ရင္ထဲက စက္တင္ဘာ ရာဇ၀င္
ဇာနည္(ပခုကၠဴ)
ဇာနည္(ပခုကၠဴ)
က်ေနာ္ဟာ ဧရာ၀တီနဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ျမစ္ႏွစ္မႊာဆံုတဲ့ ေအာက္ဘက္နားက ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ကမ္းၿမိဳ႕ေတာ္လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးကပါ။ စက္တင္ဘာသံဃာလႈပ္ရွားမႈ စတင္ျမစ္ဖ်ားခံရာ ပခုကၠဴ ၿမိဳ႕ဆိုရင္ေတာ့ လူသိပိုမ်ားမွာပါ။
က်ေနာ္တို႔ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ဟာ အေရာင္းအ၀ယ္ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ေနရာတခုျဖစ္တဲ့အျပင္ စီးပြားေရးလည္း ဖြံ႔ၿဖိဳး ၿပီး မႏၱေလးၿပီးရင္ ဗုဒၶသာသနာ ေနလိုလလို ထြန္းကားတဲ့ အရပ္ပါ။ တန္ခိုးႀကီးဘုရားေတြျဖစ္တဲ့ သီဟိုဠ္ရွင္၊ ကမၻာေက်ာ္ တံကဲရွိတဲ့ ေရႊကူဘုရား၊ ေဖာင္ေတာ္ဦးနဲ႔ ျမစ္ကမ္းနေဘးက သာယာတင့္တယ္စြာ သပၸါယ္တည္ရွိ ေနတဲ့ ေရႊမုေ႒ာဘုရားတို႔ဟာ ပခုကၠဴရဲ႕ က်က္သေရေဆာင္ေတြပါ။
စီမံသူ ဦးဘုိးလွဲ႔ ဆိုတဲ့ စာတန္းေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတဲ့ မဟာ၀ိဇယာရာမ ပါဠိတကၠသိုလ္ အေရွ႕တိုက္မွာ စာ သင္သားသံဃာ (၆၀၀) ေက်ာ္၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံက ေဂးလက္အင္ဂြၽန္စတင္လီမီတက္က လာေဆာက္ေပးတဲ့ နာ ရီစင္ႀကီးရွိတဲ့ မဟာ၀ိသုတာရာမ ပါဠိတကၠသိုလ္၊ အလယ္တိုက္မွာ စာသင္သား တေထာင္ေက်ာ္၊ ေနာက္ သာ သနာ့၀ိပုလာရာမ ပါဠိတကၠသိုလ္လို႔ေခၚတဲ့ အေနာက္တိုက္မွာ စာသင္သား (၂၀၀) ေက်ာ္နဲ႔ သာသနာျပန္႔ပြား ေအာင္ ဗုဒၶသာသာနာကို လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေနၾကတဲ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က သံဃာေတာ္ေတြ စာ၀ါလိုက္ ေနတဲ့ ေနရာႀကိီးေတြ ရွိတယ္ဗ်ာ။
ဒီလို ပရိယတ္တင္ မဟုတ္ဘူး၊ ပရိပတ္ေတြပါ နည္းေပးလမ္းျပေနတဲ့ မိုးကုတ္ရိပ္သာလို၊ မဟာစည္ရိပ္သာတို႔ လုိ ကမၼဌာန္းဘ၀နာ နည္းေပးတဲ့ ရိပ္သာေတြလည္း အမ်ားႀကီးဗ်။ သီလရွင္ေတြအတြက္ စာ၀ါပို႔ခ်ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ပရိယတ္ဘက္မွာ စာ၀ါလိုက္မယ္ဆိုရင္ ပခုကၠဴစာခ်နည္းကို မသင္ဘူးတဲ့ ဘုန္းႀကီးဟာ ပညာစံုတယ္လုိ႔ ဆိုမရဘူးလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ မိန္႔ခဲ့တာ ၾကားဖူးပါရဲ႕။ အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္တိုင္ေရးတဲ့ ‘တဘ၀သာသနာ’ ေထ႐ုပၸတၱိမွာ ပခုကၠဴ ဟာ သာသနာထြန္းကားေၾကာင္းနဲ႔ ဒကာဒကာမေတြက သံဃာေတာ္ေတြကို ၾကည္ညိဳရာမွာ အထူးအားရမိ ေၾကာင္း ဖတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလွတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလးကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ (၅) ရက္ေန႔က အေရာင္ဆိုးခဲ့တာက ေတာ့ အာဏာအတြက္ သာသနာကြယ္ခ်င္ ကြယ္ပေလ့ေစဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ လုပ္ရက္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ေတြကို က်ေနာ့္မ်က္စိထဲ၊ နားထဲ ဘယ္ေတာ့မွ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ အ႐ိုးခံစိတ္ရင္းေကာင္းၿပီး ခႏၱီပါရမီလည္း ေတာ္ေတာ္ရွိၾကတယ္ ေျပာရမ လား။ မဆလ၊ နအဖ က အကြက္ခ် ဖ်က္ဆီးေျခာက္လွန္႔ထားလို႔ မႏိုင္လို႔ သည္းခံေနၾကတယ္ဆိုရမလား၊ က် ေနာ္ (၈) တန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၈၈ ေနာက္ပိုင္း လူထုအမ်ားစုပါတဲ့ အံုႂကြမႈ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဗ်။ ျဖစ္မယ့္ျဖစ္ေတာ့လည္း ၾသဂုတ္လလယ္မွာ နအဖ က ေလာင္စာဆီေစ်း အဆမတန္ တက္လိုက္ေတာ့ ရင္ထဲမွာ ႀကိမ္မီးအံုးသလို ခံစား ေနရတဲ့ မီးက ထေတာက္ေတာ့တာပါပဲ။
ၾသဂုတ္လ (၂၂) ရက္ကို တိုုက္ပြဲဆင့္ေခၚခဲ့တဲ့ ကိုထင္ေက်ာ္၊ ေလာင္စာဆီေစ်း က်ဆင္းေရးအတြက္ ခ်ီတက္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ အကိုႀကီး ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြ လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ အဖမ္းခံခဲ့ရ ပါၿပီ။ ပခုကၠဴသံဃာထုက လူထုရဲ႕အေျခအေနကို သူတို႔အသိဆံုးဆိုေတာ့ စက္တင္ဘာလ (၅) ရက္မွာ သံဃာ (၅၀၀) ေက်ာ္ေလာက္ ေနပူက်ဲက်ဲမွာ လူထုအတြက္ ေမတၱာပို႔ဖို႔ ေက်ာင္းအသီးသီးကေန ႂကြခ်ီၾကပါတယ္။ ဒီ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ ဆိုင္ကယ္တစီးနဲ႔ ပတ္လာေတာ့ တပ္မ (၁၀၁) က ဗ်ဴဟာမွဴးနဲ႔ ခမရ (၂၃၅) က တပ္ရင္းမွဴး အပါအ၀င္ တပ္သား (၂၀) ေလာက္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕လယ္လို႔ ဆိုရမယ့္ ေဆး႐ံု (၂) ႐ံုအၾကားက မီးပြိဳင့္လမ္းဆံုမွာ ေက်ာခ်င္းကပ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြအလာကို ေစာင့္ေနတာကို အထိတ္တလန္႔ ျမင္လိုက္ရပါတယ္။
ဒါကို ျမင္လိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ဟာ သံဃာေတြရွိတဲ့ဆီ အေျပးသြားေလွ်ာက္တင္ေတာ့ သံဃာ့ေခါင္း ေဆာင္တပါး မိန္႔ၾကားခဲ့တာကို အသည္းထဲ စြဲနစ္၀င္ခဲ့ရပါတယ္။
“ဒကာ က်ဳပ္တို႔က ေမတၱာနဲ႔ ျပည္သူအတြက္ ေမတၱာပို႔တာ အျပစ္လား၊ သူတို႔ကို ေမတၱာနဲ႔ပဲ ျဖတ္ေက်ာ္မယ္။ ဦးဇင္းတို႔ မေၾကာက္ဘူး။ ဆက္ႂကြမယ္” တဲ့။
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ေဘးက လက္အုပ္ခ်ီေနတဲ့ ျပည္သူေတြ လက္ခုပ္တီးလိုက္တာ တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ပါပဲ။ ပရိသတ္ကလည္း လမ္းကိုၫြတ္ေနတာပဲ။ သံဃာေတာ္ေတြကလည္း ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလိုက္တာ။ ဘုရား ရွင္ ရဟန္း (၅၀၀) နဲ႔ ႂကြခ်ီလာသလိုကို စိတ္ထဲျမင္ေယာင္လိုက္မိတယ္။ သံဃာတန္းႀကီး ႂကြခ်ီတာ ဆံုးမွ က် ေနာ္လည္း သမီးပါတာကို အမွတ္ရၿပီး အိမ္ကို အေျပးျပန္ပို႔ၿပီး ေတာက္ေလွ်ာက္ျပန္လာပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေသနတ္သံ (၁၂) ခ်က္ေလာက္ ၾကားေတာ့ ထိတ္ျပာၿပီး ဦးဇင္းေတြဆီ အေရာက္ေျပးတဲ့အခါ လမ္းေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးစီးဖိနပ္ေတြ က်ဲျပန္႔ေနပါၿပီ။
စစ္သားေတြက လမ္းေဘးမွာ ရပ္ၾကည့္တဲ့ လူေတြကို လိုက္႐ိုက္ေနပါတယ္။ အထင္းသား ျမင္ရတာပါ။ ျဖစ္တဲ့ ေနရာက အေရွ႕တိုက္နဲ႔နီးေတာ့ အေရွ႕တိုုက္ထဲကို သံဃာေတြ ၀င္ေျပးၾကတာေပါ့။ ဘယ္ကိုယ္ေတာ္ေတြ အ ဖမ္းခံရလဲ၊ ဘာေတြျဖစ္သလဲ ေမးေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တပါးက “ဒကာေရ ... ႏိုင္ငံေတာ္သံဃနာယကအဖြဲ႔၀င္ ဦး ေတေဇာ ေရာက္လာၿပီး က်ဴပ္တို႔ကို ဒီေကာင္ ဖမ္းဖမ္းနဲ႔ ေျပာေတာ့ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ေနတုန္း စစ္သားေတြ က ႀကိဳးနဲ႔ပစ္ဖမ္းတာပဲ။ က်ဳပ္ကို အခု အေနာက္တိုက္ လိုုက္ပို႔စမ္းပါ။ ေက်ာင္းက က်န္တဲ့ သံဃာေတြကို စိုးရိမ္ တယ္” ဆိုလို႔ ဖိနပ္မပါတဲ့ ဦးဇင္းကို အေနာက္တိုက္ လိုက္ပုိ႔ရပါတယ္။ လမ္းမွာ ဦးဇင္းေျပာတာက ...
“ဒကာရာ ဦးဇင္းတို႔က အိမ္ေတြ၀င္ထြက္ ဆြမ္းခံေနေတာ့ ဒကာေတြ အေျခအေနသိတယ္။ အရင္က (၅) အိမ္ ေလာက္ ဆြမ္းခံရင္ က်ဳပ္တို႔သပိတ္ျပည့္ၿပီ။ အခု (၁၅) အိမ္ေလာက္ခံမွ တပါးစာ ၀႐ံုေလာက္ရွိတယ္။ က်ဳပ္တို႔ ေခါင္းရိတ္ဖို႔ ဓားတေခ်ာင္းေတာင္ အပိုမ၀ယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ ဒါ ... ဒကာေတြ မြဲေနၿပီဆိုတာ က်ဳပ္တို႔သိလို႔ ေမတၱာပို႔တာပါ။ က်ဳပ္တို႔မွာ အျပစ္ရွိသလားဗ်ာ” တဲ့။
မ်က္ရည္မဆယ္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္က မ်က္ရည္လြယ္တတ္တယ္။ ဒါနဲ႔ ျပန္လွည့္လာရင္း ေက်ာင္းတိုက္ေတြ ၀င္ ၾကည့္တယ္။ ဘယ္ကိုယ္ေတာ္ ပါသြားတယ္၊ ပ်ံေတာ္မူတယ္ဆိုတဲ့ ေကာလာဟလ သတင္းေတြေၾကာင့္ ေဆး႐ံုု ေျပး၊ ရင္ခြဲ႐ံုေျပးၾကည့္တယ္။ မရွိပါဘူး ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ေက်ာင္းတိုင္းလိုက္ေမးေတာ့ (၁၀) ပါး အဖမ္း ခံရသလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ျဖစ္ေနေရာ။ ေနာက္ ညေနက် ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို အာဏာပိုင္ဆိုသူေတြက အလက (၃) ေက်ာင္းထဲ ပင့္ၿပီး ေဆြးေႏြးတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြ ေတာင္းဆိုမႈေတြေၾကာင့္ ဖမ္းထားတဲ့ သံဃာေတြ ျပန္ လြတ္ခဲ့တယ္။ ျပန္ႂကြလာတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္ထားၾကည့္ေတာ့ (၃) ပါး အဖမ္းခံထားရတာ ျပန္ လႊတ္ေပးၿပီဆိုလို႔ ဒီကိုယ္ေတာ္ေတြကို ဘယ္လိုေနလဲ ေမးၾကည့္ရတယ္။
ေရဒီယိုေတြမွာ ကာယကံရွင္ ကိုယ္ေတာ္ေတြ ကိုယ္တိုင္မိန္႔ခဲ့တာကို ခင္ဗ်ားတို႔ နားေထာင္ခဲ့ရင္ သိမွာပါ။ က် ေနာ္လည္း မီဒီယာေတြမွာ အျဖစ္မွန္ေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ မခံႏုိင္လြန္းလို႔ ေတာ္ေတာ္ကို ေျပာျဖစ္ခဲ့ တယ္။ အဖမ္းခံ အႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရတဲ့ ဦးဇင္းေတြျဖစ္တဲ့ ေဗာဓိမ႑ိဳင္ေက်ာင္းက အရွင္စႏၵိမာ၊ အေနာက္တိုက္က အရွင္ပညာစကၠနဲ႔ အရွင္ပညာနႏၵ၊ သူတို႔ ပ်ံေတာ္မမူေသးပါဘူး၊ အခု ေမးရင္လည္း ရပါေသးတယ္။ သူတို႔ကို ႏိွပ္စက္ခဲ့တဲ့ သတင္းကို နိုင္ငံေရးတက္ႂကြသူေတြနဲ႔ မီဒီယာေတြေပါင္းၿပီး လုပ္ၾကံဖန္တီးတယ္ဆိုတာ နအဖက ေျပာခဲ့တယ္။ ဟုတ္၊ မဟုတ္ လွမ္းေမးၾကည့္ေလ။
ဦးဇင္းေတြကို ၾကံ႕ဖြံ႔အတြင္းေရးမွဴး လွ၀င္းႏိုင္က “ဟုိထဲမွာ (၂) ေကာင္ပုန္းေနတယ္၊ ဖမ္းဖမ္း” ဆုိၿပီး ေျပာခဲ့ တယ္။ ႏွစ္တစ္ ခင္ေမာင္၀င္းဆိုတဲ့ လူမိုက္ကလည္း ငါတို႔ကို ၀င္႐ိုက္တယ္။ စစ္သားေတြကလည္း ေသနတ္ဒင္ နဲ႔ထုတယ္။ ဒါေတြၿပီးမွ ရဲစခန္းထဲ လူ၀တ္လဲၿပီး၊ အခ်ဳပ္ခန္းထဲ ထည့္ခဲ့တယ္ဆိုတာ မုသားမပါပါဘူးဗ်ာ။
က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေရးကို မေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ သူတို႔ဘာသာ ေမတၱာပို႔ႂကြခ်ီိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို ဓာတ္တိုင္မွာ ႀကိဳးတုတ္ၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ ႐ုိက္ခဲ့လို႔ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့တာပါ။
ေနာက္ေန႔မနက္မွာ တိုင္းသာသာနာေရးဦးစီးနဲ႔ ခ႐ိုင္အဆင့္ဆင့္က တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ စာသင္တိုုက္ေတြကို ၀င္ၿပီး လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ မပါဖို႔ ၀င္ေလွ်ာက္ေတာ့တာပဲ။ ဒီမွာတင္ ေလာေလာလတ္လတ္ ခံထားရတဲ့ သံဃာ ေတာ္ေတြက မေက်နပ္လို႔ အလယ္တိုုက္အေရာက္မွာ ၀န္းတံခါးပိတ္ၿပီး အာဏာပိုင္ (၁၃) ေယာက္ကုိ ဖမ္း လိုက္တယ္။ သူတို႔စီးတဲ့ ကားေတြကို မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္။ ဒါ က်ေနာ္ေတာ့ လူငယ္အေတြးနဲ႔ မမွားဘူးပဲ ထင္ တယ္။ ဒီသတင္းေတြ က်ေနာ့္ကို မီဒီယာက ေမးေတာ့ အမွန္အတိုင္း အကုန္ေျပာျဖစ္တယ္။
အဲဒီမွာတင္ ဇာတ္လမ္းစေတာ့တာပဲဗ်ဳိ႕။ (၇) ရက္ မနက္ခင္းပုိင္း က်ေနာ္သြားရာေနာက္ ႂကြက္တေကာင္ဟာ တေကာက္ေကာက္နဲ႔ လိုက္ေတာ့တာပဲ။ က်ေနာ္ သိလိုက္ၿပီ၊ ကြိဳင္ေတာ့မယ္ဆိုတာ။ အိမ္မျပန္ရဲေတာ့ဘူး။ ည ေနခင္းမွာ လိုအပ္တဲ့ အ၀တ္အစားနဲ႔ ပိုက္ဆံကို အိမ္ကေန ကပ်ာကရာ ၀င္ယူၿပီး ေအးျမတဲ့ ဘုရားရိပ္ တရား ရိပ္ သံဃာရိပ္မွာ ခိုလႈံေနရေတာ့တာေပါ့။ စကားလံုးလွေအာင္ ေရးတာေပါ့ဗ်ာ။ အဖမ္းခံရမွာ ေၾကာက္လို႔ ေၾကာက္ေခ်းပါတာ၊ ေျပးတာပါပဲ။ (၅) ရက္ေန႔က အကႌ်ၾကယ္သီးျဖဳတ္ၿပီး လမ္းလယ္ေခါင္မွာ “ပစ္ခ်င္ရင္ ငါ့ ပစ္ကြာ၊ မေျပးၾကနဲ႔” လို႔ ကုန္းေအာ္ခဲ့တဲ့ ကိုယ့္အသံကိုေတာင္ ျပန္ၾကားၿပီး ရွက္မိပါရဲ႕။ (၇) ရက္ေန႔ညမွာပဲ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ နီးစပ္တယ္လို႔ ယူဆၿပီး အျပစ္မရွိတဲ့ ဦးသန္႔ရွင္း၊ ဦးေနလ၊ ဦးစိန္လင္း၊ ဦးသာေအာင္တို႔ကို ဖမ္းဆီးၿပီး သရက္ေထာင္မွာ (၂) ႏွစ္ကေန (၉) ႏွစ္ထိ ေထာင္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ခိုင္းလို႔လုပ္ရတဲ့ ႏွစ္တစ္ခင္ ေမာင္၀င္းလည္း ထိုးေကြၽးတာခံရၿပီး သရက္ေထာင္မွာ ေထာင္ (၂) ႏွစ္ အျပစ္ေပးထားပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ပုန္းေနၿပီး သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ဘာဆက္လုပ္မလဲ တိုင္ပင္ရပါတယ္။ တႏိုင္ ငံလံုးက သံဃာေတြကလည္း ပခုကၠဴသံဃာေတြကို ေက်နပ္ေအာင္ ေတာင္းပန္၊ မေတာင္းပန္ရင္ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္မယ္ေပ့ါ။ ဒါကို အာဏာကလြဲၿပီး ဘာမွ ေသာက္ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ငမိုက္သားေတြက မေတာင္းပန္ဘူး ေလ။ ဒီေတာ့ တႏိုင္လံုး စက္တင္ဘာ (၁၈) မွာ ေရႊ၀ါေရာင္လို႔ ကမၻာကသိတဲ့ သံဃာလႈပ္ရွားမႈႀကီး ေပၚလာရ ေတာ့တာပါပဲ။
က်ေနာ့္ကိုေတာ့ ေျမလွန္ရွာေနတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြအျပင္ ညပိုင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ၀င္စီးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးေတြကို မထိေစခ်င္တာေရာ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ေၾကာက္တာေရာေၾကာင့္ ေျပးမိ ေျပးရာ ေျပးရင္းကေန အိႏၵိယကို ေရာက္ခဲ့ရတာပါပဲဗ်ာ။
ဒီေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိတဲ့ ခင္ဗ်ားကေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္ မသိဘူး၊ က်ေနာ္ေတာ့ ေသြးဆူေနေသးတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ့္လို ပုန္းေအာင္းေနရတဲ့ ပခုကၠဴက ဦးဇင္းေလးေတြ ရွိေသးတယ္။ ေတြ႔မ်ားေတြ႔ခဲ့ရင္ က်ေနာ္ ဒီကေစာင့္ ေနပါတယ္လို႔။ ပခုကၠဴမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ဦးဇင္းေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြကိုေတာ့ ေျပာခ်င္တာတခုရွိ တယ္။ က်ေနာ့္ႏိုင္ငံေရးအဆင့္ မူႀကိဳအဆင့္မွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ မွားရင္ ခြင့္လႊတ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္အေမနဲ႔ အတူေနခ်င္တယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ့္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ စစ္အာဏာရွင္ ရွိေနေသးသေရြ႕ သားတကြဲ မယားတကြဲ ဒုကၡ၊ မိဘမဲ့တဲ့ ကေလးငယ္ေတြ၊ မတရား ေစာ္ကားခံရတာေတြ၊ ဖိႏွိပ္ခံရတာေတြ ရွိေနဦးမွာ မလြဲ ပါဘူး။
ဒါေတြခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြမွာပဲ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ လူဦးေရ သန္း (၅၀) ေက်ာ္တဲ့ ျပည္ သူက လက္တဆုပ္စာအာဏာရွင္ကို မႏုိင္ဘူးဆိုတာ ရာဇ၀င္႐ိုင္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ ခ်ိနဲ႔သူကို ေဖးကူ၊ အားနည္း သူကို လက္တြဲ၊ စည္းလံုးညီညာတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘာသာသာသနာအတြက္ အျမန္တိုုက္ ပြဲ၀င္သြားၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ မၾကာခင္လာေတာ့မယ့္ တဖက္သတ္က်င္းပမယ့္ ၂၀၁၀ ေရြး ေကာက္ပြဲကို ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ အျပတ္ျဖတ္သင့္ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ က်ေနာ္ မဲမေပးခဲ့ရေပမယ့္ တကယ္သန္႔ရွင္းတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္လို႔ အႏုိင္ရပါတီ အန္အယ္လ္ဒီဟာ အႏိုင္ရၿပီးသူျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ လက္ရွိအာဏာရွင္ေတြ ညိႇႏိႈင္းၿပီး တုိင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ မလုပ္မခ်င္း က်ေနာ္တို႔ ဆက္တိုက္ရမွာပါပဲ။
ေခတ္အဆက္ဆက္က အာဏာရွင္တိုက္ပြဲေတြမွာ က်ဆံုးခဲ့တဲ့ အာဇာနည္ ရဲေဘာ္အေပါင္း၊ စက္တင္ဘာ သံ ဃာ့လႈပ္ရွားမႈအတြင္း က်ဆံုးသြားတဲ့ ရဟန္းရွင္လူ ေက်ာင္းသားျပည္သူအေပါင္းနဲ႔ ေထာင္တြင္း အက်ဥ္းခ်ခံ ထားရတဲ့ ရဲေဘာ္အေပါင္းကို ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ဦးၫြတ္အေလးျပဳလိုက္ပါရေစ။
ဇာနည္(ပခုကၠဴ)
No comments:
Post a Comment