ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူထုလႈပ္ရွားမႈအေၾကာင္း ေဆာင္းပါး တိုင္းမ္မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပ
သတင္း-အာရ္အက္ဖ္ေအ
ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္နဲႛ စစ္အစိုးရေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေျခအေနကို ႏွႈိင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ‘The Trouser People’ (ေဘာင္းဘီ ဝတ္သူမဵား) စာအုပ္ကို ေရးသားသူ နာမည္ေက်ာ္ သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာ အင္ဒ႐ူး မာရွယ္လ္ ဟာ ၂၀၀၇ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ သံဃာ့သပိတ္ ျဖစ္ေပၚစဥ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ သူႛအေတြ႕အၾကံဳေတြ ကို ေအာက္တိုဘာ ၂၂ရက္ေနႛမွာ ထုတ္ေဝမယ့္ The Time မဂၢဇင္းမွာ ေရးသားထားပါတယ္။
ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ‘Anatomy of a failed revolution’ လိုႛ ေပးထားပါတယ္။ ျမန္မာလို အနီးစပ္ဆံုး ဘာသာျပန္ရရင္ ‘ကဵဆံုးခဲ့ရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးတခု’ ဆိုရင္ သင့္ေတာ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ေဆာင္းပါးအစမွာေတာ့ ဆူးေလဘုရားလမ္းမေပၚမွာ သူႛေနာက္က လူအုပ္ထဲက အမ်ဳိးသမီးတေယာက္က သူႛကို ရွင္အနားကပ္သြားသင့္တယ္၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြရွိရင္ ပစ္မွာ မဟုတ္ဘူးလိုႛ ေျပာတယ္လိုႛ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေနႛက စက္တင္ဘာ ၂၇ရက္၊ အခ်ိန္ကေတာ့ မြန္းလြဲ တနာရီေလာက္မွာပါတဲ့။
သူဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳႚလယ္ေခါင္က ေ႐ႊေရာင္ဝင္းေနတဲ့ ဆူးေလဘုရားနားက ေထာင္နဲႛခ်ီတဲ့ ဆႏၵျပသူေတြၾကား ညပ္ ေနပါတယ္။ မဵက္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာေတာ့ ရာနဲႛခ်ီတဲ့ စစ္သားေတြနဲႛ လံုထိန္းရဲေတြ၊ လက္ေခ်ာင္းေတြကလည္း ႐ိုင္ ဖယ္ေသနတ္ေပၚမွာ လက္တယားယားနဲႛ ပါတဲ့။
သူႛေနာက္မွာရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးကေတာ့ သူႛလို ခပ္စုတ္စုတ္ခပ္ႏုပ္ႏုပ္ ၿဗိတိန္လူမ်ဳိးတေယာက္ကို ေသနတ္နဲႛပစ္႓ပီး ႏိုင္ငံတကာမွာ ျပႆနာျဖစ္ေအာင္ မဖန္တီးဘူး၊ သူဒီမွာရွိေနတာ ဆႏၵျပသူေတြကို အကာအကြယ္ ေပးလိမ့္မယ္ လိုႛ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။ အဲဒီ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ မွားယြင္းတယ္ဆိုတာ မၾကာခင္ သက္ေသျပေတာ့မွာပါ။ ဆႏၵျပ သူေတြဟာ အဲဒီအခိုက္အတ့ံမွာေတာ့ ဘာကိုမွမမႈေနပါဘူး၊ ေပ်ာ္ေတာင္ေပ်ာ္ေနၾကတာပၝ။ မစၥတာ မာရွယ္လ္ နားထဲ ရက္အေတာ္ၾကာ ၾကားေယာင္ေနတဲ့ ေမတၱာပိုႛဆုေတာင္းကို ဆႏၵျပသူေတြ ႐ြတ္ဆုိမပ်က္ ႐ြတ္ဆိုေနပါ တယ္။ ‘လူအခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္စက္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ’ စတဲ့ ေမတၱာပိုႛ ဆုေတာင္းကို သံဃာေတြကစၿပီး ႐ြတ္ဖတ္ သရဇ႙ယ္ခဲ့ၾကတာပါ။ တပတ္ၾကာေလာက္ ဒီလမ္းေတြမွာ ခ်ီတက္ၾကၿပီး ရာစုတစ္ဝက္နီးနီး ႏိုင္ငံကို ရက္ရက္စက္ စက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္အစိုးရကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖိုႛ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေတာင္းဆိုေနၾကတာပါ။
သံဃာဦးေရနဲႛ လူထုဦးေရကလည္း ညီတူညီမွ်ေလာက္ပါပဲ၊ ဦးေရ သံုးသိန္းကေန ေလးသိန္းေလာက္စီ ရွိပါတယ္ လိုႛ အင္ဒ႐ူး မာရွယ္လ္က ေရးထားပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကို စစ္တပ္ကဝင္စီးတဲ့ သ တင္းကို သူအမွတ္ရတဲ့ အေၾကာင္းနဲႛ စက္တင္ဘာ ၂၃ရက္ေနႛကို ေျခရာျပန္ေကာက္ပါတယ္။ အဲဒီေနႛက တနဂၤ ေႏြေနႛပါ။ သံဃာေတြဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳႚလယ္ ေျမာက္ဘက္ ႏွစ္မိုင္အကြာမွာရွိၿပီး ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ အထြတ္အ ျမတ္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားကေန ျပံဳဆင္းလာၾကပါတယ္။ မိုင္နဲႛခ်ီရွည္လ်ားတဲ့ သံဃာတန္းႀကီးကေန ၾကြခဵီလာတဲ့ သံ ဃာေတြဟာ ဖိနပ္လည္းမပါ၊ ေမတၨာသုတ္ကို႐ြတ္၊ ဗုဒၶ႐ုပ္ပံုကိုကိုင္၊ ေနာက္ မုတ္သုံေႏွာင္းမွာ႐ြာတဲ့ မိုးေၾကာင့္ သကၤန္းေတြက စိုစို႐ႊဲေနေပမဲ့ ခ်ီတက္မပ်က္ခဲ့ပၝဘူး။ ခပ္သုတ္သုတ္ ၾကြခ်ီလာၾကရင္း ဆူးေလဘုရားေရာက္ေတာ့ ခဏဝတ္ျပဳ ဆုေတာင္းၾကၿပီး ဆက္လက္ၾကြခ်ီ ၾကပါေတာ့တယ္။
သံဃာေတြ ႐ႈခင္းက ရန္ကုန္လူထုကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္လိုက္သလို ႐ုတ္ခ်ည္း ဆြဲကိုင္လႈပ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါ ေတာ့တယ္။ စစခ်င္းေတာ့ ေဘးပရိသတ္ နည္းနည္းကပဲ အရဲအားကိုးနဲႛ စြန္ႛစြန္ႛစားစား လက္ခုပ္တီး ၾသဘာေပး ၾကတာပါ။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ လက္အုပ္ေလးေတြခ်ီလိုႛ သံဃာေတြကို ၾကည္ညိဳၾကပါတယ္။
ေနာက္ေတာ့ လူေတြ ပိုရဲလာပါေတာ့တယ္။ သံဃာနဲႛ ျမန္မာလူထု ေထာင္ေသာင္း ပူးေပါင္းလိုက္ၾကပါၿပီ။ တခ်ဳိ႕ ၾကေတာ့ သူတိုႛကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကို အဂၤလိပ္လို ႐ြတ္ၾကပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ- ဒီမိုကေရစီတဲ့။
မစၥတာ အင္ဒ႐ူး မာရွယ္လ္ဟာ စက္တင္ဘာ ၂၄ရက္ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားအရိပ္ ႐ႈခင္းကို ပံုေဖာ္ျပျပန္ပါတယ္။ ၈၈ လူ ထုအံုၾကြမႈႀကီးတုန္းက ႏိုင္ငံေရး အယူအဆေၾကာင့္ သံုးႀကိမ္သံုးခါ အက်ဥ္းက်ခဲ့ဖူးသူ ကဗဵာဆရာ ေအာင္ေဝးက သူႛလက္ထဲ ကဗဵာတပုဒ္ ထိုးထည့္ေပးလိုႛ သူကလည္း သူႛအိတ္ထဲအသာေလး လွ်ဳိထည့္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီညေန မွာေတာ့ စစ္အစိုးရရဲ့ တံုႛျပန္ခ်က္ထြက္လာပါၿပီ။ သံဃာေတြကို အေရးယူေတာ့မယ္လိုႛ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားက ေန သာသနာေရးဝန္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ သူရျမင့္ေမာင္က ေျပာလာပါေတာ့တယ္။
ေနာက္တရက္ စက္တင္ဘာ ၂၅ရက္မွာ တျဖည္းျဖည္းနဲႛ စတင္ၿဖိဳခြင္းလာပါၿပီ။ လူသိမ်ားတဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး တက္ ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြကို ညတြင္းခ်င္း ဖမ္းလိုက္ပၝတယ္။ ကဗဵာဆရာေအာင္ေဝး ကေတာ့ တိမ္းေရွာင္သြားပါၿပီ။ သူႛကဗဵာကို မစၥတာ မာရွယ္လ္ မလံုမလဲနဲႛ ျပန္ထုတ္ဖတ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တိုႛ လြတ္ေျမာက္လိုတယ္၊
ကြၽန္ေတာ္တိုႛ တပ္မေတာ္နဲႛ ကြၽန္ေတာ္တိုႛျပည္သူ ခ်စ္ၾကည္ျဖဴခ်င္တယ္၊
ကဗဵာဆရာ ေအာင္ေဝးရဲ႕ ကဗ်ာပိုဒ္မွာ အဲဒီလိုပါၿပီး စစ္အစိုးရ သတင္းစာမွာေတာ့ ႏိုင္ငံဖြံႚၿဖိဳးတိုးတက္ တည္ၿငိမ္ ေနတာကို မနာလို မ႐ႈစိမ့္တဲ့ ေသြးဆူေနတဲ့ သံဃာေတြေၾကာင့္ အၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ရတာလိုႛ အျပစ္တင္ထားပါ တယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ သံဃာေတြက ဆက္လက္ခ်ီတက္ဆဲပါ။
ေနာက္တရက္ စက္တင္ဘာ ၂၆ရက္ကို မစၥတာ မာရွယ္လ္ စဖြင့္ေရးသားတာက ေ႐ႊတိဂံုဘုရားဂိတ္ပိတ္႓ပီး စစ္ သားေတြနဲႛ လံုထိန္းေတြ ေစာင့္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းနဲႛပါ။ သံဃာေတြ ျပည္သူေတြ ေက်ာင္းသားေတြနဲႛ သူတိုႛ ထိပ္ တိုက္ ရင္ဆိုင္ေနပါၿပီ၊ မြန္းတည့္ခဵိန္ ေ႐ႊတိဂံုတိုက္ပၾြက စတင္ပါေတာ့မယ္။
လူေတြကို ေျခာက္ဖိုႛ လူေတြ ကစင့္ကလ်ားျဖစ္ဖိုႛ သူတိုႛမွာ ေဖာက္ခြဲေရး ပစၥည္းေတြ၊ မ်က္ရည္ယိုဗံုးေတြနဲႛပါ။ ေနာက္ေတာ့ လံုထိန္းေတြက ဆႏၵျပသူေတြကို ႀကိမ္တုတ္ေတြနဲႛ ႐ိုက္ပါေတာ့တယ္၊ ေနာက္ေတာ့ မွားစရာမရွိပါ ဘူး၊ စစ္သားေတြက ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ အစစ္ေတြနဲႛ အေပၚကို ပစ္ေနပါေတာ့တယ္။
သူတိုႛဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြ မဟုတ္ဘူး၊ လူေတြ မဟုတ္ဘူး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ဆုေတာင္းေနတာကို သူတိုႛ ႐ိုက္ ႏွက္တဲ့အေၾကာင္း ကမၻာကို ေျပာေပးပါလိုႛ ၂၄ႏွစ္အ႐ြယ္ ေက်ာင္းသားတေယာက္က သူႛကို ေျပာပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တရက္ စက္တင္ဘာ ၂၇ရက္ကိုေတာ့ မစၥတာ မာရွယ္လ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကို ညဘက္မွာ စစ္ သားေတြဝင္ၿပီး ဖမ္းဆီး႐ိုက္ႏွက္တဲ့ အေၾကာင္းနဲႛ စတင္ေရးထားပါတယ္။ ေငြၾကာယံ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ၾကမ္းျပင္ မွာ ေသြးေတြအိုင္ေနတာ၊ ေက်ာင္းနံရံမွာ ရာဘာက်ည္ဆန္ေပါက္ေတြ ရွိသြားတာ ေရးထားပါတယ္။
အဲဒီေနႛက ဆူးေလဘုရားဘက္ သူေရာက္သြားေတာ့ ေထာင္နဲႛခ်ီတဲ့ဆႏၵျပသူေတြနဲႛ စစ္အစိုးရလက္က လႊတ္လာ တဲ့ သံဃာ လက္တဆုပ္စာ ရွိေနတာ ေတြႚရပါတယ္တဲ့။ လမ္းဆံုကို စစ္ကားေတြေရာက္လာ ကားထဲက စစ္သား ေတြရဲ႕ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ ေမာင္းတင္သံက ဆူဆူညံညံ၊ လူအုပ္က တန္ႛသြား၊ ေနာက္စကၠန္ႛပိုင္းအတြင္းမွာပဲ အ သက္လုေျပးရ၊ ေျပးရာေနာက္ ေသနတ္သံေတြကပါလာ စတာစတာေတြ ဆက္ေရးထားပါတယ္။
သူရပ္ေနတဲ့ေနရာ မလွမ္းမကမ္းမွာေတာ့ ဂ်ပန္ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္ မစၥတာ ကင္ဂဵိ နာငအိဟာ ေသနတ္တ ကမ္းကေန အနီးကပ္႓ပီး စစ္သားတေယာက္က ပစ္သတ္လိုႛ လဲေသေနပါၿပီတဲ့။
စက္တင္ဘာ ၂၈ရက္ ေသာၾကာေနႛမွာေတာ့ လူေတြက တုတ္ေတြခဲေတြနဲႛ ပစ္လိုႛ လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕က သတိေပး တဲ့အေနနဲႛ ပစ္ခတ္ရပါတယ္လိုႛ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာမွာ ပါလာတယ္လိုႛ ေရးထားပါတယ္။
ေဆာင္းပါး နိဂံုးမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ လက္ေျမၟာက္ အ႐ံႈးမေပးပါဘူး၊ ရန္ကုန္က ျပန္မထြက္ခင္ သူဟာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမားေဟာင္းတဦးနဲႛ ေတြ႕တဲ့အခါ လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပၾကတာကို ဝမ္းေျမာက္ တယ္လိုႛ သူႛကိုေျပာတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားပါတယ္။ ေကဵာင္းသား တခ်ဳိ႕ဟာ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတြ ကိုင္လာတာ ၈၈တုန္းကလိုပါပဲလိုႛ အဲဒီႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမားေဟာင္းက ေျပာပါတယ္။ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ပါၿပီ၊ ၂၀၀၇ မ်ဳိးဆက္ပါ။ သံဃာေတြ သာမန္ျပည္သူေတြ ျပန္လည္ ႏုိးၾကားလာပါလိမ့္မယ္ လိုႛ ႏိုင္ငံေရး အကဵဥ္းသမားေဟာင္းတဦး ေျပာတဲ့စကားနဲႛ ေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဳပ္ထားပါတယ္။
Wednesday, October 17, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment