Friday, January 16, 2009

တူႀကီးလွ်င္ေပ … လူႀကီးလွ်င္ေတ (အိတ္ဖြင့္ေပးစာ)

ခ်စ္လိႈင္

က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ဤကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အိတ္ဖြင့္ေပးစာမ်ိဳးကို ေရးေလ့ေရးထ မရိွပါ။ သို႔ေပသည့္လည္း ...

10 January 2009 ေန႔က VOA ျမန္မာပိုင္းရဲ႕ တိုက္႐ိုက္ေလလိႈင္းအစီအစဥ္မွာ “သမုိင္းမွာ တခ်က္မွားခဲ့လုိ႔ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ တသက္လုိက္လုိ႔မမီခဲ့တဲ့အေၾကာင္း” ဆိုတာကို ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားတာကို ၾကား လိုက္ရပါတယ္။ (စီစဥ္သူ ဦးေက်ာ္ဇံသာကေတာ့ ဒီအသံုးအႏႈန္းဟာ သူရဲ႕အာေဘာ္မဟုတ္၊ ယေန႔ေခတ္ သ မိုင္းပညာရွင္မ်ား အသံုးျပဳေနေသာ အသံုးအႏႈန္းသာျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း တင္ႀကိဳစကားပလႅင္ခံသြားပါတယ္)

ယေန႔အခ်ိန္အခါလို တကယ္စစ္မွန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး၊ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး၊ တန္းတူညီမွ်ေရး စတဲ့အခြင့္အ ေရးေတြရဲ႕ အရသာကို က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သူမ်ား မခံစား၊ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေသးတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ အ တိတ္က ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းမွန္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ဖို႔၊ မွန္ကန္စြာျဖင့္ သံုးသပ္ဖို႔ရာဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါမွလည္း သမိုင္းသင္ခန္းစာဆိုတာကို ယူႏိုင္မွာပါ။ အတိတ္ ဆိုတာ အနာဂတ္ရဲ႕ ပံုရိပ္လို႔ဆိုသလို အတိတ္ရဲ႕ သင္ခန္းစာကို ပစၥဳပၸန္မွာအာ႐ံုျပဳၿပီး အနာဂတ္ကို တည္ ေဆာက္ရမွာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သမိုင္းေရးရာမ်ားကို ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါမွာ ငါ့စကား ႏြားရျဖင့္ တဖက္သတ္ေျပာဆိုျခင္းထက္ Big Picture ဆိုတဲ့ သမိုင္းျဖစ္စဥ္တခုလံုးကို ျခံဳငံုျမင္ႏိုင္မယ့္ ေနာက္ ခံအခ်က္အလက္မ်ားကို ရွာေဖြ၍ ျဖန္႔ၾကည့္ျခင္းကသာ ပိုမိုျပည့္စံုႏိုင္တဲ့ အေျဖကို ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ငါတရားလို ငါတရားသူႀကီးလုပ္ရင္ျဖင့္ သမိုင္းမွန္ကို ထိန္ခ်န္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့၊ ႀကိဳးစားေနေသာ ျမန္ မာျပည္က အစဥ္အဆက္ အုပ္စိုးသူလူတန္းစားမ်ားထဲမွ အဆိုးဆံုးျဖစ္ေသာ စစ္အာဏာရွင္ နအဖႏွင့္ တကိုင္း ထဲမွာ (သို႔) ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားမွာ … ဟု ဆိုရမလိုပင္ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ထို႔အျပင္ သမိုင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ ရာတြင္လည္း မင္းဘက္ကၾကည့္ေတာ့ လက္ဖမိုး၊ ငါ့ဘက္ကၾကည္ေတာ့ လက္ဖ၀ါးဆိုၿပီး ျဖစ္မယ့္အစား ျပည္ သူ႔ဘက္က ဘယ္လိုၾကည့္ျမင္ သံုးသပ္မလဲဆိုတာက ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။

အဲဒီ 10 January 2009 ေန႔ VOA ရဲ႕ ... တိုက္႐ိုက္ေလလိႈင္း program ကလည္း အစထဲက ယဥ္သကိုး ဆို သလို စစဖြင့္ျခင္းမွာပဲ ေနာ္ေ၀က ဦးဖိုးသာေအာင္ဆိုတဲ့သူရဲ႕ ႀကိဳတင္အသံသြင္းၿပီး ေပးပိုထားတဲ့ သူရဲ႕(အသံ file) ေျပာဆိုခ်က္နဲ႔ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ပဲ တရားလို၊ သူကိုယ္တိုင္ပဲ တရားသူႀကီး လုပ္သြားသလို ပါပဲ။ (တကယ္ေတာ့လည္း လူတိုင္းဟာ ကိုယ္သမိုင္းကိုယ္ေရးေနၾကတာပါပဲ) သမိုင္းျဖစ္ရပ္ေတြဆိုတာ ေရွာင္ တခင္ျဖစ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သမိုင္းကို ေလ့လာနားလည္သူတိုင္းသိမွာပါ။ အျဖစ္ အပ်က္တိုင္းမွာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရင္းေတြ ရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းအျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ အဲဒီအျဖစ္ အပ်က္ေတြရဲ႕ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရင္းေတြကို ဆက္စပ္နားလည္တတ္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ သမိုင္းမွန္ဆိုတာကို ေတြရိွဖို႔ရာ ပိုမိုနီးစပ္လာႏိုင္မွာပါ။ အာဃာတေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ အခ်က္အလက္ဆိုတဲ့ facts နဲ႔ ေထြးေရာ တင္ယွက္ မျဖစ္မိဖို႔ကေတာ့ အေရးႀကီးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီးဟာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး ၿပိဳကြဲခဲ့လို႔ ျဖစ္ပြားခဲ့ ရတာျဖစ္တယ္လို႔ အႏွစ္သာရအရ ေျပာႏိုင္ေပမယ့္လည္း … ဒီၿပိဳကြဲမႈေတြဟာ ဘယ္ကစလို႔ ဘယ္လိုအ ေၾကာင္းအခ်က္ေတြေပၚမွာ အေျခခံခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူေတြက ေသြးထိုးခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူေတြမွာ တာ၀န္ရိွခဲ့ တယ္၊ ဘယ္ကိစၥေတြက ဒီအေခ်အေနေတြထိေရာက္ေအာင္ကို တြန္းပို႔ခဲ့တယ္ ... စတဲ့ စတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အခ်က္အလက္ေတြအားလံုး ထည္သြင္းဆက္စပ္ၾကည့္မွသာ သမိုင္းပံုရိပ္စစ္ကို ျမင္ႏိုင္ဖို႔ နီးစပ္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ျပည္တြင္းစစ္ ဘာေၾကာင့္စျဖစ္ရလဲဆိုတဲ့ ကိစၥကို သမိုင္းေရးရာအရ ေျပာမယ္ဆိုရရင္ ယခုအခ်ိန္ထိ မၿပီးေသး၊ မျပည္စံုေသးတဲ့ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လိုပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုေျပာရလဲဆိုေတာ့ အဲဒီျဖစ္ စဥ္ထဲမွာ ပါ၀င္ကျပခဲ့ၾကတဲ့သူေတြ (အဲဒီထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနပါေသးတယ္)၊ အဖြဲ႔အ စည္းေတြအေနနဲ႔ သူ႔တို႔ဘက္က ျဖစ္စဥ္ေတြ ခံစားခ်က္ေတြကို ယခုခ်ိန္ထိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာဆိုခြင့္၊ လူထု ကို တင္ျပခြင့္ မရႏိုင္ေသးသလို ဒီျပည္တြင္းစစ္ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကားေပၚမွာ ဒီေန႔အထိ မႈန္းျခယ္ထားတဲ့ စုတ္ခ်က္ ေတြဟာလည္း ဖဆပလ ဆိုရွယ္လစ္ေတြနဲ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က စစ္အုပ္စုေတြရဲ႕ တဖက္သတ္ လက္၀ါး ႀကီးအုပ္ၿပီး တင္ထားတဲ့ စုတ္ခ်က္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ က်န္တဲ့ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့တဲ့သူေတြကေတာ့ အေရာင္မွိန္မွိန္ ဟိုတစက္ ဒီတစက္ေလာက္ပဲ ၀ိုးတိုး၀ါးတား တင္ခြင့္ရၾကေသးတာပါ။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း ျမန္မာျပည္ကို ၂ ရက္တပိုင္းေလာက္ လာ၊ ၿပီးေတာ့ ဟိုလူဒီလူနဲ႔ ၁၀မိနစ္စာ ၁၅ မိနစ္စာေလာက္ interview လုပ္ၿပီး တတ္သိ တတ္ပလုပ္တတ္တဲ့ coat အက်ႌ၀တ္ ပညာရွင္ဆိုတဲ့ လူမ်ားကလည္း ဒီမၿပီးေသးတဲ့ ပန္းခ်ီကားကို အတင္းၿပီး ပါၿပီဆိုၿပီး ထုပ္ပိုးလို႔ ေစ်းကြက္ကို တင္ေရာင္းေနတာကလည္း ရိွပါေသးတယ္။

အဲဒီေန႔က ပါ၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ သမိုင္းပညာရွင္ ဦးေအာင္ခင္ကလည္း ယခုအခ်ိန္ဟာ စစ္အစိုးရက ျမန္မာသ မိုင္းမွာ အဆိုး႐ြားဆံုးနဲ႔ အႀကီးမားဆံုး သမိုင္းထိန္ခ်န္ လိမ္ညာပြဲႀကီးလုပ္ေနခ်ိန္လို႔လည္း သတ္မွတ္သြားပါ တယ္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆိုႏုိင္ခြင့္ရိွေနတဲ့ အေနအထားမွာ ေရာက္ေနရိွေနသူ ေတြအေနျဖင့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕အက်ဳိး၊ ေနာင္လာေနာက္သား မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြရဲ႕အက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးရင္း အဲဒီလို ရတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို တန္ဖိုးသိသိ၊ တာ၀န္ရိွရိွနဲ႔ အသံုးခ်သင့္ပါတယ္။ (ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အျမင္ကို တ ခ်က္ထည့္ေျပာရလွ်င္ internet web site ေတြမွာ ေျပာဆိုေန၊ ေရးသားေနတာေတြထက္ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ တျပည္လံုးအတိုင္းအတာနဲ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သက္ေရာက္တဲ့ ယခုလို ေလလိႈင္းမီဒီယာေတြမွာ ေျပာဆိုေနတာေတြဟာ ပို ၿပီးတာ၀န္ႀကီးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္စကားကိုလည္း ကိုယ္တာ၀န္ယူ၍ ေျပာဆိုရပါလိမ့္မယ္) အတၱအစြဲဲ ေတြ၊ အၿငိဳးအေတးေတြကို ေဖ်ာက္ၿပီး ခံစားခ်က္နဲ႔ facts ကို ခြဲျခားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဦးဖိုးသာ ေအာင္တို႔လို က်ေနာ္တို႔လို တတိယအ႐ြယ္ကို ျဖတ္သန္းေနသူေတြအေနျဖင့္ တာ၀န္ပိုရိွတယ္လို႔ ခံစားမိပါ တယ္။ တူႀကီးလွ်င္ေပ … လူႀကီးလွ်င္ေတမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ပါ။

ဒီ VOA တိုက္႐ိုက္ေလလိႈင္းမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ဟာေလးေတြအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ျဖင့္ … ဦးဖိုးသာေအာင္ ေျပာ သြားတဲ့ လူတစုဆိုတာကိုကပဲ စၿပီးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။

ဦးဖိုးသာေအာင္က ေျပာသြားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ် သမိုင္းတို႔ရဲ႕ အရင္းခံအမွားဟာ လူတစုက ေနၿပီး ၁၉၃၉ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ ဗမာျပည္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီကို စၿပီးဖြဲ႔ခဲ့လို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလာပါတယ္။ (ဒီရာသီက ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုးရာသီေၾကာင့္လားေတာ့ မသိပါ။ ေဆြးေႏြးပြဲ၀ိုင္းထဲက သမိုင္းပညာရွင္ေတြက လည္း အေအးမိေနခဲ့ၾကတယ္ ထင္ပါတယ္။) အဲဒါကို ျပည္စံုေအာင္ က်ေနာ္အေနျဖင့္ ထပ္ၿပီးျဖည့္စြက္ရရင္ ျဖင့္ ... အဲဒီလူတစုဆိုတာ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ ရဲေဘာ္ဗတင္(ဂိုရွယ္)၊ သခင္စိုး၊ သခင္လွေဖ (ဗိုလ္လက္်ာ)၊ ေဒါက္တာနတ္၊ သခင္ဗိုလ္ (ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း India မွ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ေလထီးခုန္၍ ျပန္၀င္ရန္အသြား ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူ)တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အဲဒီေန႔ အဲဒီရက္မွာ ဘား လမ္းက တိုက္ခန္းတခုမွာ စုေ၀းခဲ့ၾကၿပီး ဗမာျပည္ကြန္ၿမဴနစ္ပါတီကို စၿပီး ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေသာ အတြင္းေရးမွဴးမွာ သခင္ေအာင္ဆန္းျဖစ္ပါတယ္။ (တခါက တဘ၀ ဆိုသလို ဦးဖိုးသာေအာင္ကလည္း ယခုလို လူတစုဟု နာမ္စားသံုးသြားတာကို ေတြရတဲ့အခါမွာ အ ဘယ္ေၾကာင့္ဟု သို႔ေလာ သို႔ေလာ ျဖစ္လိုက္မိတဲ့အျပင္ ကိုယ္စီးခဲ့တဲ့ျမင္း အထီးလားအမလား မသိႏိုင္ခဲ့သူ တေယာက္လားဟု ထင္ရမလိုျဖစ္မိပါတယ္။)

တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးနဲ႔ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုကစတင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းမွာ အဓိကက်တဲ့ အင္အားစုႀကီး (သို႔) ဦးေဆာင္တပ္ဦးႀကီး ၃ ခု ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း သမိုင္းေရးရာ အ ေထာက္အထားမ်ားအရ ျငင္းလို႔မရႏိုင္တဲ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီနဲ႔ တပ္မေတာ္ တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကလည္း သမိုင္းကေတာင္းဆိုလို႔ လိုအပ္ခ်က္အရ ေပၚေပါက္လာရတာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအ ဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ ပါ၀င္ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဟာလည္း ေနာင္တခ်ိန္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အင္မတန္ မွ အေရးပါအရာေရာက္တဲ့သူေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ တဖက္သတ္ ေကာက္ခ်က္ေတြ ခ်တာမ်ိဳး၊ နိဂံုးေတြခ်ဳပ္တာမ်ိဳး မလုပ္ပါဘူး။ ေတြး ၾကည့္စရာ အစေလးေတြ အခ်က္အလက္ေလးေတြကိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးမွ အာဃာတကင္းကင္းနဲ႔ စဥ္း စားဆံုးျဖတ္ၾကေပါ့ခင္ဗ်ား။ အဲဒီေခတ္ အခ်ိန္အခါရဲ႕ ကမၻာနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြ၊ သခင္ဗဟိန္းနဲ႔ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ အေရွေျမာက္ခရီးစဥ္၊ သခင္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ သခင္လွၿမိဳင္တို႔ရဲ႕ အမိြဳင္ခရီးစဥ္နဲ႔ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ ျဖစ္စဥ္၊ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ အင္မတန္မွ အေရးပါခဲ့တဲ့ ဗမာေတာ္လွန္မူ၊ အင္းစိန္စာတမ္း၊ ျမင္းျခံစစ္တမ္း စတဲ့ စာတမ္းစစ္တမ္းေတြ၊ ေနာင္တခ်ိန္ ဖဆပလလို႔ ျဖစ္လာမယ့္ ဖတပလ ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာရဲ႕ ကုတင္ေပၚမွာ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ သေႏၶတည္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြ၊ ေနသူရိန္လူထုအစည္းအေ၀း၊ ၁၉၄၆ အေထြေထြသပိတ္၊ လယ္ေ၀းလယ္သမားသူပုန္ႀကီးနဲ႔ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နယ္ခ်ဲ႕ေတြရဲ႕ ျပည္သူလူ ထုကို ဖိႏိွပ္မႈ၊ ရက္စက္မႈ စတဲ့ ... စတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ အဲဒီေနာက္က အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းေတြကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ဦးဖိုးသာေအာင္ ေျပာခဲ့တဲ့ အဦးဆံုးအမွားဆိုတဲ့ အဖြဲ႔ႀကီးက ဘယ္ေလာက္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းမွာ အေရးပါခဲ့တယ္၊ ဦးေဆာင္မႈေပးခဲ့တယ္ဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္ေပါ့ေလ။ ပတၱျမားမွန္ ႏြံမနစ္သလို ဆင္ဆြယ္မွန္ ပိုးမထိုးပါဘူး။

ေနာက္တခုက လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦးကာလမွာ ျပည္တြင္းစစ္ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာနဲ႔ ဗိုလ္ေန၀င္းနဲ႔ သူ႔တ လက္ကိုင္ စစ္တပ္အင္အားႀကီးထြားလာခဲ့ရမႈပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ ျပည္တြင္းစစ္ စျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘက္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ျပည္တြင္းစစ္ဟာ ဦးဖိုးသာေအာင္ပံုေဖၚခ်င္သလို ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ ဖဆပလဆိုတဲ့ ဘက္ႏွစ္ဘက္ထဲနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ ထို႔အျပင္ ျပည္တြင္းစစ္တို႔ လက္ နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတို႔ ဆိုတာဟာလည္း ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ လံုး၀ဆိတ္သုဥ္းသြားၿပီး မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ ႏိုင္ငံေရးအေျဖရွာမႈေတြကို ေဖၚေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိတ္ဆို႔သြားတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေပၚ လာရတာပါ။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျပည္တြင္းစစ္မွာ အဓိကပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ အဖြဲအစည္းေတြ၊ ဘက္ေတြကေတာ့ အာဏာရ ဖဆပ လအစိုးရ၊ အလံနီ၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္၊ KNU၊ ေတာ္လွန္ေသာ ျမန္မာတပ္မေတာ္၊ ေနာက္ ရခိုင္ျပည္ဘက္က ဘံုေပါက္သာေက်ာ္တို႔လို ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ တျခားလူမ်ိဳးစုေတာ္ လွန္ေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီပါတီမွာလည္း လက္နက္စြဲကိုင္ရေလာက္ ေအာင္ တြန္းပို႔ခံလိုက္ရတဲ့ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရင္ေတြ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြနဲ႔ ဘယ္အေျခအေနေတြက တြန္းပို႔ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ခံခဲ့ရတဲ့ ကာယကံရွင္ေတြဘက္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျပည့္ ျပည့္စံုစံု ေရးသားတင္ျပခြင့္ရၿပီလား။ လက္ရိွအေျခအေနမွာေတာ့ ဖဆပလ ဆိုရွယ္လစ္အုပ္စု၀င္ေတြနဲ႔ စစ္ အုပ္စုရဲ႕ အာေဘာ္ေတြပဲ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ အမ်ားစုေနရာယူထားတာပဲ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီလိုအျဖစ္ အပ်က္မ်ိဳးက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတခုတည္းလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြအေန နဲ႔ေရာ သူတို႔ဘာေၾကာင့္ ေတာထဲကို ေရာက္သြားရတယ္ဆိုတာကို အမွန္အတိုင္း ရွင္းျပႏိုင္ခြင့္ရၿပီလား။ KNU ဘက္ကလည္း ေျပာစရာေတြအမ်ားႀကီးရိွဦးမွာပါ။ တျခားတိုင္းရင္သားလက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအင္အား စုေတြမွာလည္း ခံစားခ်က္ေတြ ေျပာခ်င္တာေတြ ကိုယ္စီရိွၾကမွာပါပဲ။ ေအာင္ပြဲပန္းတိုင္ဆီကို မေရာက္ေသး တဲ့အတြက္ ေျပာခ်င္တာေတြ၊ ေျပာသင့္တာေတြကို မ်ိဳသိပ္ထားရတာေတြ၊ ငဲ့ညႇာေနရတာေတြလည္း ရိွဦးမွာ ပါပဲ။

ေနာက္ၿပီး အဲဒီေခတ္က အေရးႀကီးတဲ့ သမိုင္းေရးရာ အေထာက္အထားေတြျဖစ္တဲ့ မွတ္တမ္းေတြ၊ ေခါင္း ေဆာင္ေတြအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ေပးစာေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ သတင္းစာေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ လက္လွမ္းမီတဲ့ေနရာမွာ ရိွေနပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလား ၿပီး စဥ္ဆက္မျပတ္ ကမ္းလွမ္းခဲ့လဲ၊ ဘယ္သူက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျငင္းပယ္ေနၿပီး အျပဳတ္တိုက္ေရးဆိုတာ လုပ္ခဲ့ ၾကတယ္ဆိုတာကိုလည္း သိႏိုင္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေသးပါဘူး ရိွေနပါေသးတယ္။ စစ္တပ္ကို ဘယ္သူေတြက ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးခ်ခဲ့တယ္၊ ကိုယ္က်ိဳးေတြအတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဗိုလ္ေန ၀င္းကိုေျမႇာက္စားၿပီး လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္ ... ဒါေတြဟာလည္း ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔ရတဲ့ အရာေတြမ ဟုတ္ပါဘူး။ သမိုင္းေတြပါ။ ဒါ့အျပင္ အဲဒီသမိုင္းေတြကို ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ျဖတ္သန္းခဲ့သူေတြထဲက တခ်ိဳ႕လည္း သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနပါေသးတယ္။ သက္ရိွထင္ရွား မရိွေတာ့ေပမယ့္လည္း လြတ္လပ္တဲ့အခ်ိန္ၾကရင္ ထုတ္ ေ၀ဖို႔ ျပဳစုထားခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြလည္း ရိွပါတယ္။

ဒီေတာ့ တေန႔တခ်ိန္ ဒီဟာေတြကို ေျပာခြင့္ရ၊ လူထုလက္ထဲကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းခ်ျပလို႔ ရလာတ့ဲအခ်ိန္မွာ ျပည္သူလူထုကပဲ ဆံုးျဖတ္ပါလိမ္မယ္၊ ဒါ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဒီလိုသမိုင္းေရးရာ အဆံုးအျဖတ္ေတြ နိဂံုးခ်ဳပ္ ခ်က္ေတြကို က်ေနာ္လည္း ဆံုးျဖတ္လို႔မရသလို ဦးဖိုးသာေအာင္လည္း ဆံုးျဖတ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ သမိုင္းပညာ ရွင္ေတြဆိုတာလည္း မရပါဘူး။ လူထုကသာ အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ လူထုဟာ သမိုင္း ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ေနၿပီး သမုိင္းကို ဖန္တီးေနသူေတြျဖစ္လို႔ပါပဲ။ သံမဏိစစ္ေတြဟာ မီးတိုက္တာ ခံ၀ံ့ပါ တယ္။

ခ်စ္လိႈ္င္

4 comments:

Myo Win Zaw said...

မွန္၏

winlatt said...

ေလလွိဳင္းထဲက အသံေတြဟာ တန္ဘိုးရွိသလို ေၾကာက္စရာတကယ္ေကာင္းပါတယ္..။ကိုယ့္စကား ကိုယ္တာ၀န္ယူၾကဘို႔လိုတယ္ဆိုတာ မွန္ပါေၾကာင္း..။

Unknown said...

ေက်ာ္ဇံသာလိုဖြတတ္ျပီး ပါးစပ္အီးေပါက္တတ္တဲ့ လူေတြရဲ အဆိပ္အေတာက္မိွဳင္းတိုက္လွ်က္ရွိေသာ အင္တာဗ်ားမ်ားအား ရွဳံခ်သင့္ပါေၾကာင္း။

U NU OF BURMA said...

သမိုင္းကိုမသိဘဲ မၾကည့္ဘဲ ေျပာျခင္ရာ ေျပာေနသူမ်ား၊
သမိုင္းကိုကြယ္၍ လိုရာသို႔ ေသြးေဆာင္ေနသူမ်ား၊
သမိုင္းကိုကြက္၍ ကိုယ္မလိုလားသူ(တို႕) အားပုတ္ခတ္တတ္သူမ်ားႏွင့္ ထိုသူမ်ားအၾကားမွ ျဖတ္သန္းႀကီးျပင္းလာရသည့္ (က်ေနာ္တို႕အပါအ၀င္)
ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားအတြက္ “အဖိုးတန္ စာစု”တခု
ျဖစ္ပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္