Wednesday, July 9, 2008

က်မ မျမင္ခ်င္ေတာ့ေသာ …

အရင္ကေတာ့ ဒီေနရာေလးကိုေရာက္ရင္ က်မမ်က္လံုးအစံုက တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ရွာေဖြေနမိတတ္ပါတယ္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္းအပို႔မွာ မရွိေသးရင္ ေစာေနေသးတာပဲလို႔ ေတြးမိတတ္ေပမယ့္ ၁၀နာရီေလာက္ဆိုရင္ ေတာ့ သူေရာက္ေနတတ္ပါၿပီ။ ထီးကေလးေဆာင္းၿပီး ေပါင္ခ်ိန္စက္ကေလး ေရွ႕ခ်လို႔ေပါ့။ ေန႔လည္ေနခင္း မွာလည္း သူ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ညေနေစာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ေမွာင္စပ်ိဳးခ်ိန္ က်မတို႔ ႐ံုးက အျပန္ဆိုရင္ေတာ့ သူရွိမေနေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အလုပ္ခ်ိန္က မနက္ ၁၀နာရီခဲြ ပတ္၀န္းက်င္ကေန ညေန ေလးနာရီ ေလာက္ထိ ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္။

က်မ သူ႔ကို ျပန္စေတြ႕တုန္းက အ့ံအားသင့္ၿပီး ၀မ္းသာစိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခဲ့မိပါတယ္။ ၀မ္းသာရတာကေတာ့ က်မတုိ႔ ေက်ာင္းတက္ခါစကတည္းက က်မတုိ႔အေပၚ ေကာင္းခဲ့တဲ့ အေဆာင္က ထမင္းခ်က္ ဦးေလးလာ ႀကီးကို ျပန္ေတြ႔လိုက္ရလို႔ပါ။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတာက ခက္ခက္ခဲခဲ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳေနရတာကို က်မမ်က္ေစ့ေအာက္မွာ ျမင္ေနရလုိ႔ပါပဲ။ က်မတို႔ အေဆာင္ေနစဥ္က က်မတို႔ရဲ႕ အားကိုးအားထားျပဳရာ ဦးေလးႀကီးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထဲကမွ ဦးေလးလာ တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ျဖင့္ က်မ အခင္ဆံုးပါ ပဲ။ တုိင္းရင္းသားအသံ၀ဲ၀ဲနဲ႔ သူေျပာတဲ့စကားကို နွစ္ခါသံုးခါ ထပ္ေျပာမွ နားလည္ခဲ့ရေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕႐ိုးသားမႈကို က်မခံစားလို႔ရခဲ့လို႔ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

က်မ အမ်ိဳးသားကိုေျပာေတာ့ သူက သြားၾကည့္ရေအာင္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဦးေလးလာ ေပါင္ခ်ိန္စက္ေရွ႕မွာ ထိုင္ေနတုန္း က်မတို႔ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကားရပ္ရတာ အဆင္မေျပလို႔ လြတ္တဲ့ေနရာမွာ ရပ္ထားခဲ့ၿပီး သြားရပါတယ္။ ဦးေလးလာ လားလို႔ က်မေမးေတာ့ က်မကို ရီေ၀တဲ့ ရင့္ေရာ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးအစံုနဲ႕ ၾကည့္ပါတယ္။ က်မအမ်ိဳးသားက လူမွားမွာစိုးလို႔ ဦးေလးနာမည္ ဘယ္လိုေခၚလဲလို႔ ထပ္ေမးပါတယ္။ ေလးလာေလ … လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။ (က်မနားထဲေတာ့ ေလးလာ လား၊ ေလးလိႈင္ လား။ ခုထိ မသဲကြဲေသး ပါဘူး။) အရင္တုန္းက သဇင္ေဆာင္မွာ လုပ္ခဲ့တာလားလို႔ေမးေတာ့ ဟုတ္တယ္ေလလို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဦးေလး က်မကို မွတ္မိလားဆိုေတာ့ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ေနေပမယ့္ သိပ္မွတ္မိဟန္မတူပါဘူး။ က်မကိုယ္ တုိင္ရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြကလည္း ေျပာင္းလဲခဲ့ေနၿပီေလ။ က်မနာမည္ကို ေျပာျပလုိက္ေတာ့မွ ဦးေလးလာက ေအာ္ … ဟုတ္လားဆိုၿပီး ပိန္သြားတယ္ေနာ္တဲ့။ ဟုတ္ပါရဲ႕ က်မအရင္က အခုလိုပံုစံမ်ိဳးမွ မဟုတ္္ခဲ့တာ။ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ပိုက္ဆံငါးေထာင္ သူ႔လက္ထဲ ထည့္လိုက္ေတာ့ ၀မ္းေတြသာၿပီး ဆုေတြေပးေနေလ ရဲ႕။

ေနာက္ပိုင္း က်မ အဲဒီေနရာေရာက္တုိင္း သတိထားၾကည့္ေနမိတယ္။ မလာရင္ သူမ်ား ေနမေကာင္းဘူးလား ေပါ့။ ဒီဇင္ဘာနားနီးေတာ့ သတိရျပန္ပါတယ္။ သြားေတြ႔ခ်င္ေပမယ့္ က်မတို႔မွာ အခ်ိ္န္ေတြက ရွားပါးပါတယ္။ အဲဒီေနရာကလည္း မေ၀းေပမယ့္ က်မတို႔အတြက္ rush-hour ျဖစ္ေနတတ္လို႔ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါနုိင္ ခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ က်မတို႔ ခရီးသြားတာနဲ႔၊ နာဂစ္ေတြနဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေနေပမယ့္ သူ႔ကိုေတာ့ အဲဒီေနရာ ေရာက္တုိင္း ရွာၾကည့္မိပါတယ္။

မေတြ႔တာ အေတာ္ၾကာၿပီး တစ္ရက္မွာေတာ့ ကားမွတ္တိုင္ဘက္နားမွာ တုန္တုန္ခ်ိခ်ိိနဲ႔ လမ္းျဖတ္ကူးေနတဲ့ သူ႔ကိုေတြ႔ေတာ့ ကားေမာင္းေနတဲ့ အမ်ိဳးသားကို ဦးေလးလာ ဦးေလးလာလို႔ အေလာတႀကီး ေျပာမိပါတယ္။ အမ်ိဳးသားက က်မကိုၾကည့္ၿပီး ေတြ႔ခ်င္လို႔လားလို႔ေမးၿပီး ကားကို တပတ္ျပန္ေမာင္းပို႔ ျပန္ေတာ့လည္း ကားဂိတ္မွာ ရွိမေနျပန္ပါဘူး။ ခုနက ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြ႔လိုက္တာပဲလို႔ မေက်မနပ္ ေျပာမိေတာ့ အခုမွ လာတာ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္ဆိုၿပီး သူ႔ေနရာေလးဆီကို ျပန္ေမာင္းေပးျပန္ပါတယ္။ ေတြ႔ပါၿပီ။ ခုမွ ၀ယ္လာ ဟန္တူတဲ့ ထမင္းျဖဴထုပ္ေလးကို မိုး႐ြာႀကီးထဲမွာ ဖြင့္ရင္း စားေနဟန္ပါပဲ။ ထမင္းျဖဴခ်ည္း သက္သက္မို႔ စားမ၀င္ဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။ ျပန္ခ်ည္ထုပ္ထားလိုက္ျပန္တယ္။ က်မလည္း ေလာေလာလတ္လတ္ နာဂစ္ေၾကာင့္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနလို႔နဲ႔ တူပါရဲ႕။ ေတာ္တန္႐ံုကိစၥေတာင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ မိေနၿပီ။

သူ က်မကို မမွတ္မိျပန္ပါဘူး။ သူ႔ကို ဂ႐ုတစိုက္ စကားလာေျပာေနတဲ့ က်မကို ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္ရဟန္မတူတဲ့ မ်က္လံုးအစံုနဲ႔ ၾကည့္ေနျပန္ပါတယ္။ နာမည္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ ေအာ္.. ဆံပင္ေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္တာလဲလုိ႔ ျပန္ေျပာေတာ့မွ ကိုယ့္ဆံပင္ေတြေၾကာင့္ သူမမွတ္မိတာကိုးလို႔ နားလည္လုိက္ရပါတယ္။ ကတံုးတံုးလိုက္လို႔ ဆိုေတာ့ က်မကို စိတ္ပူေနျပန္ပါတယ္။ ေနမေကာင္းလို႔လားတဲ့။ မဟုတ္ပါဘူး ဦးေလးလာရယ္ … သီလရွင္ ၀တ္လိုက္လို႔ပါဆုိမွ … ေအာ္... တဲ့။ က်မလည္း သြားစရာေလးက ရွိေနေတာ့ ကမန္းကတမ္းပဲ စကားေလး နည္းနည္းပါးပါးေျပာၿပီး စာအိတ္နဲ႔ ထည့္လာတဲ့ ပိုက္ဆံကို သူ႔လက္ထဲထည့္လိုက္ေတာ့ ... မ်က္ရည္၀ဲေနတဲ့ မ်က္လံုးအစံုနဲ႔ ေက်းဇူးတင္လုိက္တာကြယ္ … တဲ့။ က်မ ျပန္လွည့္ထြက္သြားေတာ့ သူ တစ္ခုခု လွမ္းေျပာ လိုက္လို႔ က်မ သူ႔နားျပန္သြားၿပီး ေမးလိုက္ေတာ့ ညေစာင့္အလုပ္ေလး ဘာေလးရွိရင္ ...။ ဟုတ္သားပဲ။ က်မကေတာ့ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ခါးပါကိုင္းေနၿပီး ကိုယ့္၀မ္းစာ ကိုယ္ျပန္ရွာေနရ တဲ့ အရင္က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုမ်ား ကူညီနုိင္မွာလဲ။ က်မလည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပံဳးျပၿပီး ျပန္ေျပာေပးမယ္ ေနာ္လုိ႔ေတာ့ ႏွစ္သိမ့္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ ပုိက္ဆံက မနည္းေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ အသံုးခံမွာလဲ။ သူ လုိသေလာက္လည္း ကုိယ့္မွာ ျဖည့္နုိင္စြမ္း မရွိ။ အင္အားကလည္း ရွိမေနခဲ့။

အရင္ကေတာ့ ဦးေလးလာဆီသြားၿပီး အက်ႌေလး၊ ပုဆိုးေလးေတြေပးဖို႔၊ အခ်ိန္ကေလးရရင္ လၻက္ရည္ဆိုင္ ေလး၀င္ၿပီး လၻက္ရည္ေလးေသာက္ မုန္႔ကေလးေတြ ၀ယ္ေကြၽးၿပီး စကားေလး ဘာေလးမ်ား ေျပာမလား စိတ္ကူးမိခဲ့ရဲ႕။ ခုေတာ့ က်မကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာနဲ႔ ေစာင့္ေနမယ့္ သူ႔ဆီကို က်မ မသြားျဖစ္ေတာ့ပါ ဘူးေလ။ အမ်ဳိးသားက အဲဒီေနရာေရာက္တုိင္း က်မကို ေမးတယ္။ ရွိလား … တဲ့။ က်မကေတာ့ ေခါင္းကို မတ္မတ္ထား ေရွ႕တည့္တည့္ၾကည့္ရင္း မသိဘူး၊ မၾကည့္ေတာ့ဘူးလို႔ပဲ ျပန္အေျဖေပးေနမိတယ္။ ရင္ထဲ ကိုက္တယ္ဆိုတာ အဲဒီလုိမ်ိဳးကိုး။ ကိုယ္သိေနတဲ့ သူေတြကိုလည္း က်မ မကူညီနုိင္ဘူး။ ကိုယ္မသိတဲ့ ကိုယ့္ ျပည္သူေတြအတြက္လည္း က်မ ပိုၿပီး မကူညီနုိင္ေတာ့ဘူး။ အင္း ... ေရနစ္တဲ့သူကို ကူညီဖုိ႔ ကိုယ့္မွာ ကြၽမ္း က်င္တဲ့ ေရကူးအတတ္ေတာ့ ရွိေနရမွာေပါ့ေနာ္။ ျမတ္္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က သူတစ္ေယာက္တည္း ကိုု္ယ္လြတ္႐ုန္းနုိင္ရဲ႕သားနဲ႔ လူသားေတြကို ကယ္တင္ဖုိ႔ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမာၻတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့ရ တာေတြ ...။

က်မမွာ အင္အားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနခ်င္ပါရဲ႕။ လုပ္ခ်င္တဲ့၊ လုပ္တတ္တဲ့၊ လုပ္နုိင္တဲ့ စြမ္းအားေတြ အ ျပည့္ရွိေနမယ့္ လူသားဆန္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္စမ္းရဲ႕ေနာ္ ...။

ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး

No comments: