မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကမ္းနား ေျပးဆြဲေနသည့္ ထုိင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမ်ား
ဆႏၵျပအေရးဆိုမႈ ျပဳလုပ္ေတာ့မည္
သတင္း - ျမႏွယ္စိမ္းစိမ္း (အင္းစိန္)
မတ္လ ၁၂ ရက္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္
မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီဘက္မွ ခရီးသည္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ ေန႔စဥ္ ၀င္ေရာက္ ေျပးဆြဲေနသည့္အတြက္ ထုိင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမ်ား နစ္နာဆုံးရႈံးမႈမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနရသျဖင့္ ဆႏၵျပအေရးဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ဟု မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကမ္းနား ေျပးဆြဲေနသည့္ ထုိင္းယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာသည္။
ထုိင္းယာဥ္ေမာင္းတဦးျဖစ္သည့္ ႏုိင္စုံခ်ဳိင္းက “က်ေနာ္တုိ႔ ယာဥ္လုိင္းက အစီးေရ ၆၀ နီးပါး ရွိတယ္။ ကားတစီး တေန႔ သုံးေလးေခါက္ရဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ ဒီအေနအထားနဲ႔ ေရရွည္ရပ္တည္ဖုိ႔ ခက္တယ္။ မဲေဆာက္ကုိ လာတဲ့ ျမန္မာခရီးသည္တင္ကားက တေန႔ကုိ အစီးေရ ၁၀၀ အထက္မွာ ရွိတယ္။ ျမန္မာကားေတြ စနစ္တက် ေျပးဆြဲဖုိ႔ ထုိင္းတာ၀န္ရွိသူေတြကုိ တင္ျပထားတာရွိေပမယ့္ ဒီေန႔အထိ အဆင္ေျပေအာင္ စီစဥ္ေပးတာ မရွိေသးဘူး။ ဒီရက္ပုိင္းမွာမွ အဆင္မေျပရင္ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က ျမန္မာကားေတြကုိ ဆႏၵျပဖုိ႔ အစီအစဥ္ကို လုပ္ရေတာ့မယ္” ဟု ေျပာသည္။
ထုိင္းယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ အဆုိအရ စည္းကမ္းတက် သြားလာေျပးဆြဲျခင္းမရွိဘဲ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ျပင္ရွိ လူေနရပ္ကြက္မ်ားႏွင့္ အလုပ္႐ုံစက္႐ုံမ်ားသုိ႔ ခရီးသည္မ်ား လုိ္က္လံပုိ႔ေဆာင္ေခၚယူျခင္းမ်ားေၾကာင့္ သတ္မွတ္လမ္းေၾကာအတုိင္းသာ ေျပးဆြဲေနရေသာ ထုိင္းယာဥ္လုိင္းမ်ားမွာ ခရီးသည္မ်ား မရရွိၾကေၾကာင္း ျမန္မာကားဂိတ္ကုိ မဲေဆာက္တြင္ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက သီးသန္႔သတ္မွတ္၍ အလွည့္က်စနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲမႈကုိ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္ဟုလည္း ၎က ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ကမ္းနားသုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ထုိင္းခရီးသည္တင္ကားမွာ အစီးေရ ၆၀ ခန္႔ရွိၿပီး ျမန္မာႏုိ္င္ငံ ျမ၀တီႏွင့္ မဲေဆာက္သုိ႔ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ျမန္မာခရီးသည္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ကားငယ္မ်ားမွာ အစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ျမ၀တီ-မဲေဆာက္လမ္းေၾကာတြင္ ယခင္လဆန္းကစ၍ ျမ၀တီရွိ ေရႊျမန္မာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းမွ အစီးေရ ၉၀ ခန္႔ႏွင့္ ယခုလ ၃ရက္ေန႔က စတင္ေျပးဆြဲသည့္ တုိးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ (DKBA) ကလုိ႔ထူးေဘာအဖြဲ႔မွ ယာဥ္အစီးေရ ၄၀ ႏွင့္ ျမ၀တီအေျခစုိက္ အစုိးရဌာနဆုိင္ရာမ်ားမွ နားလည္မႈျဖင့္ ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳထားသည့္ တရားမ၀င္ ကုန္တင္ကားငယ္မ်ား ၁၀ စီးေက်ာ္ အပါအ၀င္ ေန႔စဥ္ ျမန္မာကားအစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။
ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ေျပးဆြဲသည့္ DKBA ကလုိ႔ထူးေဘာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက လက္ရွိ ျမန္မာယာဥ္လုိင္းမ်ားအျပင္ အျခားကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔တခုမွလည္း မဲေဆာက္-ျမ၀တီယာဥ္လုိင္းကုိ မၾကာမီ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု ေျပာသည္။
ျမန္မာခရီးသည္တင္ကားအစီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္သည္ ျမ၀တီမွ မဲေဆာက္သုိ႔ ခရီးသည္တဦးလွ်င္ ထုိင္းဘတ္ေငြ ၅၀ ႏႈန္းျဖင့္ ခရီးသည္ ၂,၀၀၀ ခန္႔ကုိ ေန႔စဥ္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိၿပီး အျပန္ခရီးတြင္လည္း ခရီးသည္ ၁,၀၀၀ နီးပါးခန္႔ ရရွိသည္ဟု ျမန္မာယာဥ္လုိင္း တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
ထိုင္းယာဥ္ေမာင္းတဦးက “ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြဘက္က ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြဘက္က မရပ္တည္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြက ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြးလာႏိုင္တယ္။ အခုကိစၥမွာလည္း ထိုင္းဌာနဆိုင္ရာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ မ႐ိုးသားမႈနဲ႔ တာ၀န္ပ်က္ကြက္မႈေတြေၾကာင့္ ဒီအေနအထားေတြ ျဖစ္ေနတာ” ဟု ဆိုသည္။
ထုိင္းဘက္ျခမ္း နယ္စပ္ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွ မဲေဆာက္သုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ ထုိင္းခရီးသည္တင္ ယာဥ္စီးခမွာ ခရီးသည္တဦးလွ်င္ ထုိင္းဘတ္ေငြ ၂၀ ျဖစ္သည္။ ျမ၀တီမွ မဲေဆာက္သုိ႔ ေန႔စဥ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ေသာင္းဂဏန္းခန္႔ သြားေရာက္ၾကသည့္အနက္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွတဆင့္ တရား၀င္ သြားေရာက္သည့္ အေရအတြက္မွာ ၂,၀၀၀ ခန္႔သာရွိၿပီး က်န္အေရအတြက္မ်ားမွာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား၏ ေဘး၀ဲယာရွိ ေလွဂိတ္မ်ားမွတဆင့္ တရားမ၀င္ သြားေရာက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္က ထုိင္းခရီးသည္ယာဥ္လုိင္းက ျမန္မာေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲမႈကုိ စနစ္တက် ရွိေစရန္ ဆႏၵျပအေရးဆုိသည့္အေနျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ထုိင္းဘက္ ၀င္ေပါက္ကုိ ထုိင္းခရီးသည္တင္ကား အစီး ၆၀ ခန္႔ႏွင့္ ပိတ္ဆုိ႔ခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံခ်စ္ၾကည္ေရး တင္းမာမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္အျပင္ ျမန္မာဘက္က ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကုိ ဖြင့္ခ်ီပိတ္ခ်ီ ျပဳလုပ္ခဲ့သျဖင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကုိ ထိခုိက္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္းက ေျပာသည္။
မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေနသည့္ ျမန္မာယာဥ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာခရီးသြားမ်ား
No comments:
Post a Comment