ေငြရွာရာမွာ သမာအာဇီဝျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္္္။ သမာအာဇီဝဆိုတာ သူတပါးအသက္ကို မသတ္၊ မထိခိုက္မနာ မ က်င္ေစဘဲ သူတပါးဥစၥာ မခိုးမယူ၊ မဖ်က္မဆီး၊ မုသားမဆို၊ မဟုတ္မမွန္တာ မလုပ္မကိုင္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာေဖြေကြၽးေမြးတာကို ဆိုလိုတာပါ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေငြကုိပဲ တပ္မက္တာဆိုေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔ရရ ေငြကို ရ ေအာင္ပဲရွာတယ္။ ေငြရမယ္ဆိုရင္ ဘနဖူးသိုက္တူးၾကတယ္။ ျပင္ပလုပ္ဟန္္နဲ႔ အသြင္သ႑ာန္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာမပ်က္သေယာင္၊ သီလမမဲ့သေယာင္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ သမာအာဇီဝမျဖစ္လို႔ ဘုရားေဟာ မဂၢင္ ရွစ္ပါးနဲ႔ မကိုက္ညီဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအဖို႔ လက္ခံအထင္ႀကီးစရာ လုံးဝမရွိဘူး။ စာနာေထာက္ထားမႈမဲ့ၿပီး ကိုယ့္ဖို႔သာပဲၾကည့္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြသာပဲျဖစ္တယ္။
ဂုဏ္ဆိုတာကေတာ့ ေငြကို ဂုဏ္လို႔ထင္သူမ်ားအဖို႔ေတာ့ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဂုဏ္ရွိတယ္ဆိုတာ အမွန္ေတာ့ ႐ိုးသား ႀကိဳးစားမႈနဲ႔ ကိုယ္က်င္႔တရား ျပည့္ဝတာကို ဆိုလိုတာပါ။ စာနာေထာက္ထားမႈရွိတာကို ဆိုတာပါ။ မဟုတ္မမွန္ တာ မလုပ္တာကို ဆိုတာပါ။ ပကာသနဆိုတာကေတာ့ မလိုတာဇာခ်ဲ႕ၿပီး ဝါႂကြားတဲ့အလုပ္၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီမႈ အျပည့္နဲ႔ ေပါ့ရွပ္တဲ့အလုပ္၊ ျပည္သူ႔အတြက္မပါ ျပည္သူထံမေရာက္တဲ့ အေပါစားအလုပ္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈကိစၥေတြထဲမွာေတာ့ ဒီလူမ်ိဳးေတြဟာ အဲဒီပကာသနအလုပ္မ်ိဳးေတြပဲ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။
ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ အမွန္တရားကို တန္ဖိုးထားတဲ့သူေတြအဖို႔ေတာ့ တေန႔ကို ထမင္းနွစ္နပ္နဲ႔ ဘရိတ္ဖတ္ဆို တာစားရရင္ပဲ ျပည့္စုံေနပါၿပီ။ က်န္းမာေရးနဲ႔ အဟာရအတြက္ လုံေလာက္ၿပီဆိုရင္ မိစၦာအာဇီဝနဲ႔ ရလာတဲ့ေငြ ဟာ ခင္တြယ္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသရင္လည္း ကိုယ့္ေနာက္ပါတာမွ မဟုတ္ပါဘဲ။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္လည္ ေလာက္တုန္းက ပညာရွိအမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦး ကြယ္လြန္ေတာ႔ လက္ႏွစ္ဖက္ကို အေခါင္းအျပင္ဖက္ ဆန္႔ထုတ္၊ လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္ ျဖန္႔ျပထားၿပီး သုႆာန္ပို႔ခိုင္းတာမွတ္မိၾကမွာပါ။ လူေသရင္ ေငြနဲ႔ပကာသနဟာ ခဝါခ်လိုက္ သလို ဘာမွမပါလာဘူးဆိုတာ ပညာေပးခဲ့တာပါ။ မျဖဴစင္တဲ့ေငြဟာ မေသခင္ ကိုယ္က်င္႔တရားပ်က္ျပားရတာ လူမုန္းတာပဲ အဖတ္တင္က်န္ရစ္ပါတယ္။ ေသေတာ့လည္း ငရဲေပါ့။ သမာအာဇီဝနဲ႔ ႀကိဳးစားရွာၾကံမႈကေတာ့ ေယာက်ၤားမွန္သမွ် ျပဳက်င့္ၾကရမွာခ်ည္းျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္နာမွ ေငြရွာလို႔ရသတဲ့။ တိုင္းျပည္နာ႐ုံမက ပ်က္ေနတဲ့ ဒီအခ်ိန္အခါဟာ လူမသမာသူမ်ားအဖို႔ ေငြရွာလို႔ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ေပါ့။ ျပည္သူကို ေသနတ္မိုးၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ သူခိုးဓားျပ စစ္အစိုးရနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေပါင္း၊ ခိုင္းတာလုပ္ေပးၿပီး ခိုးလို႔တိုက္လို႔ရတဲ့ပစၥည္းကို လက္ေဝခံရယူသလိုေပါ႔။ လြယ္လြယ္ေလးနဲ႔ မ်က္မ်က္ ကေလးရတာေပါ့။ “ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ” ဆိုတဲ့ စိတ္ေမြးတတ္ရင္ လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ တိုင္း ျပည္သယံဇာတကိုလည္း မိဘလက္ထက္က အေမြခ်န္ထားခဲ့သလို ယူဆတတ္ရင္ ထင္သလိုက်ဲလို႔ရတာပဲ။
အာဏာကို အဓမၼယူထားသူနဲ႔ ေဝစားမွ်စားလုပ္ၿပီး စီးပြားေရးေစ်းကြက္ကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားေတာ့ အာ ဏာရွင္တည္ျမဲသမွ်ေတာ့ သူတို႔အေျခခိုင္လွသေပါ့။ တည္ျမဲေအာင္လည္း အျပန္အလွန္ သူတို႔က က်ားကန္ ေပးထားတယ္။ နအဖသက္ဆိုးရွည္ေရး ပံ့ပိုးေပးတဲ့ နံပါတ္တစ္ ေဒါက္တိုင္ေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔ကလြဲ ဘယ္သူ စီးပြားျဖစ္မလဲ။ ျပည္သူမြဲလို႔က်န္၊ တိုင္းျပည္အခြံခ်ည္းက်န္လည္း သူတို႔ကေတာ့ အေနသာႀကီးပ။ လူထုအ တြက္ တခ်က္ကေလးမွ ၾကည့္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ႏိုင္ငံတကာကေတာင္ ပိတ္ဆို႔အေရးယူထားရတာပဲၾကည့္ေတာ့ ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကေန႔ေငြရွိလို႔ ထင္တုိင္းေမြ႔ႏိုင္ေပမယ့္၊ ဘယ္ေန႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ျပည္သူကို ရင္ဆိုင္ရ၊ ေျပး ၾက၊ ေရွာင္ၾကရမယ္ဆိုတာ ေတြးခ်င္ေတြးေနၾကရမွာပါ။
မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ရွာၾကံထားၾကတာမဟုတ္လို႔ လိပ္ျပာလုံဖို႔ဆိုတာလည္း အခက္သားပဲ။ ကဲ ဘယ္မွာလဲ ခုံမင္ႏွစ္ၿခိဳက္စရာ။ တကယ္ေတာ့ သူေဌးသူႂကြယ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္ျဒပ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ တိုင္းျပည္ဘ႑ာ ေငြ ေလ်ာ႔နည္္းခမ္းေျခာက္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကူညီလွဴဒါန္းပံ့ပိုးမႈေတြရႏိုင္တာမို႔ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဘုရင္ကို “ျပည့္ဝမ္းကိုလည္း မေဖာက္နဲ႔” လို႔ ဆုံးမတဲ့စကား ထားခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ သမာအာဇီဝနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ဘုန္းကံ ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ခ်မ္းသာေနတဲ့ သူေဌးသူႂကြယ္ေတြကို ျပည္သူေတြအတြက္လည္း အားထားရတာမို႔ ဘုရင္က မဖ်က္ဆီးအပ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။
ခုေခတ္သူႂကြယ္ႀကီးမ်ားကေတာ့ သမာအာဇီဝလည္းမျဖစ္၊ ျပည္သူေတြအတြက္ အထိုက္အေလ်ာက္ေစတနာ ထားၿပီး လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္လည္း မရွိ၊ ပူးစားေပါင္းစားတာနဲ႔ ငါးပြက္ရာငါးစာခ်တဲ့ အလုပ္ေလာက္သာရွိတာမို႔၊ ‘ျပည့္ဝမ္း’ သဖြယ္မျဖစ္တဲ့အျပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ နအဖရဲ႕ အသုံးခ်လက္ေဝခံနဲ႔ သက္ဆိုးရွည္ေစရန္သာျဖစ္ေန တာမို႔ နအဖနဲ႔ေရာၿပီး တိုင္းျပည္ကိုဖ်က္ေနတဲ့ ျပည္ဖ်က္သူေဌးမ်ားလို႔ပဲ ယူဆသင့္တယ္္။ ျပည္သူအတြက္ရည္ ရြယ္ၿပီး လုပ္တာရွိခ်င္လည္းရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သိထားတာကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီးဆိုသူ ခိုင္းသမွ် လိုက္ လုပ္ၿပီး ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္ အခြင့္အေရးျပန္ယူတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ဥပမာ - ျပည္သူအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အေပါစားဆႏၵနဲ႔ ဝါသနာကို ဦးစားေပး ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုေတြ႔ ၾကဳံခံစားေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အခက္အခဲေတြကေန အာ႐ုံလႊဲ လမ္းမွားေရာက္ေအာင္ သိန္းေထာင္ ေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံ သူေဌးႏိုင္ငံေတြ လုပ္ကိုင္ေနတာကို အတုယူၿပီး အခုအခ်ိန္မွာ အေရးမႀကီးတဲ့ ေဘာလုံးအသင္းေတြ ေထာင္ခိုင္း၊ ေဘာလုံးပြဲေတြ က်င္းပခိုင္းတာကို အားတက္သေရာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကတယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး ေျဖရွင္းေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔မ်ား ထင္ေလသလားမသိပါ ဘူး။ ႏွစ္လုံးထီ၊ သုံးလံုးထီနဲ႔ ေဘာလုံးပြဲေလာင္းကစားအထိ ျပည္သူေတြ အက်င့္ပ်က္ေနတာကို ဒီနည္းနဲ႔ ထပ္ ဖ်က္လိုက္တာပဲ။
စီးပြားေရးအတြက္ဆိုရင္ ျပည္သူကို နင္းေခ်ရပေစ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕အသိဥာဏ္နဲ႔ အေတြးအေခၚ နိမ့္က်ခ်င္က် ပေစ၊ ကိုယ္ေနထိုင္ရာပတ္ဝန္းက်င္ ညစ္ႏြမ္းပ်က္စီးပေစ၊ တိုင္းျပည္သယံဇာတ ကုန္ခမ္းပေစ၊ ဂ႐ုစိုက္ေနစ ရာမလိုဘူးလို႔လည္း ယူဆၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ပုပၸါးေတာင္မႀကီးမွာရွိတဲ့ ေဘးမဲ့ ေတာကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး နအဖနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ေတဇရဲ႕ထူးကုမၸဏီက လက္ဖက္စိုက္ပ်ိဳးေနတာေပါ့။ လက္ ဖက္ဟာ ပုပၸါးရာသီဥတုနဲ႔ ကိုက္ညီတာမဟုတ္ဘူးလို႔ ပုပၸါးေဒသအေၾကာင္းနဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရးကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက ဆိုပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ဟာ ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း မိုးနည္းေဒသမွာ သစ္ေတာျပဳန္းတီးေအာင္ တမင္လုပ္ ေဆာင္ေနသလိုပါပဲ။
က်ေနာ္တို႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက သင္ခဲ့ၾကရတဲ့ “ပုပၸါးေမာင္ ေတာင္ကတုံး ေယာင္ထုံးစို႔ကြယ္တို႔ ရယ္” ဆိုတဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာလို သစ္ပင္သစ္ေတာမရွိတဲ့ ပုပၸါးေတာင္ကို စိမ္းလန္းစိုျပည္လာေအာင္ စီမံ ကိန္းနဲ႔ သစ္ပင္သစ္ေတာစိုက္ပ်ိဳးလာခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ေဆာင္းပါးထဲကလို ပုပၸါးဟာ အနိမ့္ထဲက အျမင့္၊ အပူထဲက အေအး၊ အဝါထဲက အစိမ္းပါ။ ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔တဲ့ အညာေဒသရဲ႕ အိုေအစစ္ ပါ။ပူျပင္းတဲ့ ေႏြရာသီမွာ ရွမ္းျပည္က ကေလာ၊ အင္းေလး၊ ေမၿမိဳ႕တို႔လို အနားယူအပန္းေျဖနိုင္တဲ့ ေနရာေလး ပါ။ပုပၸါးေတာင္ဟာ ပလိုင္စတိုဆင္းအခ်ိန္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္တသန္းခန္႔က ေပါက္ကြဲခဲ့တဲ့ မီးေတာင္ေဟာင္းျဖစ္ တယ္လို႔ု႔ ဘူမိေဗပညာရွင္မ်ားကဆိုေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း ေျမျပန္႔လြင္ျပင္ထဲမွာ တည္ရွိၿပီး (၄၉၈၁) ေပျမင္႔ပါတယ္။ အျမင္႔ဆုံး ေတာင္ထြဋ္သုံးခု ဟာ ဖိုခေနာက္ဆိုင္တည္ေနၿပီး အလယ္ေခါင္ မီးေတာင္ေခ်ာက္ဟာ ေပ (၂၀၀၀) ခန္႔ နက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုပၸါးေတာင္ရဲ႕ပထဝီနဲ႔ ဘူမိေဗဒဆိုင္ရာ အခ်က္တို႔ဟာ ေျမျပန္႔အရပ္မွာ ထူးျခားပါတယ္။ “ပုပၸါးသာ မိုးညိဳရင္ ေခ်ာင္းၿပိဳင္ၿပိဳင္စီးလို႔ ဧရာနဒီျပင္သို႔တိုင္” ဆိုတဲ့ ျမင္းျခံ ကိုဘေသာင္းရဲ႕ သီခ်င္းစာသားထဲကလိုပဲ ပုပၸါးဟာ ေျမာက္ဘက္မွာ ဆင္ထဲဝ၊ လဲပင္႐ိုး၊ ေတာင္ဘက္မွာ ေတာင္ဆင္း၊ ေက်ာက္ပုံ၊ ပင္းေခ်ာင္း၊ အေနာက္ဘက္မွာ ပ်ဥ္းမ ... စတဲ့ ေခ်ာင္းႀကီးမ်ားနဲ႔ ေခ်ာင္းငယ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာတို႔ရဲ႕ ေခ်ာင္းဖ်ားခံရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ကို ေရငယ္ေခ်ာင္းမွေရ၊ ဟိုတုန္းကဆိုရင္ ပုပၸါးေတာင္ကထြက္တဲ့ စမ္းေပါက္ကေရတို႔ နဲ႔ ေရေပးေဝပါတယ္။ ၾကက္ေမာက္ေတာင္ဆည္ဟာ ပုပၸါးေတာင္အနီး၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕အေရွ႕ဘက္မွာ တည္ရွိၿပီး ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အထင္ကရ ဆည္ႀကီးေတြထဲမွာ တခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ပုပၸါးေတာင္က စီးဆင္း က်လာတဲ့ ေတာင္ဇင္းေခ်ာင္းနဲ႔ ေက်ာက္ပုံေခ်ာင္းတို႔ကို ပိတ္ၿပီးတည္ေဆာက္ထားတာပါ။ ျမင္းျခံခ႐ိုင္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ လယ္ယာေျမ ဧကမ်ားစြာကို ေရျဖန္႔ျဖဴးေပးေဝပါတယ္။ ၾကက္ေမာက္ေတာင္ဆည္ ေရေနဖို႔နဲ႔ ပုပၸါးေတာင္ စမ္းေပါက္မ်ား ေရထြက္ေကာင္းေစဖို႔အတြက္ အညာေဒသ သစ္မာမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ရွား၊ ထေနာင္းနဲ႔ အျခားအပင္မ်ားျဖစ္တဲ့ မဲဇလီ၊ ကုကၠိဳတို႔ကို စိုက္ပ်ိဳးထားသလို ပုပၸါးေတာင္တခို ေရေဝကုန္းတန္း စိမ္းစိုလန္း ၿပီး မိုးေကာင္းေစဖို႔ အျခားသစ္မာမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ အင္၊ ကညင္၊ သစ္ယာ၊ အင္ၾကင္းတို႔ကိုလည္း စိုက္ပ်ိဳးထား ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ပုပၸါးေတာင္ေဒသဟာ ေဘးမဲ့ေတာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာမို႔ ေက်းငွက္သာရကာ သားရဲတိရိစၦာန္မ်ိဳးစုံ၊ ပန္း ေပါင္းစုံနဲ႔ ေဆးဖက္ဝင္အပင္မ်ိဳးစုံရွိၾကပါတယ္။ အင္မတန္ သင္းပ်ံ႕လွတဲ့ စကားဝါပန္းနံ႔ဟာ ပုပၸါးရဲ႕သေကၤတ ပါ။ပုပၸါးဟာ မင္းမဟာဂီရိ နတ္ေမာင္ႏွစ္မ၊ ပန္းစားဘီလူးမ မယ္ဝဏၰ၊ ေရႊဖ်င္းႀကီး ေရႊဖ်င္းေလးစတဲ့ နတ္တို႔ ေပ်ာ္စံရာေဒသ၊ မယ္ဝဏၰနဲ႔ ပုဂံသူရဲေကာင္းဗ်တၱတို႔ ခ်စ္ခန္းဖြင့္ရာ ေဒသလည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပုပၸါးေဒသဟာ ေရွးဘုရင္မင္းမ်ား လက္ထက္ကတည္းက စိတ္ဝင္စားစရာ ဒ႑ာရီ၊ ပုံျပင္၊ သမိုင္းမ်ားနဲ႔ ျပည့္ ႏွက္ၿပီး ထင္ရွားခဲ့တာပါ။
ပုပၸါးမင္းမဟာဂီရိဟာ ေရွ႕လာမယ့္ အနာဂတ္ျဖစ္ရပ္အတြက္ ထူးျခားထင္ရွားတဲ့ အတိတ္နိမိတ္မ်ား ေပးေလ့ရွိ တယ္လို႔ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ တႏွစ္တေခါက္မွန္မွန္ ဆီမီးမ်ားနဲ႔ပူေဇာ္ရန္ သြားေရာက္ရင္း နတ္ေမး ေလ့ရွိတဲ့ ဘုရင္ဥဇနာကို မနက္ခင္းလင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ႀကီးမွာ ေတာင္ကလပ္ရဲ႕ ကြက္လပ္ျပင္က်ယ္ လူသူပရိ သတ္ထဲ က်ားဝင္ဆြဲတဲ့အျဖစ္ကိုျပၿပီး မၾကာခင္ ဘုရင္ႀကီး နတ္ရြာစံေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အေရး နိမိတ္ေပးခဲ့တယ္။ ဒီခရီးစဥ္ကအျပန္ စိတ္ထိမ္းကမ္းျဖဴရြာက မေစာကို ေတာ္ေကာက္ၿပီး မၾကာခင္ ေအာက္ေျပကို စုန္ဆင္း၊ ရန္ ကုန္တဘက္ကမ္း ဒလမွာ ဆင္က်ဳံးဖမ္းရင္း ကံေတာ္ကုန္ရွာတယ္။
ဥဇနာဘုရင္ရဲ႕သား မင္းေခြးေခ်း ေခၚ တ႐ုတ္ေျပးမင္း နရသီဟပေတ့ဟာလည္း က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ ေတြေၾကာင့္ စိတ္ကေယာက္ကယက္ျဖစ္၊ တိုင္းေရးျပည္ရာလည္း မေကာင္းလွတာမို႔ မဟာဂီရိ နတ္ေမာင္ႏွမ ထံ နတ္ေမးရန္ ေရာက္ျပန္တယ္။ ျဖစ္လာမယ့္ အေရးဟာ ႀကီးေလးလြန္းလွတာမို႔ နတ္ကြန္းထိေအာင္ အ ေရာက္မခံ လမ္းခုလတ္မွာပဲ နိမိတ္ေပးတယ္။ နတ္အျမင္ နတ္အၾကားရတဲ့ ဘုရင္ႀကီးကို နတ္ဂီတ နတ္ေစာင္ သံမ်ားနဲ႔ ႀကိဳဆိုၿပီး ေကာင္းကင္အလုံး ျမားမိုးဖုံးသလုိ၊ တရႊီးရႊီး တဝုန္းဝုန္းေနေအာင္ ျမားသံေတြေပးၿပီး နိမိတ္ ျပခဲ့တယ္။ ဘုရင္ႀကီးလည္း ေၾကာက္လြန္းလို႔ သတိေမ့ေျမာသြားေတာ့တယ္။ အဲဒီကအျပန္ ဘာမွမၾကာဘူး တ ႐ုတ္ေမာင္းဂြတ္ျမားတပ္ႀကီးဟာ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွာ ပုဂံမင္းရဲ႕တပ္ေတြကို ႏိုင္ၿပီး ဧရာဝတီျမစ္႐ိုးအ တိုင္း စုန္ဆင္းလာေတာ့တယ္။ မင္းေခြးေခ်းလည္း ေအာက္ေျပေအာက္ရြာ၊ သူ႔သားေတာ္ေတြရွိရာ ျပည္၊ ပုသိမ္ အထိ စုန္ဆင္း တ႐ုတ္ေျပးမင္းျဖစ္ရေတာ့တယ္။
အခုအခါ ပုပၸါးေတာင္တဝွမ္း ေရေဝကုန္းတန္း စိမ္းလန္းစုိေျပ အညာေဒသ မိုးေလမွန္ေစတဲ့ သစ္ေတာ၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ကို ေရေပးေဝေနတဲ့ ေခ်ာင္းတဝိုက္က သစ္ေတာ၊ ၾကက္ေမာက္ေတာင္ဆည္ေရေနဖို႔ အတြက္ ထိန္သိမ္းထားတဲ့ သစ္ေတာ စတဲ့ သစ္ေတာမ်ားထဲက အင္၊ ကညင္၊ သစ္ယာ၊ အင္ၾကင္းနဲ႔ ထေနာင္း မ်ားကို ထူးကုမၸဏီက ခုတ္လွဲၿပီး ေဒသရာသီနဲ႔ မဆီေလ်ာ္လွတဲ့ လက္ဖက္မ်ား စိုက္ပ်ိဳးေနေၾကာင္းသိရပါ တယ္။
ေဒသခံမ်ားသာမက ျပည္သူအမ်ား စိတ္ပ်က္ရပါၿပီ။ သားရဲတိရိစၦာန္ ခိုေအာင္းရန္လည္းခက္ခဲလာပါၿပီ။ ပုပၸါးရဲ႕ သဘာဝနဲ႔အလွလည္း ပ်က္စီးေနပါၿပီ။ အညာေဒသလည္း ကႏၱာရျဖစ္ရပါေတာ့မယ္။ ဒီဆိုးက်ိဳးေတြေၾကာင့္ ဘု ရင္ဥဇနာနဲ႔ နရသီဟပေတ့တို႔ကို ေပးခဲ့တဲ့ အတိတ္နိမိတ္မ်ိဳး ကာယကံရွင္တို႔ မရၾကေစဖို႔၊ သတိတရားနဲ႔ ဆင္ ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစေတာ့လို႔ ေမတၱာေရွ႕ထားၿပီး ေဆာင္းပါးေရး သတိေပးလိုက္ရပါတယ္။
ေဘးဘယာ ေဝးကြာၾကပါေစ ...။
ေမာင္ဂဒိုး
၁၉၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၉
ကိုးကား ။ ။ ရန္ပိုင္၊ ဧရာဝတီ၊ ၁၄ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉၊
ျမသန္းတင့္ - မိဘုရားေစာ
Tuesday, October 20, 2009
ေငြအတြက္ျဖင့္ ျပည္ဖ်က္ဖို႔ မသင့္ရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment