“လိုက္ဘ္႐ိႈး (Live Show) ဟုတ္စ…။ ဘယ့္ႏွာတုန္းရယ္ဗ်ာ၊ ေတးသံရွင္ဂ်က္ႏွင့္ အႏွီလိုက္ဘ္႐ိႈးဆိုသည္ႀကီး အဆီအေငၚမတည့္ႏိုင္ပါ”
အကြၽႏ္ုပ္ကား ၾကည့္ကန္ရွင္ႀကီး၏ ေမတၱာစာတပုဒ္ထဲ၌ မိုးေခၚေသာေၾကာင့္ အညာသူအညာသားတို႔ ဘဇာ လုပ္ရမည္ကို မသိတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေမာင္းေက်ာက္မွန္သည့္ ၾကက္ကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားသည့္အလားႏွယ္သဖြယ္ လိုက္ဘ္႐ိႈးဟူသည့္အသံကို ၾကားရသည္၏ သကာလ ေတးသံ ရွင္ဂ်က္ႏွင့္ အႏွီလိုက္ဘ္႐ိႈးဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ဘဇာသို႔မ်ား ပတ္သက္ပါစဟု နားမလည္ပါးမလည္ ျဖစ္မိသြား ေတာ့ေခ်ကာ ေယာင္တိေယာင္န ေၾကာင္အိေၾကာင္အ ဆိုသလိုျဖစ္၍သာသြားေတာ့ဘိေခ်ပါ၏။ ပ႐ုိဂ်ဴဆာ ေခၚ ေတးဂီတထုတ္လုပ္သူႀကီးမွာကား စီးကရက္ကို လက္သမားခဲ ခဲကာ ျပံဳးတံု႔တုံ႔ႏွင့္သာတကားတည္း။
“ယခုႏွယ္ တြန္႔ခနဲ႔ လြန္႔ခနဲ႔ ျဖစ္သြားဘိရေလာက္ေအာင္ လိုက္ဘ္႐ိႈးဆိုသည့္ စကားလံုးထဲမွာ ဘဇာမ်ား ပါ သြားလို႔သတုန္းဗ်ာ။ မေဘြး (ေႁမြေပြး) ေတာ့ မပါဘူးထင္ပါ့”
“မေဘြး (ေႁမြေပြး) ေတာ့ျဖင့္ မပါဘူးေပါ့လဗ်ာ။ အႏို႔ေပမင့္ ဂ်က္ဂီတႏွင့္ အႏွီလိုက္ဘ္႐ိႈး ဘယ့္ႏွယ္မွ အစပ္မ တည့္ဘူးဟု ေတြးထင္မိေသာေၾကာင့္ရယ္သာပါ”
မွန္ပါသည္။ လိုက္ဘ္႐ိႈးႏွင့္ ဂ်က္ ဘယ့္ႏွာမွမပတ္သက္ဟု ဂ်က္ထင္ပါသည္။ ဂ်က္ကား ဂီတ၌ ေမြ႔ေလ်ာ္သည္ မွာ မွန္ပါ၏။ ျမန္မာသံေတးကေလး တေခြစ၊ ႏွစ္ေခြစ ဟစ္ဖူးသည္မွာ မွန္ပါ၏။ ဓမၼေတးကေလး တပုဒ္စ၊ ႏွစ္ ပုဒ္စ သီက်ဴးဖူးသည္မွာ မွန္ပါ၏။ ဂ်က္အသံကို လက္ခံသူအခ်ဳိ႕ကလည္း လက္ခံေတာ္မူၾကပါေခ်သည္တမံု႔။ အႏို႔ေသာ္ ယခုအမႈကိစၥက လိုက္ဘ္႐ိႈးကိစၥျဖစ္ေခ်သည္။ ဂ်က္ဆရာကို ဘယ္မွာရယ္မ်ား လိုက္ဘ္႐ိႈးၾကမည္မ သိ။ စတိတ္ (Stage) က အဘယ္မွာ …၊ ပရိသတ္က အဘယ္အရာ။ ေနာဇာ နာမိ ဆရာႀကီးဂ်က္ မသိတတ္ ႏိုင္ခဲ့ေခ်ကၿပီ။
“အခု သမယ ေဂြ (ေခြ) ေလာကဆိုသည္က ႐ိုး႐ုိးထုတ္လို႔ ဘာ႐ုပ္မွမေပါက္ေခ်ဘူး ဂ်က္သဲရ။ လိုက္ဘ္႐ိႈး … မွန္သဗ်ာ လိုက္ဘ္႐ိႈး၊ လူေတြနဲ႔၊ လက္ခုပ္တီးသံေတြနဲ႔၊ လက္ေခါက္မႈတ္သံေတြနဲ႔၊ ေရာင္စံုဆလုိက္မီးေတြနဲ႔ … အဲသဟာမွ ေရာင္းေကာင္းၾကတဲ့ ေခတ္ကာလႀကီးေလလဗ်ာ”
အႏွီအေဆြ ထုတ္လုပ္သူ ပ႐ိုဂ်ဴဆာကေလး မိန္႔ႁမြက္သလို လိုက္ဘ္႐ိႈးေခြတို႔ စိတ္လႈပ္ရွားစဖြယ္ေကာင္းမွာ ကား အမွန္ေတာ့ အမွန္ျဖစ္ပါေခ်သည္။
ဂ်နီဖာလိုပက္ဇ္ကေလး (Jennifer Lopez) ၏ လိုက္ဘ္႐ိႈးမွာ ဂ်က္ဆရာ ရင္ခုန္လိႈက္ေမာခဲ့ရပါ၏။ ဆလင္းဒီ ယြန္ (Celine Dion) ကေလး၏ လုိက္ဘ္႐ိႈးမွာ ဆရာႀကီးဂ်က္ ပင့္သက္ရွည္လ်ားခဲ့ရပါ၏။ ဘရစ္တနီစပီးယား (Britney Spears) ၏ လိုက္ဘ္႐ိႈးမွာ ဂ်က္သဲ တံေတြးအလီလီ မ်ဳိခ်ခဲ့ရပါ၏။ အႏို႔အတူ ထို႔အတူ West Life လိုက္ဘ္႐ိႈး၊ Eagle လိုက္ဘ္႐ိႈး ဆိုၾက တီးၾက ေအာ္ၾက ဟစ္ၾက လူပရိသတ္ အေထာင္ေထာင္ အေသာင္း ေသာင္း ေကာင္းေလစြတကားငယ္ေလ။
အႏို႔ေသာ္ … ေတးသံရွင္ဂ်က္၏ ကိစၥမွာ တမ်ဳိးတဘသာ ျဖစ္ပါေခ်သည္။ သီခ်င္းေအးေတြႏွင့္ သင္းကေလး ဂ်က္ကို အဘယ္ကာလမွာ အဘယ္ဌာနက ပရိသတ္ေတြႏွင့္ လိုက္ဘ္႐ိႈးက်င္းပၾကေခ်မည္နည္း။ ဂ်က္လိုက္ ဘ္႐ိႈးကို ပရိသတ္အားေပးၾကပါစ။
“ေရာ္ … မေရာင္ရာဆီလူးဆိုသမို႔ဟာ အဲ့သဟာမ်ဳိးကို ရည္ရြယ္သည္ထင္ပါ့။ မပူရမည္ကို ဂ်က္သဲ ပူရန္ေကာ ဗ်ာ။ လိုက္ဘ္႐ိႈးဆိုေပမင့္ ဘယ့္ႏွာ တကယ့္လိုက္ဘ္႐ိႈးရမတုန္းဗ်ာ။ ပရိသတ္အစစ္ ဘယ္မွာရွိပါ့မတုန္းဗ်ာ။ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ ေကြၽးမယ္၊ ေထာပတ္ထမင္း ခံြ႔မယ္၊ ေရခဲမုန္႔ေကြၽးမယ္နဲ႔ စာနယ္ဇင္းဆရာေတြ၊ ေတးထုတ္ လုပ္သူေတြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ အႏွီတို႔ရဲ႕ အေဆြေတြ အမ်ဳိးေတြ၊ တူမေတြ တူထီးေတြကို အႏို႔ကလိုပဲ ဖိတ္ၾကား ကာ ထုိင္ခိုင္း ထခိုင္း၊ နားဆင္ခိုင္း၊ လက္ခုပ္တီးခိုင္းၿပီး လိုက္ဘ္႐ိႈးႀကီး ၀ဲွခ်ီးက်င္းပေလဟန္ ႐ိုက္ကူးထုတ္ လုပ္ၾကရေခ်သဗ်ာ။ ဂ်က္သဲက ဘဇာကို ဘယ့္ႏွာေၾကာင့္ ပူပန္ေနသပ”
“ဂ်က္သီခ်င္းေတြက သီခ်င္းေအးေတြ မဟုတ္ကလား”
“သီခ်င္းေအးခ်င္ေအးဗ်ာ၊ ပရိသတ္ကို ပူေအာင္လုပ္လို႔ရသမွ …”
ကြၽႏ္ုပ္ကား ဇြတ္တရြတ္ဆိုသလိုပင္ ကြၽႏ္ုပ္၏ ျပန္ဆိုေတးမ်ားကို လိုက္ဘ္႐ိႈး႐ိုက္ကူးရန္အလို႔ငွာ ေတာင္းဆို လာဘိေခ်ေသာ ပ႐ိုဂ်ဴဆာထုတ္လုပ္သူကေလးအား ေတြေတြႀကီး ေငးေမာၾကည့္႐ႈေနမိဘိေတာ့ေခ်သည္တ မံု႔တကား။
(ႏွစ္)
အ႐ိႈက္ထိုးသလို လိုက္ဘ္႐ိႈးဟူ၍သာ အမ်ားျမင္သာေအာင္ စကားလကၤာဖြဲ႔လိုက္ခ်င္ဘိပါေတာ့ကၿပီ။
Stage ေပၚတြင္ကား ေျခာက္လံုးပတ္ တီးသူကေလးတေယာက္၊ ထို႔ေနာက္ Keyboard တီးသူကေလးတ ေယာက္၊ ၎ေနာက္ တေယာထိုးသူကေလးတေယာက္၊ ယင္းေနာက္ ဒရမ္တီးသူကေလးတေယာက္၊ အႏွီ ေနာက္ Bass ဂစ္တာတီးသူကေလးတေယာက္၊ ဤေနာက္ လိုက္ဘ္႐ိႈးအဆိုေတာ္ ျမန္မာသံ ေဆြးလ်ေငးတ ဂ်က္သဲ …။
Stage ေအာက္တြင္မူ က်ီးႏွင့္ဖုတ္ဖုတ္။ အဟုတ္အမွန္ကိုပင္လွ်င္ က်ီးႏွင့္ဖုတ္ဖုတ္။ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္းကေလးေတြက ဟိုအနား သံုးေလးေယာက္၊ သည္အနား သံုးေလးေယာက္။ ဗီြစီဒီ ႐ိုက္ကူးေနသူ ကင္မရာမင္းကမူ လူကေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ တပိုင္းကို မဟာလိုက္ဘ္႐ိႈးႀကီး ျဖစ္ေလဟန္ လက္ စြမ္းတျပျပ။
“အႏွီေလာက္ လူစုကေလးႏွင့္ အကြၽန္႔လိုက္ဘ္႐ိႈးေခြကို ျဖန္႔လိုက္မွျဖင့္ …”
လိုက္ဘ္႐ိႈးေခြ သီေႂကြး႐ုိက္ကူးျခင္း ၿပီးသည္၏သကာလ ကြၽႏ္ုပ္က စကားစ႐ံုရွိေသး၊ ပ႐ိုဂ်ဴဆာက ကြက္ ေက်ာ္ျမင္တတ္ေခ်သည္။
“စိတ္ခ် ဂ်က္သဲ၊ ဂ်က္သဲေခြကို ေပါက္ေအာင္လုပ္မယ္”
“လိုက္ဘ္႐ိႈးေခြပီပီ လူမ်ားမ်ား တကယ့္ကို စိတ္အားတက္ႂကြေနတဲ့ ပရိသတ္နဲ႔ …”
“စိတ္ခ်ပါ ဂ်က္သဲရာ၊ အက္ဒစ္တင္း (Editing) တည္းျဖတ္သမႈပညာနဲ႔ ျဖတ္ညႇပ္ကပ္ၿပီး တီးထည့္လိုက္ရရင္ … ဟင္း …”
အလြန္အားပါလွေသာ ပ႐ိုဂ်ဴဆာ၏ ‘ဟင္း’ ကို ၾကည့္ကာ ကြၽႏ္ုပ္မွာ စိတ္ေအးရေခ်သည္တမံု႔။
(သံုး)
ေတးသံရွင္ ေရႊပြတ္ေျမဂ်က္သဲ၏ Live Show အေခြႀကီးသည္ကား ႏိုင္ငံေတာ္ျပည္အႏွံ႔ က်ဲျပန္႔၍ ထုတ္ေ၀ လိုက္ေခ်ကၿပီ။ အႏွီသတင္းကို ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းစာမ်ား၏ စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာတဆင့္ ကြၽႏ္ုပ္ ၾကားသိ လိုက္ေသာအခ်ိန္တြင္ကား ဂ်က္ဆရာတေယာက္ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ မရွိပါေခ်။ အညာေဒသရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးတ ၿမိဳ႕၌ အနားယူေနေသာ အခိုက္အတန္႔ အႀကိဳက္အငံ့ေပတည္း။
မိမိ၏လိုက္ဘ္႐ိႈးအေခြကို ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း သတင္းစကားကို ၾကားရသည္၏ အႀကိဳက္အ ခိုက္၀ယ္ ကြၽႏ္ုပ္၏ လိုက္ဘ္႐ိႈး၌ ပရိသတ္ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ေဖာင္းေဖာင္းပြပြ တက္ေရာက္ ၾကေသာသဏၭာန္ ျဖစ္ေလဟန္ကို ဘယ့္ႏွယ္မ်ား ျဖတ္ညႇပ္ကပ္၍ ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္အပ္သည္ကို သိလိုေဇာ ျပင္းထန္လာခဲ့သည္ရွိ၍ မနီးမေ၀းရွိ ေတးသံသြင္းဆိုင္ကေလးမွ ဗီြစီဒီေခြကေလး တေခြကို ၀ယ္ယူကာ မလွမ္း မကမ္းမွ ယစ္ေရႊရည္ဆိုင္ကေလးဆီသို႔ ၀င္ရေခ်သည္။
ယင္းေနာက္ စည္၀မ္းဂ်ားႏွင့္ ရမ္ႏွစ္ပက္မွာယူၿပီး ဆိုင္ရွင္ကို မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးၿပီးသည္၏သကာလ ဗီြစီဒီေခြက ေလးအား ဖြင့္ေပးပါရန္ အခြင့္ေတာင္းရေခ်သည္။ ေထြယစ္သူတို႔ကား ေခြသစ္ဟူသည္ေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားၾက ေခ်သည္။ ေရႊပြတ္ေျမ ဂ်က္သဲ၏ စိတ္ႀကိဳက္ဆိုေတးမ်ား လိုက္ဘ္႐ိႈး။ ေတးဆိုသူ ဂ်က္ကိုျပလိုက္၊ ပရိသတ္ ႀကီးကို ျပလိုက္ …။
“လက္ေရတျပင္တည္း … ႏွီးေဒါင္းလန္းေတြနဲ႔ … ၀ိုင္းဖြဲ႔ကာ စားၾကျပန္သည္ … ျမမဒီခင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေတးဆိုၾက … ျမဴးေပ်ာ္ၾက … ေဟ့ သူငယ္ခ်င္းေရ … တို႔နယ္ပယ္တခြင္ မိုးသက္ကယ္ဆင္ … ရွစ္ခြင္ကမည္း … မိုး ရြာမလိုလိုနဲ႔ပင္ …”
အႏွီ၌ တီဗီမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ ပရိသတ္ႀကီး ေပၚလာေခ်သည္။ မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ ပါးၿမိဳင္းေမြး ဗရပ်စ္၊ မ်က္လံုး ျပာျပာ၊ ေရႊေရာင္အေမြး ေငြေရာင္အေသြးႏွင့္ လူေတြ။ ဘယ့္ႏွာအေခြက ကူးထည့္ထားပါလိမ့္။ မိုက္ခယ္လ္ ဂ်က္ဆင္ (Michael Jackson) လိုက္ဘ္႐ိႈးထဲက ထင္ပါ့။
“ဂ်က္သဲလိုက္ဘ္႐ိႈး ေအာင္ျမင္လွသဗ်ာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အျပည့္ကပဲ”
ယစ္ေထြသူတဦး၏ မွတ္ခ်က္ေအာက္တြင္ ဂ်က္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရေခ်သည္။
“အိပ္၍မေပ်ာ္ေသာ ညတညသံသရာအလယ္ … ေလသာျပတင္းနံေဘး၀ယ္ … အေျဖရွာေငးေမာ ၾကည့္ေနစဥ္ ၀ယ္ … တိမ္ တိမ္လႊာေတြလည္း မည္းမည္းေမွာင္ရီျခယ္ …”
အႏွီတခါ ေပၚလာသည့္ ပရိသတ္ကမူ မတ္တပ္ေတြရပ္လ်က္။ ဓားေတြ၊ လွံေတြ၊ ဒိုင္းေတြ၊ လႊားေတြ၊ ျမားေတြ၊ ကာေတြ ကိုင္လ်က္ …။ အဘယ္ထဲကပါလိမ့္။ Brave Heart ထဲကလား၊ Helen of Troy ထဲကလား၊ Ten Commandments ထဲကလား။
“လိုက္ဘ္႐ိႈးက ေအာင္ျမင္လြန္းေတာ့ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾက၊ ထိုးၾကသတ္ၾက၊ မနည္းထိန္းရေပမဗ်ာ”
ယစ္ေထြသူတဦးက ေကာက္ခ်က္ဆြဲျပန္ေခ်သည္။ ဂ်က္ကား အသာလွ်ဳိကာ ေတမိ။
“ဘယ္သူေတြဖ်က္ … မပ်က္ခဲ့ပါ ကေမၻကမၻာ၀ယ္ … အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာ ေစတနာႂကြယ္ … သဒၶါမခ်ဳိ႕ ေလတယ္ … ျမန္မာတို႔ေျမႏွယ္ … ပသာဒေတြ မယြင္းမေစာင္း … သဘာ၀အေျခ အတင္းမေျပာင္း … အသင္း အေပါင္း ၾကည့္ေလကြယ္ ၾကည့္ေလကြယ္ သိေစမယ္ … ဟန္မတင္း မာန္မျပင္း ဖန္ဆင္းသည့္ ပရိယာယ္မရွိ တယ္ … လာေလာ့ ဧည့္သည္ ႐ႈေလာ့ ဧည့္သည္ … ကမၻာထုအတြင္း ပမာျပဳရင္း … ျမန္မာ႐ႈခင္း ျမန္မာစိတ္ ရင္း အစင္းသိရမယ္ …”
အႏွီတခါ ေပၚလာေခ်သည့္ ပရိသတ္ကမူ အားလံုးေယာက်္ားေတြခ်ည့္။ ျမန္မာအမ်ဳိးသားေတြခ်ည့္။ မ်က္ႏွာ ေၾကာႀကီးေတြ တင္းလ်က္။ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းလ်က္။ ေဒါသျပင္းထန္ မုန္တိုင္းဟန္ မ်က္လံုးမ်ား …။
“ခ်ကြ … ခ်ကြ … သတ္ … သတ္ … ထိုးစမ္း” ဟူသည့္ အသံေတြက ပါေနလိုက္ေသးသည္။ ေၾသာ္ … ျမန္မာ့ ႐ိုးရာလက္ေ၀ွ႔ပြဲလာ ပရိသတ္ကို ျဖတ္ထည့္လုိက္သည္ထင္ပါ့။ ျမန္မာ့႐ႈခင္း ျမန္မာ့စိတ္ရင္းမွာမွ အႏွီအသံတို႔ က ပါေနၾကပေလ။
“ပရိသတ္က ႐ိုင္းလွသဗ်ာ။ အဆိုေတာ္ ဂ်က္သဲမွ အားမနာ”
ဂ်က္ကား က်သင့္ေငြရွင္းၿပီးသည့္သကာလ အေခြကို ၿပီးေအာင္ၾကည့္ဖို႔ႏွင့္ ၿပီးမွ လာျပန္ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုင္ကိုေျပာကာ အသာထြက္ခြာခဲ့ရေခ်သည္။ လာလတၱံ႔ေသာ သီခ်င္းမ်ား၌ ‘ပုလဲဆိပ္ကမ္း’ တို႔၊ ‘ေကြးျမစ္ ေပၚက တံတား’ တို႔၊ ‘တပ္သားရမ္းကို ကယ္တင္ျခင္း’ တို႔အထဲက လူစုလူေ၀းႀကီးမ်ားကို ျဖတ္ထည့္ထားခဲ့၍ စစ္ျဖစ္ေနတုန္း လိုက္ဘ္႐ိႈးလုပ္ရတယ္လို႔ဗ်ာဟု အျပစ္တင္ၾကေခ်ေသာ္ ခက္ ခက္ရေခ်မည္တမံု႔ …။ ။
ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း
(ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္)
No comments:
Post a Comment