Sunday, August 24, 2014

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ပညာရွင္ေတြ ကန္႔ကြက္

သိဂႌထိုက္
VOA - 24.08.2014 22:51
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒဟာ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်၊ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ကို အာမခံမေပးသလို လူ႔အခြင့္အေရးေတြကိုလည္း ေလးစားလိုက္နာမႈ မရွိဘူးဆိုၿပီး ျမန္မာ့ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြက ေျပာဆိုလိုက္ၾကပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားၿပီး သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳၿပီးရင္ ဥပေဒအျဖစ္ အသက္၀င္လာေတာ့မယ့္ အခု အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကိုသာ က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ ေအာင္ျမင္မႈရွိမွာမဟုတ္ဘူးဆိုၿပီးလည္း ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ မသိဂၤ ီထုိက္က တင္ျပေပးထားပါတယ္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမွာ ဗဟိုဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္မႈစနစ္ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးထားၿပီး ဒီမိုကေရစီအေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတာမို႔ ဒီဥပေဒကိုသာ က်င့္သံုးရင္ ျမန္မာ့ပညာေရး ေအာင္ျမင္မႈရမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာကြန္ရက္ (NNER) က ေဒါက္တာသိန္းလြင္က ေျပာပါတယ္။

“ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မရွိတဲ့အတြက္ အထူးသျဖင့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ သူတို႔ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္၊ သူတို႔ရဲ႕ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ လြတ္လပ္စြာ အသင္းဖဲြ႔စည္းပိုင္ခြင့္၊ ေက်ာင္းသားေတြ လြတ္လပ္စြာ စုေဝးပိုင္ခြင့္၊ ေက်ာင္းသားေတြ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ အဲဒီအခြင့္အလမ္းေတြ ဆံုး႐ံႈးေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပညာေရးတိုးတက္မႈမွာ အဟန္႔အတား ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ေနာက္ ဆရာေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေပါ့။ ဆရာေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ေတြ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိဖို႔၊ ပညာေရးအဆံုးအျဖတ္ေတြမွာ ဆရာေတြပါ ကိုယ္တုိင္ပါဝင္ႏိုင္မႈ- အဲဒီအဟန္႔အတားေတြ ရွိတဲ့အတြက္ ဆရာေတြလည္း ေပ်ာ္ရႊင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ အထူးသျဖင့္ တုိင္းရင္းသား ကေလးငယ္ေတြဟာ ေတာင္ေပၚေဒသေတြမွာ ဗမာစာနဲ႔သင္ရတဲ့အတြက္ သူတို႔ မေပ်ာ္ရႊင္ၾကဘူး။ ဗမာလို နားမလည္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းမွာ မေပ်ာ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြနားလည္တဲ့ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔အေျခခံတဲ့ ပညာေရးမ်ဳိး လုပ္ပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ တုိက္တြန္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရဘက္က မလိုက္နာခဲ့ဘူး။

“ဗမာစာသည္သာ သင္ၾကားေရးမ႑ိဳင္လို႔ သံုးတဲ့အတြက္ တုိင္းရင္းသားကေလးေတြအတြက္ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ အခက္အခဲ ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္တယ္။

“ေနာက္တဆင့္က မသန္စြမ္းတဲ့ကေလးေတြေပါ့။ အျမင္အာ႐ံုအားနည္းတဲ့ကေလးေတြ၊ အၾကားအာ႐ံု အားနည္းတဲ့ကေလးေတြ၊ ခႏၶာကုိယ္အားျဖင့္ အားနည္းတဲ့ကေလးေတြဟာ တျခားကေလးမ်ားနဲ႔ အတူတကြ သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ေပါ့။ Inclusive Education ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံတကာမွာ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးလာတဲ့ အားနည္းတဲ့ကေလးေတြဟာ တျခားကေလးမ်ားနဲ႔အတူတူ သင္ၾကားပိုင္ခြင့္ကို က်ေနာ္တို႔ တင္ျပခဲ့တယ္။ အစိုးရဘက္က လက္မခံခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးက လူ႔အခြင့္အေရးလည္း ဆံုး႐ႈံးတယ္။ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာအရလည္း ဆံုး႐ႈံးမႈ ရွိေနတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ဆံုး႐ႈံးေနတယ္။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္မွာလည္း ထိခိုက္ေနတဲ့အတြက္ လက္ရွိဥပေဒအတုိင္းသာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆိုရင္ ဒီပညာေရးမွာပါဝင္တဲ့ ေက်ာင္းသားလည္း မေပ်ာ္ဘူး၊ ဆရာလည္း မေပ်ာ္ဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြလည္း မေပ်ာ္ရႊင္တဲ့အတြက္ ဒီပညာေရးက ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။”

အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အေကာင္းဆံုး တကၠသိုလ္အျဖစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို သတ္မွတ္ခဲ့ၾကရတဲ့အထိ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ အဆင့္မီခဲ့တဲ့ အေနအထားကေန ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္း အာဏာသိမ္းယူၿပီးခ်ိန္ကစလို႔ ဒီကေန႔ ဒီအခ်ိန္အထိ ျမန္မာ့ပညာေရး အေတာ္ေလး နိမ့္က်လာတဲ့တဲ့ အေျခအေနကိုလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေထာက္ျပပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး နိမ့္က်ေနတဲ့ ျမန္မာ့ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ အစိုးရရဲ႕ စိတ္ပါ၀င္စားမႈက အားရစရာမရွိဘူးဆိုၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဆရာ ဦးသုတက ေျပာပါတယ္။

“ဆိုးဆိုးဝါးဝါး သက္ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ ဥပမာ- ေက်ာင္းသား သမဂၢေတြမဖဲြ႔ႏိုင္ဘူး၊ ဆရာမ်ားသမဂၢေတြလည္း မဖဲြ႔ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အခု က်ေနာ္တို႔ ဆရာမ်ားသမဂၢကလည္း ပညာေရး ဥပေဒအရ လုပ္ထားတာမဟုတ္ဘူး။ အလုပ္သမားဥပေဒအရ ဖဲြ႔ထားတဲ့ အေျခအေနပဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ အခုခ်ိန္ထိက ဆိုးဆိုးဝါးဝါး သက္ေရာက္တာကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ မေျပာင္းလဲဘူး။ ဥပမာ သမၼတက ေျပာတယ္ဗ်ာ၊ -First wave, 2nd and Third waveထဲမွာ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေျပာင္းအလဲ လံုးဝ မပါဘူး၊ ပါလာတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း အခု အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒက်ေတာ့လည္း ဆိုးဆိုးဝါးဝါး အင္မတန္ ပညာေရးစနစ္ကို ဆိုးဝါးေစႏိုင္တဲ့ အေျခအေနထိကို ေရာက္သြားတာ ခင္ဗ်။”

ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အဆင့္မီပညာေရး သင္ၾကားႏုိင္ခြင့္အပါအ၀င္ အစိုးရက ပညာေရးအသံုးစရိတ္ကို မျဖစ္စေလာက္ပဲေပးတဲ့ အေျခအေနအဆံုး ေ၀ဖန္မႈေတြက က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ရွိေနတာပါ။ အခု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳထားတဲ့ ပညာေရးဥပေဒမွာဆိုရင္လည္း ဒီအခ်က္ေတြကို ထည့္သြင္းထားတာမရွိဘဲ အရင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းက က်င့္သံုးတဲ့တဲ့ ပညာေရးဥပေဒအတိုင္း ျဖစ္ေနတယ္လို႔လည္း NNER က ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က ေထာက္ျပပါတယ္။

“စကားလံုးတခ်ဳိ႕ပဲ ဒီမိုကေရစီတို႔ ဘာတုိ႔ စကားလံုးတခ်ဳိ႕ ပါလာေပမယ့္ တကယ့္အႏွစ္သာရ ပညာေရး စီမံခန္႔ခဲြမႈစနစ္အရေကာ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ အရေကာ- ပညာေရး တန္းတူညီမွ်မႈေပါ့၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူ႔အခြင့္အေရး - အဲဒါေတြအရေရာ နဂိုရ္ စစ္အစိုးရရဲ႕ အလားသ႑န္နဲ႔ တူတယ္။ ဥပမာ ထင္ထင္ ရွားရွား ေထာက္ျပရရင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔က ပညာေရးေကာ္မတီဆိုၿပီးေတာ့ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အထက္ကေလ။ ပါေမာကၡေတြ၊ ဆရာေတြရဲ႕အထက္က ေနခဲ့တယ္။ အမိန္႔နဲ႔ ခုိင္းေစခဲ့တယ္။ အဲဒီ ပံုစံအတုိင္းပဲ အခု အမ်ဳိးသား ပညာေရး ေကာ္မရွင္ဆိုၿပီး ဖဲြ႔ဖို႔ ဥပေဒမွာ ပါလာတယ္။ အဲဒါက ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ အဖဲြ႔ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ နဂိုရ္ စစ္အစိုးရရဲ႕ ဥပေဒနဲ႔ အလားသ႑န္တူတယ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္ပါတယ္။”

ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ကို အာမခံေပးႏုိင္မယ့္ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ အတူ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူေတြ စည္းေ၀းေရးဆြဲဖို႔ တိုက္တြန္း ေတာင္းဆိုတဲ့ၾကေပမယ့္လည္း လက္ခံေဆြးေႏြးတဲ့ျခင္းမရွိဘဲ အခု အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို အစိုးရက စိတ္ႀကိဳက္ ေရးဆြဲတဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

1 comment:

Aung Aung Myat said...

I want the original link of this article. Can you please give me?