အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး
စိမ္းစို
အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ခ်ာရာဏသီျပည္၏ျပည့္ရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ ျဖစ္၏။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခ်ာရာဏသီျပည္၏ ေရေျမ႕ သခင္ ျဖစ္လာသည္မွာ ႏွစ္ (၂၀) မွ် ရွိေလၿပီ။ ဤႏွစ္ (၂၀) အတြင္း အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ခ်ာရာဏသီ၏ တိုင္း ေရးျပည္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ မည္သည့္အေရးအရာကိုမွ် စိတ္မဝင္စား။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး စိတ္ဝင္စားေသာ အရာမွာ တခုမွ်သာ ရွိ၏။ ယင္းမွာ ဘေဝဘဝ အဆက္ဆက္မွ ပါခဲ့သည္ဟု ဆိုေကာင္းဆိုရႏိုင္ေသာ ဝါသနာ ျဖစ္သည့္ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းသာ ျဖစ္သတည္း။
ဝါသနာကို ဘုရားမွသာ စြန္႔ပယ္ႏိုင္သည္ဟု အဆို႐ွိ၏။ ဝါသနာ ဘာဂီ ဆက္တိုင္းမီ ဟူေသာ စကားလည္းရွိ ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာရံ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးပင္ ဝါသနာကို မစြန္႔ႏိုင္။ ေရွးေရွးအထက္ ေက်ာ္ကာရီက ေမ်ာက္ဘဝတြင္ က်င္လည္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးသည္ ခုန္ပ်ံ ေက်ာ္လႊားရသည္ကို ဝါသနာထံုသည္ဟု ဖတ္ဖူး မွတ္ဖူး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္း ဝါသနာထံုလွစြာ ေသာ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကို အဘယ္မွာလွ်င္ စြန္႔ပယ္ႏိုင္ပါအံ့နည္း။
အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဘုရင္ျဖစ္ကာစက ခ်ာရာဏသီျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ မိမိတို႔ ဝတ္စားဆင္ယင္သည့္ အဝတ္ အထည္မ်ားကို အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္တြင္ အပ္၍ ခ်ဳပ္လုပ္ဝတ္ဆင္ျခင္းအား ျပဳလုပ္ေလ့႐ွိၾက၏။ အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္တို႔ အ လုပ္ႏွင့္ လက္ ျပတ္ေလ့ျပတ္ထမရွိေသာ ေခတ္အခါသမယ ျဖစ္ပါသည္။
အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ဘုရင္ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ခ်င္းတြင္ပင္ တိုင္းျပည္၏အေျခအေနအရပ္ရပ္အား ေလ့လာ၏။ မွတ္သား ၏။ ထို႔ေနာက္ ဘုရင္အေနႏွင့္ ပထမဆံုး အမိန္႔ကို တိုင္းျပည္အႏွ႔ံ ေမာင္းေၾကးနင္းခတ္၍ ထုတ္ျပန္ေစသည္။ စီးပြားေရးရာအတြက္ မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးရာႏွင့္လည္း မဆိုင္၊ သူ အထူးတလည္ ဝါသနာထံုလွစြာေသာ အပ္ ခ်ဳပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္သာ ျဖစ္သတည္း။
အမိန္႔ေတာ္၏ အလိုအရ ခ်ာရာဏသီျပည္တြင္ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းလုပ္ငန္းကို အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွ လြဲ၍ အျခား မည္သူတ ဦးတေယာက္မွ် လုပ္ကိုင္ျခင္းမရွိေစရ။ အပ္ခ်ဳပ္သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားအား အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွလြဲ၍ အျခား မည္သူ မွ် ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးျခင္း မရွိေစရ။ အမိန္႔ကို ေဖာက္ဖ်က္သူအား ႀကီးေလးေသာ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္မည္။ အ မိန္႔ေတာ္မဟာ၏ အလိုအရ ထိုသို႔ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ခ်ာရာဏသီျပည္တြင္ အပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကေလၿပီ။ မင္းအာဏာကို အဘယ္ သူသည္ လြန္ဆန္ႏိုင္အံ့နည္း။ ခ်ာရာဏသီျပည္ ျပင္ပသို႔ ထြက္၍ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ေသာ အပ္ခ်ဳပ္သမားမ်ားမွအပ ခ်ာရာဏသီျပည္သားမ်ားထဲတြင္ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးႏိုင္သူမရွိေတာ့။ အပ္ ခ်ဳပ္သမားမ်ားအတြက္ မေနအပ္ေသာ အရပ္အျဖစ္ ခ်ာရာဏသီျပည္၏ သတင္းသည္ အျပည္ျပည္ေထာင္၏ အလယ္တြင္ ဟိုးဟိုးေက်ာ္ခဲ့ေခ်ၿပီ။
ခ်ာရာဏသီျပည္ ျပင္ပသို႔ မထြက္ႏိုင္ေသာ အပ္ခ်ဳပ္သမားအခ်ိဳ႕ကား အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ဘုရင့္အမိန္႔ကို မလြန္ ဆန္ႏိုင္ေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျဖစ္ေသာ အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းကို မစြန္႔ႏိုင္။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ခ်ဳပ္လုပ္ၾကျပန္၏။ ထိုသို႔ခ်ဳပ္လုပ္ျခင္းကို အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ၾကားသိေသာ္ မီးထဲသို႔ ထည့္ေသာ မုန္ညင္းေစ့ကဲ့သို႔ ေဒါသျပင္းစြာ ထြက္ေလၿပီ။ မၾကာမီပင္ ခ်ာရာဏသီျပည္၏ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားတြင္ အပ္ခ်ဳပ္သမားမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္သြားေတာ့၏။
ခ်ာရာဏသီ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအဖို႔ကား ေ႐ြးခ်ယ္စရာ မရွိေခ်ၿပီ။ မိမိတို႔ ဝတ္ဆင္ရမည့္ အထည္မ်ားကို အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးထံတြင္ပင္ အပ္ႏွံၾကရေတာ့၏။ ဤေနရာတြင္ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ အပ္ခ်ဳပ္ပညာ စြမ္းရည္ကို အနည္း ငယ္ ေဖာ္ျပရေပမည္။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား အပ္ခ်ဳပ္ျခင္းတြင္ ဝါသနာထံုလွေသာ္လည္း အပ္ခ်ဳပ္ပညာတြင္ကား အလြန္ညံ့ဖ်င္း၏။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခ်ဳပ္သမွ် အထည္တို႔သည္ မၾကာျမင့္မီ အခ်ိန္တြင္ပင္ စုတ္ျပဲ ပ်က္စီးၾကရ၏။ ထိုသို႔ အပ္ခ်ဳပ္ပညာ ႏံုခ်ာလွစြာေသာ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ာရာဏသီ ျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ မိမိတို႔ဖာသာ မိမိတို႔ အဝတ္အထည္မ်ားကို မိမိတို႔အိမ္ တြင္ပင္ ခ်ဳပ္လုပ္ဝတ္ဆင္ၾကျပန္သည္။
အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ခ်ာရာဏသီျပည္၏ အေျခအေနကို ထာဝစဥ္ အကဲခတ္ေန၏။ ထုိသို႔ အကဲခတ္ေနေသာ ေၾကာင့္ မိမိထံတြင္ အပ္လာခ်ဳပ္သူမ်ား တစတစ နည္းလာသည္ကို သတိျပဳမိ၏။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး မခံမရပ္ ႏိုင္ ၿပီ။ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြ၏။ ထုိအခါမွ ခ်ာရာဏသီျပည္သူျပည္သားမ်ား မိမိတို႔ဘာသာ အထည္မ်ားကို ခ်ဳပ္ လုပ္ဝတ္ဆင္ေနၾကေၾကာင္း အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ၾကားသိရ၏။
မျဖစ္ၿပီ။ အပ္မခ်ဳပ္ရ မေနႏိုင္ေသာ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ဖုတ္ပူမီးတိုက္ပင္ အမိန္႔တရပ္ကို ခ်က္ခ်င္း ထုတ္ျပန္ ေလသည္။ အမိန္႔အသစ္၏ အလိုအရ ခ်ာရာဏသီျပည္တြင္ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးမွအပ မည္သူမွ် အပ္ကို ကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳျခင္း၊ မိမိတို႔ အိမ္တြင္ ထား႐ွိျခင္း မျပဳလုပ္ရ။ မိမိတို႔ အိမ္ရွိ အပ္မ်ားကို အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးထံသို႔ ခုနစ္ရက္ အတြင္း အပ္ႏွံၾကရမည္။ ထိုအမိန္႔ကို ေဖာက္ဖ်က္ပါက ေထာင္ဒဏ္ (၁၅) ႏွစ္ ခ်မွတ္မည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ အ မိန္႔ကား ျပင္းထန္လွ၏။ အမိန္႔၏ တရားဝင္ အမည္မွာ “အပ္ဥပေဒ” ဟူ၍ ျဖစ္သတည္း။
ဥပေဒထုတ္ျပန္ၿပီး မၾကာခင္တြင္ပင္ ခ်ာရာဏသီျပည္၏ ဥပေဒသမိုင္းတြင္ မၾကံဳဖူးေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာ၏။ ယခင္က ခ်ာရာဏသီျပည္တြင္ လူသတ္မႈသည္ အႀကီးေလးဆံုး ရာဇဝတ္မႈျဖစ္၍ ေထာင္ ဒဏ္ ႏွစ္ (၂၀) က်ခံရ၏။ ယခုကား “အပ္ခ်ဳပ္ျခင္း” သည္ အႀကီးေလးဆံုး ရာဇဝတ္မႈျဖစ္လာေလၿပီ။ တေလာ က အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ “အပ္ဥပေဒ” ကို မခံမရပ္ႏိုင္လြန္း၍ ဆန္႔က်င္ကာ အပ္ခ်ဳပ္မိၾကေသာ ခ်ာရာဏသီ ျပည္ သားတစုအား အပ္ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္း၊ တရားမဝင္အပ္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ျခင္းတို႔ျဖင့္ စြဲခ်က္တင္ကာ ေထာင္ ဒဏ္ (၆၅) ႏွစ္စီ အသီးသီး က်ခံေစရန္ ခ်ာရာဏသီတရား႐ံုးက အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္၏။ ခ်ာရာဏသီ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားကား ယခင္က နာမည္ေက်ာ္ အပ္ခ်ဳပ္ဆရာ ဇာဂနာ၏ “အ ေလးလံုး” ျပက္လံုးကို အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေနၾက၏။ ဇာဂနာကား ခ်ာရာဏသီ ျပည္ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း ေရာက္ေနေလၿပီ။ ဇာဂနာ၏ ျပက္ လံုးကား “အပ္ခ်ဳပ္တာကို ဝါသနာပါလို႔ အပ္ခ်ဳပ္ပညာကို ေလ့လာလိုက္တာ အပ္ဥပေဒနဲ႔ အင္းစိန္ေထာင္ကို ေရာက္သြားတယ္” ဟူသတည္း။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား အလုပ္ႏွင့္လက္ မျပတ္ေတာ့ၿပီ။ ခ်ာရာဏသီျပည္သူျပည္သားမ်ား အဝတ္ဗ လာႏွင့္ေနရန္ မျဖစ္ႏိုင္သမွ် ကာလပတ္လံုး အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးထံတြင္သာ အဝတ္အထည္မ်ားကို ခ်ဳပ္လုပ္ၾကရ ေတာ့မည္ ျဖစ္၏။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခ်ဳပ္လုပ္ေသာ အဝတ္အထည္မ်ား အရည္အေသြး မည္မွ် ညံ့ဖ်င္းပါေစ ဝတ္ ဆင္ၾကရေတာ့မည္ ျဖစ္၏။ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးကား ေန႔ညမျပတ္ မိမိထံတြင္ လာေရာက္အပ္ႏွံထားၾကေသာ ခ်ာရာ ဏသီ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ အဝတ္အထည္မ်ားကို ခ်ဳပ္လုပ္ျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကို ကုန္ဆံုး ေနေလေတာ့ ၏။ ဘယ္သူေတြ ဘာျဖစ္ေနၾကသည္ျဖစ္ေစ အပ္ခ်ဳပ္ႀကီးအတြက္ ကိစၥမရွိ၊ အပ္ခ်ဳပ္ေနရသည္ဆိုလွ်င္ ကိစၥ ၿပီးေနေတာ့၏။ ေၾသာ္ ... အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ... အပ္ခ်ဳပ္ႀကီး ... အာဂအပ္ခ်ဳပ္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္တကား။ ။
စိမ္းစို
No comments:
Post a Comment