အာဇာနည္နဲ႔ ဗာရာဏသီ
စိန္သံလံုး
သ႐ုပ္ေဖာ္ ကာတြန္း - ေစာငို
ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက ပံုျပင္ေလးတပုဒ္ပါ။ ဗာရာဏသီျပည္ကို ျဗမၼာသတ္မင္း ေခၚ ျမန္မာသတ္မင္း အုပ္စိုးသတဲ့။ အဲဒီမင္းဘုရင္ႀကီးက တိုင္းျပည္ကယ္တင္သူအျဖစ္ ေၾကညာသတဲ့။ ေခ်ာက္ထဲက်ဖို႔ လက္ႏွစ္လံုးလား သံုးလံုးလား မသိပါဘူး၊ အဲဒီ လက္ႏွစ္လံုး လက္သံုးလံုး အလိုမွာ သူ ကယ္တင္ခဲ့တယ္ဆိုပဲ။
အဲဒီကစၿပီး ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုးေတြ ေခတ္စားလာၿပီး ဗာရာဏသီျပည္မွာ လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေစာင္းမက်န္ ႏွစ္လံုး သံုးလံုး ထိုးၿပီး မြဲကုန္ၾကသတဲ့။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တိုင္းျပည္ မြဲတာ ဆင္းရဲတာ ဘုရင္ႀကီး အသံုးမက်လို႔၊ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ရတနာေတြ ယူသံုးလို႔၊ စီးပြားေရး စီမံကိန္းေတြကို မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ ထင္ရာလုပ္ခဲ့လို႔၊ တပည့္တပန္းေတြကို စားကြက္မေပးဘဲ ငါ့သား၊ ငါ့မယား၊ င့ါေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ ေကာင္းစားဖို႔အတြက္ လုပ္ရင္း လုပ္ရင္းနဲ႔ပဲ ဗာရာဏသီတိုင္းျပည္ႀကီးဟာ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံစာရင္း၀င္သြားတယ္ဆိုပဲ။
ႏွေျမာစရာေကာင္းတာက အဲဒီဘုရင္ႀကီး မတက္ခင္က အဲဒီဗာရာဏသီျပည္မွာ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ဖြ႔ံၿဖိဳးစျပဳလာေနတုန္းမွာပဲ အညြန္႔ခ်ဳိးခံလိုက္ရတာ ျပည္သူပိုင္သိမ္းခဲ့တဲ့ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ပဲလို႔ ပညာရွင္ေတြ သံုးသပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္က ထုတ္လုပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြက အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့အတြက္ ျပည္ပေစ်းကြက္ကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရတဲ့ သက္ေသေတြပါပဲလို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြက မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ ေျပာျပၾကတာ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီ ဘုရင္ႀကီးလက္ထက္မွာေတာ့ ထုတ္ထားတဲ့ ေငြစကၠဴေတြကို တရားမ၀င္ ေၾကညာခဲ့တယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္ကို ဖ်က္တဲ့ တတရားခံကေတာ့ ဘုရင္ (၁) ပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဘုရင္ႀကီးက ေသသြားၿပီး ဘုရင္ (၂) ကလည္း ဗာရာဏသီျပည္ကို ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခ်င္ေပမယ့္ သူ႔ေအာက္လူေတြက အာဏာမက္ေမာေနၿပီး ကတိအတိုင္း အာဏာမလႊဲခ်င္တာေၾကာင့္ ဘုရင္ (၂) ကို ဖယ္ထုတ္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္မွာ ဘုရင္ (၃) တက္လာခဲ့တယ္။ ဘုရင္ (၂) ကေတာ့ စိတ္ထိခိုက္ၿပီး ကံေတာ္ကုန္ရွာတယ္။
အဲဒီဘုရင္ (၃) က အဆိုးဆံုး ျမန္မာသတ္မင္း ပီသတယ္။ ဘုရင္ (၁) က ေက်ာင္းသားနဲ႔ အလုပ္သမားပဲ သတ္တာ။ ဘုရင္ (၃) ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြကို သတ္တယ္။ အလုပ္သမား လယ္သမားေတြကို သတ္တယ္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုပါ သတ္တယ္၊ ေထာင္ခ်တယ္၊ ႏွိပ္စက္တယ္၊ အၿငႇိဳးထားၿပီး ႏွစ္ရွည္ေထာင္ဒဏ္ေတြ မေတာ္မတရား အျပစ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေပးတယ္။ အဲဒါ ဘုရင္ (၃) ရဲ႕ ယုတ္မာမႈေတြပဲ။ အဲဒီဘုရင္ (၃) ရဲ႕ လက္ထက္မွာ ဥပေဒကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး တရားသူႀကီးေတြကို စာအိတ္ေပးၿပီး ျပစ္ဒဏ္ခ်ခိုင္းတဲ့ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ အမ်ားဆံုးလုပ္တယ္။ အဲဒီဘုရင္ (၃) ရဲ႕ လက္ထက္မွာ နာမည္ေက်ာ္ လူသတ္မႈေတြကိုလည္း တရားခံေပၚေအာင္ မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ဘုရင္ (၃) နဲ႔ သူ႔တပည့္ရင္းေတြရဲ႕ လက္ခ်က္ေတြ ပါေနလို႔ပဲ။ ရွင္းပါတယ္ေနာ္။
အဲဒီမွာ ေျပာစရာရွိတာက ဗာရာဏသီျပည္ရဲ႕ ဇူလိုင္ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးကို အရယူေပးခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးနဲ႔တကြ အစိုးရအဖြဲ႔၀င္ေတြ လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ျခင္းခံရလို႔ အာဇာနည္ေန႔ သတ္မွတ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ ေအာက္ေမ့သတိရစြာနဲ႔ ၀မ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ေတြ လုပ္လာခဲ့တာ ခုဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီေပါ့၊ က်န္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ မတိုင္ခင္က ဘုရင္ေတြကေတာ့ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ မိသားစုေတြကို ေထာက္ပံ့ျခင္း ကူညီျခင္း ေနရာေပးျခင္းေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။
အဲဒီဗာရာဏသီရဲ႕ အာဇာနည္ႀကီးေတြကို ဘုရင္ (၁) က သြားေရာက္ၿပီး အေလးျပဳဖူးတယ္။ ဘုရင္ (၂) နဲ႔ (၃) ကေတာ့ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို အဖက္လုပ္ၿပီး ၀မ္းနည္းျခင္းနဲ႔ အေလးမျပဳခဲ့ၾကဘူး။ ခက္တာက သူတို႔က ဘာအရည္အခ်င္းမွမရွိပဲ ဘ၀င္ျမင့္ေနၾကလို႔ပဲ။ အာဏာနဲ႔လက္နက္ အားကိုးနဲ႔ ဘုရင္ျဖစ္လာခဲ့တာပဲ အဟုတ္ႀကီးမွတ္ေနၾကတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ျပည္သူက ေရြးေကာက္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ဇြတ္ဘုရင္ တက္လုပ္ၾကတာေလ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဘုရင္ (၃) က သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ ဂြင္႐ိုက္ထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ထားၿပီး ပလႅင္ေပၚက ဆင္းေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ ဖြတ္ေတြကို လူရာသြင္းခဲ့တယ္။ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဇြတ္အတင္း မတရား လုပ္ႏိုင္မလဲ၊ ေစာင့္ၾကည့္ၾကတာေပါ့။
အဲဒီဗာရာဏသီျပည္ရဲ႕ ဘုရင္ (၄) ကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ မသိဘူး။ အာဇာနည္ေန႔ေတာ့ နီးလာၿပီ။ ဘုရင္ (၄) က အဲဒီအာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို သူ႔ေရွ႕က ဘုရင္ေတြလို မ်က္ကြယ္ျပဳဦးမွာလား၊ ဘာလုပ္ဦးမလဲ ဆိုတာကို ျပည္သူေတြက ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ အဲဒီ ဘုရင္ (၄) ကေတာ့ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ထက္ အေျပာေကာင္းတယ္။ သူ႔လက္ထက္မွာ ဗာရာဏသီကို ဒီမိုကေရစီ ေပးမယ္ဆိုပဲ။ ဘုရင္ (၄) ေျပာသမွ် အေကာင္းခ်ည္းပဲ။ ေျပာသလို လုပ္ႏိုင္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဗာရာဏသီမွာ လယ္သမားေတြ လယ္ေျမယာေျမ အသိမ္းခံရေနတယ္။ စစ္တပ္နဲ႔ စီးပြားေရးကုမၼဏီေတြက သိမ္းေတာ့ (အခုထိ အကာအကြယ္ ေပးတဲ့ ဥပေဒလည္း မရွိေသးေတာ့) လယ္သမားေတြ ငံု႔ခံေနရတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး အလုပ္သမားေတြ လုပ္ခလစာ နည္းလြန္းလို႔ ဘ၀ရပ္တည္လို႔ မရေတာ့တာမို႔ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ သူတို႔လည္း ထိုနည္း၎ပါပဲ။ ကာကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒ မရွိေသးဘူး။ ဘုရင္ႀကီးဆီကလည္း တခ်က္လြတ္အမိန္႔နဲ႔ အကူအညီ မရေသးဘူး။
အဲဒီေတာ့ ဘုရင္ (၄) ေျပာတဲ့ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ဘယ္မွာလဲ။ လိုက္ရွာၾကရမွာလား။ ခုေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ လိုက္ေလေ၀းေလ၊ ရွာေလ ေျပးေလပါပဲ။ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကလည္း ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ပဲ။ ဗကသ မကသ ေက်ာင္းသားေတြကို ဖမ္းတာ၊ မိသားစုကို ဖိအားေပးတာေတြက အရင္က အခ်ဳိးအတိုင္းပဲ။ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အႏိုင္က်င့္မႈေတြအတိုင္းပဲ။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေ၀ခြင့္ေတြကလည္း ကန္႔သတ္ျခင္း ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းေတြ ခံေနရတယ္။ ဗာရာဏသီရဲ႕ ေရွးေဟာင္းအေမြေတြကို ထိမ္းသိမ္းေနၾကတုန္းပဲ။ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ မိသားစုေတြကိုလည္း ဘာလုပ္ကြက္မွ မေပးဘဲ၊ ဘာအကူအညီမွ မေပးဘဲ ပစ္ထားတုန္းပဲ။ ဘုရင္ (၃) နဲ႔ သူ႔တပည့္ေတြ ငါ့သား၊ ငါ့မယား၊ ငါ့ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြအတြက္ ဆိုတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံႀကီးနဲ႔ စီးပြားျဖစ္ေနတာ ျပည္သူေတြ သိတယ္။ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈအႀကီးဆံုးက ဘုရင္ (၃) ပဲ။ ယုတ္မာရက္စက္မႈနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတာကလည္း ဘုရင္ (၃) ပဲ။
အဲဒီလို သိကၡာမဲ့ခဲ့တဲ့ ဗာရာဏသီက ဘုရင္ေတြက အာဇာနည္ဆိုတာကို အသိအမွတ္မျပဳၾကတာဟာ အလြန္အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တာေပါ့။ တကယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္ေပးခဲ့တဲ့ အာဇာနည္ေတြရဲ႕တန္ဖိုးနဲ႔ ဗာရာဏသီက ဘုရင္ေတြရဲ႕တန္ဖိုးကေတာ့ နံ႔သာဆီနဲ႔ အီးလို ကြာျခားေနတာေၾကာင့္ ဒီပံုျပင္ေလးရဲ႕ ေခါင္းစဥ္မွာ အတူယွဥ္တြဲၿပီး ေဖာ္ျပမိတာပဲ အျပစ္ႀကီးလွပါၿပီ။ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေက်းဇူးသိတတ္တဲ့စိတ္၊ အေလးအနက္ထား ေလးစားတဲ့စိတ္၊ တန္ဖိုးထားတဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ အာဇာနည္ေန႔အခမ္းအနားကို က်င္းပသင့္တာေပါ့၊ အာဇာနည္ဆိုတာ တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္စြန္႔သူ၊ ဗာရာဏသီဘုရင္ေတြကေတာ့ ကိုယ္က်ဳိးရွာ အျမတ္ထုတ္ ယုတ္မာသူေတြျဖစ္လို႔ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကို ခံရမွာပါ။ ပံုျပင္ေလးကေတာ့ ဒါေလာက္ပါပဲကြယ္။
စိန္သံလံုး
1 comment:
good very good he tell burma i thinking!!!!!
Post a Comment