြကို စၿပီး သတိထားမိတာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ထုတ္ေ၀ေနတဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ သူတို႔ခြင့္မျပဳတဲ့ စာလံုးေတြ၊ စာပိုဒ္ေတြကို ေငြမင္နဲ႔ ပိတ္ခိုင္းတာေတြ စေတြ႕လာရတယ္။ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွာ န၀တ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက အာဏာသိမ္းၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးဟာ စာနယ္ဇင္းေတြကို တစ္စထက္တစ္စ ပိုပိုၿပီးတင္းက်ပ္ ပိုပိုၿပီး ႏွိပ္ကြပ္လာပါေတာ့တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ နအဖရဲ႕ လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္နဲ႔ အဆိုးဆုံး ပိတ္ပင္မႈ၊ အမ်ိဳးမ်ဳိး အဖံုဖံု ဒုကၡေပးမႈ၊ အာဏာနဲ႔ အႏုိင္က်င့္မႈေတြအထိ ေရာက္လာခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ထင္ျမင္ခ်က္ အေသးစိတ္ကို ေခါင္းစဥ္ငယ္ေတြ ခြဲၿပီး တင္ဆက္သြားပါမယ္။
စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ
အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာ စစ္အာဏာရွင္ေတြက သူတို႔ အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ သူတို႔ကို ဒုကၡ ေကာင္းေကာင္း ေပးႏုိင္တဲ့ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ စာအုုပ္ ထုတ္ေ၀သူေတြကို အဟန္႔အတားျပဳ ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ဒီစာေပစိစစ္ေရးရုံးကို ဖြဲ႕စည္းၿပီး လုပ္ကိုင္ေစခဲ႔တာပဲ ျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လြပ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ ေ၀ခြင့္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးတစ္ခုကို ပိတ္ပင္ထားျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ကေလာင္သြားဟာ ဓားသြားထက္ ထက္တယ္ ဆိုတာကို သူတို႔ သိပုံရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ၊ ေကာက္က်စ္ ယုတ္မာမႈေတြ၊ မဟုတ္တန္းတရား အဆီအေငၚမတည့္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို ကေလာင္နဲ႔ ေဖာ္ထုတ္ ထိုးႏွက္ လာႏုိင္တဲ့ အေနအထားအားလုံးကုိ ပိတ္ဆို႔ထားႏုိင္ဖို႔ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြပိုပိုၿပီး ေပးခဲ့ျခင္းပဲျဖစ္ တယ္။ အဲဒီလို စာနယ္ဇင္းေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ထားတဲ့အတြက္ နအဖစစ္အစိုးရရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အလြန္ယုတ္ ညံ့ဆိုး၀ါးေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရး အေျခအေနမွန္ အားလံုးကို ျပင္ပကမၻာက သိခြင့္မရေတာ့ဘဲ သူတို႔ရဲ႕ တဖက္သတ္ လိမ္ညာေရးသားမႈ၊ လိမ္ညာ ၀ါဒျဖန္႔မႈေတြကို သာ ဖတ္႐ႈေနရေတာ့တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေျပာဆိုေရးသား ၀ါဒျဖန္႔မႈေတြဟာ လိမ္ညာမႈေတြမွန္း အားလံုးက သိရိွၾက ေပမယ့္ စာေပစိိစစ္ေရးရဲ႕ ပိတ္ဆို႔ တားဆီးမႈေၾကာင့္ တကယ့္ အေျခအေနမွန္ေတြကို ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းက သိခြင့္မရႏိုင္တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးကို လိုခ်င္လို႔လည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြက စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးကို အခိုင္အမာ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္။
ႏွိပ္ကြပ္မႈ အဆင့္ဆင့္အတြက္ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံး ဖြဲ႕စည္းပံု
ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ၀ကၤပါလမ္း၊ ဂ်ပန္သံ႐ံုးေဘးမွာ တည္ရွိတဲ့ အဲဒီ႐ုံးကို အထပ္သံုးထပ္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္။ ကနဦးက ထရံကာ အေဆာက္အဦႀကီးျဖစ္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း တန္ခိုးအာဏာ ႀကီးထြားလာတဲ့အခါမွာ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ကြန္ကရစ္ အေဆာက္အဦးကို အခိုင္အမာ ျပင္ေဆာက္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ ၀န္ထမ္း ဖြဲ႔စည္းပုံအေနနဲ႔ (အထက္ကေန ေအာက္ကို အစဥ္အတိုင္း ေျပာရရင္) ၫႊန္ၾကားေရးမႉး (၁)ဦး၊ လက္ေထာက္ၫႊန္ ၾကားေရးမႉး (၂)ဦး၊ ဦးစီးအရာရွိ (၃)ဦး၊ စာဖတ္မႉးမ်ား၊ အျခား ႐ုံး၀န္ထမ္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ႐ုံးကို ျဖတ္သန္းၿပီးရင္ ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွာ ႐ံုးထုိင္တဲ့ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး၊ ၀န္ႀကီးတို႔ကို ထပ္ၿပီး ျဖတ္သန္းရတယ္။ အဲဒီ အဆင့္ဆင့္ကို စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ျဖတ္သန္းၿပီး အဆင့္တိုင္း အဆင့္တိုင္းက ခြင့္ျပဳမွ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးအရ သူတို႔ အထူးေစာင့္ၾကည့္တဲ့ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ စစ္မဟာဗ်ဴဟာ ေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႕ လက္ေအာက္ခံ ‘ကြပ္ကဲ’ ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕ထံကုိပါ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖတ္သန္းရေသးတယ္။
စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္လုပ္ပံု အဆင့္ဆင့္နဲ႔ အခက္အခဲမ်ား
က်ေနာ္က မဂၢဇင္း လုပ္ခဲ့သူဆိုေတာ့ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို တလအတြင္းမွာ အခ်ိန္မီ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိႏုိင္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္ လုပ္ကိုင္ရပံုနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို တင္ျပခ်င္တယ္။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ထုတ္မယ့္ မဂၢဇင္းရဲ႕ မ်က္ႏွာဖံုး ဒီဇိုင္းကို ႐ံုးကို တင္ျပရတယ္။ အဲဒီလို တင္ျပဖို႔အတြက္ အစိုးရဘဏ္မွာ ေငြသြင္း၊ ဘဏ္ခ်လံ နဲ႔ တြဲၿပီး ႐ံုးမွာ အ၀င္စာရင္းသြင္း၊ ၿပီးမွ မ်က္ႏွာဖံုး ဒီဇိုင္းကို ဖိုင္တြဲၿပီး ၀န္ထမ္းဖြဲ႕စည္းပုံအတိုင္း အဆင့္ဆင့္ လွည့္ျပရတယ္။
ပထမအဆင့္ ကိုယ့္မဂၢဇင္းကို စစ္မယ့္ စာဖတ္မႉး (၂)ဦးကို အရင္ျပရတယ္။ စာဖတ္မႉးေတြကို (၂)ဦးစီ တြဲၿပီး တာ၀န္ခ်ထားတာ အတြဲေပါင္း မ်ားစြာရွိတယ္။ အမ်ဳိးသမီး စာဖတ္မႉးေတြ မ်ားတယ္။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို (၄)လ တစ္ႀကိမ္ စာဖတ္မႉး ေျပာင္းတယ္။ (ထင္ျမင္ခ်က္–အမ်ဳိးသမီး စာဖတ္မႉးေတြ အမ်ားစု ခန္႔ထားျခင္းကေတာ့ အမ်ဳိး သမီး ၀န္ထမ္းေတြက အမ်ဳိးသား ၀န္ထမ္းေတြထက္ စာရင္ အမိန္႔ပိုနာခံျခင္း၊ စာတစ္ပုဒ္ကို အျပစ္ရွာရာမွာ ပုိ ေစ့စပ္ျခင္း၊ အျပင္လူဆီက လာဘ္ေငြယူၿပီး စာမူကို လြတ္ကင္းေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ သတၱိနည္းျခင္း၊ အျပင္လူမ်ားက နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္လည္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ သတၱိနည္းျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္လို႔ ထင္တယ္။ (၄)လတစ္ႀကိမ္ စာဖတ္မႉးေတြ ေျပာင္းခိုင္းျခင္းကလည္း မဂၢဇင္း လုပ္သူေတြနဲ႔ ၾကာၾကာ မရင္းႏွီးေစလိုတဲ့ သေဘာလို႔ ထင္တယ္။) မ်က္ႏွာဖံုး ဒီဇို္င္းကို စာဖတ္မႉးေတြက ခြင့္ျပဳသင့္မသင့္ အမႈတြဲဖိုင္မွာ မွတ္ခ်က္ေရးၿပီးရင္ အမႈတြဲဖိုင္ကို ဦးစီးအရာရွိ၊ လက္ေထာက္ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး၊ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ေတြဆီကို အဆင့္ဆင့္ ျဖတ္ရတယ္။ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဆိုသူဆီက ‘ခြင့္ျပဳပါ’ ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္နဲ႔ ထြက္လာမွ မ်က္ႏွာဖံုး ခြင့္ျပဳခ်က္နံပါတ္ ထုတ္ရတယ္။ အဲဒီခြင့္ျပဳခ်က္ နံပါတ္ရမွ မ်က္ႏွာဖုံးကို အေခ်ာပံုႏွိပ္ရတယ္။ ‘ခြင့္မျပဳ’ ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္နဲ႔ ထြက္လာရင္ေတာ့ ျပန္ျပင္ၿပီး အစကေန အဆင့္ဆင့္ ျပန္ျဖတ္ရတယ္။
မ်က္ႏွာဖံုး ပံုႏွိပ္ၿပီးရင္ အတြင္း စာေဖာင္ကို(၂၅)အုပ္ေလာက္ ပံုႏွိပ္၊ ၿပီးရင္ မ်က္ႏွာဖံုးန ခ်ဳပ္ကပ္ၿပီး စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးကို သြားတင္ရတယ္။ ႐ံုးမွာ အ၀င္စာရင္း ျပၿပီးတာနဲ႔ အတြင္းစာေဖာင္ သတ္ပံုစစ္ခအတြက္ ဘဏ္မွာ ေငြသြင္း၊ စစ္မယ့္ စာဖတ္မႉး (၂)ေယာက္ကို စာျမန္ျမန္ ဖတ္ေပးေအာင္ တစ္ေယာက္က လာဘ္ေငြ (၁၅၀၀)က်ပ္နဲ႔ ႐ံုးတင္ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္စီကို ႐ံုးပြဲစားက တဆင့္ေပးရတယ္။ ၿပီးရင္ စာဖတ္မႉးေတြ အထက္က ဦးစီးအရာရွိကို (၂၅၀၀)က်ပ္တန္ စူပါေကာ္ဖီမစ္တစ္ထုပ္ (သို႔)ေငြသားနဲ႔ ႐ံုးတင္မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ ေပးရတယ္။ ၿပီးရင္ အမႈတြဲဖိုင္မွာ တြဲၿပီး အစည္းအေ၀း ေစာင့္ရတယ္။ အစည္းအေ၀းက တစ္ပတ္မွာ စေနတစ္ရက္ပဲ ထိုင္တယ္။ အဲဒီ စေနတစ္ရက္မွာမွ ၫြန္ၾကားေရးမႉး မအားဘူးဆိုရင္ ေစာင့္ေပေတာ့ ေနာက္တစ္ပတ္ပဲ။ စေန အစည္းအေ၀းကို မီဖို႔ဆိုရင္ အဂၤါေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ႐ံုးတင္ရတယ္။ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတးေလာက္မွ ႐ံုးတင္ရင္ေတာ့ ရေတာ့ရတယ္၊ လာဘ္ေငြ (၂) ဆေလာက္ အပိုေပးရတယ္။
စေနေန႔က်ရင္ ႐ံုးမွာ အစည္းအေ၀း သြားေစာင့္ရတယ္။ အစည္းအေ၀း ၿပီးတာနဲ႔ ဦးစီအရာရွိ အမ်ဳိးသမီး အခန္းမွာျဖဳတ္ခိုင္း၊ ပယ္ခိုင္း၊ ျပင္ခိုင္းတဲ့ စာမ်က္ႏွာေတြကို တစ္မ်က္ႏွာခ်င္း ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ရတယ္။ ၿပီးရင္ ျဖဳတ္၊ ပယ္၊ ျပင္ဆင္ခိုင္းတဲ့ ဟာေတြကို မွတ္တမ္းစာအုပ္မွာ တစ္ခုခ်င္းေရးၿပီး အမွန္တကယ္ျဖဳတ္၊ ပယ၊္ ျပင္ဆင္ ပါမယ့္အေၾကာင္း ၀န္ခံကတိ လက္မွတ္ထိုးရတယ။္ ၿပီးရင္အေခ်ာျပင္ဆင္ၿပီးတဲ့ စာအုပ္ (၄)အုပ္ကုိ ႐ံုးျပန္တင္ရ တယ္။ ၿပီးမွ ပံုႏွိပ္စက္မွာ ျဖန္႔မယ့္ အုပ္ေရအတိုင္း အေခ်ာပံုႏွိပ္ရတယ္။ တခါတခါ ပံုႏွိပ္စက္မွာ ႐ိုက္ၿပီးခါမွ ေနာက္ဆက္တြဲ ထပ္ျဖဳတ္ေပးပါဆိုလို႔ ႐ိုက္ၿပီးသားေတြကို လႊင့္ပစ္ၿပီး အသစ္ ထပ္႐ိုက္ေပးရတဲ့ အခါေပါင္းလည္း မေရတြက္ႏုိင္ဘူး။
ပုံႏွိပ္ၿပီးလို႔ စာအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးရင္ မျဖန္႔ခင္ ႐ံုးကို စာအုပ္အေခ်ာ (၆၅)အုပ္ သြားေပးရတယ္။ လက္ေဆာင္ ေတာင္းတာဆိုၿပီး မိုက္ေၾကးခြဲတာေပါ့။ အဲဒီ စာအုပ္ေတြထဲကမွ ႐ံုးကို (၃၃)အုပ္ တရား၀င္ေပးရတယ္။ ၀န္ႀကီး ဌာနေတြကို လက္ေဆာင္ေပးရတာလို႔ ေျပာတယ္။ က်န္တဲ့ (၃၂)အုပ္ကိုေတာ့ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး၊ လက္ေထာက္ ၫႊန္ၾကားေရမႉး၊ ဦးစီးအရာရွိေတြ၊ စာဖတ္မႉးေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြေ၀ယူၿပီး ႐ံုးကို စာအုပ္လာ၀ယ္တဲ့ သူဆီ ေရာင္းစားၾကတယ္။ စာေပစိစစ္ေရး႐ံုးမွာ စာအုပ္လာ၀ယ္တဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြက ေန႔တဓူ၀ လက္ေဆာင္ရတဲ့ စာအုပ္ေတြကို အဲဒီလူေတြဆီ ေရာင္းစားၿပီး ညေနဆို ခြဲေ၀ယူၾကတယ္။ အဲဒီ ေငြေပးေငြယူ ကိစၥေတြကို ႐ံုးပြဲစားေတြကပဲ ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ လာဘ္ေငြေပးရတာေရာ စာအုပ္လက္ေဆာင္ ေပးရရတာေရာ အားလံုးေပါင္္း တြက္ၾကည့္ရင္ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ အတြက္ တစ္လတစ္လ စာေပစိစစ္ေရး႐ံုး အတြက္ ကုန္က်ေငြ စုစုေပါင္းဟာ (၇၀၀၀၀)က်ပ္ေလာက္ ကုန္တယ္ (ဒါ ၂၀၀၄-၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္က ကုန္က်စရိတ္ပါ)။ အဲသလို ႐ံုးကို စာအုပ္အေခ်ာ လက္ေဆာင္ ပို႔ၿပီးရင္ေတာ့ စာအုပ္ျဖန္႔လို႔ရၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တရား၀င္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တရား၀င္က ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ အမိန္႔က်မွ ျဖန္႔ရမွာ။ ဒါေပမယ့္ ခြင့္ျပဳမိန္႔က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မက်ဘူး။ စာအုပ္အေခ်ာကို ျပည္ထဲေရး ၀န္ႀကီးအထိ အဆင့္ဆင့္ပတ္ၿပီးမွ ထုတ္ေပးတာဆိုေတာ့ ေစာင့္ေနရင္ ျဖန္႔ရမွာကို မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ျပင္ခိုင္းတာ ေသခ်ာျပင္ဆင္ၿပီးရင္ နား လည္မႈနဲ႔ ျဖန္႔ၾကေတာ့တာပဲ။
(ဆက္ပါဦးမယ္)
(ေခတ္ၿပိဳင္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment