Sunday, November 16, 2008

ေက်ာင္းဆရာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး

ေမာင္စြမ္းရည္

ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက အိမ္ဆုိတာ လူေတြေနၾကတဲ့ ေနရာဌာနပဲ။ ႏုိင္ငံဆုိတာလည္း လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စုေပါင္းေန ၾကတဲ့ ေနရာပဲ “ဌာန” ပဲ။ အိမ္တအိမ္မွာ ၾကမ္းေတြ က်ဳိးေပါက္ေနရင္၊ အမုိးေတြ ၿပိဳပ်က္ေနရင္ အိမ္ထဲမွာေန ၾကတဲ့ အိမ္သားအားလုံးရဲ႕ အေရးကိစၥျဖစ္သလုိ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံမွာ ဒုကၡေရာက္ေနရင္၊ ကပ္ႀကီးသံုးပါးဆုိက္ေန ရင္ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာေနၾကတဲ့ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အေရးကိစၥျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတြင္းမွာေနၾကတဲ့ ရွင္လူရ ဟန္း စစ္သားရဲသား၊ အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အားလံုးနဲ႔ဆုိင္တယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ ကပ္ႀကီးသံုးပါးဆုိက္ေနတာမွာလည္း ဘုန္းႀကီးတုိ႔နဲ႔ဆုိင္တယ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔လည္း အတူပါ၀င္ေျဖရွင္း ၾကရမယ္။ သာသနာေတာ္ႀကီးမွာ အႏၱရာယ္က်ေရာက္လာၿပီဆုိေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္း သံဃာေတြအေနနဲ႔ ပုိၿပီးတာ၀န္ရွိလာတာေပါ့လုိ႔ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ပတ္သက္ဆက္စပ္ပံုကုိ မၾကာခဏ ရွင္းျပေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

အလားတူပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းဆရာမ်ားဟာလည္း ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိရာမွာလည္း စီးပြား ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး စတဲ့ အေရးမ်ဳိးစံုနဲ႔ ဆုိင္တာပဲဆုိေတာ့ ေက်ာင္းဆရာနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး မဆုိင္ဘူးလုိ႔ ဘယ္မွာေျပာလုိ႔ရပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဗမာျပည္မွာ ေက်ာင္းဆရာေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ပတ္သက္ခြင့္ မေပးတာ စစ္ အစုိးရလက္ထက္တေလွ်ာက္လံုးပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာသာမက ၀န္ထမ္းအားလံုးေရာ၊ ေနာက္ေတာ့ ႏုိင္ငံသား အားလံုးပါ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ခြင့္မေပးေတာ့ပါဘူး။ အေရးအရာ အားလံုးကုိ စစ္တပ္ကပဲ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ ႐ြက္ေနပါတယ္။ မဆလပ်က္မ်ားကလည္း မဆလတုိ႔ရဲ႕ “မဆလ ဆုိရွယ္လစ္” သေဘာတရားအရ စီးပြားေရး က “အေျခခံ”၊ ႏုိင္ငံေရးက “အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံု” တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးေကာင္းေအာင္ အရင္လုပ္ မယ္။ ႏုိင္ငံေရးကုိ စစ္တပ္က ထိန္းခ်ဳပ္ထားမယ္။ ေတာင္းပဲြတုိက္ပဲြေတြ မလုပ္ၾကနဲ႔ဆုိၿပီး စစ္ဗုိလ္ေတြရဲ႕ အာ ဏာရွင္စနစ္ကုိ က်ားကန္ဖုိ႔ အားထုတ္ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဟုတ္တာေပါ့။ စီးပြားေရးက အေျခခံေပါ့။ ဒီစီးပြားေရးကုိ စစ္ဗုိလ္ေတြ “ေဖာ္ေဆာင္” ၾကရာမွာ ရွိသမွ် ႏုိင္ငံ ေတာ္ရဲ႕ အရင္းအျမစ္ေတြကုိ သူတုိ႔ပဲ “ေဖာ္” ၿပီး သူတုိ႔ပဲ “ေဆာင္” သြားၾကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ စီးပြားေရးက တေန႔တျခား စုတ္ျပတ္လာၿပီး သူတုိ႔စစ္ဗုိလ္တစုပဲ ဘယ္ေခတ္ကနဲ႔မွ မတူေအာင္ ႂကြယ္၀လာၾကေလရဲ႕။ “အ ေပၚထပ္ အေဆာက္အအံု” လုိ႔ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔တကြ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး စတာေတြက တေန႔တျခား စုတ္ ျပတ္ပိဆင္းလာတာေပါ့။ ဒီလုိ စီးပြားေရးအေျခခံပ်က္လုိ႔ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့။

ဗမာျပည္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာအရ ‘ဆရာ’ ဆုိတာ အနႏ ၱေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ မိဘနဲ႔သာမက ဘုရားနဲ႔ပါ တဂုိဏ္းတည္းထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ြာတ႐ြာ၊ ရပ္ကြက္တခုမွာ ဘုန္းႀကီးရယ္၊ ေက်ာင္းဆရာရယ္ အရင္ (လူ ႀကီး) (သူႀကီး) ဆုိတဲ့ “သံုးေခ်ာင္းေထာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး” နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ရပ္႐ြာၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကုိ ေဆာင္ ႐ြက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ အစုိးရဆုိတာ အစဥ္အလာအရ ရပ္က်ဳိး၊ ႐ြာက်ဳိးထက္ အခြန္ဘ႑ာတုိးဖုိ႔ပဲ ဂ႐ုျပဳၿပီး ရပ္ ရြာကုိ လွည့္ၾကည့္ခဲ့ၾကတာပါ။

ဗမာ့ေခတ္သစ္သမုိင္းမွာ အေရးၾကံဳရင္ ေက်ာင္းဆရာေတြက ႏုိင္ငံေရးသမား ၀င္လုပ္ခဲ့ၾကရတာခ်ည္းပါပဲ။ ဗ မာ့ေခတ္သစ္သမုိင္းအစကုိ “၀ံသာႏု” ႏုိင္ငံေရးက စပါတယ္။ ၀ံသာႏုေခတ္မွာ ဗုဒၶသာသနႏုဂၢဟေက်ာင္းတုိ႔၊ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းတုိ႔ ဆုိတာေတြ တည္ေထာင္ၿပီး ေက်ာင္းဆရာေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးထဲမွာ ပါ၀င္လာခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။ ေဖ-ပု-ရွိန္ဆုိတဲ့ ဘိလပ္သြားကုိယ္စားလွယ္ သံုးဦးထဲက ဦးထြန္းရွိန္၊ ဦးပုနဲ႔ ဆရာႀကီး သခင္ ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ အာဇာနည္ ဦးရာဇတ္၊ ဦးဘ၀င္း၊ ဦးသန္႔၊ ဦးႏု၊ သိပၸံေမာင္၀၊ မင္းသု၀ဏ္ စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ႀကီးေတြဟာ ေက်ာင္းဆရာေတြပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာေတြက ႏုိင္ငံေရးထဲေရာက္၊ ႏုိင္ငံေရးသမား ေတြက ေက်ာင္းဆရာထဲေရာက္နဲ႔ လုိအပ္သလုိ တာ၀န္ထမ္းသြားၾကတာကုိ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ေက်ာင္းဆရာေတြရဲ႕ေနာက္မွာ ေက်ာင္းသားေတြရွိတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏုိင္ငံေရးမွာ ေက်ာင္းသားေတြ က ေရွ႕တန္းက ပါ၀င္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသံုးမက်တဲ့ အစုိးရေတြက ေက်ာင္းသားေတြ အံုႂကြမွာကုိ စုိး ရိမ္တယ္။ ဒီလုိစိုးရိမ္လုိ႔ပဲ အစုိးရလခစား ေက်ာင္းဆရာေတြကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ၾကတယ္။ ဆရာေတြ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ ရ။ ေက်ာင္းသားေတြ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ မပါ၀င္ေအာင္လည္း ေက်ာင္းဆရာေတြက ထိန္းကြပ္ၾကတဲ့။ အမွန္ ကေတာ့ “ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ရ” ဆုိတာလည္း ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးကိစၥမွာ ပါ၀င္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း တ မ်ဳိးပါပဲ။

ေက်ာင္းဆရာေတြဟာ ေက်ာင္းမွာ စာသင္ၾကရတယ္။ သိပၸံ၊ ၀ိဇၥာဆုိတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြဟာ အျဖစ္မွန္၊ အ ေၾကာင္းမွန္ေတြကုိ သင္ၾကားပို႔ခ်ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမုိင္းသင္ရင္ ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြအေၾကာင္း ပါမယ္။ ေဘာဂေဗဒသင္ရင္ စီးပြားေရး အတက္အက်ေတြအေၾကာင္း ပါမယ္။ ဒါေတြကုိ အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္စပ္ ရွင္းျပ သင္ၾကားတဲ့အခါ လိမ္ေျပာလုိ႔မရဘူး။ သစၥာတရားေတြကုိ ေရွာင္ကြင္းလုိ႔မရဘူး။ ေက်ာင္းဆရာဆုိတာ ဘာသာရပ္ေတြကုိ သင္ၾကားရင္း အမွန္တရားေတြကုိ လမ္းျပၾကရတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကုိယ္က်င့္တ ရားေတြကုိ ပဲ့ကုိင္ေပးၾကရတယ္။ မွန္တာလုပ္ ဟုတ္တာေျပာရဲရမယ္လုိ႔ သမုိင္းပံုျပင္ အေထာက္အထားေတြ ဗုဒၶ၀င္၊ ရာဇ၀င္ေတြနဲ႔ ေျပာေဟာဆံုးမၾကရတယ္။ ဒီလုိသင္ၾကားဆံုးမ ေနရသူေတြဟာ ကုိယ္တုိင္လည္း နမူ နာစံျပျဖစ္ေအာင္ ေနၾကရတယ္။ ၀တ္တာ၊ စားတာ၊ ေျပာတာ ဆုိတာေတြကုိ နမူနာျပၾကရတယ္။ ငါေျပာသလုိ လုပ္၊ ငါလုပ္သလုိ မလုပ္နဲ႔လုိ႔ သင္ျပလုိ႔ရွိရင္လည္း အ႐ုိေသတန္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆရာဟာ ေက်ာင္း သားေတြရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္အျဖစ္ အျမဲရွိေနရပါလိမ့္မယ္။

ေက်ာင္းဆရာဆုိတာကုိ ဘုရားနဲ႔ တဂုိဏ္းတည္းထားေပမယ့္ ဗမာ့အစဥ္အလာမွာ ဆရာေျပာတုိင္း နာခံရမယ္၊ က်ဳိးႏံြရမယ္လုိ႔လည္း ဖိႏွိပ္မထားပါဘူး။ “တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္း” ဆုိတဲ့ စကားလည္းရွိပါတယ္။ အဇာ တသတ္ဟာ ေဒ၀ဒတ္ကုိ ဆရာတင္မွားခဲ့ပံု၊ အဂၤုလိမာလဟာ ဆရာ့အမိန္႔နဲ႔ လက္ညိဳးတေထာင္ျဖတ္ခဲ့ပံု စတဲ့ ဗုဒၶ၀င္ေတြနဲ႔လည္း အစဥ္ေျပာျပ ဆုံးမခဲ့ၾကတာရွိပါတယ္။

ျမန္မာ့ပညာေရး အစဥ္အလာမွာ “ဆရာက်င့္၀တ္ (၅) ပါး” ကုိ လူတုိင္းသိတယ္။ ဒါလည္းပဲ သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတ္က လာတာဆုိေတာ့ ဗုဒၶက်မ္းစာ အစဥ္အလာေတြပါပဲ။ “အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ဖုိ႔၊ ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔၀တ္ငါးျဖာ” တဲ့။ ဆရာဟာ တပည့္ေတြကုိ စာသင္ေပး႐ုံမက လိမၼာေအာင္ ပဲ့ျပင္ဆံုးမရတယ္။ အတတ္ပညာေတြကုိလည္း ကုိယ္တတ္သေလာက္ မႁခြင္းမခ်န္ သင္ၾကား ပုိ႔ခ်ေပးရမယ္။ အုပ္စုိးသူမႀကိဳက္လုိ႔ဆုိၿပီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း၊ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ ဦးသန္႔ စသူတုိ႔အေၾကာင္း မသင္ဘူး။ မင္းက်င့္တရား (၁၀) ပါး၊ တုိင္းျပည္စည္ကားေၾကာင္းတရား (၇) ပါးတုိ႔ကုိ မသင္ဘူး စသျဖင့္ ထိမ္ ခ်န္တာမ်ဳိးမလုပ္ၾကရဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြမွာ ေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္လာရင္လည္း ဆီးတားကာကြယ္ ေပးရမယ္တဲ့။ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အႏၱရာယ္ျပဳတာဟာ ခုေခတ္မွာ စစ္အစုိးရပဲ ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ကုိ ဖမ္းဆီး႐ုိက္ႏွက္၊ သတ္ျဖတ္ေထာင္ခ်ဆုိတာေတြ အဆက္မျပတ္လုပ္ေနခဲ့တာ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ကတည္းကပါပဲ။ တကြၽန္းပုိ႔တာ၊ ေသဒဏ္ခ်တာေတြထဲမွာေတာင္ ေက်ာင္းသားေတြ ပါခဲ့ပါတယ္။ အဲသလုိ အႏၱရာယ္က်ရင္ ဆရာေတြက “ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ဖုိ႔” လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဆရာေရာ ေက်ာင္းသားေတြပါ စစ္အ စုိးရက အႏၱရာယ္ျပဳေတာ့တာပါပဲ။

ခုေခတ္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ အႏွိမ္အခံရဆံုး ျဖစ္သလုိ၊ ဆရာေတြလည္း အဖိႏွိပ္အခံရဆံုး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတြဟာ ဘဲြ႔ႏွစ္ထပ္ယူရတယ္။ ႐ုိး႐ုိး၀ိဇၥာဘဲြ႔၊ သိပၸံဘဲြ႔အျပင္ ပညာေရးဘဲြ႔ပါယူရေသးတယ္။ ဒါဟာ သ ဘာ၀က်တဲ့ ကမၻာ့ပညာေရးထံုးစံပါပဲ။ ဆရာဟာ ဘဲြ႔တန္ဖုိးနဲ႔ေရာ၊ အလုပ္တာ၀န္ႀကီးပံုနဲ႔ေရာ တြက္ဆရင္ လ စာနဲ႔ အခြင့္အေရးက အင္မတန္နည္းပါတယ္။ ရာထူးတက္တာလည္း ေႏွးပါတယ္။ က်ေနာ့္တုန္းကဆုိရင္ ႏွစ္ သံုးဆယ္ေလာက္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ပညာေရးဘဲြ႔အပါအ၀င္ ဘဲြ႔သံုးဘဲြ႔ရွိခဲ့တာေတာင္ ပင္စင္နီးမွ ရာထူးတခါပဲ တုိးပါ တယ္။ မေလာက္ငလုိ႔ က်ဴရွင္ေပးရင္လည္း အေရးယူခံရပါတယ္။ ဆရာ၀န္ဟာ ျပင္ပမွာ ေဆးကုခြင့္ရွိေပမယ့္ ေက်ာင္းဆရာဟာ ျပင္ပမွာ စာသင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ဆရာတင္မုိးကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေ႐ႊ စတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြကုိ စာသင္ေပးဖုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲေတြဆီက ခြင့္ပန္ေတာင္းယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးလည္း ၿပီးေရာ က်ဴရွင္ဥပေဒအရတဲ့ ၀န္ႀကီးဦးေက်ာ္ၿငိမ္းက အလုပ္ျဖဳတ္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္လတ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးက ေရွ႕ဆံုးကေန ကန္႔ကြက္ေပမယ့္ မရခဲ့ပါဘူး။

ေက်ာင္းဆရာေတြကုိ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မပတ္သက္ေစခ်င္ေပမယ့္ စစ္တပ္ႏုိင္ငံေရးပါတီ မဆလကုိေတာ့ မ၀င္မေန ရ သေဘာမ်ဳိး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကုိလည္း မဆလလူငယ္အဖဲြ႔အစည္းျဖစ္တဲ့ လမ္းစဥ္လူငယ္အ ဖဲြ႔ထဲကုိ ၀င္ခုိင္းၿပီး “လမ္းစဥ္လူလည္” ေတြေမြးထုတ္ခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေရာက္လာေတာ့ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပဲြလုပ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵျပေလ့ရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ ဦးဟန္လင္းဆုိသူကုိ သိကြၽမ္းခြင့္ရတယ္။ သူဟာ အီသီကာနဲ႔ နယူးေယာက္ မုိင္ (၃၀၀) ေလာက္ကုိ တလၾကာ ေျခက်င္ေလ်ာက္ၿပီး ဆႏၵျပခဲ့တာ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ကစၿပီး ႏွစ္စဥ္ပါပဲ။ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ရာ မွာ ဂ်ပန္ဘိကၡဴနီတဦးနဲ႔ အေမရိကန္တဦးလည္း လက္တဲြပါ၀င္ေလ့ရွိပါတယ္။ နယူးေယာက္ကုိေရာက္ရင္ ကု လသမဂၢ႐ုံးေရွ႕၊ တ႐ုတ္သံ႐ုံး၊ ႐ုရွသံ႐ုံးေရွ႕တုိ႔မွာ ဆႏၵျပတာေတြကုိလည္း ရက္သတၱတပတ္ကေန တလကုိး သီတင္းအထိ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈလည္း မ်ားပါတယ္။

ဦးဟန္လင္းဟာ တနသၤာရီတုိင္း၊ ပုေလာၿမိဳ႕နယ္က ေက်ာင္းသားသပိတ္ေတြရဲ႕ နာယက၊ သပိတ္သမဂၢေပါင္း စံုရဲ႕ နာယကအျဖစ္နဲ႔ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္က ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္၊ သတ္ မယ္ျဖတ္မယ္လုိ႔ စစ္အစုိးရက လုပ္လာေတာ့ ေက်ာင္းသား (၁၀၀) ေက်ာ္ကုိ ဦးေဆာင္ၿပီး ၿမိတ္ ထား၀ယ္ခ႐ုိင္ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမကိုတိမ္းေရွာင္ခုိ၀င္ခဲ့ရာက ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္မွာလည္း ပါ၀င္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သူျဖစ္ ပါတယ္။ ၁၉၉၆ ေလာက္ကစၿပီး နယူးေယာက္ျပည္နယ္၊ အီသီကာၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္လာတယ္။ သူ႔အားထုတ္မႈ ေၾကာင့္ အီသီကာၿမိဳ႕မွာ ရွစ္ေလးလံုးအထိမ္းအမွတ္ေန႔ ၾသဂုတ္ (၈) ရက္ေန႔ကုိ“ဒီမုိကေရစီေန႔” သတ္မွတ္ေပး ခဲ့ပါတယ္။

သူ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္လုိ႔ ခုေတာ့ကြယ္လြန္ရွာပါၿပီ။ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ဆဲမွာပဲ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ပဲြမွာ ကား ေမာင္းၿပီး ေဘးကလုိက္ခဲ့ပါေသးတယ္။ သူဟာ ၁၉၅၁ က ေမြးၿပီး ၂၀၀၈ စက္တင္ဘာ (၂၆) မွာ ကြယ္လြန္ ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ ကြယ္လြန္သူ ေက်ာင္းဆရာ သူရဲေကာင္း ဦးဟန္လင္းကုိ ေနာက္ဆံုးဂါရ၀ ျပဳလုိက္ပါ တယ္။

ေမာင္စြမ္းရည္
(၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလထုတ္ ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္မွ …)

No comments: