ျမန္မာ့ ... ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္
စိန္သံလံုး
၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆုခ်ီးျမႇင့္ပြဲတဲ့ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၂ လပိုင္းမွာ လုပ္တယ္။ အဲဒီကစၿပီး လြဲေတာ့တာေပါ့။ ျပည္သူလူထုကို မေလးမစားလုပ္တဲ့သေဘာ လုပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ထလုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ အာဏာရွင္စ႐ိုက္ဆိုးေတြေလ။ အရင္ကား ၇၀ ေက်ာ္ အကဲျဖတ္ စိစစ္တုန္းကေတာင္ ဒီေလာက္ ႏွစ္မေက်ာ္ခဲ့ပါဘူး။ ခုဟာက ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြက္ဆိုၿပီး ၂၀၁၁ မွာ ျဖစ္မလာဘဲ တႏွစ္ေက်ာ္ၿပီးမွ လုပ္တာ။
အဲဒီ ၂၀၁၀ အတြက္ စာရင္း၀င္တဲ့ ကား ၁၅ ကား ဆန္ကာတင္ စိစစ္တဲ့ ကားက ၄ ကားထဲ ရွိတယ္။ က်န္တဲ့ ကားေတြက ဟာသကားေတြေလ။ စီးပြားေရးက မေကာင္း၊ လူမႈေရးက စိတ္ညစ္စရာေတြ မ်ားေနတဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ လူေတြ စိတ္အပမ္းေျဖဖို႔အတြက္ ဟာသကားေတြ အၾကည့္မ်ားတယ္။ ငိုတဲ့ကားေတြ ၾကည့္ရမွာထက္ ေန႔စဥ္ ငိုေနရတဲ့ ဘ၀ေတြက မ်ားတယ္။ ၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ေတာင္ ငိုျပေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ငိုေက်ာ္ဆန္းေလ ...။
အဲဒီ ငိုေက်ာ္ဆန္းက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း ျမႇင့္တင္မယ္ဆိုတဲ့စကား ႏွစ္စဥ္ အကယ္ဒမီေပးပြဲက စင္ျမင့္ေပၚမွာ ပ႑ာယူၿပီး ေျပာေနက်ပဲ။ ဘာမွ မဆန္းေတာ့ဘူး။ တကယ္တမ္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း ျမႇင့္ဖို႔က်ေတာ့ ဘာမွ လုပ္မေပးခဲ့ဘူး၊ ဘာမွ ကူညီပံ့ပိုးမႈ မရွိခဲ့ဘူး။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ ၾကာၿပီ။ အရင္ စစ္အစိုးရတုန္းကလိုပဲ သူလုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနတာပဲ။ အကယ္ဒမီဆုခ်ီးျမႇင့္ပြဲကိုပဲ ၾကည့္ေလ။ အရင္ပံုစံအတိုင္း ေဖေဖာ္၀ါရီလမွ လုပ္တာသာ ၾကည့္ေတာ့။ ဘယ္ႏွစ္ ဘယ္လ အၿပီးလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ လ်ာထားခ်က္၊ သတ္မွတ္ခ်က္ မထားဘူး။ အဲဒါေတြက ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြကို ဂ႐ုစိုက္စရာမလိုဘူးဆိုတဲ့ လုပ္ရပ္တခုပဲ။
“႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ အားကိုးရာမဲ့ေနတာ ၾကာၿပီ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကိုလည္း အႏုပညာရွင္ေတြ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြအေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ ၀န္ႀကီးအလိုက် ၀န္ႀကီးစိတ္ႀကိဳက္လူေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတယ္။ ေရြးခ်ယ္ပြဲမွာ မဲမရရင္ ၀န္ႀကီးက အစိုးရခန္႔ဆိုၿပီး ထည့္ထားတဲ့လူေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ေနတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြက အသစ္ျပန္ဖြဲ႔ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတာေတာင္ အေရးမလုပ္၊ ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ၀န္ႀကီးရဲ႕ အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ အျပဳအမူ အက်င့္ဆိုးေတြကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ၾကမလဲ။ ေခတ္ေျပာင္းေနၿပီ၊ စနစ္ေျပာင္းေနၿပီလို႔ေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးကေတာ့ အရင္အတိုင္းပဲ။ ထင္ရာလုပ္ေနတုန္းပဲ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားဖို႔ ေရွ႕ေရးကေတာ့ ရင္ေလးစရာပဲ။”
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္တင္မယ္ဆိုပဲ။ စကားအျဖစ္သာ ရွိတာပါ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြကို အမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွိပ္စက္မႈေတြက ရွိေနတုန္းပဲ။ ဘယ္မွာလဲ အားေပးမႈ၊ ဘယ္မွာလဲ ကူညီမႈ၊ ဘယ္မွာလဲ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတကားကို သဘာ၀က်က် ႐ိုက္ခ်င္ရင္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ခြင့္ျပဳမႈရေအာင္ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနက ကူညီမႈမရွိတာပဲ။ ခြင့္ေတာင္းတိုင္းလည္း မရဘူး။ ၀န္ႀကီးဌာနခ်င္းလည္း ညိႇမေပးဘူး၊ အဲဒီေတာ့ သဘာ၀က်ဖို႔ ပီျပင္ဖို႔ အဆင့္အတန္းျမႇင့္ဖို႔ ဆိုတာေတြေတာ့ ထည့္မေျပာနဲ႔ေတာ့ ...။
စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းမႈအတြက္ ကင္မရာအသစ္ေတြ ေနာက္ဆံုးေပၚေတြ ၀န္ႀကီးဌာနက ၀ယ္ေပးလို႔လား။ မင္းသားလြင္မိုး ၀ယ္လာတဲ့ တပတ္ရစ္ ကင္မရာကို ဌားသံုးခဲ့တာၾကာၿပီ။ မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္ ကင္မရာေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္းကို ဘယ္လိုျမႇင့္တင္မလဲ။ အဆိုးဆံုးက တာ၀န္ရွိတဲ့ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ စိတ္ဓာတ္အဆင့္အတန္းကို အရင္ဆံုး ျမႇင့္သင့္တာေပါ့။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၇ ရက္ေန႔ ညက အကယ္ဒမီေပးပြဲကို ၾကည့္ေလ။ မင္းသားဆု၊ မင္းသမီးဆု၊ ဇာတ္ကားဆု ရသြားတဲ့ “အာဒမ္ရယ္ ဧ၀ရယ္ ဒႆရယ္” ဇာတ္ကား႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အၿငိဳးအေတးတခု (“အဲဒီ့အခန္းကို ျဖတ္” ဇာတ္လမ္းတိုေၾကာင့္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ဒါ႐ိုက္တာ ၀ိုင္းကို အကယ္ဒမီ မေပးခဲ့ဘူး။ အမွန္က ဇာတ္ကား၊ ဇာတ္ေဆာင္ဆု ေပးတယ္ဆိုရင္ အဲဒီကား႐ိုက္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို ေပးေနက်။ အရင္က ဒီပံုစံနဲ႔ ေပးခဲ့ရာက ခု ဇာတ္ကားဆုရတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အကယ္ဒမီ မေပးတာ ၃ ႏွစ္ေလာက္ ရွိၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာ ၀ိုင္းက “အဲဒီ့အခန္းကို ျဖတ္” ဇာတ္လမ္းတုိနဲ႔ ျပည္သူ႔အႀကိဳက္ဆံုးဆုကို ရခဲ့ၿပီးၿပီ။ သူက အဲဒီဆုကို ပိုၿပီးေတာ့ ဂုဏ္ယူတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ကားႀကီးတခုလံုးကို ကိုင္တြယ္ၿပီး ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အေကာင္းဆံုးဇာတ္ကား ႐ိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု ေပးတာက ပိုၿပီး သဘာ၀က်ပါတယ္။ ဆင္ဆာကိစၥ၊ ဇာတ္လမ္းစိစစ္မႈ ကိစၥေတြ ေ၀ဖန္တဲ့ ၀ိုင္းကို ဒါ႐ိုက္တာဆု မေပးခဲ့တာ ႐ုပ္ပ်က္လြန္းတယ္။ အၿငိႇဳးႀကီးလြန္းတယ္။
႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ အားကိုးရာမဲ့ေနတာ ၾကာၿပီ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကိုလည္း အႏုပညာရွင္ေတြ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြအေပၚ ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ ၀န္ႀကီးအလိုက် ၀န္ႀကီးစိတ္ႀကိဳက္လူေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတယ္။ ေရြးခ်ယ္ပြဲမွာ မဲမရရင္ ၀န္ႀကီးက အစိုးရခန္႔ဆိုၿပီး ထည့္ထားတဲ့လူေတြက ခ်ဳပ္ကိုင္ေနတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြက အသစ္ျပန္ဖြဲ႔ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတာေတာင္ အေရးမလုပ္၊ ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ၀န္ႀကီးရဲ႕ အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ အျပဳအမူ အက်င့္ဆိုးေတြကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ၾကမလဲ။ ေခတ္ေျပာင္းေနၿပီ၊ စနစ္ေျပာင္းေနၿပီလို႔ေတာ့ ေျပာတာပဲ။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးကေတာ့ အရင္အတိုင္းပဲ။ ထင္ရာလုပ္ေနတုန္းပဲ။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားဖို႔ ေရွ႕ေရးကေတာ့ ရင္ေလးစရာပဲ။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္တင္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆင္ဆာအဖြဲ႔၊ ဇာတ္လမ္းစိစစ္ေရးအဖြဲ႔ေတြရဲ႕ အဂတိ လာဘ္စားမႈေတြ အရင္ဆံုး ရွင္းပစ္ရမွာေလ၊ အဲဒါေတြ လႊတ္ထားလို႔ကေတာ့ ဘာမွ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားတခု ထုတ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ စတစ္ကာ ကပ္ရတယ္။ တခုကို ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအတြက္ ၁၀ က်ပ္ သတ္မွတ္တယ္။ အဲဒီထဲက ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား သက္သာအဖြဲ႔ကို ခြဲေပးရေသးတယ္။ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက ၁၆ က်ပ္ ယူတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ခြဲမေပးဘူး။ အဲဒါ ေခါင္းပံုျဖတ္ အညြန္႔ခူးစားတာလို႔ မေခၚရင္ ဘယ္လိုေခၚမလဲ။
သ႐ုပ္ေဆာင္ ဇင္၀ိုင္းနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာေတြျဖစ္တဲ့ ေမာင္မ်ဳိးမင္း၊ မိုက္တီး၊ ၀ိုင္းနဲ႔ ညီညီထြန္းလြင္တို႔က ေကာင္းတဲ့အၾကံေတြ ေပးတယ္။ မွားတာကို ျပဳျပင္သင့္တာေတြကို အၾကံျပဳ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ သူတို႔ကို ဆန္႔က်င္သူေတြလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ပညာသားပါပါနဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ေနတယ္။ အဲဒီ ဒါ႐ိုက္တာေတြက ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြအတြက္ အမ်ားဆံုး ေျပာေပးေနသူေတြျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြလည္း ႐ိုက္ကူးေပးခဲ့သူေတြ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔က မွန္တာေျပာတာေတြကို ေျပာလို႔ အမုန္းခံရတယ္။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္က အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးေနတုန္းပဲ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးကို ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက လူေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာက သက္ေသပဲ။ အႏုပညာသမားမဟုတ္တဲ့ လူေတြကို ေၾကာက္ေနရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ရုပ္ရွင္ေလာကႀကီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ႐ံုတင္ျပသေရးစနစ္ကလည္း ႐ံုပိုင္ရွင္ သူေ႒းေတြ လုပ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေပးထားတယ္။ ႐ံုတင္ကားရက္ ရရွိေရးက ႐ံုပိုင္ရွင္နဲ႔ အဆင္ေျပမွ လိုတဲ့ရက္ ရတယ္။ အစည္းအရံုးက ဘာမွ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိတာ ၾကာၿပီ။ ကဲ ... ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းကို ျမင့္မားေအာင္ လုပ္ၾကမွာလဲ။ မရွက္ၾကဘူးလား။
စိန္သံလံုး
No comments:
Post a Comment