Sunday, July 4, 2010

သူရိန္လင္း ေပးတဲ့ ၀တၳဳ

သူရိန္လင္း ေပးတဲ့ ၀တၳဳ
ကမာပုလဲ

ဒီ၀တၳဳအေၾကာင္းကို မေျပာခင္ ကိုသီလနဲ႔ သူ႔ေက်ာင္းသား ေဘာ္ဒါေဆာင္အေၾကာင္းကုိ နည္းနည္းမိတ္ဆက္ ေပးခ်င္တယ္။ ဆိုပါေတာ့ ကိုသီလဆိုတာက သူတပါးႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕က တရားမ၀င္ ေက်ာင္း ဆရာေလးတေယာက္ျဖစ္တယ္။ အလယ္တန္းကို အဂၤလိပ္စာျပေပးတယ္။ သူ႔ေက်ာင္းက ကေလးေတြက လည္း သူ႔လိုပဲ ဗမာျပည္ကေန တရားမ၀င္ ေရာက္လာတဲ့ အလုပ္သမားမိဘေတြရဲ႕ သားသမီးေလးေတြျဖစ္ တယ္။ အဲ အဲဒီလို ကိုသီလ အလယ္တန္းကို အဂၤလိပ္စာျပေနရင္းက ကေလးေတြ ေနထိုင္တဲ့ ေဘာ္ဒါေဆာင္ ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္တာ၀န္ယူဖို႔ တာ၀န္ေပးျခင္းခံခဲ့ရတယ္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ကိုသီလဟာ ေက်ာင္းဆရာလည္းလုပ္ အ ေဆာင္မွဴး အျဖစ္လည္း တာ၀န္ယူခဲ့ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ကိုသီလရဲ႕ အေဆာင္မွာ ေက်ာင္းသားစုစုေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိတယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ အဆင့္ကေန တ တန္း၊ သူငယ္တန္းအထိေပါ့။ အားလံုးက ေယာက္က်ားကေလးေတြခ်ည္းပဲ။ လူမ်ဳိးကလည္း စံုတယ္။ ကိုး ကြယ္တဲ့ ဘာသာကလည္း ဗုဒၶ၊ ခရစ္ယာန္၊ မူဆလင္ စံုတယ္။ ထူးျခားေပမယ့္ မဆန္းတာက ကေလးေတြအား လံုးဟာ ဘ၀အေျခအေန မျပည့္စံုလို႔ အားလံုးဟာ အနည္းနဲ႔အမ်ား စိတ္အနာေလးေတြ ကိုယ္စီရွိေနၾကတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ကိုသီလ ကိုယ္တိုင္က ဘ၀အနာႀကီးခဲ့ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္အနာနဲ႔ ကင္းသူ မဟုတ္ႏိုင္ ခဲ့ဘူးေလ။

ကိုသီလနဲ႔ သူ႔ကေလးေတြၾကားမွာ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ႏွစ္ဘက္လက္ခံထားရတဲ့ အေျခ အေနတခုက ျဖစ္တည္ခိုင္မာေနခဲ့တယ္။ ကေလးေတြအတြက္ ကိုသီလဟာ ဆရာတေယာက္ျဖစ္သလို၊ အေဖ လည္းသူ၊ အေမလည္းသူပဲျဖစ္ေနရတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ စား၀တ္ေနေရး စသျဖင့္ ေန႔တဓူ၀ ကေလးေတြရဲ႕ ကိစၥအ၀၀ကို ကိုသီလက အာမခံ ေျဖရွင္းေပးရတယ္။ စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ က ေလးေတြ စိတ္ဖိစီးမႈမျဖစ္ေအာင္ ကိုသီလခမ်ာ အခ်ိန္ျပည့္ တာ၀န္ရွိလာေတာ့တယ္။

ပထမေတာ့ အေဆာင္မွဴး အေတြ႔အၾကံဳမရွိတဲ့ ကိုသီလ အေတာ့္ကုိ ကြၽတ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဘယ္လိုကိုင္ တြယ္ရမွန္းမသိျဖစ္ရတယ္။ ငါ ဆရာ၊ ငါ အေဆာင္မွဴးပဲဆိုၿပီး အာဏာရွင္မဆန္ရေအာင္ ႀကိဳးစားရသလို၊ က ေလးေတြအလိုကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အလိုလိုက္ရင္း မင္းမဲ့စ႐ိုက္ေတြ ေပၚမလာ၊ ျဖစ္မလာေအာင္လည္း စဥ္းစား ၾကံဆ ကိုင္တြယ္ဖို႔ႀကိဳးစားရတယ္။ ေက်ာင္းသားကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕ အေဆာင္မွဴး ကိုသီလဟာ အေဆာင္ ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းအႏုပညာရဲ႕ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် စိန္ေခၚျခင္းကုိ ခံရေတာ့တယ္။ တခ်ဳိ႕ျပႆနာေတြက မေဟာ္သဓာ ေတာင္ ျခာျခာလည္သြားႏိုင္တဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးေတြနဲ႔ ကိုသီလ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေနရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။

ေၾသာ္ … ေျပာရဦးမယ္။ အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလုိ ကိုသီလတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းသား ေဘာ္ဒါေဆာင္ကေလးဟာ တ ဘက္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးမွာ တရားမ၀င္ ငွားရမ္းရပ္တည္ေနရတာျဖစ္တယ္။ ရဲေၾကာက္ရ၊ ဘာေၾကာက္ရ နဲ႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနရတဲ့ အေဆာင္ကေလးဆိုလည္း မမွားဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေဘးခ်င္း ကပ္ အိမ္ေတြကလည္း သူတို႔ႏိုင္ငံ၊ သူတို႔လူမ်ဳိးစ႐ိုက္အရ နားေအး၊ ပါးေအး ေနခ်င္ၾကသူေတြ။ ကေလးေတြ ေဆာ့ရင္၊ ေဆာ့တဲ့အေလ်ာက္ အသံေတြ ထြက္လာတယ္။ ရယ္ရင္လည္းရယ္လို႔၊ ငိုရင္လည္းငိုလို႔ အသံက ေလးမ်ား နည္းနည္းထြက္မလာနဲ႔ သူတို႔က ရဲကို လွမ္းတိုင္ေတာ့တာပဲ။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ စာသင္လို႔ အသံ ထြက္ရင္ေတာင္ ရဲအတိုင္ခံရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကိုသီလနဲ႔ သူ႔ကေလးေတြ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ဘယ္ေလာက္ညစ္ရွာမလဲ။ စဥ္းစားသာၾကည့္ေတာ့။ ဒါေပ မယ့္ ညစ္တာက ညစ္တာ၊ ဘ၀က ဘ၀ပဲ။ လက္ေတြ႔ဘ၀ကေန ကိုသီလနဲ႔ သူ႔ေက်ာင္းသားေတြ ထြက္ေျပးလို႔ မရဘူး။ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမွာပဲေလ။ ဒီေတာ့ ဘ၀က အသိကို ျပဌာန္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း လက္ေတြ႔ဘ၀ ထဲကေန ကိုသီလ နည္းလမ္းေတြ ရွာတယ္။ ရတယ္။ ဆိုလိုတာက ကိုသီလက စည္းကမ္းေတြကို သူ႔ဆီက သြားတာမဟုတ္ဘဲ၊ ကေလးေတြနဲ႔ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကုိ နားလည္ေအာင္၊ ေက်လည္ေအာင္ ေဆြးေႏြးၿပီး ကေလးေတြကိုယ္တိုင္က ဒီစည္း ဒီကမ္းကေတာ့ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တက္ႂကြစြာ လိုက္နာၾကမယ္ဆိုၿပီး စည္းကမ္းကို အတည္ျပဳၾကတယ္။ ေနာက္ ကိုသီလက ဆယ္တန္းေအာင္ ေက်ာင္းသား ႀကီးေတြကုိ သူနဲ႔ထပ္တူ ကေလးေတြကို စာနာ၊ နားလည္ ၀ိုင္းရံအုပ္ထိန္းေပးဖို႔ စည္း႐ံုးတာ၀န္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြကလည္း လိုလိုလားလား လက္ခံတယ္။ ကေလးေတြကို ကိုယ့္ညီရင္းနဲ႔မျခား သံေယာ ဇဥ္ထား ဆက္ဆံထိန္ေက်ာင္းေပးတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုသီလခမ်ာ မနည္း အသက္ရႈေခ်ာင္သြားတာေပါ့။ အလြန္ အကြၽံေတြ မျဖစ္ဖို႔ဘဲ ကိုသီလက လိုက္ထိန္းေပးရတယ္။

ထားပါေလ။ ေျပာခ်င္တဲ့ လိုရင္းအေၾကာင္းကုိ ဆက္ပါမယ္။ သူရိန္လင္းဆိုတဲ့ ကေလးက ကိုသီလကုိ ေပး လုိက္တဲ့ ၀တၳဳကေလးအေၾကာင္း ဆက္ရေအာင္ပါ။ သူရိန္လင္းဆိုတာက ကိုးႏွစ္သား ႏွစ္တန္းေက်ာင္းသား ကေလးပါ။ သူတို႔မွာ ညီအကိုသံုးေယာက္ရွိတယ္။ အႀကီးဆံုးက ေအာင္ပုိင္ျဖစ္ၿပီး သူက ရွစ္တန္းေက်ာင္းသား၊ အလတ္က နႏၵျဖစ္ၿပီး သူက ငါးတန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ ညီအကိုသံုးေယာက္စလံုး ကိုသီလရဲ႕ အ ေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ၾကတယ္။ သူတို႔ညီအကိုသံုးေယာက္ထဲမွာ အငယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ သူရိန္လင္းက အေအးဆံုး၊ အေတြးဆံုး၊ အၿငိမ္ဆံုး ကေလးျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွ ျပႆနာမတက္ေအာင္လည္းေနတယ္။ ညေန ေလးနာရီထိုးလို႔ ကေလးေတြကို ေဆာ့ခ်ိန္ေပးရင္လည္း သူက သူမ်ားကေလးေတြ ေဆာ့တာကို ေဘး ကေနၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ေဆာ့ခ်င္တဲ့ အာလ်ကို ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္စြမ္းသူျဖစ္တယ္။ အဲ သူတို႔ညီအကို သံုးေယာက္က ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကုိးကြယ္သူေတြျဖစ္တာမို႔ တနဂၤေႏြေန႔က်ရင္ ဘုရားေက်ာင္းက လာေခၚတဲ့ ကားနဲ႔ အ ပတ္စဥ္ ဘုရားသြားရွိခိုးၾကတယ္။ အဲဒီလို ဘုရားေက်ာင္းတက္တဲ့ေနရာမွာ အကိုႏွစ္ေယာက္က ပ်က္ကြက္ တာရွိၿပီး သူရိန္လင္း ဘုရားေက်ာင္းတက္ပ်က္တာ မေတြ႔ရေလာက္ေအာင္ကို ရွားတယ္။

ကိုသီလက သူ႔ေက်ာင္းသားေတြ အျပစ္၊ အမွားလုပ္မိရင္ လုပ္တဲ့ေက်ာင္းသားကို သူ႔မွာ အျပစ္ရွိမရွိ ေမးတယ္။ ေမးလုိ႔ ကေလးက သူ အျပစ္လုပ္တဲ့အေၾကာင္း ၀န္ခံရင္ အျပစ္ကို ေၾကေအာင္ သား ဘာလုပ္မလဲ ေမးတယ္။ ေရခပ္မယ္၊ အမႈိက္လွည္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကေလးကိုယ္တိုင္ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံတဲ့ အလုပ္ကုိ အျပစ္အ တြက္ လုပ္ေစတယ္။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိသလုိ၊ တာ၀န္ယူစိတ္လည္းရွိ၊ ေလးနက္မႈလည္း ရွိရေအာင္ေပါ့ေလ။ အဲဒီ နည္းနာက ကိုသီလအတြက္ အေတာ့ကုိ အဆင္ေျပတယ္။ ကေလးေတြအတြက္လည္း ေကာင္းတယ္ေပါ့။

တေန႔ သူရိန္လင္း အျပစ္တခုလုပ္တယ္။ ရွားရွားပါးပါး သူရိန္လင္း အျပစ္တခုလုပ္တယ္ေပါ့။ ကိုသီလရဲ႕ ေရွ႕ မွာကို သူရိန္လင္း အျပစ္တခု လုပ္လိုက္တာ။ ျဖစ္ပံုက ဒီလို…..

အက္ေနတဲ့ ပုလင္းကေလးတလံုးကုိ သူရိန္လင္း ေကာက္ရလာတယ္။ ဒါကို အုတ္ခင္းထားတဲ့ ေျမၾကမ္းျပင္ ေပၚ လႊတ္ခ်လိုက္တယ္။ ကြဲသြားတဲ့ ပုလင္းကြဲအစေတြကို တခုခ်င္း အျမန္ျပန္ေကာက္တယ္။ ဒါကို ကိုသီလ က ၾကည့္ေနတယ္။ ကုိသီလက သူရိန္လင္းကို ေျဖးေျဖးေကာက္ဖို႔ ေျပာတယ္။ လက္ရွမယ္လို႔လည္း သတိေပး တယ္။ ပုလင္းကြဲေလးေတြကုိ အမႈိက္ပံုးထဲ စင္ေအာင္ ေကာက္ထည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကိုသီလက သူရိန္လင္း ေလးကို ေခၚလိုက္တယ္။ ကိုသီလနဲ႔ သူရိန္လင္း ပုလင္းကြဲမႈအေပၚမွာ အေၾကာင္းအက်ဳိးနဲ႔ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ ၾကတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူရိန္လင္းက ၀န္ခံပါတယ္။ သူ႔မွာ အျပစ္ရွိတယ္။ သူ႔အျပစ္အတြက္ အလုပ္အေႂကြး ျပဳမယ္ ေပါ့။ ဘာလုပ္မလဲ သားလုိ႔ ကိုသီလက ေမးေတာ့ သူ ညေနဘက္မွာ အမႈိက္လွည္း ပါမယ္တဲ့။ အိုေက … ကို သီလနဲ႔ သူရိန္လင္းတို႔ ဂ်င္းတဲလ္မင္း အဂရီးမင့္ ရသြားၿပီေပါ့။

တရက္၊ နွစ္ရက္ေလာက္ ၾကာတဲ့အထိ သူရိန္လင္း အမႈိက္မလွည္းျဖစ္ေသးဘူး။ အလွည့္က် ေက်ာင္းသား ေတြက ေရွ႕ကလွည္းသြားလို႔ သူရိန္လင္းအတြက္ လွည္းစရာ အမႈိက္မရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ကိုသီလလည္း သူ ရိန္လင္း အမႈိက္လွည္းရမယ့္ ကိစၥကို ေမ့သြားတယ္။ ထားလိုက္ေပါ့ ေနာ္။ ကုိသီလ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပဲ ထားလိုက္တယ္။ အဲ မထားလိုက္တာက သူရိန္လင္း …

တရက္မွာ ကိုသီလက ကေလးေတြကို ပံုမွန္ေဆာ့ေနက်အတိုင္း ညေနေလးနာရီမွာ ေဆာ့ခြင့္ေပးလိုက္တယ္။ အေဆာင္နဲ႔ မနီးမေ၀းက ေဘာက္ကြင္းမွာ သြားေဆာ့ၾကမယ္ေပါ့။ ကိုသီလ ခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။ သြားေဆာ့ၾက ေပါ့။ ဒါနဲ႔ ကေလးေတြအားလံုး ေဘာက္ကြင္းကုိ ခ်ီတက္သြားၾကတယ္။ ကိုသီလလည္း အေဆာင္ေအာက္ကို ဆင္းလာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘာက္ကြင္းကို လိုက္မသြားတဲ့ တေယာက္တည္းေသာ ေက်ာင္းသားက ေလးက အေဆာင္၀န္းထဲမွာ က်ေနတဲ့ ေညာင္ရြက္၀ါ အမႈိက္ေျခာက္ေတြကို တံျမက္စည္းနဲ႔ လွည္းေနတာကို ကုိသီလ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဘယ္သူရွိဦးမလဲ။ သူရိန္လင္းေပါ့ ….။

“သား သြားမေဆာ့ဘူးလား”

“ဟင့္အင္း သား အျပစ္အတြက္ ၿပီးေအာင္ လွည္းလိုက္ဦးမယ္၊ ၿပီးမွ သြားေဆာ့မယ္ေလ”

ဒါပါပဲ။ သူ႔အျပစ္ကို တာ၀န္ယူစိတ္ရွိရွိနဲ႔ အေလးအနက္ထား ေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ သူရိန္လင္း ဆိုတဲ့ ကိုးႏွစ္အ ရြယ္ ႏွစ္တန္းေက်ာင္းသားေလးဟာ ကိုသီလရဲ႕ တရားမ၀င္ ေဘာ္ဒါေဆာင္ကေလးမွာ မိဘေတြနဲ႔ ခြဲခြာေန ထိုင္ရင္း ပညာရွာမွီးေနပါတယ္။

ကမာပုလဲ
၀၃၊ ၀၇၊ ၂၀၁၀

No comments: