Thursday, March 6, 2014

ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ႏိုင္ငံေရး

ေဇာ္ဝင္း (၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)

ေဝါဟာရေတြရဲ့ ေနာက္မွာ ကြယ္ဝွက္ထားတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြရွိတယ္။ အဲဒီေနာက္က အဓိပၸါယ္ကို က်ေနာ္တို႔ ျမင္ဖို႔လိုတယ္။

အေျပာမ်ားတဲ့ အေပါစား စကားလုံးတလုံးအေၾကာင္းကို အခု ေျပာခ်င္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၏ အႏုပညာ ဆိုတဲ့ စကားပဲ။

တကယ္အေရးၾကီးတဲ့ အႏွစ္သာရ အဓိပၸါယ္ကို မေျပာခင္ ဘာသာျပန္ပုံကို နည္းနည္းေျပာလိုက္ပါရေစဦး။ Politics is the art of the possible ကို ျဖစ္ႏိုင္ေျခ၏ အႏုပညာလုပ္ထားတာ နည္းနည္းေတာ့ ေၾကာင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘာအႏုပညာနဲ႔မွ မဆိုင္ဘူး။ art ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ဆိုလိုတာက အတတ္ကို ေျပာခ်င္တာ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကို လုပ္တဲ့ အတတ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ဒီစကားဟာ realpolitik လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနတယ္။ Politics is the art of the possible ဆိုတဲ့စကားကို ပထမဆုံးေျပာတာ ဂ်ာမန္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဘစ္စမတ္လို႔ အမွတ္အသားရွိၾကရဲ့။ ဂ်ာမန္မွာ ပရပ္ရွားလူမ်ဳိးၾကီး လႊမ္းမိုးေရး လုပ္ႏိုင္ဖို႔ အသုံးခ်ေျပာဆိုခဲ့ဖူးတဲ့ စကားပါ။ ဒါကို ေနာက္ထပ္ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်သူတေယာက္က အေဒါ့ဖ္ ဟစ္တလာ။ သူကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ခ်က္ကိုစလို ဗက္ကီးယားရယ္လို႔ ျဖစ္လာမယ့္ ဆူဒင္တန္းလန္း ကိုသိမ္းပိုက္ခ်င္လို႔ ျခိမ္းေျခာက္ ေျပာဆိုတဲ့ စကားျဖစ္ပါတယ္။ ျဗိတိန္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ခ်ိန္ဘာလိန္ကို ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာလုပ္စမ္းပါကြာ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြကို စိတ္ကူးမယဥ္ပါနဲ႔။ မင္းတို႔ ဂ်ာမန္နဲ႔ တိုက္ရဲလို႔လားလို႔ လွမ္းေျပာလိုက္တာပါ။ ခ်ိန္ဘာလိန္ကလည္း ဂ်ာမန္နဲ႔ စစ္ပြဲကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆျပီး ဆူဒင္တန္းလန္းကို လက္လႊတ္ေပးလိုက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီျဖစ္ႏိုင္ေျခစကားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သုံးသူတေယာက္ကေတာ့ ျဗိတိန္ကြန္ဆာေဗးတစ္ ႏိုင္ငံေရးသမား ရစ္ခ်တ္ ေအာ္စတင္ ဘတၱလာပါ။ ရွိေစေတာ့။ ေလာေလာဆယ္မွာ ဒါေတြထက္ ပိုအေရးၾကီးတာက ဒီစကားလုံးကို ဗမာႏိုင္ငံမွာ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္နဲ႔ သုံးေနသလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။

အရင္စစ္အစိုးရေခတ္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးနဲ႔ တေလာကနာမည္ၾကီးတဲ့ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားတို႔ တည္ေထာင္ၾက တယ္လို႔ အမ်ားယုံၾကည္ၾကတဲ့ ပိေတာက္ေျမဝက္ဘ္ဆိုက္ကို မွတ္မိၾကဦး မယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီဝက္ဘ္ဆိုက္ ဟာ ဒီစကားကို ဝါဒျဖန္႔ခ်ိခဲ့ပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့ ကိုေနဝင္းေမာင္ကလည္း ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အၾကိဳကာလမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာ ႏိုင္ငံေရးလို႔ေျပာျပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ဝင္းက လည္း ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္ခင္ကတည္းက ႏိုင္ငံေရးသည္ Art of possible ေလာဆိုျပီး ေရးခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဖို႔ ေဆာ္ၾသခဲ့တယ္။

အခုတခါ အေျခခံဥပေဒျပင္ေရး၊ အသစ္ေရးဆြဲေရးေျပာၾကတဲ့အခါမွာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာ ႏိုင္ငံေရးလို႔ ေျပာလာၾကျပန္တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိတာမလုပ္ၾကပါနဲ႔လို႔ တားလာၾကျပန္တယ္။

ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာႏိုင္ငံေရးလို႔ သူတို႔က ေျပာေနၾကခ်ိန္မွာ ေမးစရာ ေမးခြန္းရွိလာတာက ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတယ္ဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းပဲ။ ဘာကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတယ္။ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိဘူးဆိုတာကိုေရာ ဘယ္သူက ဆုံးျဖတ္မွာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကလည္း ထြက္ေပၚလာတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိမရွိ ကိုသူတို႔က ဆုံးျဖတ္ျပီး၊ ဒါေလာက္ေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္လုပ္၊ ဒါေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး မလုပ္နဲ႔လို႔ ေျပာရေအာင္ သူတို႔ကေရာဘာမို႔လို႔လဲ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့ ကဗ်ာစာသားနဲ႔ ေျပာရရင္ျဖင့္ သူ႔ကိုယ္သူပင္ ဘာထင္ေလ မသိ။

သူတို႔ေရးေနေျပာေနၾကတာေတြကို အကုန္လုံးျခဳံျပီး သုံးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေပၚလာတဲ့ သေဘာထားက ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတယ္တာဆိုတာဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြလက္ခံေက်နပ္ေလာက္တာကို ေျပာတာျဖစ္ျပီး၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိတာဆိုတာဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြ လက္မခံႏိုင္ေလာက္တာကို ေျပာတာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္လာတယ္။ စစ္တပ္ ၊ စစ္အာဏာရွင္၊ လက္ရွိအေျခအေနေတြကိုေတာ့ ေပးထားခ်က္ အေနနဲ႔ ယူဆရမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ပါျပန္တယ္။ ဒီေပးထားခ်က္ကို လက္ခံရမယ္။ ဒီေပးထားခ်က္အေပၚမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကို လုပ္ရမယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားလုံး ႏိုင္ငံေရးစကားလုံး အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကိုယ္လိုခ်င္ရာဆြဲသုံးျပီး လူအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ ေျပာတာမွ လက္မခံရင္ ေခတ္မမီေတာ့သလို ထင္လာေအာင္ ေျပာၾကတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနသလိုလို ပုံမွားရိုက္ၾကတယ္။ အမွန္မွာေတာ့ စကားလုံးအားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးသုံးျပီး ပရိယာယ္ၾကြယ္ၾကြယ္နဲ႔ ဘယ္လိုပင္ လွည့္ဖ်ား ေျပာဆိုေပမဲ့ တကယ္တန္းေျပာခ်င္တာကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို မဆန္႔က်င္နဲ႔ သူတို႔ေျပာတာကို ဆန္႔က်င္ရင္ ခံရလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကိုပဲ လက္ေတြ႔က်တယ္လို႔ သူတို႔က ေျပာေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျပႆနာက သူတို႔ ယူဆတဲ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ယူဆတဲ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခတြက္ခ်က္ပုံခ်င္း မတူညီ တဲ့ ျပႆနာပါ။ သူတို႔ေျပာေနတာက စစ္တပ္က လက္နက္အင္အားၾကီးတယ္၊ စစ္အာဏာရွင္က လက္နက္ အင္အား သုံးလိမ့္မယ္၊ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ အလိုအတိုင္း လိုက္ေလ်ာလိုက္ၾက၊ သူတို႔ အလိုနဲ႔ မကိုက္တာဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိဘူး၊ သူတို႔ကို တျဖည္းျဖည္း ေခ်ာ့ေျပာ၊ သူတို႔ကို ေၾကာက္မသြားေစနဲ႔၊ သူတို႔ ေၾကာက္သြားရင္ အာဏာျပန္သိမ္းလိမ့္မယ္ ဆိုတာေတြပါပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လူထုအားကို ယူျပီး အေျခခံဥပေဒ ျပင္မယ္ဆိုတာဟာ စိုးရိမ္စရာေကာင္းတယ္ဆိုတာမ်ဳိး စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုယ္စား သူတို႔က ဒူးတုန္ျပၾကတယ္။ ဒါေတာင္ တကယ္မလုပ္ရေသးဘူး။ ေရွ႔ကၾကိဳတားေနၾကတာပါ။ သူတို႔ ဒီလိုေျပာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ တျခားတဘက္ကလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီး မင္းေအာင္လွိဳင္က ဦးသန္းေရႊနာမည္ ထုတ္ေျပာလာ တာမ်ဳိး၊ ဦးေအာင္ေသာင္းက ဦးသန္းေရႊ နာမည္ထုတ္ေျပာလာတာမ်ဳိး၊ ဦးအုန္းျမင့္ နယ္လွည့္ပါးရိုက္မယ္ လုပ္လာတာမ်ဳိးေတြကို ခ်ိန္ကိုက္ ေတြ႔ျမင္ၾက ရတယ္။ ဒါေတြဟာ ျဖဲေခ်ာက္ျပသူေတြနဲ႔၊ ေဘးတီးေပးသူေတြ အတိုင္အေဖာက္ညီညီ လုပ္ျပေနတယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။

ျဖစ္ႏိုင္ေျခလုပ္တာ ႏိုင္ငံေရးပါ၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကို လုပ္ပါလို႔ သူတို႔က အသံျပာေအာင္ေအာ္ေနၾကတယ္။ ေနပါဦး။ ေမးပါရေစဦး။ ဘယ္သူေတြကေရာ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ လုပ္ေနလို႔တုန္း။ လူထုကို ယုံတဲ့သူက လူထု အဓိကလို႔ ယူဆတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ေတြကို ယုံတဲ့သူေတြက စစ္အာဏာရွင္ အဓိကလို႔ ယူဆတယ္။ ကြာျခားခ်က္က ဒါပါပဲ။ လူထုရဲ့ ေထာက္ခံပူးေပါင္းမႈရွိရင္ စစ္တပ္ မၾကိဳက္ေပမဲ့ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ယုံၾကည္တယ္။ ဒါဟာ လူထုကို ယုံၾကည္တဲ့ အေတြးအေခၚပဲ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြ ေပးမွ ရမယ္။ သူတို႔ သေဘာမတူရင္ ဘာမွ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ကို ယုံၾကည္အားကိုးတဲ့အေတြးအေခၚပဲ။ ကြာျခားခ်က္က ဒါပါပဲ။ ဒီေတာ့ လူထုဆီကို သြားတိုင္းေနာက္ကလိုက္ဆြဲေနတာေတြ၊ ဟဲ့ အဲသလိုမလုပ္နဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ တားေနတာေတြဟာ ဘယ္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ဆိုတာ သိသာလွပါတယ္။

ဘယ္ေခတ္ ဘယ္စနစ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူက မေတာ္မတရားလုပ္ရင္ အဲဒါကို တြန္းလွန္ျဖိဳဖ်က္ရတာဟာ အခက္အခဲေတာ့ ရွိတာခ်ည္းပဲ။ ရုန္းကန္တိုက္ပြဲဝင္ရတာခ်ည္းပဲ။ လက္နက္အင္အား၊ ေငြအင္အား သာလြန္ၾကီးမားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ့ မတရားလုပ္ရပ္ကို တြန္းလွန္ရတာဟာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေနာက္ကေန လိုက္ဆြဲသူေတြ ရွိတတ္တာလည္း ဓမၼတာပါပဲ။ ၈၈ ခုအေရးအခင္းၾကီး မတိုင္ခင္တုန္းက မဆလကို ေက်ာင္းသားေတြက ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲဝင္ၾကေတာ့လည္း မင္းတို႔ေကာင္ေတြ အုတ္နံရံကို ေခါင္းနဲ႔ တိုက္ၾကသလိုေနမွာပါလို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာပဲ။ မဆလကေတာ့ ဘယ္လိုမွ ျပိဳႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာပါပဲ။ မဆလကလည္း လူေတြ အဲသလို ထင္ေအာင္ ဝါဒျဖန္႔ခဲ့ၾကတယ္။

ျဖစ္ႏိုင္ေျခဆိုတာ ဘာကို ေျပာေနတာလဲ။ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔ ေက်ာင္းသားေတြ၊ လက္နက္မပါတဲ့ သခင္ေတြက ကမၻာမွာ အင္အားအၾကီးဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ျဗိတိသွ် အစိုးရကို တိုက္ထုတ္မယ္ဆိုတာဟာလည္း သူတို႔အျမင္နဲ႔သာ ေျပာရရင္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိတာကို လုပ္ေနတာပဲ။ စိတ္ကူးယဥ္ေနၾကတာလို႔သာ ဆိုစရာပါပဲ။ ဒီေန႔ အလံရွဴးသမား ႏိုင္ငံေရး စာေရးဆရာေတြကို အဲဒီတုန္းက ကိုေအာင္ဆန္းေခတ္ဆီသာ ပို႔လို႔ရရင္ ကိုေအာင္ဆန္းတို႔ က အင္အား အဆမတန္ကြာတဲ့ ျဗိတိသွ်ေတြကို ဆန္႔က်င္ေနတာမ်ား သူတို႔ျမင္လိုက္ရင္ ႏွလုံးေရာဂါခ်က္ခ်င္းရ၊ ခ်က္ခ်င္းေဖာက္ျပီး ခ်က္ခ်င္းေသမယ္ထင္ရတယ္။ အဲဒီေခတ္တုန္းကလည္း အဲသလိုထင္၊ အဲသလိုေျပာတဲ့ လူၾကီးေတြလည္း ရွိခဲ့ျပီး အဲဒီလူၾကီးေတြကို အဂၤလိပ္က သူေကာင္းျပဳခဲ့တာကိုလည္း အားလုံး အသိပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ။ ဂ်ပန္ကို သူတို႔ေပးတဲ့ လက္နက္ သူတို႔ သင္ေပးတဲ့ စစ္ပညာကိုသုံးျပီး သာမန္ေတာသား လယ္သမားေတြရဲ့အားနဲ႔ တုိက္ဖို႔ဆိုတာလည္း ဒီလိုပဲ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိတာကို လုပ္ေနၾကတာလို႔ ထင္စရာပဲ မဟုတ္လား။ လူတိုင္းသာ သူတို႔လိုခ်ည္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိမရွိ ထုိင္ေတြးေနတဲ့သူေတြသာဆိုရင္ ဗမာျပည္ဟာ အခုထိဂ်ပန္လက္ေအာက္၊ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔ မရွိဘူး။

ဒါ့အျပင္ သူတို႔က တဘက္နဲ႔ တဘက္နဲ႔ သတ္ပုတ္မေနၾကပါနဲ႔။ ဒါေတြဟာ ခ်သမိုင္းပါလို႔ ဆုိျပန္တယ္။ အရင္က ခ်ခဲ့တာေတြဟာ မွားတယ္၊ အခု အဲသလို မခ်ၾကနဲ႔ေတာ့လို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေျပာေနတာက လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ေနတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကို ျပန္မခ်ၾကနဲ႔လို႔ေျပာေနတာ။ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ျပန္မခ်ၾကနဲ႔လို႔ ေျပာေနတာ။ လက္နက္အားကိုးျပီး ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ အစိုးရကိုေတာ့ မခ်ၾကပါနဲ႔ဗ်ာလို႔ သူတို႔ ေျပာရဲတာ မဟုတ္ဘူး။ လူထုကို မႏွိပ္စက္ပါနဲ႔။ မီးေလာင္ဗုံးမသုံးပါနဲ႔လို႔ သူတို႔တခြန္းမွ ထြက္တားရဲတာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ မေျပာရဲရုံတြင္မကဘူး။ သူမ်ားက ေျပာရင္ေတာင္ သူတို႔ အရွင္သခင္ေတြ စိတ္ဆိုးသြားမွာကို သူတို႔က ၾကားထဲက ေၾကာက္ဒူးတုန္ျပီး တားေနၾကတာ။ လွံဖ်ားပုဇဥ္းနား က်ီးကန္းက ခ်ီးပါျဖစ္ေနၾကတာ။ ဒါတြင္ မကေသးဘူး။ တႏိုင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအင္အား စုစုေပါင္းတသိန္းေလာက္ကို စစ္တပ္က ႏိုင္ေအာင္ မတိုက္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ တမတ္သား လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ရွိေနရမယ္လို႔ေတာင္ မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးျပီး ေျပာေနရေသးတာ။ ဒီေတာ့ သူတို႔ေျပာတဲ့ ခ်သမိုင္းမလုပ္ပါနဲ႔ ဆိုတာဟာ တကယ္ေတာ့ ဟိုဘက္ဒီဘက္ ႏွစ္ဘက္စလုံးက မခ်ၾကပါနဲ႔လိုိ႔ ေျပာရဲတဲ့ သတၱိနဲ႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အတိုက္အခံေတြက ျပန္မခ်ၾကနဲ႔၊ ဟိုဘက္က အရွင္သခင္ၾကီးေတြကေတာ့ ေပးထားခ်က္ပဲ။ သူတို႔ကိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔လည္း မေျပာရဲဘူးဆိုတဲ့ အခ်ဳိးခ်ဳိးေနၾကတာ။ သူေျပာတဲ့ ခ်သမိုင္းမလုပ္ပါနဲ႔ဆိုတာ ခ်သမိုင္းအစား ျငိမ္းခ်မ္းေရးသမိုင္းၾကီး လုပ္ၾကရေအာင္ဆိုတဲ့ အထိ ေျပာႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာရဲတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ကို ေျပာခြင့္လည္း ေပးမထားဘူး။ သူတို႔ေျပာေနတာက ခ်သမိုင္းအစား မင္းတို႔ အတိုက္အခံေတြက ခံလိုက္ၾကပါကြာ ၊ မင္းတို႔လည္း ငါတို႔နဲ႔ အတူတူကြ်န္ခံျပီး “ခံသမိုင္း” လုပ္လိုက္ၾကရေအာင္ပါကြာလို႔ ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီစကားလုံးေတြ အားလုံးရဲ့ ေနာက္မွာ ကြယ္ဝွက္ထားတဲ့ အက်ိဳးစီးပြားဟာ အာဏာရွင္စစ္အုပ္စုရဲ့ အက်ဳိးစီးပြား ပဲျဖစ္တယ္။ ဒီစကားလုံးေတြဟာ အာဏာရွင္ေတြကို အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ စကားလုံးေတြသာျဖစ္တယ္။

တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အမွန္တရား ေပၚေပါက္လာေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ မတရားတာကို တရားေအာင္လုပ္ရတဲ့အလုပ္ပဲ။ ဆိုးဝါးယုတ္မာမႈေတြကို ဖယ္ရွားရွင္းထုတ္ရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ ျပည္သူလူထုေတြ ဆင္းရဲတြင္းက လြတ္ေအာင္လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ပဲ။ ခုေတာ့ သူတို႔ ေျပာေနၾကတာက အဲသလို အလုပ္ေတြ ကို မလုပ္ၾကနဲ႔။ အဲသည္ အလုပ္ေတြဟာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္တာက တည့္ေအာင္ေန၊ ေခ်ာ့ေမာ့ေပါင္း၊ ေပးသ ေလာက္ယူ၊ စိတ္မဆိုးေစနဲ႔၊ အမ်က္ေတာ္မရွေစနဲ႔။ အဲဒါကမွ လက္ေတြ႔က်တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလို႔ ဆိုလိုျခင္းသည္သာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာကို လုပ္တာဟာ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ စကားလုံးေနာက္မွာ သူတို႔ ဖုံးဖိသိုဝွက္ထားတဲ့ တကယ့္ အဓိပၸါယ္၊ တကယ့္ အတြင္းသေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဇာ္ဝင္း (၈၈ ေက်ာင္းသားေဟာင္း)

No comments: