ရဲႏြယ္မိုး (ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း)
ေမး ။ ။ ဆရာ့ ေဆးေက်ာင္းသားဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳမွာ အမွတ္ရ စရာေတြ ရွိမွာေပါ့။ ေက်ာင္းသားဘ၀ လွႈပ္ရွားမွႈေတြ၊ အတန္းေဖာ္ ေတြနဲ႔ ေဆးေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းၾကားက ဆက္ဆံေရး၊ ဆရာ ေတြနဲ႔ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးေလးေတြ ေျပာေပးေစခ်င္ တယ္။ ေနာက္ ရန္ကုန္ေဆးတကၠသိုလ္ရဲ႕ ပညာသင္ၾကားမွႈအေပၚ ဆရာ့ထင္ျမင္ခ်က္၊ ဆရာဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြး။ ဒီေန႔ ႏို္င္ငံ ေရးလုပ္ေနသူတဦးအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ သူတို႔ဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚမွႈရွိတဲ့ ဆရာေတြ ျဖစ္ရဲ႕လား။ ပညာရပ္ကၽြမ္းက်င္မွႈပိုင္း ေရာ။ ေဆးေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရးလွႈပ္ရွားမွႈကို လည္း နည္းနည္းေျပာျပေစခ်င္တယ္။ေျဖ ။ ။ ၁၉၈၅ ႏို၀င္ဘာမွာ က်ေနာ္ ေဆးေက်ာင္း စတက္ရတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ေဆးေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ေတာ့ ေဆးပညာသင္ၾကားမႈအပိုင္းထက္ ပုဂၢလိကေနထိုင္လႈပ္ရွားမႈအပိုင္းမွာ အမွတ္ရစရာေတြ ပိုမ်ားတယ္။ ေဆးပညာ ေလ့လာဆည္းပူးမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရရင္ ေဆးေက်ာင္းမွာက အတန္းစဥ္ Final Exam ေျဖလို႔ က်ရင္ က်တဲ့ ဘာသာရပ္ကိုပဲ ျပန္ေျဖရတဲ့ supplementary exam ဆိုတာရွိတယ္။ ေဆးေက်ာင္းအေခၚ ‘ဆပ္ပလီ ထိတယ္’ ေခၚတာေပါ့။ ဆပ္ပလီကို ျပန္ေျဖလို႔ ေအာင္ရင္ ကိုယ့္အတန္းနဲ႔ အမီွ ျပန္လိုက္တက္ေပါ့။ ထပ္က်ရင္ေတာ့ ေအာက္အတန္းကို ဆင္းေပါ့။
အစကတည္းက သံုးဘာသာရွိတာ သံုးဘာသာစလံုး က်ရင္ေတာ့ ဆပ္ပလီ ျပန္ေျဖခြင့္မရွိဘဲ တစ္ခါတည္း ေအာက္အတန္းကို ဆင္းရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးအခင္းမတိုင္မီ မဆလေခတ္က သင္ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံ ဘာသာရပ္ကိုေတာ့ အကုန္လံုးနီးပါး အေအာင္ေပးလို႔ ဘာသာစံုက်တဲ့သူ နည္းတာေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ထူး ခၽြန္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစား၊ ဆပ္ပလီထိတဲ့ အေနအထားအထိလည္း မေရာက္ခဲ့ဘဲ အတန္းစဥ္ စာေမးပြဲ ေအာင္႐ံုေလာက္ပဲ ပံုမွန္ျဖတ္သန္းခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။
က်ေနာ္တို႔အတန္းသားေတြက ေခတ္ႏွစ္ခုခြၿပီး ေဆးေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတယ္။ မဆလေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းနဲ႔ န၀ တ/နအဖ ေခတ္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ ဒုတိယႏွစ္ အမ္ဘီဘီအက္စ္သင္တန္း ဖိုင္နယ္စာေမးပြဲေျဖဖို႔ လပိုင္းအလို မွာပဲ ဖုန္းေမာ္အေရးအခင္းကစလို႔ အေရးအခင္းေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားၿပီး ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးအ ထိ ႀကီးထြားသြားခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းေတြ အေတာ္ၾကာၾကာ ပိတ္သြားခဲ့တယ္။ န၀တစစ္အုပ္စု အာဏာသိမ္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဆးတကၠသိုလ္ေတြ အရင္ဆံုး ျပန္ဖြင့္တယ္။ ျပန္ဖြင့္ေတာ့ အရင္ မဂၤလာဒံု အေဆာင္မွာေနရာက ေျမာက္ဥကၠလာ အေဆာင္သစ္ကို ေျပာင္းေနရတယ္။ စာသင္ေတာ့လည္း မဂၤလာဒံုနဲ႔ ေျမာက္ဥကၠလာ ႏွစ္ေနရာခြ သင္ရတယ္။
ေဆးေက်ာင္းတေလွ်ာက္ သင္ၾကားမႈအပိုင္းမွာေတာ့ ဆရာေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႔ ပို႔ခ်မႈက လိုအပ္ခ်က္ မရွိသ ေလာက္ ျပည့္စံုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေမးပြဲစစ္ေဆးမႈအပိုင္းမွာေတာ့ ၈၈ အေရးအခင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း အမ်ား ႀကီး ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလာတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေက်ာင္းသားေတြ ဆူဆူပူပူမလုပ္ရင္ၿပီးေရာ၊ ေက် နပ္ေအာင္ အလိုလိုက္ အႀကိဳက္ေဆာင္တဲ့သေဘာေပါ့။ စစ္အစိုးရက ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ စစ္ေဆးဖို႔ တမင္ ညႊန္ၾကားထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။
ဥပမာတခုေျပာရရင္ အေရးအခင္းမျဖစ္ခင္က က်ေနာ္တို႔အထက္က အတန္းဆို ဒုတိယႏွစ္မွာ ေျဖရတဲ့ ခႏၶာ ေဗဒနဲ႔ ဇီ၀ကမၼေဗဒ ဘာသာရပ္ႏွစ္ခုမွာ တဘာသာခ်င္း ဆပ္ပလီထိတဲ့သူေရာ ႏွစ္ဘာသာစလံုး ဆပ္ပလီထိ တဲ့သူေရာ ေပါင္းရင္ ၁၀၀ မွာ ၆၀ ေက်ာ္ေလာက္က ဆပ္ပလီထိၾကတယ္။ ႏွစ္ဘာသာလံုး တခါထဲ ေအာင္တဲ့ သူက နည္းတယ္ေပါ့။ စာကမ်ားေတာ့ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု အားထုတ္မႈနဲ႔ တခါတည္း ေအာင္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူးေပါ့။ ႏိုင္ ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္ ကယ္လို႔သာ တခါတည္း ေအာက္အတန္းကို မဆင္းရတာေပါ့။
အေရးအခင္းအၿပီးေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ဒုတိယႏွစ္ အမ္ဘီဘီအက္စ္အတန္းကို စာေမးပြဲ စစ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံဘာသာရပ္လည္း မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ႏွစ္ဘာသာပဲ စာေမးပြဲေျဖရတယ္။ ေက်ာင္းသား ၁၅၀ ရွိတဲ့အထဲမွာ ႏွစ္ဘာသာစလံုး ဆပ္ပလီထိတဲ့သူ ႏွစ္ေယာက္ကလြဲလို႔ က်န္တဲ့သူအားလံုး တခါတည္း ေအာင္ၾကတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီ result ကို ၾကည့္ရင္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးမေပး မွန္းၾကည့္လို႔ရတယ္ေလ။
ဒီလိုေျပာလို႔ က်ေနာ္နဲ႔ အတန္းတူ သူငယ္ခ်င္းေတြ အရည္အေသြးမျပည့္ဘဲ ေအာင္ခဲ့ၾကတာလို႔ ဆိုလိုတာ မ ဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေလ့လာၿပီး တကယ္ထူးခၽြန္တဲ့သူေတြက က်ေနာ္တို႔အတန္းထဲမွာ အမ်ားစုပါ။ က်ေနာ္ ဆိုလိုတာက ေလွ်ာ့ေပါ့စစ္ေဆးၿပီး ဆြမ္းႀကီးေလာင္းမႈေတြေၾကာင့္ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီဘဲ ဆရာ၀န္ျဖစ္ ကုန္ၾကတဲ့သူတခ်ဳိ႕လည္း အေရးအခင္းအၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေထာက္ျပတာပါ။
ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ ေက်ာင္းက ဆရာေတြဆီမွာပဲ က်ဴရွင္ ျပန္တက္ၾကတာရွိတယ္။ က်ဴရွင္တက္တဲ့သူ အမ်ားစုက စစ္အုပ္စုထဲက လူႀကီးသားသမီးေတြနဲ႔ ေငြေၾကး တတ္ႏိုင္သူ တခ်ဳိ႕ေပါ့။ သင္ၾကားေရးလုိင္းက ဆရာတခ်ဳိ႕လည္း ေခတ္အေျခအေနအရ က်ပ္တည္းလာၿပီး ေဆးခန္းထိုင္လို႔ရတဲ့ ၀င္ေငြနဲ႔လည္း မေလာက္ငတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန အပို၀င္ေငြရ ေအာင္ က်ဴရွင္ျပၾကရတဲ့ သေဘာျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အဲဒီကတဆင့္ ေမးခြန္းေပါက္ၾကားမႈေတြျဖစ္ၿပီး တစ္ပြဲ တိုးစနစ္နဲ႔ ဘြဲ႔လက္မွတ္ရ႐ံုေလာက္ပဲ အားထုတ္သူေတြ ရွိလာတာကိုလည္း ေတြ႔လာရတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ေက်ာင္းသားကေတာ့ အနည္းစုလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒီဘက္ေနာက္ပိုင္း အဲသလို ဘြဲ႔လက္ မွတ္ရ႐ံု အားထုတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားအေရအတြက္ ပိုမ်ားလာမလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ပိုမ်ားလာတယ္ဆုိ ရင္ေတာ့ ေဆးေလာက အတြက္ေကာ တုိင္းျပည္အတြက္ေကာ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာပဲေပါ့။
က်ေနာ္အေနနဲ႔ ေဆးပညာဘက္မွာ ဘာျဖစ္လို႔ မထူးခၽြန္ခဲ့သလဲဆိုရင္ က်ေနာ့္မွာ ေဆးပညာသင္ယူေနခ်ိန္နဲ႔ တၿပိဳင္နက္ထဲ အျခားစိတ္၀င္စားတဲ့အရာေတြ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ အားၿပိဳင္ေနခဲ့လို႔ျဖစ္မယ္။ ဥပမာေပါ့ ေဆးပ ညာထက္ ျပင္ပစာေပ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ႏႊယ္တဲ့ စာအုပ္စာတန္းေတြကို ေလ့လာဖတ္႐ႈျဖစ္ေနတာတို႔၊ စစ္အုပ္စုကို ဆန္႔က်င္စိတ္ ထက္သန္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ေဆြးေႏြး အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ျဖစ္ေနတာတို႔၊ ေဆးေက်ာင္းသားတို႔ တပ္အပ္တဲ့ တခ်ပ္ေမွာက္ဖဲကစားနည္းကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ခံုမင္ေနခဲ့တာတို႔၊ ဂီတဘက္ ကို တစိတ္တပိုင္း ၀ါသနာထံုတာတို႔၊ စိတ္တူကိုယ္တူ ၀ါသနာတူ ေပါင္းမိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအရင္းေခါက္ေခါက္ ေတြနဲ႔ အေသာက္အစား၊ အေပ်ာ္အပါးဘက္ကို ခံုမင္ေနတာတို႔ေပါ့။
အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါးကို ခံုမင္ေပမယ့္ တခုေတာ့ က်ေနာ္ ကံေကာင္းခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က ေဆးလိပ္ မေသာက္တတ္ဘူး။ မေသာက္တတ္တဲ့အတြက္ ေဆးေျခာက္နဲ႔ ဘိန္းျဖဴ ႐ွဴတဲ့လိုင္းကို မေရာက္ခဲ့ဘူး။ က် ေနာ္တို႔ အေဆာင္ေနကာလမွာ ေဆးေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံေရးဘက္ ေျခဦးမလွည့္ေစဖို႔ စစ္အုပ္စု ေထာင္ ထားတဲ့ အႀကီးမားဆံုး ေထာင္ေခ်ာက္ႀကီးကေတာ့ ေဆးေျခာက္နဲ႔ ဘိန္းျဖဴပဲ။ ဖဲနဲ႔ အရက္လည္း ပါေတာ့ပါ တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေဆးေျခာက္နဲ႔ ဘိန္းျဖဴေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္တာက ပိုဆိုးတယ္။ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားသူ ေတြ အေဆာင္ထဲအထိ လက္ရဲဇက္ရဲ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနတာကို သက္ဆိုင္ရာက မသိက်ဳိးကၽြံ ခြင့္ျပဳထားခဲ့ လို႔ အသံုးအစြဲလြန္ၿပီး ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အညြန္႔တံုးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ က်ေနာ္ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ တကယ့္ကို ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာေတြပါပဲ။
အတန္းေဖာ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ေဆးေက်ာင္းေရာက္လာတဲ့သူ အမ်ားစု က ကိုယ့္ၿမိဳ႕မွာ အမွတ္အမ်ားဆံုး၊ ေက်ာင္းစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတာ္ဆံုးလို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္သူေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ ေဆးေက်ာင္းေရာက္ကာစ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မရင္းႏွီးေသးခင္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဗိုလ္မထားဆိုတဲ့ စိတ္ေလးေတြ၊ မာန္ေလးေတြေတာ့ ကိုယ္စီရွိၾကတာေပါ့။ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ ေယာက္သိသြားၾကေတာ့လည္း ခင္မင္ကုန္ၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ ႏွစ္ကာလကလည္း အၾကာႀကီး ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ဆို ညီအစ္ကိုအရင္းထက္ကို ခင္မင္ရင္းႏွီးရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ထူးထူးျခား ျခား ဆံုေတြခဲ့ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕အေၾကာင္းကိုေတာ့ အဆင္သင့္ရင္ စာေရးဖို႔ က်ေနာ္ စိတ္ကူးထားတယ္။
ေနာက္ၿပီး လူစုလူေ၀းနဲ႔ ေပ်ာ္ရရႊင္ရတာကို ၀ါသနာထံုတဲ့ က်ေနာ္က အတန္းသားအခ်င္းအခ်င္း တစ္ေယာက္ နဲ႔တစ္ေယာက္ ပိုရင္းႏွီး ပိုခင္မင္မႈျဖစ္ေစမယ့္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြကို ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေဆးေက်ာင္း မွာ လုပ္ေလ့လုပ္ထမရွိတဲ့ ကိုယ့္အတန္းသားေတြခ်ည္းစုၿပီး တိုက္ႀကီး ဂ်ဳိးျဖဴကန္ကို ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ျဖစ္ခဲ့ တယ္။ ေက်ာင္းရဲ႕ ရန္ပံုေငြေစ်းေရာင္းပြဲမွာ က်ေနာ္တို႔အတန္း အခ်ဳိရည္ေရာင္းခြင့္ မဲေပါက္တာကို က်ေနာ္က ေပ်ာ္စရာေကာင္းေအာင္လို႔ဆိုၿပီး ဘီအီးအရက္နဲ႔ အခ်ဳိရည္ေတြ၊ ပန္းသီးေတြ၊ လိေမၼာ္သီးေတြေရာၿပီး cocktail ေဖ်ာ္ေရာင္းတယ္။ ၀ယ္ေသာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ မူးမူးနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ကခုန္တာကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္ သိသြားၿပီး အဆူခံထိတဲ့အထိ ေပ်ာ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေနာက္ဆံုးႏွစ္ အပိုင္း (ခ) ၿပီးခါနီးမွာ ‘ေနာက္ဆံုးအိပ္မက္’ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အတန္းသားအခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္ ဆက္ပြဲကိုလည္း တီး၀ိုင္းပစၥည္းေတြ ငွားရမ္းၿပီး အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္တိုင္တီးဆိုၾက၊ လက္ ေဆာင္လဲၾက၊ ဂိမ္းေဆာ့ၾက၊ အမွတ္တရစကားေတြ အျပန္အလွန္ေရးၾက၊ စကားရည္လုၾကနဲ႔ တစ္ေနကုန္နီး ပါး ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီပြဲေတြ ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ အေဆာင္ေန သူငယ္ခ်င္းေတြကို တစ္ခန္း၀င္ တစ္ခန္းထြက္ စိတ္ရွည္ရွည္ထား စည္း႐ံုးခဲ့ရတယ္။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ လွည့္ပတ္စည္း႐ံုးလို႔မရတဲ့၊ ေက်ာင္းစာကလြဲရင္ ဘာ ကိုမွ စိတ္မ၀င္စားတဲ့ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္း ေလးငါးေျခာက္ ေယာက္ကလြဲရင္ အားလံုးနီးပါး ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့ ၾကတယ္။ ျပန္ေတြးျဖစ္တိုင္း က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ၾကည္ႏူးမိတဲ့ အမွတ္ရစရာေတြေပါ့။
ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမွတ္ရစရာကို ေျပာရရင္ ၈၈ ဖုန္းေမာ္အေရးအခင္း ျဖစ္ခ်ိန္မွာ အာရ္အိုင္တီ ေက်ာင္းသား ကိုဖုန္းေမာ္နဲ႔ ကိုစိုးႏိုင္တို႔ ေသနတ္ထိမွန္ၿပီး ကြယ္လြန္ကုန္ၿပီ ဆိုတဲ့သတင္းကို ကိုမင္းလြင္ (အ ခု စာေရးဆရာ နရီမင္း) က က်ေနာ္တို႔ ထိုင္ေနတဲ့ အေဆာင္ေရွ႕က ကန္တင္းကို သယ္လာတယ္။ အဲဒီသ တင္းလည္း ၾကားေရာ ေန႔လည္စာ စားေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ 2nd M.B ကလူေတြ ေဒါသထြက္ကုန္ၾကတယ္။ ေဒါ သထြက္ထြက္နဲ႔ပဲ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ လက္ေတြ႔ခြဲစိတ္ရမယ့္ ခႏၶာေဗဒခြဲစိတ္ခန္းကို ျပန္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပ မယ့္ က်ေနာ္တို႔တေတြ လူေသအေလာင္း ခြဲစိတ္ရမယ့္အထဲ စိတ္မေရာက္ၾကေတာ့ဘဲ ခြဲစိတ္ခန္းနဲ႔ ကပ္ရက္ Recreation Centre ဘက္ထြက္ၿပီး စု႐ံုးစု႐ံုးနဲ႔ တုိင္ပင္ၾကတယ္။ က်ဆံုးသြားတဲ့ ကိုဖုန္းေမာ္နဲ႔ ကိုစိုးႏိုင္တို႔အ တြက္ ဆုေတာင္းပြဲလုပ္ၾကမယ္ေပါ့။
အဲဒီအေၾကာင္း လက္ေတြ႔ခြဲစိတ္ေနၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို လက္တို႔လိုက္ေတာ့ သူတို႔လည္း ထြက္လာၾက ၿပီး Recreation Centre ထဲမွာပဲ ဆုေတာင္းပြဲ လုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ အားလံုး ဂ်ဴတီကုတ္အျဖဴေတြ ကိုယ္စီ ၀တ္ထားတဲ့ အဲဒီဆုေတာင္းပြဲမွာ “မတ္လ (၁၃) ရက္ေန႔က က်ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ အာရ္အိုင္တီေက်ာင္းသား ကို ဖုန္းေမာ္နဲ႔ ကိုစိုးႏိုင္တို႔အား အေလးျပဳ” ဆိုတာကို က်ေနာ္က ေအာ္ေပးရတယ္။ က်ေနာ္လည္း သတၱိရွိလွလို႔ ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ေဒါသထြက္ေနတာရယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕တြန္းပို႔မႈေၾကာင့္ရယ္ ေအာ္ျဖစ္သြားတာ။ ေအာ္ တာေတာင္ ေရွ႕ကို ထြက္မေအာ္ရဲလို႔ လူအုပ္ၾကားထဲကပဲ ေအာ္ေပးလိုက္တာ။
သံုးႀကိမ္ေအာ္ၿပီးလို႔ ဆုေတာင္းပြဲလည္းၿပီးေရာ Recreation Centre ခန္းမအျပင္ဘက္မွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ အ ေဆာင္မွဴးနဲ႔ ေမာ္ကြန္းထိန္းတို႔အုပ္စု ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔က လက္ေတြ႔ခြဲစိတ္မႈ ဆက္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ဆႏၵျပတဲ့အေနနဲ႔ ေက်ာင္း၀င္းထဲကေန အေဆာင္ဘက္ကို စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ၾကဖို႔ ေယာက်္ားေလးေတြခ်ည္းပဲ သံုးေယာက္တတြဲ တန္းစီၾကတယ္။ က်ေနာ္က ေရွ႕ဆံုးက သံုးေယာက္မွာ ဘယ္ ဘက္အစြန္ကေန ေလွ်ာက္တယ္။
ေလွ်ာက္ေနတုန္းမွာ မဂၤလာဒံုစစ္ေဆး႐ံုမွာ လက္ေတြ႔ပိုင္း သင္ၾကားေနတဲ့ အတန္းႀကီးက အစ္ကိုေတြ ဘယ္ ကဘယ္လို သတင္းၾကားသြားတယ္မသိ၊ အေျပးအလႊား ေရာက္လာၾကၿပီး စီးတန္းလမ္းေလွ်ာက္တဲ့အထဲ ၀င္ ေရာက္ပူးေပါင္းတယ္။ အေဆာင္မွဴး ေဒါက္တာ ဦးဦးေက်ာ္က ေနာက္ဆံုးကေန လိုက္လာတယ္။ အဲဒီေန႔က က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵျပပြဲ ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆံုးခဲ့တယ္ေပါ့။ ညဘက္ အေဆာင္မွာ ဆုေတာင္းပြဲ ထပ္လုပ္ဖို႔ စု႐ံုးၾက ေပမယ့္ အေဆာင္းမွဴးက ေန႔ခင္းက ဆုေတာင္းပြဲနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံလို႔ အထမေျမာက္ခဲ့ပါဘူး။
ေနာက္ရက္လည္းက်ေရာ က်ေနာ္တို႔ အေဆာင္မွွာေနၿပီး ေက်ာင္းမတက္ဘဲ သပိတ္ဆက္ေမွာက္ေနခ်ိန္မွာ လူတစ္ေယာက္ က်ေနာ့္နာမည္ကို ေအာ္ေခၚတယ္။ ဘာကိစၥလဲေမးေတာ့ ခႏၶာေဗဒဌာနမွဴး ပါေမာကၡ ေဒါက္ တာဦးကိုေလးက က်ေနာ့္ကို ေတြ႔ခ်င္လို႔ ေခၚခိုင္းတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း မုဒံုသား သူငယ္ ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို အေဖာ္ေခၚၿပီး ပါေမာကၡဆီ ခ်က္ခ်င္းသြားေတြ႔တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေဒါက္တာဦးကိုေလး က ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးမ်ဳိးသြယ္ရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ ေခၚေတြ႔တယ္ဆိုတာ သိရတယ္။ ဆရာဦးကိုေလး ေျပာျပမွ သိရတာ က ဟိုတေန႔က ဆုေတာင္းပြဲနဲ႔ စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ရာမွာ ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြကို ေထာက္လွမ္းေရးက ဓာတ္ ပံုနဲ႔တကြ လာေတာင္းေနတယ္တဲ့။ အဲဒါ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးမ်ဳိးသြယ္က သူ႔တပည့္ေတြ သူ ၾကည့္ဆံုးမမယ္၊ မင္း တို႔ျပန္ေတာ့လို႔ ေျပာလႊတ္လိုက္လို႔ ျပန္သြားၾကတယ္တဲ့။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးမ်ဳိးသြယ္က အဲဒီတုန္းက မဆလပါတီဥကၠဌ ဦးေန၀င္း (အာဏာရွင္ ဗိုလ္ေန၀င္း) ရဲ႕ သား မက္ဆိုေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရးေတြလည္း ရွိန္ၿပီး ျပန္သြားၾကပံုေပၚတယ္။ ဆရာဦးကိုေလးက က်ေနာ့္ကို အ ထုပ္သိမ္းၿပီး နယ္ကို ျမန္ျမန္ျပန္ဖို႔ ေခၚေျပာတာလို႔ ဆက္ေျပာတာနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ေတာင္ငူကို အျမန္ဆံုး နည္းနဲ႔ ပန္းကန္လံုးစီးခဲ့ရေတာ့တယ္။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဦးမ်ဳိးသြယ္လည္း မကယ္၊ ေထာင္ဇာတာလည္းပါတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း အဲဒီကတည္းက အင္းစိန္ေထာင္ကို ေစာေစာစီးစီး ျမန္းခဲ့ရမယ္နဲ႔တူတယ္။ ကံသီ ေပလို႔ေပါ့။
အဲဒီေနာက္ ဇြန္မွာ ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ စိတ္တူကိုယ္တူ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ ဆက္လႈပ္ရွားျဖစ္ တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ ေဟာေျပာပြဲေတြ အရွိန္ျမင့္ေနတယ္ၾကားလို႔ ပတ္ဘလစ္ကာ ႏွစ္စီးငွားၿပီး က်ေနာ္တို႔ သြားအားေပးၾကတယ္။ အတန္းထဲက အမ်ဳိးသမီးသူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ေတာင္ လိုက္လာၾကတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ လူေတြက ေဖြးေဖြးလႈပ္ တိုးႀကိတ္ေနၾကတယ္။ ကိုမင္းကိုႏုိင္တို႔ ကိုမိုးသီးဇြန္တို႔ တ ရားေဟာေနၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဆးတကၠသိုလ္ (၂) အဖြဲ႔ နဖူးစီးစာတန္းကိုင္ၿပီး ၀င္သြား ေတာ့ အားလံုးလက္ခုပ္ၾသဘာေပးၾကတာ ဆူညံသြားတယ္။ အျပန္မွာ လမ္းေတြ ပိတ္ေနလို႔ အင္းစိန္ဘက္က ေန လွည့္ၿပီး အေဆာင္ကို ခဲရာခဲဆစ္ ျပန္ခဲ့ရတယ္။ ညလည္းက်ေရာ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္တဲ့အေၾကာင္း ေရဒီယိုက ေၾကညာတယ္။
ေနာက္ေန႔မနက္ အိမ္က လာေခၚမယ္ဆိုလို႔ က်ေနာ္ ပစၥည္းေတြ သိမ္းေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္အခန္းတံခါးကို အ တန္းႀကီးက အစ္ကိုတစ္ေယာက္ လာေခါက္တယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ ေဇာ္ထြန္းလို႔ မိတ္ဆက္တယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္ အေဆာင္မွာ ဆုေတာင္းပြဲထပ္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ညက သူ႔ကို မ်က္မွန္းတန္းမိဖူးတယ္။ သူက က်ေနာ္နဲ႔ စိတ္ ခ်င္းနီးစပ္မယ့္ သူ႔အစ္ကို ေဒါက္တာေဇာ္မင္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္လို႔ အခ်ိန္ရရင္ လိုက္ခဲ့ေပးဖို႔ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္က အိမ္က လာေခၚမယ္လို႔ ဖုန္းဆက္ထားလို႔ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္မွပဲ လိုက္ေတြ႔ေတာ့မယ္ အစ္ကိုလို႔ သူ႔ ကို ေျပာျပတာနဲ႔ သူျပန္သြားတယ္။
အဲဒီေနာက္ပိုင္း ၈၈ အေရးအခင္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္လည္း ေတာင္ငူက ဆႏၵျပပြဲေတြထဲမွာပဲ တတ္ႏိုင္ သေလာက္ ၀င္ပါျဖစ္ခဲ့တယ္။ န၀တစစ္အုပ္စုက အာဏာသိမ္းၿပီး ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္တဲ့အခ်ိန္အထိ မိဘေတြရဲ႕ မ်က္စိေအာက္ ေတာင္ငူမွာပဲ ေသာင္တင္ေနခဲ့ေတာ့တယ္။ ကိုမင္းလြင္နဲ႔ ကိုေဇာ္ထြန္းကေတာ့ ၈၈ အာဏာ သိမ္းအၿပီးမွာ ေတာခိုသြားၿပီး ကိုေဇာ္ထြန္းက ေတာထဲမွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့တယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိရတယ္။ ကိုမင္းလြင္ကေတာ့ ျပည္တြင္း ျပန္၀င္လာၿပီး အခုေတာ့ စာေရးဆရာ နရီမင္းအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ေနတယ္။
(ဆက္လက္ဖတ္႐ႈပါရန္ …)
(ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ...)
1 comment:
ကုိယ္ကုိတုိင္က စာညံခဲ့ေတာ့
ကုိယ့္ဆရာသမားရဲ ့ ပထမပုိင္းကစာေတာ္ခဲ့တာေတြဖတ္၊ အားက်ၿပီး
အမွတ္တရလုိ ့ေတာင္ ဂုဏ္ၿပ ုလုိက္ပါေသးတယ္။
ေဟာ..ဒုတိယပုိင္းလဲက်ေရာ
" ဇ "ေတြ ထုတ္ၿပပါပေကာလား။
"က်ေနာ္အေနနဲ႔ ေဆးပညာဘက္မွာ ဘာျဖစ္လို႔ မထူးခၽြန္ခဲ့သလဲဆိုရင္..." တဲ့၊
"အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါးကိုလည္း ခံုမင္ေပမယ့္"..တဲ့၊
ABOUT ME မွာလဲ..
၁၉၉၅-၉၆ တြင္ ေျမာက္ ဥကၠလာပ အေထြေထြေရာဂါကု ေဆး႐ံုႀကီး ၌ အလုပ္သင္ဆရာ၀န္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္..လုိ့
ဆုိလုိ ့ပါလား။
အမေလး..ေလး...
အဲဒီကာလ က်န္းမာေရးခ်ဳခ်ာၿပီး၊မ်က္စိလည္
လမ္းမွားခါ အဲဒီကုိေရာက္သြားခဲ့ရင္ေတာ့၊
ဆရာ၀န္ၾကီးေတြအလစ္မွာ ကုိယ့္ဆရာသမား လက္တည့္စမ္းတာနဲ ့ေတြ ့ၿပီး
တခါတည္း ဂိန္ သြားမွာ။ ကံ ဖယ္ခဲ့တာပဲ။
၈၈ ဒုိ ့အေရး၊ဒုိ ့အေရး မွာ
က်ည္ဖူး မိတ္ဆက္ခံရလုိ ့ဂိန္ သြားခဲ့တာကမွ..
တႏွစ္တခါ၊ အိမ္လာၿပီး ကဗ်ာ ရြတ္ ရြတ္ ေပးၾကမဲ့
သူေတြ ရွိအုန္းမယ္။
Post a Comment