Saturday, October 27, 2007

ကုစရာနတၴိ ေဆးမရွိတဲ့ နအဖလက္ေအာက္က ေဆးရံုေတြ
ေဒါက္တာလြဏ္းေဆြ
ေဆး႐ံုေတြကို နအဖက်န္းမာေရး၀န္ႀကီး လွည့္လည္ ႏွမ္းျဖဴးေနစဥ္

ကုရာနတၴိ ေဆးမရွိတဲ့ ေရာဂါက ေအအိုင္ဒီအက္စ္ေရာဂါဆိုရင္ ကုစရာနတၴိ ေဆးမရွိတဲ့ ေဆးရံုေတြကေတာ့ နအဖ အာဏာ႐ူးတစု မင္းမူေနတဲ့ ျမန္မာျပည္က ေဆး႐ံုေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရတဲ့ လူနာေတြ အစိုးရ ေဆး႐ံုေတြကို လာတက္ၾကတယ္ဆိုတာ ရပ္ကြက္ထဲက က်ဴလယာဆိုင္ေလးေတြမွာ ေဆး၀ယ္ ေသာက္တာ မေပ်ာက္လို႔၊ အျပင္ေဆးဆိုင္ေတြက ေဆးေရာင္းတဲ့ သူေတြ စပ္ေပးတဲ့ ေဆးေတြ ေသာက္တာ မေပ်ာက္လို႔၊ အရပ္ထဲက ေဆးခန္းေလးေတြမွာ ကုသတာ မသက္သာလို႔၊ အျပင္ အထူးကုေဆး႐ံုေတြမွာ ေငြေၾကး ေျမာက္ျမားစြာ အကုန္အက်ခံၿပီး မကုႏိုင္လို႔ ၾကံရာမရတဲ့အဆံုး အစိုးရ ေဆး႐ံုေတြကို လာတက္ၾကတာပါ။ မင္းလုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္ေနတဲ့ စစ္အာဏာ႐ူးေတြက တိုင္းသူျပည္သားေတြအတြက္ အစိုးရ ေဆး႐ံုေတြမွာ ဘာေတြမ်ား အားကိုးရေအာင္ စီစဥ္ေပးထားမလဲဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ လာတက္တဲ့ လူေတြလည္း ရွိခ်င္ရွိမွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ နအဖ စစ္အာဏာ႐ူးေတြက သတင္းစာေတြ၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြမွာ ေဆး႐ံု ေဆးခန္းပံုေတြကို တကယ့္ အားကိုးစရာ ေနရာေတြအျဖစ္ ျမင္လာေအာင္ ဟန္တခြဲသားနဲ႔ လိမ္ညာၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး လႊင့္ထုတ္ ျပသေနတာကိုး။ အဲဒီေတာ့့ ႐ိုးတဲ့သူေတြက အဟုတ္မွတ္ၿပီး လာတက္ၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ ၀မ္းေခါင္ေခါင္ဆိုသလို သူတို႔ထုတ္လႊင့္ ျပသေနတဲ့ ေဆး႐ံုေတြမွာ ရွိတာဆိုလို႔ ဆရာ၀န္ရယ္၊ လူနာရယ္၊ ကုတင္ရယ္ပဲရွိတာပါ။ အရက္ပ်ံနဲ႔ ဂြမ္းကအစ ေဆး႐ံုတ၀ိုက္မွာရွိတဲ့ အျပင္ေဆးဆိုင္ေတြက အကုန္၀ယ္ရတာပါ။ ေဆး႐ံုမွာ ကုသစရာေဆးက တကယ့္ကို နတၴိပါပဲ။ ျမန္မာျပည္က ေဆးရံုေတြ တ၀ိုက္မွာ ပုဂၢလိက ေဆးဆိုင္ႀကီးေတြ ဟီးထေနေအာင္ ဖြင့္ထားတာကို ၾကည့္ရင္ အစိုးရ ေဆးရံုေတြမွာ ေဆးမရွိလို႔ လာဖြင့္ထားၾကတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားလြန္းေနတယ္။ ေဆးရံုေတြက ေဆးေပးႏိုင္ရင္ ဒီဆိုင္ေတြ လာဖြင့္ထားစရာ ဘာအေၾကာင္းရွိမွာလဲ။ အဲဒီကိုပဲ ျပည္သူေတြရဲ႕က်န္းမာေရး အဆင့္အတန္းကို ျမႇင့္တင္ေပးဖို႔ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းေတြကို ဘယ္လိုဘယ္၀ါ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္ဆိုၿပီး က်န္းမာေရး၀န္ႀကီး ဆိုတဲ့သူက ကိန္းဂဏန္း အတုေတြကို ႏွစ္စဥ္ လူေရွ႕ထြက္ၿပီး ေတာ့ လိမ္ေျပာေသးတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ ကိန္းဂဏန္းေတြ၊ စာရင္းဇယားေတြကို ၾကည့္ရင္ လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ ပွ်မ္းမွ်သက္တမ္းကို တြက္ခ်က္တာက အစ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈနႈန္း အလယ္ ဖြားေသစာရင္း အဆံုး အားလံုးဟာ လိမ္စဥ္ေတြခ်ည္းပဲ ဆိုတာေတြ႕ရတယ္။

လူနာတေယာက္ ေဆး႐ံုလာတက္ၿပီ ဆိုရင္လည္း ေဆး႐ံုထဲကို ၀င္တာနဲ႔ အေပါက္ေစာင့္ကို စၿပီး လာဘ္ ထိုးရတယ္။ ၿပီးရင္ ေဆး႐ံုထဲကို ပို႔ေပးမယ့္ အလုပ္သမားကို လာဘ္ထိုးရတယ္။ အဲဒါမွ ျပင္ပလူနာ ၾကည့္တဲ့ဌာန ကို ေရာက္ပါမယ္။ ျပင္ပလူနာဌာနက တာ၀န္က်ဆရာ၀န္က စမ္းသပ္စစ္ေဆးၿပီးတဲ့အခါ သက္ဆိုင္ရာလူနာ ေဆာင္ကို ပို႔ေပးမယ့္ တြန္းလွည္းတြန္းတဲ့ အလုပ္သမားကို လာဘ္ေပးရပါတယ္။ အဲဒီလို ျဖတ္သန္းၿပီးမွ ကုသေပးမယ့္ အေဆာင္ေပၚကို ေရာက္ပါမယ္။ အေဆာင္ေပၚ ေရာက္တဲ့အခါ ကုတင္မွာ ေခါင္းအံုးေတြ အိပ္ယာခင္ေတြ လာခင္းေပးတဲ့ အလုပ္သမားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ု သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း လုပ္ေဆာင္ေပးေအာင္ လာဘ္ေပးရတယ္။ အဲဒီလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး လူနာမွတ္တမ္း သြင္းၿပီးရင္ တာ၀န္က် လက္ေထာက္ဆရာ၀န္က လာၾကည့္ပါတယ္။

၁၉၉၅ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္ အလုပ္သင္ ဆရာ၀န္ဘ၀နဲ႔ ေျမာက္ဥကၠလာပ ေဆး႐ံုမွာတာ၀န္က်တုန္းက အ ျဖစ္အပ်က္ေလး တခုကို အမွတ္ရ ေနပါေသးတယ္။ လူနာ အမ်ဳိးသမီးဟာ ေတာ့္ေတာ့္ကို ဆင္းရဲတဲ့ သူမွန္း ႏြမ္းဖတ္ေနတဲ့ သူမရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကို ၾကည့္တာနဲ႔ သိသာတယ္။ ေဘးက အေစာင့္အျဖစ္ ပါလာတဲ့ သူမရဲ႕ အမ်ဳိးသားဆိုရင္လည္း ထိုနည္း၎ပါပဲ။ မထင္ေကာင္း ထင္ေကာင္း သူေတာင္းစား လင္မယားလို႔ေတာင္ ထင္မိႏိုင္စရာ အေနအထားမ်ဳိးပါ။ ဗိုက္ေအာင့္တဲ့ ေ၀ဒနာကို မခံမရပ္ႏိုင္ေတာ့လို႔သာ ေဆး႐ံုကို လာတက္တာ၊ လူနာအတြက္ ပစၥည္း ပစၥယေတြလည္း ဘာတခုမွ ပါမလာဘူး။ အလုပ္အကိုင္ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလုံး ပန္းရံလုပ္တယ္လို႔ သိရတယ္။ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ဗိုက္တအား ေအာင့္လာလို႔ ဆုိက္ထဲကေန နီးရာေဆး႐ံုကို ကမန္းကတန္း ေျပးလာတာပါလို႔ ေျပာျပတယ္။

က်ေနာ့္အထက္က လက္ေထာက္ဆရာ၀န္ အမ်ဳိးသမီးက စမ္းသပ္ၾကည့္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ ေဆးေတြ ၀ယ္ခိုင္းဖို႔ တာ၀န္က် သူနာျပဳဆရာမကို ေျပာၿပီး က်ေနာ္နဲ႔အတူ ႐ံုးခန္းထဲ ျပန္လာခဲ့တယ္။ ခဏအၾကာမွာ သူနာျပဳ ဆရာမက ႐ံုးခန္းထဲကို ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ ျပန္၀င္လာၿပီး က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္။

“ဆရာမတို႔ လူနာက ေဆး႐ံုလာတက္တာ ဘာပစၥည္းမွလည္း ပါမလာဘူး၊ ေဆး၀ယ္ဖို႔ေတာင္ ပိုက္ဆံပါ မလာဘူးတဲ့၊ ဘယ္လို လုပ္မလဲ၊ က်မလည္း စိတ္တိုတိုနဲ႔ ေျပာလိုက္တယ္၊ ေဆး႐ံုဆိုတာ ဆရာ၀န္ရယ္ သူနာျပဳရယ္ ကုတင္ရယ္ပဲ ရွိတာ၊ က်မတို႔လည္း အိတ္စိုက္ ကုေပးရတာ မ်ားလြန္းလို႔ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာလိုက္တယ္”

လက္ေထာက္ ဆရာ၀န္မက ေနပါဦးဆရာမရယ္ က်မတို႔ သြားေမးၾကည့္ ပါဦးမယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး က်ေနာ္တို႔ ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္ လူနာေဆာင္ထဲကို ျပန္သြားၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းကို ေမးၾကည့္တယ္။
အဲဒီမွာ လူနာေစာင့္ အမ်ဳ္ိးသားက မ်က္ရည္လည္႐ြဲနဲ႔ ေျပာျပတယ္။

“ဆရာမရယ္၊ က်ေနာ့္မိန္းမက အလုပ္လုပ္ေနရင္း ႐ုတ္တရက္ ဗို္က္ေအာင့္လာၿပီး မခံႏိုင္ေတာ့လို႔ အလုပ္ရွင္ကို သြားေျပာေတာ့ မေပးခ်င္ေပးခ်င္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စာ ေနတြက္ခ ေငြ ၃၀၀ ကို ထုတ္ေပးတယ္။ အဲဒီ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ပဲ ေဆးရံုကို အျမန္ ေျပးလာတာပါ၊ အလာမွာ ကားငွားလာတယ္ရယ္၊ ေဆး႐ံုအ၀င္မွာ ေပးရ တာေတြရယ္နဲ႔ လက္ထဲမွာ ေငြအစိတ္ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့လို႔ပါ၊ က်ေနာ္တို႔က လက္လုပ္လက္စားေတြ ဆိုေတာ့ ေငြပိုေငြလွ်ံလည္း မရွိလို႔ပါ၊ အိမ္ကလည္း ေရႊျပည္သာမွာမို႔ ပစၥည္းေတြလည္း ဘာမွ ပါမလာတာပါ၊ မေပးခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး”

ဆရာမက က်ေနာ့္ဘက္ လွည့္ၿပီး “ကဲ ဆရာေရ၊ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ၊ လူနာ အေနအထားကလည္း အသည္းအသန္၊ Acute appendicitis ဆိုေတာ့ လိုအပ္ရင္အေရးေပၚခြဲစိတ္ဖို႔ေတာင္ O.T (ခြဲစိတ္ခန္း)ကို inform လုပ္ရမွာ၊ ဒုကၡပါပဲ” လို႔ ေျပာေနရင္း လူနာက ကုတင္ေပၚမွာ လူးလိမ့္ ေအာ္ဟစ္ေနတယ္။

ဆရာမက “ကဲ ဆရာ ေလာေလာဆယ္ လိုအပ္တဲ့ ေဆးေတြ အရင္၀ယ္ဖို႔ က်မပဲ အိတ္စိုက္ ထုတ္ေပးလိုက္မယ္၊ လိုအပ္လို႔ O.T ၀င္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကဳပ္က်က္လိ ၾကတာေပါ့၊ ကဲ ကဲ ေရာ့ ေရာ့ ခုနက ေပးထားတဲ႔ ေဆးစာ႐ြက္ျပၿပီး ေဆးရံုေ႐ွ႕က ဆိုင္မွာ ေဆးထြက္ ၀ယ္ေခ်၊ ၀ယ္ၿပီးရင္ ႐ံုးခန္းထဲကို လာေပး၊ ခုနက ဆရာမ လာထိုး ေပးလိမ့္မယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား” ဆိုၿပီး ဆရာမက ငါးရာတန္ တရြက္ ထုတ္ေပးလိုက္တယ္။

လူနာေစာင့္ အမ်ဳိးသားက ငါးရာတန္ကို လွမ္းယူၿပီး ဘာမေျပာ ညာမေျပာနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ဦးကုန္းခ်ေတာ့တယ္။ ပါးစပ္မွလည္း “ဆရာမတို႔ရယ္၊ က်ေနာ့္ မိန္းမ အသက္ကို ကယ္ပါ၊ က်ေနာ္ ဆရာမတို႔ ေက်းဇူးကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး၊ ရွိလည္း ခိုးပါတယ္” ဆိုၿပီး မ်က္ရည္လည္ရြဲနဲ႔ ေျပာေနေတာ့တယ္။

က်ေနာ္က ဆရာမကို “က်ေနာ္လည္း တ၀က္စိုက္မယ္ေလ”ဆိုေတာ့ ဆရာမက “ေဆာင္ထား ဆရာေရ၊ စိုက္ရဦးမွာ မပူနဲ႔” လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ အဲဒီလို အရပ္ကူပါ လူ၀ိုင္းပါနဲ႔ပဲ အသည္းအသန္ လူနာတေယာက္ရဲ႕ အသက္ကို ကယ္ခဲ့ရတယ္္ ဆိုပါေတာ့။ ေဆး႐ံုေတြမွာ တေန႔တေန႔ အဲဒီလို ဒုကၡသုကၡနဲ႔ လူနာေပါင္းကလည္း အ ေျမာက္အျမား ဆိုေတာ့ သူနာျပဳဆရာမ စိတ္တိုတာကိုလည္း အျပစ္လို႔ မဆိုသာျပန္ဘူး။ ေန႔တဓူ၀ အိတ္စိုက္ ကု ေပးေနရတာေတြ မ်ားေတာ့ စိတ္ရႈပ္ၿပီး ေျပာမိတယ္လို႔ပဲ ေျဖသိမ့္လိုက္ေတာ့တယ္။ ေနာက္ပို္င္း ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ စရိတ္မွ်ေပး က်န္းမာေရး ဆိုၿပီးေတာ့ ေဆး႐ံုေတြမွာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ တင္လာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါကလည္း တ၀က္ကို အစိုးရစရိတ္နဲ႔ က်ခံတာ မဟုတ္ဘဲ အလွဴေငြ ေကာက္ခံရရွိတဲ့ ေငြကတ၀က္ လူနာကို တ၀က္က်ခံခုိုင္းၿပီး ကုသေပးေနတာပါ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ နအဖ အာဏာရူးေတြ အေနနဲ႔ ျပည္သူလူထုကို က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ ေပးေနတယ္လို႔ အသံေကာင္းဟစ္ၿပီး လိမ္ညာ ၀ါဒျဖန္႔ေနတယ္ ဆိုတာကို ေဆး႐ံုမွ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ဆရာ၀န္ေတြ၊ သူနာျပဳေတြ၊ ၀န္းထမ္းေတြနဲ႔ တက္ေရာက္ကုသတဲ့ လူနာေတြ အသိဆံုးပါပဲ။ အသံုး မက်တဲ့ အစုိးရနဲ႔ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေအာင္ ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့ လူနာေတြၾကားမွာ စိတ္ဆင္းရဲမႈ အျဖစ္ရဆံုး
လူေတြကေတာ့ တာ၀န္က် ေဆး႐ံု၀န္ထမ္္းေတြပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူနာေတြက ဆင္းရဲ၊ ေဆး႐ံုေတြမွာက ကုစရာနတၴိ ေဆးမရွိလို႔ ဆရာ၀န္ ဆရာမေတြခမ်ာ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘဲ လက္ပိုက္ ၾကည့္ေနရတဲ့ အျဖစ္ေတြက နအဖ လက္ထက္မွာ တေန႔တျခား မ်ားျပားလာလို႔ပါပဲ။ ဒီလို အျဖစ္ဆိုးေတြကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ရာမွာ လက္ရွိ တိုင္းျပည္ရဲ႕အင္အားနဲ႔ခ်ည္း မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဘဲ ႏိုင္ငံတကာက လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီးရမွာ ျဖစ္မွာပါ။ ရရွိတဲ့ အကူအညီေတြ ျပည္သူလူထုဆီ အျပည့္အ၀ ေရာက္ရွိဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ လက္ရွိ တုိင္းျပည္ကို ဖ်က္ဆီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္အာဏာရူးတစု မရွိိမွျဖစ္မွာပါ။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ ရသမွ် အကူအညီေတြကို သူတုိ႔အိတ္ကပ္ေတြထဲ ထည့္ရင္ထည့္၊ မထည့္ရင္လည္း သူတို႔ အာဏာတည္ျမဲဖို႔နဲ႔ တိုင္းသူျပည္သားကို ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ လက္နက္၀ယ္ရာမွာပဲ အသံုးခ်ပစ္မွာမို႔ပါ။ အဲဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ႕လူမႈဘ၀ ဒုကၡအေထြေထြကို ကယ္တင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ စစ္အာဏာရူးေတြကို ၀ိုင္း၀န္းေခ်မႈန္းၿပီး ျပည့္သူအစိုးရ ေပၚထြန္းလာေအာင္ အျမန္ဆံုး ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္း ေရးသားလုိက္ရပါတယ္။

(၂၀၀၅ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္ပါသည္)

အျပည့္အစံုသို႕...

ကိုဗဟိန္း မွသည္ ေက်ာ္ကိုကို အထိ …
ေအာင္ေ၀း (ေခတၱ ပုန္းခိုက်င္း တေနရာ)
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မွသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အထိ
၁၃၀၀ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု မွသည္ ၂၀၀၇ (ၾသဂုတ္- စက္တင္ဘာ) ေ႐ႊ၀ါေရာင္ အေရးေတာ္ပံု အထိ

၁၉၃၈- အလုပ္သမား၊ လယ္သမား၊ ေက်ာင္းသား ေပါင္းစည္းမႈ မွသည္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊
အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး
၁၉၄၅- မတ္လေတာ္လွန္ေရး မွသည္ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး
၁၉၆၂- ဇူလိုင္ (၇)ရက္ (ဆဲဗင္း ဂ်ဴလိုင္) မွသည္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၆၃- ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ မွသည္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၇၄- ဇြန္ (၆)ရက္ အလုပ္သမား အေရးအခင္း မွသည္ မဆလ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၇၄- ဒီဇင္ဘာ၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္း မွသည္ မဆလ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၇၅- ဇြန္၊ ေ႐ႊတိဂံု အေထြေထြသပိတ္ မွသည္ မဆလ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၇၆- မိႈင္းရာျပည့္ မွသည္ မဆလ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး
၁၉၈၈- ရွစ္ေလးလံုး လူထုအံုၾကြမႈ မွသည္ မဆလ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၁၉၈၈- စက္တင္ဘာ (၁၈)၊ စစ္တပ္ အာဏာသိမ္းခံရျခင္း မွသည္ န၀တ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၁၉၈၉- ဇူလိုင္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထိန္းသိမ္းခံရျခင္း မွသည္ န၀တ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၁၉၉၀- အန္အယ္လ္ဒီ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရျခင္း မွသည္ န၀တ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၁၉၉၅- ဇူလိုင္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း မွသည္ န၀တ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၁၉၉၆- ေက်ာင္းသားအေရးအခင္း မွသည္ န၀တ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၂၀၀၃- ေမ(၃၀)၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဒီပဲယင္း လုပ္ၾကံခံရမႈ မွသည္ နအဖ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး
၂၀၀၆- ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အျဖဴေရာင္ လႈပ္ရွားမႈ မွသည္ နအဖ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး
၂၀၀၇- ၾသဂုတ္- စက္တင္ဘာ၊ သံဃာ၊ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ ေသြးစည္းမႈ၊ အ၀ါေရာင္ေသြး ေတာ္လွန္ေရး မွသည္ နအဖ စစ္အစိုးရ ျပဳတ္က်ေရး၊ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး

လြတ္လပ္ေရး …
ဒီမိုကေရစီေရး …
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး …
တရားမွ်တေရး …
လူ႔အခြင့္အေရး …
ညီၫြတ္ေရး …
အေရးေတာ္ပံုေပါင္း
ေထာင္ေသာင္းမက
ေျမာက္ျမားလွစြာ
သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ
ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္
“ဗကသ” ဆိုတာ
All Burma Federation of Student Unions
“ABFSU” ဆိုတာ
ရာဇ၀င္ ေျပာင္ေျမာက္
မေၾကာက္ သတၱိ
နီဘိရဲရဲ
ခြပ္ေဒါင္း အသည္းနဲ႔
ဖိႏွိပ္သူ မွန္သမွ်
စစ္အာဏာရွင္ မွန္သမွ်
အျမဲေတာ္လွန္ ျဖဳတ္ခ်တဲ့
အာဂ အင္အားစု ေက်ာင္းသားထုရဲ႕
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ
ဦးေဆာင္မႈ အလံေတာ္ပဲ။

ဒီအလံေတာ္ကို
ျမစ္ဧရာေပၚမွာ
က်ဆံုးသူမ်ားရဲ႕ အုတ္ဂူေပၚမွာ
လူထုရဲ႕ ရင္ျပင္ေတာ္မွာ
ျပည္သူ႕တပ္ဦးမွာ
ျမဴးျမဴးၾကြားၾကြား
ငြားငြားစြင့္စြင့္
ဒါ့ထက္ပိုၿပီး ရဲရဲရင့္ရင့္
ျမင့္ျမင့္မားမား လႊင့္ထူၾကရမယ္။

“ျမင္းခြာ တခ်က္ေပါက္ရင္
ဗမာတျပည္လံုး
မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေစရမယ္” ဆိုတဲ့
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဗဟိန္း မွသည္ …

“ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးအတြက္
အ႐ိုးေတြ ေတာင္လိုပံုမွ ရမယ္ဆိုရင္
က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အ႐ိုးက
ဟိုး ေအာက္ဆံုးမွာ ရွိေနပါလိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္ မွသည္ …

၂၀၀၈ ငါတို႔ေခတ္ႏွင့္ အၿပိဳင္
ရင္ဆိုင္ ခ်ီတက္
မ်ဳိးဆက္သစ္ အေရးေတာ္ပံု
ေ႐ႊတိဂံု သပိတ္စခန္း မွသည္
ေနျပည္ေတာ္ သိမ္းပိုက္ေရးအထိ
ေသြးေမာ္ကြန္းေဟာင္း၊ လမ္းသစ္ေၾကာင္းမွာ
ခြပ္ေဒါင္း အလံေတာ္၊ တိုက္ပြဲေခၚ
(ဒါဟာ …)
ေက်ာ္ကိုကိုတို႔ေခတ္ရဲ႕
ဗကသ ေအာင္ပြဲျဖစ္တယ္။

ဒါဟာ …
ေက်ာ္ကိုကိုတို႔ေခတ္ရဲ႕
“ဗကသ”
မဟာ ေအာင္ပြဲ ျဖစ္တယ္။ ။

ေအာင္ေ၀း (ေခတၱ ပုန္းခိုက်င္း တေနရာ)
(၁၄-၁၀-၀၇)

(မ်ဳိးဆက္သစ္ ဗကသ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ရာဟု(ခ)ေက်ာ္ကိုကို အဖမ္းမခံရဘဲ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ သြားသည့္ သတင္းကို ၾကားရၿပီးေနာက္ ဤကဗ်ာကို ေရးပါသည္)

အျပည့္အစံုသို႕...

စစ္ေခြးတိုက္မွာ ဇာဂနာ့ တေန႔တာ

စစ္ေခြးတိုက္မွာ ဇာဂနာ့ တေန႔တာ
ဇာဂနာ
စိတ္ကူးယဥ္တဲ့ အလုပ္ကလဲြလို႔ ဘာမွ လုပ္စရာမရိွတဲ့ ေနရာပါဗ်ာ။ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေန႐ံုကလဲြလို႔ ဘာမွ လုပ္စရာမရိွ။ စကားေျပာေဖာ္ မရိွ။ မိခင္ဘာသာစကားေတာင္
ေမ့သြားမွာစိုးလို႔ စမ္းၿပီးေျပာေျပာ ၾကည့္ေနရတာ။ အီအီးပါလို႔ကလည္း မေျဖာင့္ ႐ွဴး႐ွဴးပန္းလို႔ကလည္း အဆင္မေျပ။ ဒန္ပန္းကန္ျပားသာသာ မိလႅာခြက္ထဲ အီအီးေရာ ႐ွဴ႐ွဴးေရာ ပါလည္းပါ
ပန္းလည္းပန္း လုပ္ရတာကိုး။ အီးႏွစ္တံုးေလာက္ဆို ေပါက္ၿပီးသား ရွဴရွဴးေတြက ဖင္ျပန္ စင္ေနၿပီ။ ကိုယ့္႐ွဴ႐ွဴ ကိုယ္႐ြံေနလို႔ မျဖစ္ပါဖူးေလ လို႔သာ သေဘာပိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ပါလိုက္ဦးဟ ပန္းလိုက္ဦးဟ။
အီအီးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ မန္မန္က်ေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပသား ခမ်။ စာထဲေပထဲမွာေတာ့
ေရာင္စံုသူပုန္ပဲ ၾကားဖူးတာ၊ ခုေတာ့ ေရာင္စံုထမင္း ဆိုတာ ေတြ႕ေနပါၿပီ။ အမယ္ ဒါေတာင္ စိတ္မဆိုးနဲ႔ေနာ္ စိတ္ဆိုးလို႔မ်ား ထမင္းလံုးနဲ႔ ေကာက္ေပါက္လိုက္ရင္ နဖူးကဲြသြားမွာ ဘာမွတ္ေနလဲ။ ကိုယ့္မွာက စားစရာဆိုလို႔ ပါးစပ္တစ္ခုပဲ ပါတာဆိုေတာ့ ေထာင္ကေကြၽးတဲ့ ဟင္းပဲ အေကာင္းအကန္း လုပ္စားရတာပ။
စစ္ေခြးတိုက္မွာ ပိုင္ဆိုင္သမွ်
မနက္ ပဲဟင္းတဲ့။ ကိုယ္ေပ်ာက္ပဲ။ လူႀကီး အငိုတိတ္ေအာင္ အရိပ္အေရာင္ မျမင္ရတဲ့ ပဲ ဆိုမွ ပဲဟင္းပါ ခမ်။
ညေနက်ေတာ့ တာလေပါ ဟင္း။ ေထာင္စည္း႐ိုးနားမွာ သန္႔ရွင္းေရး ေကာင္းေနပံုရတယ္။ ဘာပင္ ဘာ႐ြက္မွန္ မသိတဲ့ အေလ့က်ေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါရဲ႕။ ေတြ႕ရာအ႐ြက္ ထည့္လို႔သာ ခ်က္ထားတဲ့ တာလေပါနဲ႔ မၾကာေမွ်ာၿပီးရင္ပဲ လာပေကာလို႔သာ ေရရြတ္လိုက္ပါေတာ့။ ဂြီဂြီဂြမ္ဂြမ္ အသံေတြေပးလို႔ လုပ္သားေမာင္ ၀မ္းႏွဳတ္ေဆး အမေလး အဘေလး တ သြားေလာက္ပါရဲ႕။ အိုဘယ့္ တာလေပါ။ ကိုယ့္မွာသာ အစားခက္ အေပါက္ခက္ အပါခက္ အေနခက္ေနတာ ေအာင္မာ ေထာင္က်ေတြကေတာ့ ေပ်ာ္လို႔ဗ်ား။ ဇာဂနာ တည္းခိုေနရာ စစ္ေခြး နံေဘးက ကြက္လပ္ထဲမွာ မိန္းမ ေဘာ္လီေဘာၿပိဳင္ပဲြနဲ႔ ေယာကၤ်ားေဘာပဲြ လာလို႔မ်ားေတာင္ က်င္းပေနေသးရဲ႕။ တ႐ႊီး႐ႊီး တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ အာဆီယံမွာ အလံမလႊင့္ႏိုင္တဲ့ ျမန္မာအသင္းေတာင္ မ်က္ရည္ဘူးသီးေလာက္ က်သြားေလာက္ပါရဲ႕။ ေမွာင္တဲ့အထိ ကန္ေနလိုက္ၾကတာ။
ေအာ္ သူတို႔ေတြ ခမ်ာလည္း ဒီလိုမွမေနရင္ ဘယ္လိုေနၾကမလဲ ထိုင္ငိုေနလို႔မွ ေထာင္က လြတ္မွာ မဟုတ္ပဲ လို႔ ေတြးၿပီး ျမန္မာ့အသံကလႊင့္တဲ့ ေဘာပဲြလို အသံသာ နားေထာင္ျပီး တေနကုန္ လိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ကိုင္း … ေန၀င္ၿပီဆိုတာနဲ႔ တပ္ေထာင္ထာ ျခင္ထု အင္အားစုလို႔ လာျပန္ေတာ့ တို႔တာ၀န္အေရးရယ္ေၾကာင့္ ျခင္ႏိွမ္ႏွင္းေရး လုပ္ငန္း စလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ လိုက္သတ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ပုဆိုးနဲ႔ ခါထုတ္ရတာေပါ့။ မ႐ိုေသ့စကား အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ဇာဂနာ ဖင္တုန္းလံုးေလးနဲ႔ ခမ်။ ဟီဟိ ခ်စ္စရာေလး။ ဒီလို ခါထုတ္မွ မကိုက္ရတဲ့ ျခင္ေတြခမ်ာ တေျဖးေျဖး တပ္ကဲြသြားျပီး ည ၁၁ နာရီေလာက္မွာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားပါေလေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဇာဂနာ့ တစ္ေနတာဟာ ၿပီးဆံုးခဲ့ရပါတယ္။ သူမ်ားတကာ အိပ္ခ်ိန္ေရာက္ျပန္လဲ မအိပ္နိုင္ နံရံမွီၿပီး လုပ္စရာမရိွ ေရပဲေသာက္လို႔ ျခင္တပ္ႀကီး မေပ်ာက္မခ်င္း ထိုင္လို႔သာ ေစာင့္ေနရပါေတာ့တယ္။

ဘုရား႐ိုက္မည့္ ႏြားငမိုက္မ်ားသို႔ …
ဇာဂနာ
အမွန္အကန္
အဖန္ဖန္ သစၥာရိွၾကဖို႔
သံဃံံသရဏံ ဂစၦာမိၾကပါေတာ့
အႏွစ္ဗလာ အခါခါ မိုက္ၾကဆဲဟာမို႔
ပလာတာ မၾကိဳက္တဲ့
ႏြားငမိုက္ေတြမွာေတာ့
ဘုရားရိုက္တာသာ ခံၾကေပေရာ့လို႔
မေလ်ာ့မပို
အေသာ့ ဆိုလိုက္ပါရဲ႕။ ။

(ဇာဂနာ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ ...)

အျပည့္အစံုသို႕...

မည္သူ ယံုၾကည္ မယံုၾကည္၊ က်ေနာ္ ယံုၾကည္သည္

ေနလင္း (လူရွင္သခ်ဳႌင္းမ်ားအေၾကာင္း စာအုပ္ေရးသားသူ)

အျပည့္အစံုသို႕...

ထိန္းသိမ္းခံရာမွ ျပန္လြတ္လာတဲ့ သက္ေတာ္(၇၆)ႏွစ္ရွိ ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာ ဘာသကို ကိုဇာဂနာ ဖူးေတြ႕ေနပံု

ဓာတ္ပံု-မႏၱေလးေဂဇက္

အျပည့္အစံုသို႕...

Friday, October 26, 2007

ဒကာ ကိုသူရ (ကိုဇာဂနာ)သို႔ ...

အျပည့္အစံုသို႕...

ျမန္မာျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးအတြက္ ဆုေတာင္းပြဲႏွင့္ သီ တင္းကြၽတ္ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲေတာ္ မယ္ေတာ္ေဆးခန္းတြင္ က်င္းပ (၂၆-၁၀-၀၇)

ဓာတ္ပံု-ကိုလတ္

အျပည့္အစံုသို႕...

တ႐ုတ္သမၼတ ဟူက်င္းေတာင္နဲ႔ ကုလသမဂၢ လံုျခံဳေရးေကာင္စီထံ ပို႔ဖို႔ လက္မွတ္ ၁သန္း ျပည့္ေအာင္ ျမန္ျမန္ ထိုးၾကစို႔

http://www.avaaz.org/en/burma_hope_lives/98.php/?cl_tf_sign=1" ကို click ၍ လက္မွတ္ထိုးၾကပါ။

က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြ ပါးလိုက္တဲ့ သတင္းစကား

They SHOT.
We SAVED.
But, we felt so sorry.
How many can we save?
Some injured people could not come to hospital.
Yangon General Hospital is under control of Junta.
That 's TERRIBLE.

ေနာက္ထပ္ရရွိတဲ့ နအဖစစ္ေခြးေတြရဲ႕ လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား

အျပည့္အစံုသို႕...

A Monk’s Tale of Protest and Escape From Myanmar
By THOMAS FULLER (The New York Times)
October 26, 2007
MAE SOT, Thailand, Oct. 25 — A 24-year-old Buddhist monk who says he was one of the leaders of the recent protests in Myanmar and escaped last week painted a picture on Thursday of a bare-bones group of young monks planning and organizing what became a nationwide uprising.

During a six-hour interview in this border town, the monk, Ashin Kovida, said he had been elected the leader of a group of 15 of his fellows and led daily protests in Yangon from Sept. 18 through Sept. 27, the day after the authorities began raiding monasteries.

He said he was inspired by the popular uprisings in Yugoslavia against the government of Slobodan Milosevic, videos of which were circulated by dissident groups in Myanmar.

Eight members of his organizing committee are “missing” and six others are hiding in Yangon, he said. He described escaping to Thailand by using a false identification card, dyeing his hair blond and wearing a crucifix.

Many details of Mr. Kovida’s account could not be independently confirmed, but his role as an organizer was well known among nongovernmental organizations in Myanmar, formerly Burma, and Western human rights groups.

Hlaing Moe Than, 37, a leading organizer of students in the September demonstrations who also fled to Thailand, was shown a picture of Mr. Kovida on Thursday and confirmed his identity.

“He is one of the famous leaders among the Buddhist monks during the protests,” Hlaing Moe Than said.

Mr. Kovida’s group received financial help from three well-known Burmese dissidents — an actor, a comedian and a poet — but it did not receive foreign aid during the protests, he said.

One of his main preoccupations, he said, was providing food for the thousands of monks who came to Yangon, Myanmar’s main city, to join the protests. He said he also worried about what he called “fake monks,” whom he suspected the military government had planted.

The spark for the demonstrations came on Sept. 5, when the police fired warning shots at protesting monks in Pakokku, in central Myanmar, Mr. Kovida said.

“The first time I heard the information, I was speechless,” he said. “It was an unbelievable thing.”

Older monks and abbots urged the monks to protest in the monasteries, but the younger monks thought protesting in their cloistered world would do no good, he said.

He reached out to students he had met during alms collections and began to plan marches in Yangon.

“We realized that there was no leadership — a train must have a locomotive,” he said.

He said he helped supervise the printing of hundreds of pamphlets, titled, “The Monks Will Come Out Onto the Streets.”

“We delivered to all the monasteries.” in Yangon, he said. “We tried to distribute to other regions as much as possible.”

On Sept. 18, he led the first column of monks through the streets in Yangon, he said.

On Sept. 19, about 2,000 protesters, including 500 monks, sat on the tiled floor in Sule Pagoda, a focal point of the protests. “To continue demonstrations in a peaceful way we must have leadership,” Mr. Kovida said he told them. “I call on 10 monks to come join me in the front.”

Fifteen monks came forward, he said, to form what they called the Sangga Kosahlal Apahwe, the Monks Representative Group.

“In this country at present we are facing hardships,” he said he told the crowd, after he was elected chairman of the group. “People are starving; prices are rising. Under this military government there are so many human rights abuses. I call on people to come to join together with us. We will continue these protests peacefully every day until we win. If there are no human rights, there is no value of a human.”

He said that, for a week, he met with his group of organizers in the morning and led marches at noon. He said he heard reports on the Burmese-language service of the BBC about other monks who had organized themselves but he had never met them.

Then, on Sept. 26, the government began a violent crackdown. Security forces clubbed and tear-gassed protesters, blocked their path and arrested hundreds.

“The police pulled the monks’ robes and beat them,” Mr. Kovida said. “Nuns were stripped of their sarongs.”

He said he escaped by climbing over a brick wall.

The next day, as the crackdown intensified, he said he changed out of his robes and fled to a village about 40 miles away where, with the help of relatives and friends, he hid in an abandoned wooden hut.

He was so afraid of attracting the attention of neighbors that he suppressed his coughs and never left the dark hut for two weeks, he said. He relieved himself using a plastic bucket, he said, and friends occasionally dropped off food.

On Oct. 12, his adoptive mother, whom he called Daw Thin Thin Khaing, was detained, news that was immediately relayed to him. He fled into the night, barefoot.

“I ran down a large road,” he said. “Whenever a car came I hid in the bushes.”

He headed back to Yangon, he said, where he dyed his hair blond. He bought a crucifix in a local market and, several days later, boarded a bus heading toward the Thai border.

Using a false identity card, he passed about eight checkpoints and reached Myawadi, a border town, on Oct. 17. The next morning, he said, he crossed the Moei River to Thailand in a boat, bypassing the official border post.

An Oct. 18 article in The New Light of Myanmar, the state-run newspaper, accused him of hiding “48 yellowish high-explosive TNT cartridges” in his monastery.

Now, facing almost certain detention in Myanmar, Mr. Kovida said he would request refugee status in Thailand.

“I have been in the monkhood since I was so young,” he said. “My whole life, I have been studying only Buddhism and peaceful things.”

အျပည့္အစံုသို႕...

The Resurrection of Myanmar Yellow Blood Revolution
Aung Way (from a bomb-shelter)
We, the Mass's Alliance for Democracy, try to resuscitate the idea for our “saffron solidarity – yellow blood” revolution 2007.

We will bring our pro-democracy movement in three ways. Those are following:
(1) Military way (way of mutiny)
(2) Diplomatic way (way of diplomacy)
(3) Propaganda way (way of counter-art)

(1) Military way (way of mutiny)

We want friendship between our army and our protesters.
We must know the soldiers. We must organize the soldiers. We must urge them to save the people and sanghas and students.

We understand that next “third and last” revolution is going to be led by the soldiers who love their country and their army. They will be revolutionary forces for democracy soon.
In our history, it'll be soldiers-led, 2007 (or) 2008 … and previous were students-led, 1988 and sanghas-led, 2007.

We hope there will be “three Ss” combination – soldiers, sanghas and students. “Three Ss” means, in myanmar language, “thar thone thar” (three kinds of son)
1. Kyaung thar – son of school = student
2. Phayar thar – son of Buddha = sangha
3. Sit thar (Tatmadaw thar) = soldier

We hope, in Myanmar army, a mutiny will be followed soon.

(2) Diplomatic way (way of diplomacy)

Why is the voice of Indian democracy silent about momentous struggle for liberty and rights in Myanmar?
And also, why is the voice of Russians and Chinese?

We recognize, in China, Russia and India, their governments are different from their people.
Those three governments are usual supporters of Myanmar military regime. Myanmar generals are backed by those three foreign governments.
But those people of those countries are opposite of their governments.

We try, diplomatically, those people, to condemn their own governments, supporting for Myanmar government and persuade to halt it urgently.

(3) Propaganda way (way of counter-art)

We use some methods of – “Psycu-war to Psych-war”. (Psychological warfare)
We must criticize all their writings in the government mouth-piece newspapers.
We should requite all their policy media work and pro-junta art.
We will attack the enemy propaganda.
We drive them into trouble mud.
Their propaganda campaign in crisis must be broken down.

And then, most important thing we face is just to do record exactly and write down detail the lists (names and bio-datas) of Union Solidarity and Development Association's members and its villains those who, together with military bulldogs and security polices, cracked down on the pro-democracy protesters during August-September 2007 movement.

We believe, the revolutionary art which we use to counter-attack the regime is totally devastating counter-art.
Let freedom flows in the Irrawaddy River violently.

Aung Way (11-10-07)
Poet of Myanmar
(From a bomb-shelter)

အျပည့္အစံုသို႕...

ယမန္ေန႔ ေန႔လည္ ၁နာရီက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ နအဖဆက္သြယ္ေရး အရာရွိ ဦးေအာင္ၾကည္တို႔ ေတြ႕ဆံုၾကစဥ္
ဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈ ျမႇင့္တင္ေရး ေကာ္မတီ (ကိုရီးယား)မွ ေဒၚလာႏွစ္ေသာင္း လွဴဒါန္း
စက္တင္ဘာ အေရးေတာ္ပံုအတြင္း က်ဆံုးခဲ့တဲ့ သံဃာ့အာဇာနည္ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားအတြက္ မစုစုေႏြး တလျပည့္အထိမ္းအမွတ္ လြမ္းသူ႔ပန္းျခင္းခ်
ဓာတ္ပံုေပးပို႔သူ-မဆုမြန္
ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ေထြး (ခ) ကိုမာကီးရဲ႕ ၄၂ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ပြဲကို မိသားစုနဲ႔ မစုစုေႏြးတို႔ လူအို႐ံုမွာ က်င္းပျပဳလုပ္
ေအာက္တိုဘာ ၂၃ရက္ ညေန ၄နာရီက လန္ဒန္ၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသားပန္းခ်ီခန္းမေရွ႕ ထရာဖာဂါရင္ျပင္တြင္ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာ ထိန္လင္းႏွင့္ ဂ်ပန္ ပန္းခ်ီဆရာမ ကီကီ (ကီရီကာ ကီကီ တိုင္ရာ)တို႔ ျမန္မာ့အေရး ႏိုးၾကားေစရန္ အႏုပညာ သ႐ုပ္ျပပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္
ဓာတ္ပံု-မိုးမခ

အျပည့္အစံုသို႕...