Wednesday, October 29, 2008

ခ်စ္ေသာ ဆရာ၀သုန္ (၁)

ခ်စ္ေသာ ဆရာ၀သုန္ (၁)
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

၂၀၀၃ ခု ႏွစ္ဆန္းစ ရက္တရက္တြင္ “ဆရာ … ဖုန္းလာတယ္၊ ဆရာ၀သုန္” ဟု မဂၢဇင္းအဖြဲ႔၀င္ ကိုကိုေအာင္က လွမ္းေျပာသျဖင့္ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ျမားနတ္ေမာင္အယ္ဒီတာအခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွ ကမန္းကတန္း ေျပးထြက္ၿပီး က်ေနာ္ ဖုန္းကိုင္လိုက္သည္။
“ဟဲလို … အမိန္႔ရွိပါဆရာ”
“ကိုလြဏ္းေဆြ … က်ေနာ္ ၀သုန္ပါ”
အသံလံုးႀကီးႀကီး ခပ္ၾသၾသ ဆရာပန္းခ်ီ၀သုန္အသံကို နာမည္မေျပာလည္း က်ေနာ္က်က္မိေနသည္။
“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ ေျပာပါ”
“ဟိုဒင္းဗ်ာ … လာမယ့္ ဇန္န၀ါရီ ၆ ရက္ေန႔ ညေန က်ေနာ္တို႔လင္မယား အိမ္ေထာင္သက္ ၃၄ ႏွစ္ ျပည့္ ပြဲကေလး အိမ္မွာ လုပ္မလို႔၊ အဲဒါ ကိုလြဏ္းေဆြကို လွမ္းဖိတ္တာ၊ လာျဖစ္ေအာင္ လာေစ့ခ်င္တယ္။ လူအမ်ားႀကီးလည္း မဖိတ္ဘူး။ ငါးေယာက္ အဲ … ခင္ဗ်ားနဲ႔ဆို ေျခာက္ေယာက္ေပါ့။ အဲဒါပဲ က်ေနာ္ ဖိတ္ထားတယ္”
“စိတ္ခ်ဆရာ၊ ဆရာဖိတ္တာပဲ ေရာက္ေအာင္လာမွာေပါ့”
“အဲဆို ဒါပဲေနာ္” ဟု ေျပာၿပီး ဆရာ၀သုန္ ဖုန္းခ်သြားသည္။

ပြဲက်င္းပသည့္ ညေန သကၤန္းကြၽန္း ၁၆ ေကြ႔ရွိ ဆရာ၀သုန္၏ ေနအိမ္ေပၚသို႔ လွမ္းအတက္တြင္ “လာ လာ ကိုလြဏ္းေဆြ အခုမွ စတာ၊ ခင္ဗ်ားကို ေစာင့္ေနတာ သီခ်င္းဆိုခိုင္းရမယ္” ဟု အိမ္ေနာက္ေဖးမွ ထြက္လာသည့္ ဆရာ၀သုန္ က ဆီးေျပာေလသည္။ ၀ိုင္းထဲ၀င္မထိုင္မီ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ၀ိုင္းဖြဲ႔ေနၾကသည့္ ဧည့္သည္မ်ား ကို က်ေနာ္တခ်က္ေ၀့ၾကည့္လိုက္သည္။ အသက္ (၇၀) ႏွင့္ (၈၀) ၾကားဟု က်ေနာ္ခန္႔မွန္းမိသည့္ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ ေဖြးေဖြးႏွင့္ အဘိုးအိုတဦးက တေယာထိုးေနၿပီး ဆရာပန္းခ်ီေမာင္ေမာင္သိုက္က ဂီတနက္သန္ ကိုေစာ ညိန္း၏ နာမည္ေက်ာ္ ‘ခ်စ္ျပံဳးႏွင္းဆီ’ သီခ်င္းကို မ်က္စိမွိတ္ကာ ဖီလင္အျပည့္ႏွင့္ သီဆိုေနသည္။ ဆရာပန္းခ်ီ ေက်ာ္ေသာင္းႏွင့္ ဆရာပန္းခ်ီေမာင္ညိဳ၀င္းတို႔က ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ လက္တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ႏွင့္ စည္းခ်က္ လိုက္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းႏွင့္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းတို႔ၾကားတြင္ ၀င္ထိုင္လိုက္သည္။ ၀ိုင္း ကေလးက စိုေျပစျပဳေနေပၿပီ။

“ခ်စ္ျပံဳးႏွင္းဆီတပြင့္ကို ေမွ်ာ္ကာတလင့္လင့္ ႀကိဳတင္မွန္းဆ႐ြယ္ xxx ဘယ္ရာသီ၀ယ္ မာလာရယ္ ပြင့္မွာ လည္းကြယ္ xxx တငံုထဲ မငံုဘဲ နည္းနည္းလည္း ေလွ်ာ့ေစခ်င္ပါတယ္ xxx သဘာ၀တရား မတားသာပဲမို႔ကြယ္ xxx ျပံဳးလိုက္ပါေတာ့လားကြယ္ xxx သနားမမွ်တဲ့ အလွႏွင္းဆီရယ္ xxx”

ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္အသံ အက္ရွရွေလးကို နားေထာင္ေနရင္း ဖုန္းထဲ၌ ဆရာ၀သုန္ ေျပာခဲ့သည့္ ဧည့္သည္ ေျခာက္ေယာက္ စံုၿပီလားဟု က်ေနာ္ ေရတြက္မိသည္။ က်ေနာ္ပါအပါ ဧည့္သည့္ ငါးေယာက္သာ ေတြ႔ရေသး သည္။ က်န္သည့္တေယာက္သည္ ဆရာပန္းခ်ီတင္ေမာင္မ်င့္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု က်ေနာ္ တထစ္ခ် ေတြးေနဆဲ မွာပင္ ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္ႏွင့္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းၾကား ၀င္ထုိင္လုိက္သည့္ ဆရာ၀သုန္က “ကိုတင္ေမာင္ မ်င့္ကလည္းဗ်ာ အေရးထဲမွာ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတယ္၊ အေရးမပါတာ” ဟု အရွိန္ရကာစ အသံႏွင့္ ဆရာတင္ ေမာင္မ်င့္ကို တလိုက္ရာ က်ေနာ့္အေတြးႏွင့္ ထပ္တူက်မႈအေပၚ ေက်နပ္ျပံဳးေလး ျပံဳးလိုက္မိေလသည္။ ဆရာ တင္ေမာင္မ်င့္လာႏိုင္ရင္ ေကာင္းမွာပဲဟုလည္း စိတ္ထဲမွ ေတာင့္တေနမိသည္။

ေနာက္ထပ္ ဆရာ၀သုန္ ေသခ်ာေပါက္ လာေစခ်င္သည့္ ဧည့္သည္တဦးလည္း ရွိေသးမည္ကို က်ေနာ္သိေန သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုဧည့္သည္ကို ဆရာဖိတ္ခြင့္မသာေတာ့။ ထိုဧည့္သည္က ဆရာ့ထက္ေစာၿပီး တမလြန္ကို ခရီးထြက္ခြာသြားႏွင့္ေလၿပီ။ သူကား အကိုႀကီးတေယာက္လို ဆရာ၀သုန္ အလြန္ခ်စ္ခင္ေလးစားသည့္ ဆရာ ပန္းခ်ီစံတိုးပင္ျဖစ္သည္။

သီခ်င္းအဆံုးတြင္ ဆရာ၀သုန္က ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ က်ေနာ့္ကို မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ၀ိုင္းထဲတြင္ က်ေနာ္မသိ သည္မွာ တေယာထိုးေနသည့္ အဘိုးတဦးတည္းသာ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာက ၀ိုင္းထဲရွိ ဧည့္သည္တ ေယာက္ခ်င္းစီႏွင့္ က်ေနာ့္ကို မိတ္ဆက္ေပးေနသည္။


“ကိုလြဏ္းေဆြကို မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္။ ကိုသိုက္နဲ႔ေတာ့ မိတ္ဆက္ေပးစရာမလိုဘူး၊ ျမားနတ္ေမာင္ရဲ႕ ပင္ တိုင္ပန္းခ်ီဆရာပဲေလ (ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္က က်ေနာ့္ကို ျပံဳးၿပီးၾကည့္ေနသည္။ ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္ကဲ့သို႔ပင္ ဆရာ၀သုန္၊ ဆရာတင္ေမာင္မ်င့္ႏွင့္ ဆရာစံတိုး တို႔သည္လည္း ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း၏ ပင္တိုင္ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။)။ ဒါက အကိုေလး ေမာင္ ညိဳ၀င္း၊ ဒါက အကိုႀကီး ကိုေက်ာ္ေသာင္း၊ အကိုတို႔ႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ကိုလြဏ္းေဆြသိမွာပါ” ဟု ဆရာ၀သုန္က ေျပာသည္။ “ဟုတ္ကဲ့” ဟုေျပာရင္း ဆရာတို႔ႏွစ္ဦးကို က်ေနာ္ ေခါင္းညိတ္ျပံဳးျပလိုက္သည္။ ဆရာ၀သုန္ ေျပာသလိုပင္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းႏွင့္ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းကို နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားအျဖစ္ စာနယ္ဇင္းအ သိုင္းအ၀ိုင္း၏ သာေရးနာေရးကိစၥမ်ားတြင္ မၾကာခဏ ေတြ႔ဖူးေနၿပီး လူခ်င္းေတာ့ တရင္းတႏွီး မရွိလွေပ။

လူခ်င္းမရင္းႏွီးသည့္ အေၾကာင္းတြင္ ဆရာတို႔ႏွစ္ဦး မဂၢဇင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ မဆြဲျဖစ္ေတာ့သည္က အဓိက ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ျမားနတ္ေမာင္ကို က်ေနာ္တာ၀န္ယူေနသည့္ ကာလမ်ားတြင္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းကို စိတ္ ပါ(ဖီလင္လာ)မွ ပန္းခ်ီေရးဆြဲသူအျဖစ္ က်ေနာ္သိထားသည္။ ဆရာပန္းခ်ီမုတ္သုန္ႏွင့္အတူ ေျမာက္ဒဂံုရွိ ဆရာ့ အိမ္သို႔ တေခါက္ေရာက္ခဲ့ဖူး၍ ဆရာက က်ေနာ့္ကို မွတ္မိေနသည္။ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ကိုယ္ပိုင္ပန္းခ်ီအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လွစ္၍ ပန္းခ်ီကားမ်ားသာ အဓိကေရးဆြဲေနသည္ဟု က်ေနာ္သိထားသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာတို႔ႏွစ္ဦး၏ စာနယ္ဇင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီမ်ားႏွင့္ေတာ့ က်ေနာ္ မစိမ္းခဲ့။

စာနယ္ဇင္း အစုအေဆာင္းေကာင္းသည့္ က်ေနာ့္ဖခင္၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အ႐ြယ္ စာဖတ္၀ါသ နာပါစဥ္ကတည္းက အိမ္ရွိ မဂၢဇင္းေပါင္းစံုႏွင့္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုးမ်ားတြင္ ဆရာတို႔၏ လက္ရာမ်ားကို ယဥ္ပါးေနခဲ့သည္။ (ဆရာတို႔ဆိုသည္မွာ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းႏွင့္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းတို႔ ႏွစ္ဦးႏွင့္အတူ စားစား သြားသြား ေသာက္ေသာက္ တပူးတြဲတြဲ ေတြ႔ရေလ့ရွိသည့္ ဆရာစံတိုး၊ ဆရာတင္ေမာင္မ်င့္၊ ဆရာ၀သုန္၊ ဆရာ ေမာင္ေမာင္သိုက္တို႔ကိုပါ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။)

ေမာင္သာရ၊ မိုးမိုး(အင္းလ်ား)၊ မစႏၵာ၊ ႏုႏုရည္(အင္း၀) ကဲ့သို႔ေသာ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ စာေရးဆရာမ်ား၏ ၀တၳဳ တို/ရွည္မ်ားႏွင့္ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ားတြင္ ဆရာေက်ာ္ေသာင္း၏ လက္ရာမ်ားကို အထူးစြဲလန္းခဲ့ရၿပီး ဆရာေမာင္ ညိဳ၀င္းႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ၈၈ အေရးအခင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရး၊ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတအႏုပညာ အသိုင္းအ ၀ိုင္းမွ ဆရာရင္ခုန္ယံုၾကည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စ်ာပနတြင္ ေမတၱာျဖင့္ ေရးဆြဲဂုဏ္ျပဳခဲ့သည့္ စုတ္ခ်က္ၾကမ္း ၾကမ္း ပံုတူပန္းခ်ီကားမ်ားကို က်ေနာ္အထူးစြဲလန္းခဲ့ရေလသည္။ ထို႔အျပင္ ဆရာျမသန္းတင့္၏ “ေတာင္သမန္ ေ႐ႊအင္းက ေလညင္းေဆာ္ေတာ့” စာအုပ္ကို ႏွစ္တြဲခြဲ၍ ထုတ္ေ၀စဥ္က ဒုတိယတြဲတြင္ ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္း ေရး ဆြဲခဲ့သည့္ မ်က္ႏွာဖံုးပန္းခ်ီကို ယခုအထိတိုင္ က်ေနာ့္မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္ခံစားေနမိေလသည္။ ထိပ္တံုးခတ္ခံ ထားရသည့္ အက်ဥ္းစံေတာ္လွန္ေရးသမား ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္ႀကီးမ်ား၏ ဇာတိမာန္ကို ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္း ေဖာ္ က်ဴးထားပံုမွာ ၾကက္သီးေမြးညင္းထခ်င္စရာပင္။ ဆရာတို႔ႏွစ္ဦးကလည္း ျမားနတ္ေမာင္မဂၢဇင္းကို ဖတ္ျဖစ္ ေၾကာင္းႏွင့္ က်ေနာ္ ျမန္မာသံေတးစီးရီးေခြ ထုတ္ထားသည္ကို သိရွိေၾကာင္း ေျပာပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆရာ၀သုန္က တေယာထိုးေနသည့္ အဘိုးဘက္သို႔လွည့္၍ “ဆရာႀကီးကိုေတာ့ ကိုလြဏ္း ေဆြ သိခ်င္မွသိမယ္၊ ဆရာႀကီးက က်ေနာ္တို႔ အင္မတန္ ခ်စ္ခင္ေလးစားရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေပါ့၊ ဆရာႀကီး ဦးသက္ၫြန္႔၊ ေနာက္တနည္း ထပ္မိတ္ဆက္ေပးရရင္ေတာ့ဗ်ာ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ရဲ႕ ဖခင္ေပါ့” ဟု မိတ္ဆက္ေပးရာ က်ေနာ္ အံ့အားတသင့္ျဖစ္ၿပီး အလြန္ပင္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္သြားမိေလ သည္။ ဆရာႀကီးက တေယာထိုးေနတာကို ရပ္၍ ေရွ႕တည့္တည့္ကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့္ကို အသိအမွတ္ျပဳ ျပံဳးျပသည္။ ဆရာ၀သုန္က မိတ္ဆက္မႈ အစီအစဥ္ကို မရပ္ေသးဘဲ “ဆရာႀကီး သူက ျမားနတ္ေမာင္မဂၤလာမဂၢဇင္း တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြပါ။ သီခ်င္းလည္းဆိုတယ္။ စီးရီးလည္းထုတ္တယ္” ဟု ဆရာႀကီးဦး သက္ၫြန္႔ကို က်ေနာ္ႏွင့္ ျပန္လည္မိတ္ဆက္ေပးေနသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ “က်ေနာ္ကေတာ့ ၀သုန္ပါ” ဟု အ ႐ႊန္းေဖာက္ကာ မိတ္ဆက္မႈ အစီအစဥ္ကို အဆံုးသတ္လိုက္ေလသည္။ ဆရာႀကီးဦးသက္ၫြန္႔က “လူငယ္ေတြ ေခတ္ပဲ၊ လုပ္ၾကရမယ္” ဟု ခပ္တိုးတိုးေျပာကာ တေယာကို ဆက္ထိုးေနေလသည္။

အိမ္အျပန္ တကၠစီေပၚတြင္ က်ေနာ္ေလးစားတန္ဖိုးထားသည့္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ၾကံဳဆံုရ သည့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့ျခင္းအေပၚ ဖိတ္ၾကားသည့္ ဆရာ၀သုန္အား စိတ္ထဲမွ ေက်းဇူးစကားဆိုေနမိ သည္။ ထိုေန႔က ႏိုင္ငံေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး (၅) ဦးႏွင့္ အယ္ဒီတာေပါက္စ က်ေနာ္တို႔ ဆံုေတြ႔ၾကသည့္ ဆရာ ၀သုန္ဇနီးေမာင္ႏွံ၏ (၃၄) ႏွစ္ျပည့္ မဂၤလာပြဲေလးသည္ သီခ်င္းတေအးေအး ရင္တေႏြးေႏြးျဖင့္ ေပ်ာ္႐ႊင္ၾကည္ ႏူးစရာအတိ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုေန႔က က်ေနာ္ ကိုေစာညိန္း၏ ‘မိုးသက္ေလႏွင္’ သီခ်င္းကို ဆိုျဖစ္ခဲ့သည္ထင္ သည္။ ၀ါသနာအေလ်ာက္ ျမန္မာသံေတးစီးရီး သြင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း တေယာႏွင့္ သီဆိုသည့္ အေလ့အ က်င့္မရွိသျဖင့္ တေယာႏွင့္ လိုက္ဖက္သည့္ သီခ်င္းမ်ားကို က်ေနာ္ အလြတ္မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ တပုဒ္ဆိုၿပီး ဆရာတို႔အား က်ေနာ္ေတာင္းပန္ကာ ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္ႏွင့္ ဆရာေက်ာ္ေသာင္းတို႔၏ သီဆိုသံမ်ားကိုသာ ေသာက္ရင္းစားရင္း အားေပးေနမိသည္။

ဆရာေမာင္ညိဳ၀င္းကေတာ့ ကုလားထိုင္လက္တန္းကို ေမးတင္ရင္း ဆရာႀကီးဦးသက္ၫြန္႔၏ တေယာသံကို အာ႐ံုစိုက္ ခံစားေနေလသည္။ ဆရာ၀သုန္က တခ်က္တခ်က္ ၀င္ဆိုလိုက္ လက္ခုပ္တီးလိုက္ ရင္ ဘတ္ေႏြးေအာင္ေမာ့ခ်လိုက္ႏွင့္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆရာ၀သုန္၏ဇနီးႏွင့္ သားသမီးမ်ားကလည္း အ လွ်ံအပယ္ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ထိုေန႔က ပြဲကေလးတြင္ ႏိုင္ငံေရးအရ က်ေနာ္ေလးစားၿပီး ထိုအခ်ိန္က ပထမအႀကိမ္ ႏွစ္ရွည္အက်ဥ္းက်ခံေနဆဲျဖစ္သည့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကို မင္းကိုႏိုင္၏ ေမြးသဖခင္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးသက္ၫြန္႔ႏွင့္ ဆံုဆည္းခြင့္ရခဲ့ျခင္းအေပၚ ေဖာ္မျပတတ္ေအာင္ ပင္ ပီတိျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။

(ဆက္လက္ဖတ္႐ႈပါရန္)

ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ

No comments: