Thursday, November 7, 2013

လြမ္းလို႔ရယ္တဲ့ မကုန္ႏိုင္တယ္ (သေရာ္စာ)

(တစ္)

သို႔

ဂ်က္ဆရာ
ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း ကြယ္လြန္ရွာ
သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အျမန္လာ။

ဒါပဲျဖစ္ပါသည္။ မွန္ေခ်၏။ ဒါပဲျဖစ္ပါသည္။ ဂ်က္တို႔၏ စာေပေလာက တစ္နံတစ္လ်ားတြင္ အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား တစ္ေယာက္ေယာက္က စတင္၍ မွည့္ေခၚခဲ့ေလမွန္း မသိေသာ ေလထန္ကုန္းဟူသည့္ အမည္နာမျဖင့္ ထင္ရွားျခင္းအတိရွိေပေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေပါက္စနေလးမွတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ေခတၱနားခို၍ေနေသာ ကြၽႏု္ပ္ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းထံ ေရာက္ရွိ၍လာေသာ အႏွီစာကေလးမွာ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့သည့္အတုိင္း တိုနံ႔နံ႔ကေလးသာလွ်င္ ျဖစ္ဘိပါေခ်သည္။

သို႔ကလို တိုန႔ံနံ႔ကေလးသာလွ်င္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္းေပါ့၊ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း ဟူေသာ အမည္နာမ၏ ေနာက္မွေန၍ ကြယ္လြန္ရွာ ဟူေသာ စကားက ဆက္၍လုိက္လာၿပီး သကာလ အျမန္လာ ဟူ၍လည္း တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ ဆင့္ဆိုထားခဲ့ျပန္ပါေလရာ ကြၽႏု္ပ္ ဆရာႀကီးဂ်က္ခမ်ာမွာ အေတာ့္ကိုပင္လွ်င္ အေတြးဇာတ္ မဆံုးစရာမ်ားျဖင့္ ေထြးပတ္လံုးကာ သြား၍ ေနေပေတာ့၏။

ေၾသာ္ … ကိုထက္ဟိန္း … ကိုထက္ဟိန္း။ သပြတ္အူေက်း႐ြာ၏ ဂုဏ္ေဆာင္ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း ဟူေသာ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေလာကေကာင္းက်ဳိးကို သူတတ္စြမ္းသမွ် သယ္ပိုးေဆာင္႐ြက္ခဲ့သူႀကီး ကိုထက္ဟိန္း။ အခုေတာ့ျဖင့္ သူ႔ဘ၀ တစ္ဇာတ္သိမ္းခဲ့ရွာေပၿပီ။ ဘာေရာဂါနဲ႔မ်ား ဆံုးခဲ့ရွာသလဲမသိ။ ဘယ္ေန႔က ဆံုးခဲ့ရွာေလသလဲကိုလည္း မသိ။ ဘယ္ေန႔ သၿဂႌဳဟ္မည္ဆိုတာကိုလည္း မသိ။ အႏွီစာကို ေရးပို႔သူ ေကာလိပ္ေသာင္း ဟူသည္မွာကား ခက္ခက္လွပါဘိေတာ့သည္။ ေရးသူ၏ အမည္ကိုမွ် ေဖာ္ျပမထားေသာ သူ၏စာကိုပင္လွ်င္ ဂ်က္ဆရာဟူသည့္ အေခၚအေ၀ၚေၾကာင့္ သူေရးမွန္း သိလိုရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

မွန္ပါသည္။ သပြတ္အူတစ္႐ြာလံုးတြင္ ကြၽႏ္ုပ္ဆရာႀကီးဂ်က္ကို အမ်ားေခၚသလို ဆရာဂ်က္ဟု မေခၚဘဲ ဂ်က္ဆရာဟု ေျပာင္းျပန္ေခၚသူမွာ ေကာလိပ္ေသာင္း တစ္ဦးသာလွ်င္ ရွိပါသည္။ အခု သူက ဂ်က္ထံကို စာပို႔ခဲ့ပါၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂ်က္ သြားရပါမည္။ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း ဟူသည္မွာ ကြၽႏ္ုပ္၏ ခင္မင္ရေသာ မိတ္ေဆြလည္းျဖစ္၊ စာေပအႏုပညာအေပၚ သစၥာႀကီးသူလည္းျဖစ္၊ ထို႔အျပင္ သူ၏ ေနာက္ဆံုးခရီးလည္း ျဖစ္ေနခဲ့ေပရာ ကြၽႏ္ုပ္အဖို႔ မပ်က္မကြက္ရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ သို႔ႏွင့္ အႏို႔ႏွင့္သာပဲေပါ့။ တိုက္စိုးစာ တိုနံ႔နံ႔ မဟုတ္ရေလေသာ ေကာလိပ္ေသာင္းစာ တိုနံ႔နံ႔ ကေလးက ကြၽႏ္ုပ္ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းကို မဟာရန္ကုန္ ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွေန၍ ေက်းေတာ သပြတ္အူသို႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ပါေပသတည္း။

(ႏွစ္)

ရင္ထဲတြင္ ဆို႔တစ္ႀကီး ျဖစ္သြားသည္ဟု ေျပာရေလမည္လား၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ဆို႔ႀကီး ျဖစ္သြားသည္ဟု ေျပာရေလမည္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ဆို႔ တစ္ဆို႔ႀကီး ျဖစ္သြားသည္ဟု ေျပာရေလမည္လား ဘယ္ကဲ့သို႔ ေျပာရေလမည္မွန္းကိုပင္လွ်င္ ကြၽႏ္ုပ္ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းမွာ မသိတတ္ႏိုင္ပါေတာ့ေပ။ မွန္ပါသည္။ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ဇနီးသည္ႏွင့္တကြ သမီးမ်ား၊ သားမ်ားက ကြၽႏ္ု္ပ္ကို လွမ္းေတြ႕လုိက္လွ်င္ ေတြ႕လိုက္ခ်င္းမွာပင္ “ကိုထက္ဟိန္းေရ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း လာၿပီေတာ့”ဟု ဟစ္ကာ ဟစ္ကာ တငိုလုိက္ေလေသာအခါ သပြတ္အူေက်း႐ြာ၏ လမ္းမတေလွ်ာက္ လမ္းေလွ်ာက္၍ လာေနေသာ ကြၽႏု္ပ္၏ ေျခလွမ္းအစံုမွာ တုံ႔ခနဲ ျဖစ္သြားမိသည္မွာကား အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ရင္ထဲမွာလည္း ဘယ့္ႏွယ္ ဘယ့္ႏွယ္ႀကီး ျဖစ္သြားေလမည္မွန္းကို မသိပါေလေတာ့။

အိမ္ေရွ႕တြင္ အသင့္ျပင္ထားေလေသာ ေခါင္းတလား၊ ဟိုမွာ သည္မွာ ခ်ထားသည့္ ပန္းေခြ ပန္းျခင္းမ်ား၊ သပြတ္အူေဒသခံ အႏုသုခုမသမားမ်ား၊ ဟိုမွသည္မွ ဧည့္သည္ေစာင္သည္မ်ား၊ ကင္မရာ တကိုင္ကိုင္ႏွင့္ ဓာတ္ပံုသမားမ်ား၊ ဗီြဒီယိုစက္ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ယပ္ေတာင္ေ၀သူ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာ (pamphlet) ေ၀သူ လူငယ္လူ႐ြယ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ႐ႈပ္ပြေနေသာ ေလာကီထုပၸတ္ လူတို႔ဇာတ္၏ အလယ္တြင္ ကြၽႏ္ုပ္ဂ်က္မွာ မူးေနာက္ မူးေနာက္ဆိုသလို ျဖစ္သြားမိရာမွ အိမ္ေခါင္းရင္း တစ္ေနရာတြင္ ထိုင္ခ်မိ႐ံုရွိေသး ေတာင္းဆိုမႈႀကီးတခုက အသင့္ေစာင့္ဆိုင္း၍ ေနေတာ့သည္တည့္။

“ေမွ်ာ္လိုက္ရတာ ဆရာႀကီးဂ်က္ရာ၊ အသုဘခ်မယ့္ေန႔ အခ်ိန္မီေရာက္လာေပလို႔ေပါ့၊ ကဲ … ဆရာထက္ဟိန္းရဲ႕ စ်ာပနမွာ ဆရာႀကီးဂ်က္ကပဲ ဦးေဆာင္ေပေတာ့ဗ်ာ”

ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ မိသားစု၊ ေက်ာင္းဆရာကေလး ေမာင္၀င္းခို္င္၊ အႏုပညာခ်စ္သူ ေကာလိ္ပ္ေသာင္း၊ ရပ္မိရပ္ဖ လူႀကီးသူမမ်ားကပါမက်န္ ဆရာ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း စ်ာပန ေကာင္းမြန္တင့္တယ္စြာ ေျမက်ႏိုင္ေရးအတြက္ ကြၽႏ္ုပ္က တာ၀န္ယူရန္ ပန္ၾကားသမႈျပဳ လာေလေသာအခါ ျငင္းပယ္ျခင္းငွာ မစြမ္းသာခဲ့ေခ်ေလေတာ့သည္တကား။

(သံုး)

အႏွီစာေရးဆရာ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ စ်ာပနအခမ္းအနား၌ ကြၽႏ္ုပ္ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း အေနႏွင့္ ဦးစြာမဆြ စိတ္႐ႈပ္ေထြးသြားရေခ်သည္မွာကား လူငယ္ေလးတေယာက္ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ လူငယ္ကေလးကို ေတာ္ေတာ္ေစာေစာကပင္လွ်င္ ကြၽႏ္ုပ္က သတိျပဳမိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ၏။ တိုက္ပံုအနက္ႀကီးကို ၀တ္လို႔။ မ်က္မွန္အမည္းႀကီးကို မခြၽတ္စတမ္းတပ္လို႔။ ႐ႈသိုးသိုးမ်က္ႏွာႏွင့္ လက္ႀကီးပိုက္ၿပီး ေခါင္းတလား၏ ေခါင္းရင္းဘက္မွာ ေထာင္ထားေသာ သြားေလသူ၏ ဓာတ္ပံုႀကီးအနီးမွာ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ရပ္ကာေနဘိ၏။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံၾကစတမ္းေဟ့ဟု ဆိုရလွ်င္ ထုိသူငယ္၏ ဟန္ မာန္ ဌာန္တို႔ကို ၾကည့္ကာ ကြၽႏ္ုပ္အေနႏွင့္ အနည္းငယ္ တြန္႔မိ ႐ြံ႕မိသည္မွာကား အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါ၏။ ႏွယ္ႏွယ္ရရ ဘုတ္အုပ္သမားထဲကေတာ့ မဟုတ္ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ အနီးတြင္ရွိေသာ မိတ္ေဆြတဦးကိုပင္လွ်င္ အသာလက္တို႔၍ ေမးမိခဲ့ပါ၏။ သည္ေတာ့မွ သိရသည္မွာ အႏုပညာ၀ါသနာပါစ စာေပပြင့္လြကေလးတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး က်န္ခဲ့ေသာလထုတ္ မဂၢဇင္းဘုတ္အုပ္တခုထဲတြင္ သူ၏ကဗ်ာတပုဒ္ကို ေ႐ြးထားေၾကာင္း စာရင္းပါသြားသည္ဟု ဆို၏။ ယင္းမွစကာ အေတာ္ကို ဟန္ေတြ မာန္ေတြ ဌာန္ေတြႏွင့္ ျဖစ္သြားသည္ဟုလည္း သိရေခ်သည္တမံု႔။

အႏွီလူငယ္သည္ ကြၽႏ္ုပ္ေရာက္ရွိသြားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ေနာက္ဆံုး အသုဘခ်သည္အထိ ထိုေခါင္းတလား၏ထိပ္ ဓာတ္ပံုအနီးမွ မခြာေခ်။ သူ႔ခမ်ာ စာေရးဆရာ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္းအေပၚ တန္ဖိုးထားလြန္းရွာ၊ ဂ႐ုဏာသက္လြန္းရွာ၊ ေလးစားလြန္းရွာေသာေၾကာင့္ သို႔ႏွယ္ အႏို႔ႏွယ္ တြယ္ကပ္ေနေလေရာ့သလားဟု မဆြက ထင္မွတ္မိခဲ့ေသာ္လည္း စင္စစ္ကား မဟုတ္ေလ။ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ေခါင္းတလားကို စာနယ္ဇင္းေတြက ဓာတ္ပံု တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႐ိုက္ၾက၏။ သင္းကို ကြင္းေရွာင္မရ။ ဓာတ္ပံုထဲမွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ပါသြားျပန္၏။ ဗီြဒီယိုသမားေတြကလည္း သူတို႔၏ ဗီြဒီယိုတိပ္သားေပၚတြင္ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို မွတ္တမ္းတင္ထားရန္ လုပ္ၾကျပန္၏။ သင္းကို ေကြ႕ေရွာင္၍မရ။ ဗီြဒီယိုထဲမွာ ခံ့ခံ့ႀကီး ပါသြားျပန္၏။ ကဗ်ာတပုဒ္ ေ႐ြးထား႐ံုရွိေသး သင္းကေလးက အေတာ့္ကို ေနရာယူလ်က္ ရွိေခ်ၿပီ။ ထားေတာ့။

အႏို႔ႏွင့္ ေနအတန္ငယ္ ေစာင္းလာ၍ အသုဘခ်ရန္ ျပင္ဆင္ၾကေလေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္က သပြတ္အူမွ ေက်ာင္းဆရာေလး ေမာင္၀င္းခိုင္ကို ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ဓာတ္ပံုႀကီးကို ကိုင္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးမွ ထြက္လာရန္ စီစဥ္မည္ဟု ၾကံ႐ံုရွိေသး အဆိုပါ သူငယ္ကေလးသည္ ဓာတ္ပံုကို ဆတ္ခနဲ ဆြဲယူကာ ရင္ခြင္မွာ ပိုက္ထားလ်က္က အထူး၀မ္းနည္း ေၾကကြဲေနေသာဟန္ျဖင့္ တစ္လွမ္းခ်င္း တစ္လွမ္းခ်င္း လွမ္းထြက္၍ လာေနေပေတာ့ရာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔လည္း မေနသာေတာ့ဘဲ အေခါင္းထမ္းသူ ထမ္း၊ ကန္ေတာ့ပြဲ႐ြက္သူ ႐ြက္ႏွင့္ သူ႔ေနာက္ပါးမွ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ဆိုသလို လိုက္ခဲ့ၾကရေပသည္တမံု။

(ေလး)

ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ စ်ာပနကို ျပာခ်မည့္ ညေနခင္းသည္ကား ေႏြရက္မ်ား ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေပ၏။ သို႔ေသာ္ မိုးရာသီသို႔လည္း လံုးလံုးမ၀င္ေသးေသာ ရက္မ်ားျဖစ္ေပရာ ရာသီဥတုမွာ အိုက္စပ္စပ္ႀကီး ျဖစ္၏။

သပြတ္အူ႐ြာ၏ အျပင္ဘက္ သုႆာန္ရွိ ဇရပ္ထဲတြင္ကား စာေရးဆရာ ကိုထက္ဟိန္းအေပၚ သံေယာဇဥ္ရွိသူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး ယပ္ေတာင္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခတ္၍ခတ္၍သာလွ်င္ ေနၾကေပ၏။ ဇရပ္ေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ ျပင္ခ်ထားသည့္ ေခါင္းတလား၏ ေခါင္းတထား၏ ပတ္ပတ္လည္တြင္ကား စာေပ၀ါသနာရွင္တခ်ဳိ႕၊ စာဖြဲ႕စ ကဗ်ာဖြဲ႕စ တခ်ဳိ႕တို႔က မိမိတို႔၏ မ်က္ခြက္ေတာ္ႀကီးမ်ား ဓာတ္ပံုေတြ၊ ဗီြဒီယိုေတြ၊ ဘုတ္အုပ္ေတြထဲ၌ ႐ႈေမာမဆံုး ပါသြားၾကရန္ အလို႔ငွာ အတင္းေပကပ္ၿပီး ၀ိုင္းရပ္ေနၾကရာ ကာယကံရွင္ မိသားစုတို႔မွာ သူတို႔၏ ေက်းဇူးရွင္အပါးသို႔ လားလားမွ ကပ္ခြင့္မရၾကရွာေပ။ ေၾသာ္ တို႔သား တို႔လင္ ေက်းဇူးရွင္သည္ တိုတစ္ေတြသာမက အမ်ားႏွင့္ပါဆိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေပးတကားဟူေသာ မ်က္ႏွာေပးကေလးမ်ားျဖင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းကသာ ကြက္ၾကည့္ကြက္ၾကည့္ ေနၾကရရွာကုန္၏။

ထိုေန႔ညေနက သရဏဂံုတင္ၿပီး၍ သံဃာေတာ္ငါးပါးတို႔ ျပန္ၾကြသြားၿပီးသည့္ သကာလ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္လွ်င္ ႐ုတ္႐ုတ္ရက္ရက္ကေလးေတြက စလာခဲ့ပါသည္။ ကြၽႏ္ုပ္ ဆရာႀကီး ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း တဦးတည္းသေဘာအရ ေျပာရလွ်င္ စ်ာပနကို ေနမေစာင္းမီ ေစာေစာစီးစီး သၿဂႌဳဟ္ပစ္လိုက္ခ်င္ဘိ၏။ သို႔ေသာ္ သပြတ္အူ႐ြာထိပ္ လယ္ကြင္းျပင္ အလယ္မွ အသုဘဇရပ္ထဲတြင္ က်ပ္ခဲေနေသာ လူေတြအၾကားမွေန၍ ကြၽႏ္ုပ္အား တုိင္တည္ေျပာၾကားဟန္ကို ခပ္သဲ့သဲ့ၾကားလိုက္ရသည္ႏွင့္ ဇာတ္သြားရွည္ေတာ့မည္ ဆိုသည္ကို ရိပ္စားမိလိုက္ေပသည္။

“ဆရာႀကီးဂ်က္နဲ႔ ညိႇပါ၊ ဆရာႀကီးဂ်က္နဲ႔ ညိႇပါ”

ဘာမ်ားပါလိမ့္။ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ေခါင္းတလားကို အလယ္တြင္ထားကာ အေရွ႕အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေအာင္ သြားလာေနၾကေသာ ဧည့္ပရိသတ္ေတြၾကားမွေန၍ အႏွီအသံ ထြက္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ အားလံုးက ကြၽႏ္ုပ္ကို ၀ိုင္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ကြၽႏ္ုပ္မွာ မေနသာေတာ့ဘဲ ေရွ႕ကိုထြက္လာခဲ့ရေလသည္။

“စာတမ္းဖတ္ပါရေစ ဆရာႀကီးဂ်က္၊ စာတမ္းဖတ္ပါရေစ၊ ဂုဏ္ျပဳစာတမ္းပါ”

ေၾသာ္ … စာတမ္းဖတ္ၾကေလမတဲ့။ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္းကို ဂုဏ္ျပဳေသာစာတမ္း ဆိုပါ့လား။ ဖတ္ေလ။ ဖတ္ၾကေပါ့။ သို႔ေသာ္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းမ်ားေပၚမွာက ေနအေတာ္ေစာင္းသြားခဲ့ၿပီ။ ဧည့္ပရိသတ္မ်ားမွလည္း ေနပူပူႀကီးမွာ ပင္ပန္းလွၿပီ။ ကာယကံရွင္ မိသားစုကလည္း သူတို႔၏ ေက်းဇူးရွင္ကို ၀ေအာင္ၾကည့္ကာ သၿဂႌဳဟ္လိုလွၿပီ။

“ဖတ္ပါ ဖတ္ပါ ခပ္သြက္သြက္ကေလးေပါ့”

ကြၽႏ္ုပ္က ခြင့္ေပးလိုက္သည္ႏွင့္ သပြတ္အူ အႏုပညာအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ လူ႐ြယ္တစ္ေယာက္သည္ တုိက္ပံုတဖားဖား၊ မ်က္မွန္တကားကားျဖင့္ လူေရွ႕ကိုထြက္လာၿပီး သူ၏စာတမ္းကို စပါေလေတာ့သည္။ သူက မ်က္မွန္အေပၚမွ ေက်ာ္ကာ စာ႐ြက္ကိုၾကည့္လ်က္ …

“အသင္ ရဲေဘာ္ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔၏ ျမန္မာစာေပအႏုပညာသည္ ေအဒီ ၁၁ရာစု ပုဂံေခတ္ကပင္လွ်င္ စတင္လာခဲ့ေပသည္။ ပုဂံေခတ္ အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို ေစ့ငုလုိက္ေလေသာအခါ …”

ပရိသတ္အေပါင္းဆီမွ တညီတၫြတ္တည္း ခ်လိုက္သည့္ သက္္ျပင္းခ်သံႀကီးသည္ ကြၽႏ္ုပ္ ဆရာႀကီးဂ်က္ကိုပင္ လာေရာက္ ေဆာင့္၀င္လာခဲ့ေပသည္။ အင္း သူ႔စာတမ္းကို အေျခတည္ထားပံုက ၁၁ရာစုက စတင္ထားသည္ ဆိုေတာ့ ၂၀ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ အနိစၥေရာက္ေသာ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္းအထိ ေရာက္ေအာင္ အေတာ့္ကို အခ်ိန္ယူမည့္ပံု ရပါသည္။ ေတာင္စြယ္မွာကား ေနကြယ္သြားေလမလားမသိ။ ကြၽႏ္ုပ္သည္ကား မသက္သာေသာ မ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ရပ္ေနေသာ ကာယကံရွင္ မိသားစုကို အားေတာင့္အားနာစြာ လွမ္းၾကည့္လုိက္ခဲ့မိေပသည္။

(ငါး)

ထိုညေနက အႏွီစာတမ္းရွင္က သူ၏ စာတမ္းရွည္ႀကီးကို ဖတ္ခ်င္သလို ဖတ္ၿပီးသည့္ သကာလ သပြတ္အူ႐ြာခံ ကဗ်ာခ်စ္သူႏွစ္ဦးက ကဗ်ာမ်ားကို ႐ြတ္ဆိုသမႈ ျပဳခဲ့လိုက္ျပန္ေပရာ ဘာဏုရာဇာ ေနမင္းႀကီးသည္ပင္ ဟုိးအေနာက္ေတာင္စြယ္မွာ ေမးတင္သြားခဲ့ပါေလသည္။ ရွင္းရွင္းေျပာၾကစို႔ေဟ့ဟု ဆိုလွ်င္ ပရိသတ္မ်ားသာမက ကြၽႏ္ု္ပ္ဆရာႀကီးဂ်က္ေရာ ကာယကံရွင္မ်ားကပါ အႏွီစ်ာပနကို ျမန္ျမန္ျပာခ်ေစခ်င္ၾကၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အႏို႔ေသာ္လည္းေပါ့ တမ္းမဆံုး လြမ္းမဆံုး ျဖစ္ေနၾကသူမ်ားကိုၾကည့္ကာ အေတာ့္ကိုပင္လွ်င္ ေအာင့္အည္းသည္းခံ၍ ေနၾကရပါသည္။ သို႔ႏွင့္ ေခါင္းကို မကာ သၿဂႌဳဟ္ရန္ ဟန္ျပင္ဆဲမွာပင္ တေယာက္က လူအုပ္ထဲမွ ထြက္လာပါသည္။

“ခဏေလး ခဏေလး က်ေနာ္ ၀မ္းနည္းစကား ေျပာပါရေစ”

ေၾသာ္ … ခက္ေခ်သည္တည့္။ သပြတ္အူေက်း႐ြာမွာသာမက ရန္ကုန္ေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္အထိ ေပါက္ေရာက္သြားေအာင္ပင္ ၀တၳဳေရးဖြဲ႕ရာ၌ နာမည္ေက်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္က ၀မ္းနည္းစကား ဆိုပါဦးမတဲ့။ ဆိုေလ။ ဆိုေပါ့။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကား ျပန္သူေတြ ျပန္သြားၾက က်န္ခဲ့သူေတြကလည္း တေ၀ါေ၀ါႏွင့္ ဆူညံေနသည့္ ၾကားမွပင္ ၀မ္းနည္းစကားကို ဆိုေခ်၏။ သို႔ေသာ္ သူ၏ စကားမွာ အဆံုးထိေအာင္ ေရာက္မသြားရွာပါ။ ခမ်ာကေလးည္း ခရီးပဲ ပန္းရွာလို႔လား၊ လူေတြၾကားထဲမွာ ေခြၽးထြက္ပဲ လြန္သြားလို႔လားမသိ။ ရိပ္ကနဲ မူးလဲသြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ သိပ္အၾကာႀကီးေတာ့ကား မဟုတ္။ စဥ္းငယ္မွ်ႏွင့္ပင္ လူးလဲ၍ ထလာပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း သူ၏ျပဳမူပံုႏွင့္ ေျပာခ်လိုက္ပံုမ်ားကမူ လူအေပါင္းတို႔ကို တြန္႔ကနဲ ျဖစ္သြားေစပါသည္။ သူက ဓာတ္ပံုဆရာထံ ေျပးသြားပါသည္။ ၿပီးမွ …

“ညီေလး ကိုယ္မူးၿပီး လဲက်သြားတဲ့ပံုကို ႐ိုက္ထားလိုက္လား”
“မ႐ိုက္လိုက္ရဘူး အကို၊ ဖလင္ကုန္သြားလို႔”
“မင္းကြာ ဒါအသက္ကြ၊ မဂၢဇင္းထဲမွာ ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ စ်ာပနမွာ စာေရးဆရာ ေ႐ႊေငြထြန္း၏ အထူးေၾကကြဲဟန္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ထိမလဲ၊ မင္းတို႔ ည့ံလြန္းပါတယ္ကြာ”
“ဘာဆိုင္လဲ အစ္ကိုရ၊ ဖလင္ကုန္တဲ့ ကိစၥ”
“မကုန္ေအာင္ လုပ္ထားေပါ့ကြ၊ ေနာက္ ဘယ္လိုျပန္႐ိုက္မလဲ၊ ကဲ … မင္းေျပာဦး”

ကြၽႏ္ုပ္ဆရာႀကီးဂ်က္မွာ မေနသာေတာ့ဘဲ အႏွီစာေရးဆရာ ေ႐ႊေငြထြန္းႏွင့္ ဓာတ္ပံုဆရာကေလးတို႔ကို ေတာ္ၾကပါရန္ ေတာင္းပန္ရပါ၏။ သို႔ျဖင့္ သို႔ကလို ေတာင္းပန္ေနဆဲမွာပဲ ဟိုးအေ၀းဆီမွေန၍ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ရွိရာ သုႆာန္ဇရပ္ဆီသို႔ ဒုန္းစိုင္း၍ လာေနေသာ ႏြားလွည္းတစီးကို ဖုန္တေထာင္းေထာင္းၾကားတြင္ လွမ္းေတြ႕လိုက္ၾကရေပသည္။

(ေျခာက္)

စင္စစ္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းမ်ားဆီမွာက ေနက ၀င္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေန႔တာရွည္ေသာ ေန႔မို႔သာ ယခုထက္တိုင္ အလင္းေရာင္းက ေကာင္းေကာင္းက်န္ေနေသးျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း သိပ္မၾကာမတင္ ကာလမ်ားမွာပင္ ေမွာင္ရီသမ္းလာပါေတာ့မည္။ စာတမ္းဖတ္သူ ဖတ္ၾက၏။ ကဗ်ာ႐ြတ္သူ ႐ြတ္ၾက၏။ ၀မ္းနည္းစကား ဆိုသူဆိုၾက၏။

အခုထက္တိုင္ ကာယကံရွင္ မိသားစုက သူတို႔၏ ေက်းဇူးရွင္ကို ေနာက္ဆံု မၾကည့္ၾကရေသး။ ဂါရ၀ မျပဳၾကရေသး။ မလြမ္းၾက မေဆြးၾကရေသး။ မေစာင့္ႏို္င္သူ လူပရိသတ္ကေတာ့ တဖြဲဖြဲႏွင့္ ျပန္သြားေနၾကၿပီျဖစ္ရာ ဘယ္သူမွ မရွိေတာ့လွ်င္ မီးသၿဂႌဳဟ္ရန္ပင္ ခက္ပါၿခိမ့္မည္။ ဂ်က္မွာ ရင္ေလးလွပါ၏။ သို႔ကလို ရင္ေလးေနဆဲမွာပဲ ခုတြင္က ဖုန္တေထာင္းေထာင္းႏွင့္ ဒုန္းစိုင္းလာေသာလွည္းမွာ ဇရပ္ေရွ႕သို႔ ေရာက္ရွိ၍ လာခဲ့ပါေတာ့သည္။

“ဆရာဂ်က္ … ဆရာဂ်က္ … ဂုဏ္ျပဳကဗ်ာ … ဂုဏ္ျပဳကဗ်ာ … ဂုဏ္ျပဳကဗ်ာ ႐ြတ္ဖို႔ က်ေနာ္ အေျပးလာခဲ့တာပါဗ်ာ”

လွည္းေပၚမွ ခုန္ဆင္းကာ ဒေရာေသာပါး ေျပး၀င္လာေသာ အႏွီကဗ်ာဆရာ၏ ရင္ဘတ္ကို ကြၽႏ္ုပ္မွာ လွမ္းတြန္းထားလိုက္ရပါသည္။

“ေမွာင္ေတာ့မယ္ကြာ ေတာ္ပါေတာ့ ႐ြတ္ခ်င္လည္း အိမ္ေရာက္မွ ႐ြတ္ၾကတာေပါ့”
“မျဖစ္ပါဘူးဗ်ာ၊ က်ေနာ္ ဆရာထက္ဟိန္းကို ခံစားခ်င္လို႔ပါ၊ ႐ြတ္ခ်င္လြန္းလို႔ ၿမိဳ႕ကေန အမီလာခဲ့တာ၊ ရရာလွည္းနဲ႔ ဆက္ခဲ့ရတာကိုပဲ ၾကည့္ပါေတာ့၊ မတားနဲ႔ေတာ့ ဆရာဂ်က္ရယ္ မတားနဲ႔ေတာ့၊ က်ေနာ့္ရင္ဘတ္ေတြက မရေတာ့ဘူး ႐ြတ္မယ္ ေျမ၀သုန္ေရ …

ကြၽႏ္ုပ္ကား လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရပါၿပီ။ ဖုန္းအလိမ္းလိမ္းႏွင့္ ေမ်ာက္ျဖဴႀကီးလို ျဖစ္ေနေသာ အႏွီကဗ်ာသမားဆိုသူက စာ႐ြက္ကိုျဖန္႔ကာ ႐ြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္၍ပင္ ေနပါၿပီ။

“ေျမ၀သုန္ေရ …
ဂုဏ္ျပဳအပ္တဲ့ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ကို
ႀကိဳဆိုလိုက္ပါေတာ့”

“ခ်စ္ဦးသူက
အနာႀကီးေရာဂါသည္တစ္ေယာက္ ၾကည့္သလိုမ်ဳိးနဲ႔
အၾကည့္ခံခဲ့ရတဲ့ သည္ေကာင္၊
အခ်စ္ဆံုးက
မီဂါ၀ပ္ ႏွစ္သိန္းအားနဲ႔ အႀကီးစား ဗံုးဆယ္လံုးေဖာက္သလို
ရွင့္ကို မုန္းတယ္
ရွင့္ကို မုန္းတယ္လို႔
၀ုန္းခနဲ အေျပာခံခဲ့ရတဲ့ သည္ေကာင္၊
ဘ၀အေမာေတြကို
ဘီယာရည္မွာ ေမွ်ာပစ္ၿပီး
အနာဂတ္ကို ထုဆစ္ဖို႔
ေစာင့္ေနခဲ့တဲ့ သည္ေကာင္”

ခက္ကၿပီ။ အရင္ေကာင္မေလးက သူ႔ကို ႐ြံ႕တာေရာ၊ ေနာက္ထပ္ ေကာင္မေလးက သူ႔ကို ေသာက္ညင္ကပ္တာေရာ ဘီယာေသာက္ၿပီး ဘ၀ကို တည္ေဆာက္မွာေရာေတြနဲ႔ ဆရာထက္ဟိန္း ဘယ္လိုမ်ား ဆက္ႏြယ္ေလမလဲ မသိ။

“အဲသည္ေကာင္ဟာ
ဆရာ့ဆီ လာခဲ့ပါၿပီ”

ေတာ္ေသးရဲ႕။ ဆရာထက္ဟိန္းဆီ လာလိုက္ေပလို႔။ ႏို႔မို႔ဆို ခက္ခက္ရခ်ည့္။

“ဆရာေရ …
ရပ္ကြက္ထဲက
က်ေနာ့္ကို ႏွိမ္ၾကပါတယ္
ေမြးေျမအျပန္မွာ
က်ေနာ့္ကို ဆက္ဆံမယ့္လူ မရွိဘူး
ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စ
ၾကင္ရာကလည္း တစ္ပိုင္းတစ္စနဲ႔
ရင္မွာ လိႈင္းထၿပီး
မျပင္သာတဲ့ သမိုင္းတစပါ ဆရာ”

ဂ်က္ရင္မွာ ထိတ္ရျပန္ပါသည္။ သူ႔ ဘယ္သူမွ မေပါင္းခ်င္တာေရာ၊ သူ႔႐ြာက သူ႔ မေခၚတာေရာ ဆရာထက္ဟိန္းနဲ႔ ဘယ္လိုပတ္သက္ပါလိမ့္။

“ဒါေပမယ့္
ဆရာေပးတဲ့ မာနနဲ႔ သည္ေကာင္ လမ္းထေလွ်ာက္ဆဲပါ”

အင္း … သူ႔အျဖစ္ေတြကို သူ ရင္ဖြင့္တာလား၊ ဆရာထက္ဟိန္းကို ဂုဏ္ျပဳတာလား ခြဲျခားမရႏိုင္သည့္ ႐ြတ္ဆိုမႈႀကီး အၿပီးတြင္ကား အေမွာင္သမ္းသြားခဲ့ေပၿပီ။

(ခုနစ္)

ထိုေန႔က သပြတ္အူ သုႆာန္ေျမတ၀ိုက္၌ ေနာက္ဆံုးၾကားလိုက္ရသည့္ အသံမွာကား ေ႐ႊပြတ္ေျမထက္ဟိန္း၏ ဇနီးျဖစ္သူ အသံေပတည္း။

“ကိုထက္ဟိန္းေရ အခ်ိန္မရလိုက္ပါလား … ေတာ့” ဟူသည့္ အသံသည္ ၀န္းက်င္ကို ႐ိုက္ခတ္၍ သြား၏။ မွန္ပါသည္။ သူ႔ခမ်ာမ်ား အခ်ိန္မရလိုက္ရွာပါ။ ေက်းဇူးရွင္အပါးကို အားရေအာင္ မကပ္လိုက္ရ၊ အားရေအာင္ မၾကည့္လိုက္ရ။ အားရေအာင္ မငိုလိုက္ရ၊ အားရေအာင္ မလြမ္းလိုက္ရ။ စာတမ္းဖတ္သူ ဖတ္ၾက၏။ မိန္႔ခြန္းေျပာသူ ေျပာၾက၏။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သူ ႐ိုက္ၾက၏။ ကဗ်ာ႐ြတ္သူ ႐ြတ္ၾက၏။ ခု ထိုလြမ္းသူမ်ား တေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့ၿပီ။

ကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ေနလံုးလံုး မကြယ္သြားမီ စ်ာပန ျပက်ရန္အတြက္ က်န္ခဲ့သည့္ လူကေလးႏွင့္ အျပင္းအထန္ သၿဂႌဳဟ္ၾကရပါ၏။ မီးျပင္းထိုးၾကရပါ၏။ ကိစၥလံုးလံုး ျပတ္ေသာအခါ မိုးက စုန္းစုန္းခ်ဳပ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ အေမွာင္လမ္းတြင္ ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္ ေလွ်ာက္ေနၾကရင္းက အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ စာတမ္းဖတ္ပြဲ၊ ကဗ်ာ႐ြတ္ပြဲ၊ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ပြဲ၊ ဗီြဒီယို႐ိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ၾကံဳေသာ္ ဒုကၡဟု ရင္ထိတ္သြားမိပါသည္။

လူေတြလည္း ပင္ပန္းလွၿပီေလ …။ ။

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

(ျမားနတ္ေမာင္မဂၢဇင္း၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၉၈)

No comments: