Friday, September 25, 2009

သာယာ၀တီခ႐ုိင္ (၈) ၿမိဳ႕နယ္က တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္၊ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးပါ၀င္တဲ့ ညီလာခံေခၚေပးဖို႔ NLD ဗဟိုကို ေတာင္းဆို

သတင္း - ဗီြအိုေအ (၂၄-၉-၀၉)

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပဲခူးတိုင္း သာယာ၀တီခ႐ိုင္ (၈) ၿမိဳ႕နယ္ကေနၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအ ဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကို တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္အသီးသီး၊ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီး ပါ၀င္ႏိုင္တဲ့ ညီလာခံႀကီး လုပ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုလုိက္ပါတယ္။ အခုလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အဖြဲ႔၀င္ေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုေတာင္းဆိုတာဟာ ဘယ္ ေလာက္အထိ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိမလဲ၊ သူတို႔အေနနဲ႔ ဒီလုိေတာင္းဆိုရတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေရာ ဘာေျပာသလဲဆိုတာ ကို သိရေအာင္ ေမးျမန္းထားတဲ့ မေအးေအးမာက ေျပာျပပါဦးရွင္။

သာယာ၀တီခ႐ိုင္အတြင္းက ၿမိဳ႕နယ္ (၈) ၿမိဳ႕နယ္ျဖစ္တဲ့ သာယာ၀တီ၊ လက္ပံတန္း၊ မင္းလွ၊ အုတ္ဖို၊ ဇီးကုန္း၊ နတၱလင္း၊ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ စတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးကေန အစည္းအေ၀းလုပ္ရင္း ညီလာခံေခၚေပးဖို႔အတြက္ ဗ ဟိုကို ေတာင္းဆိုလိုက္တာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ညီလာခံလိုအပ္သလဲဆိုတာကိုေတာ့ သာယာ၀တီၿမိဳ႕နယ္ စည္း ေကာ္မတီဥကၠဌ ဦးေအာင္ျမင့္က အခုလို ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီလိုဗ်၊ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနအရ က်ေနာ္ တို႔က ဗဟိုေကာ္မတီကို က်ေနာ္တို႔က တင္ျပေတာင္းဆိုတာပဲေလ။ ဆုိလိုတာကဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ ေအာက္ေျခ မွာျဖစ္ေနတာက က်ေနာ္တို႔မွာ ထုေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူးဗ်ာ။ အခုလုိ ခ႐ိုင္အစည္းအေ၀းလုပ္ရတာကအစ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ အန္အယ္လ္ဒီ ႏုိင္ငံေရးရဲေဘာ္မ်ားက အခ်င္းခ်င္း ညိႇႏိႈင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ရတာေလ။ တိုင္းကေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို အစည္းအေ၀းေခၚတာေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူးဗ်ာ။ အဲဒီ အတြက္ ဘယ္လိုျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီက က်ေနာ့္အျမင္ေပါ့ေနာ္ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ ပံုစံေပါက္ေန တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ နားလည္တယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က က်စ္လစ္ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ျပန္ လည္ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားေတာင္းဆိုမႈေတြလုပ္ရာမွာ အဲဒီလို က်စ္လစ္ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမရွိ ရင္ က်ေနာ္တို႔က ဘာမွေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ပါတီညီလာခံတခုလုပ္ပါ။ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုေတြ ျဖည့္စြက္သင့္ရင္လည္း ျဖည့္စြက္ရမယ္။ လူအင္အားေတြ တိုးခ်ဲ႕သင့္ရင္တိုးခ်ဲ႕ရမယ္။ ေနာက္ဆံုးဗ်ာ ႐ံုးဖြင့္ခြင့္ေတာင္းဆိုတာကအစေပါ့ဗ်ာ ပါတီ၀င္ထုတရပ္လံုးအေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုရင္ ပိုၿပီး ထိ ေရာက္ႏုိင္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အဲလိုနားလည္တယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ပါတီညီလာခံတခုကို က်င္းပေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အဲလိုျမင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေတာင္းဆိုတာပါ”

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ဂႏၶီအစည္းအေ၀းႀကီး ေခၚၿပီးတဲ့ေနာက္ မွာ ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ တုိင္း စံုညီစြာပါတဲ့ ညီလာခံေတြ မေခၚႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ပါတီအေနနဲ႔ ဌာနခ်ဳပ္တခုသာ ဖြင့္ခြင့္ရခဲ့ၿပီး တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္က အဖြဲ႔ခ်ဳပ္႐ံုးေတြကိုလည္း အာဏာပိုင္ေတြက ပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ အခုအေျခအေနမွာ ပါတီဗဟိုအေနနဲ႔ ညီလာခံေခၚဖို႔ အေျခအေနက ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ ေမးတဲ့အခါမွာ ေတာ့ …

“က်ေနာ္တို႔က ဟို ေတြေ၀ေငးေမာစြာ ရပ္ေနမယ့္အစားေပါ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔ တစံုတရာ လုပ္ေနျခင္းဟာ က် ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေအာက္ေျခအန္အယ္လ္ ဒီေတြက အဲလိုယံုၾကည္တယ္ေလ။ ယံုၾကည္တဲ့အတြက္လည္း ဒါကို ေတာင္းဆိုတာပါ။ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေတာ့လုပ္ေပးႏိုင္တာပဲေလ။ က်ေနာ္တို႔က တရား၀င္ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တာကိုး။ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္အဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွိေနေသးတာကိုး၊ အဲဒီအတြက္ ဗဟိုနဲ႔ ေအာက္ေျခအဖြဲ႔အစည္း ဆိုတာ ထိေတြ႔သင့္တယ္ေလ။ ထိေတြ႔သင့္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔က ၿမိဳ႕နယ္ေတြ၊ တိုင္းေတြကို အ လွည့္က် ေခၚေနမယ့္အစား အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ကာလမွာ ၿမိဳ႕နယ္အားလံုးကို တၿပိဳင္တည္း ေခၚယူက်င္းပေပး ႏိုင္တာ ပါတီညီလာခံတခုပဲ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္အမ်ားနဲ႔လည္း ေတြ႔ရမယ္။ အမ်ားရဲ႕ သေဘာထားကိုလည္း တႀကိမ္တခါတည္းမွာပဲ ဗဟိုေကာ္မတီလူႀကီးေတြက ၾကားနာခြင့္ရမွာေပါ့။ အဲဒီက်မွ က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္က ပိုမိုေခ်ာေမြ႔လာမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ယံုၾကည္တယ္ေလ”

အခုဆိုရင္ ျမန္မာစစ္အစိုးရဘက္က ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္မယ္ဆိုတာေတြ၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပါတီတြင္းမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္သင့္ မ၀င္သင့္ ကိစၥကို အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ေအာက္ေျခထု သေဘာထားကို သိႏုိင္ဖို႔ ပါတီရဲ႕ ညီလာခံဟာ မျဖစ္မေနလိုအပ္ တယ္လို႔လည္း ဆက္ေျပာသြားပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔က အဲဒီလို ယံုၾကည္တယ္ေလ။ ေရြးေကာက္ပြဲ သူတို႔ဘက္က လုပ္တယ္ပဲထားေပါ့ေနာ္။ လုပ္တယ္ ထားရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ပါတီညီလာခံ က်ေနာ္တို႔က ရွိဖို႔လိုအပ္တာပဲေလ။ မလုပ္ဘူးဆိုရင္လည္းပဲ က်ေနာ္ တို႔ ပါတီညီလာခံဆိုတာေတာ့ ပါတီလုပ္ငန္းစဥ္တခုအေနနဲ႔ ရွိသင့္တယ္။ ဒီလုိအေရးႀကီးတဲ့ကာလမွာ ပိုရွိသင့္ တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အဲလိုယံုၾကည္တာေလ”

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၈) (၂၉) တုန္းကေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီက တိုင္းနဲ႔ ျပည္နယ္စည္း (၅) ဦးစီ ပါ၀င္တဲ့ အ စည္းအေ၀းႀကီးတခုသာ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ေတြ စံုညီစြာ မပါႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ ပါတီဟာ ပံုမွန္ညီလာ ခံေတြ ရွိသင့္တာေၾကာင့္ အခုလို ေတာင္းဆိုမႈေတြလုပ္ရတာလို႔လည္း သာယာ၀တီခ႐ိုင္ (၈) ၿမိဳ႕နယ္က ေခါင္း ေဆာင္ေတြက ေျပာသြားၾကပါတယ္ရွင္။

No comments: