Monday, January 19, 2009

ႏွစ္ ၂၀ မွာ ေျပာင္းလဲဖို႔ ဘယ္လိုေျပာင္းၾကမလဲ (NCGUB, NCUB ႏွင့္ MPU)

၀င္းထိန္

ေခါင္းေဆာင္မႈ

"ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြဆိုတာ သူတို႔ေျပာတာကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေလ့ ရွိိၾကတယ္။ အေျပာတျခား အလုပ္ တျခား မဟုတ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို အရင္က သီျခားလူတန္းစားလို႔ သေဘာထားခဲ့ၾကတယ္။ အခုေခတ္ မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ Leaders as Members ဆိုတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတြနဲ႔ တသားတည္းက်ခဲ့ၾကၿပီ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ ဟာ သီးျခားျဖစ္ခဲ့ရင္ အာဏာရွင္ဆန္သြားတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ Leader ေတြဟာ Responsibility ဆိုတဲ့ တာ ၀န္ယူမႈ၊ Accountability ဆိုတဲ့ တာ၀န္ခံမႈေတြကို မျငင္းဆန္ရဘူး။" *

ပါ၀ါဆိုတာဘာလဲ

"Power is not Power over others."
"Power is Ability to get things done"
ပါ၀ါဆိုတာ အျခားလူေတြကို အတင္းအၾကပ္ေစခိုင္းမႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈမဟုတ္ဘူး။ "အလုပ္ေတြျဖစ္ေအာင္" လုပ္ႏိုင္ တဲ့ စြမ္းရည္တခုပဲလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အလုပ္သိပ္ႀကီးလာရင္ Leader က ေနရာတကာ လုိက္လုပ္လို႔မရေတာ့ ဘူး။ Power to empowerment ဆိုတဲ့ "လုပ္ပိုင္ခြင့္" ကို ေပးရေလ့ရွိတယ္။ အဆင့္ဆင့္ တာ၀န္အလိုက္ တာ ၀န္ယူ ခြဲေ၀လုပ္ေဆာင္မႈေပါ့။ တဖက္ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးတာဟာ Empower လုပ္တာပဲ။ **
ဒါေတြကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြရဲ႕ တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ။
ကဲ MPU က တာ၀န္ခံမႈေတြကေကာ။

ဒီေန ့MPU သည္ လႊတ္ေတာ္ကဲ့သို ့ ျဖစ္သည္။

အထက္ပါစာေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ဘာေၾကာင့္ MPU က အဲသည္လို ေႂကြးေၾကာ္ေနရတာလဲ။ တာ ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ စတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြနဲ ့ မျပည့္စံုတဲ့အတြက္ ေႂကြးေၾကာ္ ေနရတာပါ။ လႊတ္ေတာ္တရပ္ရဲ႕ တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ မရွိတဲ့အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေရွ႕လာမယ့္ အနာဂတ္အတြက္ မ်ဳိးေစ့ခ် လုပ္ေဆာင္သြား ေစခ်င္တဲ့အတြက္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြကို ေတာင္းဆိုခ်က္တရပ္အျဖစ္ ေႂကြးေၾကာ္ေနတာပဲ ျဖစ္တယ္။

အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္တရပ္အျဖစ္ MPU ရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈ

အမ်ဳးိသားၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရသည္ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး NGO အေနအထားျဖင့္ လႈပ္ရွားျခင္းထက္ လူ႔အ ခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းေနၾက ေသာ လႈပ္ရွားမႈႀကီးတခုလံုးႏွင့္ (Formality ) ဆက္စပ္ရန္ လုိအပ္လာၿပီ။ ထိုသို႔ဆက္စပ္ရန္ အျဖစ္သင့္ဆံုး ေသာ အဖြဲ႔အစည္းအေဆာက္အအံု (Institution ) မွာ လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ ေရးလႊတ္ေတာ္ဟု ဖြဲ႔စည္းေဖာ္ေဆာင္သြားရန္ MPU က ႀကိဳးပမ္းထားရပါမည္။

(၁) ကမၻာေပၚရွိ လႊတ္ေတာ္တိုင္းသည္ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ႀကီးၾကပ္သည့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္သကဲ့သို ့ အစိုးရအဖြဲ ့ အားေကာင္းလည္ပတ္ေအာင္ ပံ့ပိုးသည့္ တာ၀န္ယူရသည္။ အမ်ဳးိသားညီၫြတ္ေရး လႊတ္ေတာ္ သည္ ယင္းတာ၀န္ကိုယူရန္ျဖစ္သည္။

(၂) အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရး လႊတ္ေတာ္တည္ရွိျခင္း၊ NCGUB အစိုးရႏွင့္ နည္းလမ္းတက် ဆက္စပ္ထားျခင္း၊ NCGUB အဖြဲ႔တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္မွ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ ေျမႇာက္ျခင္း၊ တာ၀န္မွ ႐ုပ္သိမ္းျခင္းတို႔ကို နည္းလမ္းတက် ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ ရရမည္။

(၃) လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား၏ တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္အတြက္ လႈပ္ရွားေဆာင္႐ြက္ၾကေသာ အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးသာမက ျပည္တြင္းလူထု၏ ေထာက္ခံမႈ ပိုမိုတိုးတက္ ရရွိ ႏိုင္သည္။ ကုလသမဂၢ၊ ႏိုင္ငံတကာ စသည္တို႔၏ အသိအမွတ္္ျပဳခံရမႈ အလားအလာ မ်ားစြာတိုးတက္လာႏိုင္ သည္။

တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ

တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိမႈတုိ႔သည္ ေကာင္းမြန္ေသာ လႊမ္းမိုိးအုပ္ခ်ဳပ္မႈမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ သည္၊။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ေနခိုက္ မိမိတို႔အတြင္း တာ၀န္ခံမႈ တာ၀န္ယူမႈ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိမႈ အေျခခံမ်ားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာလႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္မႈ (Good government ) မ်ဳိးေစ့မ်ားကို ခ်မွတ္သြားလိုသည္။ ယင္းတို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္မွာ လက္ရွိျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါငး္အစိုးရျဖစ္ေစ၊ ေနာင္ တြင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေသာ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရး အစုိးရ ျဖစ္ေစ၊ ဒီမိုကေရစီရရွိၿပီး ေပၚေပါက္လာမည့္ အစိုးရအားလံုးႏွင့္ျဖစ္ေစ သက္ဆိုင္သည္။ အစုိးရမွန္သမွ်သည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးအေျခခံတြင္ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိမႈ၊ ေကာင္းမြန္ေသာ လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ မႈမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။

အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္မွ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးအစိုးရသို႔ ...

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စစ္အုပ္စု၊ စစ္အစိုးရအေပၚ တိုက္ပြဲ၀င္ေနရျခင္းမွာ ထိုအစိုးရသည္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို လံုးလံုး ျငင္းပယ္ကာ အထက္ေဖာ္ျပပါ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ ေကာင္းမြန္ေသာ လႊမ္းမိုးအုပ္ခ်ဳပ္မႈတို ့ကို ဥပကၡာျပဳ ထားသည္။ လူထုကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ နည္းလမ္းတက် ဖြဲ႔စည္းထားေသာ လႊတ္ေတာ္မရွိ၊ လႊတ္ေတာ္၏ ခန္႔ ခြဲရာထားေပးမႈမရွိဘဲ တိုင္းျပည္၏ ဘ႑ာေငြမ်ားကို ထင္သလို စိတ္ႀကိဳက္သံုးစြဲ ကိုယ္က်ဳိးရွာေနၾကသည့္ အ တြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

မူ၀ါဒေရးရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူထု၏သေဘာဆႏၵမ်ား ေလးစားစြာ ရယူျခင္း၊ လိုက္နာျခင္းမရွိ၊ ထင္သလို ခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ေနၾကသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကသည့္ ေတာ္လွန္ေရးအင္ အားစုမ်ားအတြင္း လိုအပ္ခ်က္အရ ဖြဲ႔စည္းေပၚထြန္းလာရေသာ အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစုိးရအဖြဲ႔သည္လည္း ေကာင္း၊ ေနာင္ေပၚေပါက္မည့္ အမ်ဳးိသားညီၫြတ္ေရးအစိုးရသည္လည္းေကာင္း၊ နအဖအစိုးရကဲ့သို႔ မျဖစ္ ေအာင္ သတိျပဳေရွာင္က်ဥ္ လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ လိုအပ္လာၿပီ။ သို႔ျဖစ္၍ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္အေန ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္လႈပ္ရွားသြားလွ်င္ တကယ္လက္ေတြ ့ေစာင့္ၾကည့္ရန္ လႊတ္ေတာ္က ႀကီးၾကပ္ႏိုင္မည္၊ အားေပးပံ့ပိုးမႈမ်ားလည္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးအစိုးရသို႔ ...

အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးအစိုးရသည္ NCGUB အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရမွ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား အ ျခားသင့္ေတာ္ေသာ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ကာကြယ္ေရး ပါရဂူမ်ားျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ ့စည္းထားေသာ Good government ျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသားညီၫြတ္ေရးအစိုးရဟု ေျပာင္းလဲေခၚဆိုထားေသာ အစိုးရျဖစ္သည္။

NCGUB ကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တိုးခ်ဲ႕မလဲ

(က) တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား
(ခ) သင့္ေတာ္ေသာ ပါရဂူမ်ား၊ စီးပြားေရး ပါရဂူ၊ ကာကြယ္ေရးဌာန၊ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာန စသည္ျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ရန္ မူအားျဖင့္ ၂၀၀၈၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလက က်င္းပေသာ MPU ညီလာခံက ဆံုးျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။

(က) တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ပါ၀င္တိုးခ်ဲ႕ျခင္း

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၈ ရက္ေနက NCGUB ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့စဥ္က တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္ လာမည့္ ေနာင္အနာဂတ္တြင္ NCGUB ကို တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းမည္ဟူေသာ ကတိက၀တ္မ်ား ရွိခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီ ကတိက၀တ္မ်ားကို မေမ့သင့္၊ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္သင့္ပါသည္။

တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း NCGUB ကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကၿပီ။

(၁) တိုင္းရင္းသားမ်ားအပါအ၀င္ ျပည္သူတရပ္လံုးနဲ ့ ကင္းကြာေနတယ္။
(၂) ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ကိုယ္စားျပဳမႈအားနည္းေနၿပီ။
(၃) အေျခခံမတည္ေပးခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသားတပ္ေပါငး္စုမ်ား၊ အင္အားစုမ်ားနဲ႔လည္း ပိုမိုကင္းကြာေနၿပီ။
(၄) ရဲ႕၀ံ့ျပတ္သားတဲ့ တိက်တဲ့ ဦးေဆာင္မႈ အားနည္းေနတယ္။
(၅) စင္ၿပိဳင္အစိုးရတရပ္ရဲ႕ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ လကၡဏာရပ္မ်ား ခ်ဳိ႕တဲ့ေနတယ္။
(၆) နအဖရဲ႕ လမ္းျပေျမပံုအပါအ၀င္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ လာမယ့္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ေခ်ဖ်က္ဆန္႔ က်င္သြားရန္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား တိက်စြာ ျပဌာန္းထားမႈ မရွိေသးတာ။

အဲဒါေတြကို ေထာက္ျပေ၀ဖန္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လာမယ့္ဇန္န၀ါရီ (၁၉) MPU ညီလာခံႀကီးမွာ ...

(က) "အမ်ဳိးသားေရး"လုပ္ငန္း (National cause ) တရပ္ျဖစ္သည့္အတြက္ NCGUB အေနနဲ႔ အေလးအနက္ ထား၍ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္။
(ခ) စတင္ဖြဲ႔စည္းစဥ္က ရရွိိခဲ့ေသာ တပ္ေပါင္းစုအေျခခံမ်ား အသိအမွတ္ျပဳေထာက္ခံျခင္းကို ဆက္လက္ရရွိ ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္သည္။
(ဂ) မိမိကိုယ္ကိုယ္ တရား၀င္ျဖစ္ေစလ်က္ ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားအပါအ၀င္ ျပည္သူလူ ထုတရပ္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္သည္။
(ဃ) ရဲ႕၀ံ့ခိုင္မာသည့္ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ တိုက္ပြဲ၀င္အစိုးရတရပ္ အဆင့္သို႔ တက္လွမ္းသင့္သည္။
(င) အထက္ပါ ၄ ခ်က္ကို ေဆာင္႐ြက္ရန္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လိုသည့္ ဆႏၵမရွိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း လက္ရွိ (ကက္ဘိနက္) ဖ်က္သိမ္းသင့္သည္ … ... လို႔ လည္း ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကတယ္။

NLD(L.A) ၏ သေဘာထား

NLD(L.A) က မိမိ၏ သေဘာထားကို ျပည္တြင္းရွိ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ ရယူေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသည္။ မိမိတို႔အေနျဖင့္ MPU မွ ေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ ကုလသမဂၢတြင္ နအဖအစုိးရ၏ တည္ရွိမႈကို စိန္ေခၚသည့္လုပ္ ငန္းအား ႏိုင္ငံေရးအရ ေထာက္ပံ့ေပးသြားမည္။ ယခုက်င္းပေသာ MPU ညီလာခံကို အေရးႀကီး အစည္းအ ေ၀းတခုအျဖစ္ ျမင္သည္။

စင္ၿပိဳင္အစိုးရတရပ္ ထူေထာင္၍ ၄င္း၏ ေပၚလစီမ်ားကို ခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္ရန္ မူလက NCUBသည္ လႊတ္ ေတာ္တရပ္အသြင္ရွိေၾကာင္း၊ တခိ်န္တြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ရန္ မူအားျဖင့္ သေဘာတူထားခဲ့ ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ MPU သည္ NCGUB ကို တာ၀န္ခံ၍ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ MPU သည္ လႊတ္ေတာ္တရပ္အသြင္ ေဆာင္လာခဲ့ပါသည္။

ယခုအခါ NCGUB ၏ မူလသေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာ၍ တိုင္းရင္းသားမ်ား ၏ သေဘာထားအျမင္ႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း ကင္းကြာလာသည္ကို ေတြ ့ရပါသည္။ ယင္းအေျခအေနကို ျပန္လည္ ကုစားရန္ NCGUB ၏ ေပၚလစီဆိုင္ရာမ်ားကို လႊတ္ေတာ္အသြင္ေဆာင္ေနေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ MPU ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္႐ြက္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ နယ္စပ္ေဒသရွိ တုိငး္ရင္းသား မ်ား၏ ခံစားခ်က္ ရပ္တည္ခ်က္မ်ား အေလးအနက္ထား၍ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ႏွင့္ အားေကာင္းေသာ အစိုး ရတရပ္ ျဖစ္လာေစရန္ ေဆာင္႐ြက္သင့္သည္။ ထို႔အတူ ျပည္တြင္းရွိ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ား၏ စြန္႔လႊတ္အ နစ္အနာခံမႈတန္ဖိုးမ်ားကို အေလးအနက္ထားသင့္သည္။ ျပည္တြင္းရွိ NLD အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္း စဥ္မ်ားကို အေလးအနက္ျပဳေဆာင္႐ြက္၍ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ထိုးေဖာက္ရန္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္။ MPU သည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း NLD (L.A) မွ သေဘာထားေပးခဲ့သည္။

NCUB က NCGUB ကို ဘယ္လုိေ၀ဖန္သလဲ

(၁) ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီးတြင္ တေသြး တသံ တမိန္႔ ပံုစံျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သည့္ အႂကြင္းမဲ့ညီၫြတ္ေရး ဟူသည္ မရွိႏိုင္ပါ။
(၂) ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရသည္ လူတစုက မိမိတို႔ဘာသာ စုစည္းပ်ဳိးေထာင္ၿပီး ေပၚေပါက္လာသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမဟုတ္။ ၁၉၈၉- ၉၀ ခုႏွစ္မ်ား က အင္အားႀကီးမားခဲ့ေသာ ျမန္မာျပည္ ဒီမို ကရက္တစ္မဟာမိတ္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးအေနျဖင့္ စင္ၿပိဳင္အစိုးရအျဖစ္တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ ေဖာ္ေဆာင္ထားေသာ လုပ္ ငန္းစဥ္တရပ္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုအခိ်န္က ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးကို ၉၀ ခုႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ခံကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသို႔ေရာက္ရွိလာစဥ္ လႊြဲေျပာင္းေပးခဲ့၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေစခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္ ေပါင္းအစိုးရသည္ လူတစု (သို႔မဟုတ္) ယင္းအစိုးရအဖြဲ႔တြင္ တာ၀န္ယူေဆာင္႐ြက္ေနေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕၏ ကိုယ္ ပိုင္ပစၥည္း မဟုတ္ေခ်။

တခ်ိန္တည္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရဟူေသာ အမည္တလံုးကို ႏိုင္ငံတ ကာတြင္ အခက္အခဲၾကားမွ စြမ္းေဆာင္အားထုတ္ခဲ့ေသာ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ကြၽမ္း က်င္သူမ်ားကို ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအစိုးရအမည္ကိုကိုင္စြဲကာ လူတစုခန္႔မွ်ျဖင့္ ဘ႑ာ ေငြေၾကးမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မူ၀ါဒေရးရာမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ မဟာဗ်ဴဟာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုလည္း ေကာင္း၊ စီမံခန္႔ခြဲလုပ္ေဆာင္ေနျခင္းမ်ဳိးျဖစ္လွ်င္ မသင့္ေတာ္ေခ်။ မျဖစ္သင့္ေပ။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစိုးရသည္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေမလ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ခံရေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုးႏွင့္ ယင္းကို ေမြးဖြားေပးလိုက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးတပ္ ေပါင္းစု အဖြဲ႕အစည္းႀကီးမ်ားကို တာ၀န္ခံရန္ လိုအပ္ေသာ အစိုးရျဖစ္သည္။ တာ၀န္ခံမႈကို လက္ေတြ႔ျပသရန္ လည္း အခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည္။ အမိ်ဳးသားညီၫြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္ဟု MPU ကို သတ္မွတ္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းေဖာ္ ေဆာင္သြားရန္ MPU က ႀကိဳးပမ္းသြားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုအမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးလႊတ္ေတာ္မွ အမ်ဳိးသား ညီၫြတ္ေရးအစိုးရသို႔ ဦးတည္ဖြဲ႔စည္းသြားရန္ ယေန႔လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

၀င္းထိန္

အညြန္း ။ ။ * + **ေနဇင္လတ္၏ “၀မ္းသာျဖစ္ရတယ္” ေဆာင္းပါးမွ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ကိုးကားေဖာ္ျပ ထားပါသည္။ ( ၂၀၀၉ ဇန္န၀ါရီ၊ ေ႐ႊအျမဳေတ)

No comments: