ေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ ျမားနတ္ေမာင္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာစကား (၃၁)
နံရံပါးပါးေလးတခ်ပ္
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
သႀကၤန္အႀကိဳေန႔မတိုင္မီ တရက္ …။
၁၂-၄-၂၀၀၂ ေသာၾကာေန႔ ညပိုင္းက (Cerebral Malaria) ငွက္ဖ်ားပိုး ဦးေႏွာက္ထဲတိုးကာ ကေယာင္ကတမ္းျဖစ္ၿပီး သတိလစ္သြားေသာေၾကာင့္ ရင္းႏွီးေသာမိတ္ေဆြမ်ားက က်ေနာ့္အသက္ကို ကယ္တင္ႏုိင္ရန္ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီးသုိ႔ အေရးေပၚ တင္ပို႔ ကုသေပးခဲ့ၾကပါသည္။ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား၊ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီး ဖ်ားနာေဆာင္ (၁) (၂) မွ ဆရာ၀န္ ဆရာမမ်ား၊ အစ္ကိုဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ မိဘႏွစ္ပါးတို႔၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္သာ ေသကံမေရာက္ အသက္မေပ်ာက္ဘဲ လူေကာင္းပကတိသို႔ က်ေနာ္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိသို႔ ေသရြာမွ ျပန္ေရာက္ၿပီး နာလန္ထစအခ်ိန္ ဧၿပီလကုန္ပိုင္းေလာက္တြင္ ေၾကကြဲစရာ သတင္းတခုကို စတင္ၾကားရေတာ့သည္။ ကဗ်ာဆရာ မင္းသိုက္မြန္ ဆံုးၿပီတဲ့ (၂၃-၄-၂၀၀၂)။ ထို႔ေနာက္ မရဏမုန္တိုင္းက က်ေနာ္တုိ႔ စာေပေလာကအတြင္း ဆက္လက္တုိက္ခတ္ေနေတာ့သည္။ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္ ဆံုးျပန္ၿပီတဲ့ (၁၁-၅-၂၀၀၂)။ ကဗ်ာဆရာ ဒါ႐ိုက္တာပိုင္သ ဆံုးျပန္ၿပီတဲ့ (၁၆-၅-၂၀၀၂)။ ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ ဆံုးျပန္ၿပီတဲ့ (၂၅-၅-၂၀၀၂)။ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေကာက္ ဆံုးျပန္ၿပီတဲ့ (၁၈-၆-၂၀၀၂)။ ဆရာလင္းေ၀ၿမိဳင္ ဆံုးျပန္ၿပီတဲ့ (၂၇-၆-၂၀၀၂) … စသည္ျဖင့္ မရဏမုန္တိုင္းက စာေပပန္းပြင့္ေတြကို တပြင့္စီ တပြင့္စီ ေႁခြခ်ေနေတာ့သည္။
က်ေနာ္က နာလန္ထစ အားအင္မ်ား ဆုတ္ယုတ္ခ်ည့္နဲ႔ေနခ်ိန္ျဖစ္၍ ဆရာမင္းသိုက္မြန္ႏွင့္ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္တို႔၏ စ်ာပနမ်ားကို စိတ္ျဖင့္သာ ပို႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ကိုယ္က မလုိက္ႏိုင္ခဲ့။ ဆရာပိုင္သႏွင့္ ဆရာေမာင္ေကာက္တို႔က်ေတာ့လည္း ရပ္ေ၀းမွာ ကြယ္လြန္ၾကသည္ျဖစ္၍ စိတ္ျဖင့္သာ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ရျပန္သည္။ ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ဆရာလင္းေ၀ၿမိဳင္တို႔၏ စ်ာပနမ်ားကိုသာ က်န္းမာေရး ထူထူေထာင္ေထာင္ျဖင့္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ လုိက္ပါပို႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ေပသည္။
“သူတို႔ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ေသာ အႏုပညာလက္ရာမြန္မ်ားက က်န္ရစ္ခဲ့သူမ်ားအတြက္ အမွတ္ရစရာ၊ ေျဖဆည္စရာ မွတ္တိုင္ကေလးမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ သာမန္လူမ်ားႏွင့္မတူေသာ အႏုပညာသမားမ်ားအတြက္ ထိုမွတ္တိုင္ကေလးမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ လူ႔ေလာကတြင္ အႏုပညာသမားအျဖစ္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမွတ္တိုင္ကေလးမ်ားကသာ ေလာကအလယ္တြင္ ကာလရွည္ၾကာစြာ တည္ရွိေနမွာျဖစ္သည္။ ထုိမွတ္တိုင္ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ဖန္တီးခဲ့ၾကေသာ အႏုပညာအလုပ္မ်ား၏ ျပယုဂ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။”
တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္က ကံေကာင္းေထာက္မ၍ မရဏမုန္တိုင္း တုိက္ခတ္သည့္ေဘးမွ သီသီေလး လြတ္ေျမာက္ခဲ့သူပင္ျဖစ္သည္။ ႏို႔မဟုတ္ပါက ကြယ္လြန္သူ ဆရာမ်ား၏ ေရွ႕က က်ေနာ္က ႀကိဳတင္သြားႏွင့္ရသူ ျဖစ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္းက နံရံပါးပါးေလးတခ်ပ္သာ ျခားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကြယ္လြန္သူဆရာမ်ားကိုလည္း လူ႔ေလာကထဲမွ ယခုေလာက္ အလ်င္အျမန္ႀကီး ထြက္ခြားသြားၾကလိမ့္မည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ မေတြးမိခဲ့။ ဆရာတို႔ႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ေတြ႔ဆံုေျပာဆိုခဲ့ရသည့္ စကားသံမ်ားကိုပင္ မေန႔တေန႔ကလို ထင္မွတ္ခဲ့ရသည္။
“လြိဳင္ေကာ္မွာ ကဗ်ာေတြ အမ်ားႀကီး ေရးျဖစ္တယ္ ကိုလြဏ္းေဆြ၊ လာပို႔ဦးမယ္” ဆိုသည့္ ဆရာမင္းသိုက္မြန္၏ အသံ။ “မင္းအေဖႀကီးေရာ ေနေကာင္းရဲ႕လား။ ေတာင္ငူမွာပဲလား” ဆိုသည့္ ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္၏ အသံ။ “ကိုလြဏ္းေဆြ ကဗ်ာကို ႀကိဳက္မွသံုးေနာ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ‘သံသရာတစ္ေကြ႔၀ယ္’ ကိုလည္း ခံစားၿပီးၿပီ။ က်ေနာ္တို႔နားက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ဖြင့္ေနတာဗ်” ဆိုသည့္ ျမားနတ္ေမာင္တြင္ ေနာက္ဆံုးေဖာ္ျပခဲ့ေသာ “ခ်စ္သူကို မုန္းတဲ့အေၾကာင္း” ကဗ်ာကို ေပးစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ ဆရာပိုင္သ၏ အသံ။ “ကိုလြဏ္းေဆြ … က်ေနာ္ ရန္ကုန္မွာ ေဆးလာကုေနတယ္။ ျမားနတ္ေမာင္ ဖတ္ခ်င္လို႔ ေပးလိုက္ေစလုိပါတယ္” ဆိုသည့္ လူၾကံဳႏွင့္ပါးလိုက္ေသာ ဆရာေမာင္ေကာက္၏ လက္ေရးႏွင့္စာ။ “ကိုလြဏ္းေဆြ … ေနေကာင္းၿပီလား။ က်ေနာ္လည္း သတင္းၾကားၿပီး လာမယ္၊ လာမယ္နဲ႔ အခုမွပဲ ေရာက္ျဖစ္ေတာ့တယ္” ဆိုသည့္ မကြယ္လြန္မီ ႏွစ္ပတ္ခန္႔က က်ေနာ့္ဆီ လူမမာေမး လာရင္း ေျပာၾကားခဲ့ေသာ ဆရာလင္းေ၀ၿမိဳင္၏ ေနာက္ဆံုးအသံ … စသည္ … စသည္ျဖင့္ ဆရာတို႔၏ အသံမ်ားကို ယခုတိုင္ နားထဲတြင္ ၾကားေယာင္ေနဆဲျဖစ္သည္။ နံရံပါးပါးေလးျခားထားေသာ ေသျခင္းအခန္းဘက္က ဆရာတို႔၏ အမွတ္ရစရာ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို ကံေကာင္းေထာက္မ၍ ရွင္းျခင္းအခန္းဘက္တြင္ က်န္ေနရစ္ခဲ့ေသာ က်ေနာ္ ၾကားေနရတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ကြယ္လြန္သူဆရာမ်ားကေတာ့ အႏုပညာလက္ရာမြန္မ်ားကို လွပစြာ ခ်န္ထားခဲ့ၾကၿပီး နံရံပါးပါးေလးတခ်ပ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ေသျခင္းအခန္းဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားခဲ့ၾကေပၿပီ။ သူတို႔ ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ေသာ အႏုပညာလက္ရာမြန္မ်ားက က်န္ရစ္ခဲ့သူမ်ားအတြက္ အမွတ္ရစရာ၊ ေျဖဆည္စရာ မွတ္တိုင္ကေလးမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ သာမန္လူမ်ားႏွင့္မတူေသာ အႏုပညာသမားမ်ားအတြက္ ထိုမွတ္တိုင္ကေလးမ်ား က်န္ရစ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ လူ႔ေလာကတြင္ အႏုပညာသမားအျဖစ္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမွတ္တိုင္ကေလးမ်ားကသာ ေလာကအလယ္တြင္ ကာလရွည္ၾကာစြာ တည္ရွိေနမွာျဖစ္သည္။ ထုိမွတ္တိုင္ကေလးမ်ားသည္ သူတို႔ဖန္တီးခဲ့ၾကေသာ အႏုပညာအလုပ္မ်ား၏ ျပယုဂ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရေတာင့္ရခဲ လူ႔ဘ၀တြင္ အႏုပညာသမားအျဖစ္ လူျဖစ္ရက်ဳိးနပ္ေအာင္ နံရံပါးပါးေလးတခ်ပ္ကို ျဖတ္မကူးမီ အႏုပညာလက္ရာမြန္မ်ားကို မ်ားမ်ားဖန္တီးႏုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အားထုတ္ၾကဖို႔လိုသည္ဟု ေတြးေတာေနမိပါသည္။ ။
* ကိုေအာင္ဟိဏ္း (က်ဳိက္ေထာ္)၊ ကိုႏြယ္ဦးလိႈင္+မမို႔မို႔သင္း၊ ကိုေအာင္ေသြး၊ ဦးေထာ္ႀကီး၊ ေဒါက္တာေဇာ္သန္း၊ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုးႀကီး ဖ်ားနားေဆာင္ (၁) (၂) မွ ဆရာ၀န္ ဆရာမမ်ား၊ အစ္ကို ေဒါက္တာလြဏ္းေ၀+ေဒါက္တာသစ္သစ္စိုး၊ ေဖေဖ+ေမေမတို႔၏ ေက်းဇူးတရားမ်ားအား ေအာက္ေမ့စြာျဖင့္ …။
(ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာလ၊ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္)
No comments:
Post a Comment