Friday, May 16, 2014

နားလည္ေစခ်င္ေသာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးမည္သည့္ Ethno-Politic

မင္းေသြးနီ (ရာမည)

တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးဟု ဆိုေသာ ထို “Ethno-Politic” ေဝါဟာရအား အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္ေရးအင္စတီက်ဳ႕စ္ (USIP) မွ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ မတ္လဆန္း၌ ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ “Media and conflict in Myanmar” ဟူသည့္ အစီရင္ခံစာ၌ “Ethno-Politic” ဟု စတင္သံုးႏႈန္းခဲ့သည္ကုိ ဖတ္႐ႈခဲ့ရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းရွိ “တိုင္းရင္းသားအေရးသည္” ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟူေသာ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ အစဥ္အဆက္၏ ေထာက္ျပခ်က္ကိုကား ယေန႔အထိ အစိုးရမွ တိတိပပ လက္ခံသည္ လက္မခံသည္ ဟူေသာ ေျပာၾကားခ်က္မ်ိဳး မရိွိေသးေပ။

သို႔ေသာ္လည္း ပြင့္လင္းလာသည့္ ၂၀၁၀ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပဳင္ေျပာင္းလဲေရး ေနာက္ပိုင္း၌မူ ယခင္ အရိပ္တေစၧမည္းႀကီးကဲ့သို႔ အစိုးရမွ သမုတ္ခဲ့ေသာ “ဖက္ဒရယ္” မူကိုကား လက္ခံႏိုင္ေၾကာင္း အစိုးရ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ား ေျပာၾကားခ်က္ကိုကား သတင္းမီဒီယာမ်ား၌ မၾကာခဏ ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။

သမိုင္းေၾကာင္း ျဖစ္တည္ပံု ကြဲျပားျခင္း၊ ကြဲျပားေသာ ႐ိုးရာဓေလ့ ထံုးတမ္း အစဥ္အလာေတြေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ထူးျခားေသာ အသြင္သ႑ာန္မ်ားႏွင့္ သီးျခားဆန္သည့္ လူမ်ိဳးစုမ်ားအသြင္အျဖစ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံတြင္း၌ တည္ရွိခဲ့ေပသည္။

ထိုမတူ ကြဲျပားမႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ကြဲျပားေသာ အလွတရားမ်ား စုစည္းရာအျဖစ္ ႐ႈျမင္ရန္မွသည္ အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေရးဆီသို႔ ဦးတည္ေသာ တည္ရွိမႈအျဖစ္ အစိုးရအဆက္ဆက္က သေဘာထားခဲ့ၾကေပသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသည္ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးအသြင္အျဖစ္သာ လႈပ္ရွားခဲ့ေပသည္။ အလားတူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း၌ တည္ရွိေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားသည္လည္း ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးနည္းတူ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးအတြက္ ပံုေဖာ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ဤပံုေဖာ္မႈသည္ ျမန္မာ၌ သာမက ကမၻာ၌ပါ ေက်ာၾကားသြားခဲ့ရသည့္ ကမၻာ့အရွည္ၾကာဆံုးေသာ ျပည္တြင္းစစ္ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ၾကာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔မ်ားႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔တို႔အၾကား လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ ႏွစ္ဖက္စလံုး ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။

ထိုသို႔ ေျဖရွင္းျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ရရွိခဲ့သည့္ အက်ိဳးအျမတ္ကား တိုင္းျပည္ ခၽြတ္ျခံဳက်ျခင္းႏွင့္ စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ တိုးပြားလာျခင္း၊ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံ စားရင္းဝင္ခဲ့ျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ ခံခဲ့ရျခင္းတို႔ကား ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းေၾကာင္းကို ပို၍ အက်ဥ္းတန္ေစခဲ့သည္။

ထိုကာလသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံ၊ စီးပြား၊ လူမႈေရးက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ားအား အေမွာင္႐ိႈက္ခဲ့သည့္ကာလ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ အျခားယွဥ္ဘက္ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မ်ားစြာ ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔တစ္ခုျဖစ္သည့္ “ဝ” ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးတပ္မေတာ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးေအာင္ျမင့္၏ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတပ္မ်ားအၾကား လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္မွာမူ …

“တိုင္းျပည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ လြတ္လပ္ေရးရခါစ ကေန စၿပီး အခုထိ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနတယ္၊ မရပ္ႏိုင္ဘူး၊ အဲဒီလို မရပ္ႏိုင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ သေဘာထားက လူမ်ိဳးခ်င္း တန္းတူညီမွ်မႈ မရွိတာ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ မရွိတာ၊ ပင္လံုမူ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ ၊ ပင္လံုသေဘာထား မျပည့္ဝတာပဲျဖစ္တယ္” ဟု ဦးေအာင္ျမင့္က ဆိုပါသည္။

သို႔ေသာ္ ထိုတိုင္းရင္းသားတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးအခြင့္အေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ ျမန္မာအစိုးရအတြက္ ခြဲထြက္ေရး အသြင္သ႑ာန္ေဆာင္ေသာ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ဟုသာ ခံယူ၍ ျပတ္ျပတ္သားသားပင္ ေခ်မႈန္းခဲ့ေပသည္။

တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားမွလည္း ထိုအစိုးရအဆက္ဆက္မ်ား၏ ကိုင္တြယ္မႈသည္ တိုင္းရင္းသားတန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို ဥပေကၡာျပဳေသာ ၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေသာ ပင္လံုသေဘာတူညီခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္ေသာ ကိုင္တြယ္မႈသာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူကာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္း၍ ထိုကိုင္တြယ္မႈကို ခုခံခဲ့ၾကသည္။

ထိုျမန္မာအစိုးရ နားလည္ေလေသာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႔မ်ား ခံယူေလေသာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးတို႔အၾကား ကြဲျပားေသာ ဝိဝါဒမ်ားႏွင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္တို႔သည္လည္း အစံုစံု အဖံုဖံု ရွိခဲ့ေပသည္။

ယခုကာလသည္ ထိုႏွစ္ဖက္ (အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသား) တို႔အၾကား လက္ခံေလေသာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရး အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ ပို၍ နီးစပ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးအား ျမန္မာ့အစိုးရမွ အျပည့္အဝ နားလည္ပါရဲ႕လားဟု ဆိုရန္မွာလည္း အေျခအေန မရွိေသးေပ။

USIP အစီရင္ခံစာ၌ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အား ကိုးကား၍ ေရးသားထားသည္မွာ “ဗမာလူမ်ိဳးေတြဟာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြကို နားလည္ဖို႔ မႀကိဳးစားဘူး၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြ ကြဲျပားစြာ တည္ရွိေနမႈကို သိရွိသလို၊ အကြဲကြဲအျပားျပား ျဖစ္မွာကို မလိုလားဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အေျဖရွာဖို႔ကိုလည္း မႀကိဳးစားဘူး” ဟူ၍ သံုးသပ္ေရးသားထားပါသည္။

ထိုတိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ လဲြမွားလ်က္ရွိေနေသာ အျမင္မ်ားႏွင့္ သေဘာထားသည္ ဗမာလူမ်ိဳး အမ်ားစုမ်ားအၾကား က်ယ္ျပန္႔စြာ တည္ရွိလ်က္ရွိဆ ျဖစ္ေၾကာင္း အစီ႐င္ခံစာ၌ ဆက္လက္ ေရးသားထားခဲ့ေလသည္။

ထိုေၾကာင့္လည္း ကာလရွည္ၾကာစြာ ႏွစ္ဖက္အၾကား လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡျဖင့္ ထိုအျခင္းအရာအား နားလည္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေပသည္။ တိုက္ခိုက္မႈျဖင့္သာ ၾကာျမင့္ခဲ့ရၿပီး ဆယ္စုႏွစ္ ၆ ခု ၾကာလာသည့္တိုင္ ထိုျပႆနာ မေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ေပ။

ထို႔သို႔ႏွစ္ဖက္အၾကား ရွည္ၾကာစြာျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္ပြားလာခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ဖက္အၾကား ရွိခဲ့ေသာ ယံုၾကည္မႈတံတိုင္းမွာလည္း အပိုင္းပိုင္းပင္ က်ဳိးခဲ့ေလသည္။

လက္ရွိ၌လည္း ဦးသိန္းစိန္အစိုးရမွ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးအား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ကာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ျပဳလုပ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနဆဲျဖစ္သည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡတို႔မွာ ထိုႏွစ္ဖက္ယံုၾကည္မႈမ်ား၏ မွတ္ေက်ာက္တင္စရာ အေျခအေနမ်ားအျဖစ္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။

အစိုးရလက္နက္ကိုင္မ်ားမွ တိုင္းရင္းသား ေဒသမ်ားတြင္ အေျခစိုက္ထားသည့္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႔မ်ား ႐ုပ္သိမ္းေပးရန္ သေဘာမတူႏိုင္ေသးဘဲဲ ျဖစ္ေန၍ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားတြင္မူ ရွိရင္းစြဲ တပ္အင္အားထက္ ပိုမို တိုးခ်ဲ႕ခ်ထားသည့္ တပ္အင္အားမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္းလည္း USIP အစီရင္ခံစာ၌ ေထာက္ျပထားခဲ့သည္။

အစိုးရမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ရွိေနသည္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမွာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္း၏ ပထမေျခလွမ္းသာျဖစ္၍ ေရွ႕ဆက္၍လည္း ကာလအတန္ၾကာ လုပ္ေဆာင္သြားရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္ ဆက္လက္ တည္ရွိသြားဦးမည္လည္းျဖစ္သည္။

Ethno-Politic ဟု မည္ေသာ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးသည္ကား ထိုထက္ က်ယ္ျပန္႔သည့္ သေဘာေဆာင္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါသည္။ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးဟု ဆိုရာ၌ အဓိကအားျဖင့္မူ “တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္” ကို အာမခံေသာ ႏိုင္ငံေရးစနစ္တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုႏိုင္ေပသည္။

ထိုႏိုင္ငံေရးစနစ္သည္ ဒီမိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖင့္ လည္ပတ္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးဟု တိုင္းရင္းသားမ်ားမွ ကာလရွည္ၾကာကတည္းကပင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရ အဆက္ဆက္အား အဆိုျပဳခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအဆိုျပဳမႈသည္ လြဲမွားေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈျဖင့္သာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၏ အတိတ္ကာလမ်ား၌ “ဖက္ဒရယ္မည္သည္ ခြဲထြက္ေရးမူ” ျဖစ္သည္ဟူ၍ လြဲမွားစြာပင္ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ၾကသည္။

ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ရာ၌ စစ္ေရးနည္းလမ္းျဖင့္ ေျဖရွင္းျခင္းသည္ အေျဖထြက္လာႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းတစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း သံုးသပ္သည္ဟုလည္း KNU ကာကြယ္ေရးဌာန တာဝန္ခံ ဗိုလ္မႉးႀကီး ေရာ္ဂ်ာခင္က သံုးသပ္ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ တစိုက္မတ္မတ္ သြားမယ္၊ စစ္တိုက္လာတာ အႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ၿပီ၊ ဘယ္သူမွ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ ဘာအေျဖမွ မထြက္ဘူး၊ အခု အစိုးရက ဖြင့္ေပးလာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအခြင့္အေရးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ဆု ေဆြးေႏြးၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယူတယ္၊ သေဘာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ မေပးဘဲ စစ္ေရးကိုပဲ တစ္ဖက္သတ္ တြန္းပို႔မယ့္ အေနအထား ေရာက္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မတတ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဖဒိုေရာဂ်ာခင္က ဆိုပါသည္။

တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑သည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၏ အခန္းက႑ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာ၌သာ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေနရာရခဲ့ၿပီး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၌ အေသးအဖြဲျပႆနာဟုသာ ျမန္မာအစိုးရ အပါအဝင္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက သေဘာထားခဲ့ၾကသည္။

တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားမွ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ တႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ညွိႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ေရးအဖဲြ႔(NCCT) မူၾကမ္းေရးဆြဲေရး ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ မူၾကမ္းေရးဆြဲေရး ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဒုတိယအႀကိမ္ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာ၌ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္မူၾကမ္း (Single Draft) ရရွိေစရန္ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ေသာ္ျငား “တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး စာခ်ဳပ္” ထြက္ရွိလာႏိုင္မည့္ အေနအထားမွာ မည္သည့္အေျခအေနတြင္ ရွိေနေၾကာင္းကို ခန္႔မွန္းရခက္ေနဆဲျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ အပစ္ရပ္မူၾကမ္း (Single Draft) အေပၚ အစိုးရ၏ သေဘာထားမွာ တင္းမာေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ညီညြတ္ေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ (UNFC) အေထြေထြအတြင္ေရးမႉး ႏိုင္ဟံသာက ေျပာသည္။

“တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္မူ ၆ ခ်က္အရ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္နက္စြန္႔ရမယ္၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုေအာက္မွာပဲ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးရမယ္၊ ဒါေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြဘက္က လက္ခံဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ အခ်က္ေတြပါ ႏိုင္ဟံသာက ေျပာသည္။

တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ႏိုင္ငံေရးတို႔ မည္သည္မွာ ဒဂၤါးတစ္ခ်ပ္၏ ေခါင္းႏွင့္ပန္းျဖစ္၍ ႏွစ္ခုစလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေျဖရွင္းမွ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ဟံသာက သံုးသပ္ေျပာဆိုပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကမူ ေရွ႕ဆက္၍ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖဲြ႔မ်ားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားကို တစ္ႏိုင္ငံလံု အတိုင္းအတာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးေနာက္ မိမိ ကတိျပဳထားသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံေရး ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး နည္းလမ္းျဖင့္သာ အေျဖရွာႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းေၾကာင္း ယခုလဆန္း၌ ထုတ္လႊင့္ခဲ့သည့္ ေရဒီယိုမိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို အစိုးရမွ နားလည္မႈ လြဲေနသမွ်၊ ကိုင္တြယ္ပံု လြဲေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးျပႆနာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖို႔ရာ လမ္းမျမင္ေသးေပ။

အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ဖက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ရရွိိ ထားၿပီးေသာ္ျငားလည္း ပတ္ခတ္မႈ ျပည္လည္ျဖစ္ပြားေနသည့္ သာဓကတို႔အား အေျခခံ၍ အစိုးရ၏ ပိုမိုထိေရာက္ေသာ၊ ခ်ဥ္းကပ္မႈမွန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းမွ တိုင္းရင္းသားျပႆနာကို ေျဖရွင္းပါက ပိုမို ထိေရာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။

(ေရြႊဟသၤာသတင္းဌာနမွ …)

No comments: