Sunday, August 22, 2010

ဒို႔ရြာဘုရားပြဲနဲ႔ ကြမ္းေတာင္ကုိင္

ဒို႔ရြာဘုရားပြဲနဲ႔ ကြမ္းေတာင္ကုိင္
ေဇာ္မင္း

ရြာဘုရားပြဲကား နီးကပ္လာေခ်ၿပီ။ သီတင္းကြၽတ္လေရာက္တုိင္း ရြာမွာ ဘုရားပြဲက က်င္းပေနက်။ ရြာသူရြာ သားတို႔ အုံးအံုးကြၽက္ကြၽက္ ျဖစ္ေသာကာလဟုဆိုလည္း မမွား။ ဘုရားပြဲ သံုးရက္နဲ႔ သံုးညအတြင္း ၿမိဳ႕ေပၚက ဇာတ္ပြဲတခုကို ငွား၍လည္း ထည့္ေလ့ရိွသည္။ နယ္တကာက ဆယ့္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္မ်ား လာေရာက္တည္ခင္း ေရာင္းခ်ၾကသည္ကလည္း ၀ယ္စရာ ခ်မ္းစရာ အမ်ဳိးစံု။ ဘုရားပြဲရက္အတြင္း လာေရာက္မည့္ ဧည့္သည္မ်ားကို တည္ခင္းေကြၽးေမြးဖို႔ အိမ္တုိင္းလိုလို မုန္႔မ်ဳိးစံုကို လုပ္ၾကေသးသည္။ ရြာသားတို႔ အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အ ေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ဟုလည္း ဆိုႏုိင္သည္။

ဒီႏွစ္ ဘုရားပြဲေတာ္အတြက္ သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္ အပါအ၀င္ ရြာသားမ်ားအားလုံး အေတာ္ေလး အားခဲထားၾက သည္။ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးနႏၵိယပင္ ဘုရားပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟန္မေဆာင္ႏုိင္ဘဲ ဘယ္္ဇာတ္ငွားမွာ တုန္း ဘယ္ဇာတ္ငွားမွာတုန္းဟု ေမးရင္း ဖင္တႂကြႂကြ ျဖစ္ေနသည္။ ဘုရားပြဲအတြက္ တရြာလံုး အားခဲထား သည့္အေၾကာင္းကေတာ့ သူတို႔ရြာတြင္ ဘုရားပြဲမလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာ သံုးႏွစ္တိတိ ရိွခဲ့ေသာေၾကာင့္ပင္။

သံုးႏွစ္ဆက္တုိက္ ဘုရားပြဲမလုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ႏွစ္ခုျဖစ္သည္။ ပထမတခုကေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္က စပါးေစ်းမ်ား ထုိးက်၍ ရြာသားမ်ားအားလံုးနီးပါး စီးပြားပ်က္သည္ကတေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ တေၾကာင္းကေတာ့၊ အဲသည့္ ေနာက္တေၾကာင္းက ဘုရားပြဲမလုပ္ျဖစ္ဖို႔ ဖန္တီးသည့္ အဓိက အခ်က္လို႔ ေတာင္ ေျပာႏုိင္သည္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အဲသည့္တႏွစ္ထဲမွာပဲ သူတို႔နယ္တေၾကာတြင္ ဂဠဳန္သူပုန္ထ ခဲ့ေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။ ဂဠဳန္သူပုန္ထတာက တႏွစ္ေလာက္သာ ၾကာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဂဠဳန္သူပုန္ အရိွန္ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္အစိုးရက သူတို႔ရြာတြင္သာမက တျခားရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မ်ားကိုပါ ဘုရားပြဲက်င္းပဖို႔ သံုးႏွစ္ ဆက္တုိက္ ပြဲမိန္႔ပိတ္ခဲ့၍ ျဖစ္သည္။

ဂဠဳန္သူပုန္ဆို၍ ၾကံဳတုန္းေျပာရဦးမည္။ ဂဠဳန္သူပုန္ဆိုသူမ်ားသည္လည္း သူတို႔လို လယ္သမား ေတြသာျဖစ္ သည္။ ဆင္းရဲလြန္းသည့္အတြက္ မခံႏုိင္သည့္အဆုံး အဂၤလိပ္အစိုးရကို ရရာလက္နက္ျဖင့္ ပုန္ကန္ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဂဠဳန္သူပုန္ တန္ခုိးထြားစဥ္ ကာလအတြင္းက သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္သည္ ဂဠဳန္သူပုန္မ်ား လိုအပ္ သည္ကို ေထာက္ပ့ံရင္း သူပုန္တို႔၏ အမာခံႀကီး ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အတင္းေျပာတာေတာ့မဟုတ္၊ ဂဠဳန္တို႔ အေျခအေနမေကာင္း၍ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဦးတုိင္းအုပ္သည္ အဂၤလိပ္ စစ္တပ္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ေဒသခံသတင္းေပးလည္းျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဦးတုိင္းအုပ္ ယခုထက္တုိင္ သူႀကီး ရာထူးတြင္ ျမဲေနျခင္းျဖစ္သည္။ ျဖစ္ၿပီးသားေတြ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ဒါေတြကုိ ထားလုိက္ပါေတာ့။

ထံုးစံအတုိင္း ပြဲေတာ္ရက္ ပထမေန႔အတြက္ ရြာဦးေက်ာင္းသို႔ ဆြမ္းကြမ္းႏွင့္ လွဴဒါန္းဖြယ္ရာမ်ားကို စီတန္း လွည့္လည္၍ ပို႔ေဆာင္ရသည္။ ထိုအခမ္းအနားအတြက္ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ေရြးဖုိ႔နဲ႔ ဘယ္ဇာတ္ကို ငွားၾကမွာလဲ၊ ဘယ္သူက ဘယ္တာ၀န္ေတြယူၾကမွာလဲဆိုတဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ သူႀကီးႏွင့္ ရြာလူႀကီးတခ်ဳိ႕ သူႀကီးအိမ္တြင္ အစည္းအေ၀း ထုိင္ေနၾကသည္။ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ဆိုတာ ရြာဓေလ့အတုိင္း ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာၿပီး အိမ္ေထာင္မ ရိွသည့္ အပ်ဳိကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေလ့ရိွသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ သံုးႏွစ္က ကြမ္းေတာင္ကုိင္ အေရြးခံထားရသူ မိစန္း ကား အေတာ္လွသူျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ မိစန္းက အသက္ႀကီးသြား၍ ဒီႏွစ္ဘုရားပြဲအတြက္ ကြမ္းေတာင္မျဖစ္ထုိက္ဟု သူႀကီးက အဆိုတင္ လွာသည္။ လူႀကီးတခ်ဳိ႕က သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္၏အဆိုကို ေထာက္ခံတာလည္းမဟုတ္ ကန္႔ကြက္တာလည္း မဟုတ္ဘဲ အင္းမလႈပ္ အဲမလႈပ္ လုပ္ေနၾကသည္။ တဦးစ ႏွစ္ဦးစက သူႀကီး၏အဆိုကို ေထာက္ခံသည္။ တခ်ဳိ႕ ကေတာ့ ဘာျပန္ေျပာရင္ ေကာင္းမည္နည္းဟု ေမးကိုပြတ္ကာ စဥ္းစားေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေရေႏြး ၾကမ္းကိုသာ တခြက္ၿပီးတခြက္ တြင္တြင္ႀကီး ေသာက္ေနၾကသလို တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာင္းဖူးဖက္လိပ္မ်ားကို အဆက္မျပတ္ဖြာ၍ အိမ္ေခါင္မိုးကိုသာ ေမာ့ၾကည့္ေနၾကသည္။ ဘာမွ၀င္မေျပာၾက။ အဂၤလိပ္ ခ႐ုိင္၀န္က မ်က္ ႏွာသာေပးထားသည့္ အာဏာစက္ႀကီးေသာ သူႀကီးႏွင့္ အျပန္အလွန္ ျငင္းခုန္ဖို႔ ဆႏၵမရိွၾကသလို က႑ေကာ စျဖစ္မွာကိုလည္း ရြာလူႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ လိုလားဟန္မတူ။

ထိုအခ်ိန္၌ ရြာထဲတြင္ လူသူအေလးစားခံရဆုံးသူတဦးျဖစ္သည့္ ဦးသာေဗ်ာ့က “သူႀကီးမင္းခင္ဗ်ာ။ ဒီလိုေတာ့ ရိွပါတယ္။ မိစန္းက တျခားမိန္းကေလးေတြနဲ႔စာရင္ အသက္ႀကီးသြားၿပီဆိုေပမယ့္ တကယ္က (၁၉) ႏွစ္ပဲ ရိွပါ ေသးတယ္။ ေျပာရရင္ (၁၉) ႏွစ္ေတာင္ မျပည့္တတ္ေသးပါဖူး။ ေနာက္တခ်က္ကလည္း ဘာပဲေျပာေျပာ သူ က ရြာကအပ်ဳိေတြထဲမွာ အခုအထိ အေခ်ာဆံုး အလွဆံုးဆိုေတာ့ ကြမ္းေတာင္ကုိင္လုပ္ဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆံုးလို႔ က်ဳပ္ကေတာ့ ထင္ပါတယ္” ဟု သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္အား တင္ျပ၏။ ဤတြင္မွ ေစာေစာက ေတာလိုလို ေတာင္ လိုလိုျဖင့္ ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနေသာ ရြာလူႀကီးမ်ားထံမွ တေသာေသာ အသံမ်ားထြက္လာၿပီး ဦးသာေဗ်ာ့ အဆိုအား ေထာက္ခံၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူႀကီးကား ဦးသာေဗ်ာ့၏ အဆိုကို သိပ္ၿပီး သေဘာေတြ႔ပံုမရ။ ထို႔ ေၾကာင့္ “ကိုသာေဗ်ာ့ ေျပာလာတာလည္း တနည္းေတာ့ သဘာ၀က်ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ တျခားသူမ်ားရဲ႕ အ ျမင္ကေလးေတြလည္း သိပါရေစ” ဆိုၿပီး သူႀကီးက အေပ်ာ့ဆြဲထိုးလုိက္သည္။

ထို႔ေနာက္ သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္က သူ႔ကို ေထာက္ခံသူ တဦးစ ႏွစ္ဦးစဘက္သို႔ အဓိပၸာယ္ပါေသာ မ်က္လံုးမ်ား ျဖင့္ လွမ္း၍ၾကည့္လုိက္သည္။ သူႀကီးကို အျမဲတမ္း ေဖာ္လံဖားေနသူတဦးျဖစ္သည့္ ဦးဖိုးကုိင္းက ႏွာေခါင္းသံ ပါေသာ အသံငယ္ေလးျဖင့္ “မိစန္းက ေခ်ာေသးတယ္ လွေသးတယ္ ဆိုေပမယ့္ သူႀကီးမင္း ေျပာသလို က်ဳပ္ တို႔ရြာထံုးစံအတုိင္းဆို အသက္ႀကီးေနပါတယ္။ သည္ေတာ့ကာ မိစန္းထက္ အသက္ငယ္တဲ့ မိန္းကေလးတဦး ဦးကိုသာ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ ေရြးဖို႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္” ဟု သူႀကီးဘက္မွ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ဘက္လုိက္ ၍ ေျပာေလသည္။

ဦးဖိုးကုိင္းအဆိုေၾကာင့္ သူႀကီးမင္းမ်က္ႏွာ ၀င္းကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ေနာက္ က်န္သည့္ ရြာလူႀကီးမ်ားဘက္သို႔ လွည့္၍ “ကုိင္း က်ဳပ္ေျပာတယ္မို႔လား” ဟူေသာ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ေမးဆတ္၍ ျပေလသည္။ ဆက္တုိက္ဆိုသ လို ဦးေမွာက္ဆိုသည့္ ရြာလူႀကီးတဦးကလည္း “ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဦးဖိုးကုိင္း ေျပာတာကို ေထာက္ ခံတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ရြာထံုးစံမွာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဆိုတာ အသက္ (၁၆) ႏွစ္ေလာက္ ပဲရိွသင့္တယ္မို႔လား။ (၁၇) ႏွစ္္ဆိုရင္ေတာင္ ႀကီးသြားၿပီ” ဟု ၀င္၍ ေျပာေလသည္။ ဦးေမွာက္သည္လည္း မ ထူး၊ သူႀကီးတို႔မ်ား ေလလည္ရင္ေတာင္ သူမ်ားေတြလို ဘယ္ေတာ့မွ မနံဘူးဟု ဦးဖိုးကုိင္းလို ဖားဖားယားယား လုပ္ေလ့ရိွသူတဦးလည္း ျဖစ္သည္။

ေဖာ္လံဖားႏွစ္ဦး၏ အဆိုေၾကာင့္ ပထမတုန္းက ဦးသာေဗ်ာ့ကို ေထာက္ခံထားေသာ ရြာလူႀကီးမ်ား ၿငိမ္က် သြားသည္။ ၿငိမ္က်သြားတာ တျခားေၾကာင့္ေတာ့မဟုတ္၊ သူႀကီးမင္း ဘာအကြက္ဆင္ေနသလဲဆိုတာကို ထင္းကနဲ ရွင္းကနဲ ရိပ္စားမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သိတာေပါ့ တရြာတည္းသားခ်င္းေတြဟာကိုး။ ဘယ္သူ႔ဆီ ကမွ ေနာက္ထပ္ အသံထြက္မလာေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဦးသာေဗ်ာ့က “ဦးဖိုးကုိင္းနဲ႔ ဦးေမွာက္ကို က်ဳပ္တခုေျပာလိုပါတယ္။ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ဆိုတာ အသက္ (၁၆) ႏွစ္ထက္ မေက်ာ္ရဖူးလို႔ စာနဲ႔ေပနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတာ မရိွပါဘူး။ က်ဳပ္ေျပာတာ မယံုရင္ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကို ေမးၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ အိမ္ေထာင္မရိွ အပ်ဳိျဖစ္ရမယ္၊ ေခ်ာမယ္လွမယ္ဆိုရင္ အသက္ႏွစ္ဆယ္အစိတ္လည္း ကြမ္းေတာင္ကုိင္ျဖစ္ခြင့္ရိွပါတယ္” ဟု ေလသံေအးေအးျဖင့္ တဆင့္တက္ကာ ရွင္းေလ၏။

သို႔ေသာ္ အဖားအရိွန္ကို သတ္မရေသာ ဦးေမွာက္က “ဆရာေတာ္ကို ေမးဖို႔ဆိုတာကလည္း ကြမ္းေတာင္ကုိင္ ေရြးတာက သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့၊ ကုိင္း ကုိင္း၊ သည္လိုဆိုရင္ က်ဳပ္ၾကားခ် ေျပာမယ္ ဗ်ာ။ ရြာအေနာက္ပုိင္းက ကိုၿငိမ္းႏု သမီးေလး မိေနာက္ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလား။ သူလည္း အေခ်ာသားပဲဟာ။ အသက္ကလည္း (၁၆) ႏွစ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ဆိုေတာ့ မဆိုးပါဖူး” ဟု အေမာတေကာျဖင့္ သူ႔အဆိုကို ထပ္ တင္ျပန္သည္။ ရြာလူႀကီးအားလုံးက “အင္း” ဟု ေလသံရွည္ႀကီးမ်ား ဆြဲၿပီး ဘာမွဆက္မေျပာၾကဘဲ ေရေႏြးဖိ ေသာက္သူကေသာက္၊ ေဆးလိပ္တြင္တြင္ဖြာသူကဖြာႏွင့္ ျဖစ္ေနၾကျပန္သည္။ ဦးသာေဗ်ာ့ကေတာ့ ၾကားေန ေနေသာ ရြာလူႀကီးမ်ားကိုေရာ၊ ကုိယ္လိုခ်င္ရာ ဇြတ္အတင္းဆြဲေနေသာ သူႀကီးတို႔ တအုပ္လံုးကိုပါ စိတ္ပ်က္ လာေသာေၾကာင့္ ဘာမွထပ္၍ အၾကံမေပးေတာ့။

သူႀကီးမင္းက “ဦးေမွာက္ရဲ႕၊ အဲသည့္ မိန္းကေလးက ေခ်ာတယ္၊ အသက္လည္း ငယ္တယ္ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရပ္က ပုလြန္းလွတယ္။ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ဆိုတာ အဲသလို ပုတက္တက္ ျဖစ္ေနရင္လည္း လူရယ္စရာျဖစ္လိမ့္မယ္” ဟုဆိုၿပီး ဦးေမွာက္၏အဆိုကို ယဥ္ယဥ္ေလးျဖင့္ ပယ္ခ်လုိက္သည္။ သည့္ေနာက္ ရြာလူႀကီးမ်ားထံမွ ေနာက္ထပ္ဘာအဆိုမွ တင္သြင္းလာျခင္းမရိွေတာ့သျဖင့္ သူႀကီး ဦးဖုိင္းကုိင္းႏွင့္ ဦးေမွာက္ တို႔အသံမ်ားကသာ အစည္းအေ၀းတခုလံုးကို ဖံုးလႊမ္းေနေတာ့သည္။

အေတာ္ၾကာတြင္ ဦးဖိုးကုိင္းက ဤသို႔ အဆိုတင္ျပန္သည္။ “ကိုင္း ဒါျဖင့္ရင္ ရြာအလယ္ပုိင္းက မိခ်ဳပ္ကေလး ဆိုရင္ေကာ မသင့္ေတာ္ဖူးလား” ဟု ေျပာလုိက္သည္ႏွင့္ ဦးေမွာက္က “ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ အဲသည့္ က ေလးမက အသက္လည္း ငယ္၊ အရပ္လည္း ရွည္တယ္။ ႐ုပ္ကေလးကလည္း တယ္မဆိုးလွပါဘူး” ဟူ၍ တန္း ကနဲ ေထာက္ခံလုိက္သည္။

သူႀကီမင္း ဦးတုိင္းအုပ္က စကၠန္႔အနည္းငယ္မွ် စဥ္းစားဟန္ျပဳေနၿပီး “အဟမ္း အဟမ္း” ဟု ေခ်ာင္းဆိုးလုိက္ ရင္း သူ႔သေဘာထားကို ရြာလူႀကီးမ်ားအားေျပာေလသည္။ “အင္းေပါ့ေလ။ က်ဳပ္အေနနဲ႔လည္း သည္ကေလး မေလးဆိုရင္ေတာ့ သင့္ေတာ္တယ္လို႔ထင္တာပဲ။ ကုိင္း အခ်ိန္ကလည္းလင့္ က်န္တဲ့သူေတြကလည္း ဘယ္ လိုမွ သေဘာမထားဘူးဆိုရင္ေတာ့ မိခ်ဳပ္ကိုပဲ ကြမ္းေတာင္ကုိင္အျဖစ္ ေရြးလုိက္ပါၿပီ” လို႔ဆိုရင္း အစည္းအ ေ၀း ကို ႐ုပ္သိမ္းလုိက္ေတာ့၏။

တကယ္ကေတာ့ ရြာလူႀကီးေတြအေနနဲ႔ သူႀကီးအာဏာစက္ကို ေၾကာက္၍ ပါးစပ္ပိတ္ ၿငိမ္ေနသည္ကို သူႀကီး က သူ႔ကို ေထာက္ခံသည္ဟု သတ္မွတ္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မိခ်ဳပ္သည္ အရပ္မပုေသာ္လည္း ကုိယ္လံုးကိုယ္ ေပါက္က မလွ၊ ျပားခ်ပ္ခ်ပ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အသားအတန္မဲ၍ ႐ုပ္ရည္ကလည္း ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိသာ ျဖစ္ရသည့္အထဲ မ်က္ႏွာေပၚတြင္လည္း ၀က္ျခံမ်ားႏွင့္။ သို႔ေသာ္ ေမးစရာရိွတာက ဒါျဖင့္ရင္ ဘာေၾကာင့္ မိ ခ်ဳပ္ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ အေရြးခံရတာလဲဆိုသည့္ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္သည္။ တျခားေၾကာင့္ေတာ့မဟုတ္ မိခ်ဳပ္က သူႀကီးတူမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။

အမွန္ကေတာ့ ဒီအစည္းအေ၀း မစခင္ကတည္းက သူႀကီးမင္းႏွင့္ သူ႔လူႏွစ္ေယာက္ ဇာတ္တုိက္၍ လက္၀ါး ႐ုိက္ထားေသာ အစီအမံသာျဖစ္သည္။ အစည္းအေ၀း စစခ်င္း ကြမ္းေတာင္ကုိင္အျဖစ္ မိခ်ဳပ္ကို ေရြးမည္ဟု အ ဆိုတင္ပါက မေကာင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ တျခားမိန္းကေလးအမည္မ်ားကို ေလကုန္ခံ အခ်ိန္ကုန္ခံ၍ အဆို တင္သြင္းေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္။

ပြဲေန႔မတုိင္မီ တရက္အလိုတြင္ ဦးဖိုးကုိင္းႏွင့္ ဦးေမွာက္တို႔ ဦးစီး၍ သူႀကီးအိမ္မွ အခုိင္းအေစလက္သားမ်ားျဖင့္ ရြာထဲလွည့္၍ ဘုရားပြဲရက္အတြင္း လုိက္နာရမည့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ေမာင္းတဒူဒူထု၍ ေၾကျငာၾကသည္။ ထို႔ အျပင္ တျခားရြာက လူေတြလည္း ဘုရားပြဲလာမွာဆိုေတာ့ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို စာရြက္မ်ားေပၚတြင္ ေရး သား၍ ရြာထဲတြင္ ေနရာအႏွံ႔ကပ္ထားျပန္သည္။ ဤသို႔မလုပ္၍မျဖစ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မေျပာေကာင္း မဆိုေကာင္း ဘုရားပြဲကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ငုတ္ေနေသာ လက္က်န္ ဂဠဳန္တပ္သားတခ်ဳိ႕တေလ ေပၚလာၿပီး ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲလုပ္မွျဖင့္ အဂၤလိပ္ခ႐ုိင္၀န္ သူ႔ကို ၿငိဳျငင္မွာ သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္ စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊပြဲလာမ်ားအေနျဖင့္ ဘုရားပြဲသံုးရက္အတြင္း ပြဲၾကည့္တာ ေစ်း၀ယ္တာကလဲြ၍ တျခားဟာေတြ မလုပ္ႏုိင္ေအာင္၊ မလုပ္ရဲေအာင္ ရိွသမွ် စည္းကမ္းေတြကို သူႀကီး ဦးတုိင္းအုပ္က ႀကိဳထုတ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ထိုမွ်ႏွင့္ အားမရေသး၍ ဇာတ္ကမည့္ ပထမညတြင္ ဦးဖိုးကုိင္းႏွင့္ ဦးေမွာက္တို႔ တေယာက္တလဲစီ ေလာ္စပီကာမွတဆင့္ လုိက္နာရမည့္ စည္းကမ္းမ်ားကို မေမာႏုိင္မပန္းႏုိင္ ဆယ့္ငါးမိနစ္တခါ နာရီ၀က္တခါ ဆိုသလို ေၾကညာေနေသးသည္။ မုိက္ခြက္ကုိင္၍ လူေတြကို ဤသို႔ေျပာရသည္ကိုလည္း သူတို႔အေနျဖင့္ အ ေတာ္ေလး ေက်နပ္ေနၾကသည္။

ေၾကျငာေနသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကေတာ့ “ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္ (မုိက္ခြက္ ေကာင္း မေကာင္း လက္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေခါက္၍ စမ္းသည့္ အသံ) ဟဲလို၊ ဟဲလို၊ ဘုရားပြဲလာ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား။ ဘုရားပြဲ လာ ပရိတ္သတ္အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ား။ ခ႐ုိင္၀န္ၫႊန္ၾကားခ်က္အရ သူႀကီးမင္း ဦးတုိင္းအုပ္ ထုတ္ထားတဲ့ ဘုရား ပြဲစည္းကမ္းေတြကို ဖတ္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၾကပါ။ ပြဲခင္းအတြင္း ဓားေျမႇာင္၊ ဓားရွည္၊ တုတ္တို၊ တုတ္ရွည္ႏွင့္ မည္သည့္လက္နက္မွ ကုိင္ေဆာင္ျခင္းမျပဳရ။ ပုဆိန္မ်ား၊ ရဲတင္းမ်ား ပြဲခင္းအတြင္း ယူ ေဆာင္မလာရ။ ၾကံဆုိင္မွ ၾကံေခ်ာင္းမ်ားကို ၀ယ္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း စားသံုးရမည္။ ၾကံေခ်ာင္းမ်ားကုိင္၍ ပြဲခင္းအ တြင္း သြားလာျခင္းမျပဳရ။ ေကာက္ညႇင္းက်ည္ေတာက္မ်ားကို (ခဲလံေခ်ာင္းမ်ား) ဆုိင္မွာပဲ ထုိင္စားပါ။ ၎တို႔ ကို ကုိင္ေဆာင္၍ ပြဲခင္းထဲ သြားလာျခင္းမျပဳရ။ ဥသွ်စ္သီး၊ သီးသီး၊ အုန္းသီးမ်ားကို လြယ္အိတ္ထဲမွာ ထည့္မ သယ္ရ။ အုတ္ခဲမ်ား၊ ေက်ာက္ခဲမ်ား ဖင္ခုထုိင္၍ ပြဲမၾကည့္ရ။ ဖ်ာခင္း၍သာ ပြဲၾကည့္ရမည္။ ပြဲခင္းအတြင္း မူး ယစ္ေသာက္စား ရမ္းကားျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားျဖင္း၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအား သားေျပာမယားေျပာ ေျပာ၍ ေနာက္ ေျပာင္ျခင္းမျပဳရ။ မူးယစ္ေစသည့္အရာဆို၍ ထညက္ (ထန္းလ်က္) ေတာင္ ေရေဖ်ာ္မေသာက္ရ။ ပြဲခင္းအ တြင္း သၾကားထုတ္မ်ားယူလာၿပီး မလ်က္ရ။ ကာလသားမ်ားအထူးမွတ္ရန္၊ အေၾကာ္ဆုိင္မွာထုိင္ရင္ ေကာင္း ေကာင္း ထုိင္ၾကပါ။ ေရေႏြးၾကမ္းအိုးထဲ အရက္ခိုးထည့္ၿပီးမေသာက္ရ။ လူႀကီးမ်ား အထူးမွတ္ရန္၊ မိမိအိမ္တြင္ အရက္ေသာက္ထားပါက မိမိအိမ္မွာပဲ ေနရန္။ ပြဲခင္းထဲသို႔ မလာရ။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အထူးမွတ္ရန္၊ ပြဲခင္းထဲ တြင္ ဖ်ာလု၍ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆို ရန္မျဖစ္ရ။ စည္းကမ္းမလုိက္နာဘဲ ေဖာက္ဖ်က္ပါက မည္သူမဆို ဘုရားပြဲၿပီးသည့္အထိ ထိပ္တံုးခတ္ခံရမည္” ဟူသတည္း။

သူႀကီးမင္းကိုယ္တုိင္လည္း ရြာထဲက ငမူးင႐ူး ကာလသားတခ်ဳိ႕ကို “ေဟ့ေကာင္ေတြ၊ ငၿဖိဳးတို႔ ငတုိးတို႔၊ ႂကြက္ နီတို႔၊ ဒီကိုလာစမ္း။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္။ ကိုယ့္ရြာက ကြမ္းေတာင္ကုိင္ကို တျခားရြာက ေကာင္ေတြ ရိ သဲ့သဲ့လာလုပ္ရင္ တြယ္သာတြယ္ထည့္လုိက္။ ေနာက္မွ ငါ ၾကည့္ရွင္းမယ္။ ဟုတ္ပလား” ဆိုၿပီး ႀကိတ္၍ ေျမႇာက္ေပးထားေသးသည္။

ထို႔အျပင္ သူႀကီးမင္းက ဇာတ္ခံုတဲ့တဲ့ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ေပသံုးဆယ္ေလာက္အကြာတြင္ အထူးပြဲၾကည့္စင္ တခုကို ေဆာက္ထား၍ သူ႔တူမ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ မိခ်ဳပ္အပါအ၀င္ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ သူ႔လက္သားမ်ားႏွင့္ ထိုစင္ ေပၚမွ ဇာတ္ပြဲကိုၾကည့္၏။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း ဇာတ္ပြဲၾကည့္ရင္း ေရေႏြးၾကမ္းအိုးထဲတြင္ အရက္ထည့္ေသာက္ ေသးသည္။ သူကိုယ္တုိင္ စည္းကမ္းေဖာက္သည္ကို မည္သူမွ မေျပာရဲ။ သူႀကီးမင္းေပကိုး။ တခါ အထူးပြဲ ၾကည့္စင္က အလယ္မွာ ေရာက္ေန၍ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္အမ်ားစုက စင္းေဘးဘယ္ညာတြင္ ျဖန္႔၍ ထုိင္ၾကရ သည္။ သူႀကီးအေျပာကေတာ့ အထူးပြဲၾကည့္စင္ကို ေဆာက္ရျခင္းက ပြဲခင္းလံုၿခံဳေရးအတြက္ျဖစ္သည္ဟုဆို ၏။

ရြာဘုရားပြဲၿပီး၍ ဇာတ္လမ္းကိုခ်ဳပ္ေသာ္ ဘယ္တရြာသားကမွ သူႀကီးတူမ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ကို ရိသဲ့သဲ့ မလုပ္ ၾကပါ။ သူႀကီးမင္း၏ ကာလသားလူမုိက္မ်ားကို ေၾကာက္၍မဟုတ္။ ကြမ္းေတာင္ကုိင္က ပံုမလာ ပန္းမလာႏွင့္ အက်ည္းတန္လြန္း၍ျဖစ္သည္။ ဦးသာေဗ်ာ့ကေတာ့ ဇာတ္ပြဲႏွင့္ ေစ်းတန္းကို သပိတ္ေမွာက္သည့္အေနျဖင့္ သံုးရက္လံုးလံုး ဦးနႏိၵယ၏ ရြာဦးေက်ာင္း၌ သြား၍ေနေလသည္။ အစည္းေ၀းတုန္းက ဦးသာေဗ်ာ့၏ အဆိုကို ေထာက္ခံခဲ့သည့္ ရြာလူႀကီးမ်ားထဲမွ သံုးေယာက္ေလာက္ ထိပ္တုံးခတ္ခံရသည္။ တဦး၏ အိမ္တြင္ အရက္ ေသာက္အၿပီး ေနာက္တဦးအိမ္သို႔ ေျပာင္းေသာက္ရန္အကူး လမ္းေပၚတြင္ မူးေနေသာ သူႀကီး၏ ရြာလံုျခံဳေရး ကင္းသမားမ်ားက ေတြ႔သြားၿပီး ထိုလူႀကီးမ်ားကို ဖမ္းလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အိမ္တြင္ အရက္ေသာက္ထားပါက ပြဲခင္းထဲသို႔ မလာရဆိုသည့္ စည္းကမ္းကို ေဖာက္ဖ်က္၍ ပြဲခင္းဘက္သို႔သြားရန္ ၾကံရြယ္သည္ဟု စြပ္စြဲကာ ဖမ္းလုိက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ဦးဖုိးကုိင္းႏွင့္ ဦးေမွာက္တို႔ကေတာ့ ေလာ္စပီကာမွတဆင့္ စည္းကမ္းေတြကို သံုးညလံုးလံုး ေအာ္ခဲ့ရသျဖင့္ အ သံေတြ၀င္၊ အေအးေတြပတ္ကာ ဖ်ား၍ အိပ္ရာထဲတြင္ ဘံုးဘံုးလဲေနၾကသည္။ သူႀကီးမင္း ဦးတုိင္းအုပ္လည္း ဘုရားပြဲမလုပ္ခဲ့ရသည့္ သံုးႏွစ္စာအတိုးခ်၍ ေသာက္ေသာေၾကာင့္ အရက္နာက်ၿပီး တအင္းအင္းသာ အသံ ထြက္ႏုိင္၍ အိပ္ရာထဲမွ မထႏုိင္။ ဘာခံႏုိင္မလဲ သံမဏိႏွင့္ ထုထားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ၿပီးေတာ့ အသက္က လည္း ရၿပီဟာကိုး။

ရြာထဲမွ အမ်ဳိးသမီးပရိသတ္မ်ားကေတာ့ ဘုရားပြဲသံုးရက္အတြင္း ကြမ္းေတာင္ကုိင္ ျဖစ္သင့္ရဲ႕သားနဲ႔ မျဖစ္ လုိက္ရရွာသည့္ မိစန္းကို ဂ႐ုဏာသက္ကာ မိစန္းအိမ္တြင္ စုေ၀းေနၾကသည္။ မိစန္းကား ပိတုန္းေရာင္ ဆံထံုး ထက္တြင္ စံပယ္ပန္းတို႔ျဖင့္ ဘုရားပြဲၿပီးမွ ပို၍ပင္ လွပေနေသးေတာ့သည္။

ေဇာ္မင္း
(၂၁) ရက္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္

2 comments:

Poe Tay said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အညာသား သူၾကီးသားရယ္

Unknown said...

အပတ္စဥ္ထုတ္သတင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာ ” ျပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း” ဆိုျပီး ထည္႔လို႔ရ ရင္ေကာင္းမယ္၊
အစိုးရ
စာေပကင္ေပတုိင္က ေပးထည္႔ မယ္မထင္ဘူး၊