ေခတ္ကို ထမ္း၍ လြမ္းသည့္ ကဗ်ာဆရာ
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
က်ေနာ္တို႔မိသားစုကို ရင္းႏွီးသူတခ်ဳိ႕က ‘လြဏ္း’ ကုမၸဏီလီမိတက္ဟု အမွတ္တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ၾကသည္။ အေဖ့ နာမည္တြင္ ပါသည့္ ‘လြဏ္း’ က က်ေနာ္တို႔ ညီအစ္ကို ေလးေယာက္စလံုး၏ နာမည္မ်ားအထိ အဆက္မျပတ္ စီးဆင္းလာေသာေၾကာင့္ က်ီစယ္သည့္အေနႏွင့္ ထိုသို႔ ေခၚေ၀ၚၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဏႀကီးသတ္ ႏွင့္ ‘လြဏ္း’ ထားသည့္ က်ေနာ္၏ နာမည္ကို အသံထြက္အမွန္၊ သတ္ပံုစာလံုးေပါင္း အမွန္အတိုင္း ေခၚေျပာ ေရးသားသူက လြန္စြာနည္းလွသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ‘လြမ္း’ ဟုသာ အသံထြက္၍ ေခၚေ၀ၚသူ မ်ားတတ္ၿပီး အသံထြက္မွန္ေအာင္ ေခၚတတ္သူမ်ားက်ေတာ့လည္း က်ေနာ္၏ နာမည္ကို ေရးသားၾကသည့္အခါ ‘လြန္း’ ဟု နငယ္သတ္ႏွင့္ သံုးႏႈန္းသူက အမ်ားစုျဖစ္ေနျပန္သည့္အတြက္ ဘ၀တေလွ်ာက္ က်ေနာ္၏ နာမည္အမွန္၊ အ သံထြက္အမွန္ကို ေျပာဆိုေရးသားခံရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္တမ္းေကာက္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ စိတ္ကသိက ေအာက္ျဖစ္ရသည့္ အႀကိမ္အေရအတြက္က အမ်ားစုျဖစ္မည္ဟု ထင္မိေပသည္။
ထိုသို႔ နာမည္ပါ ‘လြဏ္း’ ႏွင့္ပတ္သက္၍ မွားယြင္းစြာ ေခၚေ၀ၚေရးသားခံရသည့္အတြက္ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ ရတတ္လြန္းသည့္ က်ေနာ္သည္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဆိုသလိုပင္ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ ‘လြန္း’ အသံထြက္စစ္စစ္ပါ ‘ေမာင္လြမ္းဏီ’ ႏွင့္ ‘ကိုခင္လြန္း’ တည္းဟူေသာ အမည္နာမပိုင္ရွင္ႏွစ္ဦးကို လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမတြင္ ရင္းႏွီး ဆံုဆည္းခြင့္ရခဲ့ေလသည္။ က်ေနာ္ ‘လြဏ္း’ က ျပည္တြင္း၌ရွိစဥ္ ျမားနတ္ေမာင္ရသမဂၢဇင္းကို တာ၀န္ယူခဲ့ သည့္ အယ္ဒီတာတဦးျဖစ္သလို အဆိုပါ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ ‘လြန္း’ တို႔ကလည္း ျပည္တြင္း၌ရွိခဲ့ၾကစဥ္ကတည္းက ‘ေမာင္လြမ္းဏီ (မင္းဘူး)’ ႏွင့္ ‘ခင္လြန္း’ တည္းဟူေသာ ကေလာင္နာမည္ကိုယ္စီကို ရသမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာ မ်ားထက္၌ အခိုင္အမာ စိုက္ထူခဲ့ၾကၿပီးသူမ်ားျဖစ္၍ ‘လြမ္း၊ လြန္း၊ လြဏ္း’ ရသသမားသံုးဦး လြတ္ေျမာက္နယ္ ေျမ၌ အမွတ္မထင္ ဆံုဆည္းခဲ့မႈအေပၚ က်ေနာ့္အေနႏွင့္ အံ့အားတသင့္ ျဖစ္ေနမိေလ၏။
ထိုၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ ‘လြန္း’ ႏွစ္ဦးအနက္ ‘လြန္း’ က က်ေနာ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းမွာကတည္းက ရင္းႏွီးခင္ မင္ခဲ့သူ။ ‘လြန္း’ က ကဗ်ာႏွင့္ ၀တၳဳ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို ေရးသားေလ့ရွိေသာ္လည္း ကဗ်ာထက္ ၀တၳဳ ပိုအေရးမ်ား သူ ….။ ‘လြမ္း’ ကမူ ၀တၳဳႏွင့္ ေဆာင္းပါးထက္ ကဗ်ာမ်ားကိုသာ အလ်ဥ္မျပတ္ ေရးစပ္သီကံုးရင္း ‘ကဗ်ာဆ ရာ’ တည္းဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ကို တ႐ိႈက္မက္မက္ ေပြ႔ဖက္ခံယူထားေလသူ။ ‘လြမ္း’ ကို က်ေနာ္ ျပည္တြင္း၌ရွိ စဥ္က လူခ်င္း ဆံုေတြ႔သိကၽြမ္းဖူးျခင္းမရွိခဲ့၊ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ စစ္အုပ္စု၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲအခ်ဳိ႕ ၌သာ သူ၏ ကေလာင္နာမည္ကို က်က္မိေနခဲ့ၿပီး လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသို႔ ေရာက္ရွိသည့္အခါမွ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ က်ေနာ္ လူခ်င္း ေရစက္ဆံုၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုမူ ‘လြန္း’ က တတိယႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ခြာသြားၿပီျဖစ္သျဖင့္ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမတြင္ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ ‘လြဏ္း’ ႏွစ္ဦးသာ က်န္ရစ္ေတာ့သည္။ က်န္ရစ္သည့္ ‘လြမ္း’ ႏွင့္ ‘လြဏ္း’ ႏွစ္ဦးတို႔မွာ ေနညိဳခ်ိန္ကို အလြမ္းပိုပိုႏွင့္ ေစာင့္ႀကိဳ ျဖတ္သန္းတတ္သူမ်ားပီပီ ‘လြန္း’ ရွိစဥ္ကတည္းကပင္ ပို၍ အတြဲမ်ားခဲ့ၾကသူမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ က်ေနာ္ႏွင့္ အတြဲမ်ားခဲ့သည့္ က်ေနာ္ တ ‘လြမ္း’ ထဲ ‘လြမ္း’ ေနေသာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီသည္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား၊ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးသမားႏွင့္ ကဗ်ာဆရာ တည္းဟူေသာ ဘ၀စာမ်က္ႏွာသံုး ခုကို က်င္လည္ျဖတ္သန္းခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ယခုအထိတိုင္လည္း ေသနတ္တဘက္၊ ကေလာင္တဘက္ စြဲကိုင္ရင္း ဒီ မိုကေရစီေရးတုိက္ပြဲကို သစၥာမပ်က္ ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲေနသူျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာလြမ္းႏွင့္ အတြဲမ်ားခဲ့ ျခင္း၏ အရင္းခံအေၾကာင္းတရားကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရာတြင္မူ သူ၏ အျခားဘ၀စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္ ကဗ်ာဆရာဘ၀စာမ်က္ႏွာက အဓိကအခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနသည္ကို က်ေနာ္ သတိျပဳမိေလသည္။
* * * * * * *
ရသမဂၢဇင္းတစ္ေစာင္အျဖစ္ ‘ျမားနတ္ေမာင္’ ကို က်ေနာ္ စတင္ပံုေဖာ္ခဲ့ခ်ိန္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလထုတ္မွစ ၍ လစဥ္ ကဗ်ာ ၁၁ ပုဒ္ ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ကဗ်ာ ၁၁ ပုဒ္ကို ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပခဲ့ရာတြင္ ‘ျမန္မာ့ ရနံ႔ကဗ်ာ’ ႏွင့္ ‘ျမားနတ္ေမာင္ကဗ်ာ’ ဟူ၍ က႑ႏွစ္မ်ဳိးခြဲကာ ေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့၏။ ‘ျမန္မာ့ရန႔ံကဗ်ာ’ က႑တြင္ အ စဥ္အလာ ျမန္မာကဗ်ာစပ္ထံုးမ်ားႏွင့္အညီ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုထားေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည့္ က ဗ်ာ ၂ ပုဒ္ကို လစဥ္တင္ဆက္ေပးၿပီး ‘ျမားနတ္ေမာင္ကဗ်ာ’ က႑တြင္ အစဥ္အလာ ျမန္မာကဗ်ာစပ္ထံုးမ်ား ႏွင့္အညီ ေရးဖြဲ႔ျခင္းမဟုတ္သည့္ ကဗ်ာ ၉ ပုဒ္ကို လစဥ္ တင္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုျမားနတ္ေမာင္ကဗ်ာ ၉ ပုဒ္ကို က႑ထပ္မခြဲဘဲ တေပါင္းတည္းတင္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ျငား ဖတ္႐ႈေရြးခ်ယ္သည့္ က်ေနာ္၏ စိတ္ထဲတြင္ မူ ကဗ်ာပံုသ႑ာန္ႏွစ္မ်ဳိးကို ထပ္မံပိုင္းျခား၍ ၃း၆ ႏႈန္းျဖင့္ အခ်ဳိးက် ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ပထမတမ်ဳိးျဖစ္သည့္ ေလးလံုးစပ္မွ ေဖာက္ထြက္ေရးသားေသာ္လည္း ကာရန္ကို အၿပီးတိုင္မစြန္႔ဘဲ ေရးဖြဲ႔စပ္ ဆိုသည့္ ကဗ်ာပံုသ႑ာန္ (၁၉၇၀ မိုးေ၀ကဗ်ာေခတ္ကာလမွ ၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံုမတိုင္မီ ကာလမ်ားအထိ အဖြဲ႔အစပ္မ်ားေသာ ကဗ်ာပံုသ႑ာန္၊ တခ်ဳိ႕က ‘လြတ္လပ္ကဗ်ာ’ ဟုေခၚ) ကို လစဥ္ ၃ ပုဒ္ ေဖာ္ျပၿပီး ကာရန္ ကို အၿပီးတိုင္စြန္႔၍ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုသည့္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာပံုသ႑ာန္မ်ားကို လစဥ္ ၆ ပုဒ္ ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့ေလ သည္။
ကဗ်ာ႑ကို ထိုသို႔ စီစဥ္တင္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းတြင္ က်ေနာ့္၌ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိပါသည္။ ျမားနတ္ေမာင္သို႔ ကဗ်ာ ဆရာအရြယ္မ်ဳိးစံု၏ ဖြဲ႔စပ္ပံုမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေရာက္ရွိလာေသာ ကဗ်ာပုဒ္ေရမွာ လစဥ္ ၁,၀၀၀ ႏွင့္ ၁,၅၀၀ ၾကားရွိ သည္။ ျမားနတ္ေမာင္တြင္ လစဥ္ ေဖာ္ျပႏုိင္သည့္ ကဗ်ာအေရအတြက္မွာ ၁၁ ပုဒ္သာျဖစ္သည့္အတြက္ ေပးပို႔ သည့္ ကဗ်ာတပုဒ္အတြက္ ပါ၀င္ခြင့္ရႏိုင္သည့္ အေနအထားက ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ ၁ % မွ်သာရွိသည္။ သို႔ႏွင့္ ကဗ်ာဆရာ အရြယ္မ်ဳိးစံု၏ ဖြဲ႔စပ္ပံုမ်ဳိးစံုပါ၀င္သည့္ ကဗ်ာက႑ျဖစ္ေအာင္၊ ျမားနတ္ေမာင္မဂၢဇင္း၏ ကဗ်ာ က႑တင္ဆက္မႈတြင္ မည္သည့္ကဗ်ာဆရာမဆို ပါ၀င္ေရးသားခြင့္ရေအာင္၊ ကဗ်ာဖတ္႐ႈျခင္းကို ႏွစ္သက္ ေသာ မည္သည့္စာဖတ္သူမဆို ျမားနတ္ေမာင္ကဗ်ာက႑ကို စိတ္၀င္စားမႈရွိေအာင္ ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားျဖင့္ ထိုသို႔ စီစဥ္တင္ဆက္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
* * * * * * *
ယခုအခါ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီက ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမအ တြင္း သူေရးျဖစ္ခဲ့သည့္ ကဗ်ာမ်ားကို စုစည္းထုတ္ေ၀မည္ဟု ရင္းႏွီး သူ က်ေနာ့္ထံ အသိေပးလာ၍ ကဗ်ာဖတ္႐ႈခံစားရသည္ကို ခံုမင္ႏွစ္ ၿခိဳက္သည့္ က်ေနာ့္မွာ အတိုင္းမသိ ၀မ္းေျမာက္ပီတိျဖစ္ရေလ၏။ ပီ တိႏွင့္အတူ သူ စီစဥ္ထားသည့္ ကဗ်ာစာအုပ္မူၾကမ္းကို ျမည္းစမ္းခြင့္ ရ၍ ဖတ္႐ႈခံစားၾကည့္မိ၏။ ဤမတိုင္ခင္ကလည္း ဆရာေမာင္လြမ္း ဏီ၏ ကဗ်ာအခ်ဳိ႕ကို လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမတြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ စာ ေစာင္မ်ား၊ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ား၌ က်ေနာ္ ဖတ္႐ႈခံစားခဲ့ဖူးၿပီး ျဖစ္ေလသည္။
က်ေနာ့္အေနႏွင့္ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ဖတ္႐ႈခံစားရာတြင္ ပံုသ႑ာန္ထက္ ဖြဲ႔ဆိုထားသည့္ အေၾကာင္းအရာထဲမွ ကဗ်ာဆရာ၏ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈ သို႔မဟုတ္ ပုဂၢလိကခံစားမႈကို အဦးဆံုး ေဖြရွာမိ၏။ ထို႔ေနာက္ သူေရး စပ္သည့္ အေၾကာင္းအရာအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္သည့္ ကဗ်ာဆရာ၏ အ ဘိဓမၼာကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္၏။ ထို႔ေနာက္ ကဗ်ာ၏ အလွဓာတ္ကို ဖြဲ႔တည္ေစေသာ ကာရန္နေဘခ်ိတ္ဆက္မႈ အလွအပႏွင့္ ေ၀ါဟာရ၊ သေကၤတ၊ နိမိတ္ပံု ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ အလွအပတို႔ကို ရွာေဖြခံစား၏။ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ အဘိဓမၼာ က်ဳိး ေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈကို လက္ခံႏိုင္ၿပီး အလွဓာတ္ (၀ါ) ကဗ်ာဓာတ္ ညီညြတ္မွ်တသည့္ ကဗ်ာတပုဒ္ဟု ခံစား ရလွ်င္ ထိုကဗ်ာသည္ က်ေနာ္၏ ႏွလံုးအိမ္၌ စြဲၿငိေနေလေတာ့၏ (ေခတ္ေပၚစကားႏွင့္ဆိုရလွ်င္ ဟတ္ထိ သည္ေပါ့)။
မိုးေ၀ထြက္ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေသာ ေမာင္လြမ္းဏီ၏ ကဗ်ာမ်ားကို ဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ က်ေနာ့္အေနႏွင့္ အဦးဆံုး သတိထားမိသည့္အခ်က္ကို မကြယ္မ၀ွက္ ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ပံုသ႑ာန္ကိစၥျဖစ္၏။ က်ေနာ္၏ အျမင္တြင္ ဆရာေမာင္လြမ္းဏီ ကဗ်ာဖြဲ႔ဆိုသည့္ ပံုသ႑ာန္သည္ ျမားနတ္ေမာင္တြင္ တလ ၃ ပုဒ္ႏႈန္း လ်ာထားေဖာ္ျပခဲ့ သည့္ (ေလးလံုးစပ္မွ ေဖာက္ထြက္ေရးသားေသာ္လည္း ကာရန္ကို အၿပီးတိုင္မစြန္႔ဘဲ ေရးဖြဲ႔စပ္ဆိုသည့္) လြတ္လပ္ကဗ်ာ ပံုသ႑ာန္ျဖစ္သည္ကို သတိထားမိ၏။ တနည္းအားျဖင့္ ကဗ်ာဆရာသည္ ကာရန္ကို ခ်စ္ မက္ဆဲ၊ ကာရန္ကို လက္နက္သဖြယ္ အသံုးျပဳဆဲျဖစ္သည္ကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ သို႔ ေသာ္ သူ ကာရန္ကို အၿပီးတိုင္မစြန္႔ဘဲ ခ်စ္မက္ပံုက အိုဗာမျဖစ္ ဆန္းသစ္လွပ၏။ အပိုအလိုမရွိ ကြက္တိျဖစ္ တာမ်ား၏။ ၿငီးေငြ႔စရာမေကာင္းဘဲ ဖတ္သူ၏ႏွလံုးအိမ္ကို စြဲကိုင္လႈပ္ရမ္းႏိုင္စြမ္းရွိ၏။ ထိုသို႔ ကာရန္ကို လက္ နက္အျဖစ္ အသံုးခ်တတ္မႈ၊ နိမိတ္ပံု သေကၤတမ်ားကို အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ဖြဲ႔စပ္ႏိုင္မႈက ပံုသ႑ာန္ ႐ိုးစင္း ေသာ္လည္း သူ၏ ကဗ်ာမ်ားကို တြယ္ၿငိစရာ ျဖစ္လာေစသည္ဟု က်ေနာ့္အေနႏွင့္ ထင္ျမင္မိ၏။
ထို႔အျပင္ ေမာင္လြမ္းဏီသည္ ေတာ္လွန္ေရးခရီးၾကမ္းကို ႏွစ္ရွည္လမ်ားျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ကဗ်ာဆရာပီပီ စစ္ အုပ္စု၏ ဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈကို ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ဖြဲ႔ဆိုဆန္႔က်င္၏။ အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးေအာက္မွ လြတ္ ေျမာက္ရာလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အၾကံျပဳစပ္ဆို၏။ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္တို႔၏ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ မႈမ်ားကို ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္ လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ ဖြဲ႔ဆိုသီကံုး၏။ ျပည္တြင္းစစ္မီးေတာက္ထဲ ၀ဲလည္ေန သည့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူတို႔၏ ဒုကၡအ၀၀ကို စာနာေရးဖြဲ႔၏။ ေလးစားၾကည္ညိဳသူမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ ၏။ စည္းစိမ္အာဏာ ယစ္မူးသူမ်ားကို ျပက္ရယ္ျပဳသေရာ္၏။ ေဖာက္ျပန္သူမ်ားကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်၏။ ေရႊ၀ါ ေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကို ဂုဏ္ျပဳအမႊမ္းတင္ စပ္ဆို၏။ နာဂစ္ဒဏ္သင့္ ျပည္သူေတြအတြက္ ရင္ကြဲပက္လက္ ေရးဖြဲ႔၏။ ထိုသို႔ေသာ ကဗ်ာဆရာေမာင္လြမ္းဏီ ဖြဲ႔ဆိုခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ဖတ္႐ႈ ၾကည့္လွ်င္ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေခတ္၏ ျမင္ကြင္းစံုကို ကဗ်ာဆရာႏွင့္ ထပ္တူနီးပါး ခံစားႏုိင္မည္ ျဖစ္သလို ေမာင္လြမ္းဏီ (သို႔မဟုတ္) ေခတ္ကို ထမ္း၍ လြမ္းသည့္ ကဗ်ာဆရာ၏ ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူအေပၚ ထားရွိေသာ စိတ္ေစတနာကိုလည္း ျပည့္ျပည့္၀၀ ကူးလူးခံစားႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။
အားလံုးသို႔ ေလးစားစြာျဖင့္ …
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
နံနက္ ၄း၃၃ နာရီ
ႏို၀င္ဘာ ၂၈၊ ၂၀၁၁
(မၾကာမီ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိမည့္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီ၏ “မန္းေတာင္ရိပ္ငိုႏွင့္ ကဗ်ာနရီမ်ား” ကဗ်ာစာအုပ္အတြက္ ေရး ထားသည့္ အမွာစာကို တင္ဆက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
2 comments:
Meaningless post !!! Hey guy, u dont write is better.
ကုိလြဏ္းအခ်င္းခ်င္းပဲ ဒီလုိလုပ္ေပးတာ ထူးဆန္းလား။ မႀကိဳက္ရင္ မဖတ္နဲ ့သူငယ္ခ်င္း။
Post a Comment